Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

RAW 2018
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Sebbes hörna
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 17 apr 2018 21:34    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-04-16 - Draft

- Årets sätt att drafta folk på måste vara tidernas tråkigaste; folk bara dyker upp utan större fanfar.

- Michael Cole, Corey Graves & Coach kommenterar.

- Kurt Angle med en in-ring-promo. Jinder Mahal avbryter (här suckade jag så högljutt att jag skrämde livet ur katten), och vi får veta att han (och Sunil Singh får vi förmoda) är draftade till RAW. Oh, goody, bra start på showen. Han gnäller över att behöva åka vanlig bil till arenan varpå Kurt tjafsar tillbaka och ger oss...

1. US-champ Jinder Mahal vs. Jeff Hardy.
Titelmatch. Sunil Singh är med in. Första halvan var rätt tråkig (mest restholds från Jinder) men andra var rätt energisk, även om det mesta såg klumpigt ut. Jeff däckar Sunil och blockerar Khallas men äter en rejäl big boot för två. Jeff blockerar gutbuster (konstig spot, jag tror ingen förstod att han blockerade förrän han reste sig och Jinder sålde) innan Twist of Fate/Swanton avslutar efter 8:28. *

- Renee Young intervjuar en förbannad Jinder (som cashar in sin returmatch om bältet på GRR) som säger att han inte var beredd på match (varför var han då i gear?). No Way Jose avbryter och tycker att Jinder borde le lite mer, vilket förmodligen sätter upp något nästa vecka. Vi får väl anta att Saudiarabien-experimentet är över nu när Jinder Mahal tråkar ut hela livepubliken på GRR.

2. Sasha Banks vs. Bayley.
Bayley botchar en cross-body omgående. De brottas med respekt för varandra innan båda får nog och örfilar varandra. Några reverser leder till Bank Statement men Riott Squad attackerar båda för DQ efter 5:33. 1/2*

3. Heath Slater & Rhyno vs. Authors of Pain.
Ingen regelrätt squash men det var inget tvivel om vilket team som skulle vinna. Facen attackerar innan matchen men Slater hotshottas och blir face-in-peril. Tag till Rhyno som rensar men avslutas odramatiskt med Last Chapter efter 2:36. *

- Miz-TV med Sami Zayn & Kevin Owens, som tydligen draftats till RAW. Alla kramas! Kurt dyker upp och undrar vad detta handlar om varpå Zayn läser upp ett mail Steph skickat till Kurt, men som Kurt tydligen inte hunnit läsa än: Hon har anställt Kami på RAW. (Notera hur Miz knappt kan hålla sig från skratt här.) Kurt är inte glad, men säger att Miz draftats till SDL. Miz svarar att han och Miztourage kommer dominera på SDL, men Kurt säger att det bara var han som draftats, de andra stannar på RAW. Miz blir helt ställd och Kurt avslutar med att säga att de alla är inbokade i kvällens mainevent.

4. Tag-turnering, final: Matt Hardy & Bray Wyatt vs. The Revival.
The Bar gör color. Kul namn på Hardy & Brays team förresten; Deleters of the World. Hetta på Matt, tag till Bray som rensar innan de avslutar med en Twist of Fate/flapjack-kombo efter 5:27. Basic match som bokades precis som väntat. Revival skulle nog behöva draftas till SDL, inte minst för att AOP definitivt går om den som heelteam på RAW. *

- Backstage: Breezango dyker upp (draftade till RAW) och ger The Bar böter för sina modemissar (kilt och tuppkam), vilket sätter upp en match senare ikväll.

- Backstage: Kurt och Ronda Rousey pratar när Natalya (ny på RAW) dyker upp och kramas med Ronda för att visa att hon är babyface nu. Nattie säger att hon tränade Ronda (enligt Meltzer är det sant), och jag antar att de taggar ihop ett tag innan Nattie vänder mot henne. Känns som en trött bokning.

5. Ember Moon vs. Mickie James.
Nia Jax gör color, men ingen Alexa Bliss vid ringside eftersom hon är rädd för Jax. Matchen är i bakgrunden, det är Jax vs. Bliss som det fokuseras på och Ember avslutar med sin Eclipse (som James säljer fantastiskt) efter 4:39. 1/2*

- Backstage: Miz försöker motivera sitt team att göra bra ifrån sig ikväll så han får en bra avslutning på sin RAW-stint och lämnar ett stort avtryck efter sig.

- Dolph Ziggler vandrar in (nydraftad) men Titus Worldwide avbryter för att försöka värva honom. Kaka söker maka, loser söker loser eller vad var tanken? Apollo har för övrigt draftat till sig sitt efternamn igen. Ziggler tackar för erbjudandet, men han "är inte ensam" varpå Drew McIntyre gör RAW-"debut" och heelsen slår ner Titus Worldwide, och sänker Apollo med sin Zig Zag/Claymore-kick i en bra spot. Hade inte väntat mig Drew just här, men visste att han skulle göra comeback närsomhelst. Så vi har hela 3MB på RAW? Det är ju större än ABBA!

- In-ring-promo med Roman Reigns. Jag vet inte om det är de lediga kläderna (linne) eller om han slutat med "vitaminer" men han ser betydligt mindre ut här än vanligt (Meltzer sa på WOR att han inte kunnat träna axlarna efter Mania eftersom han skadade dem i matchen). Han tänker spöa Brock för bältet på GRR. Har de förklarat i kayfabe varför han får en returmatch efter att ha förlorat senaste rent? Samoa Joe avbryter och påminner om att Brock spöat Reigns varenda gång de mötts, och att det kommer bli samma visa på GRR. Reigns vill slåss och Joe teasar att ge sig in i ringen, men låter bli. Den här fejden har blivit så mycket bättre om rollerna vore omvända (Joe face, Reigns heel) men du vet, Reigns är big daddy babyface och big dog etc etc etc.

6. Natalya vs. Mandy Rose.
Sonya Deville är med in, men ingen Paige av naturliga skäl även om de använder hennes låt som introlåt. Nattie avslutar enkelt med en Sharpshooter efter 2:49. Heelsen attackerar men Ronda promenerar in i läderjacka och mekanisk blick ala T-800 och räddar. Eftersom Riott Squad draftats till RAW antar jag att Rose & Deville draftas till SDL, inte minst för att Sonyas MMA-gimmick är dödfödd med Ronda på samma brand. DUD

- Baron Corbin till RAW! Känns som om Shane/Paige är en miljon gånger bättre förhandlare än Kurt/Steph.

7. Breezango vs. The Bar.
Fandango tar på sig Cesaros jacka, men tvingas ta av den eftersom den gör att han inte håller balansen när han ska finta sig ur en sunset-flip. Kul komedispot. Hetta på Tyler Breeze inför en helt tyst publik. De sätter upp för avslut men Fandango fäller Sheamus så Breeze kan sunset-flippa Cesaro för tre efter 3:48. Oväntat slut, men skönt att Breezango slapp jobba i sin debutmatch. Antar att de betalar tillbaka nästa vecka. *

- Renee Young intervjuar Elias (som kallar henne Rachel för att visa hur obetydlig hon är) och säger att han tänker sluta spela i hålor som denna.

8. Finn Balor, Seth Rollins, Bobby Lashley, Braun Strowman & Bobby Roode vs. Miz, Miztourage, Sami Zayn & Kevin Owens.
En vecka efter comebacken och Lashley är bara en i mängden på RAW. Varför inte boka honom i en imponerande vinst mot Elias som de teasade förra veckan? Kuriosa: Den enda i matchen Jinder varit i ringen ihop med tidigare är Roode. Underhållande match, mest för att den aldrig hann bli tråkig (det är verkligen lågt ställda krav). Lashley gör en delayed suplex på Sami. Hetta på Seth, som tillsammans med Braun är de två största publikfavoriterna i matchen. Sval tag till Roode som rensar. Braun går för en dubbel avalanche på Miztourage, och tanken är att de ska flytta sig så han dundrar in i hörnan men Dallas hinner inte undan och blir träffad. Det var inte förrän Cole noterade att Braun missade jag insåg hur de tänkte. Kavalkad med finishers slutar med att Braun blockerar corner-clothesline med en dropkick på Miz. Miz försöker tagga in Axel, men han vill inte. Detsamma med Dallas. De känner väl att de inte har någon nytta av honom längre. Miz gör den komiska "vända sig om långsamt och se döden i vitögat" och Braun avslutar honom med en powerslam efter 15:03. Helt rätt bokat eftersom Miz draftats till SDL. **

- Till RAW (detta inkluderar även de som tillkännagavs på WWE.com/sociala medier): Jinder & Sunil Singh, Riott Squad, Zayn, Owens, Breezango, Nattie, Ziggler, McIntyre, Corbin, Zack Ryder, Mojo Rawley, Mike Kanellis, Bobby Roode, Chad Gable och The Ascension. Cole noterade i slutet av maineventet att han ger Kurt "A+" för sin insats som förhandlare med Shane och Paige, men själv tyckte jag det mest var bedrövligt med alla jobbers RAW fick. Om storyn är att Kurt ska bli omyndigförklarad och Vince måste utse en god man åt honom är de på rätt väg, annars förstår jag inte tanken.

- Till SDL: Miz.

- Tankar om draften: Det är svårt att säga något om detta eftersom det inte blir en klar bild förrän efter SDL imorgon. Men både brottningsmässigt och namnmässigt i draften kan jag inte påstå att RAW imponerande. Det mest intressanta är att de tydligen splittrat Gable och Benjamin (nu hoppas vi att de kan motstå frestelsen att teama honom med Jordan igen för jag skulle vilja se hur Chad lyckas som singel).

- Nästa vecka: Brock Lesnar.

SLUTSATS: Ganska händelserik show (inga bra matcher dock) men vi får nog vänta till efter SDL för att se hela bilden.

För övrigt är RAW alldeles för långt.

(Den här recensionen skrevs 2018-04-17.)
sebbe

InläggPostat: 24 apr 2018 16:07    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-04-23

- Michael Cole, Corey Graves & Booker T kommenterar.

- Vi inleder med "alla" (inte Brock Lesnar, Ronda Rousey, Stephanie och några andra) på rampen, klockringning och Bruno Sammartinos RIP-video. Jag känner förstås inte till brottarnas relation till Bruno men jag skulle bli förvånad om han betydde något alls för majoriteten av dem. Jag skulle tro att hälften av rostret inte var födda när han var relevant (det var 41 år sen han blev av med bältet andra gången) och att få tag på hans matcher i efterhand har inte varit speciellt enkelt tills för några år sedan. Om tio-femton procent av dem sett en enda match med honom skulle jag bli förvånad. Nu vill jag förstås inte förringa folks känslor de må ha, men jag skulle tro att de allra flesta på rampen tog Ultimate Warriors död hårdare.

WWE påstår fortfarande att Bruno sålde ut MSG 187 gånger (188 om man räknar med HOF-ceremonin 2013) men enligt Dave Meltzer ligger siffran på 60 eller 61 utsålda shower där för Brunos del. Jag orkar inte sätta mig in i det i detalj, men skulle jag gissa tror jag Meltzer ligger lite närmare sanningen än WWE eftersom folk i wrestling tenderar att vara lite kreativa med sanningen så att säga.

- Brock Lesnar och Paul Heyman in för den vanliga promon. Inget fel på den, absolut inte, men vi har hört den otaliga gånger redan. Brock ser betydligt mindre ut än bara för några veckor sedan, han verkar redan i full gång med UFC-träningen. Paul hypar GRR. Roman Reigns avbryter och säger att han tänker ta bältet på galan.

1. Bobby Roode vs. Elias.
Tråkig match, Roode är tekniskt duktig men förbannat tråkig och fungerar inte alls som babyface. Det blir RestholdMania innan Elias hotshottar armen på repet och avslutar med världens lamaste rollup för tre efter 7:58. Roode är snart 41 år och förutom sin catchphrase/låt har han inget, så är det inte dags att göra honom till tränare/agent istället snart? 1/4*

2. Matt Hardy & Bray Wyatt vs. The Ascension.
Detta lär liva upp. Twist of Fate/flapjack-kombo avslutar Viktor efter 3:55. Ingen större upset där. Jag skulle bli förvånad om The Ascension är kvar i förbundet året ut. 1/4*

- Sami Zayn och Kevin Owens debuterar sin talkshow. De har ett bord och mickar ala radioshow, och första gästen är Kurt Angle. De gör narr av honom (Steph gillar honom inte, Kurt glömde bort Jason Jordan under många år etc) så Kurt replikerar att han tänker delta i stöket på GRR, där även Sami och Owens deltar. Dessutom bokar han dem mot Bobby Lashley & Braun Strowman ikväll. Jag har alltid gillat Kurt, men han är vaken bra i ringen (förståeligt) eller på micken längre, allt han säger känns så forcerat och det märks tydligt hur han kämpar för att minnas sina repliker. Detta börjar likna Mick Foleys sista halvdussin matcher i WWE där jag mest satt och var rädd att han skulle skada sig än att engagera mig i om han skulle vinna matchen.

- Backstage: Miztourage vill skapa ett nytt The Shield med Seth Rollins, men han är inte intresserad.

3. Titus Worldwide vs. Dolph Ziggler & Drew McIntyre.
Dana Brooke är med in. Apollo har tydligen fått tillbaka sitt efternamn igen. Detta är Drews första match sedan Takeover (mot Andrade Almas) i november där han skadade sig, och sin första RAW-match sedan 2014. Kort match, nästan en squash. Claymore-kick/Zig Zag avslutar Crews efter 2:07. Ziggler & McIntyre drar en promo efteråt om sin egen förträfflighet, och att alla backstage är lata. NR

- Backstage: Kurt pratar med Chad Gable, som etablerar att Chad är på RAW som singelbrottare (det finns alltså inga planer på honom i tagteam med Jason Jordan). Jinder Mahal kommer in och surar över förlusten förra veckan, men tänker ta tillbaka bältet på GRR och hoppas draftas tillbaka till SDL. Men Kurt säger nej. Det är officiellt nu; Kurt behöver god man. Jinder ändrar fokus till Gable vilket leder till en match HÄR OCH NU! Vad hände med No Way Jose vs. Jinder som teasades förra veckan?

4. Chad Gable vs. Jinder Mahal.
Sunil är förstås med in. Jinder attackerar innan matchen och dominerar stora delar av den. Chad gör comeback men åker på en hotshot och running knee, men lyckas blockera Khallas och rullar upp honom ala Bret/Piper för tre efter 5:20. Cole skriker glatt att detta är största singelvinsten i Gables karriär vilket är korrekt, dock inte så imponerande med tanke på att de enda han slagit på TV är Jey Uso och Tyler Breeze, samt Rusev via DQ. Bästa matchen hittills ikväll, vilket inte säger så mycket. *

- Backstage: Riott Squad är här för att ta över.

- Backstage: och Samoa Joe är redo för spillrorna av Roman Reigns på Backlash.

- Backstage: Miztourage vill bilda Bullet Club med Finn Balor, men även han tackar nej till detta generösa erbjudandet.

- Backstage: Sami & Owens IS WALKING! Jag brukar inte notera sådana här klipp, men de hinner inte klippa innan någon säger "clear" vilket troligen hamnar på Botchamania.

5. Bobby Lashley & Braun Strowman vs. Sami Zayn & Kevin Owens.
Underhållande match där alla gjorde sina roller bra. Lashley är en duktig worker som dock inte fick någon märkvärdig pop här, vilket känns lite konstigt eftersom han är rätt ny i förbundet. Men kanske inte så konstigt efter att bokats som random RAW-dude redan direkt efter comebacken. Cole hypar upp honom för TV-tittarna men nämner inte Donald Trump, som var involverade i det riktiga maineventet på Mania 23. Det kan tyckas märkligt att WWE aldrig nämner Trumps deltagande på Mania men det handlar om att avtalet med Trump var att enbart använda hans namn för hypen för själva galan men inget annat. Annars är jag säker på att de hade nämnt namnet tre gånger per segment. Nåväl, Lashley kastar runt Kami en stund innan han blir face-in-peril. Sami gör en big boot som nästan var i klass med Cena/UT från Mania. Owens fintar bort Braun från apronen några gånger när Bobby är nära att tagga men till slut blir taggen av och Braun rensar. Lashley gör sin delayed suplex på Sami, ett imponerande grepp men han borde göra något roligare av det än en vanlig suplex. Kanske en framåtvänd eller en Jackhammer? Stackars Sami agerar pingisboll i orkan innan Braun powerslammar honom för tre efter 9:05. Detta var de tio bästa minuterna på hela kvällen. ***

- No Way Jose vs. Baron Corbin blir inte av eftersom Corbin tror att någon i hans conga-gäng kommer hoppa på honom under matchens gång. Så han går ut istället och Jose fortsätter dansa. Efter en stund attackerar Corbin honom bakifrån och lämnar honom liggande. De bygger nog upp för en mainevent på vilken loppmarknads parkering som helst!

- Alexa Bliss drar en snyfthistoria om en fattig kvinna hon bjöd på mat en gång, men Nia Jax snodde maten och glufsade i sig den. #bastar

6. Seth Rollins & Finn Balor vs. Miztourage.
Miztourage kommer in till Miz musik. Undrar om Balor klär sig i LGBT-outfiten i Saudiarabien på fredag. Hetta på Finn, tag till Seth som rensar, det blir kaos och Curtis Axel avslutas med Blackout och Coup de Grace efter 4:58. 1/2*

7. Sasha Banks, Bayley, Ember Moon, Natalya & Nia Jax vs. Alexa Bliss, Mickie James & Riott Squad.
Ingen vidare match, och jag antar att detta är kompensation för att ingen av dem får vara med på GRR. Innan matchen etablerar de att Bayley vägrar ha något att göra med Sasha, än mindre vill samarbeta med henne. Ember står för matchens finaste spot när hon gör en bra plancha på Liv Morgan. Sarah Logan fäller Nattie så hon skadar benet (work) och får hjälp av tränare. Jax hoppar ner från apronen på en drös tjejer, men det var en spot som låter bättre än den faktiskt var. Hon föll ner. James fäller Nattie varpå Ronda Rousey gör en walk-in och hjälper henne upp, varpå James sparkar henne också. Detta leder till att Ronda kutar in och armbarar henne för DQ efter 11:41. Ganska lamt slut på en lam match på ett lamt avsnitt av RAW. 1/2*

SLUTSATS: Det var verkligen ett uselt avsnitt den här veckan. Dock tror jag det handlar om att de försöker hypa GRR som har matcher med brottare från olika brands vilket gör att det var svårt att boka intressanta matcher här. Kändes mest som en nödlösning med tagteam-galore ikväll och vi får väl anta att saker återgår till det normala nästa vecka.

(Den här recensionen skrevs 2018-04-24.)
sebbe

InläggPostat: 02 maj 2018 12:53    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-04-30

- Michael Cole, Corey Graves & Coach kommenterar. Coach är tillbaka igen och tyckte Greatest Royal Rumble var "amazing to watch" på WWEN. Såg vi samma gala?

- Det ska tilläggas att vi är i Montreal ikväll, därav den ovanligt högljudda publiken.

- Roman Reigns in. Domaren botchade domslutet på GRR (Reigns ena fot rörde mark först men Brock tog hem vinsten ändå) och borde därmed vara champ. Enligt honom själv. Samoa Joe avbryter på Titan-Tron och säger sig spöa honom på Backlash. Jinder Mahal och Sunil Singh kommer in, och Jinder säger att skillnaden mellan honom och Reigns är att Reigns gnäller på sin förlust vilket inte Jinder gör, även om "Jeff Hardy fuskade". Han vill möta Reigns ikväll. Sami Zayn och Kevin Owens kommer in till enormt stora pops (de är ju från Kanada) och bråkar om vem av dem som ska möta Reigns ikväll. Det blir bråk och Bobby Lashley och Braun Strowman räddar för att sätta upp en sexmanna ikväll. Bra segment inför en het publik.

1. Bobby Roode vs. Elias.
Elias må vara underhållande när han pratar/sjunger, men i ringen är han inget nämnvärt än så länge. Precis som Roode, som är en kapabel men tråkig wrestler som nog hade haft större framgång som tränare/agent. Matchen är JIP och består mest av restholds innan Roode skickas in i hörnan och bumpar in i metallvajern (work) med halsen. Roode kan tydligen inte fortsätta och Elias utser sig själv till vinnare efter cirka 9:00. Jag antar att det tyvärr blir en returmatch på Backlash. DUD

2. Authors of Pain vs. Jean-Paul & Francois.
Jean-Paul & Francois är Scott Parker & Shane Matthews, ett kanadensiskt indieteam som heter 3.0. De intervjuas innan matchen och säger att de aldrig tackar nej till en utmaning. Det borde de gjort här. AOP krossar dem utan större bekymmer, gör Super-Collider och avslutar den ena med Last Chapter efter 1:05. NR

- Seth Rollins in för en promo. Han är sjukt över här så det tar en stund att samla sig för att kunna säga det han har att säga. Vilket inte är mycket innan Finn Balor avbryter och säger sig vara "såhär" nära att ta ner bältet i stegmatchen på GRR. Miztourage (till Miz musik) kommer in och vill bilda Four Horsemen med dem, men de tackar vänligt men bestämt nej till detta gyllene erbjudande. Miztourage surar och attackerar dem, men facen slår tillbaka och rensar. Finn sänker Seth efteråt för att heela till sig en smula. Bra segment här också.

3. Sasha Banks vs. Ruby Riott.
Resten av Riott Squad är förstås med in. Bra liten match. Liv Morgan och Sarah Logan lägger sig i, men Sasha tar hand om dem på egen hand medan Bayley tittar på matchen backstage. Ruby gör en bra back-senton från repen för två. Sasha gör comeback men resten av Riott Squad lägger sig i så Ruby kan avsluta med en Riott-kick efter 9:31. **

4. Bobby Lashley, Roman Reigns & Braun Strowman vs. Sami Zayn, Kevin Owens & Jinder Mahal.
Sunil Singh är med in. Förvånansvärt underhållande match inför en oerhört het publik. Braun, Owens och Sami var klart mest över, och jag antar att de slängde in Jinder med Sami & Owens eftersom han är kanadensare men vad poäng skulle vara förstår jag inte. Att deras hetta skulle smitta av sig vore logiskt om de vore babyfaces. Hetta på både Lashley och Reigns innan Braun taggas in och rensar där publiken inte vet hur de ska reagera eftersom de gillar både honom, Zayn och Owens. Reigns spearar Jinder och Braun powerslammar Owens för tre efter 14:51. Lashley har med andra ord inte pinnat någon i WWE sedan comebacken. Jag förstår inte hur de tror att Lashley/Braun vs. Zayn/Owens på Backlash ska generera intresse eftersom vi sett parningen två veckor i rad där babyfacen vunnit rent. Det blir säkert en bra match men totalt ointressant om de inte lägger till någon stipulation. ***

5. No Way Jose vs. Baron Corbin.
Corbin drar en lång och tråkig promo innan matchen, och det märks att de inte har något vettigt för honom i nuläget så han får pyssla med detta under tiden. Jose missar flying big splash och Corbin går för avslut när Titus Worldwide avbryter. Titus ska glida in i ringen men Apollo Crews & Dana Brooke ber honom ta det lugnt eftersom vad som hände på Greatest Royal Rumble. Han går in normal istället, men halkar på apronen (uppenbar workad spot) vilket distraherar Corbin så Jose kan rulla upp honom för tre efter 2:40. Great, ett avslut där ALLA såg dåliga ut. Fantastiskt. 1/2*

6. Natalya vs. Mickie James.
Ronda Rousey och Alexa Bliss är med in. Mer story än match. James säljer armskadan hon fick förra veckan av Rondas armbar. Kort match, Ronda jagar Bliss vid ringside så James distraheras, och Nattie avslutar henne med ett small package efter 3:05. Nia Jax kommer in efteråt, men ger sig inte på Bliss utan poserar med babyfacen. NR

- Dolph Ziggler & Drew McIntyre med en promo där de tänker ta över showen.

7. IC-champ Seth Rollins vs. Finn Balor.
Titelmatch. Bra match, även om det blev lite väl mycket TV-spelsmatch för min smak. Publiken är väldigt respektfull och försöker inte få över sig själva utan fokuserar på MATCHEN. Bästa spotten är samtidigt väldigt ologisk; Seth gör en step-up-superplex och ska följa upp med Falcon Arrow men Finn gör Falcon Arrow istället. Fin spot men den tog mig tyvärr ur matchen. Finn missar Coup de Grace, Seth missar Blackout men sätter Superkick och avslutar med Blackout efter 11:53. ***1/2

SLUTSATS: Bra avsnitt ikväll. Två bra matcher och det mesta förde saker framåt. Backlash ser dock ut att bli ett hafsverk men den blir åtminstone bra matchmässigt. Hoppas jag.

(Den här recensionen skrevs 2018-05-01.)
sebbe

InläggPostat: 08 maj 2018 16:45    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-05-07

- Kurt Angle in för ännu en promo där han verkar kämpa för att minnas vad han ska säga. Vi kommer ha några kvalificeringsmatcher ikväll till MITB-matchernas (en dam och en herr) på MITB 17/6. Braun Strowman dundrar in och berättar en story om när han kompisar byggde en träkoja han inte fick vara i och därför välte hela trädet. Det är ett illa dolt försök att smyghota Kurt med att sabba MITB-matchen om inte han får vara med i den. Kevin Owens kommer in och säger att fel gubbe pinnades igår, därför borde inte Lashley & Strowman vunnit och därmed är Owens på en vinnarstreak. Kreativt tänkt. Kurt säger att båda har en kvalificeringsmatch och det krävs ingen Alfred Einstein (Kingpin-skämt) att inse att de ska möta varandra HÄR OCH NU...

1. MITB-kvalificeringsmatch: Braun Strowman vs. Kevin Owens.
Alldeles för lång match men storyn är bra; Owens försöker få Braun att sänka sig själv för att vinna på countout men Braun tar sig alltid in innan tio. Han smiter, Braun följer efter och åker på en Tornado-DDT från barrikaden. Braun kutar in i stolpen. Superkick och frogsplash ger två innan Braun gör comeback med några rejäla tacklingar och powerslammar honom för tre efter 10:13. Bra story, bra utförande och båda gjorde sina roller väl men de kunde lätt karvat bort tre minuter av matchen. **

Kommentatorerna nämner att detta är Owens födelsedag, som han delar med sin stora idol Owen Hart. Själv fyller jag år dagen efter (det vill säga när jag skriver detta) och delar födelsedag med MIN idol, Thomas Von Brömssen.

- Mike Rome intervjuar Roman Reigns, som tänker vinna kvalificeringsmatchen, MITB-matchen och därefter WWE-bältet. Känns som att vi har hört detta förr.

- Bayley och Breezango pratar om att vinna MITB-väskan.

- Backstage: Goldust ber Kurt Angle om en kvalificeringsmatch, men Jinder Mahal avbryter och vill ha Reigns plats i trippelmatchen ikväll. Kurt bokar honom mot Chad Gable ikväll, och om han vinner ska han "fundera på det".

2. No Way Jose & Titus Worldwide vs. Baron Corbin & The Revival.
Dana Brooke och Joses conga-line är med in. Basic match. Hetta på Apollo Crews, tag till Jose som rensar innan Corbin avslutar honom med End of Days efter 4:58. Inget att klaga på här. *

3. MITB-kvalificeringsmatch: Ember Moon vs. Sasha Banks vs. Ruby Riott.
Första fallet gäller. Liv Morgan och Sarah Logan är med in. Det mest underhållande med Carmellas MITB-vinst förra året är att höra kommentatorerna ta sig igenom en verbal hinderbana där de ska berätta hur hon drog ner väskan utan att nämna James Ellsworth. Det blir en ren spotfest. Sasha voltar ut på Morgan & Logan och Riott sätter en missile-dropkick på henne från apronen. Ember med plancha på Riott. Ruby med rana på Sasha från hörna, men Sasha vänder till sunset-flip för två när Morgan & Logan räddar. Bayley kutar in och attackerar Morgan & Logan medan Sasha går för Bank Statement på Ruby, men Ember dyker in med Eclipse på Ruby (som sänker Banks i processen) för tre efter 10:32. Ganska dramatisk match, jag hade ingen aning om hur de tänkte boka denna. **

- Ember Moon är redo för MITB!

- Video om Bobby Lashley innan Renee Young genomför en sit-down-intervju med honom. Bobby berättar en gammal story om sina systrar för att ge honom en personlighet, och avslutar intervjun med att hälsa till dem. Jag vet inte vad jag tycker om detta; å ena sidan behöver han visa personlighet men hela segmentet kändes forcerat.

- Backstage: Sami Zayn & Kevin Owens är vänner igen, och Sami säger att om de ska komma någonvart i WWE måste någon av dem vinna bältet. Och eftersom Owens förlorat sin kvalificeringsmatch tycker han att Owens ska hjälpa honom vinna sin senare ikväll. Men Owens svarar inte, utan går bara ut varpå Sami ser besviken ut.

4. Chad Gable vs. Jinder Mahal.
Sunil Singh är med in. Returmatch från två veckor sen inför en tyst publik. Chad gör några rollups och en moonsault innan Jinder avslutar med Khallas efter 4:12. Som väntat var det ingen push planerad för Chad trots vinsten förra gången. Sunil retar Chad som nitar honom varpå Jinder attackerar Gable efteråt. *

- Alexa Bliss och The Ascension tänker vinna MITB-väskan. Ja, seriöst.

- Backstage: Zack Ryder tycker Kurt ska boka honom i en kvalificeringsmatch eftersom det är hans hemstad men Kurt är inte intresserad. Jinder vill att Kurt bokar trippelmatchen till en fyramanna men Kurt är inte intresserad av det heller.

5. Heath Slater & Rhyno vs. Dolph Ziggler & Drew McIntyre.
Kort match. 3MB exploderar med Heath vs. Drew! Zig Zag/Claymore-kick-kombo avslutar Slater efter 2:38. NR

6. Bobby Roode vs. Elias.
Tråkig match. Roodes Impaler avslutar efter 7:25 i vad som måste vara de längsta sju minuterna i mitt liv. Elias är kul "and then the bell rang" för att citera Bruce Prichard, och Roode är klart kompetent men förbannat tråkig. Roode säger efteråt att han vill ha en kvalificeringsmatch till MITB-matchen. 1/4*

- Seth Rollins med en segerpromo (han slog The Miz igår på Backlash) och utmanar VEMSOMHELST HÄR OCH NU, vilket leder till...

7. IC-champ Seth Rollins vs. Mojo Rawley.
Titelmatch. Oh, goody, han har alltså inte fått kicken än. Han tacklar Seth några gånger. Seth med plancha, blockbuster och Superkick för två. Mojo vänder Blackout till flapjack och ytterligare en tackling innan Seth gör Superkick, Ripcord-knee och Blackout för vinst efter 7:26. *1/4

- Finn Balor är redo!

8. RAW Tag-champs Matt Hardy & Bray Wyatt vs. Curtis Axel & Bo Dallas.
Nontitle. Bröderna bokas mot varandra men rör inte varandra en enda gång under hela matchen innan en dubbel Sister Abigail avslutar Axel efter 2:41. NR

- Nattie och Corbin tänker vinna MITB-väskan.

9. MITB-kvalificeringsmatch: Roman Reigns vs. Sami Zayn vs. Finn Balor.
Första fallet gäller. Hyfsad match. Sami och Finn dubbelteamar Reigns vid ringside. Zayn gör Helluva-kick och Finn gör Coup de Grace från barrikaden. Sami och Finn slåss en stund medan folk väntar på att Reigns ska vakna (eller att matchen ska ta slut). Reigns hoppar från barrikaden på Sami men tas ut igen. Zayn med exploder på Finn. Coup de Grace på Reigns missar och Reigns gör SMP på honom men Jinder smyger in och drar honom i benet för att distrahera honom. Helluva-kick sänker Reigns och Finn avslutar Sami med Coup de Grace efter 11:56. Oh, fantastiskt, Reigns vs. Jinder kommer säkert sätta världen i brand. **1/4

SLUTSATS: Tre matcher på över tio minuter varvat med ett gäng kortare matcher kändes som en bra mix, men Roode-Elias, Reigns-Jinder och vad de nu försöker bygga upp med Matt & Bray är inget som intresserar mig.

(Den här recensionen skrevs 2018-05-08.)
sebbe

InläggPostat: 15 maj 2018 14:29    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-05-14 - RAW IS UK!

- Michael Cole, Corey Graves & Booker T kommenterar.

- Roman Reigns in för en promo. Enligt kommentatorerna är han "serenaded" (hittade inget bra svensk ord, firad?) men är det verkligen rätt ord när han buas ut? Graves försöker rädda med att han får ett "typiskt mottagande för honom i UK", som om han inte blir utbuad överallt. Han vill ha Jinder Mahal HÄR OCH NU men får Kurt Angle istället som säger att Jinder är bokad i en MITB-kvalificeringsmatch ikväll. Reigns vill bokas in i matchen men får ett tvärnej på den frågan, han får inga fler chanser att kvalificera sig. Reigns surnar till och kutar ut backstage för att leta upp Jinder. Han hittar honom, men Jinder skickar fram Sunil Singh (nu när jag äntligen lärt mig hans namn ska väl hans bror snart göra comeback för att förvirra mig igen) för att ta de första smällarna så Jinder kan attackera Reigns bakifrån. De slåss till ingången där Reigns SMP sätter upp spear, men funktionärer och annat löst folk stoppar honom. Spoiler: Reigns som Steve Austin 1998 funkar inte.

1. IC-champ Seth Rollins vs. Kevin Owens.
Titelmatch, hur nu Owens lyckades få en sådan med tanke på att han inte vunnit en TV/PPV-match sedan februari (mot Dolph Ziggler) även om det är Open Challenge. Hursomhelst en förbannat bra match, och årets hittills bästa TV-match. Seth gör plancha men Owens fångar upp honom i firemans-carry och skickar in honom i stolpen i en fin spot. Seth gör Falcon Arrow på apronen, samt två planchas. Owens Swanton träffar knän. Seths frogsplash träffar också knän, och Owens rullar upp honom för två. Seth gör en step-up, men Owens blockerar vad han nu försökte sig på och gör en fishermans-buster ner. Seth rullar ut, Owens kastar in honom i ringen igen varpå Seth vaknar och sätter Blackout efter 11:26. ****

- Clips av ett NBC-event i USA från tidigare idag, där Nia Jax utmanade Ronda Rousey på MITB. Borde det inte vara tvärtom eftersom Jax är champion? Dave Meltzer pratade om detta i nästan en hel kvart på WOR och för att sammanfatta det kan man säga att han tycker idén är korkad.

- Backstage: Bo Dallas & Curtis Axel vill ha en Tag-titelmatch men Kurt tycker de måste börja vinna lite matcher först. De kallar sig nu B-Team, där B står för "best". Kurt bokar dem mot Breezango ikväll.

2. MITB-kvalificeringsmatch: Bobby Roode vs. No Way Jose vs. Baron Corbin.
Första fallet gäller. Stabil match, tempofylld och det hann aldrig bli tjatigt. Roode avslutar Jose med en Glorious DDT efter 7:41. **

- Backstage: Owens misströstar efter förlusten och kräver en returmatch. Kurt vill inte ge honom en, men Owens hotar med att ringa Stephanie om han inte får sin vilja fram.

- Backstage: Jinder är skadad och det är osäkert om han kan brottas ikväll.

3. Breezango vs. B-Team (Curtis Axel & Bo Dallas).
Basic match som inte direkt intresserade publiken. Fandango missar missile-legdrop och avslutas med en belly-to-back-suplex/neckbreaker-kombo efter 3:44. Finns det en mer basic tag-finisher än den? Detta blev för övrigt deras första vinst sedan kick-off-showen på Summerslam 2017 (Miz & Miztourage slog Hardys & Jason Jordan). B-Team drar en segerpromo efteråt där de återigen utmanar Matt Hardy & Bray Wyatt. *

4. Sasha Banks, Natalya & Ember Moon vs. Riott Squad.
Ganska heatlös match, även om arbete i den var helt okej. Facen dominerar innan det blir hetta på Sasha. Tag till Nattie som rensar innan det blir kaos och Nattie avslutar Liv Morgan med Sharpshooter efter 7:51. *

- Promo med Dolph Ziggler & Drew McIntyre om att de är bättre än alla andra.

5. RAW Tag-champs Matt Hardy & Bray Wyatt vs. The Revival.
Nontitle. Cole: "Booker, are you woken?" Booker: "I'm awake!" Det känns ibland som om han inte känner till produkten han kommenterar. Publiken sjunger "He's Got the Whole World in His Hand" medan Matt bearbetas. Han gör Side Effect på Dash Wilder där Wilder lyckas landa PÅ honom. Tag till Bray som rensar innan Kiss of Deletion (namnet på deras dubbelteam-Sister Abigail) avslutar efter 4:45. *

- Backstage: Sasha önskar Bayley lycka till i kvalificeringsmatchen.

- Sami Zayn in för en promo. Han missade några veckor på grund av yrsel efter Bobby Lashleys delayed suplex på RAW (som kom i samband med att han missade GRR, tänk så det kan slumpa sig) och har även ett läkarintyg som styrker detta. Han drar en promo om Lashley och säger att Bobbys systrar ska berätta nästa vecka hur Bobby EGENTLIGEN är.

6. MITB-kvalificeringsmatch: Bayley vs. Mickie James vs. Alexa Bliss.
Första fallet gäller. Var det verkligen nödvändigt med en paus tjugo sekunder in i matchen? Heelsen dubbelteamar Bayley, som gör comeback inför en helt tyst publik. B2B sänker Bliss men James sliter ut Bayley, och hoppar själv in för två när Bayley sliter ut henne. Bayley hoppar in i ringen igen där Bliss har vaknat och DDTar henne för tre efter 6:07. *

- Backstage: Reigns spearar Jinder genom en kartongvägg för att ta ut honom ur trippelmatchen och Kurt ska genast hitta en ersättare.

7. Finn Balor & Braun Strowman vs. Dolph Ziggler & Drew McIntyre.
Okej match. Hetta på Finn, tag till Braun som rensar. Det blir kaos, Braun tacklar Drew och Dolph kastrerar Finn i hörnan och pinnar honom efter 9:03. Random TV-match. *1/2

8. MITB-kvalificeringsmatch: Bobby Lashley vs. Elias vs. Kevin Owens.
Första fallet gäller. Okej match. Elias tar en paus mitt under matchen för att framföra en låt, men stoppas direkt. Lashley sänker Elias men Sami Zayn smyger in och drar ut honom ur ringen och sänker honom med en Helluva-kick medan Owens avslutar Elias med frogsplash efter 9:31. *1/2

- Nästa vecka: Bobby Lashleys systrar!

SLUTSATS: IC-matchen var väldigt bra, resten var åtminstone okej och det kändes som om det var mindre utfyllnad än vanligt. Stabil show.

(Den här recensionen skrevs 2018-05-15.)
sebbe

InläggPostat: 22 maj 2018 17:23    Rubrik: Svara med citat

RAW 2018-05-21

- Kurt Angle försöker hypa kvällens matcher när Stephanie avbryter och försöker övertyga honom om att samarbeta med henne för att han ska nå ännu högre i WWE. Han verkar dock se igenom det och att hon bara gör sig till. Hon tänker ta hand om kontraktsigneringen mellan Ronda Rousey och Nia Jax senare ikväll, och storyn är att hon gör allt för att fjäska för Ronda för att bli vän med henne. Men alla ser igenom det. Roman Reigns och Kevin Owens dundrar in så Stephanie bokar...

1. Roman Reigns vs. Kevin Owens.
JIP. Okej match men inte i närheten av förra veckans Seth Rollins vs. Owens-match som öppnade showen. Owens fintar Drive-By och gör Superkick för att ta över. Owens med DDT för två men kanonkula möts av en SMP. Owens fintar spear, rullar ut och spearas där istället innan Jinder Mahal attackerar för DQ efter 9:44. *1/2

- Seth räddar till en gigantisk pop (jag vet, jag vet, Reigns ska pushas oavsett vad någon tycker om det) för att sätta upp...

2. Seth Rollins & Roman Reigns vs. Jinder Mahal & Kevin Owens.
Sunil Singh är med in. JIP. Hetta på Reigns och Jinder fintar bort Seth precis innan den heta taggen. Het tag, Seth gör två planchas men åker på en double-knee-gutbuster av Jinder för två. Owens med gutbuster och springboard-elbow på Seth för två. Owens Superkickar Reigns. Seth Superkickar Owens och avslutar med Blackout efter 10:32. Jinder attackerar båda med en stol efteråt. **

- Sami Zayn står som väntat för veckans buskissegment när han introducerar Bobby Lashleys "tre systrar" (tre män i drag), som säger att de hade ett helvete under uppväxten eftersom Bobby alltid slog dem. Coach säger att "the crowd is stunned" för att förklara varför de sitter tysta. "Systrarna" kommer överens om att Bobby är en hemsk bror som bara älskar sig själv. Han kommer in, pucklar på dem och Sami flyr. Detta var precis så corny som väntat, och även om alla fem gjorde sina roller bra (speciellt Sami och "systrarna") var det ett riktigt bottennapp till segment.

- Renee Young intervjuar Alexa Bliss, som tänker vinna MITB-väskan.

3. Ember Moon vs. Alexa Bliss.
Mickie James är med in och distraherar så Bliss kan skicka in Ember i barrikaden med axeln före. Hon fortsätter bearbeta axeln och James fortsätter distrahera, men Ember lyckas göra comeback och avslutar med Eclipse efter 5:41. *

- Backstage: Finn Balor & Braun Strowman ber Steph om en returmatch mot Dolph Ziggler & Drew McIntyre, men hon bokar dem mot varandra istället för att hypa MITB där båda är bokade. Strowman krossar ett äpple med händerna för att avsluta segmentet, och Finn ser lite orolig ut.

4. No Way Jose vs. Baron Corbin.
Random TV-match. Corbin med resthold trettio sekunder in. Jose gör comeback men Corbin avslutar med Deep Six och End of Days efter 4:12. 1/4*

- Backstage: Kurt pratar med Chad Gable när Dolph Ziggler & Drew McIntyre kommer in, det blir tjafs och Kurt bokar en match till senare ikväll. Ibland är det inte krångligare än så.

5. Breezango vs. B-Team.
Kort match. Cole ska nämna "royal wedding" men håller på att säga "Royal Rumble" istället. Fandango dominerar men åker på en belly-to-back-suplex/neckbreaker-kombo för tre efter 1:43. Älskar hur Curtis Axel är förvånad över att de lyckades vinna igen. Dock var det inte mycket till match. NR

- Kontraktsigneringen resulterar inte i bråk som vanligt, utan det blir en lugn tillställning när Ronda och Jax verkar respektera varandra men är ändå självsäkra inför titelmatchen båda två.

6. Chad Gable vs. Dolph Ziggler.
Drew McIntyre är med in. JIP. Lite amatörbrottning inledningsvis (båda är/var duktiga amatörbrottare) innan Ziggler headbuttar honom vid repen och avslutar med Superkick efter 4:40. McIntyre mördar Chad med en Claymore-kick efteråt. *

7. MITB-kvalificeringsmatch: Natalya vs. Liv Morgan vs. Sarah Logan vs. Dana Brooke.
Första fallet gäller. Ruby Riott är med in. Sönderkoreograferad match men den höll ett högt tempo så den aldrig hann bli tråkig, samt att allt sattes som det skulle. Nattie avslutar Logan med en Sharpshooter efter 4:26. *

- RIB intervjuar Nattie, som hypar sin träningskompis Ronda Rousey (antar att hon vänder mot Ronda i sommar). Naturligtvis kommer Nattie att vända mot Ronda med tiden, frågan är bara när. Dave och Bryan spekulerade (gissa) att Nattie vinner MITB-väskan, Ronda vinner bältet på samma gala och Nattie cashar in den direkt och vinner bältet. På så vis ser inte Rondas förlust dålig ut, samt att det är ett vettigt slut på Ronda vs. Jax som annars bör sluta med DQ/countout eftersom de lär aldrig jobba ut Ronda där.

- Elias uppträder men Bobby Roode avbryter vilket sätter upp...

8. Bobby Roode vs. Elias.
Elias attackerar innan matchen men Roode insisterar på att domaren ska dra igång matchen. Ganska händelselös match. Roode är klart kapabel brottare men Elias har inget när matchen väl börjar. Roode klättrar men Elias kastrerar honom och avslutar med Drift Away efter 5:16. 1/2*

9. Finn Balor vs. Braun Strowman.
Strowman knuffar till Elias innan matchen. Klassisk David vs. Goliat-bokning. De är vänner men båda vill vinna. Strowman försöker vinna med power medan Finn försöker finta ut honom och vinna via countout efter en Coup från apronen. Strowman kommer in precis före tio. Han missar charge i hörnan och åker på corner-dropkick, men blockerar Coup de Grace och avslutar med två powerslams efter 10:33. Han teasar att göra en tredje efteråt men hjälper bara upp honom istället för att visa att de fortfarande är vänner. Bra bokning men en totalt meningslös match. **

- Nästa vecka: Gauntlet för sista platsen i MITB-matchen för damer (Bayley, Morgan, Logan, Riot, James, Sasha & Brooke) samt Seth vs. Jinder om IC-bältet.

SLUTSATS: Ganska intetsägande show denna veckan. Ingen stack ut ur mängden förutom Lashley-Zayn-segmentet och det var knappast på ett positivt sätt, men eftersom det är hela tre veckor kvar till MITB är det inte så konstigt.

(Den här recensionen skrevs 2018-05-22.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Sebbes hörna Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet