Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Amerikansk fotbolls-tråden
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 20, 21, 22

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Trucken
Årets Tönt 2007

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 01 feb 2014 22:52    Rubrik: Svara med citat

Mitt problem är att jag fortfarande inte vet vilka jag håller på. Vore kul för Manning att få sig en ring till, men samtidigt tycker jag att Seahawks HC Pete Carroll är så jävla skön.

Mitt tips innan säsongen började var att det skulle bli Broncos - Seahawks i Super Bowl (var ingen direkt högoddsare) och att Seahawks skulle ta det. Är nu mer osäker på om dom gör det, men tror jag håller på dom imorrn natt iallafall. Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Trucken
Årets Tönt 2007

InläggPostat: 03 feb 2014 04:58    Rubrik: Svara med citat

Wow. Vilken jävla massaker. Den här natten var det inget snack om vilka som var det bättre laget. Blir ju då tyvärr ganska tråkigt att titta, men samtidigt blir man imponerad över Seahawks insats som ett lag. Mer eller mindre perfekta.
Till överst på sidan
HonestHarvey
Site Admin

Registreringsdatum: 21 mars 2010

InläggPostat: 03 feb 2014 14:34    Rubrik: Svara med citat

Nattens superbowl var den fjärde matchen jag såg. Nu börjar jag få ett ganska bra grepp om sporten. Höll tummarna för Seahawks men var på förhand ganska övertygad om Broncos skulle vinna. Nattens match var ett bevis på hur viktigt psykologi är inom idrott. Jag var väldigt imponerad av Seahawks men samtidigt besviken på underhållningen. Visst vill man ha liiite spänning i alla fall. Efter halvtid var ju det mest spännande om Broncos ens skulle göra några poäng eller blir sämst genom tiderna
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
werd

Registreringsdatum: 23 november 2008

InläggPostat: 03 feb 2014 15:42    Rubrik: Svara med citat

http://www.youtube.com/watch?v=qjc3P8bAIeg
Mr A

InläggPostat: 04 feb 2014 20:19    Rubrik: Svara med citat

Vet inte vart jag skulle lägga denna men reklam under Super Bowl med Hogan bla: http://www.people.com/people/article/0,,20782633,00.html
Mr A; Silver och Bronsmedaljör i wrestlingtippning och slog Bruno och Trent 2011. #3 Slog inte Bruno och Trent 2012 eller 2013 Plats #57 samt #20. Tog Silver 2014 och slog Bruno och Trent. #2. Nu bara Guldet kvar. #3#57#20#2 samt brons på swew 14/15 #3.
Till överst på sidan
Trucken
Årets Tönt 2007

InläggPostat: 05 feb 2017 12:23    Rubrik: Svara med citat

Så nån som har några tankar angående Super Bowl inatt? Personligen tror jag på Patriots men håller på Falcons, mest för att Patriots har varit laget att slå i typ 16 år. Vittnar väl om hur pass bra Bill Belichick, Tom Brady, och hela Patriots-organisationen är egentligen.

Tippar 34-13 till Patriots. Kan bli ganska ensidigt.
Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 05 feb 2017 19:16    Rubrik: Svara med citat

Tror och hoppas att det blir jämnt. Apropå Patriots hade någon grävt fram följande pärla från 2001: NFL's power rankings precis efter Drew Bledsoe, Patriots QB innan Brady, blev skadad.
Laughing

Trucken
Årets Tönt 2007

InläggPostat: 06 jan 2018 16:25    Rubrik: Svara med citat

Ikväll sparkar slutspelet igång, så då är det väl passande att sparka liv i den här tråden igen. Smile

Wild Card-matcherna är som följer:

Tennessee Titans (9-7) @ Kansas City Chiefs (10-6) 22:35 lördag
Svårt att säga vad jag tror här. Chiefs började säsongen fantastiskt innan dom verkade tappa momentum samtidigt som jag inte är helt övertygad att Mariota i Titans kan lyfta dom över Chiefs. Chansar på Chiefs, men kan gå vilket håll som helst.

Atlanta Falcons (10-6) @ Los Angeles Rams (11-5) 02:15 söndag
Här måste jag säga Rams. Mest för att Falcons inte riktigt hittat tillbaka till formen från förra säsongen, men också för att Rams har ett bra försvar och en bra QB i Goff.

Buffalo Bills (9-7) @ Jacksonville Jaguars (10-6) 19:05 söndag
Ännu en jävligt svår då Bills har känts ojämna i år samtidigt som det är omöjligt att få ett bra grepp om Jaguars QB Bortles. Är han bra? Är han kass? Det går inte att säga! Hoppas på Bills ändå, första framträdandet i ett slutspel på 17 år, vore kul om det blev mer än ett "one and done". Sen har det varit riktigt kul att kolla videos på fans och spelares reaktioner på när dom insåg att dom skulle gå till slutspel. Very Happy https://www.youtube.com/watch?v=F_jHvUCosjQ

Carolina Panthers (11-5) @ New Orleans Saints (11-5) 22:40 söndag
Två väldigt bra lag som kolliderar, och jag vette fan vad jag tror. Känns som att det kan gå precis hur som helst och att vinnaren har en bra chans att nå Super Bowl. Borde bli den bästa matchen i Wild Card-rundan.

Senast ändrad av Trucken den 06 jan 2018 17:32, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 06 jan 2018 16:51    Rubrik: Svara med citat

Panthers @ Saints börjar 22.40 söndag svensk tid.
Trucken
Årets Tönt 2007

InläggPostat: 06 jan 2018 17:34    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
Panthers @ Saints börjar 22.40 söndag svensk tid.

Hoppsansa. Jag skyller på Trump. Eller Löfvén. Eller båda. Fixat nu iallafall. Smile
Till överst på sidan
Trucken
Årets Tönt 2007

InläggPostat: 07 jan 2018 18:14    Rubrik: Svara med citat

Ja, resultaten inatt visade ju tydligt att jag inte är nån expert på något sätt då jag fick fel på båda matcherna. Very Happy

Titans kämpade sig tillbaka efter en dålig start och vände till seger. Samtidigt så visade Falcons var skåpet ska stå och vägrade släppa ledningen mot Rams när de väl tagit den. Falcons vidare mot Eagles, Titans får veta inatt vilka de får möta nästa helg.
Till överst på sidan
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 08 jan 2018 11:48    Rubrik: Svara med citat

Trucken skrev:
Ja, resultaten inatt visade ju tydligt att jag inte är nån expert på något sätt då jag fick fel på båda matcherna. Very Happy

Titans kämpade sig tillbaka efter en dålig start och vände till seger. Samtidigt så visade Falcons var skåpet ska stå och vägrade släppa ledningen mot Rams när de väl tagit den. Falcons vidare mot Eagles, Titans får veta inatt vilka de får möta nästa helg.

Bra. Var på 49ers @ Rams på nyårsafton i LA och fy fasen vilken tråkig tillställning. Bjuder man inte upp till dans i sista matchen innan slutspelet (d.v.s. vilar halva laget) får man skylla sig själv. Very Happy
Till överst på sidan
Trucken
Årets Tönt 2007

InläggPostat: 11 jan 2018 22:28    Rubrik: Svara med citat

Bokisopa skrev:
Trucken skrev:

Bra. Var på 49ers @ Rams på nyårsafton i LA och fy fasen vilken tråkig tillställning. Bjuder man inte upp till dans i sista matchen innan slutspelet (d.v.s. vilar halva laget) får man skylla sig själv. Very Happy

Det där är nåt jag personligen aldrig har trott på, att vila de bästa spelarna innan slutspelet. Tycker man har sett det i andra sporter också, typ fotboll. Ja, man tar bort risken att de blir skadade, men jag tycker mer det känns som att laget hamnar ur synk på nåt sätt och när det väl är dags för slutspelet så har man tappat formen.

Hursomhaver, Divisional Championship spelas i helgen (kvartsfinaler) och matchningarna är som följer:

Atlanta Falcons (11-6) @ Philadelphia Eagles (13-3) lördag 22:35
Det är nästan sorgligt att Eagles QB Carson Wentz gick och blev skadad precis innan slutspelet. Eagles spelade äckligt bra med honom, men utan honom har dom inte varit samma lag. Foles är inte usel, men tror inte att han kan hjälpa dom här. Falcons måste ses som favoriterna i den här matchningen.

Tennessee Titans (10-7) @ New England Patriots (13-3) söndag 02:15
Inget ont alls om Titans, men vinner dom här äter jag upp mina strumpor. Eller nej, det gör jag inte alls det, men vinner inte New England så är det den största skrällen i NFL på många år. Allt är möjligt, ja, men Titans ska inte ha en chans här.

Jacksonville Jaguars (11-6) @ Pittsburgh Steelers (13-3) söndag 19:05
Vill påstå att det här hänger helt på Blake Bortles form. Spelar han som han gjorde när han var som bäst i år så har Jacksonville en utmärkt chans att vinna här, men vid det här laget går det inte att säga vilken Bortles som dyker upp. Han var inte bra mot Bills men vann ändå, mest för att Taylor inte var mycket bättre på andra sidan. Noteras kan ju att Jaguars besegrade Steelers i vecka 5, men mycket där hängde på att Ben Roethlisberger i Steelers kastade 5 (!) interceptions. Känns inte troligt att han kommer sjunka till de nivåerna igen.

New Orleans Saints (12-5) @ Minnesota Vikings (13-3) söndag 22:40
Jag mår så jävla illa inför den här matchen att det är löjligt. Ingen hemlighet att jag är ett Vikings-fan, och även om den här säsongen har gått bra (Vikings näst bästa win-loss record genom tiderna) så vet jag inte om jag verkligen vågar börja tro på det här. Mycket tack vare de historiska implikationerna. Vikings är värd för Super Bowl i år och inget värdlag har NÅGONSIN haft en plats i finalen. Faktum är att jag skulle kunna göra ett helsides-inlägg om varför den här säsongen varit så sjuk för Vikings, men jag ska försöka fokusera på den här matchen. De möttes i premiären i år där Vikings vann ganska övertygande med 29-19, men jag tror definitivt att Saints blivit bättre under säsongen. Det har nog Vikings också blivit helt ärligt, men det finns inte en chans att jag räknar bort Saints. Deras offense, lett av Drew Brees, har i många år varit bra, nu har dom ett defense som matchar också. Vikings har antagligen ligans bästa defense som agerat som bromskloss mot många lag dom mött i år, frågan är hur de levererar mot Saints en andra gång. Hoppas innerligt på Vikings här, men det känns som den absolut jämnaste matchningen den här omgången.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
Sida 22 av 22

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet