Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE EXTREME RULES 2018

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 26 jun 2018 12:03    Rubrik: WWE EXTREME RULES 2018 Svara med citat

WWE EXTREME RULES 2018

July 15, 2018
at the PPG Paints Arena
in Pittsburgh, Pennsylvania

WWE Raw Women's Champion Alexa Bliss (c) vs. Nia Jax
WWE Champion AJ Styles (c) vs. Rusev
WWE Raw Tag Team Champion Matt Hardy and Bray Wyatt (c) vs. The B-Team
Roman Reigns vs. Bobby Lashley

Någon fler än jag som tycker att dom ska byta namn på denna gala? Denna och några till behöver namnbyten.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb

Senast ändrad av TheVobb den 04 aug 2018 05:23, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Chiraz

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 26 jun 2018 14:21    Rubrik: Svara med citat

Jo jag håller med om namnbyte. De enda 2 gångerna det verkligen var extreme rules var väl när de hette One night stand. Det här placebot fungerar verkligen bara sådär, inte mycket extreme över det hela.
TheVobb

InläggPostat: 26 jun 2018 15:09    Rubrik: Svara med citat

Chiraz skrev:
Jo jag håller med om namnbyte. De enda 2 gångerna det verkligen var extreme rules var väl när de hette One night stand. Det här placebot fungerar verkligen bara sådär, inte mycket extreme över det hela.

Eller hur? Ska dom ha dessa gimmick-ppvs så borde dom gå mera "all in" så att dom får mer betydelse.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 03 jul 2018 13:47    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

Citat:

– Singles Match: Roman Reigns vs. Bobby Lashley

– WWE Title Match: AJ Styles © vs. Rusev

– WWE Intercontinental Title Iron Man Match: Dolph Ziggler © vs. Seth Rollins

– WWE SmackDown Tag Team Title Match: Luke Harper & Erick Rowan © vs. Daniel Bryan & Kane

– WWE Raw Women’s Title Extreme Rules Match: Alexa Bliss © vs. Nia Jax

– WWE SmackDown Women’s Title Match: Carmella © vs. Asuka

– WWE Raw Tag Team Title Match: Bray Wyatt & Matt Hardy © vs. Curtis Axel & Bo Dallas

Saxat från eWrestlingNews.com... För att vara "Extreme Rules" så var det klent med gimmickmatcher Thumb down .... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 03 jul 2018 13:50    Rubrik: Svara med citat

Läste precis att det ryktas om att Kevin Owens ska möta Braun Strowman på denna gala i en Steel Cage Match.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 05 jul 2018 22:55    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

Citat:

– WWE Intercontinental Title 30-Minute Iron Man Match: Dolph Ziggler © vs. Seth Rollins

– WWE SmackDown Tag Team Title Match: Luke Harper & Erick Rowan © vs. Daniel Bryan & Kane

– WWE Raw Tag Team Title Match: Bray Wyatt & Matt Hardy © vs. Curtis Axel & Bo Dallas

– WWE United States Title Match: Jeff Hardy © vs. Shinsuke Nakamura

– Singles Match: Finn Balor vs. Baron Corbin

Saxat från eWrestlingNews.com.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 10 jul 2018 12:51    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

Citat:

– Steel Cage Match Braun Strowman vs. Kevin Owens

– WWE Intercontinental Title 30-Minute Iron Man Match: Dolph Ziggler © vs. Seth Rollins

Saxat från eWrestlingNews.com.... Kan tycka att matchen mellan Lashley och Reigns borde ha bli en No DQ eller något liknande, en "vanlig" match känns lite väl blekt för denna gala.... Cool

Till överst på sidan
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 10 jul 2018 19:06    Rubrik: Svara med citat

Ja inget av detta känns ju särskilt ”extremt”. Det är iofs bra att gimmickgalorna försvinner, men då får de ju byta namn på dem.
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 10 jul 2018 20:07    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Ja inget av detta känns ju särskilt ”extremt”. Det är iofs bra att gimmickgalorna försvinner, men då får de ju byta namn på dem.

John Pollock och Wai Ting föreslog att döpa om den till "Regular Rules".
TheVobb

InläggPostat: 10 jul 2018 22:07    Rubrik: Svara med citat

Citat:
SmackDown General Manager Paige has announced a Tables Match between SAnitY and The New Day for Sunday's WWE Extreme Rules Kickoff pre-show, which begins at 6pm EST.

Saxat från https://www.wrestlingattitude.com/2018/07/tables-match-set-for-wwe-extreme-rules.html ..... Cool

Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 13 jul 2018 15:49    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
DiBiase skrev:

John Pollock och Wai Ting föreslog att döpa om den till "Regular Rules".

Ex-extreme Rules!
TheVobb

InläggPostat: 14 jul 2018 14:34    Rubrik: Svara med citat

Citat:
WWE has announced that Sin Cara vs. Andrade Almas will go down on the Extreme Rules pre-show.

The Extreme Rules pay-per-view event takes place on Sunday, July 15, 2018 in Pittsburgh, Pennsylvania at the PPG Paints Arena and will air on the WWE Network and some traditional pay-per-view outlets. Both Raw and SmackDown brands will be featured.

Uppdaterat matchmkort:

– Steel Cage Match Braun Strowman vs. Kevin Owens

– WWE SmackDown Women’s Title Match: Carmella © vs. Asuka – James Ellsworth in a shark cage

– Tables Match (Pre-Show): The New Day vs. SAnitY

– Singles Match (Pre-Show): Sin Cara vs. Andrade Almas

Saxat från eWrestlingNews.com.... Cool

Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 16 jul 2018 18:13    Rubrik: Svara med citat

8. Extreme Rules 2018 (2018-07-15)

- Michael Cole, Coach, Tom Phillips, Corey Graves & Byron Saxton kommenterar i olika konstellationer.

- Kick-off:

A. Sin Cara vs. Andrade "Cien" Almas.
Zelina Vega är med in. Bra match, bättre än på senaste SDL. Allt sattes perfekt. SICA gör en plancha in i barrikaden och skadar armen så Almas kan bearbeta den i pausen. Graves undrar om det är samma person under masken nu som när Almas lärde känna honom för många år sedan, blink-blink. SICA gör comeback med några flips och en sorts Canadian Destroyer för två. Almas bumpar ner från hörnan, på apronen och sedan ut och SICA utför en headscissors från toppen och ut. Han gör frogsplash men Vega distraherar domaren så Almas kan göra en corner-dropkick, dubbelknä i hörnan och avslutar med hammerlock-DDT efter 7:01. **1/2

B. Tables: The New Day vs. SAnitY.
Underhållande match. Jag tog för givet att alla tre i teamet måste igenom varsitt bord för att matchen ska sluta, men tydligen räckte det med en lagmedlem. Jag vet inte om de glömde berätta detta eller om det var jag som jag var ouppmärksam. Folk dyker och teasar spots igenom bord. New Day gör en Tower of Doom-spot där Xavier Woods och Big E håller upp Eric Young och Alexander Wolfe varpå Kofi sänker båda med en double-stomp. Finishen är inte speciellt dramatisk; Kofi och Wolfe slåss på apronen där Wolfe trycker ut Kofi, och Young hoppar från hörnan med en elbow på Kofi igenom ett bord för vinst efter 7:36. **1/2

- PPV:

1. RAW Tag-champs Matt Hardy & Bray Wyatt vs. B-Team.
Titelmatch. De teasar Bray vs. Bo i början, men det dröjer ända till slutet innan vi får det. Hetta på Matt, tag till Bray som rensar och knuffar till lillbrorsan. Det blir kaos och Bo skickar in Matt i Bray och avslutar Matt med en draping-neckbreaker efter 8:00. RIB intervjuar ett överlyckligt B-Team efteråt. *

- Renee Young intervjuar Kurt Angle, som tänker strippa Brock Lesnar på U-bältet om han inte kommer till RAW imorgon.

2. Finn Balor vs. Baron Corbin.
Cole säger att detta är första singelmötet dem emellan (vilket såklart inte stämmer) men att de har gått många tag-matcher varav jag minns exakt noll stycken av dem. Nåväl. Trist match. Corbin dominerar 95% av den medan sitter på händerna. Coach noterar glatt att Corbin aldrig sett bättre ut. Jag vet inte om jag hade sagt just det just här. Efter sju tråkiga minuter gör Balor comeback, Corbin kastrerar honom i hörnan för att undvika Coup de Grace och går för en End of Days men Balor blockerar och gör ett small package för tre efter 8:19. Matchen var som att sitta i en bajamaja en varm sommardag. DUD

- Backstage: Bludgeon Brothers attackerar Team Hell No och sabbar Kanes ben med en slägga så kommentatorerna spekulerar i om titelmatchen kommer bli av ikväll.

3. SDL Womens-champ Carmella vs. Asuka.
Titelmatch. James Ellsworth är inlåst i en hajbur ovanför ringen för att inte kunna hjälpa Carmella (LOL), och opraktiskt nog är han enligt wrestlingreglerna heel och därmed höjdrädd. Det är som i alla tecknade filmer där elefanter är livrädda för möss. Damerna brottas en stund men allt fokus är på James, som smugglat in en dyrk för att låsa upp buren varpå Graves skriker "JAMES ELLSWORTH: EXPERT LOCKSMITH" vilket fick mig att skratta spontant. Asuka gör Asuka-lock men måste släppa upp vid repen och suplexar henne vid ringside. James får upp låset och tar sig ut, men fastnar med ena foten så han hänger upp-och-ner (work såklart). Några indiewrestlers utklädda till tekniker kutar in och får ner buren en bit så Asuka passar på att öva frisparkar på honom. De stoppar henne men hon tar hand om dem och fortsätter sparka loss mot stackars James när Carm smyger fram bakifrån och skickar in Asuka i buren med huvudet före och pinnar henne efter 5:25. Asuka vaknar och fortsätter puckla på James, och även om jag inte är ett fan av honom tycker jag han tar sitt arbete på allvar utan att tramsa vilket han ska ha all cred för, som kidsen säger. Tillräckligt kort match för att inte bli långtråkig men det märks klart och tydligt att WWE har noll förtroende för Carm i ringen eftersom det tvingas boka hennes matcher utan att involvera henne mer än nödvändigt. 1/2*

4. US-champ Jeff Hardy vs. Shinsuke Nakamura.
Titelmatch. Match och match, Naka gör en lowblow innan matchen, Jeff insisterar på att domaren drar igång matchen och då gör Naka en Kinshasa för tre efter 0:06. Randy Orton kommer in efteråt, Naka bailar och Orton vänder heel genom att misshandla Jeff. Lite senare får vi veta att Jeff väljer att casha in sin returmatch på tisdagens SDL. NR

5. Cage: Braun Strowman vs. Kevin Owens.
Pinfall, submission eller utgång gäller. Braun dominerar och Owens försöker smita. Han lyckas göra en frogsplash och Stunner för två, innan han låser fast Braun i buren med handklovar. Braun lyckas ändå chokeslamma honom med en arm. Owens går mot buren, gör crotch-chop mot Braun ("SUCK IT!") och börjar klättra. Naturligtvis rycker Braun kedjan och klättrar efter tills båda hamnar på toppen av buren där Braun slänger Owens genom ett bord vid ringside i en bra spot. Eftersom Owens nådde golv i samband med spotten vinner han efter 8:07. Bra slutspot men själva matchen var inget utöver det vanliga. Förmodligen kom någon på att det är 20 år sen (och tre veckor) sedan Mick Foleys legendariska fall från buren i samma stad och tyckte det skulle vara en bra idé att göra en repris på det. **

6. SDL Tag-champs Bludgeon Brothers vs. Team Hell No.
Titelmatch. Daniel Bryan får brottas själv eftersom Kane är skadad efter BluBros attack tidigare ikväll. BluBros dominerar innan Rowan råkar plancha Harper av misstag. Kane haltar in fem minuter in i matchen för den "heta" (ganska svala) taggen för rensning, men benet håller inte så han taggar in Bryan nästan direkt. Bryan rensar men BluBros blir för svåra och avslutar honom med en Hart Attack efter 8:18. *

- Backstage: B-Team peppar Roman Reigns och erbjuder honom en plats i teamet om han besegrar Bobby Lashley ikväll, men han är inte intresserad.

7. Förstautmanare: Roman Reigns vs. Bobby Lashley.
Det känns ganska konstigt att höra kommentatorerna prata om Lashleys fejd med Vince McMahon utan att nämna Donald Trump, men jag antar att de inte vill förarga en stor del av tittarna. Dessutom, om jag inte minns helt fel, ingick det i dealen med Trump 2007 att inte använda hans namn för att hypa något efter Mania 23 vilket också kan vara en anledning. Nåväl. Publiken är så ointresserad av matchen här att de roar sig med att chanta "WE WANT BEACH BALL", "RUSEV DAY" och annat. Vilket är lite synd, även om Cole överdriver och kallar det "a hell of a battle" tycker jag båda arbetar hårt, speciellt Lashley som bumpar ut en väldight bra och imponerande spot. De blockerar varandras spots innan Lashley möter en spear med en egen för tre efter 14:53. **

8. Extreme Rules: RAW Womens-champ Alexa Bliss vs. Nia Jax.
Titelmatch. Natalya och Mickie James är med in, och Ronda Rousey sitter i publiken så det enda publiken fokuserar på är NÄR hon ska hoppa in. Kendosticks, stol, soptunna samt lock till densamme används som vapen i vanlig trött ordning. Jax dumpar Bliss på soptunnan men fintas själv in i en stol uppsatt i hörnan. James däckar Nattie. Fyra minuter in i matchen får Ronda nog och kutar in och sänker James, som bumpar mest av alla i hela matchen. Dock är samspelet med Ronda inte det bästa eftersom James verkar vara ett halvt steg före henne i varenda spot de gör vilket får det att se oerhört koreograferat ut. Bliss och James attackerar Ronda med en kendostick. Jax fångar upp Bliss och går för en samoan-drop men James räddar med en chairshot, och ytterligare några chairshots senare avslutar Bliss med en DDT på en stol efter 7:23. Överbokat deluxe. Ronda är arg/förvånad/känner en unken doft efteråt (det är lite svårt att veta vilken känsla hon egentligen försöker framhäva med sin rynkiga panna). DUD

9. SDL World-champ AJ Styles vs. Rusev.
Titelmatch. Aiden English är med in. Detta är enda matchen ikväll där heelen kommer in först. Helt okej match men som det mesta annat ikväll lyfter det inte utan det känns bara som om de gör minsta möjliga arbetsinsats. De fintar varandras spots. Styles gör Calf-Crusher och bearbetar benet. Machka-kick ger två komma nittionio. English tar bort skyddet i hörnan men planen misslyckas och Rusev åker in i hörnan istället för Styles. Styles får två komma nittionio med en springboard-450 innan han avslutar med en Phenomenal Forearm efter 15:33. **

- RIB intervjuar Seth Rollins, som är redo för sin halvtimmesmatch.

10. 30 Minute Iron Man: IC-champ Dolph Ziggler vs. Seth Rollins.
Titelmatch. Drew McIntyre är med in. Perfekt matchtyp för PPV eftersom man redan har fansen pengar, den är typen av matcher fungerar aldrig på TV eftersom folk inser att det bara är de sista minuterna som är viktiga och därför zappar runt/gör annat fram tills slutspurten.

Folk är så ointresserade av matchen att de tittar på timern och "räknar ner" från tio till noll ala Royal Rumble. Kevin Dunn tar bort klockan från Titan-Tron vilket genererar ett "WHERE'S THE CLOCK?!"-chant. Jag tror inte problemet är just klockan utan att WWE inte bokar matcher folk vill se. Det roliga med borttagningen av klockan i bild var att publiken nu helt enkelt hittar på själva när ska räkna ner och gör det betydligt oftare än med klockan i bild. Efter en stund återvänder klockan till Titan-Tron, förmodligen för att brottarna ska kunna ha ett öga på den för att veta sina cues.

Första fallet: Graves noterar att Seth "bokstavligen värmt upp hela dagen" vilket verkar ganska dumt inför en lång match. Seth tar hem första fallet med en buckle-bomb och La Magistral (tänk Bret/Bulldog på IYH5) efter 4:36.

Seth 1 - Dolph 0.

Andra fallet: Cole nämner Bret/Shawns Iron Man Match som en klassiker, vilket nästan bara WWE själva gör numera, alla vi andra tycker den är aptråkig. Ziggler vänder buckle-bomb till sunset-flip men Seth studsar upp och avslutar med Blackout efter 7:58.

Seth 2 - Dolph 0.

Tredje fallet: Drew attackerar Seth för DQ efter 8:43.

Seth 3 - Dolph 0.

Fjärde fallet: Drew bannas från ringside men hinner med att sänka Seth med en Claymore-kick innan han sticker så Dolph kan pinna honom efter 10:25.

Seth 3 - Dolph 1.

Femte fallet: Dolph Superkickar honom nästan direkt för tre efter 11:10.

Seth 3 - Dolph 2.

Sjätte fallet: Dolph Superkick missar men hans Zig Zag sätts för tre efter 12:10.

Seth 3 - Dolph 3.

Sjunde fallet: Dolph blockerar plancha med armbågen och rullar upp honom (med fötterna på repet) för tre efter 14:08.

Seth 3 - Dolph 4.

Åttonde fallet: De lugnar ner sig en smula med restholds. Seth gör två planchas. Båda gör nearfalls. Seth klättrar men Dolph dropkickar ner honom så han bumpar ut. Seth får två med frogsplash samt step-up-superplex/Falcon Arrow-kombo. Seth slingshottar in honom i hörnan och sunset-flippar honom för tre efter 26:52.

Seth 4 - Dolph 4.

Nionde fallet: Ziggler gör Fameasser. Seth undviker en Superkick genom att sätta en egen, och en Blackout ser ut att avsluta men benet håller inte så det tar några sekunder för honom att täcka honom så tiden går ut efter 30:00.

GM-Kurt dundrar in och säger att vi inte kan ha en draw i mainet och bokar sudden death HÄR OCH NU: Drew smyger in och distraherar Seth så Ziggler kan Zig Zaga honom för tre efter 0:14. Poängen med detta övergår mitt förstånd, det var knappast som att Seth blev blåst på titeln eftersom den ordinarie matchen slutade med en draw (inget titelbyte) och att Kurt startade om matchen var ren bonus för honom.

Seth 4 - Dolph 5.

Dock gillade jag hur Graves försvarar Drews inblandning med att detta var en helt ny match istället för en fortsättning på titelmatchen, och att han därför inte var bannad längre. Men vi har väl en långrandig verbal duell med byråkrati imorgon på RAW för att reda ut detta.

Jag tyckte nog om matchen mer än de flesta, men det var ingen toppenmatch på något sätt. Tillräckligt mycket hände för att den inte skulle kännas långrandig och bokningen i sig var ganska oväntad (vem hade gissat på 3-0 till babyfacen?). Men det är ingen match jag lär ha på någon topplista över årets bästa matcher. ***

SLUTSATS: Ett gäng matcher som inte lämnade några direkt avtryck efter sig. Mainet var bra för vad det var men inget jag skulle rekommendera.

En svag tumme i mitten.

(Den här recensionen skrevs 2018-07-16.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet