Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Aktiva/icke aktiva admins?
Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Matte

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 13 nov 2012 17:02    Rubrik: Svara med citat

För min egen del bryr jag mig inte så mycket men kan kännas skönt o städa forumet då och då på inaktiva medlemmar. Det håller forumet uppfriskande och aktivt. Visserligen bör man då definiera vad som är aktivt. Vissa finner nog ren lust att bara läsa det som skrivs utan att skriva själv. För admins känner jag att man bör aktiv och om man inte är det bör man avsäga sig från positionen. Det visar signaler på en mer seriösare inriktning.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 13 nov 2012 19:08    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
TheInsane skrev:
En utnämning som admin är inte på livstid...

Hur beståms om en admin har gjort sitt, av de aktiva medlemmarna eller är det upp till varje enskild admin att bestämma om de väljer att lämna? För ett majoritetsbeslut blir ju ganska ointressant då majoriteten är de inaktiva som dörren står öppen för.

Det finns ingen struktur för hur vi gör med admins som gjort sitt. Minns inte hur många admins det fanns innan jag kom med i bilden men Hoffa valde att stiga åt sidan på alla sätt och vis (detta skedde över telefon och sedan e-mail). Minns ej hur det var innan och precis efter det om det var någon som också försvann.

Andra har försvunnit gradvis och därför har vi inte reflekterat över det (MCN och Rollins tex). Perkoff hjälper oss fortfarande när vi behöver med det tekniska. Det är inte ofta men han finns där som räddaren i nöden - oftast när något gått snett. Mr. RAW har vi lämnat dörren öppen för eftersom hans avhopp skedde snabbt och under en kort tid av en del strul medlemmar emellan. Givetvis hoppas vi på en comeback men jag har inte sett några tecken på det ännu.

Avhopp ska aldrig bestämmas av aktiva medlemmar på forumet - det är min högst personliga åsikt. De avhopp vi har haft har skett i samråd med andra admins.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

InläggPostat: 13 nov 2012 20:49    Rubrik: Svara med citat

Det där talesättet med tuppen och fjädrarna Den Galne citerade ovan tycker jag stämmer bra in här.

Är det verkligen intressant att veta hur mycket vissa admins är aktiva framför eller bakom kulisserna? Hur inverkar det på forumet alls? SW är faktiskt ingen demokrati.
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 13 nov 2012 21:10    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Det där talesättet med tuppen och fjädrarna Den Galne citerade ovan tycker jag stämmer bra in här.

Är det verkligen intressant att veta hur mycket vissa admins är aktiva framför eller bakom kulisserna? Hur inverkar det på forumet alls? SW är faktiskt ingen demokrati.

Nja, jag tror en institution, likt detta forum, mår bra av att makten granskas. För hur går utvecklingen framåt och fel hittas om det bara är ett fåtal som bibehåller makten, östblocket mådde iallefall inte så bra av det. Att bagatelisera användares tankar med att "det spelar ingen roll vad ni användare tycker för vi admin bryr oss inte om det iallefall då det inte är en demokrati" känns rätt krast Sad . I det här fallet så startade ju en del av diskussionen då du Sebbe på eget bevåg (eller har jag missat det hela) ändrade reglerna efter att du själv hade brutit dem.
sebbe

InläggPostat: 13 nov 2012 21:18    Rubrik: Svara med citat

Var har jag sagt att jag/vi inte bryr oss om vad folk tycker? Jag/vi lyssnar gärna, men det betyder inte att vi ändrar oss bara för att någon, eller en majoritet av användarna, tycker något. Vi lyssnar men till slut är det ändå upp till ägarna hur forumet ska skötas.

Eftersom det i reglerna inte specificerades exakt NÄR SD fick börja diskuteras (mer än det diffusa "när det sänts i USA") tyckte jag det kunde vara bra med en exakt tidpunkt.

Jag valde att ta upp regelbytet i p-rummet och Facebook för att få andra admins tankar om det hela. Jag tycker inte jag ska behövda redogöra för vilka jag diskuterade detta med.
kosmoskatten

Registreringsdatum: 11 augusti 2006

InläggPostat: 13 nov 2012 21:19    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
SW är faktiskt ingen demokrati.

Det spelar väl mindre roll. SW är sina medlemmar, och aktiviteten på forumet har blivit mindre/tråkigare med åren. Det enda av vett och vikt som tillkommit de senaste åren är tippningstrådarna.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
sebbe

InläggPostat: 13 nov 2012 21:28    Rubrik: Svara med citat

kosmoskatten skrev:
sebbe skrev:
SW är faktiskt ingen demokrati.

Det spelar väl mindre roll. SW är sina medlemmar, och aktiviteten på forumet har blivit mindre/tråkigare med åren. Det enda av vett och vikt som tillkommit de senaste åren är tippningstrådarna.

Ja, naturligtvis vore inte SW något utan sina medlemmar! Det är ju ni som är den svenska wrestlingeliten!

Men jag tror det mest handlar om bristande intresse av just wrestling än hur forumet moderas om jag ska vara ärlig.
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 13 nov 2012 21:29    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Var har jag sagt att jag/vi inte bryr oss om vad folk tycker? Jag/vi lyssnar gärna, men det betyder inte att vi ändrar oss bara för att någon, eller en majoritet av användarna, tycker något. Vi lyssnar men till slut är det ändå upp till ägarna hur forumet ska skötas.

Eftersom det i reglerna inte specificerades exakt NÄR SD fick börja diskuteras (mer än det diffusa "när det sänts i USA") tyckte jag det kunde vara bra med en exakt tidpunkt.

Jag valde att ta upp regelbytet i p-rummet och Facebook för att få andra admins tankar om det hela. Jag tycker inte jag ska behövda redogöra för vilka jag diskuterade detta med.

Ok jag vet som sagt inte, precis som alla andra användare här, utan det enda som jag vet är att vi hade en omröstning förut och alternativet 00.00 som det nu blev endast fick 3% av rösterna och var det klart minst önskade förslaget. Lägg även till att två av admin ansåg då att dagen efter var det bästa alternativet (som också vann omröstningen överlägset av oss fotfolk). Så med den enda informationen som jag har så undrar man lite och kanske de facto gör en höna.
TheInsane

InläggPostat: 14 nov 2012 00:12    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Nja, jag tror en institution, likt detta forum, mår bra av att makten granskas. För hur går utvecklingen framåt och fel hittas om det bara är ett fåtal som bibehåller makten, östblocket mådde iallefall inte så bra av det. Att bagatelisera användares tankar med att "det spelar ingen roll vad ni användare tycker för vi admin bryr oss inte om det iallefall då det inte är en demokrati" känns rätt krast Sad . I det här fallet så startade ju en del av diskussionen då du Sebbe på eget bevåg (eller har jag missat det hela) ändrade reglerna efter att du själv hade brutit dem.

Japp, där kom det! Referens till s.k. politisk extremism! Man kan inte ha en seriös debatt på SweWrestling utan att någon drar upp kommunister, nazister eller annat folk längst ute på flanken. Smile

Ingen har bagatelliserat våra användare. Som du skriver är vi inget utan dem. Det betyder däremot inte att vi alltid gör som de vill. Bara för att vi inte har en struktur där majoriteten alltid ska få sin vilja igenom betyder inte att vi ignorerar er. Och jag vill påpeka att vi admins inte heller är ense alla gånger och då får någon eller några vika sig.

Kanske var regeländringen klumpig angående SD. personligen minns jag inte ens att det hållits en omröstning. Jag hade inget emot den nya exakta tiden men heller inget emot att specificera den exakta tiden då programmet sänds i USA. Jag tyckte snarare det var bra att bara bestämma en tid som vi kan hålla på. Jag tror inte att någon påstår att vi nödvändigtvis måste ha en viss tid - snarare att det är bekvämt att alltid veta vad som gäller.

kosmoskatten skrev:

Eftersom det dras upp exempel på hur SweWrestling inte är lika aktivt nu jämfört med för några år sedan undrar jag vad vi kan göra åt det? Om ni som kritiserar hur vi sköter delar av forumet hade varit i position att ändra något vad hade ni gjort?

Tyvärr har vi förlorat en del medlemmar som producerade bra saker samtidigt som andra har trappat ner. Men det som tillkommer har alltid varit på initiativ av individer - i princip aldrig från admins. Att vara admin på SW innebär egentligen att se till att regler följs (och ja dessa gäller även oss - vi har varnat varandra förr), hålla rent bland trådar och tex bryta ut trådar när en diskussion går för mycket utanför originalämnet. Själva innehållet är det våra medlemmarna som producerar.

Och har ni förslag på vad som kan göras så säg till! Den här tråden till trots är vi inte alls ogörliga Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Perkoff
Site Admin (Alumni)

InläggPostat: 26 dec 2012 12:54    Rubrik: Svara med citat

Själv är jag som bekant en väldigt inaktiv admin. Min insats gjordes väl huvudsakligen under Troll- och IRC-eran (då det fanns ett behov) och på senare tid har jag väl mest gjort någon enstaka brandsläckning med det tekniska. Man blir äldre och får mycket annat att göra... Det är fritt fram att ta av mig sheriff-badgen! Smile Men gillar ni att ha mig som en maskot från förgångna tider (svensk wrestlingkulturs territorietid, dvs ungefär 2005), så tycker jag givetvis att det är helt schysst det också.

Angående demokratin: jag har alltid uppfattat det som att SW "ägs" av Sebbe och hans polare. Någon betalar väl ändå för domänen osv? Sebbe, som historiskt sett skött om SW och varit spindeln i nätet, ska inte behöva lämna ifrån sig till några kårhusockupanter. (Många inlägg leder inte automatiskt till inflytande - och tur är väl det...) Någon insinuerade att gamla admins klamrar sig fast och att de nya är i minoritet och därmed inte har makt att avsätta dem. Stämmer inte! Mer eller mindre alla som trappat ner har meddelat att kärngänget själva får avgöra.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Sida 3 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet