Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd. SPOIL
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 28, 29, 30

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 10 maj 2018 17:34    Rubrik: Svara med citat

cat scratch fever skrev:
sebbe skrev:
cat scratch fever skrev:

Jo det är den hårda sanningen. Lite som samhället i övrigt även om det förstås bara är en fas.

Hårda sanningen? Nja, tjillevippenämt, objektifiering av kvinnor och svordomar i WWE fungerade när det begav sig men idag är det pinsamt att se. Själv var jag i precis rätt målgrupp och älskade WWE i den här eran men när jag ser om det är det skämskudde direkt.

Det beror bara på att den nya samhällsnormen vill att man ska skämmas över det. Jag ser igenom det och skäms inte över det. Nåväl, var och en har rätt till sin åsikt, min är att det är på tok för mycket censur.

Kan hålla med er båda till en viss del, även om jag tycker att samhället går åt helt fel håll när det kommer till yttrandefrihet, censur m.m.
Jag skäms inte när jag ser saker från Attitude-eran, jag gillar det fortfarande. Jag skäms mer över dagens produkt som ska vara alla till lags, hade hellre sett att den riktade sig mot en äldre målgrupp, typ 16-17 och uppåt.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 11 maj 2018 07:41    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
cat scratch fever skrev:
sebbe skrev:
cat scratch fever skrev:

Jo det är den hårda sanningen. Lite som samhället i övrigt även om det förstås bara är en fas.

Hårda sanningen? Nja, tjillevippenämt, objektifiering av kvinnor och svordomar i WWE fungerade när det begav sig men idag är det pinsamt att se. Själv var jag i precis rätt målgrupp och älskade WWE i den här eran men när jag ser om det är det skämskudde direkt.

Det beror bara på att den nya samhällsnormen vill att man ska skämmas över det. Jag ser igenom det och skäms inte över det. Nåväl, var och en har rätt till sin åsikt, min är att det är på tok för mycket censur.

Kan hålla med er båda till en viss del, även om jag tycker att samhället går åt helt fel håll när det kommer till yttrandefrihet, censur m.m.
Jag skäms inte när jag ser saker från Attitude-eran, jag gillar det fortfarande. Jag skäms mer över dagens produkt som ska vara alla till lags, hade hellre sett att den riktade sig mot en äldre målgrupp, typ 16-17 och uppåt.... Cool

Jag håller med de som anser att Attitude-eran egentligen var mer barnslig än PG-eran. Mycket är fruktansvärt när man går tillbaka. Kiss och bajshumor ansågs kanske vara attityd då men för mig är det dagisnivå om något.

Sedan kan man diskutera kvinnosynen och liknande. Själv har jag alltid föredragit brottning och därför har jag ogillat mycket av det strunt som inte fokuserar på bra brottning vilket gjorde att jag inte gillade mycket av det damerna gjorde under sent 90-tal på grund av det. Då satt jag och tittade på FMW's damdivision som presenterades seriöst och stenhårt, med en hel del gore inblandat (vilket man också kan ifrågasätta givetvis).

Jag föredrar min wrestling vuxen, men vuxen på riktigt, inte pubertal och edgy. Men attitude-eran hade den fördelen att de hade så många bra brottare på topp samt att alla var oerhört populära. Till och med folk som New Age Outlaws var över och folk ser tillbaka på dem med ett gott öga. Det tror jag inte skulle skett under en annan tid. Det är som om vi idag skulle se tillbaka på Enzo och Big Cass som något speciellt...
Till överst på sidan
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 14 maj 2018 21:26    Rubrik: Svara med citat

https://www.youtube.com/watch?v=8XBLuU_4Qgo

Cena talar ut om hans och Nikkis "breaK". Det går rykten om att detta bara är work och är något som dom gör för att förbättra tittarsiffrorna för Total Bellas eller vad det nu heter.
Vad tror ni? Själv skulle jag inte bli förvånad om det är så men snacka om att riskera att skjuta sig själv i foten om det kommer ut bevis att det är work.

Sebbe, du följer väl den showen, vad tror du?..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 15 maj 2018 02:56    Rubrik: Svara med citat

Och nu har Nikki svarat.
https://twitter.com/extratv/status/996097608782262273
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 15 maj 2018 19:11    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:

Sebbe, du följer väl den showen, vad tror du?..... Cool

Nope, jag vet inte ens om jag såg ett enda avsnitt av Total Bellas.
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 15 maj 2018 20:21    Rubrik: Svara med citat

Jag har sett de flesta, om inte alla, avsnitt av Total Bellas. Det är hysteriskt roligt.

Men nej, jag tror absolut inte att det är en work. Nikki har dumpat Cena på riktigt.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 28, 29, 30
Sida 30 av 30

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet