Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE No Mercy 2017

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 29 aug 2017 17:07    Rubrik: WWE No Mercy 2017 Svara med citat

Två matcher klara:
Brock Lesnar (c) vs. Braun Strowman
John Cena vs. Roman Reigns

Ser förvisso lovande ut, men varför å varför har man inte bara en utan två matcher som skulle kunna sparats till Wrestlemania till en b-ppv som denna?
Jugovic

Registreringsdatum: 23 november 2009

InläggPostat: 30 aug 2017 10:22    Rubrik: Svara med citat

Känns redan som det bästa cardet på hela året hittills och jag undrar också varför de kör Cena-Reigns redan nu. Måste finnas en anledning till det.
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 30 aug 2017 16:20    Rubrik: Svara med citat

Jugovic skrev:
Känns redan som det bästa cardet på hela året hittills och jag undrar också varför de kör Cena-Reigns redan nu. Måste finnas en anledning till det.

Beror antagligen på att de skickar ut massa gratismånader i samband med Summerslam som tagit slut precis innan No Mercy, och de hoppas på att folk förlänger sina gratisperiod p.g.a. detta.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beruga

Registreringsdatum: 11 november 2007

InläggPostat: 30 aug 2017 23:22    Rubrik: Svara med citat

Alla har väl sett Alexa Bliss promon till No Mercy? Bliss goes Harley Quinn cheerleader psyco-mode!

(39:50 i Summerslam) eller fulversion på youtube

https://www.youtube.com/watch?v=qilSLkXeYwU

Gillar Bliss så klart, mer karaktären än själva in-ring brottningen, men tror att Nia Jax tar bältet nu på No Mercy...
cat scratch fever

Registreringsdatum: 07 september 2009

InläggPostat: 31 aug 2017 06:19    Rubrik: Svara med citat

Jag fattar fortfarande inte hur kvinnorna plötsligt blivit relevanta. De får main eventa veckoshower på regelbunden basis osv men också att här diskuteras deras matcher. Jag fattar inte vad som hände. Det var bättre på den gamla goda tiden när kvinnorna sågs som pausnumret och folk skrev här lite skämtsamt att de skulle gå på toa eller göra popcorn under kvinnomatchen. För kvinnorna är just det. Pausnumret.
Till överst på sidan
Beruga

InläggPostat: 02 sep 2017 00:54    Rubrik: Svara med citat

cat scratch fever skrev:
Jag fattar fortfarande inte hur kvinnorna plötsligt blivit relevanta. De får main eventa veckoshower på regelbunden basis osv men också att här diskuteras deras matcher. Jag fattar inte vad som hände. Det var bättre på den gamla goda tiden när kvinnorna sågs som pausnumret och folk skrev här lite skämtsamt att de skulle gå på toa eller göra popcorn under kvinnomatchen. För kvinnorna är just det. Pausnumret.

Wrestlemania 26's dammatch... ja där kan vi prata pausnummer. Men Charlotte Flair/Becky Lynch/Sasha Banks WM 32 var ju en riktigt big deal med nytt bälte för damerna å allt

Kvalitativt kommer ju dambrottningen aldrig komma upp i samma nivå (obviously) men med Bliss som RAWs "bitch queen" vill man ju följa vad som händer. Hennes match mot Bayley vid Payback var bland det första jag såg av WWE på typ fem+ år och blev riktigt överraskad av hur mycket bättre dambrottningen hade blivit (i mitt tycke) jämfört med divas championship- tiden.

Asuka hade ju fö oxå fantastiska titelförsvar i NXT under sin 510 dagars reign som womens champ.

(Men ja ögongodisfaktorn spelar såklar en "viss" roll Razz )
Nasty

Registreringsdatum: 25 augusti 2017

InläggPostat: 03 sep 2017 11:56    Rubrik: Svara med citat

Jag gillar verkligen att Braun Strowman fått en rejäl push, jag skulle verkligen vilja se att han får lyfta Universalbältet inom kort.
MEN, känns det inte lite tidigt att han ska plocka det redan nu på en liten gala som No Mercy? Jag trodde nog att detta skulle vara en match som fick vänta ändå till WrestleMania.

På det viset det bygger upp Braun nu, när han demolerar Brock gång på gång så känns det ju som att det bygger upp honom för att ta bältet, men det skulle förvåna mig väldigt mycket om han tog det på No Mercy.

Fulseger av Brock när inte domarn ser? Interference av Joe?

Jag tror dessvärre att Brock behåller bältet och kommer vara ganska osynlig ett bra tag framöver efter detta.
cat scratch fever

Registreringsdatum: 07 september 2009

InläggPostat: 25 sep 2017 04:55    Rubrik: Svara med citat

Hur kan man ens tro att Braun Strowman skulle bli nästa stora? Fattade hela tiden att han inte är den utvalde att besegra Brock Lesnar. Nää, nu fattas bara att han begravs av John Cena eller Triple H, sen börjar hans resa mot ett komedi tag team med fribrottare som motsvarar Santino Marella innan han blir future endeavored.

Du behöver inte markera för spoilers längre. /Sebbe
Till överst på sidan
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 25 sep 2017 07:10    Rubrik: Svara med citat

Tankar kring No Mercy...

Man får tycka vad man vill om Jason Jordan men jäklar vad bra han är i ringen. Visst nu var han inne där med The Miz men brottningsmässigt håller han väldigt hög klass.

Rollins & Ambrose vinner en bra match men den känns ändå inget speciell. Hoppas att denna fejs är över nu.

And... STILL WWE RAW WOMENS CHAMPION ALEXA BLISS!! Love

Balor vinner än en gång över Wyatt, hoppas att även denna fejd är över nu. Snacka om sömnpiller... WWE har tyvärr lyckats förstöra Wyatt helt.

Enzo fular sig till cruiserweight titeln, var tyvärr rätt väntat. Hoppas att han blir en kortvarig mästare...

Reigns visar att det är hans som är WWE´s super-ultra-macho-badass-machine genom att överleva 1000 AA´s och sedan trycka dit Cena med 1 spear... Om folk var trött på Super-Cena är det inget mot vad jag är trött Super-Reigns... Matchen var ok men av dessa två ska man kunna begära mycket mycket mer.

Brock lyckas överleva Braun, hade på känns eftersom allt lutar åt att Super-Reigns är den som ska besegra Brock på WrestleMania nästa år.
Även om jag är ett stort Brock-fan så tycker jag dom skulle låtit Braun vinna denna match, eller låtit den sluta i en dubbel DQ eller count out.

I överlag ingen gala som jag kommer komma ihåg något speciellt ifrån om 1 år. Tyvärr är deras PPV´s en längre version av veckoprogrammen. Magin finns inte kvar över deras PPV¨s.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Nasty

Registreringsdatum: 25 augusti 2017

InläggPostat: 25 sep 2017 12:14    Rubrik: Svara med citat

Tankar kring main eventet mellan Brock och Braun..

Jag vet att Brock är WWE´s jätte både som marknadsföring men även en stor utgift, så jag fattar att man håller honom på toppen.

MEN jag köper inte hur de bygger upp detta kring Brock och Braun. Braun byggs upp som nåt ostoppbart monster i flera veckor, för att senare användas i en kort PPV match där han helt plötsligt är mänsklig?

Nära en tap, räddas av repen för att senare åka på fler suplex än någon annan och sedan låta Brock få en clean vinst.

Jag fattar att man vill fortsätta med Brock som titelhållare till någon större gala, inga konstigheter där. Men en interference, dq eller nåt annat hade känts mer logiskt än en clean win.

Konstigt upplägg av WWE? eller är det något som hänt ang. Adam Scherr som gör att de helt plötslig bromsar hans jättepush och framtida monsterbygge?
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 25 sep 2017 16:20    Rubrik: Svara med citat

12. No Mercy 2017 (2017-09-24)

- Michael Cole, Byron Saxton & Booker T kommenterar.

- Kick-off:

A. Apollo Crews vs. Elias Samson.
Titus O'Neil är med in. Rutinmatch men pluspoäng till Graves som nämner Guns N Roses (de fick sin start i LA, där detta går). Elias gör en alldeles för lång chinlock innan Crews gör comeback, men Elias fintar honom snyggt och avslutar med Drift Away efter 8:36. 1/2*

- PPV:

1. IC-champ The Miz vs. Jason Jordan.
Titelmatch. Bo Dallas & Curtis Axel är med in. Ingen pop för Jordan här heller. Snacka om uppförsbacke. Han gör delayed suplex och möter YES-kicks med ett bakåtkast. Han tar ut Axel & Dallas och sätter Miz i Crossface men han når repen. Belly-to-belly sätter upp spear som missar, men Jordan tar hand om Dallas när han kommer in, och medan domaren är upptagen med detta nitar Axel honom så Miz kan avsluta med SKF efter 10:14. Jordan säger efteråt att han gärna vill ha en returmatch och noterar att publiken kärleksfullt chantar "YOU SUCK" när Kurt Angle gör entré, men Miz suger på riktigt. Jordan fortsätter få antihetta och han är desperat i behov av en heelturn för detta funkar inte alls, och det ligger helt på Jordan eftersom Miz gör sin del. **

2. Finn Balor vs. Bray Wyatt.
"In a fight OVER PAINT", som Bryan Alvarez sa på WOL. Bray attackerar innan matchen och Rock Bottomar honom på ett bord för att skada revbenen. De teasar att matchen inte blir av eftersom Finn hjälps ut, men Bray provocerar honom så han springer tillbaka och matchen drar igång. Skaplig match men upplägget är så ointressant att jag inte engagerar mig det minsta. Bray med en superplex. Vi får några nearfalls innan Finn utför en Coup de Grâce för två. Finn gör corner-dropkick och avslutar med Coup de Grâce efter 11:33 en stund senare. **

- Video för Asuka, som debuterar på TLC 22/10.

3. WWE Tag-champs Seth Rollins & Dean Ambrose vs. Sheamus & Cesaro.
Titelmatch. Bra match, men det anmärkningsvärda är förstås att Cesaro slog ut två tänder (och blödde rejält) när han tog en slingshot i hörnan. Han twittrade senare att han undrade om någon rekommenderade Isaac Yankem. Basic men bra match. Hetta på båda babyfacen och i slutet får vi några heta nearfalls. Matchens spot är när Sheamus utför en White Noise på Seth och Cesaro powerbombar Dean på Seth från hörnan. Sheamus sänker Cesaro av misstag så Team Shield kan avsluta honom med Rainmaker och Dirty Deeds efter 15:57. Booker hävdar att detta är en av de absolut bästa tag-matcherna han någonsin sett, vilket låter lite överdrivet. ***

4. RAW Womens-champ Alexa Bliss vs. Sasha Banks vs. Bayley vs. Emma vs. Nia Jax.
Titelmatch och första fallet gäller. Bra match i ett bra tempo. Jax dominerar i början, vilket resulterade i följande kommentar på DVDR: "This is like watching a nanny beat up 4 obnoxious kids." Alla fyra hjälps åt att powerbomba ut henne från apronen i matchens bästa spot. Vi får de vanliga nearfallen där en tredje person räddar innan Bliss skickar in Bayley i Emma, och DDTar Bayley för tre efter 9:55. Var kanske lite väl uppenbart att Emma skulle jobba så de ändrade till Bayley. **1/4

5. John Cena vs. Roman Reigns.
Cole & Booker säger att detta är bådas viktigaste match i karriären, vilket är märkligt eftersom båda varit världsmästare x antal gånger samt att Reigns pensionerade Undertaker på Mania. Dessutom gäller denna ingenting, äger rum på en B-PPV den den inte ens är mainevent. Men jag antar att de måste hypa den till skyarna eftersom tredjekvartalet ska se bra ut (fler WWEN-abonnenter). Något som dock är värt att nämna är att detta är deras första singelmöte. Okej match, har noll intresse av vem som vinner och den första kvarten var rätt ointressant men de sista minuterna var väldigt bra. Båda gör sina vanliga spots och får nearfalls med sina avslutare. Reigns missar spear och Cena sätter Super-FU för två. FU på kommentatorbord blockeras och Reigns spearar honom genom ett andra i en väldigt bra spot. Spear vänds till FU innan Cena gör en till. För två. Reigns vaknar, SMP sätter upp spear som avslutar efter 22:10. Skippa den första kvarten och se resten. **1/4

- Backstage: Miz föreslår för Kurt Angle att han ska köra Miz-TV imorgon med Reigns som gäst. Är detta verkligen en försäljningsargument?

6. CW-champ Neville vs. Enzo.
Titelmatch. Vic Joseph kommenterar. Ren utfyllnad, folk rör sig i publiken (köper dricka/snacks, går på toaletten innan mainet) medan de kvarvarande ser ointresserade ut. Enda fina spotten i matchen är Enzos hoppande DDT för två. Enzo teasar att använda bältet som vapen, domaren tar det ifrån honom så han vänder ryggen till brottarna och då passar Enzo på att sparka Neville på pungen för tre efter 10:36. Tja, är inte som om 205 står och faller med vem som är champion. Gissar på returmatch imorgon. Bryan Alvarez: ”So the storyline is that he sucks and everyone hates him. And he’s the champion”. *

7. WWE Universal-champ Brock Lesnar vs. Braun Strowman.
Titelmatch. Paul Heyman är med in. Besvikelse till match. Hade väntat mig en vild fight utöver det vanliga men istället blev det bara ett gäng moves efter varandra. Braun må vara limiterad än så länge, men Brock är inte direkt Mr. Workrate längre. Brock gör sammanlagt sex german-suplexes. Braun med chokeslam och powerslam, och lyckas rispa upp kinden i någon spot. Braun kommer ur en Kimura med en spinebuster. F5 vänds till powerslam, innan en andra powerslam ger två och F5 från ingenstans avslutar efter 8:53. Jag antar att de hårdsatsar på Reigns-Brock II på Mania. Suck. Ganska trist slut inför en avslagen publik. Hade helt klart väntat mig mer. *1/2

SLUTSATS: Skaplig gala, men ingen match är utöver det vanliga så det finns inget jag skulle rekommendera dig att se. Möjligtvis de sista minuterna av Cena-Reigns och kanske även tag-matchen. I övrigt var det ett gäng RAW-matcher som jag knappt minns så fort de är över. Dock var inget aktivt dåligt så det blir en tumme i mitten.

Tummen i mitten.

(Den här recensionen skrevs 2017-09-25.)
Jugovic

Registreringsdatum: 23 november 2009

InläggPostat: 25 sep 2017 17:48    Rubrik: Svara med citat

Finn Balor har ju som bekant personlighet lika med en påse potatis, men det gick upp för mig i den här matchen hur URUSEL han är på att brottas också. Hela hans repertoar är alltså att hoppa med benen mot folks magar, seriöst? Någon "cool" NXT-tittare får gärna förklara storheten för mig.

Väldigt olikt Cesaro att vara så klumpig att slå ut halva överkäftens tänder på sig själv, såg riktigt illa ut..
Beruga

InläggPostat: 25 sep 2017 18:14    Rubrik: Svara med citat

Nasty skrev:
Tankar kring main eventet mellan Brock och Braun..

Jag vet att Brock är WWE´s jätte både som marknadsföring men även en stor utgift, så jag fattar att man håller honom på toppen.

MEN jag köper inte hur de bygger upp detta kring Brock och Braun. Braun byggs upp som nåt ostoppbart monster i flera veckor, för att senare användas i en kort PPV match där han helt plötsligt är mänsklig?

Nära en tap, räddas av repen för att senare åka på fler suplex än någon annan och sedan låta Brock få en clean vinst.

Handen på hjärtat tycker jag inte att något med Brock imponerat under hans reign hittills:

WM 33: Vinner bältet mot Goldlberg efter 4:45 min

GBoF: 1.a titelförsvar mot Samoa Joe: Brock vinner efter 6:25

Summer Slam: 2.a titelförsvar mot Joe/Reigns/Strowman: Brock vinner efter 20:45. Ok lång match men seriöst hur mycket gör han under matchen? Blir spearad skapligt tidigt genom en av gummiväggarna och får sen alla tre kommentatorsbord över sig. Tas backstage för att sen komma tillbaka under matchens sista minuter...). Men sammanlagda antalet minuter aktiv i matchen?

No Mercy: 3.e titelförsvar mot Strowman: Brock vinner efter 9:00

Alltså endast tre titelförsvar på 176 dagar, korta matcher mot andra monsterbrottare som Joe och Strowman där man ju förväntar sig att de ska spöa skiten ur varandra under minst 20+ minuter.

Är månne Brock bara en superdiva som inte bryr sig och som vet att han kommer undan med att endast levererar det minsta nödvändiga. Hur ofta är han ens på RAW? Sorry but i am not impressed.
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 25 sep 2017 18:33    Rubrik: Svara med citat

Beruga skrev:
Är månne Brock bara en superdiva som inte bryr sig och som vet att han kommer undan med att endast levererar det minsta nödvändiga. Hur ofta är han ens på RAW?

Det är ingen hemlighet att han bara gör det för pengarna. Det har han gjort sedan debuten 2002, han har aldrig varit intresserad av wrestling utan rekryterades av JR och tyckte det var ett bra sätt att försörja sig. Han gillar varken wrestling i sig eller själva resandet, så vi kan inte förvänta oss för mycket. Som det känns nu behöver WWE honom mer än de behöver honom.

Jag håller med om att han känns lite avslagen numera. Känns som att han inte motiverad alls längre, även med stora pengar på spel.
Beruga

InläggPostat: 25 sep 2017 19:10    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:

Det är ingen hemlighet att han bara gör det för pengarna. Det har han gjort sedan debuten 2002, han har aldrig varit intresserad av wrestling utan rekryterades av JR och tyckte det var ett bra sätt att försörja sig. Han gillar varken wrestling i sig eller själva resandet, så vi kan inte förvänta oss för mycket. Som det känns nu behöver WWE honom mer än de behöver honom.

Jag håller med om att han känns lite avslagen numera. Känns som att han inte motiverad alls längre, även med stora pengar på spel.

Aha han hade ju ändå långa och BRA matcher/titelförsvar 2002-04 som jag minns det.

Så om han bara gör det för pengarna så är han väll ointresserad av att få över de andra brottarna. Tänker främst Joe och Strowman. Inte direkt så man bygger talang. Förifan Strowman ägde ju Lesnar under Summer Slammatchen.

Nej ju fortare Lesnar lämnar WWE desto bättre för alla. Tror jag faktiskt.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet