Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Tv-serie-rekommendationer.
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 13, 14, 15

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 16 okt 2013 17:16    Rubrik: Svara med citat

Eftersom jag älskar fängelseserier/filmer/dokumentärer är jag lite sugen på Orange is the new Black och Wentworth. Någon som sett dem? Och angående Orange, den lanseras som en dramakomedi men är det en dramaserie med komiska inslag eller liknande sitcom?
Matte

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 18 okt 2013 18:52    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Eftersom jag älskar fängelseserier/filmer/dokumentärer är jag lite sugen på Orange is the new Black och Wentworth. Någon som sett dem? Och angående Orange, den lanseras som en dramakomedi men är det en dramaserie med komiska inslag eller liknande sitcom?

Orange is the new black är en dramaserie med komiska inslag eller snarare "feel good". Det är ingen sitcom och klart sevärd tillsammans med sällskap.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Trucken
Årets Tönt 2007

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 12 maj 2018 11:46    Rubrik: Svara med citat

Sparkar liv i den här tråden som varit död i typ 5 år och rekommenderar Cobra Kai, en serie producerad av Youtube Red. En serie som, kanske inte förvånande, handlar om Johnny Lawrence och Daniel LaRusso 34 år efter händelserna i The Karate Kid.

Jag ville verkligen gilla den här när jag såg trailern första gången, just för en massa små skämt som hänvisade till filmen. Men nu när jag sett den så måste jag säga att jag vet inte om man hade kunnat göra serien bättre än man gjort. Den gör lite narr av filmen på sina ställen, men samtidigt är det gjort med sån kärlek och respekt för den att det aldrig blir hånfullt. Sen hanteras både Johnny och Daniel skitbra, med insatser av både William Zabka och Ralph Macchio som får dom att kännas väldigt riktiga med både bra och dåliga sidor.

Rekommenderar serien helhjärtat. Den slog alla förväntningar jag hade, och har du nån som helst kärlek för The Karate Kid så är den ett måste. En andra säsong är på väg, vilket kan vara de bästa nyheterna hittills i år. Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Sida 15 av 15

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet