Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

RAW: Officiell tråd!
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 496, 497, 498, 499, 500, 501  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 06 nov 2017 23:25    Rubrik: Svara med citat

När börjar nattens Raw? Har inskaffat mig en hel del nya kanaler där jag tror att nån av dom visar det live. Någon som har koll?..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 06 nov 2017 23:46    Rubrik: Svara med citat

Det pågår redan eftersom det är från England.
TheVobb

InläggPostat: 06 nov 2017 23:54    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Det pågår redan eftersom det är från England.

Jo jag märkte det precis, får försöka imorgon när Smackdown sänds istället.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 07 nov 2017 10:23    Rubrik: Svara med citat

Tankar och funderingar kring veckans Raw...

Rollins & Ambrose tappar tag-titlarna till "The Bar", jag drar till med en vild gissning och säger att det blir The Sheild vs The New Day på SurvivorSeries....

En Balor/Joe fejd tackar jag inte nej till även om jag tappat en hel del intresse för Balor.
Joe där emot är en BEAST! Love Hoppas att han kan få en "run" med den stora titeln. Han bokas helt rätt nu men han måste även få smaka på titeln.

Kändes rätt väntat att Kane skulle blanda sig i matchen mellan Miz/Strowman, jag ser fram emot när en fejden är över. Btw, Kane borde gå tillbaka till någon av sina äldre outfits, den han kör nu är långt ifrån lika "badass" som några av hans äldre...

UK champ Dunne gjorde sin debut och spöade Enzo. Han har en cool look och jag ser hellre att han pushas än större delen av 205-divisionen.

Asuka mosade en jobber, yay....

Sasha Banks är nu med i Raw´s lag på SurvivorSeries men inte Bailey, vilket jag bara ser som något positivt. Bailey är (för mig) på tok för mycket vanilj...

Har sett två olika versioner av när Kurt berättar för Jordan att han fick den sista platsen på Team Raw och på ena buas det rejält åt beskedet och på det andra görs det inte.... Razz

Jordan fick även spöa Elias i en Guitar-On-A-Pole Match.... Thumb down

Ett helt ok Raw, jag gillar att det är Raw vs Smackdown och att dom hoppar mellan de två programmen. MEN nu tycker jag att Raw även ska invadera SD så att det blir allt för givet att Team Raw vinner på SS.... Cool
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 07 nov 2017 16:00    Rubrik: Svara med citat

RAW 2017-11-06

- Michael Cole, Corey Graves & Booker T kommenterar.

- Miz-TV med Kurt Angle som gäst. Mycket tjafs mellan dem innan Kurt säger att Braun Strowman bett om en match mot Miz ikväll, vilket han beviljade.

1. Guitar-on-a-pole: Jason Jordan vs. Elias Samson.
Cole säger att den som "först tar ner och använder gitarren vinner", vilket är lite ologiskt eftersom den som tar ner den och den som använder det som vapen inte behöver vara samma person. Som här. Cole säger att Booker T gick en San Francisco 49ers-match (i WCW 2000) varpå Booker säger lite lågmält "Yeah, I hated that match". Sen börjar han prata om hur hatad Erik Watts var när Bill pushade honom i WCW. Elias tar ner gitarren. Publiken är tysta. Jordan kastar runt honom några gånger och använder gitarren som vapen för vinst efter 3:45. 1/4*

2. Asuka vs. Stacy Coates.
Ren squash, Asuka-lock avslutar efter 1:11. Alicia Fox avslöjar efteråt att Asuka har en plats i RAWs team på Survivor Series. NR

- Vi ska få Samoa Joe vs. Titus O'Neil, men Joe attackerar både honom och Apollo Crews före matchen. Därefter utmanar han VEMSOMHELST vilket leder till...

3. Finn Balor vs. Samoa Joe.
Stabil match. Cole noterar att de har gått väldigt bra matcher i NXT, ett smart sätt att hypa WWEN. De gör sina vanliga spots (inget negativt) och Booker T verkar uppriktigt gilla den. Joe gör Kokina-clutch men Balor gör Bret/Piper-finten i hörnan för att komma loss, och följer upp med double-stomp och volt ut för en dubbel countout efter 11:17. De fortsätter bråka men bryts upp av funktionärer innan Kurt deklarerar att båda är med i Team RAW. Dude, de försöker MÖRDA varandra, är det verkligen lämpligt att ha dem i samma team? Otroligt. De slåss igen efteråt förstås för att framhäva Kurts idiotiska bokning. **3/4

- Backstage: Kurt ger fjärde platsen på Team RAW till Jason Jordan, vilket nästan gör att Booker får ett mindre utbrott. Förra veckan pratade Meltzer & Alvarez om att Booker verkade väldigt engagerad i den här storyn, och Alvarez sa att han inte skulle bli förvånad om det kommer fram att Booker T är hans far istället för Kurt. Något måste det vara eftersom han aldrig är såhär känslomässigt engagerad och det känns inte som något han står bakom själv.

4. Sasha Banks & Bayley vs. Alicia Fox & Nia Jax.
Bayley & Sasha säger före matchen att de är bästa vänner, vilket indikerar en heelturn snart för någon av dem. Förhoppningsvis Bayley eftersom hon sjunker som face för varje vecka som går. Publiken är ganska märklig här, de poppar inte ett dugg åt hennes entré men sen sjunger de Bayley-låten när matchen väl börjat. Något som också är märkligt är att Jax är först in, sen babyfacen och slutligen Fox. Kändes udda. Basic match. Hetta på Bayley inför en totalt ointresserad publik innan Sasha taggas in och rensar och avslutar Foxy med Bank Statement efter 8:36. Efteråt säger Foxy att hon vill ha Sasha på Team RAW. (Ännu en anledning för Bayley att vända.) 1/2*

5. IC-champ The Miz vs. Braun Strowman.
Nontitle. IRS Jr. & Mr. Perfect Jr. är med in. Braun kastar runt Miz en stund, och Miz gör ett fantastiskt jobb för att få honom att se bra ut. Även om jag inte gillar honom som toppheel är han enormt bra i midcard. Cole noterar att Kurt Ange är en smart man, vilket är starkt sagt efter att han bokat in fiender på Team RAW. Han säger också att Braun vs. Miz känns som när han själv lekte med sina Stunt Wrestling Buddies. De kom 1990. Då var Cole 22 år gammal. Jag dömer ingen. Efter fyra minuter kast-med-liten-Miz kommer Kane in och vevar loss för DQ efter 5:05. Heelen attackerar Braun men han slår ner allihop. *

- Enzo in för en promo som inte genererar någon hetta alls, innan Kalisto avbryter. Kurt kommer in och bokar...

6. CW-champ Enzo vs. UK-champ Pete Dunne.
Nontitle. Dunne RAW-debuterar i England, kunde varit värre. Han attackerar direkt, Enzo slår tillbaka och får två med fötterna på repet, något Kalisto informerar domaren om. Enzo surnar till och skriker på Kalisto så Dunne kan smyga upp och avsluta Enzo med Bitter End efter 3:41. Ingen vidare match (det var ju Enzo) men alltid roligt att se Pete Dunne! *

7. RAW Tag-champs Seth Rollins & Dean Ambrose vs. Sheamus & Cesaro.
Titelmatch. Sedvanlig skaplig match mellan dessa, men inget utöver det vanliga och inget som sticker ut ur mängden. Hetta på Dean, tag till Seth för rensning och lite bra nearfalls. The Bar sätter upp för White Noise/neckbreaker-kombo på Seth men Dean räddar och går för Dirty Deeds på Sheamus. Cesaro hoppar ner från hörnan rakt in i en Superkick av Seth. Sheamus Superkick, Dirty Deeds och frogsplash men Cesaro räddar. Fina och vältimade spots. The New Days musik börjar spelas och teamet dyker upp i publiken. Kurt kallar in trupperna (jag tycker alltid synd om Goldust när han tvingas sminka sig för att stå i bakgrunden under tio sekunder i bild) men New Day säger att de är helt ensamma (det är alltså ingen invasion) och sticker innan RAW-gänget hinner åt dem. Medan detta pågår har brottarna i matchen tagit en paus, men eftersom den fortfarande pågår sätter Sheamus en Brogue-kick på Seth för tre efter 15:21 (varav de fem sista minuterna bestod av New Days promo). Bra bokning. **1/2

- Nästa vecka: Brock Lesnar!

SLUTSATS: Guitar-on-a-pole? Så utomordentligt fånigt.

För övrigt är RAW alldeles för långt.

(Den här recensionen skrevs 2017-11-07.)
sebbe

InläggPostat: 14 nov 2017 14:24    Rubrik: Svara med citat

RAW 2017-11-13

- Stephanie inleder med en promo där hon ifrågasätter om det var klokt av Kurt Angle att boka Jason Jordan i teamet. Hon ska precis säga något som avgör Kurts framtid när The Shield avbryter, men de blir såklart också verbalt nedplockade av henne ganska rejält. Ännu en gång visar Steph att hon är störstast, bästast och smartast i hela världen och ingen rår på henne. Detta har även Vince gjort genom åren men där har vi i alla fall haft payoffs i form av matcher/slagsmål vilket aldrig händer i fallet med Steph, just därför är det så värdelöst. det leder ju aldrig till något mer än att hon "bannas för evigt" men är tillbaka efter en månad igen som om inget hänt. Nåväl, Shield utmanar The New Day på Survivor Series.

1. Mickie James vs. Bayley vs. Dana Brooke.
Första fallet gäller och vinnaren får sista platsen på Team RAW. De andra i teamet står vid ringside här. Cole säger att James slog Lita i Litas sista WWE-match (Survivor Series 2006) men Lita gick en match mot Heath Slater på RAW 2012. Kort match, Brooke bumpar ut och Asuka försöker trösta henne men åker på en högervinge för besväret. Asuka däckar henne som tack. James och Bayley byter rollups innan B2B avslutar efter 4:02. 1/4*

2. Kalisto & Akira Tozawa vs. Enzo & Drew Gulak.
Ännu en lättförglömlig spotfest att lägga till i arkivet med matcher man aldrig vill se igen. Noll hetta. Folk dyker. Gulak slår till Enzo av misstag. Kalisto håller upp repen så Tozawa kan dyka ut och Kalisto följer upp med ett eget dyk. Enzo skickar in Tozawa i Kalisto och avslutar Tozawa med Eat Defeat efter 4:25. *

- Backstage: Kurt pratar med Team RAW och bokar Finn Balor & Samoa Joe som tagteam ikväll för att de ska lära sig samarbeta, bokar Jason Jordan vs. Bray Wyatt för att visa för Steph att han inte favoriserar Jason, och Braun Strowman vs. Kane eftersom... tja, Braun krävde det.

- Miz-TV med The Bar för att hypa både kvällens sexmanna-tag samt Miz/Corbin (eller Sin Cara om han vinner bältet imorgon) samt Bar/Usos på Survivor Series.

3. Jason Jordan vs. Bray Wyatt.
I princip en squash innan Jordan lyckas blockera Sister Abigail och rullar upp honom för tre efter 4:13. Bray attackerar honom efteråt till Bookers stora chock men publiken både jublar och chantar "THANK YOU, WYATT!". 1/2*

- Brock Lesnar & Paul Heyman in för en promo. Jag har gått igenom lite gamla WCW-galor och det är intressant att notera att Heyman gjorde "MY NAME IS..." som inledning av sina promos redan då. Heyman hypar Series innan en förmodad hanvarelse friar till en honvarelse eftersom publiken chantar "SHE SAID YES". Lite gulligt. Heyman säger att Brock vs. AJ Styles på söndag kommer bli en Rockyfilm.

4. The Shield vs. The Miz & The Bar.
Bo Dallas & Curtis Axel är med in. Graves trodde aldrig vi skulle få se The Shield teama ihop igen. Då var han nog den ende. Booker får psykbryt när han pratar om Series, SDL och RAW och nämner att han slogs med Batista 2006. Graves har ingen aning om "vad han yrar om" och Booker säger att han måste lära sig lite wrestlinghistoria. Jag vet inte om detta var scriptat men tror inte det. Matchen bygger naturligtvis upp till Reigns heta tag innan det vanliga kaoset tar vid. The Bar dumpas och Miz avslutas med en spear och en trippel powerbomb efter 11:35. Intressant att se Shield återförenas (även om de borde sparat det till Series) men matchen i sig var inget speciellt. **

- Kurt har kommit fram till att han avbokar Jordan från Team RAW eftersom han både är för grön och för skadad för att brottas i en så viktig match. Steph & HHH kommer in och deklarerar att HHH ersätter Jordan innan Jordan äter en Pedigree. Oh, goody.

5. Finn Balor & Samoa Joe vs. Karl Anderson & Luke Gallows.
Finn & Joe tjafsar internt direkt men börjar samarbeta senare i matchen. Hetta på Finn, tag till Joe som rensar innan Joe dyker ut på Gallows för att lämna Anderson kvar att avslutas med en Coup de Grace efter 6:17. *1/2

- Braun Strowman vs. Kane blir inte av eftersom de börjar slåss innan domaren hinner dra igång den. De ger varandra chairshots och ett bord dras fram, men används inte. Braun teasar en superplex ut genom bordet men Kane blockerar. Braun gör flying axehandle och blockerar en chokeslam innan han powerslammar Kane rakt genom ringen medan showen slutar. Imponerande slut på bråket, speciellt eftersom jag lyckades undvika spoilers. Helt okej slagsmål men publiken engagerade sig förvånansvärt lite här.

SLUTSATS: Series verkar så gott som färdigbokad nu, så vi får hoppas på en bra show även om Takeover troligen briljerar som vanligt.

(Den här recensionen skrevs 2017-11-14.)
TheVobb

InläggPostat: 14 nov 2017 18:52    Rubrik: Svara med citat

Jäklar vad dåligt skick Kurt Angle ser ut att vara i. Skulle man bara gå på hans kroppshållning skulle man kunna tro att han är 70+... Gissar att hans medverkan på SS kommer vara rätt begränsad.
Ryktas om en match mellan honom och Triple H på WM, dom började fejden här...
Tycker att Jason Jordan skötte sig mycket bättre än vanligt här, ska bli intressant att se hur han är som heel. Det är bara en tidsfråga innan det händer nu....

Triple H fick Jordans plats på Team Raw. Bra byte eftersom jag trodde att dom skulle slänga in Wyatt där.

Balor & Joe spöade Anderson & Gallows, jag hoppas på en ny "Superstar Shakeup" snart så som kan byta ut lite folk som Anderson & Gallows mot typ Usos...

Bailey tog sista platsen till SS-laget, trodde länge att Fox skulle meddela att Paige skulle få den platsen eftersom det ryktades rätt mycket i helgen att hon skulle göra comeback på detta Raw...

Sheild fick "mosa" Miz & The Bar... WWE använder Sheild för att minska buropen på Roman. När dom väl bryter upp dom igen så lär han gå tillbaka till att vara hatad...

Spolade 205-matchen, noll intresse....

Jordan fick en vinst över Wyatt, som kändes mer som en förlust.

När dom sa att Braun vs Kane skulle bli kvällens main event förstod jag att det skulle sluta med något "speciellt".
Trodde ett tag att ringen skulle explodera igen, ett tag trodde jag att dom skulle göra suplexen ut på bordet och sedan sluta där.
Snygg spot med att powerslamma Kane genom ringen...

Ett ok Raw, inget mer och inget mindre.... Cool

Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 21 nov 2017 17:41    Rubrik: Svara med citat

RAW 2017-11-20

- Dagen efter Survivor Series.

- Stephanie introducerar HHH, som vann gårdagens stora match nästan på egen hand. Kurt Angle kommer in följt av Jason Jordan, som vill möta HHH ikväll. Stephanie säger att HHH minsann inte är rädd för någon. In kommer Braun Strowman och stirrar ut HHH innan Hunter backar undan. Säga vad man vill om HHH, han vet hur man får över andra med till synes enkla medel som en blick/kroppsspråk. Steph säger att om Jordan är så sugen på att brottas kan han möta Braun istället.

1. Finn Balor vs. Samoa Joe.
Bra men kändes mer som ett smakprov än en stark match i sig. Joe bumpar ut och Balor voltar efter. Joe med plancha, STO och senton. Balor med Slingblade och corner-dropkick. Balor kommer ur en Kokina-clutch men Joe blockerar hans Coup de Grace och avslutar med Kokina-clutch efter 8:34. **

- Backstage: Gallows & Anderson gör reklam för WWE-merchandise och Gallows gör en kul Steve Austin-imitation, men detta känns inte som en lämplig grej för ett heel-tagteam att göra.

- Backstage: Jordan vill inte möta Braun eftersom han är skadad, och sa sig vara redo att fightas innan eftersom han ville möta HHH. Kurt suckar och säger att det skulle se dåligt ut om han avbokade matchen, varpå Jordan tvärvänder och säger att han är motiverad och den enda som kan besegra Braun (det där tror jag nog var lite förhastat sagt). Jason avslutar med att Braun kommer berätta skräckhistorier om Jason i framtiden. Det där med skräckhistorier och Jason lär säkert förekomma, men då handlar det nog mer om bokning och hur man får en kille att bli en total loser på rekordtid.

2. Asuka vs. Dana Brooke.
Brooke har tydligen sett en drös Asuka-matcher på WWEN för att hitta luckor i hennes strategi. Men tydligen lyckades hon inte så bra eftersom Asuka avslutar med en spark i huvudet efter 2:35. NR

- Miz-TV. Miz säger att han är klar med Baron Corbin trots att han förlorade (och WWE undrar varför ingen köper RAW vs. SDL-konceptet). Roman Reigns är gäst men hela Shield kommer in, det blir det vanliga tjafset innan Miz bailar och låter Bo Dallas & Curtis Axel åka på stryk. Reigns vs. Miz om IC-bältet ikväll.

3. Dean Ambrose vs. Sheamus.
Rollins & Cesaro är med in. Oh, goody, den här tråkiga fejden ska tydligen återupptas. Okej match rent tekniskt men jag är så sjukt trött på samtliga inblandade att jag bara satt och väntade på att den skulle sluta. Sheamus sätter en rolling senton från toppen för två. Seth sänker Cesaro med en plancha vilket distraherar Sheamus så Dean kan avsluta med Dirty Deeds efter 8:48. *

- Backstage: Jordan vill ha tips från Matt Hardy, som har stor erfarenhet av att möta monster. Men Matt säger att Braun inte är som något annat monster han mött och tror inte Jason har en chans. Vilken pepp! Matt kändes för övrigt oerhört plastig här och lät inte naturlig alls.

- Alexa Bliss in för en promo innan Mickie James, Bayley, Sasha Banks och Alicia Fox dundrar in och kräver en titelmatch, vilket leder till att Kurt bokar en fourway HÄR OCH NU där vinnaren får en titelmatch:

4. Förstautmanare: Bayley vs. Sasha Banks vs. Mickie James vs. Alicia Fox.
Ingen Nia Jax? Matchen är JIP men efter två minuter avbryts den av att Paige gör comeback till en bra pop. Jupp, hon är tillbaka men är inte ensam, varpå Sonya Deville och Mandy Rose attackerar töserna i ringen för DQ efter 4:30. Foxy bailar och slipper därmed stryk, men de andra slås ner. NR

- Backstage: Bliss välkomnar Paiges grupp till RAW, men de slår ner henne som tack. (Uppenbart att hon bara ville bli vän med dem så de inte skulle slå ner henne också och be om en titelmatch, en taktik som till synes inte fungerade.)

5. Jason Jordan vs. Braun Strowman.
Jordan försöker finta honom men Braun jagar fatt i honom och dominerar. Jordan åker ut varpå Kane attackerar Braun för DQ efter 1:44. Oh goody, hade förträngt den fejden. Kane attackerar Braun med en stol mot strupen efteråt. NR

- In-ring-promo med Enzo (som verkar fått ärva Hugh Hefners morgonrock) och några 205-heels. Fyra 205-faces dyker upp till precis ingen publikrespons allt vilket leder till...

6. Akira Tozawa, Rich Swann, Cedric Alexander & Mustafa Ali vs. Noam Dar, Drew Gulak, Ariyah Daivari & Tony Nese.
Enzo är med in. Det blir det vanliga köret med åtta hysteriska flipperkulor innan Ali avslutar Dar med reverse-450 efter 4:20. 1/2*

- Backstage: Jasons ben är skadat och han känner sig besegrad. Jag vet inte vad nästa steg är men hursomhelst lär det inte leda till något kul.

- Elias sjunger men blir påhoppad av Matt Hardy för att fortsätta deras tråkiga upplägg.

7. IC-champ The Miz vs. Roman Reigns.
Titelmatch. Ganska bra TV-match. Miz är alltid bra numera men Reigns kändes ovanligt motiverad, kanske för att han var bokad att vinna. Miz hoppar in en en SMP för två. The Bar kutar in och distraherar så Miz kan få två med SKF. Seth & Dean attackerar The Bar och Reigns avslutar Miz med spear efter 12:58. Säga vad man vill om Reigns, men han säljer verkligen vinsten som något utöver det vanliga här. **1/2

SLUTSATS: Det sämsta avsnittet på länge. Enda matcherna som var någorlunda roliga var Balor-Joe och mainet, i övrigt fanns det ingenting som jag tyckte var värt att nämna. Jag kräver inte bra matcher på TV (det är därför vi har PPVs) men bra storylines vilket vi inte fick här. Två matcher in i comebacken och jag är redan trött på Kurt, och storyn med Jordan/HHH är både totalt ointressant och bygger upp till HHH-Kurt som jag inte är ett dugg intresserad av. Braun gillar jag men Kane är så uttjatad och drar ner allt han bokas i numera. Paige/Sonya/Mandy har precis debuterat/gjort comeback så jag har inga åsikter om dem ännu men gillar det jag sett hittills. Miz är bra men har inte något vettigt att jobba med och Shields återförening känns ljummen och enda gången Reigns får pops är när han gör saker med de andra två. Och har vi inte redan sett Shield vs. Miz & The Bar redan? Bitter, jag? Nej, men uttråkad.

(Den här recensionen skrevs 2017-11-21.)
sebbe

InläggPostat: 28 nov 2017 14:35    Rubrik: Svara med citat

RAW 2017-11-27

- Roman Reigns med en in-ring-promo drar igång showen. Han har "äntligen" vunnit IC-bältet vilket genererar en ytterst svag "YOU DESERVE IT"-chant som knappt märktes, men det stod i manus att han skulle tacka för stödet så det blir bara lökigt. Vi får clips på hur Shield krossade Miz med en trippel-powerbomb efter förra veckans RAW, så nu är Miz borta en tid (antagligen för att han och Maryse ska ha barn). Reigns säger att han kör en Open Challenge ikväll. Miz musik börjar spelas, men bara Bo Dallas & Curtis Axel kommer in. Eftersom Miz är skadad kan inte han anta utmaningen (ha borde väl ha en returmatch att casha in?) så Elias Samson utmanar Reigns istället.

1. Seth Rollins vs. Cesaro.
Sedvanligt stabil - om än tråkig - match mellan dessa. Kommenteringen är dock rolig eftersom Booker som vanligt totalt saknar känsla för när han ska lägga upp bollen för sina medkommentatorer. Cole undrar om en vinst för Seth här gör att Seth/Dean lättare kan få en Tag-titelmatch varpå Booker replikerar med ett högt och tvärsäkert "NOO!". Sen blir det bara tyst, jag antar att Cole tänkte sig att Booker skulle säga "ja" så Cole kunde gå vidare i resonemanget. Men icke. Blir bara en pinsam tystnad. Och det blir ännu roligare efter matchen när Cole nämner att titelmatchen blir av nästa vecka. Seth dyker men Cesaro fångar upp honom i en backbreaker i en fin spot. Sharpshooter släpps upp vid repen. Cesaro springboardar in i en Superkick innan Seths Rainmaker avslutar efter 11:30. **

- RIB intervjuar Seth och frågar om Shield är splittrade igen, men Seth säger att de bara tar en kortare paus för att hitta på egna saker. Så sa Money Inc också 1993 och jag väntar fortfarande på deras återförening.

- Backstage: Ett gäng 205-dudes vill ha en titelmatch mot Enzo så Kurt Angle bokar två Fatal 4-Way-matcher, en ikväll och en nästa vecka, där vinnarna går vidare till en singelmatch för att vaska fram en ny förstautmanare.

2. Titus O'Neil vs. Samoa Joe.
Apollo Crews är med in. Titus får in mer än väntat innan han faller offer för en Kokina-clutch för tapout efter 2:29. 1/4*

- Här skulle vi haft en sexmanna-tag (Sasha Banks, Bayley & Mickie James vs. Paige, Mandy Rose & Sonya Deville) men Bayley & James hittas nedslagna backstage så bara Banks kommer in. Paige och hennes team kommer in för en promo där de säger att tänker ta över, och erbjuder Banks en plats i gruppen. Men hon attackerar dem förstås och blir själv nedslagen efteråt till ingen hetta alls. Paige säger att gruppen heter Absolution. Det ska tilläggas att Alexa Bliss gjorde color, men backade ut när Absolution kom in vilket antagligen gör att RAW-brudarna inte kommer kunna lita på henne. Ungefär som idag alltså. Inget fel på segmentet i sig (även om publikengagemanget kunde varit bättre) men det känns lite uttjatat med att ett gäng ska "ta över".

3. Matt Hardy vs. Bray Wyatt.
Bray drar en promo innan matchen om att vi alla är döda. Lustigt, det är precis så jag känner mig under hans matcher. JIP, Matt missar moonsault och Bray avslutar med Sister Abigail efter 3:32. Matt börjar misströsta och skrika "DELETE, DELETE, DELETE" efteråt så jag antar att detta är första steget till den gimmicken. 1/4*

- Backstag: Jason Jordan vill än en gång visa vad han kan, så han bokas mot Kane ikväll.

4. Akira Tozawa vs. Rich Swann vs. Noam Dar vs. Ariyah Daivari.
Första fallet gäller och vinnaren går vidare mot vinnaren av nästa veckas Fatal 4-Way. Flipperkulematch och Enzo står backstage och säger "you hurt yourself doing dumb stuff" vilket är precis vad de flesta av oss verkar tycka. Folk dyker och vi får den obligatoriska Tower of Doom-spotten innan Rich avslutar Dar med en Phoenix-splash efter 9:27. Bar spotfest. **1/4

5. IC-champ Roman Reigns vs. Elias Samson.
Titelmatch. Innan matchen ger oss Elias & Miztourage en liten konsert (med Miztourage på munspel). Matchen är mest chinlocks. Elias får två med en flying elbow som var så odramatisk att jag inte ens tittade upp från anteckningsboken. Elias gör Electric Chair och snurrar runt Reigns för en powerbomb för två. SMP sätter upp spear, Elias blockerar men den sätts på andra försöket för tre efter 11:16. Efteråt attackerar Joe honom och utför en Kokina-clutch för att fortsätta deras fejd. 1/2*

6. Asuka vs. Dana Brooke.
Brookes introduktionen är längre än matchen, Asuka avslutar med en Asuka-lock efter 0:05. Bästa Brooke-matchen på länge. Efteråt kommer The Absolution in, men vågar inte göra något mot Asuka. NR

7. Jason Jordan vs. Kane.
Jordan hävdar än en gång att han är skadad (i benet) men ingen tror på det längre. Kane hivar ut honom och Jordan tar sig för benet och "gör sitt bästa" för att ta sig in innan tio (uppenbart att han fegade ur och ville avsluta matchen, men ville få det att se ut som om han inte kunde hoppa in innan tio) så Kane vinner på countout efter 1:43. NR

- Kane fortsätter misshandla Jordan innan Finn Balor kutar till undsättning, vilket sätter upp...

8. Finn Balor vs. Kane.
Ganska jämn match innan de hamnar utanför ringen där Kane däckar honom med en chairshot efter 2:45. 1/2*

- Kane sätter upp för en strupkrossning på Balor men Braun Strowman räddar. Wow, vilket badass Braun är efter att Kane redan gått två (förvisso korta) matcher precis före. Braun attackerar med trappan och gör en strupkross med en stol på trappan några gånger innan showen slutar. Utdraget slut och Braun ser knappast speciellt bra ut när Kane som sagt redan gått två matcher. Och efter denna krossning är det frågan om folk är hypade för Braun vs. Kane.

- Nästa vecka: Seth/Dean vs. The Bar om bältena samt Fatal 4-Way med dagisdivisionen.

SLUTSATS: Klar uppryckning från förra veckan, men ingen match eller segment är värt att spana in utan det räcker att läsa recaps. Förslagsvis denna, så finns det någon nytta med att jag vadar igenom programmet.

(Den här recensionen skrevs 2017-11-28.)
TheVobb

InläggPostat: 28 nov 2017 18:42    Rubrik: Svara med citat

Bra match mellan Rollins och Cesaro, tycker det är synd att dessa är fast i tagteams.
Undrar om det var menat att berätta att Ambrose och Renee Young är ett par/gifta?
Visst. dom teasar ju sånt i diverse klipp men tycker att dom iaf försökt att inte nämna det i veckoprogrammen.

Måste erkänna att jag trodde för någon sekund att det var Bo Dallas som faktiskt spelade munspelet Embarassed
Tack vare Bo & Curtis vart detta ett underhållande segment.

Btw, tycker Curtis Axel är grymt underskattad...

Så Samoa Joe är näste person som Roman ska få köra över? Blir smått galen över tanken att det är Roman som är den vi måste dras med som förbundet nästa stora stjärna.
Visst, han är helt ok i ringen men han har inte "det" som tex Hogan, Austin, Cena m.f. hade.

Verkar som Matt Hardy fått tag på rättigheterna till Broken-gimmicken... Eller så förvandlas han till något annat. Hade gärna sett att dom väntat med Matt vs Wyatt-matchen till ett senare tillfälle om nu det är dags för Broken-Matt....

205.... Zzzz... Sleeping

Super-Reigns spöar Elias, tycker att Elias fick in mer än väntat i denna match. Ser gärna att Elias använder sig mer av sin gitarr och fular likt Honky Tonk Man....

Det är så här dom skulle ha bokat Asuka direkt när hon kom över till Raw. Yes Yes Yes
Cred till både Asuka & Brooke i utförandet av flying armbar:en....

Dags att Jordan fular till rejält och blir heel på riktigt, detta mjölkande tar för lång tid....

Avslutningen kändes konstig, nästan som om dom avslutade Strowman/Kane-fejden... Unsure

Ett klent avsnitt denna vecka, märks att det är paus-läge till nästa ppv..... Cool

Till överst på sidan
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 29 nov 2017 09:16    Rubrik: Svara med citat

Nej, han har inte blivit Broken Matt Hardy...

Han är numera #WOKEN Matt hardy.

https://twitter.com/matthardybrand

Laughing
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
sebbe

InläggPostat: 05 dec 2017 16:06    Rubrik: Svara med citat

RAW 2017-12-04

- Kurt Angle ska precis annonsera IC-matchen när Jason Jordan avbryter och KRÄVER en match mot Roman Reigns. Reigns dyker upp och säger att Jordan får allt han pekar på medan han själv (Reigns) har fått kämpa för allt han fått. Den där repliken gör inget för hans popularitet hos smarksen. Samoe Joe avbryter och utmanar Reigns, men föreslår att Reigns avböjer för att slippa den pinsamma situationen när Joe förnedrar honom. Jordan får panik och sänker Reigns med en belly-to-belly för att få Reigns att acceptera hans utmaning, och mycket riktigt blir det så:

1. IC-champ Roman Reigns vs. Jason Jordan.
Titelmatch. Bra match rent berättartekniskt som ger Jordan den trovärdighet han har saknat hittills. Han lyckas finta en SMP tre gånger, alla på olika sätt, vilket gör att hans dominerande i matchen inte kan ses som en tur. En SMP blockerar han med en dropkick, den andra blockerar han genom att fånga upp Reigns (starkt!) och drämma in honom i trappan och tredje vänder han till en Saito-suplex. Han vänder även en spear med en spark och utför en tjusig northern-lights-suplex, där han rullar vidare och utför en till för två. Bra nearfalls mot slutet innan Reigns avslutar med SMP och spear efter 13:45. Här fick Reigns jobba hårt (kayfabe) för att besegra honom. **1/2

- Joe attackerar Reigns med en Kokina-clutch, Jordan sliter bort honom så Joe bailar varpå Reigns sänker Jordan med en SMP. Inte helt oprovocerat (Jordan sänkte ju Reigns före matchen) men det får ändå Roman att se ut som en skitstövel eftersom Jordan precis räddade honom ur strypningen. Efter flera veckors heelkänsla över Jordan bokas han helt plötsligt som en stor babyface (dominerar mot Reigns och räddar honom efteråt) så vem vet vad planen är.

- Backstage: Jordan KRÄVER Joe i ringen och Kurt lovar att fundera på det.

2. Sasha Banks vs. Paige.
Alexa Bliss gör color. Paige har Mandy Rose & Sonya Deville med sig, och Banks har Bayley & Mickie James. Detta är Paiges första match (överhuvudtaget) sedan juni 2016, då hon taggade med just Banks mot Charlotte & Dana Brooke på RAW. Ganska lång och heatlös match, folk tappade intresset så fort matchen började. Paige dominerar och passar på att skrika "SHUT YOUR MOUTH, YOU STUPID COW" till James. Det där var inte snällt. Sashas comeback genererar bara en artig pop innan innan de halvt botchar en sunset-flip-powerbomb (Paige rör henne knappt men Sasha flyger ändå). Bank Statement och Ram-Paige blockeras innan de andra slåss vid ringside, vilket distraherar Sasha som bara står som ett fån och tittar på så Bayley kan big boota henne och avsluta med Ram-Paige efter 12:44. Två långa matcher i rad är jag helt okej med. Absolution slår ner Banks efteråt och jag som sitter och väntar på Asukas räddning väntar förgäves. *

- Backstage: Elias är sur över att Jordan fick titelmatch mot Reigns, och säger att det inte finns fler trovärdiga motståndare mot honom (Elias) ikväll, men Kurt ber honom köra sin konsert så får han sin match sen.

- Backstage: Ett segment med Enzo, 205-losers och Nia Jax har vi här men det klipps en halv minut in i segmentet så jag missar merparten. Verkar som om Nia Jax är tänd på Enzo av någon anledning.

3. Cedric Alexander vs. Mustafa Ali vs. Drew Gulak vs. Tony Nese.
Vinnaren möter Rich Swann nästa vecka. Det märks att de inte ens försöker pusha dessa eftersom ingen får sin entré visad, så ingen sticker ut ur mängden och ingen anses viktigare än någon annan. Kanske fungerar bra i teorin men i praktiken ser alla oviktiga ut. Den blir den vanliga hysteriska flipperkule-matchen. Ali gör en fin springboard-Spanish Fly på Cedric i matchens bästa spot. Cedric sänker både Nese och Ali med sin Lumbar Check men Gulak dumpar honom (Cedric har svårt att ta sig ur ringen) och pinnar Ali efter 11:43. **

- Elias sjunger innan Braun kommer in och mördar honom. Elias slår gitarren över ryggen på honom men Braun slår ner honom igen. Kane avbryter med en promo på Titan-Tron där han säger att det blir Kane vs. Braun nästa vecka. Oh, goody. Kane 2017 är sjukt ospännande.

4. Asuka vs. Alicia Fox.
Foxy lyckas faktiskt dominera en stund (med tråkiga restholds förvisso) innan Asuka fintar en saxspark och delar ut några sparkar och avslutar med Asuka-lock efter 2:20. Absolution kommer in efteråt, Asuka bara stirrar ut dem och går iväg innan de ger sig på Foxy. 1/4*

5. Finn Balor vs. Bo Dallas.
Wow, DarkMatchMania sent in på showen! Curtis Axel är med in. Helt tyst publik naturligtvis. Dallas dominerar en stund i vad som nog ska räknas som dramatik, men Finn slår tillbaka och avslutar med det vanliga efter 5:38. Kändes längre än de två första matcherna ihop. DUD

- Bray Wyatt och Matt Hardy med en duellerande promo där Matt deklarerar att han från och med nu är "woken" (inte broken). Men det är samma stil.

6. RAW Tag-champs The Bar vs. Dean Ambrose & Seth Rollins.
Titelmatch. Same old, same old. Inget fel på arbetet men jag har svårt att engagera mig, dels är det sent in på showen och dels är jag fruktansvärt trött på alla fyra. Hetta på Seth, tag till Dean som rensar innan det blir kaos. Jag är också förvånad. Seth med superplex och Falcon Arrow på Sheamus. Rainmaker ger två på Cesaro. Sheamus vägrar släppa upp Seth så han diskas efter 13:39. Inget fel på det domslutet om det följs upp och man vänjer publiken vid att det är viktigt att följa domarens order, men i vanlig ordning lär det vara som vanligt igen nästa vecka. Kurt dundrar in och säger att vi inte kan sluta RAW såhär så matchen måste fortsätta, nu som No DQ. Facen dominerar och ser ut att vinna när Samoa Joe attackerar men jagas ut av Reigns. Sheamus Brogue-kickar Dean och lägger Cesaro över honom efter 1:32. Jag anar en sexmanna nästa vecka. **

- Nästa vecka: Rich vs. Gulak om vem som ska jobba till Enzo.

SLUTSATS: Första timmen var rätt bra eftersom det var två långa matcher som betydde något (speciellt Reigns/Jordan) och Matt Hardys förvandling till woken var nytt och fräscht, men i övrigt fanns det inget av värde här. CW-matchen var sedvanliga flippandet och Asuka/Fox och Finn/Dallas var ren utfyllnad.

(Den här recensionen skrevs 2017-12-05.)
TheVobb

InläggPostat: 05 dec 2017 17:56    Rubrik: Svara med citat

Tankar och fundering kring veckans Raw....

Diggar Jordan i ringen, men på micken är han rätt "grön". Gimmicken som gnällig känns inte rätt på honom...
Måste erkänna att matchen mot Roman vart riktigt bra trots att man kunde räkna ut slutet med arslet.
Snälla låt Joe få ta IC-titeln från Roman! Thumbs up

Varför körde aldrig domaren igång matchen mellan Elias och Braun? Bägge var ju i ringen, visst Elias drog ut fort men domaren borde ha startat den ändå.

Gillar Paige men tycker inte att hennes engelska dialekt passar hennes look.
Hennes finisher är rätt skön.
Är lite nyfiken på Mandy Rose, hon verkar vara rätt stark.

Jag drar till med en vild gissning och säger att Nia Jax kommer bli den första kvinnan som tar cruiserweight-titeln.

Tog ett toabreak när 305-gänget hade uppvisning....

Asuka fick mosa min favvo Alicia Fox, inte oväntat.... Gillar Asukas flying armbar, även om den utfördes lite sämre denna vecka.

Balor mosade Bo Dallas, inget märkvärdigt. Snacka om att Balor gått från stekhet till iskall....

Hade svårt för Hardy/Wyatt-grejen, mest när Hardy snackade. Det känns som den gimmicken var mer passande för TNA. Har svårt att se att Vince kommer pusha Hardy mycket hårdare med den gimmicken.
Men samtidigt är det kul att Matt får en liten nytändning...

Är ENORMT less på Rollins & Ambrose/The Bar-fejden.... När Kurt kom ut och sa att det skulle bli en No DQ-match så förstod jag direkt att någon annan skulle komma in och förstöra för Shield.
Satt och hoppades på något tagteam från NXT för att få lite nytt liv i detta kaos.
Men istället dök Samoa Joe och Reigns in.... Thumb down
Matchen var helt ok men trist avslutning, hoppas att dom avslutar denna fejd SNART!

Ett ok Raw, men det behövs nog en Superstar Shake-up snart så vi kan få lite nya fejder..... Cool

Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 12 dec 2017 15:30    Rubrik: Svara med citat

RAW 2017-12-11

- Samoa Joe inleder med en promo där han kallar in Roman Reigns vilket resulterar i slagsmål. The Bar, Seth Rollins och Dean Ambrose kutar in och det slutar med att heelsen dominerar för att hypa matcherna ikväll.

1. Mickie James & Bayley vs. Paige & Mandy Rose.
Sasha Banks och Sonya Deville är med in. Kort och koncis match. Hetta på Bayley, tag till James som rensar innan det blir kaos. Hon går för en DDT på Rose men Paige sparkar henne i huvudet så Rose kan pinna henne efter 4:51. 1/2*

- Duellerande promos mellan Matt Hardy och Bray Wyatt. Helt ointressant (Bray är ointressant sedan länge och jag förstår inte Hardys gimmick) men det positiva är att de fejdar med varandra så de inte sabbar för några brottare jag faktiskt bryr mig om.

- Backstage: Drew Gulak säger att eftersom Rich Swann "är borta ett tag" får vi en ny fyramanna ikväll där vinnaren går vidare mot honom nästa vecka.

2. Finn Balor vs. Curtis Axel.
Bo Dallas är med in. Fulingarna gör narr av Balors entré och attackerar honom innan matchen, men han slår tillbaka och avslutar med Coup de Grace efter 1:40. 1/4*

- Kane är redo för Braun!

3. Seth Rollins vs. Sheamus.
Hyfsad match, även om jag är fasligt trött på båda två. Sheamus bearbetar benet en stund. Seth gör en superplex och Falcon Arrow men är för skadad i benet för att kunna täcka honom direkt, vilket bara leder till två en stund senare innan Rainmaker avslutar efter 10:27. **1/4

4. Cedric Alexander vs. Tony Nese vs. Mustafa Ali vs. Ariyah Daivari.
Vinnaren möter Drew Gulak (som gör color här) nästa vecka. Ingen nämner av naturliga skäl Rich Swann eller vad som hänt med honom, så detta måste vara förvirrande för de som inte har koll. Men de kan inte nämna det på ett vettigt sätt utan att avslöja vad som hänt och det vill de nog inte. Första fallet gäller. Sedvanlig pingisboll-i-storm-match där publiken inte var engagerad förrän i slutet. Cole skriker ut "WHAT A MOVE!" och "OH NY GOD!" i hopp om att lura i folk att det är en dramatisk match. Alis reverse-450 ger två. Cedric vs. Ali (två faces mot varandra) genererar noll pops. Cedric gör Spanish Fly och Lumbar Check men Daivari bryter upp det. Nese dyker ut på Cedric och Daivari. Lumbar Check avslutar Daivari efter 9:33 för att ge oss Cedric vs. Gulak nästa vecka. **

- Backstage: Enzo tycker inte att Gulak ska mopsa upp sig eftersom han inte är på hans nivå. Nia Jax kommer in och vill träffas lite senare, blinkblink. Jag har inte tänkt på det själv, men Bryan Alvarez teori om att de vill hålla Jax utanför Absolution/Sasha/Bayley/Asuka/James-köret tills vidare låter logisk.

5. IC-champ Roman Reigns vs. Cesaro.
Titelmatch. Bra liten match. Storyn är att Cesaro bearbetar armen men Reigns vänder matchen bara för att få sin arm bearbetad igen. Cesaro blockerar hans spear med en spark och gör sin flapjack/uppercut-kombo för två och går DIREKT till en Crossface. Småsaker som detta gillar jag, han hade en Plan B om inte uppercutten räckte för vinst. Reigns backdroppar sig ur en Neutralizer och spearar honom för tre efter 13:23. Båda arbetade på bra men Cesaro var matchens MVP, inte helt chockerande. Även om jag inte har något emot Reigns som worker. ***

- Braun är redo för Kane!

- Asuka vs. Alicia Fox blir inte av eftersom Absolution dundrar in och skrämmer iväg Foxy. Asuka vevar loss men hamnar i underläge innan kavalleriet (inklusive Jax) springer in och jagar bort dem. Äntligen bokas babyfacen som någorlunda intelligenta som förutsåg det här.

- Backstage: Kurt säger åt Jason Jordan att han inte tänker särbehandla honom, och om Jason vill möta Samoa Joe måste han förtjäna det eftersom han "aldrig slagit någon” (Bray Wyatt?).

6. Dean Ambrose vs. Samoa Joe.
Jordan kommer in med en stol vilket gör att alla bara väntar på hans run-in. Kul match förutom det överbokade slutet. Efter fem minuter går Jordan in till ringside. Dean och Joe tumlar ut och Jordan kastar in Dean igen, men åker på en Kokina-clutch. Dean räddar med plancha och gör en axehandle men Jordan distraherar domaren. Som om han hade vunnit med ett transportgrepp. Dean konfronterar Jordan, som går för en belly-to-belly men Joe sänker båda med ett dyk, och gör en senton på Jordan innan han avslutar Dean med Kokina-clutch efter 7:33. Känns som en tremanna nästa vecka innan Joe går vidare mot Reigns. *1/2

- Backstage: Titus O'Neil välkomnar Dana Brooke i Titus Brand, men Luke Gallows & Karl Anderson kallar dem nördar innan Braun hetsar förbi in till sin match. Poänglöst segment.

- Elias framför en konsert utomhus för att slippa folks negativa reaktioner.

7. Förstautmanare: Braun Strowman vs. Kane.
Vinnaren möter Brock på Rumble. Ringen är förstärkt för att tåla dessa stora pågar. Ganska avslagen match jag hade väntat mig mer av. Båda vevar loss och hamnar vid ringside där de tumlar igenom barrikaden för en dubbel countout efter 4:32. Efteråt slåss de med trappor (det måste vara den meningen skrivs/sägs) innan showen slutar med att Braun powerslammar honom genom ett bord. *

- Eftersom det är sex veckor kvar till Rumble (och Brock själv inte kommer vara med på RAW speciellt ofta fram tills dess) antar jag att de vill förlänga Kane vs. Braun några veckor och bokar såhär för att sätta upp en returmatch. Dock känns det mest logiskt med en tremanna på Rumble av följande skäl; Planen (som det ser ut just nu) är Brock vs. Reigns på Mania (sluta sucka) och då måste Brock behålla bältet fram tills dess. Med tanke på att de nog inte vill jobba Braun till honom IGEN känns Brock-Braun II inte logisk (om de vill ha ett rent slut), och om de går för Kane vs. Brock (som bara mötts på en houseshow 2002) måste de jobba Braun till Kane. Så hur de än gör måste Braun jobba, och varken Kane eller Brock känns som lämpliga motståndare i det läget.

- Nästa vecka: Cedric vs Gulak så länge ingen kör äktenskaps-MMA i bilen i veckan.

SLUTSATS: Hyfsat avsnitt, men se nedan som vanligt.

(Den här recensionen skrevs 2017-12-12.)
sebbe

InläggPostat: 19 dec 2017 22:26    Rubrik: Svara med citat

RAW 2017-12-18

- Kurt Angle in för att deklarera hur han kommer lösa Kane vs. Braun för att ge oss en förstautmanare mot Brock på Royal Rumble. Båda dundrar in och kräver titelmatchen innan Paul Heyman introducerar Brock. Naturligtvis bokar Kurt en tremanna på Rumble (jag tror alla såg det komma) innan det blir bråk. Brock dumpar Braun och F5ar Kane för att avrunda segmentet.

- Vi ska få Seth Rollins vs. Samoa Joe, men Jason Jordan kommer in istället och säger åt Seth att han också (Jason) vill ha Joe. Joe kommer in och tycker att de kan möta varandra där vinnaren går vidare mot honom ikväll, vilket leder till...

1. Seth Rollins vs. Jason Jordan.
Lång och tråkig match (även om Cole tycker den var "incredible") där Jordan dominerar med restholds kombinerat med en arg min. Han gör sin fina northern-lights-suplex där han rullar vidare till ytterligare en. Seth gör frogsplash för två. De hamnar vid ringside där Seth skickar in Jordan i Joe och däckar Joe med en Superkick innan han avslutar Jordan med en Rainmaker efter 12:56. Joe sänker båda två efteråt. *

- Backstage: Kurt tycker att eftersom både Seth & Jordan vill möta Joe bokar han dem i en sexmanna-tag senare ikväll. Varför inte en vanlig tag?

- Bray Wyatt med en sedvanligt knepig promo om Matt Hardy. Jag. Orkar. Inte.

2. Finn Balor vs. Curtis Axel & Bo Dallas.
Måste vara jätteroligt för Finn att istället för att byggas upp mot Brock på Rumble får han agera slagpåse åt Bo Dallas. De dubbelteamar honom under tystnad innan domaren får nog och diskar dem efter 5:33 eftersom de vägrar följa reglerna. DUD

- Misshandeln fortsätter innan Hideo Itami räddar för att sätta upp...

3. Hideo Itami & Finn Balor vs. Curtis Axel & Bo Dallas.
JIP. Hetta på Finn, tag till Hideo som rensar innan det blir kaos och GTS avslutar Axel efter 4:41. Ingen vidare debut för Hideo, antingen visste folk inte vem han var eller så brydde de sig inte. 1/2*

- Renee intervjuar Cedric Alexander, som är redo för Drew Gulak.

- Enzo följer med Gulak in och drar en promo så vi ska veta att de är vänner och att han hoppas han vinner ikväll.

4. Förstautmanare: Cedric Alexander vs. Drew Gulak.
Enzo gör color. Hyfsad match, dock är publiken måttligt intresserad (som för det mesta ikväll känns det som) och ingen av dessa känns som stjärnor. Enzo börjar leka med mobilen vilket leder till att han går backstage (det var Nia Jax, se nedan), något som distraherar Gulak så Cedric kan avsluta med Lumbar Check efter 9:21. **

- Backstage: Enzo försöker lägga in en stöt på Nia Jax, men Gulak (med blödande näsa efter matchen) stör honom varpå Enzo surnar till.

5. Asuka vs. Alicia Fox.
Foxy håller ut längre än de flesta och får även två med en fin northern-lights-suplex. Asuka gör missile-dropkick, rövalanche, enzuigiri och en vanlig armbar för tapout efter 3:40. *

6. Seth Rollins, Dean Ambrose & Jason Jordan vs. Samoa Joe & The Bar.
Deans armbåge är skadad sedan en tid tillbaka och de använde den här matchen för att skriva ut honom ett tag. Han kommer in med bandagerad armbåge och gör i princip inget i matchen mer än att stå på apronen och se arg ut. Jordan börjar, taggar in Seth som blir slagpåse innan de raskt gör vidare till slutet. Det blir kaos (ingen het tag) och Seth dyker ut på ett gäng dudes, däribland Dean som "skadar armbågen". Medan domaren är upptagen med honom sänks Rollins med en Brogue-kick och Cesaro pinnar honom efter 11:12. **1/4

- Matt Hardy spelar schack med sin guldfisk. Det där var en mening som nog aldrig skrivits förr. Hoppas jag.

- Backstage: The Bar & Joe attackerar Seth & Dean, i vad som jag antar resulterar i att Dean måste vara borta ett tag.

7. Heath Slater & Rhyno vs. The Revival.
Revivals comeback efter Scott Dawsons bicepsskada. Vad roligt för Slater & Rhyno som går från jobbers på SDL till jobbers på RAW. Hetta på Slater men de fintar bort Rhyno precis före den heta taggen och avslutar Slater med Shatter Machine efter 3:05. Bra comeback. *

- Backstage: Kurt säger åt Slater & Rhyno att de måste "tuffa till sig" om de vill få större matcher, vilket Slater tolkar som att deras jobb är i fara.

- Elias uppträder men Mickie James, Sasha Banks och Bayles entréer stör honom så han får nog och går ut. Ingen aning om detta leder till något eller om de bara ville skohorna in honom på showen nu när Jordan bokats i annat.

8. Mickie James, Sasha Banks & Bayley vs. Absolution.
Kort match, det blir kaos, Sasha dyker och domaren får inte ordning på matchen så han drar av den efter 3:08. NR

- Heelgänget dominerar efteråt men Nia Jax räddar innan resten av kavalleriet dundrar in. Slutligen äntrar Stephanie scenen och säger att damerna i WWE gjort historia (maineventat TV plus PPVs (Lita vs. Trish maineventade RAW för många år sen) och gått HIAC-match etc) och att det är dags att ta det ett steg längre, och noterar att vi ska ha en Royal Rumble-match med enbart damer nästa år. Lite konstigt bokat eftersom Sasha/Bayley/James och Absolution slogs för glatta livet två minuter före, och nu står de allihop och ler och verkar vara bästa vänner. Även konstigt att se Asuka och Dana Brooke le och vara vänner, känns verkligen som om de ville få till en shootkänsla här. Och direkt efter det avslutas programmet. Kan bli intressant med en sådan match även om jag har mina tvivel.

- Nästa vecka: Julavsnitt med John Cena!

SLUTSATS: Kvinnostöket och Revivals comeback stod på plussidan, det mesta annat på minussidan så undvik veckans avsnitt.

(Den här recensionen skrevs 2017-12-19.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 496, 497, 498, 499, 500, 501  Nästa
Sida 497 av 501

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet