Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

205 Live (2016-2017)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Sebbes hörna
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 29 jun 2017 19:47    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-06-27

- Vic Joseph & Corey Graves kommenterar.

- Jack Gallagher vs. Brian Kendrick.
Gallagher säger innan matchen att han kommer ha mer fokus på att vinna än att vara en gentleman. Kendrick kommer in utklädd till Jack (fejkmustasch, kostym och paraply), och drar en promo om att Jack är en dålig version av William Regal. Det blir inte mycket till match innan Kendrick attackerar med paraplyet för DQ efter 3:04. Känns helt klart som en försmak av deras kommande matcher. NR

- Drew Gulak (som dagen till ära är nyrakad) är redo för Mustafa Ali, som kommer in och tjafsar.

- Mustafa Ali vs. Drew Gulak.
Varför skriver jag FORTFARANDE "Muhammad Ali" istället för Mustafa? Trodde det skulle gå över. Storyn är att Gulak är emot att Ali är så högflygande då det är en farlig stil inom wrestling. Är han ute efter en skadefri sport är han ganska fel ute. Ali med DDT och sin tjusiga rolling neckbreaker för två. Drew blockerar en tope-rope-rana och får en gyllene idé att dyka, men missar en flying big splash så Ali kan rulla upp honom för tre efter 6:53. Tja, säga vad man vill men Gulak fick trots allt rätt till slut. *1/2

- Backstage: Noam Dar ber Ariyah Daivari om ursäkt för att han slängde hans resväska i sjön (bokstavligt talat) i tron att det var Cedric Alexanders. Daivari säger att han är så rik att han inte bryr sig om väskan, men drämmer Dars mobil i väggen som payback.

- Cedric Alexander vs. Ariyah Daivari.
Graves noterar att Daivari är så rik att han kan köpa precis vad han vill. Så därför harvar han på 205 Live? Det blir en ren lavalampa-match där jag lyckades exakt ingenting innan Dar distraherar så Daivari kan avsluta med en hammerlock-lariat efter 4:59. 1/2*

- Efter matchen attackerar Dar Cedric, och säger att nu är Cedric helt borta från Alicia Fox liv så de (Dar och Foxy) kan fokusera på sig själva. Dessvärre tror jag inte Cedric anser detta vara över utan tänker utkräva returmatcher. Här hade det suttit bra med några dussin gråtsmileys.

- Slutligen har vi en kort in-ring-promo med Neville, som säger att Akira Tozawa är naiv som tror sig ha en chans mot honom på Great Balls. Tozawa dyker upp, sparkar honom några gånger så han bailar medan showen slutar.

SLUTSATS: Detta kändes onekligen som ett helt avsnitt med ren utfyllnad. Inget var bra, inget engagerade och inga kommande matcher är sådär jätteintressanta (Tozawa-Neville känns som "månadens 205-match" istället för att vara en bra uppbyggd match). Nej, som jag sagt innan är det dags att antingen skrota 205 Live helt (tittarsiffrorna verkar hålla med) eller ändra programmet drastiskt (UK-snubbarna?), för det här funkar inte. Matcherna är ofta hyfsade eller bättre, men det finns liksom inget liv i dem. Det finns aldrig något i dem som gör att jag vill se mer av samma vara och inga stories här är så intressanta att jag bryr mig om hur det går.

(Den här recensionen skrevs 2017-06-29.)
sebbe

InläggPostat: 05 jul 2017 13:40    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-07-04

- Backstage: Titus O'Neil pratar i telefon med Akira Tozawa (till och med jag förstod referensen till Rush Hour) och försöker värva både Ariyah Daivari och Mustafa Ali. Säga vad man vill om Titus, men rollen som Don King gör han fantastiskt bra.

- In-ring-promo med Titus, som hypar Tozawa vs. Neville på söndag när Neville avbryter och säger att Titus skiter i sina klienter, det enda han tänker på är pengar. Tru dat.

- CW-champ Neville vs. Lince Dorado.
Nontitle. Titus gör color. Kul liten fartfylld match. Dorado får skina lite innan Neville avslutar med powerbomb och Rings of Saturn efter 3:56. *1/2

- Jack Gallagher vs. Tony Nese.
Gallagher gör sina rollups och Nese fejkar benskada, men Jack går inte på det utan headbuttar honom och avslutar med en corner-dropkick efter 6:02. *1/2

- Backstage: Noam Dar säger åt Alicia Fox att han är redo för en titelmatch efter Great Balls, och hoppas få möta vinnaren inom kort.

- Rich Swann vs. TJP.
Hyfsad match, den blixtrade till mot slutet men i övrigt var det en tämligen avslagen föreställning. Rich gör en sorts Michinoku-driver för två. TJP får två med sin gutbuster. De byter rollups innan Rich får ner honom för tre efter 12:11. Kramkalas efteråt för att visa att de respekterar varandra, så jag antar att TJP är face igen. **

SLUTSATS: Stabila, men hyfsat intetsägande matcher, men inget var aktivt dåligt. Titus var höjdpunkten.

(Den här recensionen skrevs 2017-07-05.)
sebbe

InläggPostat: 12 jul 2017 16:19    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-07-11

- Backstage: Titus peppar Akira Tozawa via telefon, och Ariyah Daivari dundrar in för lite tjafs vilket sätter upp...

- Akira Tozawa vs. Ariyah Daivari.
WWE försöker inte ens bygga upp matcher längre. Saker händer, Tozawas Saito-suplex sätter upp top-rope-senton men Neville attackerar för en Sportz Entertainment Finish efter 2:18. Rings Saturn på Tozawa efteråt, så vi kan nog anta att Tozawa får en returmatch (om inte hans pinfall på Neville igår avslöjade det). 1/4*

- Drew Gulak ber publiken om ursäkt för att han använde repen för ett dyk förra veckan, han lovar att aldrig göra om det och utmanar Mustafa Ali till en 2/3 Falls-match nästa vecka för att visa att han kan besegra honom "på mattan". (Ali accepterar, inte helt oväntat, lite senare.)

- Rich Swann vs. Mario Connors.
Connors ser ut som en mindre variant av Crimson. Han gör en tjusig Tornado-DDT för två innan Rich avslutar med sin Phoenix-splash efter 3:48. 3/4*

- TJP säger att han hade besegrat Connors betydligt snabbare än Swann gjorde, och utmanar därför honom i en match HÄR OCH NU för att bevisa det. Connors accepterar.

- TJP vs. Mario Connors.
TJP attackerar benet direkt men Connors vänder hans leglock till en rollup, vilket gör TJP frustrerad som avslutar med en Disaster-kick efter 0:28. NR

- Brian Kendrick kommer in utklädd till Jack Gallagher och gör sig rolig över honom innan Gallagher himself dyker upp. Det blir slagsmål och Kendrick slår honom med paraplyet.

- I Quit: Cedric Alexander vs. Noam Dar.
Alicia Fox är med in. Okej match, varken mer eller mindre. Dar bearbetar benet, men gör ett så risigt jobb att Cedric utan svårigheter kan dyka några gånger senare i matchen. Cedric bearbetar fingrarna, bland annat genom att böja dem åt fel håll i ringhörnan. Cedric med flatliner på rampen innan han gör dyken jag nämnde ovan och knycklar in fingrarna i en stol som han sparkar på så Dar ger upp efter 11:02. **

- Dar ger inte bara upp matchen, utan även sitt förhållande med Foxy, som storbölar. Han orkar inte med henne mer och har massvis med brudar runt om i landet (det är totalt omöjligt med den frisyren) och showen slutar med att hon gråter ännu mer.

SLUTSATS: Bra avsnitt, allt betydde något och nu hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas jag att detta var sista gången jag behöver se Cedric vs. Dar någon mer gång så länge jag lever. Men med min vanliga tur sidar sig väl Cedric med Foxy och ska hämnas å hennes vägnar för att sätta upp ÄNNU fler matcher dem emellan (tur inte någon i WWE kan svenska så de får någon dum idé).

(Den här recensionen skrevs 2017-07-12.)
sebbe

InläggPostat: 19 jul 2017 14:15    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-07-18

- 2/3 Falls: Mustafa Ali vs. Drew Gulak.

Första fallet: De byter rollups en stund innan Ali rullar upp honom för tre efter 1:53 till noll intresse från publiken.

Andra fallet: Gulak tar ut sin frustration genom att sparka sönder möblemanget vid ringside, men lyckas ta över matchen en stund senare. Ali gör sin fina springboard-neckbreaker och ranar honom via barrikaden. Drew blockerar reverse-450 och tar hem andra fallet med en en något botchad dragon-sleeper (han tappar honom och får ta upp honom igen) efter 7:54.

Tredje fallet: Inte helt väntat det bästa fallet. Alis rana vänds till powerbomb för två. Ali sätter en bakvänd rana men blir insuplexad i hörnan. Ali gör en fin springboard-DDT. Vi får några bra nearfalls innan Drew går för något från repet, men tvekar för länge så Ali hinner upp och ranar ner honom och avslutar med reverse-450 efter 16:51. Bästa 205-matchen sen Ali/Nese i maj! ***

- Backstage: Apollo Crews peppar Akira Tozawa inför maineventet, och säger att Titus O'Neil bara vill hans bästa.

- Brian Kendrick vs. Devin Bennett.
Bennett är från samma ställe som Jack Gallagher, och undrar om han är stolt över Jacks bedrifter i WWE. Det är han. Kendrick säger att Bennett bör ge upp redan nu om han inte tror sig kunna besegra honom. Det tror han. Det blir en ren squash innan Kendrick avslutar med Captain's Hook efter 1:46. Mer angle än match. NR

- Random Intervjubrud #15 noterar att folk tydligen pratar om Cedric Alexanders vinst över Noam Dar förra veckan, en sådan stor milstolpe i världshistorien att jag måste bli påmind av videon här för att minnas vad som hände. Något annat vi tydligen pratar om hela tiden är Rich Swanns fejd med TJP, en fejd jag hade glömt helt och hållet. Nåväl, TJP utmanar Rich till en tag-match nästa vecka.

- Akira Tozawa vs. Ariyah Daivari.
Daivari hypar Emam-Ali Habibi, en bra amatörbrottare han även hypade på RAW, men jag trodde det var en engångsföreteelse så jag nämnde det inte då. Jag har ingen aning om vart detta kommer leda. Daivari bearbetar axeln (som är bandagerad) en bra stund innan Tozawa gör comeback och får två med en Shining Wizard. Daivari med Codebreaker på armen och därefter en flying big splash på samma arm, men Tozawa lyckas rulla upp honom för vinst efter 8:20. Daivari attackerar efteråt. Kändes som en alldeles för lång match, de borde avslutat med 2/3 Falls men då är risken att den hade kortats på grund av tidsbrist. *1/2

- Nästa vecka: Rich Swann & ? vs. TJP & ?,

SLUTSATS: Bra avsnitt ikväll, enda negativa är att maineventet drog ut lite väl på tiden men i övrigt var allt bra.

(Den här recensionen skrevs 2017-07-19.)
sebbe

InläggPostat: 27 jul 2017 22:34    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-07-25

1. CW-champ Neville vs. Ariyah Daivari.
Nontitle. Akira Tozawa gör color. Daivari hypar ännu en OS-vinnare i amatörbrottning, denna gången från 1968. Jag vet inte vart detta leder men kanske, kanske, kanske, kanske, kanske får Frank Andersson sitt stora wrestlingbreak snart! Båda är heels så publiken är tämligen oengagerad och därför är det smart att boka matchen kort. De hamnar utanför ringen där Daivari skickar in Neville i Tozawa, och Daivari tar sig in för en countout-vinst efter 4:37. Känns som tremanna på Summerslam, även om jag inte förstår vad Daivari gör där. 1/2*

- Brian Kendrick in för en promo där han visar en bild på Jack Gallagher på Titan-Tron, med det obligatoriska "photoshoppa bilden humoristiskt" (Brian menar på att Jack är en clown) vilket varken är underhållande eller humoristiskt. Gallagher kommer in och hotar med stryk så Kendrick bailar. Inget bra segment med två brottare jag inte gillar nämnvärt (Jack var kul i början men hans stick fungerar inte mer än en eller två gånger).

2. Rich Swann & Cedric Alexander vs. TJP & Tony Nese.
Bra match, båda teamen jobbar bra både ihop och med motståndarna. Dock har Rich kolsvarta byxor och illröda boots som får honom att se löjlig ut. Kommentatorerna kallar heelsen "Dabs & Abs" vilket jag tyckte var både kul och passande. Nese är en stjärna! Hetta på Cedric, tag till Rich som rensar. Facen dyker. Cedric med en imponerande One Man Spanish Fly på TJP men Nese räddar precis före tre. TJP och Cedric botchar ett pinfallförsök (Cedrics axlar var inte nere vilket gjorde TJP förvirrad). Cedric klättrar men knuffas ner av Nese så TJP kan rulla upp honom för tre efter 12:20. ***

SLUTSATS: Maineventet var underhållande, resten kan spolas.

(Den här recensionen skrevs 2017-07-27.)
sebbe

InläggPostat: 05 aug 2017 13:36    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-08-01

1. Jack Gallagher vs. Brian Kendrick.
Jack är så förbannad att han sparkar loss vid repen och vägrar släppa upp och blir diskad för besväret efter 1:21. Kendrick smiter efteråt för att fejden uppenbarligen måste fortsätta. NR

- Backstage: Rich Swann och Mustafa Ali spelar TV-spel (seriöst) när TJP kommer in för lite tjafs med Rich som sätter upp en match nästa vecka. Kan knappt vänta.

2. Gran Metalik vs. Tony Nese.
BÃ¥da drar promos innan matchen. Spot, spot, spot, spot, spot, spot, spot, spot, spot, spot, spot innan Nese avslutar med ett running knee efter 6:28. *1/2

- RIB intervjuar Neville, som säger att vem som än vinner ikväll kommer förlora mot honom på Summerslam.

3. Förstautmanare: Akira Tozawa vs. Ariyah Daivari.
Daivari bearbetar den skadade axeln, vilket är hela storyn. Frogsplash på den skadade axeln ger två. Tozawa fintar en lariat och gör comeback, sätter en plancha och avslutar med en top-rope-senton efter 11:19. **

- Nästa vecka: Rich Swann vs. TJP.

SLUTSATS: Ganska trist avsnitt, inget var sevärt och det mesta glömde jag bort redan innan matchen/segmentet hann visas färdigt.

(Den här recensionen skrevs 2017-08-02.)
sebbe

InläggPostat: 09 aug 2017 15:19    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-08-08

1. Cedric Alexander vs. Tony Nese.
Som vanligt bra utförda spots men det blir lite för mycket TV-spel och "get their shit in" innan Nese rullar upp honom med en näve tights för tre efter 7:21. *1/2

- RIB intervjuar Brian Kendrick, som är klar med Jack Gallagher efter vinsten förra veckan och kommer gå vidare i livet. Jack, som tydligen inte känner samma sak, attackerar honom bakifrån för att fortsätta fejden.

3. Noam Dar vs. Mark Thomas.
Aldrig sett jobbern innan, såvitt jag vet. Dar retar honom för att vara så gammal utan att kommit någonstans och att Thomas boots troligen är äldre än Dar. Det där var faktiskt roligt. Publiken chantar "LET'S GO, JOBBER". Ren squash som avslutas med en running enzuigiri efter 1:48. NR

- Graves intervjuar Akira Tozawa inför Summerslam. Eller försöker i alla fall, Neville avbryter direkt och vill att Graves intervjuar honom istället eftersom han ÄR hypen till Summerslam. Det blir bråk (djupt chockerande, jag vet) och Neville bailar efter en spark. Kort och koncist segment.

3. Rich Swann vs. TJP.
Okej match inför en helt ointresserad publik, en mening som på ett bra sätt sammanfattar 90% av alla 205 Live-matcherna. Rich missar Phoenix-splash och TJP gör en Electric Chair in i hörnan innan han avslutar med sin Detonation-kick efter 10:30. Stabilt arbete av båda, men inget jag mindes så fort matchen slutade. **1/4

SLUTSATS: Same old, same old. Skippa.

(Den här recensionen skrevs 2017-08-09.)
sebbe

InläggPostat: 16 aug 2017 13:31    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-08-15

1. Cedric Alexander & Gran Metalik vs. Drew Gulak & Tony Nese.
Bra match där GM får skina mest av allihop, bland annat med en springboard-moonsault ut. Han blir slagpåse, tag till Cedric som rensar innan det blir kaos och han avslutar Gulak med Lumbar Check efter 7:40. **1/4

- Backstage: Neville slänger en stol i ren vrede över att blivit av med CW-titeln igår på RAW. Jag misstänker att han inte låter Akira Tozawas firande idag gå av stapeln utan problem.

2. Mustafa Ali vs. Brian Kendrick.
Kendrick glor nervöst mot entrén när han kommer in för att försäkra sig om att Jack Gallagher inte attackerar. Fin touch. Han blockerar reverse-450 och Ali bumpar ner i hörnan med ansiktet före, men han kommer ur en Captain's Hook. Kendrick bearbetar benet utanför ringen innan Jack attackerar för DQ efter 5:02. Jag är ledsen, men varken Kendrick eller Gallagher gör något för mig och jag tycker Ali är mycket roligare än någon av dem. Vilket säger mer om divisionen än något annat. *

- RIB intervjuar Rich Swann om den tredje och avgörande matchen mot TJP. Innan han hinner svara kommer Ariyah Daivari in och säger att TJP inte är i arenan, och att matchen är ändrad till Rich vs. Daivari.

3. Rich Swann vs. Ariyah Daivari.
Inte mycket till match. Swann går för sin Phoenix-splash men TJP kommer in på kryckor (ingen aning om varför) för att distrahera, så Daivari kan avsluta med en lariat efter 5:06. 1/2*

- Backstage: RIB intervjuar en paranoid och förvirrad Kendrick, som kommer fram till att han ska utmana Gallagher på duell.

- Titus O'Neil introducerar Akira Tozawa i ringen för firandet av gårdagens titelvinst. Det blir skumpa och tal innan Neville avbryter, men Tozawa slår tillbaka och tar hem den moraliska segern.

SLUTSATS: Öppningsmatchen var underhållande men i övrigt var det ett ganska platt avsnitt, med brottare/upplägg som jag antingen inte gillar eller har tröttnat på.

(Den här recensionen skrevs 2017-08-16.)
sebbe

InläggPostat: 23 aug 2017 13:46    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-08-22

- Vic Joseph & Tony Nese kommenterar.

1. Cedric Alexander & Gran Metalik vs. Drew Gulak & Tony Nese.
Nese och Metalik får skina här. Neses nya grej är att han räknar sina magrutor vilket distraherar honom i matchen. Metalik får dyka flera gånger vilket genererar bra pops. Hetta på Cedric, tag till Metalik som rensar innan det blir kaos och Lumbar Check avslutar Gulak efter 7:50. Gulak sålde den spotten ungefär arton gånger sämre än Nese igår. **1/2

- Backstage: Titus O'Neil peppar Akira Tozawa inför titelmatchen mot Neville ikväll.

- Vi ska ha en gentlemannaduell mellan Jack Gallagher och Brian Kendrick, och därför har vi därför ett bord i ringen med olika vapen (kendostick, paraply, stålrör etc). Jack är i ringen men Kendrick nöjer sig med att dyka upp på Titan-Tron där han säger att han inte tänker befatta sig med nonsens som en duell, eftersom det är något för pajaser. Så han har hittat en passande motståndare till Jack; en clown. Clownen går in i ringen, slänger vanten i nyllet på Jack (klassisk sätt att utmana någon på duell) varpå Jack vevar loss och ska powerbomba honom genom bordet, men Kendrick attackerar bakifrån och attackerar HONOM genom bordet istället. No DQ-match nästa vecka. Fick lite Summerslam 93-vibbar här.

- Backstage: Rich Swann och TJP kommer överens om att mötas när TJPs ben har läkt.

2. CW-champ Neville vs. Akira Tozawa.
Titelmatch. Titus är med in. Neville är en bra heel, och båda är bra brottare, men detta var en riktigt trist tillställning. Känns som att de brände alla idéer förra veckan på RAW och Summerslam. Neville bearbetar vänsterarmen och utför en superplex, vilket blir bästa spotten i matchen. De första tolv minuterna var trista men de sista fyra var kanon med många bra nearfalls. Tozawas top-rope-senton missar och Neville avslutar med Rings of Saturn efter 16:11. **

- Neville drar en promo efteråt men avbryts av Enzo, som gör sin 205 Live-debut. Precis som jag föreslog för ett tag sen; att sätta Enzo på 205 Live är det bästa de kan göra för programmet eftersom han är över och kan kännas trovärdig som wrestler för en gångs skull.

- Nästa vecka: Gallagher vs. Kendrick i No DQ-match!

SLUTSATS: Hyfsat avsnitt, minimalt med utfyllnad och även om maineventet drog ut lite väl länge på tiden slutade det bra, och Enzo på 205 känns som vitaminchocken de behöver.

(Den här recensionen skrevs 2017-08-23.)
sebbe

InläggPostat: 31 aug 2017 10:14    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-08-29

1. No DQ: Jack Gallagher vs. Brian Kendrick.
De arbetar på bra men publiken är inte ett dugg känslomässigt engagerad här, så det blir ingen reaktion för något de gör. Något som är intressant är att Jack dominerar första halvan och Kendrick andra. Kendrick använder en kendostick och skickar in honom i trappan för att göra comeback. Han sätter fast Jacks ena fot i metallrören under ringen där ringklänningen hänger, och matar loss med slag innan han DDTar honom på matchklockan och avslutar med Captain's Hook efter 7:28. Noterbart är att Jack aldrig tappade ut, utan var avsvimmad ala Steve Austin på Mania 13 så jag antar att det blir en I Quit-match eller liknande nästa gång. *

- Heelsen i maineventet intervjuas, och säger att Enzos första 205 Live-match även kommer bli hans sista.

2. Rich Swann vs. Ariyah Daivari.
TJP gör color. Jag börjar nästan tro att WWE trollar oss genom att köra några veckor gamla matcher som nya, det är inte som om någon skulle märka skillnaden. TJP försöker distrahera Rich, men distraherar Daivari istället varpå Rich rullar upp honom för tre efter 4:08. Daivari surnar till och attackerar TJP efteråt, men han slår tillbaka med sin Detonation-kick. Tja, det är inte som om Daivari sabbar en bra angle eller något. DUD

- Facen i maineventet planerar sin strategi inför matchen, och Enzo har papper och penna och beter sig som Sami Zayn brukade göra på RAW/SDL. Cedric säger åt honom att 205 Live inte är som RAW/SDL. Nope, skillnaden är att Enzo går från att ha tråkiga matcher mot tungviktare till tråkiga matcher mot lättviktare.

3. Enzo, Gran Metalik & Cedric Alexander vs. Noam Dar, Drew Gulak & Tony Nese.
Match för att hypa Enzos stora debut, men han ser inte speciellt imponerande ut. Cedric och Metalik står för 90% av brottningen innan det blir kaos. Eat Defeat dumpar Dar och Nese attackerar Enzo, som rullar upp honom för tre med fötterna på repet efter 9:53. Wow, vilken debut. Fusk för att pinna en kille som aldrig vinner. Mania nästa? *

SLUTSATS: Enzos storslagna debut blev bara en axelryckning, och den som förlorar mest på detta torde vara Neville som behöver släpa runt honom på houseshows dag efter dag. Jag vet att jag har föreslagit en flytt för Enzo från RAW till 205, men resten av rostret där är så vanilj att inget sticker ut ur mängden. Enzo förvisso, men det räcker inte.

(Den här recensionen skrevs 2017-08-31.)
sebbe

InläggPostat: 06 sep 2017 16:04    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-09-05

- Vic Joseph & Nigel McGuinness kommenterar.

1. TJP vs. Ariyah Daivari.
TJPs namnskylt lyder "Ariyah Daivari", och WWE bemödade sig inte ens att redigera det till showen hamnade på VOD. Rich Swann gör color, PÅ bordet istället för bakom det, av någon anledning. Daivari missar frogsplash och TJP avslutar med Detonation-kick efter 4:03 för att förpassa matchen till kartoteket med matcher ingen minns samma sekund de är över. Rich säger åt honom att "vi syns" nästa vecka, men det är oklart vad det betyder tills Nigel fått SMS av Kurt Angle om att matchen är bokad till nästa vecka. Är Kurt GM för 205 Live också? 1/2*

2. Akira Tozawa vs. Drew Gulak.
Tozawa (utan Titus) avbryter Gulaks PowerPoint-presentation om hur man förbättrar 205 Live (inga highspots). Hyfsad match, Gulaks karaktär hindrar honom från att vara en rolig brottare eftersom han bara kör "säkra" spots. Tozawa missar något från toppen, sätter roundhouse-kick och avslutar med top-rope-senton efter 6:39. *

- RIB intervjuar Enzo innan Neville dyker upp och säger att han inte är en värdig utmanare eller seriös atlet. De bygger onekligen upp till en match på No Mercy, så utgången av mainet känns givet.

3. Förstautmanare, Fatal 5-Way: Enzo vs. Cedric Alexander vs. Gran Metalik vs. Brian Kendrick vs. Tony Nese.
Eliminering gäller. Alla ger sig på Enzo eftersom de är förbannade på honom, och Nigel säger att "han saknar vänner backstage", blinkblink. Det blir det vanliga tjafset där två brottare kör i ringen innan två andra kör istället för ett stort slagsmål. Tower of Doom-spot med alla utom Enzo. Nese & Kendrick fångar upp honom i en plancha och drämmer honom på bordet, tar ut honom med några sparkar och skickar honom över bordet så han kan hålla sig undan till finishen. Cedric får en rejäl push då han avslutar Nese med en Lumbar Check efter 11:40. Metalik springboard sig in i en Lumbar Check för tre efter 12:55. Kendrick med Captain's Hook men Cedric kontrar med en Lumbar Check efter 14:45 varpå Enzo smyger fram och rullar upp Cedric med en näve tights för tre efter 14:51. Ska man tvunget ha Enzo som förstautmanare var detta helt rätt bokat; Hålla honom borta från avancerade spots och låta honom vinna orent för att behålla trovärdigheten. **1/2

- Nästa vecka: Rich Swann vs. TJP.

SLUTSATS: Enzo som förstautmanare var väl ingen större överraskning, även om jag tycker synd om Neville som måste släpa runt honom på houseshows.

(Den här recensionen skrevs 2017-09-06.)
sebbe

InläggPostat: 13 sep 2017 14:46    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-09-12

1. Rich Swann vs. TJP.
Hyfsad match. Det är inget fel på arbetet men som vanligt är det mer TV-spelskänsla/gymnastikuppvisning än kamp över det. Båda dyker flera gånger inför en helt död publik medan kommentatorerna går all in med att hävda att TJP och Rich varit goda vänner sedan tio år tillbaka och därför känner varandra utan och innan. Inget fel med tanken, men kommer inte detta från ingenstans? De har ju mötts innan men såvitt jag minns är det inte förrän nu det kommer upp till ytan? Rich avslutar med Phoenix-splash efter 12:02. Handskakning of doom efteråt. **

- Drew Gulak med ännu en Bill Watts-promo i ringen, där han säger att han är emot chants och säger att han har Vince McMahon med sig, och citerar hans introlåt ("No CHANTS in hell") vilket jag tyckte var fyndigt. Breezango (stilpolisen) avbryter och arresterar honom på grund av hans fula byxor. Bättre segment än jag får det att låta som.

2. Cedric Alexander vs. Brian Kendrick.
Inte mycket till match. Kendrick dumpas och Cedric följer upp med ett dyk. Jack Gallagher vandrar in eter tre minuter och alla tror givetvis att han ska ge sig på Kendrick, men vänder heel och attackerar Cedric istället för DQ efter 3:42. Han behövde (precis som det mesta på showen) en nytändning, speciellt eftersom han och Kendrick redan haft sin blowoff. Kendrick ser chockad ut, men Jack erbjuder en handskakning och Kendrick accepterar. 1/2*

SLUTSATS: Segmentet mellan matcherna var ganska underhållande, men inte tillräckligt för att leta upp det så hela avsnittet kan du skippa.

(Den här recensionen skrevs 2017-09-13.)
sebbe

InläggPostat: 20 sep 2017 15:03    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-09-19

1. Cedric Alexander vs. Brian Kendrick.
Okej match men inget man minns när den är över. De fintar varandras spots innan Cedric rullar vidare i en O'Connor-roll för tre efter 5:22. Jack Gallagher dyker upp efteråt och sänker Cedric eftersom han och Kendrick är buddybuddys nuförtiden. *

- RIB intervjuar Gallagher & Kendrick om Jacks heelturn, där Gallagher säger att han valde mellan att vara "en snäll pojke" och att "vara en vinnare", och valde det sistnämnda.

2. Akira Tozawa vs. Noam Dar.
Drew Gulak gör color eftersom han fejdar med Tozawa. Rutinmatch, precis som öppningsmatchen, och Tozawa avslutar med en top-rope-senton efter 4:00. *

- Backstage: TJP vill ha en sista match mot Rich Swann (Rich vann förra veckan), men Swann tycker de ska sätta punkt här och fokusera på vänskapen istället.

- Rich Swann vs. Lince Dorado blir inte av eftersom han hittas nerslagen backstage, och givetvis är det TJP som ligger bakom detta. TJP kommer in och attackerar Rich vid ingången och sliter bort en tuss av hans hår som han poserar med. Så de vände TJP face och hypade hans vänskap med Rich helt från ingenstans bara för att vända honom heel några veckor senare, och nu vill de att folk ska engagera sig? Bedrövligt.

- Maineventet är en verbal duell mellan Enzo och Neville. Båda säger varför de kommer vinna på söndag. Neville säger att Enzo inte kan slåss och åker på en pungspark för besväret innan showen slutar. NO BUYS (eller "bara bajs"), som Bryan Alvarez hade sagt.

SLUTSATS: Jag är nästan helt säker på att WWE repriserar 205-matcher utan att säga det, med tanke på att alla matcher här känns likadana. Detta är som Groundhog Day fast utan en trött Bill Murray.

(Den här recensionen skrevs 2017-09-20.)
sebbe

InläggPostat: 27 sep 2017 16:28    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-09-26

- Enzo (på kryckor) inleder med en promo om sin egen förträfflighet och att han har fått 205 Live relevant igen. Han visar clips av när 205-rostret och Braun Strowman slog ner honom efter RAW igår, varpå publiken chantar "YOU DESERVE IT", vilket är roligare än det låter. Han tackar för stödet och tror de menar att han förtjänar bältet (klar work, men kul). Oavsett vad man tycker om honom är han intensiv på micken, men jag har inget sug efter att se honom brottas, vilket jag nog delar med de flesta.

1. Akira Tozawa vs. Tony Nese.
Drew Gulak gör color. Två bra brottare men de första sju minuterna känns som en lång transportsträcka inför en helt död publik. Nese poserar så fort han kommer åt. Tozawa gör en plancha-headbutt, enzuigiri och avslutar med sin top-rope-senton efter 8:00. Drew fortsätter med sin PowerPoint men sparkas ner av Tozawa för besväret. *1/2

- Backstage: Ariyah Daivari förstår vad Enzo går igenom eftersom han själv varit hackkyckling här. Han erbjuder Enzo att se hans match mot Neville vid ringside ikväll men Enzo säger att han går ännu längre och tänker vara i hans hörna. Dock gör Enzo klart för honom att de inte är vänner.

- Lince Dorado vs. TJP blir inte av eftersom Rich Swann attackerar TJO för att fortsätta deras tråkiga upplägg.

- Backstage: Jack Gallagher & Brian Kendrick lovar/hotar Cedric Alexander med otrevligheter med början nästa vecka.

2. Neville vs. Ariyah Daivari.
Enzo är med in. Sedvanlig ointressant spotfest. Neville fintar en frogsplash och avslutar med Rings of Saturn efter 5:16. Enzo attackerar med kryckan efteråt. *

SLUTSATS: Ännu ett totalt värdelöst och ointressant avsnitt av 205 Live är till ända. Programmet har många brister (spotmatcher, död publik, vinster/förluster betyder inget) och en av de största är att det aldrig utvecklas. Det försvinner/tillkommer knappt brottare utan rostret är i princip exakt samma sedan CWC. Neville och Enzo har tillkommit, men det är inte tillräckligt. Och samtidigt är det ingen som försvinner vilket resulterar i att det blir samma parningar hela tiden, och som jag har skrivit innan känns det lite som att de har bandat 50 matcher som de vevar om och om igen, det är ju inte som om vi skulle märka om den 8:e matchen mellan Swann och Nese är en reprismatch, speciellt inte eftersom ingen match någonsin står ut här. Jag har sett samtliga avsnitt och skulle inte ens kunna nämna EN enda match jag rekommenderar från seriens början fram till idag. Det har garanterat förekommit bra matcher men inget sätter sig, så fort avsnittet är över har jag i princip glömt det och när jag läser igenom förra veckans recension blir jag ofta förvånad att jag har skrivit den eftersom jag minns exakt inget av det.

(Den här recensionen skrevs 2017-09-27.)

Senast ändrad av sebbe den 04 okt 2017 13:28, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe

InläggPostat: 04 okt 2017 13:28    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-10-03

1. Kalisto vs. Ariyah Daivari.
Bra utförda spots men ingen känsla i dem. Inget betyder något och publiken bryr sig absolut ingenting trots några halvhjärtade försök att dra igång applåder. Känns som alla andra 205 Live-matcher. Enzo drar en promo innan matchen men Kalisto tjafsar tillbaka, och där försvinner fyra minuter av mitt liv till ingen nytta. Kalisto med rana-DDT innan Daivari gör spinebuster och frogsplash, men Kalisto avslutar med en SDS efter 4:44. Ingen vidare 205 Live-debut. *

2. Mustafa Ali vs. Drew Gulak.
Bra utförda spots men ingen känsla i dem. Inget betyder något och publiken bryr sig absolut ingenting trots några halvhjärtade försök att dra igång applåder. Känns som alla andra 205 Live-matcher. Akira Tozawa sitter vid ingången och tittar på matchen, vilket måste vara ett straff av något slag. Alis reverse-450 avslutar efter 6:41. *

- RIB intervjuar Brian Kendrick, som förstår Enzo eftersom han också känt att alla är emot honom. Cedric Alexander attackerar hans ben för att ta ut honom innan mainet så han inte kan hjälpa Jack. Ganska smart, faktiskt.

3. Cedric Alexander vs. Jack Gallagher.
Bra utförda spots men ingen känsla i dem. Inget betyder något och publiken bryr sig absolut ingenting trots några halvhjärtade försök att dra igång applåder. Känns som alla andra 205 Live-matcher. Jack är finklädd här. Mot slutet slänger han in paraplyet men Cedric får tag på det och använder det för DQ efter 6:26. Attacken fortsätter efteråt innan funktionärer bryter upp dem och Jack bailar till exakt noll hetta. *1/2

SLUTSATS: Lägg sammanfattningen från valfritt avsnitt här. Bitter, jag?

(Den här recensionen skrevs 2017-10-03.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Sebbes hörna Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Sida 3 av 4

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet