Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

RAW 2018
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Sebbes hörna
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 02 jan 2018 17:32    Rubrik: RAW 2018 Svara med citat

RAW 2018-01-01

- Michael Cole, Corey Graves & Booker T kommenterar.

- Backstage: Alexa Bliss gnäller över att behöva försvara bältet mot Asuka ikväll, men Kurt Angle säger åt henne att sluta gnälla och ta det med Asuka i ringen istället.

- Kurt in för en promo om de kommande showerna (RAW 20 år, Royal Rumble), och han noterar att även damernas stök kommer ha 30 deltagare. Känns som att de bara kan peta in en (kort) match ytterligare på showen, med tanke på att Brock/Braun/Kane och herrarnas stök lär äta upp en hel del tid. Eller så ökar de med en timme, det skulle inte förvåna mig. The Bar kommer in och vill ha en returmatch eftersom de tycker Kurt särbehandlas Jason eftersom det är hans son. Seth Rollins kommer in och tar Jason i försvar, men tror inte han har en chans att vinna här. Detta påminner om Hardcore Holly & Cody Rhodes 2007 där Holly var den bittra veteranen och Cody den pigga nykomlingen som hade brottningen men saknade rutinen.

1. Jason Jordan vs. Cesaro.
Sheamus och Seth är med in. JIP med Cesaro som dominerar. Heatlös match. Cesaro bearbetar benet men Jordan sätter en northern-lights-suplex för två. Sheamus försöker lägga sig i men Seth stoppar, Cesaro distraheras av detta så Jordan kan avsluta med en neckbreaker efter 9:46. *

- Renee Young intervjuar Roman Reigns, som är redo för Samoa Joe.

- Sasha Banks nyårslöfte: Hon tänker vinna stöket.

2. Apollo Crews vs. Bray Wyatt.
Titus O'Neil och Dana Brooke är med in. Brooke ser verkligen ut som en C-skådis. Ännu en heatlös match, hade jag velat se matcher utan bakgrundsljud hade jag fortsatt recensera 205 Live. Även om Crews fladdrar ut i några moonsaults vaknar de inte. Bray skrämmer Brooke på apronen så hon hoppar ner i famnen på Titus. Detta leder till att Crews försöker fint Bray, men han blockerar whatever och avslutar med Sister Abigail efter 7:00. Matt Hardy dyker upp på Titan-Tron för lite verbalt nonsens i vanlig ordning. *

- Backstage: Alexa Bliss vill ha Nia Jax i sin hörna ikväll, men hon är på väg till Enzo på sjukhuset (illamående) med kycklingsoppa. Hon lagar alltså mat i arenan och drar iväg i sin wrestlingoutfit mitt under showen? Bliss tvingar Jax att välja mellan henne och Enzo, och hon väljer uppenbarligen honom eftersom hon sular iväg.

3. RAW Womens-champ Alexa Bliss vs. Asuka.
Nontitle. Ingen Jax vid ringside, vilket säkerligen får betydelse senare. Cole hypade denna tidigare ikväll genom att hävda att den kunde maineventa Mania. Jag skulle nog inte hålla tummarna. Båda verkar gå på autopilot här och det blir aldrig dramatiskt, inte ens mot slutet. Asuka avslutar med en armbar från ingenstans efter 11:23. Känns som om Bliss kommer skylla förlusten på Jax för att vända Jax face för en minifejd innan de bygger upp för Mania. Troligen vinner Asuka stöket, eller tar bältet från Bliss, för att sätta upp Asuka vs. ? på Mania. *

- Renee intervjuar Samoa Joe, som säger att Dean Ambrose är sjukskriven och försörjs av sin fruga (blinkblink). Han är redo för Reigns ikväll, och kommer ta bältet.

- Bayleys nyårslöfte låter misstänkt likt Sashas; att vinna stöket.

4. Braun Strowman vs. Rhyno.
Det bästa på RAW hittills ikväll. Heath Slater är med in och försöker peppa Braun, men Braun tycker han kan slåss istället. Båda ger sig på Braun men han slår tillbaka med lätthet och powerslammar Rhyno för tre efter 2:31. Därefter powerslammar han Slater tre gånger och Rhyno ytterligare två gånger innan han får nog och går. Kul match/segment. *

- Backstage: Reigns hoppas Seth ser hans match eftersom han kommer förgöra Joe ikväll. Jason säger att de tänker hindra The Bar om de försöker lägga sig i. Varken Reigns eller Seth verkar vilja ha med honom att göra.

- Backstage: Kane tycker att han och Braun ska samarbeta mot Brock, men Braun skiter i hans plan och tänker köra sitt eget race.

- Backstage: Finn Balor deklarerar sitt deltagande i årets Rumble, och ska tagga med Gallows & Anderson (Bullet Club!) ikväll. Antar - och hoppas - att detta betyder faceturn för Gallows & Anderson eftersom de behöver göra något drastiskt för att återigen bokas som trovärdigt team.

5. IC-champ Roman Reigns vs. Samoa Joe.
Titelmatch. Om Reigns diskad blir han av med bältet. Bra idé men Joe provocerar inte honom så mycket som han borde, det var inte förrän i slutet han ens försökte få honom att diska sig själv. Joe bearbetar armen, vilket är matchens andra story. Reigns provoceras till att använda trappan som vapen men låter bli för att inte diskas. Istället gör han två SMPs för ett väldigt bra nearfall som jag trodde skulle avsluta. Joe knuffar in honom i domaren, som teasar att diska honom men ändrar sig. Joe med Rock Bottom för två i ännu ett bra nearfall. Reigns kommer ur en Kokina-clutch och avslutar odramatiskt med en spear efter 18:51. De "måste" ta bältet från Reigns snart, och att göra det här när han slipper jobba hade varit utmärkt men jag antar att de har någon bättre plan på gång (sluta skratta). **1/4

- Absolutions nyårslöfte är, hör och häpna, att vinna stöket.

- Drew Gulak och Ariyah Daivari i ringen. Gulak läser upp Enzos repliker, och det torra och språkligt korrekta sättet han gör det på är betydligt roligare än det låter som. Enzo kan tyvärr inte närvara ikväll på grund av influensan så hans titelmatch mot Cedric Alexander är inställd (tydligen är influensan en shoot). Cedric dyker upp och vill ha en match ändå, de går med på en tag-match och Goldust kommer in som Cedrics partner.

6. Goldust & Cedric Alexander vs. Ariyah Daivari & Drew Gulak.
Även om jag är ett STORT fan av Dustin/Goldust blev jag oerhört besviken här. Var inte Goldust heel förresten? Inget såg bra ut, och han lyckas till och med botcha en bulldog-spot med Gulak så de tvingas göra om den. Hetta på Cedric, sval tag till Goldust som rensar och gör en cross-body på båda. Det blir kaos och Lumbar Check avslutar Gulak efter 3:26. Ännu en "fantastisk" bokning för att hypa 205 Live; Förstautmanaren får stryk genom hela matchen och måste tagga in JTTS-tungviktaren (i sammanhanget) som rensar så Cedric kan avsluta matchen med sin finisher. DUD

7. Finn Balor, Karl Anderson & Luke Gallows vs. Elias, Bo Dallas & Curtis Axel.
Heelsen uppträder innan matchen. Gallows & Andersons faceturn kunde skötts betydligt bättre; Varför inte boka Finn vs. Elias i en singelmatch, låt Axel & Dallas attackera innan Gallows & Anderson räddar och gör handgesten med honom efteråt. JIP med hetta på Finn, tag till Gallows som rensar innan det blir kaos och Magic Killer/Coup de Grace-kombo avslutar Dallas efter 3:29. 1/4*

- Brock & Heyman in för en promo. Kane dundrar in och chokeslammar honom men Brock no-säljer och garvar honom i ansiktet och clotheslinar ut honom. Bråket fortsätter men random JTTS separerar dem medan showen slutar. Kändes som random Brock-segment.

SLUTSATS: Även om ingen av matcherna var värd att ses uppskattar jag att de flesta var längre än de brukar eftersom det gör att showen känns mindre framstressad än vanligt. Hypen till Rumble har börjat på allvar och jag hoppas innerligt att de pushar Joe (man kan väl drömma?) längre än Reigns-fejden.

För övrigt är RAW alldeles för långt.

(Den här recensionen skrevs 2018-01-02.)
sebbe

InläggPostat: 09 jan 2018 22:53    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-01-08

- Vi inleder som vanligt med verbalt tjafs för att sätta upp en match alla visste skulle komma långt innan Kurt Angle annonserar den. Jason Jordan och Seth Rollins kommer in. Jordan tycker de tre ska utmana några i en match ikväll men Reigns och Rollins tycker han ska hålla käft istället. Bullet Club kommer in, det blir tjafs och Kurt bokar matchen för senare ikväll.

1. Sasha Banks & Bayley vs. Mandy Rose & Sonya Deville.
Mickie James och Paige är med in. Hyfsad match. Inte tekniskt men heelteamet får se riktigt bra ut som team eftersom de fintar bort facen när de försöker tagga. Hetta på Banks, som inte lyckas tagga in Bayley på grund av elakingarnas fusk, och Banks lyckas avsluta Rose med Bank Statement efter 7:24. Ingen het tag, intressant. Det känns lite väl tidigt för Absolution att förlora och de borde vunnit här. *

- Backstage: Goldust iklär sig rollen som Rockys tränare Mickey för att peppa Cedric Alexander i titelmatchen mot Enzo ikväll. Goldust är en perfekt komedikaraktär men även en sjujäkla bra wrestler när han får chansen att visa det. Tyvärr för gammal (48) för att pushas seriöst men varför inte slänga in honom i tagteam igen med en lovande stjärna? Kanske inte Cedric då förvisso.

- Vi får veta att Goldust & Alicia Fox är ett av teamen i den mixade turneringen. Det känns helt klart som ett rent utfyllnadsteam men personligen är det mitt favoritteam (om jag nu mot all förmodan orkar se turneringen).

2. Matt Hardy vs. Curt Hawkins.
Veckans scoop: Hawkins är obesegrad i år! Men efter en Side Effect och en Twist of Fate efter 1:56 är det inte så längre. Bray Wyatt dyker upp i ringen och de skrattar ihop. Även om jag inte "fattar" Matts karaktär är det Brays närvaro som förstör det roliga. Bra worker, bra karaktär och bra micskills men han har kört i samma hjulspår sedan 2013 och hans stories leder ingenvart och han vinner sällan sina stora matcher. Han är mer Papa Shango än Undertaker, om man ska jämföra. NR

- Elias sjunger. Yep, detta behövde vi tydligen skohorna in ikväll.

- The Miz in för Miz-TV med Bo Dallas och Curtis Axel som gäster. De tävlar om vem som älskar honom mest. Dallas ger honom en bild av sig själv. Axel vill inte vara sämre utan ger honom sin rock. Dallas ger honom sin klocka. Axel ger honom sina skor. De tjafsar så mycket att Miz ber dem hålla käften innan han säger sig ta tillbaka sitt IC-bälte.

- Backstage: Bullet Club pratar strategi.

3. CW-champ Enzo vs. Cedric Alexander.
Titelmatch. Kort match som sätter upp en returmatch eftersom Rumble inte är tillräckligt långt redan. Cedric gör en handspring-kick som öppnar upp Enzo över höger öga (fick sy fyra stygn efteråt) och han börjar blöda som en gris. Han dumpas och "skadar benet" varpå Cedric följer upp med en volt. Men Enzos ben är för skadat och han åker på en countout efter 5:47. Han vägrar låta läkaren torka bort blodet och agerar väldigt bra angående det "skadade" benet, ett tag såg det äkta ut men det var ett work. 1/4*

- Backstage: Enzo kollas upp av läkare men kaxar upp sig inför Nia Jax när hon undrar hur det är med honom.

- Backstage: Kurt värvar en veteran till tjejstöket (inget namn nämnt, och troligen vet inte WWE heller vem det är än) när The Bar undrar om Kurt bokade in Jordan & Seth i en sexmanna ikväll för att slippa ge The Bar returmatchen om bältena ikväll. De får den på Royal Rumble istället. The Bar är redo för fight så Kurt skickar dem till ringen HÄR OCH NU. The Miz dyker upp och vill ha sin IC-titelmatch så Kurt ger honom den på RAW 25. Kurt har de senaste veckorna bokats som en total toffel som ger efter för allas önskningar istället för att boka vad han tycker är lämpligast för DA BIZ.

- Miz blir jätteglad när han får veta att Asuka är hans tag-partner i turneringen. Han är glad eftersom hon är obesegrad, inte bara i NXT och WWE utan ÖVERALLT (det vill säga WWE).

- Backstage: Alexa Bliss hotar Asuka med otrevligheter från Nia Jax när hon berättar vad Nia sa om henne. (Först trodde jag att jag missat något vitalt, men detta var bara Bliss sätt att hetsa dem mot varandra.)

4. Apollo Crews & Titus O'Neil vs. The Bar.
Dana Brooke är med in. Publiken är helt tyst. Seriöst, inte ett knyst. Man kunde nästan tro att det var en 205 Live-match. Hetta på Crews, tag till Titus som rensar innan det blir kaos. Crews dumpar Cesaro och Sheamus går för en Brogue-kick på honom, men Crews flippar bakåt (och sänker Cesaro vid ringside) så Titus kan smyga upp och rulla upp Sheamus för tre efter 5:21. Antar att de får tillbaka vinsten nästa vecka. *

- Brock Lesnar & Paul Heyman med en promo i ringen. Brock kommer vinna för han är jättevärldsbästast etc. På väg ut attackerar Kane honom och de slåss backstage där Braun Strowman lägger sig i. Strowman skickar dem igenom varsitt bord innan han sliter ner hela stålställningen över dem. Lesnar läggs in, något motvilligt, i en ambulans som tar honom till ett "medical facility". (Bruce Prichard noterade i sin podcast i höstas (Survivor Series 2002-avsnittet) att Vince föredrar det uttrycket före "hospital" eftersom överklassfolk säger "medical facility" istället.) Jag antar att det blir Kanes tur att skina nästa gång. "Logiskt sett" är han inbokad i titelmatchen för att jobba men det känns så pass uppenbart att jag faktiskt börjar oroa mig för att Braun jobbar istället.

5. Rhyno vs. Samoa Joe.
Heath Slater är med in. Ren squash, jag tror inte Rhyno får in ett dugg innan Joe avslutar med en Kokina-clutch efter 2:44. En kul och effektiv squash. Dock skadade Joe högerfoten i den, något jag inte ens märkte. Joe säger efteråt att han inte är klar med Reigns (jag antar att han sabbar för honom på RAW 25 så Miz vinner bältet, de måste ju få av Reigns bältet snart) och kommer delta i stöket. *

- Backstage: Bliss lovordar Jax men tycker att Enzo hindrar henne från att lyckas i karriären. Jax svarar att han tvärtom inspirerar henne att bli champion, så hon tänker vinna stöket och gå vidare till Mania. Bliss säger att Asuka pratat skit om henne. Jax säger att hon redan är sur på Asuka, men vill veta vad Asuka sa. Bliss viskar det i hennes öra men Jax ser igenom det eftersom Asuka inte kan engelska och Bliss inte kan japanska, så de kan uppenbarligen inte kommunicera med varandra (alla Asukas promos på engelska då?). Bliss är härmed avslöjad.

- Asuka ska möta någon (som smiter iväg i bakgrunden) men Jax attackerar innan matchen och mosar henne med en Electric Chair.

6. Roman Reigns, Jason Jordan & Seth Rollins vs. Finn Balor, Karl Anderson & Luke Gallows.
Okej match. Facen dominerar innan Reigns, konstigt nog, blir slagpåse. Tag till Seth som rensar och gör en fin suplex --> Falcon Arrow på Anderson. Hetta på Seth en stund. Jason vill hjälpa till så han smyger in, vilket naturligtvis drar till sig domarens uppmärksamhet så han lyckas missa Reigns heta tag. Detta förargar givetvis Reigns som skäller ut honom. Magic Killer sänker Seth innan Reigns sänker Anderson & Gallows utanför ringen. Jordan hjälper Seth upp på fötter men Balor gör corner-dropkick på Seth och avslutar med Coup de Grace efter 11:58. Så Jordan lyckas förstöra för teamet två gånger. Min första tanke, när Reigns var face-in-peril, var att Jason skulle ta hem matchen för sitt team för att bevisa sig värdig Tag-champion, men jag antar att tanken fortfarande är att vända honom heel. Något jag inte har något emot förvisso (snarare skulle föredra). **1/4

- Miz och hans gäng dundrar in och sänker Seth & Jordan innan Reigns äter en trippel powerbomb för att avsluta showen.

- Nästa vecka: Asuka vs. Jax.

SLUTSATS: Tåget mot Rumble tuffar vidare och det brukar bli en kul tillställning oavsett vilka "vanliga" matcher det bjuds på där. Men jag tycker WWE gör ett bra jobb med att hypa de andra matcherna i väldigt god tid till galan, även om de inte är speciellt intressanta utan känns som utfyllnad.

(Den här recensionen skrevs 2018-01-09.)
sebbe

InläggPostat: 16 jan 2018 14:50    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-01-15

- Braun Strowman in för en promo. Han kommer vinna bältet på Royal Rumble. Kurt Angle dyker upp och inte bara avbokar honom från tremanna-matchen, han sparkar honom också eftersom han nästan "tog död på Kane och Brock Lesnar" förra veckan. Och det får man tydligen inte göra. Varför inte Kurt sparkat honom under veckan utan väntat till idag förklaras inte. Braun eskorteras ut av vakter, men Braun förvandlas till Obelix och spöar upp allihop. Booker T undrar varför de inte sparkade honom via e-mail/mobil istället för att slippa detta. Kurt kunde skickat Enzo, då hade vi slagit två flugor med en smäll; dels hade Kurt får fram till budskap till Braun och dels hade Enzo legat på sjukan i några år.

1. Apollo Crews & Titus O'Neil vs. The Bar.
Dana Brooke är med in. Bättre match än förra veckan. Cole kallar 40-åriga Titus för "a young man". Hetta på Crews, sval tag till Titus som rensar innan de går för samma spot som avslutade förra matchen, men Sheamus reverserar för två. Jason Jordan dyker upp och distraherar så Crews kan rulla upp Sheamus för tre efter 7:19. *1/2

- Backstage: Braun slänger runt jobbers och annat löst folk innan han tar en spontan kladdkakepaus eftersom vi måste skohorna in lite "humor" i kaoset.

- Enzo och hans loserpolare in för en promo som resulterar i...

2. Cedric Alexander vs. Tony Nese.
Goldust och Enzo är med in. JIP. Cedric gör en tjusig springboard-flatliner men i övrigt är det den sedvanliga lavalampamatchen där jag ser att det händer saker hela tiden men inget registreras hos mig. Jag är rätt impad över mig att jag orkade med 50 avsnitt av sådan här wrestling förra året. Cedric vänder pumphandle-slam till Lumbar Check för tre efter 5:51. *

- Kurt deklarerar att "Brauns framfart måste stoppas!" i sanna 50-tals-monsterfilm-anda. Braun trakasserar folk i produktionsbussen innan han välter en lastbil på sidan, vilket vi ser från cirka 73 olika kameravinklar per sekund så hälften av tittarna får epilepsi. Braun drar runt Cole i byxorna så de nästan glider ner (där blev han nästan #meetooad) men Kurt får nog och återanställer Braun och bokar in honom i matchen igen, bara han slutar demolera inredningen. Braun kastar Cole på ett gäng dudes så han ersätts av Tom Philips under resten av kvällen.

3. Asuka vs. Nia Jax.
Asuka med standing Octopus. Jax med bearhug. Asuka med armbar. Jax missar Bonzai-drop och Asuka gör kneestrike och YES-kicks. Jax fintar och powerbombar henne för två. Asuka gör kneebar men Jax kommer loss vid repen. De slåss vid ringside där Jax går upp på trappan, varpå Asuka sparkar henne på benet så hon bumpar ner och "skadar benet" mellan trappan och ringhörnan. Hon tar sig in innan tio men domaren anser att hennes ben är för skadat för att hon ska kunna fortsätta (hon kan inte stödja på det) så han drar av matchen efter 7:41. Folk buar eftersom det är så uppenbart ett work. Alexa Bliss kommer in och tröstar henne efteråt. *1/2

- Backstage: Jason Jordan "skyddade Kurt under Brauns framfart" och om Kurt inte såg honom (vilket han inte gjorde) beror det på att Jordan var precis bakom honom hela tiden. (Naturligtvis är det bara bluff från Jasons sida.) Jason tycker att Seth behöver vinna en match för att få tillbaka gnistan så Kurt bokar honom mot Finn Balor senare ikväll.

- Vi firar MLD-dagen med lite klipp.

- Backstage: Enzo försöker stötta Jax, men Bliss säger åt honom att lämna dem ifred men Jax vill att han stannar.

4. The Revival vs. Johnny & Jimmy Boots.
Ren squash. Shatter Machine avslutar den ene jobbern efter 1:39. Därefter intervjuas de av RIB och säger att de minsann inte är som "alla andra", de är inte "Sports Entertainer utan wrestlers", de är "inte skapade av WWE" och de vägrar ändra sig för någon etc. Känns som att de får in varenda klyscha från random smarkforum. NR

- Elias framför en låt.

5. IC-champ Roman Reigns vs. Bo Dallas & Curtis Axel.
Nontitle. Det vore tvärtom fånigt att ha en titel på spel i en handikapp-match. Oh, wait, nevermind. Miz är med in och fintar bort Reigns så heelsen dominerar. Kul spot när Reigns skickar in Axel i Dallas, och sänker Dallas som då DDTar Axel när han bumpar ner. Reigns sänker Dallas med en SMP när Miz flyttar sig (den spotten syntes lång väg) innan spear avslutar Axel efter 8:13. Mer story än match. *

6. Sasha Banks vs. Sonya Deville.
Mickie James, Bayley, Mandy Rose och Paige är med in. Vi får veta att Paige "inte är frisk nog för stöket" men inget om hennes fortsatta in-ring-karriär. Booker jämför Sonya med Ken Shamrock eftersom hon "tog MMA till WWE" varpå Graves undrar om han hört talas om Brock Lesnar. Jämn match. Sonya möter ett dyk med en hög spark för tre efter 2:25. 1/2*

- Backstage: Seth är inte sur på att bli bokad mot Finn ikväll, men är lite sur på sättet Jordan fixade matchen.

7. Matt Hardy vs. Heath Slater.
Rhyno är med in. JIP. Jag vet inte om Matts kritvita Anna Book-garnityr bidrar eller försämrar gimmicken eftersom jag inte vet vad gimmicken innebär. Slater ligger under och går ut för att misströsta, men Rhyno peppar honom. Det hjälper inte så mycket eftersom Matt avslutar odramatiskt med Side Effect och Twist of Fate efter 3:40. Ren utfyllnad. 1/2*

- Goldberg i HOF 2018. Ingen större chock att han blir årets stora namn.

8. Seth Rollins vs. Finn Balor.
Gallows, Anderson och Jordan är med in. Hyfsad match, även om det känns som bara en massa meningslösa spots uppradade efter varandra fram tills nearfallen mot slutet. Seth skadar benet (work) men gör ändå en Phoenix-splash där han landar på fötterna. Smart i kayfabe att göra så. Seth med superplex --> Falcon Arrow för två. Bra nearfalls inför en het publik. The Bar dyker upp för att ta itu med Jordan, men han fintar så de börjar slåss med Gallows & Anderson istället innan Balor dyker ut på allihop. Jordan fäller Balor (utan att Seth ser det) och Seth avslutar med sin Blackout (!) efter 12:25. Storyn är att Seth inte såg att Jordan fällde Balor och därmed hjälpte honom vinna. **1/4

SLUTSATS: Kändes inte fullt så långt som vanligt, men inte heller speciellt bra. Kul att Revival är tillbaka dock.

(Den här recensionen skrevs 2018-01-16.)
sebbe

InläggPostat: 23 jan 2018 17:10    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-01-22 - RAW 25

- RAW firar 25 år genom att sända veckans avsnitt från två olika lokaler; Barclays Center och Manhattan Center. Det vevas clips från RAW genom åren och det alterneras mellan de två lokalerna genom hela kvällen. Tydligen blev en stor del av publiken i Manhattan Center sura (folk chantade "BULLSHIT!" och "REFUND" under showens gång) eftersom de knappt fick några matcher värt namnet. De fick två mörka matcher (Mustafa Ali vs. Lince Dorado i en tvåminutersmatch samt Tozawa & Itami vs. Nese & Gulak) och två TV-sända, men de varade runt två minuter var. Miz gjorde ett framträdande efter sin titelvinst sent på kvällen.

Med tanke på hur mycket WWE hypade showen, samt att vissa betalat upp till $800 för en biljett, är det inte konstigt att folk blev besvikna. Lite roligt är att JR & Lawler somnade vid ringside under shows gång (bildgoogla).

- Michael Cole, Corey Graves & Booker T kommenterar från Berclay Center, och Jim Ross & Jerry Lawler från Manhattan Center.

- BC: Vi inleder med Shane & Stephanie i ringen, som visar klipp från åren med RAW innan de introducerar Vince McMahon, som ser väldigt gammal och mager ut. Även om han är 72 år, och ser ut att vara i bättre skick än de flesta i den åldern, känns det märkligt att se honom så sliten. Folk poppar rejält åt honom. Shane & Steph vill tacka honom genom att ge honom en guldplakett de finasierat via GoFundMe, vilket känns snålt eftersom båda är miljonärer och hade kunnat betala den helt själv. Men detta är givetvis i kayfabe. Vince surnar till över den patetiska gåvan och kallar publiken för snåljåpar så de börjar chanta "ASSHOLE" åt honom. Steve Austin kommer in och Vince vet vad som är på väg att ske, men säger att han är för gammal för "sådant här". Så Shane äter en Stunner istället. Austin och Vince firar traditionsenligt med skål och kram innan Austin Stunnar honom ändå, och Stunnar Shane ytterligare en gång för att avsluta segmentet. Helt okej segment av nostalgiska skäl, i övrigt var det inget speciellt. Men tummen upp till WWE som insåg att Vince skulle vara populär här och därför skrev in att han skulle kalla publiken snåljåpar så han vändes heel lagom till Austins entré.

1. BC: Asuka, Bayley, Sasha Banks & Mickie James vs. Liv Morgan, Sonya Deville, Alicia Fox & Nia Jax.
Paige är med in och Cole säger att hon inte kommer delta i stöket. Detta måste vara första gången de går ut officiellt med det. Hetta på Banks. Foxy gör en tjusig northern-lights-suplex för två. Cole gissar att Jax vinner stöket eftersom hennes storlek gör att ingen kan eliminera henne. Detta är ett fascinerande argument eftersom det förutom Big John Studd och Yokozuna aldrig varit något direkt monster som vunnit stöket. Så oddsen är emot det. Det blir kaos och Banks avslutar Foxy med Banks Statement (ingen het tag) efter 5:11. Asuka sänker sina lagkamrater efteråt för att visa att det är alla mot alla i stöket. Ren hype för Rumble. 1/2*

- Backstage: Vårt första cameo-segment innehåller Kurt Angle, Coach, Harvey Wippleman, Brooklyn Brawler (Wippleman ser risigare ut än Brawler), Teddy Long och Brother Love innan Boogeyman dyker upp och äter daggmask.

- MC: Undertaker med en in-ring-promo där han säger att han begravt en drös wrestler under sin tid i WWE, och nämner Mick Foley, Steve Austin och Kane. Ingen teas om Mania-match men det lär väl komma. Totalt onödigt segment eftersom inget vettigt framkom men antagligen ska väl fansen som vanligt spekulera i en pensionering för honom.

- Backstage: Vi får flera segment om ett pokerspel, vilket såklart mest handlar om att visa upp så många brottare som möjligt istället för att låta dem göra något vettigt på showen. Vi har Acolytes, Heath Slater, Rhyno, Ted DiBiase, The Usos, Jeff Hardy (vilken comeback! Dock framförde han en låt som inte TV-visades), MVP (som ser ut som Ernst Miller), Natalya, Titus O'Neil, Apollo Crews, Dana Brooke samt The New Day. Upplösningen är att Slater anklagas för fusk och Ron Simmons får säga sin catchphrase.

- BC: Några före detta - och en aktuell - GM dyker upp och vinkar; Johnny Ace, William Regal, Eric Bischoff och Daniel Bryan.

2. BC: IC-champ Roman Reigns vs. The Miz.
Titelmatch. Bo Dallas & Curtis Axel är med in. Enormt bra publikdeltagande här som höjer matchen några snäpp mot vad den skulle varit framför en mer ljummen publik. De börjar med nearfalls nästan direkt. Reigns sänker Axlas och får två med SMP. Dallas lägger sig i varpå domaren bannar båda från ringside (samtidigt passar Miz på att dra bort ena hörnskyddet). SKF ger två. Miz fintar spear så Reigns dundrar in i den oskyddade hörnan innan en andra SKF avslutar efter 10:03. Väntat resultat men oväntat rent. **1/2

- BC: Peep Show med Christian som värd. Gästerna är Jason Jordan & Seth Rollins, som möts av ett oerhört stort buande. Det får vi anta är mest riktat till Jordan. Han tycker att vi ska hedra hans ömma fader, men The Bar kommer in istället och säger att de gillar Kurt men att Jordan är kass. Det blir bråk och Seth råkar sänka Jordan av misstag.

- RIB intervjuar Alexa Bliss innan Charlotte & Ric Flair avbryter och WOOOOar.

3. MC: Matt Hardy vs. Bray Wyatt.
JR understryker att första fallet vinner, om någon råkat förvirra sig in på showen i tron att det är en NWA-titelmatch från 1972. Han undrar vem Sister Abigail är (först var det Brays syster, sen nunnan han växte upp hos och vem det är idag vet nog inte ens WWE). Kort match, Matt får två med Side Effect men Bray blockerar Twist of Fate och avslutar med Sister Abigail efter 2:38. DUD

- BC: Ett gäng WWE-tjejer kommer in och vinkar; Nikki & Brie Bella, Maryse, Kelly Kelly, Lilian Garcia, Jackie Moore, Torrie Wilson (hon åldras inte), Michelle McCool (fru Undertaker), Terri Runnels (elegant), Maria Kanellis samt Trish, som får den överlägset största poppen.

- Backstage: Elias & Chris Jericho. Jericho får inte låna Elias gitarr, men har med sig en egen och sjunger en egenkomponerad låt om vilken idiot Elias är innan han lägger till honom på listan. Kul segment men lite dålig användning av Jericho (detta blev hans enda framträdande ikväll).

- BC: Elias sjunger i ringen medan Jimmy Fallon sitter vid ringside. John Cena kommer in. Tjafs mellan Cena och Elias slutar med att Cena sänker honom med det vanliga, men Elias blockerar FU och gör en lowblow innan han slår honom med gitarren och avslutar med Drift Away. Lite oväntad bokning.

- Backstage: Mark Henry stöter på en en tjej i tron att det är en av Godfathers glädjflickor, men det visar sig vara hans fru. WWE-humor.

4. BC: Heath Slater & Rhyno vs. Titus O'Neil & Apollo Crews.
Dana Brooke är med in. Inte mycket till match, det blir kaos ganska snabbt så domaren blåser av matchen efter 2:05. Dudleys kommer in och sänker Slater med en Wazzup-drop (Booker: "Devon, be careful! You've put on a few pounds!") samt 3D igenom ett bord. NR

- RIB intervjuar AJ Styles när Gene Okerlund tar över, varpå Styles säger "Well, you know something, Mean Gene!" i tron att han är Hulk Hogan. Styles: "Jag har alltid velat gär så." Han är redo för handikapp-matchen på Rumble.

- MC: DX (Shawn Michaels & HHH) in för en promo "där allt började". De namedroppar lite oväntat Rick Rude och Chyna innan de introducerar New Age Outlaws. Road Dogg introducerar X-Pac som i sin tur säger att vi inte kan ha ett RAW-firande utan Razor Ramon, och är det någon som gjort firande till en livsstil är det Scott Hall. Hall kommer in. Dock ingen Kevin Nash, som är hemma på grund av knäproblem. Shawn, HHH och Hall är de enda som får pops, de andra tre fick knappt något mottagande alls. Bullet Club dyker upp och hela gänget gör Too Sweet-tecknet innan The Revival avbryter för att sätta upp...

5. MC: Karl Andeson & Luke Gallows vs. The Revival.
Inte mycket till match, det handlade bara om att relikerna skulle misshandla Revival efteråt. Hetta på Anderson, absolut noll pops för den "heta" taggen till Gallows som rensar innan Scott Dawson avslutas med Magic Killer efter 2:02 och efteråt åker Revival på stryk av hela gänget. NR

- BC: Showen slutar med att Kurt försöker moderera ett sista möte i ringen med Braun Strowman, Brock Lesnar och Kane inför Rumble. Och för att det inte ska bli bråk har han en drös brottare/personligheter från tidigare ikväll med sig in. Helt rätt, blir det vilt slagsmål är det tryggt att veta att man backas upp av Brother Love och Boogeyman. Det blir naturligtvis slagsmål direkt och Braun powerslammar Lesnar igenom ett bord innan showen slutar.

SLUTSATS: Naturligtvis ren nostalgishow, och även om jag älskar cameos av gamla reliker blir det lite tjatigt med samma nunor varenda gång. MVP och Brother Love var väl de enda nya namnen (det vill säga inte brukar synas här) men i stort sett gillade jag showen. Fast bara av nostalgiska skäl. Matchmässigt var det dåligt och hypen för Rumble kändes mest som en axelryckning. Så går du in med förväntningarna att se gamla nunor blir du inte besviken, men söker du matchkvalitet bör du skippa den.

(Den här recensionen skrevs 2018-01-23.)
sebbe

InläggPostat: 30 jan 2018 14:53    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-01-29

- Dagen efter Royal Rumble.

- Michael Cole, Corey Graves & Coach kommenterar. Jag gillar Booker som brottare, men som kommentator funkar han bäst i små doser så jag är glad att de bytte ut honom mot Coach, som jag gillar betydligt mer som kommentator.

- Stephanie in för en promo där hon slår sig för bröstet för gårdagens damstök innan hon introducerar Asuka. Stephanie säger att damtiteln är på spel i en Elimination Chamber-match på galan med samma namn (bra sätt att hypa Asukas vinst när fem andra får titelmatch "bara sådär"). Asuka säger att ingen är redo för henne när Sasha Banks kommer in och tjafsar för att sätta upp en match senare ikväll. Kort och koncist.

1. EC-Kvalificeringsmatch: Last Man Standing: Braun Strowman vs. Kane.
JIP med en dominerande Braun. De slåss vid rampen nära kommentatorbordet där Braun sänker honom och välter hela scenen (där kommentatorerna brukar sitta) över honom för vinst efter 2:43. Kändes bara som om de ville få matchen (och fejden) överstökad. Graves undrar varför han gjorde så och Braun svarar att det var så man vinner. Kane körs till en "hospital facility" efteråt. NR

- Backstage: Kurt gnäller på Braun för att han skadade Kane, men Braun är inte ledsen. Vad ÄR detta? Han bokar dem i en LMS-match och blir sur för att Braun utnyttjar reglerna?

2. EC-Kvalificeringsmatch: Matt Hardy vs. Elias.
Känns inte som om någon av dem passar i en EC-match i nuläget. Elias bearbetar armen men Matt gör comeback, dock distraheras han av Bray Wyatts hokuspokus så Elias kan big boota ner honom och avsluta med Drift Away efter 6:33. Bray dyker upp på Titan-Tron efteråt och skrattar elakt. *

3. IC-champ Miz vs. Roman Reigns.
Titelmatch. Miztourage är med in. Skaplig match. Reigns jagar ut Miztourage men Miz lyckas ta över på egen hand och försöker vinna med en figure-four. Han tar bort skyddet från hörnan, domaren upptäcker det och Miz sätter ett finger i ögat på Reigns när domaren är distraherad av hörnskyddet och Miz får två med SKF. Reigns får två med SMP. Bra nearfalls. Miztourage kutar in igen men Reigns tar hand om dem varpå Miz smyger fram och rullar upp Reigns för tre efter 14:48. **

4. Heath Slater & Rhyno vs. The Revival.
JIP. Hetta på Slater, tag till Rhyno som rensar innan han avslutas med Shatter Machine efter 3:26. 1/2*

- HOF 2018: Dudley Boyz. Jag har för längesedan slutat analysera vilka som platsar i WWEs HOF (lex Koko B. Ware) men det finns klart sämre val än Dudleys.

5. Asuka vs. Sasha Banks.
Vi får väl anta att Sasha är fullfjädrad heel nu. Okej match, även om Asuka inte fick se så dominant ut i närkamperna som hon borde. Storyn är att båda konstant försöker få in sina respektive submissions så jag får intrycket av att de bygger upp inför en Submission-match, kanske på Elimination Chamber eftersom Asuka ändå inte är med i EC-matchen. De gör en spot där Asuka möter en plancha med en välriktad spark, dock fastnar Sasha med fötterna på topprepet så hon faller rakt ner och slår i skallen i marken. Även om hon visste att hon skulle falla rakt ner såg det ut som om hon föll ner strax före hon räknade med med tanke på att hon fastnade med fötterna. Asuka fintas ut ur ringen i en bra spot (bumpet var perfekt). Sasha blockerar Asuka-lock, gör Bank Statement men Asuka kommer loss och avslutar med Asuka-lock efter 11:31. *1/2

6. RAW Tag-champs The Bar vs. Titus O'Neil & Apollo Crews.
Titelmatch (Titus & Crews slog dem två gånger på TV före Rumble). Dana Brooke är med in. Totat heatlös match. Hetta (eller vad man ska kalla det) på Titus, tag till Crews och kaos uppstår i vanlig ordning. Vi får en skrämmande spot där Cesaro backdroppar Crews över sig till Sheamus, där Crews ska rana honom. Men han kommer inte runt tillräckligt och landar illa, men som tur är ser det mest ut att ta i axeln istället för huvudet som jag först trodde. Verkade som om Sheamus var lite för nära repen så det inte fanns utrymme för Crews att utföra greppet ordentligt. Crews skickas in i hörnan och The Bar avslutar med en White Noise efter 7:53. 1/2*

7. EC-Kvalificeringsmatch: John Cena vs. Finn Balor.
Räknas Cena fortfarande som free agent? Gallows & Anderson är med in men syns inte alls under matchens gång. Något händer i publiken så folk buar ljudligt och chantar "ASSHOLE", så jag antar att någon blev utkastad. Ingen vidare match, det kändes som om båda var off och Cena verkade röra sig i slowmotion emellanåt. FU ger två. Coupe de Grace missar och Cena knycklar in honom i STFU men Finn når repen. Han klättrar men Cena stoppar och avslutar med Super-FU efter 14:16. Ingen angle efteråt, showen bara slutar med en poserande Cena. *1/2

SLUTSATS: Även om ingen match/segment var speciellt bra tyckte jag showen flöt på ovanligt bra. Kanske för att tre matcher var på över tio minuter och de tryckte inte in så mycket som kändes som utfyllnad.

Håll i hatten, RAW kändes för ovanlighetens skull inte för långt ikväll.

(Den här recensionen skrevs 2018-01-30.)
sebbe

InläggPostat: 06 feb 2018 13:13    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-02-05

- Michael Cole, Corey Graves & Coach kommenterar. Jag vet inte om det är nyhetens behag eller om Coach är så pass rutinerad att han kan prata naturligt i båset, men jag uppskattar hans kommentering den här vändan.

1. EC-Kvalificeringsmatch: Roman Reigns vs. Bray Wyatt.
Matt Hardy ser matchen backstage för att påminna oss om att han fejdar med Bray. Skaplig match men de har mötts för många gånger för att det ska kännas engagerande även om det är en plats i Chambern i potten. Båda gör sina sekundära finshers för nearfalls. Bray blockerar spear och får två med Sister Abigail innan Reigns avslutar med spear efter 11:51. Publiken chantade "THIS IS AWESOME" i slutet för att visa vilka idioter de är. Matt dundrar in och sänker Bray med en Twist of Fate efteråt. Den parningen är mainevent-värdig på vilken loppmarknad som helst. **

- Backstage: Jason Jordan försäkrar Seth Rollins om att han är 100% frisk och redo för titelmatchen ikväll, men Seth är skeptisk.

2. Finn Balor & Karl Anderson vs. The Revival.
Detta var planerat som Finn vs. Dash Wilder men Revival föreslår en tag-match istället och Finn väljer Anderson som tag-partner. Luke Gallows är förstås med in. Kort och koncis match med bra tagteam-arbete av Revival. Hetta på Finn, tag till Karl som rensar och dyker innan Finn avslutar Dash Wilder med Coup de Grace efter 4:48. *1/2

- Backstage: Sasha Banks misströstar efter förra veckans förlust mot Asuka. Hon har dock klurat ut hur hon ska besegra henne, men vägrar avslöja det för Bayley som ska möta Asuka ikväll. Bayley säger att hon kan besegra Sasha och därmed även Asuka. Älskar den logiken som påminner om en kedja för många år sen på SW; Lillraggarn har slagit Marc Mero - som slagit DDP - som slagit Hogan -som slagit Andre The Giant vilket "logiskt sett" innebär att Lillraggarn hade kunnat slå Andre.

3. Cedric Alexander & Mustafa Ali vs. Drew Gulak & Tony Nese.
Oh, goody, match #549 mellan dessa. Drake Maverick gör color och hypar Roderick Strongs 205-debut imorgon. Det blir den vanliga studsbollsmatchen med en miljon dyk innan Lumbar Check avslutar Gulak efter 4:21. 1/2*

- Kurt Angle avslöjar deltagarna i damernas Chamber-match (även om han glömmer namnet på matchtypen och får göra om det); Alexa Bliss, Bayley, Mandy Rose (WTF?), Mickie James, Sonya Deville & Sasha Banks, dessutom Asuka vs. Nia Jax (om Jax vinner blir RAWs damtitelmatch på Mania en trippelmatch) på den här "WWE Network-PPVn". Bliss äntrar scenen och undrar varför hennes titel är på spel i Chambern medan Brocks titel INTE är det. Hon vill ha likabehandling så Kurt bokar henne mot Brock på galan. Inte direkt, men han rådfrågar publiken som vill att hennes titel är på spel i Chambern. Bliss surnar till och kräver respekt.

4. Asuka vs. Bayley.
Bayleys popularitet har officellt nått botten eftersom hon knappt ens får en artig pop på väg in och vid en bra spot senare får hon bara en golfapplåd. De börjar med armbars/hammerlocks/headlocks vilket bara känns som ett sätt att dryga ut matchen. Bayley hoppar ut och headscissorsar henne för den där golfapplåden jag nämnde ovan. Asuka klättrar men slås ner så hon bumpar ut. Asuka gör comeback men missar missile-dropkick. Bayleys B2B vänds till Asuka-lock men Bayley rullar vidare till en rollup för två komma nio. Seriöst, för en sekund trodde jag matchen var över där. Armbar avslutar för Asuka efter 8:14. De skakar tass efteråt. *1/2

- Miz drar en promo om hur han kommer vinna ikväll, vinna Chambern och sen gå vidare mot Brock på Mania.

5. EC-Kvalificeringsmatch: Apollo Crews vs. The Miz.
Bo Dallas, Titus O'Neil och Dana Brooke är med in. JIP med Crews i övertaget, och han får verkligen skina under stora delar av matchen. Miz blockerar standing moonsault med knäna, men en stund senare sätter Crews både en standing moonsault och standing SSP för två. Miz kastrerar honom på repet och avslutar med SKF efter 5:29. På papperet låter det som ett lättgissat resultat men jag hade absolut kunnat tänka mig Crews i Chambern eftersom de behöver några slagpåsar som åker ut tidigt. *

- Backstage: Jordan, uppbackad av Kurt, säger åt Seth Rollins att han inte kan brottas ikväll eftersom läkarna vägrar friskskriva honom. Kurt säger att Seth nog måste ge upp titelmatchen, men Reigns går förbi vilket leder till...

6. RAW Tag-champs The Bar vs. Seth Rollins & Roman Reigns.
Titelmatch. Stabil match. Hetta på Reigns. Jordan kommer in och ställer sig vid ringside under matchens gång. Tag till Seth som rensar och gör sin tjusiga suplex/Falcon Arrow på Cesaro. Reigns tycker Jordans närvaro hindrar dem från att vinna så han säger åt honom att gå ut igen. The Bar åker på stryk och tar därför sina bältet och bailar, men Jordan försöker stoppa dem varpå de hotar honom och han pucklar på dem för DQ efter 10:30. Storyn är att Rollins & Reigns beskyller honom för att fått dem diskade, men luckan i storyn är att The Bar annars hade stuckit och tagit en frivillig countout så bältena hade inte bytt ägare ändå. Möjligt att de hävdar att med en countout-vinst hade de fått en returmatch. **

- Backstage: Seth skäller ut Jordan och Kurt skickar hem honom tills han är frisk igen. Jordan har inte direkt sett bra ut i storyn här, men faktum är att han inte gjorde något fel ikväll.

7. Nia Jax vs. Vanessa Floyd.
Ren squash, legdrop avslutar efter 1:23. Renee Young intervjuar Jax efteråt som säger att efter Elimination Chamber kommer Asuka tvingas bära sin mask permanent. Ouch. NR

8. Mickie James vs. Sonya Deville.
Paige och Mandy Rose är med in. Är detta första gången RAW har tre tjejmatcher samma kväll? Ganska dålig match, de var inte på samma sida och matchen följde ingen direkt röd tråd. James slår till henne över näsan så kommentatorerna spekulerar i att hon bröt den. Mick-a-rana blockeras och James bumpar ner och teasar hjärnskakning, men matchen fortsätter. Deville vevar loss men James rullar upp henne för tre efter 3:37. Absolution attackerar men Bliss räddar vilket är djupt chockerande för kommentatorerna, som uppenbarligen glömt att Bliss försöker manipulera folk att hjälpa henne. Är liksom inte första gången. DUD

9. John Cena vs. Elias vs. Braun Strowman.
Första fallet gäller och vinnaren kommer in sist i Chambern. Kort match, speciellt för att vara mainevent, men helt rätt bokat för att få över Braun son monster. Elias drämmer gitarren i skallen på Braun så Cena kan FUa honom på trappan. Cena tar över mot Elias, men Elias bailar en FKS och Braun powerslammar Cena. Elias blockerar powerslam, fintar ut Braun och täcker Cena för tre efter 6:30. Braun sätter ett halvdussin powerslams på båda efteråt för att avsluta showen. *1/2

- Nästa vecka: Crews vs. Matt vs. Bray vs. Balor i den sista EC-kvalificeringsmatchen.

SLUTSATS: Vi tuffar vidare mot Chambern, inga bra matcher ikväll men enbart James-Deville var en katastrof så det var helt klart ett mellanavsnitt.

(Den här recensionen skrevs 2018-02-06.)
sebbe

InläggPostat: 13 feb 2018 15:31    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-02-12

- Michael Cole, Corey Graves & Coach kommenterar.

- John Cena in. Han MÅSTE vinna Chambern för att ta sig till Mania. Någon som på allvar tror att han är utan match om han inte vinner Chambern? (Intressant nog har han varit med i alla Manias utan en mellan 2004 och 2017. Måste vara någon form av rekord.). The Miz och hans losergäng kommer in för lite tjafs, som slutar med en match där förloraren blir först in i Chambern. Kurt Angle gör matchen officiell efter att snubblar på orden i vanlig ordning, och bannar Curtis Axel & Bo Dallas från ringside.

1. IC-champ Miz vs. John Cena.
Nontitle, men förloraren är först in i Chambern. Miz attackerar och sänker Cena innan matchen börjar, men Kurt har inga bekymmer med att låta domaren dra igång den även om Cena ligger utslagen i ringen. Bara i wrestling. Bra match (allt ser bra ut och publiken är engagerad på ett positivt sätt). Cena gör sin Tornado-DDT där han, för att citera en kompis, "lökbumpar på röven". Han hoppar ut och kopplar greppet innan han utför det istället för att som brukligt koppla greppet innan han hoppar. Absolut inget fel i det, bara lite annorlunda. FU och SKF ger två. Miz går för Super-SKF men Cena blockerar och avslutar med en Super-FU efter 12:36. Onödig notis: När Miz misströstar efteråt ser han ut som Christopher Walken. ***

2. Luke Gallows & Karl Anderson vs. The Revival.
Revival attackerar innan matchen och pajar Gallows knä. Hetta på Gallows, tag till Anderson som rensar innan det blir kaos och Shatter Machine avslutar Karl efter 4:22. Cole noterar att detta var en viktig vinst för Revival, förmodligen menar han att Revival måste vinna denna så att de kan fortsätta mönstret med att teamen vinner varannan gång. *

- Kurt in för en promo. Han noterar att Jason Jordan dessvärre är på ett "local medical facility" och kommer vara borta ett tag så han lär missa Mania. Publiken reagerar med jubel och ett "YES"-chant. Kurt är besviken på dem, även om de inte gillar Jason måste de respektera honom. Seth Rollins avbryter och vill ha en match på Elimination Chamber. Kurt erbjuder sig att hitta en ny partner åt honom (mot The Bar) men Seth vill hellre ha en chans i Chambern. Kurt säger att alla platserna är tillsatta förutom kvalificeringsmatchen ikväll, så Seth tjatar sig in i den matchen vilket Kurt går med på efter att ha rådfrågat publiken om deras åsikt. Kurt måste vara den mesigaste GMen i historien som aldrig tar egna beslut.

3. Sasha Banks vs. Bayley.
Sasha agerar heel eftersom Bayley har hemmaring (säger man så?). Stabil match, men Bayley är inte alls så poppis som man skulle kunna tro. Hon missar flying elbow och blir satt i Banks Statement, men släpps upp vid repen. Sasha går för något från hörnan men Bayley blockerar och avslutar med Super-B2B efter 9:06. Coach kallar detta "a five-star match" vilket är lökigt sagt kayfabe-mässigt och dessutom överdrivet. De teasar att börja slåss efteråt men Nia Jax attackerar båda. **

- RIB intervjuar Nia, som säger att Bayley och Sasha dominerat Asuka och nu dominerar hon dem.

- Backstage: Seth Rollins och Roman Reigns med vänskapligt gnabb om Chamber-matchen innan The Bar kommer in och tjafsar med dem.

- Renee Young intervjuar Titus Worldwide. Säga vad man vill om gruppen, men Titus är oerhört charmig och har en enorm karisma. De kommer på en ny catchphrase, "CREWS CAN'T LOSE" som de försöker etablera.

- Backstage: Mickie James undrar varför Alexa Bliss försöker vara buddybuddy med henne, och Bliss säger att hon är imponerad över att James både kan vara mamma och wrestler samtidigt. Storyn är att Bliss behöver en vän i Chambern som hon kan vända mot i slutet för att vinna, men James ser igenom det och säger att de må vara tag-partners ikväll men att hon tänker vinna Chamber-matchen.

4. RAW Womens-champ Alexa Bliss & Mickie James vs. Mandy Rose & Sonya Deville.
Paige är med in. Kort och koncis match som handlade om att James och Bliss ska bli ovänner. Hetta på James (som för övrigt får noll respons på väg in, vilket är konstigt eftersom hon är matchens enda babyface) och precis när hon ska tagga sliter Deville ner Bliss från ringhörnan och Rose avslutar James med Bed of Roses (double-underhook-facebuster) efter 4:02. Jag sätter en halv ostburgare på att James inte ser reprisen av matchen utan bara förutsätter att Bliss hoppade ner självmant från apronen. 1/2*

- Elias sjunger. Braun Strowman dyker upp vid ingången och drar av en låt med en stor cello. Yep, vem minns inte när Lou Thesz och Buddy Rogers sjöng för varandra inför deras stora match i Chicago 1952? (Kul segment med Braun, men jag tycker inte detta är passande när de försöker boka honom som monster.) De ska brottas men Elias attackerar med gitarren, Braun blockerar och powerslammar honom och slår sönder sin cello över Elias rygg i en totalt onödig spot. Elias hade kunnat springa iväg och det hade byggt upp båda två betydligt bättre; Elias som feg heel och att Braun behöver vapen känns bakvänt.

5. Roman Reigns vs. Sheamus.
Cesaro är med in. Precis de två brottarna jag vill se emot varandra såhär sent in på showen. Båda gör sina spots för nearfalls innan Sheamus hoppar in i en spear som avslutar efter 10:53. **

- Hall of Fame 2018: Ivory (eller Victoria, som ESPN skrev först). Hon är inte i klass med Koko B. Ware, Jackie Moore eller Nikolai Volkoff men det får väl gå.

6. EC-Kvalificeringsmatch: Apollo Crews vs. Bray Wyatt vs. Matt Hardy vs. Finn Balor vs. Seth Rollins.
Första fallet gället. Titus är med in. Matchen är så viktig att den börjar i pausen. Bra spots hela vägen men det blir för mycket TV-spel för min smak. Bray bryter upp en Tower of Doom-spot vilket känns ovanligt. Folk dyker. Tower of Doom-spot leder till att både Rollins och Balor pinnar Bray efter 12:53 för att sätta upp ännu en kvalificeringsmatch nästa vecka. Har det funnits någon match med fler kvalificeringsmatcher än årets Chamber för herrar? **1/2

SLUTSATS: Vi tuffar vidare mot Elimination Chamber, men tyvärr är det för mycket trams med kvalificeringsmatcher så deltagarlistan till matchen inte är klar ens två veckor innan. Cena-Miz var bra men inget vi inte redan sett massvis med gånger, och att boka Braun i komedisegment känns onödigt i det här skedet när han ska bokas som monster.

(Den här recensionen skrevs 2018-02-13.)
sebbe

InläggPostat: 20 feb 2018 13:46    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-02-19

- Vi börjar med en tyst minut för den senaste skolskjutningen, något som tyvärr börjar kännas som en vana.

- Showen börjar med Gauntlet-matcherna där den stora storyn var att Seth Rollins fick skina i nästan en hel timme. Naturligtvis oerhört imponerande att brottas så länge, men det innebar också att det blev väldigt mycket restholds i alla hans tre matcher. Precis som Iron Man-matchen mellan Bret och Shawn är det imponerande att brottas så pass länge, men det betyder inte att matchen/matcherna i sig är bra eftersom det blir väldigt mycket dötid för att de ska orka sig igenom allt. De eliminerade brottarna intervjuas under nästkommande match i en fin touch.

Tyvärr fick Gauntlet-köret mig inte mer hypad inför Chambern, tvärtom minskade mitt intresse eftersom vi redan sett parningarna ett otal gånger, och att lägga bokstavligen över halva RAW på detta gör bara att jag redan hunnit tröttna.

1. Gauntlet: Roman Reigns vs. Seth Rollins.
Stabil match även om de använde lite väl mycket restholds i början för att döda tid. Seths buckle-bomb leder till att Reigns studsar tillbaka med en SMP. Seth missar frogsplash innan han hoppar in i en SMP för två. Reigns med en rollup som Seth reverserar för tre efter 12:23. Behövde vi verkligen två reklampauser i den här matchen? **1/2

2. Gauntlet: Seth Rollins vs. John Cena.
Cole säger att Chambern är en matchtyp som i princip är omöjlig att vinna, vilket hade låtit mer trovärdigt om han inte några minuter innan sagt att Cena vunnit tre av sina sex sådana matcher. Lång kväll för Seth. Cena bearbetar benet och skriker åt Seth att stanna utanför ringen så han inte åker på mer stryk än nödvändigt. I kayfabe, vad är egentligen poängen med att vinna Gauntlet-matchen? Inget är på spel så det vore ju smartast att ge upp och låta de andra puckla på varandra inför söndag. Cena för Five Knuckle Shuffle utan att springa mot repen vilket såg konstigt ut. Seth får två med frogsplash. Cena får två med FU. Seth med superplex/Falcon Arrow-kombo för två innan han gör en FU på Cena för två. Cena fintar Phoenix-splash, gör FU och går för en andra, men Seth blockerar och avslutar med Blackout efter 23:57. Antar att detta leder till att Seth framöver kan skryta med att ha slagit både Reigns och Cena samma kväll ala Chris Jericho. **

3. Gauntlet: Seth Rollins vs. Elias.
Elias bearbetar benet med en halvkrabba en stund innan Seth gör comeback men Elias avslutar med Drift Away efter 4:32. DUD

4. Gauntlet: Elias vs. Finn Balor.
Restholds här också, vilket känns mer som ett sätt att dryga ut matchen än att göra den dramatisk innan Finn avslutar med Coup de Grace efter 10:17. Publiken var inte nämnvärt inne i matchen heller. 1/2*

5. Gauntlet: Finn Balor vs. The Miz.
Miztourage är med in. Miz attackerar bakifrån men Balor gör comeback och tar ut Miztourage. Dock lyckas de distrahera så Miz kan avsluta med sin SCF efter 7:45. *

6. Gauntlet: The Miz vs. Braun Strowman.
Cole: "Graves, if you're Miz, what would you do now?" Graves: "Run!" Älskar Graves timing, Cole hann knappt ställa klart frågan innan Greaves hade tänkt klart och svarade på den. Miz bailar men Braun jagar fatt honom så matchen ka börja i pausen. Han kastar runt Miz och dropkickar honom imponerande. Miztourage distraherar så Miz kan få två med en SCF. Om planen fortfarande är Braun vs. Miz på Mania borde de sparat detta tills dess. Braun avslutar med en powerslam efter 4:42, och efteråt utför han powerslams på alla tre igen. Jag hoppas innerligt WWE ändrar sig och låter Braun vinna Chambern så han kan krossa Brock på fem minuter på Mania för att göra honom till en ny storstjärna i förbundet, istället för Reigns misslyckade push #492. *

- HOF 2018: Jeff Jarrett. Is, helvete, grisar, flyga etc.

- Renee Young intervjuar Asuka, som är redo för Nia Jax. Jax attackerar, Asuka blockerar men det slutar med att Jax sätter samoan-drop och några legdrops för att hypa deras EC-match.

7. RAW Tag-champs The Bar vs. Titus O'Neil & Apollo.
Nontitle. Dana Brooke är med in. Apollo har blivit av med sitt efternamn. Totalt heatlös match som slutar med att Apollo rullar upp Cesaro för tre efter 4:31, vilket troligtvis sätter upp en titelmatch på Elimination Chamber. Ibland känns det som att WWE inte ens försöker. DUD

- Video för Matt Hardy vs. Bray Wyatt på Chamber. Upphetsande.

8. Bayley, Sasha Banks & Mickie James vs. Alexa Bliss, Mandy Rose & Sonya Deville.
Paige är med in. Ytterligare en match totalt utan hetta ikväll. Det blir osämja i båda teamen för att hypa Chamber. Bayley taggar in Sasha, men domaren missar det så han motar ut Sasha igen. Tag till James som rensar till tystnad innan hon och Mandy fascinerande nog lyckas botcha ett pinfall. Mandy suplexar henne och James no-säljer helt och börjar prata spots direkt när hon landar vilket är Botchamania-värdigt. Inte blir det bättre av att kameran zoomar in det. Cole försöker rädda det med att James "pratade med sig själv" men det tror jag inte köper. Tag till Banks innan det blir kaos och Bliss tappar ut till en Bank Statement efter 11:59. 1/2*

Showen slutar med bråk, där Mandy och Deville är på väg att ge sig på Bliss, men James räddar och lämnar ringside med henne. Storyn är att Bliss velat bli vän med henne för att ha någon på sin sida i chambern, men jag antar att hon lär bli förvånad på söndag.

SLUTSATS: Gauntlet-köret var imponerande för Seth Rollins del, men i övrigt gjorde det ganska lite för att hypa Chambern trots att det nog var det hype-igaste hype-avsnittet för en PPV någonsin.

(Den här recensionen skrevs 2018-02-20.)
sebbe

InläggPostat: 27 feb 2018 17:32    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-02-26

- Dagen efter Elimination Chamber.

- Vi inleder med Alexa Bliss och Mickie James i ringen. Frågan är vad James gör här, hon såg ju igenom Bliss försök att bli buddybuddy bara för att ha en allierad i Chambern så hon är väl tekniskt sett fortfarande babyface? Bliss berömmer sig själv för gårdagen och säger att folk kommer prata om hennes vinst om 50 år. Jag hade nog inte satsat pengar på det. Hon noterar ödmjukt att de andra i matchen var sopor och nu har hon siktet inställt på Asuka på Mania. Asuka kommer in och Bliss försöker övertyga henne om att Nia Jax faktiskt förtjänar att bli inbokad i titelmatchen (så hon får en allierad mot Asuka). Jax kommer in, det blir slagsmål, Bayley och Sasha Banks räddar vilket sätter upp...

1. Asuka, Sasha Banks & Bayley vs. Alexa Bliss, Mickie James & Nia Jax.
Cole noterar att Sasha BOKSTAVLIGEN högg Bayley i hjärtat igår. Bayley brottas ju här mindre än ett dygn senare så sug på den, Kurt Angle! Han säger också "championship opportunity" istället för "titelmatch" vilket även det är irriterande, men det var inte hans eget fel. Hetta på Sasha och precis före reklampausen hör man en i publiken skrika "WHY ARE YOU SUCH A BAD FRIEND?!". Det är fortfarande verkligt för vissa. Sasha försöker tagga in Bayley som leker neurosedynskadad (shortarm) och hoppar ner från apronen, varpå Banks taggar in Asuka istället med sparkar mot James. Coach tycker det är oerhört märkligt att Bayley hjälper Asuka men inte Banks, så uppenbarligen sov han igenom hela dam-chambern igår samt videopaketet i början av RAW. Asuka avslutar James med en armbar efter 9:29. Måste passa på att ge tummen upp för Bliss agerande som är i världsklass, hon ÄR karaktären hon spelar. *1/2

- John Cena med en in-ring-promo. Han misslyckas med att avancera till Mania igår så nu kör han plan B; Han tänker utmana någon på galan! Vilket koncept, efter nästan tjugo år i branschen kom han äntligen på en genväg till att brottas på Mania. Att bara be om det. Men han säger sig inte själv kunna boka matcher så matchen blir inte av. Han tänker däremot besöka SDL imorgon för att förtjäna en match på Mania. Håll i hatten, dra på trissor, kors i taket, vilken skräll och överraskning det kommer bli när han väl får sin match mot Undertaker på Mania trots allt.

- Bray Wyatt ska möta Heath Slater, men attackerar både honom och Rhyno innan matchen så den stryks ur körschemat. Han skyller alltihop på Matt Hardy, så den här tråkiga fejden måste tydligen fortsätta även om babyfacen vann rent igår. Antar att vi behöver fylla ut årets arton timmar långa Mania-card med en wacky gimmick-match med de här lirarna.

- Miz och Miztourage in för en promo. Miz vet ännu inte vem han ska möta på Mania, så uppenbarligen läser han inte Wrestling Observer. In kommer Seth Rollins, vilket sätter upp...

2. IC-champ Miz vs. Seth Rollins.
Nontitle. Okej match, inte mer. Inget fel på det tekniska men Seth gjorde sina vanliga pingisbollspots och Miz säljer bra. Seth med superplex/Falcon Arrow-kombo. Seth tar ut Miztourage med ett dyk och avslutar Miz med en imponerande frogsplash efter 10:08. Miz var ganska långt borta så Seth fick ta i för kung och fosterland (jag är helt övertygad om att det var planerat så) och nådde inte helt fram, men det var imponerande ändå. **

- Finn Balor dundrar in, vilket sätter upp...

3. IC-champ Miz vs. Finn Balor.
Nontitle. Miztourage attackerar för DQ efter 0:23 men resten av Bullet Club räddar, varpå Kurt Angle startar om matchen och bannar alla andra från ringside. Han säger också att vi MÅSTE ha en vinnare här, vilket är konstigt sagt eftersom det räcker för Miz att äta en countout för att undslippa Finn. Graves spekulerar i att Miz Mania-motståndare kan vara Outback Jack, Abe Knuckleball Schwartz eller Mantaur. De namnen har Meltzer missat i sin gissning. Okej match, men Miz i två matcher i rad blir en för mycket även om han är underhållande. Finn avslutar rent med Coup de Grace efter 7:41. Okej, jag förstår att man vill pusha Miz inför Mania genom att ge honom två matcher, men att förlora två matcher i rad känns sådär lyckat i sammanhanget. Det är inte som Seth förra veckan, som vann över Reigns och Cena innan han förlorade. Detta kändes bara onödigt. Och har Miz slagit någon sorts rekord med tre förluster direkt efter varandra? *

- Seth utmanar Miz i en titelmatch på Mania. Se nedan.

- Roman Reigns med en in-ring-promo. Han "tänker shoota nu": Brock Lesnar var här tidigare ikväll men har stuckit eftersom han är en kärring. Han kallar Brock för en skitstövel han saknar respekt för och "I don't fear that bitch". Detta hade kanske funkat som "shoot-promo" om han inte använde exakt samma ord och rytm som med alla hans andra stolpiga promos.

Meltzer sa att detta naturligtvis inte var en shoot utan Reigns gjorde som han blev tillsagd. Dock vet han (Meltzer) inte varför Brock inte var med på showen, om han bara struntade i att komma som för något år sedan eller om WWE tänkte att detta skulle få Reigns mer pops som en "man av folket mot primadonnan Brock". Hursomhelst har WWE fått kalla fötter angående Brock på Mania och om Brock av någon anledning inte deltar på Mania vill de ha Braun som hans ersättare, därav ändringen från Braun-Miz till Seth/Balor/Miz. Om man nu litar på att hans källor är trovärdiga. Brock är bokad på RAW om två veckor, vi får väl vänta tills dess för att se vad som händer.

4. 2/3 Falls: RAW Tag-champs The Bar vs. Titus O'Neil & Apollo.
Titelmatch. Dana Brooke är med in. C&C&C förklarar att Titus twittrade ut att de minsann slagit The Bar tre gånger innan titelmatchen så Kurt bestämde sig för att ge dem en returmatch här. Det påminner lite om när Pat O'Connor utmanade Lou Thesz via en insändare i Allers Veckotidning 1947.

Första fallet: Cesaro distraherar Titus så Sheamus sänker honom med en Brogue-kick för tre efter 0:10. Wiki: "Statistiker är en yrkestitel för personer som arbetar med teoretisk och tillämpad statistik inom den privata och offentliga sektorn." Antar att den inte säger något om hårda sparkar i nyllet i wrestlingmatcher.

Andra fallet: Noll hetta. The Bar bearbetar Apollo medan publiken kämpar för att hålla sig vakna. Tag till Titus, så sval att Titanic-vattnet hade känts som ett behagligt bubbelbad. Han går för en powerbomb på Sheamus, men det blir en dominator istället vilket verkar handla om att Sheamus sandbaggade honom. Det blir kaos, Apollo kastreras och Bar avslutar honom med en springboard/White Noise-kombo efter 7:50. Kan vi låta teamen gå på varsitt håll nu då? Meltzer tyckte WWE begravde Titus Worldwide här men jag tycker en sådan här bokning då och då är bra för att lära fansen att en 2/3 Falls-match inte alltid går tre fall.

- Renee Young intervjuar The Bar som säger att det inte finns några team kvar för dem att slå. Meltzer spekulerar i att de möter Hardy Boyz på Mania men själv hoppas jag på Authors of Pain. 1/2*

- HOF 2018: Jarrius Robertson, en liten kille med leverproblem får årets Ultimate Warrior-pris. Fin video.

5. Braun Strowman vs. Elias.
Braun kastar runt honom en stund innan Elias använder en pulversläckare för DQ efter 5:01. Elias bailar men Braun jagar fatt i honom och teasar att powerslamma honom genom ett bord, men Elias kommer loss och sticker. Anar en returmatch nästa vecka. 1/4*

- Mainevent-prat: HHH, Stephanie, Kurt och Ronda Rousey. Ronda är PISSED på Stephanie efter örfilen igår. Kurt erkänner att han ljög igår när han sa att Stephanie påstått sig kunna besegra Ronda (han säger också att han är rädd om sitt jobb så vi ska förstå att han blivit tvingad till det) och skyller på att han dragits med en långdragen lunginflammation en längre tid ala Soran Ismail. Ronda kräver en ursäkt för örfilen så Stephanie ger henne en halvhjärtad sådan innan HHH däckar Kurt och showen slutar.

- Nästa vecka: Asuka vs. Nia Jax.

SLUTSATS: Ovanligt få matcher ikväll (inget klagomål) men jag har svårt att känna hypen inför Mania. Reigns-Brock II är jag inte ett dugg sugen på. Ronda/Kurt/HHH/Steph, troligen i en tag-match, är inte heller speciellt kul av de skälen jag nämnde igår i EC-recensionen. Naka-Styles och Braun-Miz (om den nu blir av) ser jag fram emot och UT-Cena blir säkert ett underhållande spektakel men speciellt hypad inför galan är jag inte. Om Miz möter både Seth och Balor kan det säkert bli en bra match, och jag gillar när sekundära bälten får stort utrymme på Mania, så ur den synvinkeln kan det bli kul.

(Den här recensionen skrevs 2018-02-27.)
sebbe

InläggPostat: 07 mar 2018 01:26    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-03-05

- Kurt Angle in för en promo där han kallar ut HHH eftersom han har något viktigt att säga. Han kunde inte gjort det under den gångna veckan? Stephanie kommer in istället och ber Kurt tänka sitt arbete, speciellt med tanke på att han har småbarn. Fru McMahon-Helmsley är minsann lite passivt aggressiv ikväll. Ronda Rousey kommer in och utmanar Steph på Mania till allas (ingens) förvåning. HHH kommer in och säger att det inte går eftersom Steph inte är en brottare. Kurt smyger in och bokar en tag-match istället (Kurt & Ronda vs. HHH & Steph). Det blir kaos, Steph nitar Ronda bakifrån men bailar när Ronda ska slå tillbaka. Kurt vänder en Pedigree till en Anklelock. Ronda drar Steph i håret och gör en samoan-drop på henne. Ingen dålig spot men jag blir alltid så fascinerad när offer i den typen av grepp blir helt paralyserade och låter sig åka på greppet utan minsta vilja att kämpa emot. Inget dåligt segment men nyhetens behag med Ronda vs. Steph försvinner för varje vecka de slåss, och ska de fortsätta turas om att puckla på varandra innan Mania kommer matchen ha exakt noll intresse när den väl blir av.

1. Asuka vs. Nia Jax.
Tekniskt sett ingen jättebra match men Jax bokade som ett riktigt monster här, och även om hon förlorade rent var det fullt fokus på henne istället för på Asuka. Hon sätter upp Asuka som i en Razor's Edge, men Asuka med magen mot henne, och snurrar runt henne i en airplane-spin i en spot som kändes bättre på papperet än i praktiken. Asuka gör Asuka-lock och när Jax inser att hon är för långt från repen reser sig hon sig upp och powerbombar henne, men Asuka håller kvar i greppet. Jax försöker igen, men Asuka håller i och till slut tvingas Jax tappa ut efter 7:36. Kameran fokuserar helt på Jax efteråt, och med tanke på att hon satt länge i greppet innan hon tappade liknar det en faceturn. *1/2

2. RAW Tag-champs The Bar vs. The Revival.
Nontitle, men Revival får en titelmatch på Mania om de vinner. Åh, så spännande. Två heelteams mot varandra = noll hetta. Revival kör lite dubbelteaming innan det blir kaos och Cesaro avslutar Scott Dawson med Neutralizer efter 6:09. Alla arbetade på bra men det blir automatiskt uppförsbacke när alla inblandade är heels. *

- John Cena med en in-ring-promo om att han tänker avancera till Mania via Fastlane, och föreslår för AJ Styles att casha in sin returmatch på Mania för att ge oss Styles vs. Cena vs. Shinsuke Nakamura. Goldust, av alla människor, avbryter och babblar om whatever en stund medan Cena ser förvånad/rädd ut. Goldust vill ta ut Cena för att själv ta sig till Mania och nitar honom vilket ger oss...

3. John Cena vs. Goldust.
Deras första singelmatch, men de har både mötts och taggat ihop i tag-matcher, samt några stök. JIP. Tråkig match utan hetta här också, troligen mer för att Goldust ses som en JTTS än att båda är faces. Goldy dominerar en stund innan Cena mirakulöst nog gör comeback och avslutar med det vanliga efter 3:50. Kul att se Dustin igen men synd att det inte blev bättre än såhär. DUD

- Hall of Fame 2018: Hillbilly Jim. Tja, varför inte?

- RIB intervjuar Bayley, som knappt hinner säga något innan Absolution avbryter för att sätta upp...

4. Bayley vs. Mandy Rose.
De andra är med in. Mandy gör en delayed suplex i matchens bästa spot. Sonya Deville distraherar domaren så Mandy kan få två med en rollup, men Bayley reverserar för tre efter 5:15 i en dålig spot. Absolution slår ner Bayley men Sasha Banks räddar. Bayley är varken glad eller tacksam för hjälpen, och glor bara på henne efteråt. 1/2*

- Backstage: Alexa Bliss säger att Jax måste vara besviken över sig själv efter förlusten och måste kämpa för att inte tappa allas respekt. Hon säger att Jax var retad för sin storlek som liten och att det fortfarande pågår, vilket får Jax att bryta ihop. Bra agerande av Jax, och hennes faceturn känns nära nu.

5. Symphony of Destruction-match: Braun Strowman vs. Elias.
Anything Goes, Falls Count Anywhere (Streetfight med instrument). Elias ger oss sin sedvanliga konsert innan matchen. Han försöker dessutom sticka i sin bil men Braun lyfter upp den för att hindra honom, varpå han jagar in honom till ingången där matchen börjar. Elias slår gitarren över ryggen på honom och gör en flying elbow. Braun slår tillbaka med sin cello och välter ett piano över honom för tre efter 5:01. *1/2

6. Rhyno vs. Bray Wyatt.
Heath Slater är med in. Bray avslutar enkelt med Sister Abigail efter 0:49. Matt Hardy dyker upp på Titan-Tron för whatever. Den här fejden är så trist. NR

- Miz & Miztourage in för att dela ut Mizzies, och de nominerade i kategorin "klappa sig själv på axeln" har vi Seth Rollins (skryt om sina 65 minuter i ringen för två veckor sedan), Kurt Angle (för att äntligen vara en god far åt Jason Jordan) och Finn Balor (att förlorat U-titeln ett dygn efter han vann det). Både Seth och Finn vinner. Andra kategorin är "sämsta beslut av en GM" och Kurt har alla tre nomineringarna; att ta sin son till RAW, boka Finn & Seth i Chambern samt inte lyckas boka honom (Miz) i en Mania-match än. Kurt vinner men är "för upptagen med att fjäska för Ronda för att komma ut". Bra segment.

- Seth & Finn kommer in vilket sätter upp...

7. Seth Rollins & Finn Balor vs. Miz & Miztourage.
Basic match där storyn är att Seth och Finn inte kommer så bra överens. Hetta på Finn, tag till Seth som rensar. Det blir kaos och Finn går för Coup de Grace på Miz, men Seth taggar in sig själv och avslutar med Blackout efter 7:50. Kurt kommer in efteråt och bokar Miz vs. Balor vs. Rollins på Mania till precis ingens överraskning. *1/2

- Paul Heyman avslutar showen med en lång och bra promo (chockerande, jag vet) om att Brock kommer behålla bältet på Mania, och förmodligen även vinna UFC-bältet. Brock kommer till RAW nästa vecka. Roman Reigns kommer in och gör narr av Brock som inte vågade vara här ikväll, och säger att han hoppas Brock förbereder sig för fight på nästa veckas RAW. Ingen pop för det där sista, troligen mest för att live-publiken inser att de inte kommer få se Brock här, än mindre en konfrontation med Reigns, eftersom det sparas till nästa vecka. Bra segment dock.

SLUTSATS: Helt okej avsnitt denna veckan, det kändes inte lika långtråkigt som vanligt eftersom det mesta hade en poäng i och med att vi tuffar mot Mania.

(Den här recensionen skrevs 2018-03-07.)
sebbe

InläggPostat: 13 mar 2018 18:12    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-03-12

- Vi inleder med en shootpromo. Kurt Angle drar upp kvällens card innan Roman Reigns avbryter och "shootar" med oss. Han säger att Brock Lesnar skiter i allt och alla, därför bemödar han sig inte med att vara här medan han (Reigns) sliter hela året för att Vince ska kunna bli ännu rikare, ändå är Brock Vinces boy. Reigns går ut för att konfrontera Vince i Gorilla, och efter pausen säger Vince att Brock inte är speciellt social av sig och ogillar människor, men det gör honom inte till en badguy. Vince säger att Reigns ska veta sin roll (The Rocks catchphrase). Vince garanterar att Brock både dyker upp nästa vecka och på Mania, och säger att Reigns är avstängd på obestämd tid. Lite corny angle men Vince lät äkta i sin promo.

Det är uppenbart att WWE försöker få över Reigns som en ny Steve Austin, och att Brock ska framstå som en primadonna, allt för att få de rätta reaktionerna på Mania. Dock tror jag folk ser igenom detta och buar ut Reigns ändå.

1. Sasha Banks vs. Sonya Deville.
Paige, Mandy Rose och Bayley är med in, dock är Bayley tydligen med in högst motvilligt. Kort match som mest kändes som en angle för att sätta upp Banks vs. Bayley på Mania. Rose och Paige försöker lägga sig i men Bayley tar hand om dem, och Bank Statement avslutar efter 4:07. Bayley går ut och Absolution attackerar Sasha. 1/4*

- Hall of Fame 2018: Kid Rock. Tja, varför inte? Av alla kändisar som har valts in är han nog min favorit.

- Miz-TV med Finn Balor och Seth Rollins. Miz försöker hetsa dem mot varandra men båda ser igenom det. Det blir bråk och Seth däckar Balor medan Miz ler nöjt.

- The Bar ska möta Miztourage, men Miztourage attackerar dem innan matchen innan The Revival, Gallows & Anderson, Heath Slater & Rhyno samt Titus Worldwide dundrar in så The Bar flyr. Graves: "De kan inte sätta bältet på spel mot alla teamen!" Cole: "Såklart inte!" Nej, för multiman-matcher är helt otänkbart på Mania. Lite senare hotar The Bar med att gå över till SDL om inte Kurt Angle ordnar upp detta, så han bokar en Battle Royal ikväll där vinnarna möter dem på Mania.

- Bra in-ring-promo med John Cena som ger UT-chants direkt. Han teasar att han inte kommer brottas på Mania utan bara se galan i publiken, varpå han hoppar ut och tigger öl av en stereotyp av ett wrestlingfan. Han blir allvarlig igen och utmanar Undertaker, så nu är bollen på UTs planhalva. Bra promo med bra publikengagemang.

- Elias, iklädd nackkrage, vägrar sjunga eftersom publiken inte visar honom den respekt han förtjänar.

2. Seth Rollins vs. Finn Balor.
Antar att de här plus Miz kommer mötas i olika konstellationer fram tills Mania så ingen blir exalterad för titelmatchen. Flippyfloppy-match med en tjusig finish. Seth med en step-up-superplex men Finn blockerar hans Falcon Arrow och gör ett small package för tre efter 10:43. Fint utfört, men minuspoäng för att spotten var så fruktansvärt ologisk. **

- Vi ska ha en Fabulous Moolah Memorial Battle Royal på Mania för att hedra hennes minne. Låter lite märkligt. WWE vill inte ha Chyna i HOF eftersom de är rädda för vad som kommer upp när man googlar namnet, Moolahs namn ger inte direkt roligare sökträffar. Motsvarade i Sverige skulle vara att namnge en snickartävling efter Martin Timell idag.

- RIB intervjuar Asuka, men Alexa Bliss och Mickie James avbryter och gör narr av hennes engelska. Bliss säger att Asuka valde Charlotte på Mania eftersom hon var rädd för att möta Bliss, och föredrar hellre att bli champion på B-showen. James attackerar Asuka för att sätta upp...

3. Asuka vs. Mickie James.
JIP. Hyfsad match. James bearbetar benet och gör en sunset-flip-powerbomb för två. Asuka-lock avslutar efter 6:34. *

- Backstage: Bliss frågar Nia Jax varför hon inte kom in efteråt och hjälpte henne slå ner Asuka, men Jax säger att Kurt sa åt henne att fokusera på hennes egen match istället. Bliss säger att hon älskar Jax, och att hon (Jax) bör vara i hennes hörna nästa vecka mot Asuka. Jax verkar okej med det här utan att vara överdrivet exalterad.

4. Nia Jax vs. Joan King.
Squash, Jax vinner med en samoan-drop efter 0:48. NR

- Backstage: Bliss ska intervjuas av Charly men eftersom Charly är sen står Bliss och James och småpratar, utan att veta att kameran är på (kayfabe såklart). (James ser för övrigt helt utvilad och fräsch ut efter matchen.) Bliss gör narr av Jax och säger att hon är en tjock sopa, men enkel att manipulera och därför har hon lurat i henne att hon är hennes vän. Kort sagt: Bliss utnyttjar Jax för sina egna syften. Charly rusar in och ursäktar att hon är sen, och noterar att kameran varit på så deras samtal har visats på Titan-Tron. Jax stormar in i studion i sin jakt på Bliss, och vi är ett steg närmre Jax vs. Bliss på Mania. Asuka-Charlotte och Jax-Bliss är nog de två bästa parningarna de kunde ge oss på Mania när det gäller dambältena. Bra segment.

- En video för Matt Hardy vs. Bray Wyatt i deras wacky gimmick-match nästa vecka visas, och Kurt säger att han visste att Bray var galen men inte Matt. Tydligen var den matchen tänkt att bli Jeffs comeback, men efter rattfyllan i helgen vet jag inte hur de gör.

5. Battle Royal.
Vinnarna får en Tag-titelmatch på Mania. The Bar gör color. Vi har Slater & Rhyno, Titus Worldwide, The Revival, Miztourage och Luke Gallows & Karl Anderson. Innan domaren drar igång matchen kommer Braun Strowman in och kräver att få vara med, och domaren drar igång matchen eftersom han inte vågar säga emot. Braun dumpar Apollo Crews och Slater. Alla hoppar på Braun. The Revival dumpar Rhyno till buande. Dudes attackerar Braun med trappan för att ta ut honom en stund. Revival fimpas., Braun vaknar och dumpar Titus O'Neil och Gallows. Coach misstar Bo Dallas för Rhyno, något som är lätt hänt. Braun dumpar Miztourage innan han sliter tag i Karl Anderson, skriker "I'M GOING TO WRESTLEMANIA!" och dumpar honom för att vinna efter 7:29. The Bar ser helt skräckslagna ut medan showen slutar. Ingen vidare spännande match eftersom ALLA troligen förstod hur den skulle sluta. Nu är jag visserligen ett stort fan av Braun så jag kanske gillar detta mer än jag "borde", men detta var riktigt underhållande. **

Meltzer sa på WOR att WWE nu är helt säkra på att Brock vs. Reigns blir av på Mania, därför vågar de boka in Braun i något annat. Vince har tydligen inte bestämt sig än för att Braun ska brottas själv eller ha en partner mot The Bar.

- Nästa vecka: Matt vs. Bray i Ultimate Deletion och Asuka vs. Bliss.

SLUTSATS: Bra show ikväll! Allt hade en poäng, inget var aktivt dåligt och matcherna till Mania börjar ta form.

(Den här recensionen skrevs 2018-03-13.)
sebbe

InläggPostat: 20 mar 2018 18:00    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-03-19

- Kurt Angle in för en promo. Roman Reigns är inte här ikväll eftersom han är avstängd, men han kommer in ändå och kräver att få Brock Lesnar i ringen ikväll. Kurt skickar in tre "poliser" (random indiewrestlers) som sätter handklovar på honom men Reigns tycker de blir för närgångna och slår ner dem. Brock kutar in och gör några german-suplexes och chairshots samt en F5, allt medan Reigns fortfarande har handklovar på sig och har därmed svårt att freda sig. Gillar hur någon försöker dra igång ett "YOU DESERVE IT"-chant här. Reigns körs ut på bår men Brock hoppar på honom igen och välter båren. Bra segment (speciellt hur de skrev in att Reigns skulle ha handklovar på sig för att bli ännu större babyface), även om det känns lönlöst att försöka pusha Reigns som Steve Austin 1998 eftersom ingen köper det.

1. RAW Womens-champ Alexa Bliss vs. Asuka.
Nontitle. Mickie James är med in. Bliss drar en promo innan matchen om att hon står för varenda ord hon sa om Nia Jax förra veckan, och att hon är glad att slippa henne så hon kan fokusera på att bryta Asukas streak. JIP. James distraherar så Bliss kan dominera en stund och får två med en Code Red. Asuka gör anklelock men Bliss kommer till repen och smiter för en frivillig countout efter 8:42. Behövde matchen verkligen två reklampauser? Jax kutar in och jagar ut Bliss, och lite senare bokar Kurt en titelmatch mellan dem på Mania. Inget kul slut på matchen (inte kul match alls, för övrigt) men de kunde inte boka den på något annat sätt eftersom Bliss inte ska jobba innan Mania och Asuka måste förbli obesegrad. Dock är det Miz & Asuka vs. Braun & Bliss i den mixade tag-turneringen där jag antar att Asuka får pinna henne. 1/4*

- Braun Strowman med en promo, som avbryts av The Bar för att hypa Tag-titelmatchen på Mania. Cesaro säger att Braun må ha vunnit stöket själv men att lyckas i tagteam måste man ha en partner man "äter, tränar och sover med" varpå Braun skrattar till och undrar om de sover ihop. Sheamus ber oss växa upp och säger att de struntar i vem han taggar med eftersom de kommer behålla bältena ändå. Braun vill möta någon av dem HÄR OCH NU, och båda hoppar upp på apronen men Sheamus hoppar ut igen så Cesaro tvingas brottas. Kul segment.

De etablerar att Braun inte får brottas själv utan måste ha en partner, och även om inget är teasat hoppas jag det är Kane. Nej, allvar! Kane & Big Show i tagteam var det bästa någon av dem gjort i WWE och detta kunde bli något liknande eftersom det gått tillräckligt lång tid efter Show & Kanes team att det känns nytt igen. På det viset kan de få in Kane i showen igen utan att han måste bokas för mycket.

2. Braun Strowman vs. Cesaro.
Segmentet före var bättre än matchen, som mest handlar om att Braun försöker jaga ikapp Cesaro och puckla på honom. Cesaro hoppar in i en powerslam som avslutar efter 5:19. *

3. Titus Worldwide vs. The Revival.
Dana Brooke är med in men är helt anonym. Kort match inför en ointresserad publik. Apollo (som blivit av med sitt efternamn för att inte blandas ihop med skolskjutaren Nikolas Cruz) taggas in och rensar innan Revival avslutar honom med en Shatter Machine efter 3:16. De säger eftersom att de tänker vinna ARMBAR. Jag har en känsla av att man inte bör sätta hela sitt livs besparingar på det. 1/2*

- Hall of Fame 2018: Mark Henry. Tja, varför inte?

4. Sasha Banks & Bayley vs. Mandy Rose & Sonya Deville.
Paige är med in. Sasha förlåter Bayley för att hon drog från tag-matchen häromsistens men Bayley är fortfarande sur för att Sasha pinnade henne på Elimination Chamber. Mer story än match. Bayley backslidar Sonya men Sasha och Mandy bråkar vilket distraherar domaren. Bayley surnar till och tjafsar med Sasha varpå Sonya skickar in dem i varandra och pinnar Bayley med en enzuigiri efter 6:47. 1/4*

- John Cena in för en promo. Han har fortfarande inte fått svar av Undertaker om han antar utmaningen på Mania, och säger att det är helt okej om UT anser sig vara pensionerad men måste berätta det i så fall. Han kallar UT feg och att han måste ge honom ett svar, varpå han får igång publiken med ett "DO SOMETHING"-chant. Kane kommer in, Cena väntar sig ett svar om Mania men chokeslammas istället och Kurt bokar Cena vs. Kane nästa vecka.

Cena ger sig inte, han vill fortfarande ha sina Mania-match även om han "aldrig får en Mania-match" efter att förlorat både på Elimination Chamber och Fastlane. Han kanske kan möta någon NXT-jobber i en kvalificeringsmatch till ARMBAR?

5. Finn Balor, Karl Anderson & Luke Gallows vs. The Miz & Miztourage.
Seth Rollins gör color. Miz med en promo innan matchen där han nämner "Tyler Black" och "Prince Nevitt" (ingen aning om han uttalade det fel med avsikt) eftersom vi är inne i ett shoot-mode. JIP. Svalt intresse för den här matchen också. Hetta på Karl, tag till Finn som rensar innan det blir kaos och Finn rullar upp Miz för tre efter 7:08. Heelsen tar över men Seth räddar. 1/2*

6. Ultimate Deletion: Matt Hardy vs. Bray Wyatt.
Oh, goody. Det är mörkt och vi är på Matts tomt. Reby spelar piano för att vi ska komma i stämning för matchen, som går utomhus. Vad reglerna är får vi ingen förklaring till. Det är filmat som en filmscen från Texas Chainsaw Massacre eller något och vi har musik i bakgrunden. Bray använder en stol men Matt svarar med fyrverkerier rakt upp som distraktion. Matt använder en kendostick och de slåss till en lada innehållandes ännu en wrestlingring. Matt försöker köra på honom med en gräsklippare men Bray gör spindelgången vilket skrämmer/distraherar/dödar batteriet så gräsklipparen stannar. Oklart vad som egentligen hände. Rattfylle-Jeff och Senor Benjamin dyker upp och slänger ett jordklot till honom och sjunger "He's got the whole world in his hands" för att distrahera honom så Matt kan avsluta med Twist of Fate efter 13:14. Matt dumpar honom i sjön och Bray försvinner så Benjamin går bet med sitt draggande. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. Båda karaktärerna känns trötta och jag gillar inte när de filmar matcher som filmscener. Antar att det var okej men inget jag skulle rekommendera eller vilja se igen. *1/2

- Det ska noteras att live-publiken slapp glo på en skärm under Final Deletion utan fick istället se ett segment med Ronda Rousey och Dana Brooke, samt ett med Elias, Braun och Kane som slutar med att Braun powerslammade båda. Hypen är ju att Ronda är med på varje RAW, men inte med på TV varenda vecka. Detta var även ett sätt att ge henne erfarenhet på promos utan att behöva synas på TV, även om de la upp klippet på WWE.com direkt efter.

- Nästa vecka: Cena vs. Kane.

SLUTSATS: I princip allt utom själva matcherna var bra ikväll, vilket känns ganska udda. Ultimate Deletion var mest en axelryckning men det är skönt att de har matchen ur världen så vi kan återgå till roligare saker.

(Den här recensionen skrevs 2018-03-20.)
sebbe

InläggPostat: 27 mar 2018 14:44    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-03-26

- Brock Lesnar och Paul Heyman in för den sedvanliga promon. Heyman går som vanligt snett bakom Brock (för att Brock ska se större ut) och ler väldigt nöjt över hur stolt han är över Lesnar. Det låter som detaljer men betyder mer än man kan tro, detta är inte gjort av en ren slump. Paul: Roman Reigns är inte avstängd längre men är inte här ikväll. Sjukt nog dyker han upp ändå men Brock slår ner honom med ett gäng chairshots (varpå publiken chantar "ONE MORE TIME!"), använder trappan som vapen och avslutar med en F5 på trappan. Jag vet inte hur de tänkte här, hur exakt skulle Reigns bli mer över som babyface genom att attackera med en stol men bli totalt dominerad av heelen trots övertag (vapen)? Okej angle annars, dock inget minnesvärt.

1. Nia Jax vs. Mickie James.
Alexa Bliss är med in. Detta borde vara en ren squash men istället blir det en tämligen jämn match. Jax avslutar med en samoan-drop efter 3:36, och det ser lökigt ut hur hon kämpar för att lägga sig korrekt mot hard-cam. Såg inte naturligt ut alls att först utföra finishen och sen behöva rulla över henne och täcka henne från rätt håll, vilket tog ut mig ur matchen. Bliss kommer in efteråt men Jax jagar ut henne. 1/2*

- Bra video om HHHs och Stephanies träning inför Mania, som går ut på att båda är jättebäst.

2. Cedric Alexander & Mustafa Ali vs. TJP & Drew Gulak.
Här har vi problemet med 205 Live-divisionen; Bara Cedric entré visas på TV och matchen börjar JIP så ingen som inte redan känner till dem orkar engagera sig. Drake Maverick gör color för att hypa Cedric vs. Ali om CW-bältet på Mania. Vi ska inte lura oss själva, den lär hamna på preshowen. Totalt heatlös match med de vanliga flipperkulespotsen innan Cedric sänker Gulak med Lumbar Check men råkade nudda vid Ali precis innan vilket räknades som tag, och Alis reverse-450 avslutar Gulak efter 4:05. Vänskaplig konkurrens mellan dem eftersom båda är babyfaces. 1/2*

- Miz-TV med Seth Rollins och Finn Balor som gäster, som måste vara det bästa TV-segmentet hittills i år! Alla fem gör sina delar perfekt men Miz är snäppet bättre än dem och är själva klistret mellan dem. Först chantar folk "WELCOME BACK!" (vi är i Cleveland) varpå Miz svarar "I live in LA!". Jag skrattade. Miz är besviken över Miztourage och att de måste steppa up, som kidsen säger. Seth Rollins ("glider" in som Scott Hall, Razor Ramon vinner ARMBAR enligt Ravenlogik) och Finn Balor kommer in och hetsar Miztourage mot Miz. Bo Dallas kallar Miz för "phony A-lister who can't fight". Miz surnar till men Curtis Axel går emellan dem, och Miz skriker att han minsann är en bättre IC-champ än Randy Savage, Shawn Michaels och Mr. Perfect där naturligtvis Curtis ifrågasätter det sistnämnda namnet. Miz sa att det bara ploppade ut av misstag men Seth säger att det minsann lät som att han menade det. Seths leverans av den repliken var betydligt bättre och roligare än jag får det att låta som. Miztourage ser ut att vilja slå ner Miz men sänker Seth & Finn istället eftersom det var A SET-UP ALL ALONG BY GAWD ALLMIGHTY. Jag blev sur här eftersom de byggde upp Miztourages faceturn briljant på det här viset, men samtidigt känns det lite dålig timing att vända dem face strax innan Mania. Luke Gallows & Karl Anderson räddar och jagar ut Miztourage, vilket lämnar Seth & Finn kvar i ringen som ger sig på Miz. Miz attackerar Seth bakifrån men Finn slänger undan honom för att rädda honom, innan Miz bailar och Finn däckar Seth för att posera med bältet. Fram tills Miztourages fint var det det bästa segmentet på evigheter, och därefter var det bara bra. Men klart sevärt, dock är jag inte mer sugen på titelmatchen på Mania.

3. Asuka vs. Jamie Frost.
De bygger upp detta som Frost första match någonsin vilket jag är rätt säker på inte stämmer. Hon ser för övrigt ut som korthårig Dana Brooke. Hon delar ut några högerkrokar och en örfil innan Asuka sparkar huvudet av henne för tre efter 0:30. NR

- Backstage: Bayley och Sasha Banks tjafs slutar med bråk vilket bryts upp upp vakterna.

4. Braun Strowman vs. Sheamus.
Cesaro är med in. Braun lovar att avslöja sin tag-partner om Sheamus vinner här. Spoiler: Det gör han inte. Tråkig match som Braun vinner med en powerslam efter 4:46. Jag tror inte det här är rätta sättet att bygga upp Tag-titelmatchen. DUD

- Kurt Angle och Ronda Rousey med en promo i ringen inför Mania. Absolution avbryter och tjafsar innan Ronda pucklar på både Mandy Rose (jag lär mig aldrig se skillnad på henne och Liv Morgan) och Sonya Deville, dock ser det väldigt träigt och konstlat ut. Först nitar hon Sonya medan Mandy står och glor på henne som en ninjaskurk i Turtles, innan hon utför en exploder på Mandy rakt in i Sonya. Eller det var tanken i alla fall. Tyvärr var den alldeles för låg så Sonya får slänga sig på marken för att spotten ska fungera, vilket inte såg speciellt fint ut. Ronda teasar att bryta sönder Mandys arm men Kurt övertalar henne att låta bli. Bra segment i teorin, dåligt i praktiken.

5. Luke Gallows & Karl Anderson vs. Miztourage.
Ren utfyllnad. Hetta på Anderson, tag till Gallows som rensar innan Curtis Axel avslutas med en Magic Killer efter 5:06. Cole tycker detta var en imponerande vinst, vilket är starkt sagt eftersom Miztourages vinst/förlust-statistik var 0-45 innan denna. *

6. Rhyno vs. Elias.
Heath Slater är med in. Walk With Elias förkortas WWE, något jag inte ens tänkt på innan. Graves säger att det också kan stå för We Want Earplugs. Elias avslutar med Drift Away efter 2:25 innan han även attackerar Slater. 1/2*

7. No DQ: John Cena vs. Kane.
Som väntat en tråkig match som bara bokades för att fortsätta Cena-UT-köret som ALLA vet kommer sluta med en match på Mania. Trappan, bord och staketet används som vapen. Cena gör några av UTs signaturspots; Zombie-situp, handen mot strupen och gör chokeslam. Coach kallar Kane för UT. Är inte så lätt. Cena bumpar igenom ett bord men gör comeback och FUar Kane genom ett annat bord för tre efter 10:33. Kändes som om matchen gick i slowmotion. *

- Cena avslutar showen med en promo om hur egoistisk UT är som inte bemödar sig med att svara honom angående en match.

- Nästa vecka: Kurt/Ronda/HHH/Steph-konfrontation.

SLUTSATS: Miz TV-segmentet var riktigt bra, men i övrigt var det ganska slätstruket med några tråkiga matcher. Undvik.

(Den här recensionen skrevs 2018-03-27.)
sebbe

InläggPostat: 04 apr 2018 16:18    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-04-02

- Coach är MC för öppningssegmentet med Kurt Angle, Ronda Rousey, HHH och Stephanie som givetvis äter upp tio minuter med verbal penismätning innan Hunter däckar Kurt och Steph chokeslammar Ronda genom ett bord i en halvrisig spot. Detta var 15 minuter för att promota en match som redan känns hypad till döds, nästan på gränsen till att jag känner avsmak för den.

1. Bayley vs. Sonya Deville.
Paige och Mandy Rose är med in. Sönderkoreograferad match där de signalerade för publiken vad de skulle göra en halvtimme innan de gjorde spotsen. Bayley rullar upp henne för tre efter 6:23. Resten av Absolution attackerar men Sasha Banks räddar, men Bayley och Sasha börjar slåss internt så Absolution slår ner dem. Ren hype för damstöket. 1/4*

- Detta betyder säkert inget, men Graves noterar att vi har "13.371 maniacs" i arenan ikväll. De nämner även, så mycket att det nästan blir löjligt, att man kan se Mania gratis om man skapar konto på WWEN, ett sätt att försöka komma över två miljoner abonnenter för att det ska se bättre ut vid kvartalsrapporten (även om många av de är gratiskonton).

2. Seth Rollins vs. Finn Balor.
Miz gör color. Ganska ointressant match eftersom inget står på spel utan är bara en försmak inför Mania. Balor ser ut som en tanig Ken Shamrock i de där blå kläderna. Miz är stora behållningen i matchen men det lyckas inte rädda TV-spelsmatchen vi får på skärmen. Move, move, move, move, move och "THIS IS AWESOME"-chant jag inte håller med om. Några bra nearfalls mot slutet leder till att Seth avslutar med Blackout efter 15:41. Trodde att Miztourage skulle kuta in men jag antar att de vill fokusera på de tre i titelmatchen. **

- Backstage: Kurt ber Heyman inte provocera Roman Reigns i deras segment ikväll eftersom han är rädd att Reigns och Brock skadar varandra så inte Mania-matchen blir av. Varför inte ta den via länk om han är så rädd för detta?

- The Bar med en promo. De känner sig självsäkra inför Mania men är lite nyfikna på vem Braun Strowmans partner kommer vara. Braun kommer in och tänker avslöja det HÄR OCH NU om han får en match mot någon av dem HÄR OCH NU. De går med på det och Braun går ut för att hämta honom, och kommer tillbaka med t-shirt och glasögon och kallar sig "Brains Strowman", Brauns lite smartare bror. Ser mest ut som en blandning av Dudley Boyz (brillorna) och RTC (avklippt vit t-shirt). Det blir dock ingen match eftersom The Bar attackerar innan matchen men Braun/Brains gör comeback. Braun måste ha en partner på Mania får vi veta. Jag måste medge att jag gillar anglen och ser fram emot matchen, men det känns inte som en Mania-värdig match.

- Goldust och Matt Hardy är redo för ARMBAR vilket resulterar i...

3. Matt Hardy vs. Goldust.
JIP. Noll engagemang från publiken, som mest ser detta som en kisspaus/reklam för ARMBAR. Twist of Fate avslutar efter 3:13 till noll pops. 1/4*

- Backstage: Mickie James och Alexa Bliss pratar om hur fet Nia Jax är för att visa hur WWE är måna om att få slut på all mobbning i skolor.

- In-ring-promo med John Cena. Han inser att Undertaker inte kommer svara honom så han hypar Mania-cardet och säger sig se galan på plats som ett vanligt fan. Han försöker få folk att vråla efter UT men ingen UT dyker upp. Cena är bra för det mesta, så även här, men uppbygget känns desperat av WWE.

- Backstage: Kurt ber Reigns hålla sig lugn ikväll i konfrontationen med Brock.

4. Heath Slater vs. Elias.
Rhyno är med in och Coach noterar att han ser att det är han, blinkblink (han misstog Braun för Rhyno i stöket för några veckor sedan). Drift Away avslutar efter 1:13. NR

- Backstage: Curt Hawkins vill vara Brauns partner men åker på stryk istället.

- Renee Young med en sit-down-intervju med Nia Jax för att vi ska veta att det är serious bizniz. Hon kommer krossa Alexa som en fluga på Mania.

5. Asuka & Dana Brooke vs. Alexa Bliss & Mickie James.
Hetta på Dana. Alldeles för länge ska tilläggas, för storyn de försökte berätta behövde inte alls den här långa tiden. Asuka taggas in och rensar till en bra pop och sparkar loss mot James, som Superkickar henne för två men tappar ut till Asuka-lock efter 7:22. Enda tänkbara finishen, de ville hålla Asuka obesegrad och det är onödigt att jobba ut Bliss med tanke på att det inte är de två på Mania. Heelsen slår ner facen efteråt men Jax kutar in och tar ut James medan Bliss bailar. 1/2*

- Brock och Paul i ringen med ett gäng JTTS som vaktar ingången. Jag vet inte om det var en botch, men Paul börjar säga "It's true, it's true" men stoppar sig innan han hinner säga hela. Han drar sin vanliga promo och avslutar med att Reigns är Brocks bitch. Reigns kommer in, blir insläppt av JTTS-gänget (Reigns säger att han är på deras sida och Brock är för fin för WWE) efter att ha sagt och sätter några SMPs på Brock, som vaknar och F5ar honom för att avsluta showen på topp. Bra segment, men inget som sticker ut ur mängden.

SLUTSATS: Ren hypeshow för Mania, så har du redan bestämt dig för att se trettontimmarsgalan är detta onödigt att se.

(Den här recensionen skrevs 2018-04-04.)
sebbe

InläggPostat: 10 apr 2018 17:40    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-04-09

- Dagen efter Mania.

- Stephanie (med armen i mitella) inleder med en promo om att hon vill göra stora saker med Ronda Rousey (till "YOU TAPPED OUT"-chant), och introducerar henne. Hon försöker bli vän med Ronda och tycker de ska samarbeta ("SHUT THE FUCK UP"), vilket resulterar i en kram men Ronda knycklar in henne i en armbar medan publiken chantar "YOU DESERVE IT!". Kort och koncist segment.

- De hypar en handikapp-match (Nia Jax vs. Alexa Bliss & Mickie James) men Jax säger sig inte komma ensam, och introducerar Ember Moon som sin tag-partner, vilket ger oss...

1. Ember Moon & Nia Jax vs. Alexa Bliss & Mickie James.
Kort match, mest en presentation för Moon. Jax tar hand om båda innan hon taggar in Moon som avslutar Bliss med Eclipse efter 3:00. *

- Backstage: Braun Strowman & Nicholas tvingas ge upp Tag-bältena eftersom Nicky har skolan att tänka på.

2. No Way Jose vs. John Skyler.
Härlig debut för en av mina NXT-favoriter. Han styr en conga line in, avslutar Skyler med flapjack --> uppercut för tre efter 0:27 innan han går ut med en conga linen igen. Kul debut. NR

- Backstage: The Bar förutsätter att de ska få tillbaka Tag-titlarna, men Kurt säger att han har bestämt att det ska bli en turnering (final redan nästa vecka) där vinnarna möter The Bar om titlarna i Saudiarabien 24/7 på Greatest Royal Rumble.

3. Tag-turnering, semifinal: Karl Anderson & Luke Gallows vs. The Revival.
JIP med hetta på Gallows. Tag till Anderson som rensar innan det blir kaos. Gallows springer in i barrikaden och skadar benet innan Anderson avslutas med Shatter Machine efter 3:43. Het match den korta stunden den fick. *

- Seth Rollins för att fira gårdagens titelvinst (Grandslam-champ, babee!). Finn Balor avbryter och vill ha en titelmatch eftersom han faktiskt inte blev pinnad igår. Miz och Miztourage avbryter. Miz säger att hans dotter och fru bölade när han förlorade bältet, och att han även själv grät när de grät. Seth säger att ALLA gråter när de ser honom brottas. Ouch. Miz begär sin returmatch på Backlash. De teasar att börja slåss här och nu (Seth & Finn vs. Miz & Miztourage) men Jeff Hardy gör comeback och Miz & Miztourage bailar, eftersom de inte vill riskera att ha sönder sina "dyra kostymer de har på sig". Bra segment.

4. Sasha Banks vs. Mandy Rose.
Paige, Sonya Deville och Bayley är med in, varav Bayley är i Sashas hörna utan att hon bett om det. De hamnar vid ringside där Mandy provocerar Bayley att nita henne men träffar Sasha av misstag. Detta gör förstås Sasha förbannad och distraherad så Mandy kan avsluta henne med ett högt knä efter 4:00. Detta är Mandys första singelvinst på TV i WWE, men eftersom det bara var hennes fjärde är det inte så konstigt. 1/4*

- Paige drar en seriös och känslomässig promo efteråt om att hon måste pensionera sig, något jag trodde redan var allmänt känt. Publiken chantar "THANK YOU PAIGE". Hon tackar alla kvinnorna backstage, sin familj, Daniel Bryan (som visat att det finns hopp) och Edge (som stöttat henne). Rörande och fint segment, det kändes dock lite malplacerat direkt efter en match där hon agerat heel. Detta borde gjorts i ett helt eget segment. Men segmentet i sig var det inget fel på, och jag önskar henne all lycka till i fortsättningen. (Ja, jag har också skämtat om henne men hon är 25 och har en tuff historia, och att behöva pensionera sig vid 25 års ålder från wrestling, något hon brinner för, måste vara oerhört tufft.)

- Elias sjunger. Bobby Lashley gör comeback och sänker honom med en neckbreaker och en delayed suplex. Känns bra att ha tillbaka honom i WWE igen, detta kan bli hur bra som helst!

- Backstage: Sami Zayn & Kevin Owens (i sina finaste finkläder dagen till ära) tigger jobb på RAW, men Kurt säger att hans "tag-dision är full, men jag har hört att TNA anställer" vilket genererar ett "ooooooooooh" från publiken. Jag hoppade till i soffan, det ska erkännas. Smart att säga "TNA" istället för "Impact" eftersom smarksen vet precis vad de menar ändå, och marksen som googlar namnet hamnar förhoppningsvis (för WWE) inte på en aktuell sida. Dessutom är det nedvärderande att inte "kunna" deras aktuella namn. Kurt ger dem en chans till ett jobb på RAW; ska ska mötas och vinnaren får stanna på RAW, take it or leave it. Kul segment. (Dock kan det diskuteras hur "full" divisionen är när en liten grabb från publiken måste bokas in i titelmatchen på Mania.)

- Heath Slater & Rhyno utmanar vilket team som helst (alltid en dålig idé), vilket leder till...

5. Authors of Pain vs. Heath Slater & Rhyno.
Paul Ellering är med in. Ren kross, naturligtvis, och Slater äter Last Chapter efter 0:50. Intressant nog lämnar AOP Paul vid ringside när de går ut, så förhoppningsvis slipper de det ankaret i fortsättningen. Antagligen för att han har kommit upp i åldern och inte vill turnera på heltid. NR

- Roman Reigns i ringen. Han vet inte vilken deal Vince och Brock hade med varandra, men tänker vinna bältet på Greatest Royal Rumble. Samoa Joe gör comeback och säger att Brock lär mörda honom igen, och sen får han själv möta resterna av Reigns på Backlash. Var de verkligen tvungna att annonsera Reigns vs. Joe redan ikväll? Publiken behandlade Reigns som en heel och Joe som en face mer än vanligt här.

6. Tag-turnering, semifinal: Matt Hardy & Bray Wyatt vs. Titus Worldwide.
Hardy & Wyatt kör mycket spel med publiken med sina catchphrases, sång och Matts "DELETE"-tjafs, vilket är sött och gulligt och bra och kanon och underhållande just nu men lär bli gammal VÄLDIGT fort. Något jag inte tänkt på innan, men som jag såg nu när de filmade publiken, är att Matt Hardys "DELETE DELETE DELETE"-armrörelse inte är något fel i sig, men eftersom folk i publiken inte kan dra armen åt sidan (det sitter ju någon annan där) utan måste dra ut armen rakt ut, ser det ut som om de gör något HELT annat. Tråkig match för övrigt. Sister Abigail rakt in i Twist of Fate på Apollo för tre efter 5:07. Detta var inget vidare. DUD

7. Sami Zayn vs. Kevin Owens.
Vinnaren får ett jobb på RAW. Sedvanligt kul match mellan dessa, de känner varandra så bra att de fintar varandras spots. Owens fintar hans fina DDT vid ringside och får två med en frogsplash. Helluva-kick från ingenstans ser ut att avsluta men Owens rullar ut och Sami är för trött för att täcka honom. Owens gör pop-up-powerbomb men är för trött för att täcka. De hamnar i hörnan där Owens gör en fishermans-buster där båda slocknar så domaren drar av matchen efter 6:55. En draw alltså, så ingen blir anställd. **1/4

- Backstage: Jeff Hardy pratar med Matt och Wyatt medan Seth och Finn står som två frågetecken eftersom de inte förstod vad de pratade om (Wyatt kallar honom Brother Nero).

8. Jeff Hardy, Seth Rollins & Finn Balor vs. Miz & Miztourage.
Skaplig men ointressant match. Basic match. Hetta på Finn, tag till Jeff som rensar innan det blir kaos. Seth gör superplex, Falcon Arrow och Blackout på Miz för tre efter 10:30. Lite udda bokat eftersom de ska mötas om titeln snart. Efteråt gör facen sina avslutare på Miztourage. *1/2

- Nästa vecka: Draften! Plus finalen i tag-turneringen samt Sasha vs. Bayley!

SLUTSATS: Dagen efter Mania brukar alltid vara en av årets höjdpunkter, så även i år. Showen kändes fräsch och det känns som att efter draften nästa vecka kommer båda showerna få en välbehövlig nytändning.

RAW var för en gångs skull inte alls för lång.

(Den här recensionen skrevs 2018-04-10.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Sebbes hörna Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Sida 1 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet