Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd.
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... , 123, 124, 125  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Debatt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
HonestHarvey
Site Admin

Registreringsdatum: 21 mars 2010

InläggPostat: 15 jul 2017 11:48    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Trucken skrev:
Osäker på om det här hemma här eller i Diverse, men jag gör en chansning.

Har kollat på GLOW (Gorgeous Ladies of Wrestling) på Netflix och kan verkligen rekommendera den. Verkar baserat på det gamla förbundet (som jag aldrig sett) och serien behandlar utan snack wrestling med respekt. En hel del wrestlecrap i den, men med tanke på att den utspelar sig på 80-talet samt att ursprungliga GLOW tydligen var mest det så är det inte där för att göra narr av wrestling. Ett gäng brottare har dykt upp i små roller och skött sig bra. Klart värd att kolla på.

Diggade också GLOW, skön musik och en rätt kul story. För mig spelar det ingen roll om dom gör en fortsättning, tyckte den slutade rätt bra och skulle vara nöjd om den slutade så.
Dom brottare som jag kände igen i programmet var Carlito, Brodus Clay, John Morrison, Awesome Kong, Christopher Daniels, Frankie Kazarian, Joey Ryan & Alex Riley. Samt Hogans dotter Brooke. Missade jag någon annan?

Tycker allt att man ska se den, tycker att avsnitten var lagom långa samt så är den lite halvkul då och då. Blev lite nyfiken på GLOW så jag satt nån timme på Youtube och glodde på gamla klipp från originalserien..... Cool

Laura James (Joey Ryans fru) är kvinnan som Ryan snott från Riley
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 17 jul 2017 19:13    Rubrik: Svara med citat

Det går inte så bra nu för Del Rio....

Citat:
World Association of Wrestling (WAW), the promotion owned by Paige’s family, have announced that their WAW World Champion Alberto El Patron has been stripped of the title and it has been declared vacant. Below is the statement issued by the company:

"The WAW Undisputed World Heavyweight Championship has been declared vacant at last night’s Academy Show in Costessey, following a unanimous decision by the WAW Championship Committee. The WAWCC’s decision was announced by Zak Knight but no information was revealed regarding the crowning of a new champion. Since the announcement several individuals have announced their desire to compete for the title. Both European Heavyweight Champion Robin Lekime and British Heavyweight Champion Aaron Sharp have already revealed their desire to add more gold to their repertoire, as well as former World Heavyweight Champion Brad Slayer and former European Heavyweight Champion King Kendo. With four of WAW’s top competitors already eyeing up the most prestigious title will anyone else step forward in the hope of gaining public support? A 32 man tournament has been announced to determine a new Undisputed World Heavyweight Champion over the course of the rest of 2017 with the final taking place at Epic Studios, Norwich in December. The entrants into this tournament will be deliberated by the WAWCC over the coming weeks before brackets are announced."

Källa WrestlingAttitude.com.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
cat scratch fever

Registreringsdatum: 07 september 2009

InläggPostat: 20 jul 2017 22:39    Rubrik: Svara med citat

Trucken skrev:

Har kollat på GLOW (Gorgeous Ladies of Wrestling) på Netflix och kan verkligen rekommendera den. Verkar baserat på det gamla förbundet (som jag aldrig sett) och serien behandlar utan snack wrestling med respekt. En hel del wrestlecrap i den, men med tanke på att den utspelar sig på 80-talet samt att ursprungliga GLOW tydligen var mest det så är det inte där för att göra narr av wrestling. Ett gäng brottare har dykt upp i små roller och skött sig bra. Klart värd att kolla på.

Har också precis upptäckt den av en ren slump, såg nyss första avsnittet med flickvännen som satt och gäspade när jag vräkte ur mig saker som "Där är John Morrisson!" Eller "nu ska de antagligen träna bumps" eller när jag försökte förklara att Hulk Hogan hade sin storhetstid i mitten av 80-talet etc etc.
Till överst på sidan
Trucken
Årets Tönt 2007

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 22 jul 2017 12:42    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Trucken skrev:

Diggade också GLOW, skön musik och en rätt kul story. För mig spelar det ingen roll om dom gör en fortsättning, tyckte den slutade rätt bra och skulle vara nöjd om den slutade så.
Dom brottare som jag kände igen i programmet var Carlito, Brodus Clay, John Morrison, Awesome Kong, Christopher Daniels, Frankie Kazarian, Joey Ryan & Alex Riley. Samt Hogans dotter Brooke. Missade jag någon annan?

Tycker allt att man ska se den, tycker att avsnitten var lagom långa samt så är den lite halvkul då och då. Blev lite nyfiken på GLOW så jag satt nån timme på Youtube och glodde på gamla klipp från originalserien..... Cool

Hade helt missat att Welfare Queen var Awesome Kong. Kände inte igen henne alls, vet att jag reagerade över att hon faktiskt verkade kunna brottas med tanke på hur hon rörde sig i ringen, men att det var hon gick helt över huvudet på mig. Very Happy

Och det var Alex Riley ja. Kände verkligen igen honom, men kunde inte placera.
Till överst på sidan
cat scratch fever

Registreringsdatum: 07 september 2009

InläggPostat: 23 jul 2017 12:27    Rubrik: Svara med citat

Den enda jag kände igen på rak arm var John Morrison. Läste i den här tråden innan jag såg avsnitt två och vidare så var väl därför jag kände igen några. Typ Carlito, Brodus Clay och Alex Riley.

Och Hogan och Flair förstås Wink
Till överst på sidan
Beruga

Registreringsdatum: 11 november 2007

InläggPostat: 27 jul 2017 16:03    Rubrik: Svara med citat

Trucken skrev:

Hade helt missat att Welfare Queen var Awesome Kong. Kände inte igen henne alls, vet att jag reagerade över att hon faktiskt verkade kunna brottas med tanke på hur hon rörde sig i ringen, men att det var hon gick helt över huvudet på mig. Very Happy

Aha! har sett en massiv dambrottare i en trailer som hastigast för någon Netflix serie på youtube men har inte blivit av att kolla upp det närmare. Hon är ju så satans stor så det måste ju vara hon. Får ta och kolla upp detta

Welfare Queen. LOL!
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 31 jul 2017 20:10    Rubrik: Svara med citat

Det tog ett bra tag för mig också att inse att Awesome Kong var med i serien, som jag gillade för övrigt. Får hoppas på en fortsättning. Smile
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 07 aug 2017 14:26    Rubrik: Svara med citat

Citat:
50-year-old Japanese pro wrestling legend Yoshihiro Takayama is reportedly paralyzed from the neck down, after an injury suffered during a match back in May for the DDT pro wrestling promotion. During the match, Takayama attempted a Sunset Flip on his opponent, but fell on his head performing the move.

While his injuries were known at the time, representatives have just now brought the severity of the news to the public. Takayama is now able to speak but has zero movement from the neck down.

Takayama is one of two men in history to have held New Japan Pro Wrestling’s IWGP Heavyweight Championship, All Japan’s Triple Crown Heavyweight Championship and Pro Wrestling Noah’s GHC Heavyweight Championship. He is also well known for his incredibly brutal PRIDE fight against Don Frye in 2002, which has gone down in the books as one of the greatest showcases of combat sports ever.

Källa WrestlingAttitude.com.... Tråkiga nyheter, har sett väldigt lite av Takayama men av det lilla jag sett så fick jag känslan att han var en riktig hårding.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
werd

Registreringsdatum: 23 november 2008

InläggPostat: 06 sep 2017 21:48    Rubrik: Svara med citat

Här kommer en luddig fråga, trots att innehållet slka vara färskt... Jaja

Dave sa något om en superdupermegabra match här på sista WOR, nått om storvuxna herrar som flög som cruiserweights.
Vilken match är det? Vart hittar jag den?

Tack på förhand!
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 07 sep 2017 07:55    Rubrik: Svara med citat

werd skrev:
Här kommer en luddig fråga, trots att innehållet slka vara färskt... Jaja

Dave sa något om en superdupermegabra match här på sista WOR, nått om storvuxna herrar som flög som cruiserweights.
Vilken match är det? Vart hittar jag den?

Tack på förhand!

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror det var Keith Lee vs. Donovan Dijak från helgens (tredje dagens) PWG i Reseda.
werd

Registreringsdatum: 23 november 2008

InläggPostat: 07 sep 2017 16:16    Rubrik: Svara med citat

Lyckas inte hitta den matchen men det låter rätt!
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 23 sep 2017 06:22    Rubrik: Svara med citat

https://www2.donation.fm/takayamania-en/form.php

Om ni vill donera till Takayama
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 27 sep 2017 17:21    Rubrik: Svara med citat

Jag funderar lite vad som är värst, att bli pinnad eller att klappa ut?
Sett ur ett kayfabeperspektiv alltså.

Just nu lutar jag åt att det är värre att klappa ut.
Till överst på sidan
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 27 sep 2017 17:24    Rubrik: Svara med citat

Justin Time skrev:
Jag funderar lite vad som är värst, att bli pinnad eller att klappa ut?
Sett ur ett kayfabeperspektiv alltså.

Just nu lutar jag åt att det är värre att klappa ut.

Alltid värre att klappa än att bli pinnad. När du aktivt ger upp så anses du vara svagare.
Till överst på sidan
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 27 sep 2017 17:29    Rubrik: Svara med citat

Bokisopa skrev:
Alltid värre att klappa än att bli pinnad. När du aktivt ger upp så anses du vara svagare.

Ja det var lite så jag tänkte också.

Jag hade en tanke att om brottare blir pinnad så har ju motståndaren fullständigt gjort slut på denne (inte alltid, så är det ju inte med en fuling roll up till exempel...)

Någon som klappar ut har ju kraft kvar, men tvingas ge upp i alla fall.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Debatt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... , 123, 124, 125  Nästa
Sida 124 av 125

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet