Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

SNME #15 (1988-03-12)

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 14 maj 2018 14:23    Rubrik: SNME #15 (1988-03-12) Svara med citat

SNME #15 (1988-03-12)

- Jag hade inga direkta planer på att recensera denna men eftersom Conrad & Bruce gjort ett kommentatorspår och själva cardet innehållet Savage-DiBiase tyckte jag att det lät som en välinvesterad timme (naturligtvis recenserar jag med originalkommentering och lyssnar på B&T efteråt, så den här "välinvesterade timmen" blev till två).

- Vi är två veckor innan Mania 4, vilket kan vara bra att veta.

- Vince McMahon & Jesse Ventura kommenterar.

- Vi inleder med småpromos av några av kvällens stjärnor (Savage, DiBiase, Beefcake, One Man Gang, Race & Hogan) vilket är sådär härligt åttiotal. Därefter får vi clips av Hogan vs. Andre där bältet bytte ägare på grund av domartvillingarna. Slutligen blir det intervjuer med Greg Valentine och Brutus Beefcake för att sätta upp första matchen.

1. Brutus Beefcake vs. Greg Valentine.
Jimmy Hart är med in. Kul match inför en het publik. Markpubliken är klart den roligaste att uppleva eftersom de lever sig in i matcherna på ett härligt sätt och nördar inte in sig med näsan i anteckningsblocket som oss (mig). Brottningsmässigt är det väl inte Flair-Steamboat men underhållningsmässigt är det väldigt bra. Honky Tonk Man kommer in efter fem minuter och drar en live-promo om sin IC-titelmatch mot Beefcake på Mania innan han motas ut av domare. Valentine bearbetar benet varpå Ventura säger att han skulle vilja göra så mot Vince, som replikerar att det bara är för att han vill se honom i Beefcakes tights. Jesse är i stort sett svarslös (han säger ett "oh, please" men det märks att han hade velat komma tillbaka med något bitigare). Beefcake gör comeback men det blir svårt att ta Valentines säljande på allvar när han bemödar sig med att rätta till kortbyxorna samtidigt som han får storstryk. Båda tumlar ut, Beefcake slänger in Hammer men blir attackerad av Jimmy Hart. Beefcake ger sig på Hart och en vuxen karl i publiken (till vänster i bild om du vill se det själv) markar ut totalt och verkar PISSED. Så vill jag också känna när jag ser wrestling (ingen ironi). Hammer attackerar Beefcake och gör en belly-to-back-suplex men Beefcake får upp ena axeln så bara Hammer pinnas efter 9:01. Ganska tråkigt slut men förståeligt; båda behövde hållas starka inför Mania. Beefcake klipper av en tofs från Hammer för att dra hem även den moraliska segern. ***1/4

- Gene Okerlund intervjuar Harley Race (med Bobby Heenan) som säger att Andre "humblade" honom när han tog bältet från Hulkster, och att Hogan bör knöböja framför Race. Hulk säger att han bara knäböjer framför "that big dude that walks on water". Var inte det Jesus?

2. Hulk Hogan vs. Harley Race.
Det kanske låter märkligt med en Hogan-match i mitten av showen, men eftersom programmet går så sent ville de få in så mycket stort som möjligt i början innan folk somnade av. Bobby Heenan är med in. Race bumpar på bra (pingisboll i orkan) och Hulk verkar mer motiverad än vanligt. Han clotheslinar ut Race, som bumpar på ett bord med knäna (jag har ingen aning om spotten var planerad, den såg bara klumpig ut). Race piledrivar honom och lägger Hulk på ett bord för en flying headbutt från apronen, men Hulk flyttar så Race bumpar igenom bordet. Tror att detta var första bordspotten i WWE. Hursomhelst skadade den Race rejält eftersom bordet hade en metallring de inte hade räknat med, som tryckte in mot magen på honom och som resulterade i att han fick pensionera sig från ringen året efter. Race kallar detta sitt största misstag i WWF i sin shoot från 2000. Han utför en vanlig flying headbutt för två innan Hulk hulkar upp och avslutar med clothesline och legdrop (ingen big boot) efter 6:38. Intensiva sex och en halv minuter. En av de bästa Hogan-matcher jag sett. Detta kom att bli deras sista match ihop. ***1/2

- Gene intervjuar Ted DiBiase (med Virgil) och sen Randy Savage.

3. Randy Savage vs. Ted DiBiase.
Elizabeth och Virgil är med in, och Andre haltar in i början. Väldigt bra match, jag älskade den mer nu än jag recenserade SNME-DVDn. Härligt att se två mästare i arbete där ALLT ser bra ut. Virgil fuskar och bannas från ringside, vi får ett ref-bump och Andre attackerar Savage medan DiBiase fintar bort domaren. När Savage är sänkt pekar Teddy på honom och domaren räknar ut honom efter 11:10. Teddy och Virgil dubbelteamar Savage innan Liz hämtar Hogan som jagar ut dem med en stol. ****

Det kan tyckas märkligt med maineventet på Mania 4 redan nu, men Bruce sa på STW (#91, 2018-03-10) att de ville få Savage att lita på DiBiase i ringen. Savage ville alltid planera matcherna in i minsta detalj men DiBiase var mer en spontan wrestler och därför ville Vince att Savage skulle förstå att han var i goda händer med honom.

- Jesse intervjuar Islanders & Bobby Heenan. Heenan är iklädd biodlardräkt eftersom de ska möta Killer Bees). Det är bara Heenan, och Santino Marella, som hade fixat det.

4. Killer Bees vs. Islanders.
Bobby Heenan är med in. Detta var 2/3 Falls men den klipptes ner till ett fall. Jag antar att de fick ont om tid. Basic match. Hetta på Jim Brunzell, tag till Brian Blair som rensar innan det blir kaos. Brunzell rullar upp Tama medan domaren är upptagen med Blair, varpå Haku clotheslinar Brunzell för tre efter 3:40. Helt acceptabel match mellan de två finalteamen från Survivor Series 1987. *1/2

- Gene intervjuar One Man Gang & Slick, där Slick säger att "OS-laget är losers" och att "vem behöver ett team när man har ett helt gäng?". Detta för att de hypat upp Ken Pateras tyngdlyftarkarriär.

5. Ken Patera vs. One Man Gang.
Slick är med in. Ren utfyllnad. OMG attackerar med en strypning direkt men Patera slår tillbaka med en bearhug och full-nelson. Han går för en clothesline men OMG bara faller på honom för tre efter 3:09. Patera sparkar rumpa efteråt. Ingen vidare match men det var underhållande för vad det var. 1/2*

- Gene intervjuar Hulk och säger att vi "har ner SNME" efter pausen! Vilket i det här fallet är Vince & Jesses avslutande ord, som vi även tar en paus i mitt i, innan de avslutar med ännu fler avslutande ord. var det verkligen nödvändigt med två reklampauser den sista minuten?

SLUTSATS: Troligen en av de bästa WWE-timmarna någonsin. Tre starka matcher och två utfyllnadsmatcher mot slutet gör detta till en klar tumme upp.

Tummen upp.

(Den här recensionen skrevs 2018-05-14.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet