Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd. SPOIL
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 17 jan 2018 14:42    Rubrik: Svara med citat

Könsmixadematcher i turneringsform där vinnarna får skänka pengar till en förvald välgörenhet
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 17 jan 2018 14:55    Rubrik: Svara med citat

Bokisopa skrev:
Könsmixadematcher i turneringsform där vinnarna får skänka pengar till en förvald välgörenhet

Hmm, eftersom matcherna är ***SPOILERS***uppgjorda så lär väl vart välgörenheten går vara klar sedan innan? Tex så har Bliss & Brain väl valt Connors Cure som deras välgörenhet om dom vinner det, som väl är en välgörenhets organisation som Triple H & WWE bossar över?
Tycker hela det här känns väldigt "fishy"....

Hade varit roligare och mer trovärdigt om dom fick kämpa i riktiga utmaningar så att hela grejen känts mer äkta... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 17 jan 2018 15:27    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Bokisopa skrev:

Hmm, eftersom matcherna är ***SPOILERS***uppgjorda så lär väl vart välgörenheten går vara klar sedan innan? Tex så har Bliss & Brain väl valt Connors Cure som deras välgörenhet om dom vinner det, som väl är en välgörenhets organisation som Triple H & WWE bossar över?

Hade varit roligare och mer trovärdigt om dom fick kämpa i riktiga utmaningar så att hela grejen känts mer äkta... Cool

Så lär det givetvis vara, men varje lag har fått "välja" en välgörenhet, så oavsett vad så är det välgörenheter som får massa gratis PR, så det är ju bra.

Vet inte vad det är som känns fishy. Wrestling är uppgjort... Det är inte direkt en nyhet. Very Happy
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 17 jan 2018 16:58    Rubrik: Svara med citat

Bokisopa skrev:

Vet inte vad det är som känns fishy. Wrestling är uppgjort... Det är inte direkt en nyhet. Very Happy

Vart skrev jag att wrestlingen kändes "fishy"?
Nej just det, jag gjorde ju inte det utan ifrågasatte deras nya programidé som iaf för mig känns mer fejk än vad wrestlingen är.
Att wrestling är fejk/uppgjort har aldrig varit något problem för mig, har alltid sett det som allt annat på tv, underhållning.

Men när man går ut med att dom ska tävla och vinnarna skänker vinsten till välgörenhet, där tävlingen inte är på riktigt, vissa av välgörenhets organisationerna är deras egna så kan jag inte låta bli att tycka att det hela är mer eller mindre lurendrejeri .

Hade varit helt ok med det hela om tävlingen var en riktig tävling eller om det var snack om att utse Mixed Tag-mästare, men jag tycker det inte finns någon riktigt poäng med detta förutom att WWE vill framstå som hjältar...

Dom gör redan riktigt bra saker för välgörenhet som känns genuint, tex Special Olympics m.m. , fortsätt med dessa istället...... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 17 jan 2018 23:34    Rubrik: Svara med citat

Från en intervju med Jim Johnston, snubben som stod för mer eller mindre all musik i WWE under ca 32 år...

Citat:

While I wouldn’t say Jim comes across as bitter or negative in this interview, you can tell there is definitely pain there over his release from WWE: “A complaint I have about where the business has gone is that the music has simply become a commodity. It has less to do with the character and selling the character, it’s now something that coincidentally plays while somebody comes out.”

How it all ended between WWE and Jim:

“Towards the last years I was there, communication really fell apart and I think that’s what really got us on a bad road.”

“I’m very pollyannaish, and I tend to trust people until, unfortunately, I’ve been shown that I shouldn’t be trusting. There were people that I really thought were friends who turned out not to be friends.”

“I had a brief conversation with Vince and it was over. All I’ll say is that I think there were a lot of ways to end it, and the way that it ended was, I think, there were better ways to end it to where everyone could’ve walked away with a much better feeling. After thirty two years, it feels like a lost opportunity to me and I don’t really understand it.”

https://www.ewrestlingnews.com/news/jim-johnston-opens-release-wwe

Källa eWrestlingNews.com.... Cool

Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 20 jan 2018 17:22    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Bokisopa skrev:

OT: För många, många år sen hade inte Kamala berätta för sin fru att wrestling var ett work, så när han kom hem efter att ha "vunnit en massa pengar" (vinnaren av en Battle Royal skulle få x antal tusen dollar) undrade hon var pengarna var, och trodde honom inte när han sa att han inte vann dem på riktigt.
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 04 feb 2018 04:59    Rubrik: Svara med citat

Bray Wyatts vinst- och förluststatistik från 2014 och framåt.

(vet inte varför bilden inte kommer upp här, ni får klicka)

Fixade länken, jag tog bort det sista i länken och sedan funkade det
//Vobban.... Cool

TheVobb

InläggPostat: 05 apr 2018 06:34    Rubrik: Svara med citat

HBK har (äntligen) klippt sig men tycker allt att han skulle gjort som sin kompis HHH och rakat bort allt..... Cool

Till överst på sidan
cat scratch fever

Registreringsdatum: 07 september 2009

InläggPostat: 05 apr 2018 15:30    Rubrik: Svara med citat

Märkligt att jag läste i en youtube kommentar igår att Shawn och Bret var de enda showbrottare från glansdagarna som fortfarande hade långt hår. Senast man såg Edge hade han visserligen sparat ut igen.
Till överst på sidan
TheInsane

InläggPostat: 05 apr 2018 17:07    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:

HBK har (äntligen) klippt sig men tycker allt att han skulle gjort som sin kompis HHH och rakat bort allt..... Cool

Han borde nog ha klippt sig redan inför comebacken 2002 egentligen.
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 16 apr 2018 06:45    Rubrik: Svara med citat

Citat:
John Cena and Nikki Bella have broken up after dating since 2012.

Cena and Bella teamed up together for the first time back at WrestleMania 33 in 2017 where they defeated The Miz and Maryse. After the match, Cena proposed to Bella. They did not get married but were engaged.

The couple sent Us Weekly a statement:

“While this decision was a difficult one, we continue to have a great deal of love and respect for one another. We ask that you respect our privacy during this time in our lives.”

Källa eWrestlingNews.com.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 23 apr 2018 20:28    Rubrik: Svara med citat

Kan man med facit i hand nu i efterhand säga att Right To Censor till slut vann? Razz
Attitude-eran dog och PG-eran tog över Laughing .... Cool

Till överst på sidan
cat scratch fever

InläggPostat: 24 apr 2018 05:03    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:

Kan man med facit i hand nu i efterhand säga att Right To Censor till slut vann? Razz
Attitude-eran dog och PG-eran tog över Laughing .... Cool

Jo det är den hårda sanningen. Lite som samhället i övrigt även om det förstås bara är en fas.
Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

InläggPostat: 09 maj 2018 16:32    Rubrik: Svara med citat

cat scratch fever skrev:

Jo det är den hårda sanningen. Lite som samhället i övrigt även om det förstås bara är en fas.

Hårda sanningen? Nja, tjillevippenämt, objektifiering av kvinnor och svordomar i WWE fungerade när det begav sig men idag är det pinsamt att se. Själv var jag i precis rätt målgrupp och älskade WWE i den här eran men när jag ser om det är det skämskudde direkt.
cat scratch fever

InläggPostat: 10 maj 2018 17:18    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
cat scratch fever skrev:

Hårda sanningen? Nja, tjillevippenämt, objektifiering av kvinnor och svordomar i WWE fungerade när det begav sig men idag är det pinsamt att se. Själv var jag i precis rätt målgrupp och älskade WWE i den här eran men när jag ser om det är det skämskudde direkt.

Det beror bara på att den nya samhällsnormen vill att man ska skämmas över det. Jag ser igenom det och skäms inte över det. Nåväl, var och en har rätt till sin åsikt, min är att det är på tok för mycket censur.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Nästa
Sida 29 av 30

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet