Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE MONEY IN THE BANK 2017
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 24 maj 2017 06:56    Rubrik: WWE MONEY IN THE BANK 2017 Svara med citat

WWE MONEY IN THE BANK 2017

June 18, 2017
at the Scottrade Center
in St. Louis, Missouri

Citat:
Smackdown Live started off with Shane McMahon announcing the participants for the Money in the Bank match next month. Here are the 6 talents announced for the match.

AJ Styles

Sami Zayn

Baron Corbin

Kevin Owens

Dolph Ziggler

Shinsuke Nakamura

Källa WrestlingNewsSource.com..... Cool

http://wwwfinest.se/thevobb , Instagram:thevobb

Adda Fifa Jonsson på Facebook...

https://www.facebook.com/fifajonsson
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheVobb

InläggPostat: 31 maj 2017 06:47    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

Citat:
WWE Champion Jinder Mahal (c) (with The Singh Brothers) vs. Randy Orton

Money in the Bank ladder match: Kevin Owens vs. AJ Styles vs. Baron Corbin vs. Sami Zayn vs. Dolph Ziggler vs. Shinsuke Nakamura

WWE SmackDown Tag Team Champions The Usos (Jey Uso and Jimmy Uso) (c) vs. The New Day (Big E, Kofi Kingston and/or Xavier Woods)

Money in the Bank ladder match: Becky Lynch vs. Charlotte Flair vs. Natalya vs. Tamina vs. Carmella (with James Ellsworth)

..... Cool

Till överst på sidan
cat scratch fever

Registreringsdatum: 07 september 2009

InläggPostat: 01 jun 2017 19:40    Rubrik: Svara med citat

En MITB för kvinnorna?! Nu har det gått för långt. Nog för att det inte finns några riktiga män längre, det förstod jag när Daniel Bryan hamnade i main event scenen. Men att kvinnorna ska gå en MITB? Spelar ingen roll hur mycket wwe försöker, kvinnorna är och kommer alltid vara pausnumret.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheVobb

InläggPostat: 06 jun 2017 14:41    Rubrik: Svara med citat

Jisses Neutral .... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 15 jun 2017 17:08    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

WWE Champion Jinder Mahal (c) vs. Randy Orton
Money in the Bank ladder match for a WWE Championship match contract: Kevin Owens vs. AJ Styles vs. Baron Corbin vs. Sami Zayn vs. Dolph Ziggler vs. Shinsuke Nakamura
WWE SmackDown Tag Team Champions The Usos (Jey Uso and Jimmy Uso) (c) vs. The New Day (Big E, Kofi Kingston and/or Xavier Woods)
Money in the Bank ladder match for a WWE SmackDown Women's Championship match contract: Becky Lynch vs. Charlotte Flair vs. Natalya vs. Tamina vs. Carmella
WWE SmackDown Women's Champion Naomi (c) vs. Lana

.... Cool

Till överst på sidan
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 15 jun 2017 17:52    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Uppdaterat matchkort: .... Cool

Fem matcher känns väldigt tunt tycker jag.

Gissar på att det dyker upp en del "bonusmatcher" eller väldigt mycket fillergrejer.

Brukar inte WWE gå ut med en pre-show match i förväg?
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 15 jun 2017 18:59    Rubrik: Svara med citat

Justin Time skrev:
TheVobb skrev:
Uppdaterat matchkort: .... Cool

Fem matcher känns väldigt tunt tycker jag.

Gissar på att det dyker upp en del "bonusmatcher" eller väldigt mycket fillergrejer.

Jag tycker att WWE känns allmänt tunt just nu, stor saknad av brottare som sticker ut riktigt.
Brock i all ära men han kan inte göra allt. Tycker att WWE just nu ligger på en IC & US nivå, dom når inte riktigt enda fram till World champion-nivå som dom var för 10-15 år sedan.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 16 jun 2017 19:37    Rubrik: Svara med citat

Justin Time skrev:

Såg på WWE's Instagram att The Hype Bros vs The Colons är med på Pre-showen.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 17 jun 2017 06:55    Rubrik: Svara med citat

Det slutgiltiga matchkortet för söndagens gala verkar bli så här.

WWE Title Match

Randy Orton vs. Jinder Mahal (c)

MITB Ladder Match

AJ Styles vs. Baron Corbin vs. WWE United States Champion Kevin Owens vs. Sami Zayn vs. Dolph Ziggler vs. Shinsuke Nakamura

Women's MITB Ladder Match

Carmella vs. Becky Lynch vs. Natalya vs. Tamina Snuka vs. Charlotte Flair

SmackDown Women's Title Match

Lana vs. Naomi (c)

SmackDown Tag Team Title Match

The New Day vs. The Usos (c)

Kickoff

The Hype Bros vs. The Colons

.... Cool

Till överst på sidan
Justin Time

InläggPostat: 18 jun 2017 19:58    Rubrik: Svara med citat

Justin Time skrev:

TheVobb skrev:
Såg på WWE's Instagram att The Hype Bros vs The Colons är med på Pre-showen.... Cool

Sedär, jag hade inte ens noterat att Kusinerna Colón var tillbaka på ruta ett igen efter sin stint som skinande stjärnor.
Hursom var det ju lite surt att jag missade det. Det är roligare med tippningen om det är många matcher tycker jag.

I övrigt är det väl herrarnas stegmatch som jag ser mest fram mot. Sen ska det bli intressant om Orton kommer att vara lika hårdhänt mot Bröderna Singh i afton som han var vid det senaste mötet.
Till överst på sidan
Justin Time

InläggPostat: 19 jun 2017 11:34    Rubrik: Svara med citat

Justin Time skrev:

Skönt att ha fel ibland. Det blev mycket mindre joller än vad jag fruktade. Fashion Vice, presentation av Mike & Maria Kanellis samt tagmatchen Breezango vs. The Ascension. Klart hanterbart.
Justin Time skrev:
I övrigt är det väl herrarnas stegmatch som jag ser mest fram mot. Sen ska det bli intressant om Orton kommer att vara lika hårdhänt mot Bröderna Singh i afton som han var vid det senaste mötet.

Jodå... Bröderna Singh fick veta att de levde även denna gång. Möjligen att Orton var något mindre vårdslös igår.

I övrigt då?

Damernas MITB-match
Tyckte den var ganska skakig, det blev aldrig någon riktig fart. Men jag tycker att det var synd att Ellsworth blev inblandad på det sättet. Jag förstår att det genererar bra hetta et.c men jag tycker att det förtar glansen av premiären.
Sidenote: Såg inte Charlotte väldigt annorlunda ut i ansiktet?

The Usos vs. The New Day
Kul med TND tillbaka. Matchmässigt var den väl ok, men ingen kioskvältare.

Naomi vs. Lana
Lana är vääälidgt grön och det här blev inte alls bra. Mycket tvekande i agerande och allmänt sloppy.

Jinder Mahal vs. Randy Orton
Ganska bra match, men mest intressant tycker jag är vilken hetta Jinder kan få igång.
Undrar hur länge Bröderna Singh går med på att vara strykpojkar?

Breezango vs. The Ascension
Den obligatoriska popcornmatchen...
Jag gillar alla "wink wink, nudge nudge"-grejer med Fasion Po Po, men ... matchmässigt är det knappt fisljummet.

Herrarnas MITB-match
Den här var riktigt bra tycker jag. Ett par riktiga rysare till spots (sunset flip powerbomben från stegen, Samis idoga försöka att ha ihjäl K.O)
Rätt vinnare med, känns nytt och kul.

För övrigt... Jävlar i havet vilken ostig låt Mike & Maria Kanellis kom in till... https://streamable.com/7k3wv Älskar den redan!
Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 19 jun 2017 12:44    Rubrik: Svara med citat

8. MITB 2017 (2017-06-18)

- Tom Phillips, Byron Saxton & JBL kommenterar.

- Kick-off: Hype Bros vs. The Colons.
Mainevent i ingen arena någonstans. Basic - men underhållande - match. Facen dominerar innan det blir hetta på Zack Ryder. Mojo Rawley taggas in för rensning, kaos, Hype Ryder, goodbye efter 8:26. **

- PPV:

- MITB: Becky Lynch vs. Carmella vs. Charlotte vs. Natalya vs. Tamina.
James Ellsworth, iklädd för stor pyjamas, är med in. Det känns ganska konstigt att de introducerar alla deltagarna i matchen, för att sedan gå till en lång video för nämnda match, innan de drar igång matchen. Ganska safe match, men publiken chantar "THIS IS AWESOME" och "HOLY SHIT", vilket kändes helt malplacerat här. Alla får skina men inga spots är utöver det vanliga. Charlotte tar ut Nattie och Tamina med ett dyk och Becky powerbombar Carmella och klättrar upp. Dock välter James stegen så hon bumpar, och James klättrar upp, tar ner väskan och slänger ner den till Carm som "vinner" efter 13:19. Måste hålla med Scott Keith om att det var ironiskt med en lång video för Divas Revolution före matchen och sen låta en man vinna matchen åt sin klient. Domarna tjafsar om huruvida det ska räknas eller inte, men domslutet står sig. Publiken är helt tysta, det är ingen heelhetta utan snarare förvirring så det känns som ett ganska ruttet sätt att avsluta matchen på. Ett typiskt "missa inte SDL för att se om domslutet står sig", vilket tar luften ur live-publiken. Med rätta. Men matchen i sig var tight bokad utan utfyllning, även om slutet drog ner det rejält. **

- Random Intervjubrud #41 intervjuar Lana, och frågar hur det känns inför hennes "första match någonsin" (kick-off-matchen på Mania i fjor räknas tydligen inte). Lana känner sig självsäker, och hade vunnit MITB-matchen om hon vore med i den.

- SDL Tag-champs The Usos vs. The New Day (Kofi Kingston & Big E).
Titelmatch. Xavier Woods är med in. Bra match med (ännu) ett dåligt slut. Vi bjuds på flera riktigt bra nearfalls (jag trodde flera gånger matchen var över) även om de botchade en spot rejält, en spot som hade blivit tjusig om den väl sattes. Usos suplexar in Kofi i ringstolpen för att göra honom till face-in-peril. Tag till Big E som rensar innan kaoset. Jey gör Tequila Sunrise på Kofi, vilket expertkommentatorn Tom Phillips kallar "a submission". En Superkick missar och Kofi gör en dragon-sleeper, även den kallad "a submission" i en oerhört tjusig spot. Botcharna jag nämnde ovan kom här; Jey går för en flying big splash men Big E ska fånga upp honom i Big Ending, men tappar honom så han får slita upp honom för greppet igen. Midnight Hour ger två innan Usos får nog och tar en frivillig countout efter 12:16 i ännu en trist avslutning ikväll. Med sådan här bokning kan man inte gnälla över att publiken sviker. **1/2

- SDL Womens-champ Naomi vs. Lana.
Titelmatch. Om jag ska säga något positivt är det att vi lärt oss att Lana inte bör gå långa singelmatcher (än). Hon bearbetar benet under tystnad. Rear View ger två. Lanas spinebuster ger två. Carmella promenerar in och teasar att casha in den (mitt i en match?) men gör det inte och Naomi avslutar Lana med A Bad Place efter 7:26. DUD

- Fashion Files gör en Miami Vice-parodi och spelar upp en VHS (googla det, kids) där deras angripare (maskerade med förvrängda röster) utmanar Breezango att möta dem i ringen ikväll. Kul segment, med en massa blinkblinks till andra wrestlers.

- Mike och Maria Kanellis gör entré och lovar visa oss vad äkta kärlek är. Kan erkänna att jag är ganska likgiltig till deras debut/comeback då jag inte tycker Maria är något speciellt och jag har nog aldrig sett Mike brottas, dock verkar han vara tämligen intetsägande om jag går efter vad jag läst om honom.

- Vi har celebra gäster vid ringside inför SDL-titelmatchen; Greg Gagne, Larry Hennig, Baron Von Raschke, Sgt. Slaughter, Bob Orton och Ric Flair.

- SDL World-champ Jinder Mahal vs. Randy Orton.
Titelmatch. Singh-bröderna är med in. Inte dålig men förbannat tråkig match. Precis som en lavalampa ser jag att det händer saker på skärmen men inget som registreras i hjärnan. Jinder bearbetar benet. Orton med superplex och RKO men Singh-bröderna lägger Jinders fot på repet varpå domaren får nog och skickar ut dem ur ringside. Dock stannar de kvar och muckar gräl med Bob, men Orton räddar och sänker båda, varav han back-suplexar den ena genom ett bord (säkrare spot än på Backlash) och RKOar den andre genom ett annat bord. Orton rullar in i ringen och avslutas enkelt med en cobra-clutch-slam efter 20:58. Ännu ett skitslut ikväll. 1/2*

- Breezango vs. The Ascension.
Så teamet som redan fejdar med dem låg bakom det? Det är nästan fascinerande att de gick för det mest uppenbara teamet. Saxton undrar varför de inte bara bad om en match istället för att gå omvägar såhär. Killen har en poäng. Trist match, Fandango rullar upp Viktor för tre efter 3:50. DUD

- MITB: Sami Zayn vs. AJ Styles vs. Shinsuke Nakamura vs. Kevin Owens vs. Baron Corbin vs. Dolph Ziggler.
Corbin attackerar Naka innan matchen för att ta ut honom ur matchen. Alla arbetar hårt och gör flera imponerande spots. Framförallt Owens bumpar hårt ikväll (enligt Dave Meltzer skadade han benet och fick hjälpas ut efter matchen). Efter 22 minuter ser Corbin ut att vinna men Naka äntrar matchen och rensar innan vi får Naka vs. Styles en stund. Båda klättrar men Corbin välter stegen och klättrar upp för att ta ner väskan för vinst efter 29:50. Bra match, inte minst för att resultatet var väldigt öppet vilket gjorde den mer dramatisk än annars. ****

SLUTSATS: Det stora problemet ikväll var inte kvalitén på brottningen i matcherna utan på bokningen. Att botcha spots kan vem som helst göra, men att boka en rad usla avslutare ligger helt på WWE med dåliga slut på alla matcher utom de två sista. De slarvade även bort sin första kvinnliga MITB-vinnare då det luktar Dusty Finish som säkert kommer tas upp på SDL, och slutet av Tagtitel-matchen var inte mycket bättre. Nej, detta var en rakt igenom dålig gala förutom maineventet, som dock inte var tillräckligt bra för att rädda showen som helhet.

Tummen ner.

(Den här recensionen skrevs 2017-06-19.)
TheVobb

InläggPostat: 19 jun 2017 18:54    Rubrik: Svara med citat

Tankar om galan...

Dom har den första MITB för kvinnor och förstör den med ett sådant slut?
Tragiskt när dom kunde fått till något riktigt bra och klassiskt men självklart så f*ckar dom upp det totalt med den avslutningen.... Thumb down
Nu får dom fan allt ta och dumpa James Ellsworth, han har verkligen fått vara med på tok för länge nu...

Usos vs New Day, kändes som vilken tagmatch som hest som man sett ett par miljoner ggr förut men ett klent avslut.
Btw, Kofi är riktigt usel på micken Sleeping

Naomi vs Lana, faktiskt bättre än förväntat och tycker att Lana skötte sig helt ok. Hade jag inte trott innan galan. MEN matchen blev ändå inte något speciellt. Satt faktiskt och hoppades att Carmella skulle lösa in väskan...

Mike och Maria Kanellis gör debut och blir lite besviken när jag tyvärr ser att Maria inte alls är lika het som hon var sist när hon var i WWE. Har aldrig sett Mike brottas så jag har inte några större förväntningar där. Alltid kul när det dyker upp lite nya wrestlers, hoppas han inte blir en jobber ala Curt Hawkins....

Breezango vs The Ascension, hade hoppats att det skulle vara något helt annat tagteam än The Ascension efter ett rätt kul segment tidigare på galan. Tyvärr så var det endast utfyllnad för galan... Tycker fortfarande att WWE f*ckade upp The Ascensions, tycker allt att dom kunde ha pusha dem bättre...

Jinder vs Orton, en bättre match än sist och är glad att Jinder fick vinna även här. Blir förbannad när Orton droppar Singh-bröder så jäkla slarvigt även denna gång. Killen som bölade för att Mr Kennedy.... Kennedy var lite för hårdhänt med honom.
Orton bör ta en längre paus nu, han känns inte intressant för fem öre...

Herrarnas MITB, det var rätt väntat att Corbin skulle ta hem denna eftersom det har gått rykten om detta länge nu. Och han kanske är den som behövde den vinsten mest av dom som deltog? Är lite nyfiken på varför dom använde Nakamura som dom gjorde där?

Ingen gala som jag kommer komma ihåg om 1 år tyvärr, WWE fortsätter att ge oss PPV´s som känns som veckoprogrammen, tyvärr noll PPV-känsla alls....

.... Cool

Till överst på sidan
cat scratch fever

Registreringsdatum: 07 september 2009

InläggPostat: 20 jun 2017 13:57    Rubrik: Svara med citat

Är inte Maria lika het som innan? För jag tycker hon ser precis likadan ut som när hon stack. Men det är klart, hon har varit borta sju år så hon börjar väl sakta bli lite till åren.

Kul att Corbin vann, hade tippat honom redan för ett halvår sen som vinnare, samma sak med Ambrose när han vann förra året, tänkte redan ett halvår innan att han skulle vinna, så där har man en 2-0 streak.

Vem som vinner nästa års MITB kan jag dock inte spå ännu. Men skulle redan nu gissa på att det blir någon av årets deltagare. Även Corbin.
Till överst på sidan
Jugovic

Registreringsdatum: 23 november 2009

InläggPostat: 20 jun 2017 19:19    Rubrik: Svara med citat

Så Jinder, Reigns och Orton är maineventers och snart gör Corbin dem sällskap... Tillåt mig snarka! Corbin har enligt mig precis som Jinder inte bidragit med någonting sedan han dök upp. Man tappar hoppet snart alltså.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet