Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Hogan v/s Shawn summerslam 2005

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Haku

Registreringsdatum: 01 oktober 2011

InläggPostat: 13 jan 2018 19:22    Rubrik: Hogan v/s Shawn summerslam 2005 Svara med citat

Vad tycker ni om matchen?
Hört flera som tycker att Shawn är grym i den här matchen.
Samtidigt som det är imponerande att se hur han lyckas bumpa så tycker jag bara det blir cirkus av det hela.
Shawn är ju en gud i ringen.i vanliga fall men här tycker jag inte att någon av de 2 gör en bra match.
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 14 jan 2018 13:29    Rubrik: Svara med citat

Det är ju sen gammalt att Shawn gör allt för att förstöra den här matchen eftersom Hogan ljugit och sagt att han var frisk. Egentligen skulle det väl vara två eller tre matcher och Shawn skulle få tillbaka förlusten senare, men då Hogan var skadad skulle det bara bli en match och då bestämde sig HBK för att göra allt han kunde för att dra ner matchen.

Men back in the day, när jag var tonåring och såg matchen första gången så tyckte jag om den. Nåväl.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beruga

Registreringsdatum: 11 november 2007

InläggPostat: 14 jan 2018 21:42    Rubrik: Svara med citat

Jo jag minns det oxå. Shawn översäljer ju all Hogans offensiv så att det till slut blir parodi. Hogan började ju oxå lacka när han fattar hur Shawn kommer genomföra matchen. Men va fan bra underhållningsvärde (på annat sätt än det var tänkt)

Shawn dissade väl Hogan på Raw dagen efter oxå, när Hogan ändå var klar med WWE för den gången: "Så er hjälte vann igår, jaha kul för er då. För nu kommer ni inte sen honom igen på ett år eller så..."

Precis, planen var från början mer än en match men Hogan fulade sig. Ännu en gång när Hogans ego backfired.
Haku

Registreringsdatum: 01 oktober 2011

InläggPostat: 17 jan 2018 01:19    Rubrik: Svara med citat

Jo det har jag förståt men oavsett omständigheter så gillar jag inte vad Shawn gör i den här matchen.
Att överdriva säljandet på det sättet tycker jag är lika illa som när någon vägrar helt att sälja.
Beruga

Registreringsdatum: 11 november 2007

InläggPostat: 17 jan 2018 18:18    Rubrik: Svara med citat

Jo håller med om det är lite fult vad Shawn gör, eller snarare ohederligt kanske. Fast tycker nog ändå att Hogan förtjänade det.

Med det sagt tror jag inte Shawn har betett sig så mot någon som inte förtjänade det. Tror jag. Han har ju inte direkt varit guds bästa barn heller.

Men men bra show blev det Very Happy
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 17 jan 2018 18:39    Rubrik: Svara med citat

Tyckte att dom fick till en bra match även om Hogan inte var i sin "prime" där. Sedan så tar jag allt som är sagt om Hogan runt den händelsen med en stor nypa salt, det finns alltid två sidor av myntet och gissar att det överdrivs en hel del. Visst, han är nog inte den lättaste att jobba med men det har garanterat inte heller HBK varit det alla gånger heller..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 20 jan 2018 17:19    Rubrik: Svara med citat

Observer-arkivet har inte kommit fram till 2005 än, men i FFW #531 skriver Bryan Alvarez (2005-08-29):

Citat:
Shawn wanted two matches, the first of which he would win and the second of which Hogan would win. Hogan said no, one match only. Eventually, he said he would be open to two matches — if he won both. Shawn was not down with that. In the end, Hogan had creative control in his contract, so when he said he wanted to win clean with the legdrop of doom, well, that’s what happened.

Nu kan jag inte motbevisa det, men jag har för mig att Meltzer har pratat om att tanken var att göra TRE matcher, en vinst var och sen en Hogan-vinst i en burmatch för att avsluta fejden.

Naturligtvis kan man tycka att Hulk var ego som inte ville gå med på att förlora första matchen till Shawn, men det skulle nog inte förvåna någon (allra minst Hulk själv) om Shawn "skadade sig" i eller strax efter matchen och därför "tyvärr inte kunde återgälda vinsten" och sen skulle fejden rinna ut i sanden utan att Hogan fick sin vinst.

Skulle jag vilja se dem i två eller tre matcher? Nja, troligen inte. Hulk var nedbruten (Alvarez: "fake hip and two bad knees and no cardio") och även om första matchen hade varit intressant handlade det ju naturligtvis om namnen. Andra matchen i serien skulle behöva vara bättre brottningsmässigt eftersom nyhetens behag lagt sig (minns du Hogan vs. Rock 2003? Nej, just det) och de skulle behöva leverera i ringen. Och även om Shawn agerade pingisboll i orkan (jag älskar det uttrycket) i matchen är det inte säkert att han hade gjort det om de hade gått en hel serie för då hade han säkert sett det lite mer seriöst. Och precis som att han kan bumpa röven av sig kan han sandbagga Hulkster och få honom att se dålig ut.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet