Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Angående spoilers gällande resultat utanför wrestling

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
HonestHarvey
Site Admin

Registreringsdatum: 21 mars 2010

InläggPostat: 19 jul 2016 17:07    Rubrik: Angående spoilers gällande resultat utanför wrestling Svara med citat

Detta gäller ett inlägg www.swewrestling.com/forums/viewtopic.php?t=5820

Hu99lo99 skrev:
D..D..D..DUUUD! (bara skojar...lite seriösa måste vi vara) Laughing

Kommer att bli Summerslams största match strax före tremannatitelmatchen (usch, vilket långt ord).

Edit. tänk till lite extra innan du postar nästa gång. Även om det står spoilers i rubriken så gäller det för WRESTLING, alla har nog inte sett nattens UFC-gala. Inte så kul och bli spoilad.

Mvh
.... Cool

Här fick allt Hu99lo99 sina fiskar varma för att ha spoilat UFC.

I reglerna kring spoilers står följande

Citat:
8. Spoilermärk alltid trådar som behandlar program som visats för mindre än sju dagar sedan. Skriv inga resultat eller spoilers i rubrik/inlägg. Det är inte så kul att se "Undertaker vann Royal Rumble i natt!" som rubrik på en tråd, om man inte har sett galan än och inte vill se vem som vann. Respektera detta, och skriv istället "Royal Rumble: SPOILERS!" I själva inlägget är det fritt fram att berätta vem som vann och allt annat som hände på galan.

Det kan vara svårt att veta när en sak inte kan betraktas som spoiler längre. Att gårdagens gala är en spoiler tycker nog de flesta, men Wrestlemania 7? Alla har inte sett alla galor, och vill kanske inte få reda på att Wrestler A slog Wrestler B på Wrestlemania 7. Detta kan vi naturligtvis inte ta hänsyn till, utan endast resultat som är mindre än en vecka gamla ska betraktas som spoilers. Resultat etc. som är mer än en vecka gammalt får du finna dig i att få reda på, trots att du kanske inte vill. Detta för att man inte ska behöva spoilermärka allting man skriver, utan så forumet flyter på bra.

Om du ska skriva något som innehåller en spoiler i en icke spoilermärkt tråd bör du använda dig av följande princip. Använd quote-funktionen och färga spoilertexten vit så den blir osynlig. Skriv även över att det är en spoiler.

Speciella regler gäller för bandade shower.

Smackdown sänds på torsdagar i USA men spelas in redan på tisdagen samma vecka. Mellan tisdag och torsdag så får man inte diskuterade det bandade avsnittet av SD i Smackdowntråden. Kl 00:00 (precis när det slår om till fredag) är det okej att diskutera torsdagens SD.

Här står alltså PROGRAM. Ska vi göra en strikt bokstavstolkning så är det väl ingen som refererar till program när en ska titta på sport. Istället har herr admin gjort en extensiv tolkning.

För att vara tydlig så innebär det alltså att om jag vill posta något om en fotbollsmatch eller nattens basket eller NFL bör jag göra det i en tråd som heter Fotbollstråden - spoilers eller NBA - spoilers etc?

När Sverige åkte ur Fotbolls-EM så hade jag då inte kunnat referera till det i t.ex RAW-tråden förrän 1 vecka efteråt alltså?
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 19 jul 2016 17:19    Rubrik: Re: Angående spoilers gällande resultat utanför wrestling Svara med citat

HonestHarvey skrev:

Här står alltså PROGRAM. Ska vi göra en strikt bokstavstolkning så är det väl ingen som refererar till program när en ska titta på sport. Istället har herr admin gjort en extensiv tolkning.

För att vara tydlig så innebär det alltså att om jag vill posta något om en fotbollsmatch eller nattens basket eller NFL bör jag göra det i en tråd som heter Fotbollstråden - spoilers eller NBA - spoilers etc?

När Sverige åkte ur Fotbolls-EM så hade jag då inte kunnat referera till det i t.ex RAW-tråden förrän 1 vecka efteråt alltså?

Jag tycker iaf att sport går under samma som program och anser att det är en vecka som gäller oavsett. Och nu är ju Brock ett känsligt ämne eftersom han jobbar dubbelt.
Man ska kunna vara inne på forumet dagen efter ett program visats(sport eller inte) och inte behöva att känna att risken finns att bli spoilad om det allt i alla trådar.

Jag var inte med när dessa regler skrevs och vi admins kanske behöver ta oss en titt och uppdatera de regler som vi känner att man ser annorlunda på idag.

Är aktiv i en rätt stor grupp på Facebook där vi haft en liknande diskussion och där kom vi överens att man får ta hänsyn till att alla inte hinner se allt direkt och att man får vara så snäll att vänta med att lufta sina känslor.
Nu finns det ju trådar på ett annat sätt här så det är lättare att komma ifrån att bli spoilad, vilket inte är lika simpelt på FB.
Ska snacka ihop mig med dom andra i admin-gänget och se vad dom tycker...... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 19 jul 2016 23:41    Rubrik: Svara med citat

Det här är ett forum där vi diskuterar wrestling och MMA. Det är de sektionerna vi har. Därför är givetvis reglerna fokuserade på dessa två "sporter". Det är mot reglerna att spoila i alla dessa underforum.

Jag kan sedan tycka att det är tämligen självklart att man i en spoilermärkt RAW-tråd inte spoilar NJPW, UFC, TNA eller något annat. Spoilertaggen är för RAW och inte för något utanför detta. Undantaget då sådant som direkt påverkar RAW t.ex. PPV's.

Vad gäller fotboll, NFL och NBA ska sådana diskussioner för det första inte dyka upp i trådar om wrestling och när de diskuteras hoppas jag att de får en egen tråd i rätt underforum. Där kan man givetvis visa hänsyn angående spoilers också. NFL och NBA innebär ju också tidsskillnad vilket antagligen betyder att få av de som tittar sitter uppe och ser detta live.

Vad gäller sport som går på bra tid för svenskar ser jag egentligen inget problem. Dels diskuteras det knappt här och dels är det väl ett mycket litet antal människor som spelar in arrangemang som friidrotts EM, fotbolls VM eller senaste Stockholmsderbyt och aktivt vill hålla sig borta från resultaten?

Men det är klart är det order program i reglerna som stör kan vi alltid ändra det. Är det någon annan som tycker att det är ett problem?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 20 jul 2016 17:22    Rubrik: Svara med citat

Saker som wrestling/MMA tycker jag i högsta grad inte ska spoilas (det vill säga diskuteras i trådar icke ämnade för aktuell gala/match). Fast man måste dra gränsen någonstans. NFL? Game of Thrones? Amerikanska presidentvalet?
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet