Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Elimination Chambah 2018-02-25!
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 30 jan 2018 22:57    Rubrik: Elimination Chambah 2018-02-25! Svara med citat

Klara matcher:

Citat:
Damernas EC: Alexa Bliss, ?, ?, ? & ?.

Herrarnas EC: John Cena, Elias, Braun Strowman, ?, ? & ?

Senast ändrad av sebbe den 14 apr 2018 12:55, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 13 feb 2018 19:39    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

Elimination Chamber match for a WWE Universal Championship match at WrestleMania 34: Braun Strowman vs. Elias vs. Finn Bálor vs. John Cena vs. Roman Reigns vs. Seth Rollins vs. The Miz

Elimination Chamber match for the WWE Raw Women's Championship: Alexa Bliss (c) vs. Bayley vs. Mandy Rose vs. Mickie James vs. Sonya Deville vs. Sasha Banks

Asuka vs. Nia Jax, If Nia wins, she will be added to the WWE Raw Women's Championship match at WrestleMania 34

Ronda Rousey to sign her Raw contract

Källa Wikipedia..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 21 feb 2018 11:31    Rubrik: Svara med citat

Elimination Chamber match
for a WWE Universal Championship match at WrestleMania 34
Braun Strowman vs. Elias vs. Finn Bálor vs. John Cena vs. Roman Reigns vs. Seth Rollins vs. The Miz

Elimination Chamber match
for the WWE Raw Women's Championship
Alexa Bliss (c) vs. Bayley vs. Mandy Rose vs. Mickie James vs. Sasha Banks vs. Sonya Deville

Singles match
If Jax wins, she will be added to Asuka's championship match at WrestleMania 34
Asuka vs. Nia Jax

Singles match
"Woken" Matt Hardy vs. Bray Wyatt

Endast fyra matcher? Elimineringsmatcherna torde ta ca 30-40 minuter styck om man kollar på tidigare matcher.
De tidigare PPVs som haft dubbla burmatcher har iaf haft fem eller sex matcher totalt på maincardet.
Fast det är klart... Rouseys kontraktsskrivning kan nog dra ut på tiden.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 21 feb 2018 13:35    Rubrik: Svara med citat

Njut av små matchkort så länge det varar ...
sebbe

InläggPostat: 21 feb 2018 13:45    Rubrik: Svara med citat

Vi kan nog också räkna med The Bar vs. Titus Worldwide om Tag-titlarna, fast det är förmodligen på förshowen. Kanske även någon pingisbollsmatch med 205-dudesen också.
Beruga

Registreringsdatum: 11 november 2007

InläggPostat: 21 feb 2018 19:48    Rubrik: Svara med citat

Jaha nu får vi bevittna första någonsin 7-manna EC. Då måste väll tre börja i ringen om det är fyra burar som vanligt? (men när man ändå med 99.98% säkerhet vet vem som vinner här så bryr man sig ju knappt om "7-istället-för-6" ändå...) Bah.

Har inget emot små matchkort, kan faktiskt vara en trevlig omväxling. Haha vill inte ens tänka på hur många matcher WWE kommer överfylla Mania med...
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 21 feb 2018 19:54    Rubrik: Svara med citat

Jag har inget problem med få matcher på cardet.
Det jag oroar mig lite för är utfyllnadsblaj.
Till överst på sidan
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 21 feb 2018 20:30    Rubrik: Svara med citat

Förhoppningsvis kan ju matcherna få lite längre tid. Sen måste man ju väga in diverse videopaket samt 13(!) entréer över dessa två matcher. Från segmentstart till segmentslut så lär i alla fall herrarnas passera timman.

Sen tror jag inte på någon pingisbollsmatch med 205. Sen HHH tog över har det tydligen blivit riktigt bra, med fokus på matchkvalitet.
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 22 feb 2018 13:10    Rubrik: Svara med citat

Flera inlägg raderade. Att kalla folk "sosse", "gubbjävel" och liknande kan ni göra via PM. Definitivt inte i en tråd som handlar om den nobla sporten wrestling.
TheVobb

InläggPostat: 24 feb 2018 08:33    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort för helgens kommande gala:

Citat:
Kickoff Show
Luke Gallows & Karl Anderson vs. Curtis Axel & Bo Dallas

Main Card

Elimination Chamber to Crown a New WWE Universal Title #1 Contender
John Cena vs. Elias vs. Braun Strowman vs. Roman Reigns vs. WWE Intercontinental Champion The Miz vs. Seth Rollins vs. Finn Balor

(Winner goes on to face WWE Universal Champion Brock Lesnar at WrestleMania 34)

First-Ever Women’s Elimination Chamber for the RAW Women’s Title
Bayley vs. Mandy Rose vs. Mickie James vs. Sonya Deville vs. Sasha Banks vs. Champion Alexa Bliss

(Winner goes on to face Asuka or Asuka & Nia Jax at WrestleMania 34)

Asuka vs. Nia Jax

RAW Tag Team Title
The Bar vs. Titus O’Neil and Apollo

Matt Hardy vs. Bray Wyatt

Ronda Rousey in-ring contract signing

Saxat från WrestlingNewsSource.com..... Cool

Till överst på sidan
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 25 feb 2018 17:41    Rubrik: Svara med citat

Jag är faktiskt taggad på den här galan. Jag hoppas att WWE swerve:ar oss rejält och ger oss BRAAAAAAAAUN som segrare.

Egentligen är jag okej med att Cena vinner också. Bara det inte blir Reigns.
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 25 feb 2018 18:33    Rubrik: Svara med citat

Bokisopa skrev:
Jag är faktiskt taggad på den här galan. Jag hoppas att WWE swerve:ar oss rejält och ger oss BRAAAAAAAAUN som segrare.

Egentligen är jag okej med att Cena vinner också. Bara det inte blir Reigns.

Jag är helt ok med att vem som helst förutom Reigns vinner men tyvärr är ju det redan "klart" att han ska möta Brock på WM Cursing

Ryktas även Miz vs Braun på WM om IC-titeln..... Cool

Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 26 feb 2018 15:54    Rubrik: Svara med citat

2. Elimination Chamber 2018 (2018-02-25)

- Michael Cole, Coach & Corey Graves kommenterar.

- A. Kick-off: Karl Anderson & Luke Gallows vs. Miztourage.
Gallows försöker få över "NERD, NERD, NERD"-catchphrasen men det är svårjobbat. Basic match inför en ganska ointresserad publik. Hetta på Anderson, tag till Gallows som rensar innan de avslutar Curtis Axel med Magic Killer efter 8:50. The Revival analyserar matchen efteråt och tycker att båda teamen saknade riktig tagteam-arbete som snabba tags, face-in-peril-period (men det gjorde de ju?). *1/2

- PPV:

1. Elimination Chamber (dam): RAW Womens-champ Alexa Bliss vs. Bayley vs. Mandy Rose vs. Mickie James vs. Sonya Deville vs. Sasha Banks.
Titelmatch. Ganska välbokad match, men några spots kändes tämligen onödiga och lite väl mycket resultat av brainstorming på kontoret om hur man utnyttjar rekvisitan på "bästa" sätt. Inget fel på utförandet, men det blir mer Hollywood-film än fight och känns mer som en skrivbordsprodukt.

Bayley och Deville börjar. C&C&C spekulerar i att det är smart att ta ut sin motståndare direkt innan nästa kommer in. Jag tycker nog tvärtom, om Bayley får ut Deville direkt kommer nästa person direkt attackera Bayley. Då är det smartare för Bayley att spöa upp Deville men inte pinna henne så nästa deltagare ger sig på Deville och lämnar Bayley ifred. Deville slingshottar Bayley som gör Spindelmanklättringen som alltid är med i den här typen av match. Bayley gör flying elbow ut på rampen, som ikväll är en sorts matta istället för metall. Helt rätt att byta ut metallgolvet. Mandy är #3. Bayley får skina genom att slå ner båda, men till slut blir de för svåra. Sasha är #4 och avslutar Mandy med Bank Statement efter 13:50 medan Bayley håller undan Deville. James är #5. Hennes outfit och hårfärg/frisyr får henne att se ut som Eve Torres. Hon klättrar upp på en kapsel och avslutar Deville med en Thesz Press efter 17:33. Detta var en av de onödiga spotsen jag pratade om ovan som bara fanns med för att det ser häftigt ut. Backstabber och B2B avslutar James efter 17:59. Bliss ser skräckslagen ut i sin kapsel när hon inser att hon är ensam kvar mot Bayley & Sasha när hon väl släpps ut. Hon är sist in och klättrar för att slippa dem, men de kommer i fatt henne. Sasha sparkar ner Bayley från en kapsel och deras samarbete i matchen är officiellt över. Bliss superplexar Bayley och Sasha följer upp med en frogsplash för två på Bayley. Super-B2B på Sasha men Bliss rullar upp Bayley för tre efter 25:32. Bliss täcker Sasha direkt efter för två. Hade önskat att matchen slutade där, det hade gjort mer för Bliss karaktär än vad vi fick. Twisted Bliss träffar knän, en andra TB reverseras till Bank Statement i en klumpig spot och Sasha rullar in i ringen eftersom hon inte kan vinna utanför den. Bliss kommer loss och skickar in Sasha i kapseln innan hon avslutar henne med en draping-DDT efter 29:36. Bra match, men jag hade avslutat den direkt efter Bayleys Super-B2B. Mandy & Deville var inte inne längre än motiverat vilket var smart bokat. ***1/4

- Renee Young intervjuar Bliss, som drar en tårdrypande promo om att allas drömma kan bli sanna, och hon dedikerar vinsten till fansen. De chantar "YOU DESERVE IT" och Bliss ser uppriktigt rörd ut... innan hon blir allvarlig och säger att fansen är losers och att hon vann matchen helt på egen hand. Hon är en fantastisk skådis eftersom jag köpte hennes tårar till hundra procent innan hon "vände".

2. RAW Tag-champs The Bar vs. Titus O'Neil & Apollo.
Titelmatch. Dana Brooke är med in. Svårt att engagera publiken direkt efter en EC-match men de gjorde i alla fall ett gott försök. Hetta på Apollo, tag till Titus innan allt spårar ut som vanligt. Titus skickas in i stolpen och heelen gör en blind tag och avslutar Apollo med en springboard/White Noise-kombo efter 10:02. Kändes som ren utfyllnad. **

3. Asuka vs. Nia Jax.
Om Jax vinner blir titelmatchen på Mania en trippelmatch. (Cole säger att Asuka vunnit sina tre första PPV-matcher och den enda som vunnit sina fyra första PPV-matcher i förbundet var Fabulous Moolah. Hennes team vann en elimineringsmatch på Survivor Series 1987 men Moolah själv åkte ut, räknas det som vinst för henne då?) Bra match, dock gillade jag den nog lite mer än jag "borde" eftersom jag är ett stort fan av båda. Innan matchen teasas det att Asuka ska komma in först, men Jax trampar på hennes mask backstage. Jax dominerar men Asuka knycklar in henne i en guillotine men Jax lyfter upp henne starkt och gör en Jackhammer. Asuka sparkar loss. De botchar en spot när Asuka ska rulla undan en senton, men Jax landar på hennes ben så hon tvingas sälja det en stund. Jax går för en powerbomb men Asuka reverserar till victory-roll för tre efter 8:13. Jax attackerar henne efteråt och spearar henne genom barrikaden, vilket gör Bliss nöjd och säger "Ingen är redo för Alexa". **3/4

- Charly (nöjd, Bokisopa?) intervjuar Roman Reigns, som tänker vinna och därefter besegra Brock Lesnar på Mania.

4. Matt Hardy vs. Bray Wyatt.
Vi inleder med hokuspokus där Matt försvinner från ringen så Bray tvingas leta upp honom, men Matt attackerar med en axehandle. Bra plan att förvirra Bray, mindre bra att bara göra en axehandle när han väl kom fram igen. Totalt ointressant fejd och jag är trött på båda brottarna men de lyckades göra en kul match här trots allt. Bra arbete av båda, och båda kändes motiverade. Brays DDT sätter upp en chinlock. Jag minns när det brukar vara tvärtom. Publiken är så inne i matchen att de chantar "RUSEV DAY" innan Matt avslutar med Twist of Fate efter 9:57. Bådas bästa match på evigheter. **1/2

- Kontraktsigneringen med Ronda Rousey. Kurt Angle är MC och HHH & Stephanie är med in. Ronda säger att Roddy Piper är hennes stora inspiration och vill göra hans familj stolt. Kurt drar upp att Ronda tjafsade med HHH & Stephanie på Mania 31, och att Steph sagt till honom att Ronda är en föredetting som hon kan besegra med lätthet. Ronda surnar givetvis till och suplexar HHH genom ett bord när han försöker hålla undan henne. Steph örfilar henne men "inser vad hon gjort" och drar iväg som en avlöning medan Ronda skriver på kontraktet och går ut. Okej segment, det var tillräckligt långt för att det skulle kännas motiverat på galan men tillräckligt kort så det aldrig blev långtråkigt. Dock är jag exakt noll hypad för den kommande matchen/matcherna som involverar dessa. HHH kan säkert göra en okej match i nuläget, men Kurt bör nog aldrig brottas igen. Stephanie är ingen brottare och eftersom jag inte ser UFC har jag noll relation till Ronda mer än det jag sett av henne i WWE och vetskapen om att hon är ett stort namn. Hursomhelst får vi hoppas att matchen/matcherna hålls kort så de över slut innan publiken börjar tröttna, men jag antar att det oundvikligt att publiken tröttnar efter arton timmar Mania när den/de här matchen/matcherna väl drar igång.

- Vi får repris av örfilen för de som glömt den under den minuten som gått sedan den ägde rum, och JoJo drar reglerna till Chambern igen för säkerhets skull.

5. Elimination Chamber (herr): John Cena vs. Elias vs. Finn Balor vs. Braun Strowman vs. Roman Reigns vs. Miz vs. Seth Rollins.
Vinnaren möter Brock på Mania. Cole noterar att Seth har gått flest PPV-matcher de senaste fem åren, och Cena har flest PPV-vinster under samma tid. Ingen aning om det stämmer men jag antar det. Bra match, bra bokning och allt var bra utfört. Härligt att de bokade Braun som de gjorde och även om jag inte har något emot Reigns vinst i sig är jag inte ett dugg intresserad av Reigns-Brock II.

Seth, Miz och Balor börjar, där den sistnämnde har blå byxor och boots vilket gör att han ser ut som en mindre Ken Shamrock av alla människor. Inget händer innan Cena är #4. Han superplexar Balor samtidigt som Seth superplexar Miz. Reigns är #5. Känns onödigt att de blinkar Elias kapsel också när de teasar vem som ska komma in, med tanke på att vi redan vet att han är sist in. Miz blir den enda stående i ringen och pekar på var och en av de andra för att se vem publiken vill se honom sparka (Reigns och Cena fick förstås störst pops här). Strowman är #6. Gillar hur Elias pekar på honom innan han släpps ut. Seth och Cena går för en suplex på Braun, men han vänder och suplexar dem istället. Miz klättrar för att undvika Braun, men Braun följer efter upp på kapseln och kastar ner Miz rakt i famnen på de andra i en till synes ganska safe spot. Braun avslutar Miz med en powerbomb efter 20:18. Det ser ut att bli uppförsbacke för deras (ryktade) Mania-match om Braun ska vinna rent varenda gång de möts. Elias är #7 men håller sig kvar i kapseln i väntan på ett bra tillfälle att komma in. Alla de andra ger sig på Braun och försöker eliminera honom med Shield-powerbomb, FU, spear, Blackout och Coup de Grace men han rullar in till hörnan och vilar en stund. Elias smyger in och täcker dudes för två. Elias dominerar en stund men gör idiotmisstaget att sätta upp Braun för en Electric Chair (kan inte vara bra för nacken) men Braun blockerar och powerslammar honom för tre efter 25:52. Jag älskar hur Braun skriker "GO HOME... IF YOU GOT ONE!" till Elias när han går ut. Braun powerslammar Cena för tre efter 27:23. Finn gör Coup på Braun och Roman innan Braun powerslammar Finn för tre efter 30:40. Seth och Reigns tar ut varandra. Seth med en frogsplash och några Superkicks på Braun, som powerslammar honom för tre efter 36:33. Braun fintas in i en kapsel så Reigns kan sätta två SMPs och två spears för vinst efter 40:10. Braun surnar till efteråt och powerslammar och skickar in Reigns in i en kapsel för att avsluta showen. ****

SLUTSATS: Okej show. De två stora matcherna levererade och midcard-matcherna var snäppet bättre än vanligt och ingen match var aktivt dålig. Dock finns det ingen anledning i världen att låta en B-PPV vara över tre timmar, men problemet är att om de tvunget vill köra två EC-matcher måste de ha lite annat mellan dem så det inte blir kaka på kaka.

Tummen i mitten.

(Den här recensionen skrevs 2018-02-26.)
Tensai_II

Registreringsdatum: 05 januari 2018

InläggPostat: 26 feb 2018 17:12    Rubrik: Svara med citat

Herregud vilken talanglös gala.
Brudmatchen var väl helt okej tack vare Alexas agerande och Bayleys brottning så den får godkänt.

Tagmatchen var så satans ointressant.

Bray vs Matt Hardy tragiskt dålig.

Asuka vs Nia Jax var väl skaplig men långt ifrån PPVmatrial.

Herrarnas EC var var småunderhållande men man gråter ju blod när en så pass limterad brottare som Braun monsterpushas så in åt helvete för mycket.

Finn Balor och Alexa Bliss var bäst på hela galan.

Nu gjorde jag iofs felet att ett titta på lite NJPW innan så att gå från en match med Kenny Omega och Kota Ibushi till att se sopor som Cena, Reigns, Sheamus mfl var kanske inte helt genomtänkt.

Just ja kontraktsskrivningen med Ronda var det mest pinsamma jag sett på evigheter.
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 26 feb 2018 19:53    Rubrik: Svara med citat

Har inte så mycket att säga om denna gala.. Ingen match stack ut positivt tyvärr men hade inte riktigt förväntat mig det heller.
Vill bara få WrestleMania överstökat så man kan se på WWE igen och utan att förhoppningsvis veta vem som ska main eventa nästa års WM....

Våga Vägra Roman Reigns..... Thumb down .... Cool

Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet