Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Kayfabe på forumet

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
DiBiase
5 Time 5 Time 5 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 12 sep 2011 19:41    Rubrik: Kayfabe på forumet Svara med citat

Hoppas inte denna fråga har lyfts innan, men jag tänkte att man kanske kunde ta en debatt om kayfabe här på forumet. Jag antar att i och med att vi har tre svenska wrestlingförbund här i Sverige så finns chansen att brottare etc. mer och mer tar över sina gimmickar hit och skriver i kayfabe.

Personligen tycker jag att det känns krystat och lite pinsamt i ett IWC, men jag är (som alla vet) oerhört lyhörd och skulle gärna veta vad andra tycker. Nu kanske detta är en ickefråga och jag gör en höna av en fjäder men i sånt fall kan man ju ha ett samtal om själva fenomenet istället. Och för att späda ut det så kan man ju också lägga till marksen (inte trollen alltså) som då och då kommer hit och lägga en tanke på de. De tycker jag däremot är söta samt ganska harmlösa och ger en fin kontrast till oss andra.

Så, är det någon som tycker något om detta?
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 12 sep 2011 20:08    Rubrik: Re: Kayfabe på forumet Svara med citat

DiBiase skrev:
Hoppas inte denna fråga har lyfts innan, men jag tänkte att man kanske kunde ta en debatt om kayfabe här på forumet. Jag antar att i och med att vi har tre svenska wrestlingförbund här i Sverige så finns chansen att brottare etc. mer och mer tar över sina gimmickar hit och skriver i kayfabe.

Personligen tycker jag att det känns krystat och lite pinsamt i ett IWC, men jag är (som alla vet) oerhört lyhörd och skulle gärna veta vad andra tycker. Nu kanske detta är en ickefråga och jag gör en höna av en fjäder men i sånt fall kan man ju ha ett samtal om själva fenomenet istället. Och för att späda ut det så kan man ju också lägga till marksen (inte trollen alltså) som då och då kommer hit och lägga en tanke på de. De tycker jag däremot är söta samt ganska harmlösa och ger en fin kontrast till oss andra.

Så, är det någon som tycker något om detta?

Jag har inte upplevt det som ett problem än. Håller man det till passande trådar tycker jag det kan vara okej. Dock kan det vara bra att hålla koll på detta ifall det skulle spåra ur framöver.
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 12 sep 2011 21:45    Rubrik: Svara med citat

Vi har försökt motarbeta detta förr när vi hade mer problem med folk som hade gimmicks online och en och annan från GBG Wrestling. Vi vill inte uppmuntra för mycket trams då det lätt kan spåra ur åt helt fel håll.

Att ha en liten gimmick är ok (Vobb, Nitro, Perkoff etc) men det ska aldrig ta överhanden.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
thewakka

Registreringsdatum: 16 november 2011

InläggPostat: 19 nov 2011 00:06    Rubrik: Svara med citat

Jag kan tänka mig att folk triggar igång ganska hårt på de som låtsas vara "heel" och att det istället blir lite troll över det.

Tänk bara på när Chris Jericho blev attackerad för nått år sedan av några som inte fattade att han håller sin karaktär även utanför ringen.

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet