Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE NXT TakeOver: Chicago II

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 16 jun 2018 21:17    Rubrik: WWE NXT TakeOver: Chicago II Svara med citat

Citat:
The following is scheduled to be the match line-up for tonight's WWE NXT TakeOver: Chicago II event:

NXT Championship Match: Aleister Black (c) vs. Lars Sullivan

Chicago Street Fight: Johnny Gargano vs. Tommaso Ciampa

NXT Women’s Championship Match: Shayna Baszler (c) vs. Nikki Cross

NXT Tag Team Championship Match: Undisputed ERA (c) vs. Oney Lorcan & Danny Burch

The King vs. The Prince: Ricochet vs. Velveteen Dream

Saxat från WrestlingAttitude.com.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 17 jun 2018 13:50    Rubrik: Svara med citat

Vilken gala, NXT levererar som vanligt! Thumbs up
Hela galan var riktigt bra rakt igenom, men hade jag fått välja så hade inte satt Johnny Gargano vs. Tommaso Ciampa som main event.
Även om jag gillade matchen så har jag noll intresse för deras fejd.
För mig är det något som saknas där, vad vet jag inte Unsure

Bästa matchen på galan var öppningsmatchen mellan Undisputed ERA vs. Oney Lorcan & Danny Burch. Bra tempo, bra publik, bra brottning... Thumbs up

Det är tydligt att NXT är för en mer vuxen publik medans WWE's huvudprodukt är för 15 och yngre.... Sad
MITB kommer få det svårt att toppa detta.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 17 jun 2018 14:10    Rubrik: Svara med citat

Det här hade jag helt glömt av att det var igår. Sicken glad överraskning! Kollade precis igenom den till en sen lunch och fika.

Som vanligt ett kanonevent, fem matcher på tre timmar, tajt förpackat.

Tag team match for the NXT Tag Team Championship
The Undisputed Era vs. Oney Lorcan and Danny Burch
Tycker som Vobban att att första matchen var bäst. Högt tempo utan alltför invecklade spots. Ett par gånger gick den brottare som försökte pinna och misslyckades direkt till ett sbmissionförsök, det gillade jag verkligen.

Singles match
Ricochet vs. Velveteen Dream
Velveteen Dream är ju en så sjukt karismatisk karaktär! Sen var det ju en liten extra mindgamebonus med Velveteen Dreams tights...

Singles match for the NXT Women's Championship
Shayna Baszler vs. Nikki Cross
Cross är enligt mig på gränsen med sin galenskap, men helt ok match som fick över Baszler som en kallblodig dräpare.

Singles match for the NXT Championship
Aleister Black vs. Lars Sullivan
Jag gillar Lars ändå, en stor kluns som kan ta emot enorma mängder spö och sen kan ge tillbaka.
Ganska bra match som visade att Aleister Black ändå måste anstränga sig för att kunna vinna över ett monster som Lars Sullivan.

Chicago Street Fight
Tommaso Ciampa vs. Johnny Gargano
Dryga 35 minuter av mordförsök på diverse kreativa sätt. Jag hade gärna sett Johnny Wrestling som vinnare, ge ett feel good ögonblick för att avsluta fejden och sen skicka Jompa vidare till maincardet.

Senast ändrad av Justin Time den 17 jun 2018 15:13, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Mr A

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 17 jun 2018 15:09    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Vilken gala, NXT levererar som vanligt! Thumbs up
Hela galan var riktigt bra rakt igenom, men hade jag fått välja så hade inte satt Johnny Gargano vs. Tommaso Ciampa som main event.
Även om jag gillade matchen så har jag noll intresse för deras fejd.
För mig är det något som saknas där, vad vet jag inte Unsure

Bästa matchen på galan var öppningsmatchen mellan Undisputed ERA vs. Oney Lorcan & Danny Burch. Bra tempo, bra publik, bra brottning... Thumbs up

Det är tydligt att NXT är för en mer vuxen publik medans WWE's huvudprodukt är för 15 och yngre.... Sad
MITB kommer få det svårt att toppa detta.... Cool

Att Vince som affärsman satsar på family entertainment på huvudprodukten istället för hardcore fans är förståeligt.
Mr A; Silver och Bronsmedaljör i wrestlingtippning och slog Bruno och Trent 2011. #3 Slog inte Bruno och Trent 2012 eller 2013 Plats #57 samt #20. Tog Silver 2014 och slog Bruno och Trent. #2. Nu bara Guldet kvar. #3#57#20#2 samt brons på swew 14/15 #3.
Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 17 jun 2018 15:15    Rubrik: Svara med citat

NXT Takeover 2018-06-16 - Chicago II

- Vic Joseph, Percy Watson & Nigel McGuinness kommenterar.

Vic ersätter Mauro ikväll som är upptagen med boxning, och jag sörjer inte det minsta. Jag verkar vara en av få som tycker att Mauro är jobbig att lyssna på med sina over-the-top-reaktioner som låter lika plastigt och påklistrat som Michael Coles kommentering. Vic är inte världens bästa kommentator men lågmäld så han inte blir jobbig i längden, och jag uppskattar Nigels tillbakalutade stil där han inte försöker överrösta de andra. Percy är som vanligt totalt onödig men jag antar att de måste ha en svart kille med (Otunga, Coach, Byron).

1. NXT Tag-champs Roderick Strong & Kyle O'Reilly vs. Danny Burch & Oney Lorcan.
Titelmatch. Adam Cole är med in. Enormt fartfylld och välbrottad match med en enorm hetta rakt igenom, förutom - lite lustigt nog - vid den heta taggen där publiken kändes måttligt roade. Men i övrigt var de heta rakt igenom. Facen dubbel-DDTar Strong för två. Kyle kastar ner Lorcan från hörnan så han bumpar på apronen och ut i en imponerande spot för att ta ut honom en stund. UE bearbetar Burch en stund innan Lorcan sätter en dubbel blockbuster från hörnan och ut. Burch gör Electric Chair på O'Reilley och Lorcan gör en flying uppercut men Cole drar ut Kyle för två och blir bannad från ringside för besväret. Publiken tycker detta är bullshit. Lorcan suplexar sig ur en guillotine i en imponerande spot (jag är en sucker för marklyfts-suplexes). Lorcan gör powerbomb och halvkrabba på Strong samtidigt som Burch gör Crossface på O'Reilley. Kyle kan inte ta sig Crossfacen - och Cole är utslängd - så han sparkar Lorcan i huvudet så han tvingas släppa upp Strong (älskar bra tagteam-arbete) och TUE avslutar Lorcan med Total Elimination efter 16:03. En perfekt start på kvällen. ****1/2

- Kairi Sane sitter i publiken, och senare ser vi även EC3 och Keith Lee där.

2. Ricochet vs. Velveteen Dream.
Dream har Hulk Hogan 2002-inspirerad outfit (med texten "Dream STILL over") vilket naturligtvis inte är en slump utan ett tecken på att Hulk får komma in i stugvärmen snart igen. Nåväl. Storyn är att Rico och Dream känner varandra så pass bra att de vet vad den andre tänker göra innan de gör det, och att de försöker utklassa varandra. Båda dyker. Dream gör DV-bomb från repen och suplexar ut honom från apronen men båda är inne precis före tio. Dream med DV-bomb från ingenstans för två. Han gör en fin DDT för två och skriker åt honom att han hör hemma i en bingohall istället för i NXT. Jag gillar deras nearfalls här, det är flera gånger jag är ÖVERTYGAD om att matchen är över men de sparkar ur. Rico snor Dreams DV-bomb och Purple Rainmaker för två. SSP träffar dock knän och Dream missar Purple Rainmaker så Rico kan avsluta med 630 efter 22:12 ****1/4

3. NXT Womens-champ Shayna Baszler vs. Nikki Cross.
Titelmatch. Denna klickade inte riktigt. Nikkis gimmick som galen tjej får Baszler ur balans men hon matar på med MMA-offense och gör en choke varpå Nikki däckar för tre efter 9:25. *

4. NXT-champ Aleister Black vs. Lars Sullivan.
Titelmatch. Förbannat bra match som jag troligen gillade mer än jag "borde". Klassisk David vs. Goliat-match där båda skötte sina roller exemplariskt, och det enda klagomålet jag har är en Black Mass som missade så grovt att det genererade ett "YOU FUCKED UP"-chant men Black kompenserade med en HÅRD Black Mass en stund senare som slog upp Sullivans mun. Black moonsaultar ut men blir uppfångad och indrämd i apronen. Black blockerar pop-up-powerslam men Lars gör en vanlig och sedan sin pop-up-powerslam för två. Lars gör en diving headbutt som träffar knän, vilket gör ont på Black (work) så Lars börjar bearbeta det. Back med springboard-moonsault (med skadat knä, jag vet). Lars gör Brock-lock. Freak Accident vänds till DDT. Lars powerslammar honom på apronen och får två med en diving headbutt. Black Mass botchas (se ovan) och en andra blockeras. Black blockerar Freak Accident med högt knä och gör Black Mass (där Lars börjar blöda) innan ytterligare en Black Mass avslutar efter 14:10. Det var längesen jag var helt fast i en match från början till slut. Fantastisk match där Black knappast bar Sullivan till en bra match, Lars gjorde sin del av arbetet väldigt bra. ****1/2

5. Streetfight: Johnny Gargano vs. Tommaso Ciampa.
Wow. Jag vet inte vad jag ska säga. Wow. Jag hade förväntningar på en väldigt bra match här men den överträffade vida mina förväntningar med råge. Även om jag inte var något större fan av deras senaste Takeover-match (***) gillar jag båda brottarna rejält och var säker på att de kunde leverera en toppenmatch här, men denna var något utöver det vanliga. De har en perfekt dynamik ihop; Ciampa är en fantastiskt osympatisk heel som är svår att tycka om medan Gargano är en bra babyface som tvärtom är väldigt lätt att gilla, inte minst för att det är han som blev förråd av Ciampa förra året vilket drog igång fejden (som dock kom av sig eftersom Ciampa var skadad och tvingades ta timeout). Något som sällan kommer upp i de här diskussionerna är att alla smarts vet att de är bästa vänner privat men trots det lyckas de få en sådan enorm respons av fansen som i NXT till stor del är smarks.

Nåväl.

Candice ger Gargano en krycka som vapen innan matchen och ber honom "kick his ass". Ciampa har också en krycka som vapen. Andra vapen som används är en stoppskylt, en soptunna med lock och en stol. Gargano kastar Ciampa över kommentatorsbordet så Nigel träffas i huvudet av hans stövel vilket inte var planerat. Men det verkar inte tagit så illa som tur är. Gargano flyger från en platå ner på Ciampa vid ingången. Ciampa gör tre germans men Gargano reverserar en fjärde och sätter en plancha. Ciampa använder en för att bearbeta Garganos redan skadade nacke en stund. Gargano sätter en springboard-spear från ingenstans och piskar honom med sitt skärp medan publiken skriker "YOU DESERVE IT!". Ciampa gör Project Ciampa (powerbomb till Lumbar Check), knäar in en stol i ansiktet på honom två gånger och får två med White Noise. Han börjar därefter demolera ringen med en bultsax så brädorna under mattan blottas. Han går för en White Noise på plankorna men Gargano blockerar och gör Tree of Woe med tillhörande Superkick. Ännu en Superkick, slag med locket mot ansiktet samt springboard ut från Gargano men nu möter Ciampa honom med locket i nyllet. Gargano använder stolen som vapen mot Ciampas onda ben men blir själv inskickad i en soptunna i hörnan. Ciampa med Gargano Escape samt ett slag med kryckan mot nacken för två. Han tar därefter av Garganos vigselring och spottar på den, vilket både är symbolik för att Johnny ska "säga farväl" till Candice och blir viktigt senare. Gargano sätter en White Noise från en fraktcontainer ner igenom två bord i en tjusig spot som tar ut båda. Tränare kutar in och bär ut Ciampa på bår medan Gargano tittar på och ser helt slut ut. Han verkar tycka att han han skadat Ciampa tillräckligt men tittar ner på sitt ringlösa finger och kommer på att Ciampa förtjänar en omgång till. Han kör tillbaka Ciampas bår till ringside och drar av nackkragen han nyss fått, sätter handklovar på honom och gör sex (!) Superkicks och Gargano Escape där Ciampa tappar, men ingen domare är närvarande. Funktionärer drar bort Gargano igen vilket gör att Ciampa hinner piggna till och DDTar honom från ingenstans på plankorna i ringen för tre efter 35:29. Klart oväntat slut på en fantastisk story. Jag föredrar denna jämfört med förra matchen eftersom denna hade bättre storytelling och de upprepade inte sig så mycket i denna. *****

Det ska sägas att jag inte slänger ur mig högsta betyg hursomhelst, och jag har bara två gånger tidigare gett en match högsta betyg efter första tittningen. Totalt har jag nog mindre än ett dussin *****-matcher i mitt arkiv så det betyget är heligt för mig. Och jag tramsar inte med högre betyg än fem.

- Showen slutar med att Ciampa vinkar elakt mot Gargano medan funktionärer försöker hjälpa honom ut. Jag har ingen aning om hur detta fortsätter men ser såklart fram emot att få veta.

SLUTSATS: Jag önskar Roman och Jinder all lycka till ikväll.

Tummen upp.

(Den här recensionen skrevs 2018-06-17.)

Senast ändrad av sebbe den 17 jun 2018 23:12, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 17 jun 2018 15:36    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
630 träffar dock knän och Dream missar Purple Rainmaker så Rico kan avsluta med 630 efter 22:12

Var det inte en shooting star press som träffade knäna?
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 17 jun 2018 15:49    Rubrik: Svara med citat

Jo, det var det, tack.
TheInsane

InläggPostat: 19 jun 2018 16:56    Rubrik: Svara med citat

Innan denna gala tog jag mig friheten att se de två sista matcherna från de två senaste NXT-showerna. Jag har nämligen, under en längre tid, känt ointresse av just main eventbrottarna i NXT. Det här är mina reflektioner kring dessa:

Aleister Black vs Adam Cole (Extreme Rules match).

Jag har insett att jag inte gillar Black. Det är något som inte klaffar mellan hans stil i ringen och hans gimmick. Att vara en ockultist som flipfloppar runt i ringen tycker jag inte fungerar. Det är något stressigt över hans stil. Att detta var "extreme rules" hjälpte nog inte. Helt ok var det dock, de är inga dåliga brottare, men det är inte i min smak.

Andrade Cien Almas (c) (with Zelina Vega) vs Johnny Gargano.

Detta var däremot mycket bra. Har aldrig tidigare lagt märke till Gargano men gillade verkligen det jag såg här. Inte rädd för att dra ner på tempot och ge oss en bergochdalbana i känslor. Har tidigare inte direkt uppskattat Almas men han drog sitt strå till lasset här.

Aleister Black vs Andrade Cien Almas (c) (with Zelina Vega).

Samma känsla som förra Blackmatchen. Jag gillar inte stilen. Och Almas lyckas inte få upp mitt intresse trots Blacks stil. Återigen helt ok men inget som får mig att vilja se någon av brottarna igen.

Johnny Gargano vs Tommaso Ciampa (Unsanctioned match).

En bra match, men inte så fantastisk som vissa vill få det till. Återigen uppskattar jag att man inte är rädd för ett långsammare tempo ibland. Ciampa har en bra look men jag tycker att han saknar något i karisman. Däremot helt rätt att inte låta honom ha någon musik när han kommer in.

NXT TakeOver: Chicago II:

The Undisputed Eravs vs Oney Lorcan and Danny Burch

Jag tycker tag teams är det NXT ofta lyckas bäst med. Åtminstone i matchkvalitet. kanske är det för att man är svältfödd på detta. WWE ger oss inte bra tag teammatcher och inte NJPW heller. Men i NXT når de ofta riktigt högt. Tyckte mycket om denna match. Hade nog aldrig tidigare sett Lorcan och Burch. Första intrycket är att deras look är lite speciell, vet inte om jag gillar den eller inte ännu. Matchkvaliteten var bra och detta tycke jag kanske var kvällens bästa match.

Ricochet vs Velveteen Dream

Helt ok. Ricochet gör sina grejer snyggt men jag gillar inte stilen. Dream får mycket positiv kritik och han har något i sin gimmick men han är inte riktigt där i ringen tycker jag.

Shayna Baszler vs Nikki Cross

Tycker verkligen inte om Cross. Det känns inte äkta eller genuint. Hon överspelar och har lite samma problem som Nia Jax brukade ha. Dvs att det ofta känns som om hon inte kan hålla tillbaka ett leende trots att hon ska göra allt utom att le. Baszlers utstrålning gillar jag. Hon är inte alls så bra som hon borde vara i ringen men jag tycker att det fungerar ändå.

Aleister Black vs Lars Sullivan

Föredrar nog denna framför de två andra Blackmatcherna. Mest för att han inte kunde köra sina vanliga grejer. Sullivan har en fantastisk look. Inte bara stor utan också väldigt säreget utseende. Matchen var ok.

Tommaso Ciampa vs Johnny Gargano

En bra match men långt ifrån de ***** som Sebbe och andra gett den. verkar vara en vattendelare dock. Har sett betyg på strax under *** också. Bra story och väl genomfört men för mig var den aldrig i närheten av det klimax jag vill se för en riktig klassiker. Hade jag betygsatt hade det nog blivit ***

Överlag en bra gala. NXT är oftast lätt-tittat och lägger vikt vid det jag föredrar, brottningen. Storylines brukar dessutom vara mogna och hyfsat logiska. Det är ingen tvekan om att jag föredrar NXT framför WWE alla dagar i veckan.
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 21 jun 2018 17:56    Rubrik: Svara med citat

Dave Meltzers Takeover-betyg. Håller ni med?

Tag ****1/2

Ricochet vs. Velveteen Dream ****1/4

Baszler vs. Cross **1/4

Black vs. Sullivan ***1/4

Gargano vs. Ciampa ****1/2
TheInsane

InläggPostat: 21 jun 2018 23:06    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Dave Meltzers Takeover-betyg. Håller ni med?
Tag ****1/2

Ricochet vs. Velveteen Dream ****1/4

Baszler vs. Cross **1/4

Black vs. Sullivan ***1/4

Gargano vs. Ciampa ****1/2

Tag ***3/4

Ricochet vs. Velveteen Dream **3/4

Baszler vs. Cross *3/4

Black vs. Sullivan **1/2

Gargano vs. Ciampa ***
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet