Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Impact :: Officiell tråd *Spoilervarning*
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 110, 111, 112

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Impact Wrestling
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 10 jan 2016 13:51    Rubrik: Svara med citat

HonestHarvey skrev:
... undertecknad gör comeback med sin recension. I alla fall för one night only

You still got it! *clap clap* *clap clap clap* Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Philc

Registreringsdatum: 02 januari 2007

InläggPostat: 11 jan 2016 00:06    Rubrik: Svara med citat

Instämmer, bra recenserat!

F.ö: Inget Impact att hänga i granen (tyvärr). Hade hoppats på mer av en reboot än same old, vilket det var sånär som på Bennett. Inte en särskild subtil flirt med WWE från Angle förresten, när han gick igenom vilka storheter han mött genom åren; "Undertaker! Hogan! Triple H!" Får vi se Angle i en sista angle (höhö) i WWE senare i år? Med tanke på deras skadeläge är de kanske desperata nog vid det här laget. Klantigt också att Beer Money-segmentet spoilades när produktionen, i sann TNA-anda skulle vissa hävda, råkade sätta på deras theme i nån sekund alldeles för tidigt.
HonestHarvey
Site Admin

Registreringsdatum: 21 mars 2010

InläggPostat: 11 jan 2016 19:38    Rubrik: Svara med citat

Philc skrev:
Instämmer, bra recenserat!

F.ö: Inget Impact att hänga i granen (tyvärr). Hade hoppats på mer av en reboot än same old, vilket det var sånär som på Bennett. Inte en särskild subtil flirt med WWE från Angle förresten, när han gick igenom vilka storheter han mött genom åren; "Undertaker! Hogan! Triple H!" Får vi se Angle i en sista angle (höhö) i WWE senare i år? Med tanke på deras skadeläge är de kanske desperata nog vid det här laget. Klantigt också att Beer Money-segmentet spoilades när produktionen, i sann TNA-anda skulle vissa hävda, råkade sätta på deras theme i nån sekund alldeles för tidigt.

Haha ja jag noterade det med men tog inte med det eftersom det känns som att sparka på den som ligger redan.

Nä jag jag ger det ett avsnitt till men sen står jag nog över i ett halvår igen. Dixie måste bort eller så måste hon ge full kontroll till typ Heyman eller Sapolsky. Vilket inte förstås inte kommer hända.

Tack för berömmet Philc och Justin Time. Kanske får ge mig på och börja recensera Insane Championship Wrestling istället
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 11 jan 2016 20:12    Rubrik: Svara med citat

HonestHarvey skrev:
Haha ja jag noterade det med men tog inte med det eftersom det känns som att sparka på den som ligger redan.

Ni är i sanning en ädel man.
HonestHarvey skrev:
Nä jag jag ger det ett avsnitt till men sen står jag nog över i ett halvår igen. Dixie måste bort eller så måste hon ge full kontroll till typ Heyman eller Sapolsky. Vilket inte förstås inte kommer hända.

Surt att det aldrig blir någon riktig reboot, utan bara tomt surr och ett nytt ansikte. Bennett är ju inte kass, men knappast någon som kommer att frälsa TNA...
HonestHarvey skrev:
Tack för berömmet Philc och Justin Time. Kanske får ge mig på och börja recensera Insane Championship Wrestling istället

ICW? Jag hört att Global Force Wrestling är nästa superheta förbund... Rolling Eyes Skämt åsido så kanske man får föreslå Lucha Underground?

Slutligen en liten notering:

HonestHarvey skrev:
Bennett gör entré och han ser ut som Armando Estrada i sin vita kosytm och hatt.

Mike Bennett är (enligt googlade uppgifter) 185cm lång och 102kg tung. Armando Estrada är (enligt googlade uppgifter) 188cm lång och 105kg tung.
När man kollar på klippet från iMPACT när Bennett gör entre... visst ser kostymen liiite lite för stor ut? Jag tror att Dixie köpt loss en av Estradas avlagda kostymer för att addera mer STARPOWER till programmet!
Till överst på sidan
HonestHarvey
Site Admin

InläggPostat: 11 jan 2016 22:22    Rubrik: Svara med citat

Justin Time skrev:
HonestHarvey skrev:

Ni är i sanning en ädel man.

Sannerligen

Justin Time skrev:

HonestHarvey skrev:

Surt att det aldrig blir någon riktig reboot, utan bara tomt surr och ett nytt ansikte. Bennett är ju inte kass, men knappast någon som kommer att frälsa TNA...
HonestHarvey skrev:

ICW? Jag hört att Global Force Wrestling är nästa superheta förbund... Rolling Eyes Skämt åsido så kanske man får föreslå Lucha Underground?

Såg tre ICW-shower live 2015 och har biljett till Fear & Loathing IX i november. Mitt lilla favvoförbund just nu Smile Dock är jag väl den enda in Sverige som presumerar på icw on demand så det är väl lite meningslöst att recensera något som ingen annan tittar på (vilket iofs är som att recensera iMPACT ungefär). Ja Lucha Underground vore kanske något. Det är något jag gillar och det är perfekt längd på avsnitten

Justin Time skrev:

Slutligen en liten notering:

HonestHarvey skrev:
Bennett gör entré och han ser ut som Armando Estrada i sin vita kosytm och hatt.

Mike Bennett är (enligt googlade uppgifter) 185cm lång och 102kg tung. Armando Estrada är (enligt googlade uppgifter) 188cm lång och 105kg tung.
När man kollar på klippet från iMPACT när Bennett gör entre... visst ser kostymen liiite lite för stor ut? Jag tror att Dixie köpt loss en av Estradas avlagda kostymer för att addera mer STARPOWER till programmet!

Jag tror du är något på spåret
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
HonestHarvey
Site Admin

InläggPostat: 17 jan 2016 15:20    Rubrik: Svara med citat

Kör en kortis gällande veckans avsnitt. Jag har ju redan annonserat att det är LU som gäller framöver

-Bättre wrestling överlag, Angle vs Galloway (15 min) var en väldigt bra match.
- Jeff Hardy gjorde comeback och vann mot Shynron efter knappt 3 min.
- EY är ny King of the Mountain champ.
- Mr Anderson har en nytt snacksegment som heter Huh?
Till överst på sidan
BordenBoy

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 03 feb 2016 13:55    Rubrik: Svara med citat

Tre frågor om debuten på Pop:

- Vart spelar man in showerna nu (om inte i Florida så hur många är på läktaren och är det fortfarande gratis?).
- Kör man fortfarande två timmar?
- Några uppgifter om antal tittare?
BordenBoy

InläggPostat: 03 feb 2016 14:03    Rubrik: Svara med citat

Citat:

Fast ICW skall ju tydligen vara på G att få ett riktigt TV-kontrakt (i England antar jag) vad jag läst, dvs att de får pengar för att göra TV. Det skulle, vad jag förstår det, vara första gången med inhemsk wrestling på TV i England sedan slutet av 80-talet.
BordenBoy

InläggPostat: 29 feb 2016 21:23    Rubrik: Svara med citat

Impact fick förra veckan sina sämsta siffror på Pop än så länge (210 000, ner från 27 000).

Enligt Vince Russo så hade Fru Carter lovat Pop siffror på omkring 1.3 miljoner varje vecka. Nu är det ju iofs Russo som säger det, men stämmer det så lär ju TNA inte vara kvar på kanalen länge.

Russos aktuella sändning:
https://www.youtube.com/watch?v=lu-m6PSysG4
HonestHarvey
Site Admin

InläggPostat: 04 aug 2018 17:52    Rubrik: Svara med citat

IMPACT! Wrestling 26 juli 2018

- Se avsnittet här. Du behöver inte ens ha ett konto för att kolla
https://globalwrestlingnetwork.com/videohub/IMPACT%20WRESTLING%202018/90008462V/

- Blev så peppad av Slammiversary så nu tänker jag följa Impact till Bound for Glory den 14 oktober. Minst

- Don Callis och Josh Matthews kommenterar.

- Video. Sammanfattning av Slammiversary

- Vår champ Austin Aries kommer ut och berättar om vilket fantastiskt show Slammiversary var och vilken grym roster de har. Sen är det dags för Aries att berätta hur grym Aries är. Han är bäst i hela wrestlingvärlden och fortsätter med att du inte kan kalla dig bäst för att du får ett papper där det står att du ska säga det (shots fired WWE). När du är Aries som samlar titlar över hela världen ja det är det som gör dig bäst. Aries bjuder in till att utmana honom. Eddie Edwards smyger sig fram bakom på ryggen på Aries och anfaller med en kendo stick. Future shock och Aries är borta. Edwards poserar med titeln och det var det. Ny utmanare direkt. Måste säga att ljudet känns konstigt mixad. Publiken är inte heller lika het som den var under Slammiversary

- Taiji Ishimori vs Petey Williams
Vet inte riktigt poängen med denna match mellan två losers från Slammiversary mer att det är en kul inledningsmatch. Jag klagar icke! Ishimori vinner med bloody cross efter drygt sju minuter. De skakar hand efteråt och då dundrar Desi Hit Squad och slår ner dem. DHS är ett indiskt gäng som leds av Gama Singh och där Rohit Raju och Gursinder Singh står för brottningen. När de debuterade var ytterligare två brottare med men jag vet inte om de är kvar.

- Backstage. Alicia intervjuar Anthony Carelli (Santino Marella) som introducerar en av sina studenter. Aries dyker upp och är sur. Carelli säger att han tidigare gillade Aries men inte längre. Aries utmanar men Carelli säger nej. Aries utmanar studenten som glatt säger ja. Carelli säger att han åtminstonde är glad för att studenten betalade för sin utbildning i förskott.

- Tessa Blanchard vs Rebel
Älskar Tessa. Rebel hade passat bra i WWE typ 2010. Tessa vinner med ett hammerlock DDT efter ett par minuter. Gissar att Tessa kommer utmana på titeln på BFG. Trodde dessutom att Rebel var typ 25 men hon fyller 40 om en månad! Noterar dessutom att hon började med wrestling 2014. Alltså har jag 6 år på mig.

- Scarlett Bordeaux debuterar. Hon är klädd i ett nattlinne som är mer genomskinligt än det är svart. Don Callis låter ungefär som Lawler när denne fick syn på damer under attitude-eran. Alicia hälsar Scarlett välkommen och Scarlett svarar att hon vill introduceras som The Smoke Show Scarlett Bordeaux så Alicia tar om det hela. Scarlett säger att vi befinner oss i en historisk tid för kvinnor, en revolution och hon vill vara en inspiration för småflickor runt i hela världen. Hon vill slåss för kvinnors rättigheter och vara riktig aktivist likt Cardi B och Marilyn Monroe. Scarlett kommer inte ta på sig mer heltäckande kläder och hon vägrar att bli "hot shamed". Alicia undrar vad det sista betyder. Scarlett snor åt sig micken och säger att Alicia är en femma och ska vara tyst och dra för nu är det en tia som pratar. Alicia drar. Scarlett säger att hon är här för att "make wrestling sexy". Detta segment verkar ha upprörd en del men jag känner inte så. Så länge det är en enda brottare med denna gimmick och som dessutom är heel så det inga problem.

- Vinjett. Matt Sydal pratar om sin förlust mot Brian Cage på Slammiversary. Sydal må ha förlorat X-division titeln men har fortfarande sitt tredje öga! Sydal tänker återta titeln.

- Vinjett. Pentagon pratar om sin vinst mot Sami Callihan på Slammiversary. Sami pressade honom till gränsen men Pentagon vann det ultimata priset - Callihans hår!

- Johnny Impact vs Trevor Lee
Konley är med Lee in och står för diverse tjafs under matchen. Impact lyckas ändå vinna efter nio minuter med Starship pain. En okej match men de borde kunna ha en betydligt bättre. Efter matchen tackar John fansen och säger att han är glad att vara tillbaka. Han tänker bli world champ igen men först ska han ta i tu med Kongo Kong.

- Höjdpunkter från Su Yung vs Madison Rayne (som efter gästspel i ROH och Impact nu ska delta i Mae Young Classic) på Slammiversary

- Backstage. Alicia intervjuar Allie som säger att hon förlorade mot Tessa på Slammiversary men att hon kan leva med det eftersom Tessa är så bra. Vad hon dock inte kan leva med är vad Su gjorde mot Madison och att hon lät det hända. Vad som hände med henne, Rosemary och Madison. Det ska aldrig få hända igen! Även om hon ska fixa det själv. Kiera Hogan dyker upp och säger att hon tänker hjälpa Allie mot Su.

- Flashback. Motor City Machine Guns vs Generation Me. Eller Alex Shelley & Chris Sabin vs The Young Bucks. Shelley meddelade nyligen att han slutar som wrestler. Tack för allt

- Backstage. Grado får en t-shirt av Joe Hendry. Gratis! Eli Drake dyker upp och har en present. Han lämnar över den och drar. Presenten är en bild på Joe Hendry som ger Katarina en kärleksfull blick. Hendry och Katarina blir väldigt upprörda.

- Backstage. KM och Fallah Bahh är inte nöjda med sin förlsut mot Desi Hit Squad förra veckan. KM säger att Fallah måste hitta sin mean streak. De går och beter sig illa mot folk på olika sätt. KM säger att han vill se Fallahs mean streak nästa vecka.

- Vinjett för Killer Kross

- Backstage. King (Eddie Kingston) och the OGz (Hernandez och Homicide) hänger tillsammans med tag team titlar som de bokstavligen snodde från LAX på Slammiversary. King säger att han hade förväntat sig mer från Konnan och LAX. De vann i och för sig slaget men inte kriget. King säger att OGz är de riktiga mästarna eftersom de har skrivit sitt namn på titlarna. LAX5150 är döda. OGz 730 är här för att stanna. Inte mig emot om den här fejden drar ut till Slammiversary där det säkert bli en sexmanna match med King och Konnan.

- Vinjett. oVe är på en offentlig toalett med Sami Callihan. Jake och Dave försöker få Sami att må bättre kring sin nya frisyr men jag vet inte om en jämförelse med Jason Voorhes utseende är något positivt. De ställer sig och pinkar varpå Sami Callihan blir förbannad på någon random snubbe som också pinkar. Det slutar med att de rakar skallen på denne random snubbe.

- X-division Titel match
Cage (c) vs Matt Sydal.
Bra match men deras match på Slammiversary var något bättre. Cage vinner drill claw efter tolv minuter och behåller alltså titeln
Till överst på sidan
HonestHarvey
Site Admin

InläggPostat: 05 aug 2018 18:19    Rubrik: Svara med citat

IMPACT! Wrestling 2 augusti 20187

https://globalwrestlingnetwork.com/videohub/IMPACT%20WRESTLING%202018/90008478V/

- Josh Mathews och Don Callis kommenterar

- Recap av förra veckan

- Su Yung & The Undead Maid of Honor vs Allie & Kiera Hogan
En hyfsad match på drygt sex minuter. Allie pinnar Yung efter en code breaker. Efter matchen dyker Tessa Blachard upp och slår ner henne. Tessa tänker inte låta Allie få en titelmatch innan hon får det./ Jag ogillar starkt när mästaren pinnas utan att förlora titeln. Även om det är i en tag match. Känns som Yung har en biroll för tillfället. Antar att närmaste tiden kommer handla om att bygga Allie ytterligare innan hon får en match mot Tessa om vem som ska utmana Yung på BFG. Frågan är bara vad Yung ska göra under tiden. Kan förstås även bli en triple threat på BFG.

- The OGz (Homicide & Hernandez) med King vs Nathan Smoak & Ray Steele
Squash! The OGz vinner efter mindre än en minut.

- King kliver in i ringen och pratar om hur de slog ner LAX och tog deras titlar. Var är gamlingen och de unga pojkarna? Publiken börjar chanta LAX och King hoppas att det kanske kan få LAX att dyka upp. King säger att de är gatans kungar och LAX är döda. LAX dyker upp och det blir förstås tjafs. Ortiz och Santana rensar i ringen. Ortiz drar fram en yxa vilket får vakter att springa in. Vakterna får förstås också spö av LAX och vill därefter ge sig på The OGz igen. Konnan hindrar dem och de lämnar/ Älskar denna fejd.

- Backstage. Ortiz och Santana är förbannade eftersom Konnan stoppade dem från att anfall OGz igen. Konnan säger att det var en fälla och han vet hur OGz tänker. LAX ska slå till vid rätt tillfälle.

- Reklam för Jericho-kryssningen

- Flashback till Sacrifice 2006. Petey Willams vs Jushin "Thunder" Liger
En okej match men hade högre förväntningar med tanke på deltagarna. Dock fick de bara drygt sju minuter på sig. Har egentligen ganska dålig koll på TNA innan sommaren 2010. Har förstås Styles vs Daniels vs Joe och Angle vs Joe men i övrigt så brister kunskapen. Köpte en hel kartonger med dvder för ett par år sedan och har i princip alla PPVS mellan 2004 och 2010. Har dock inte tiden. Vill även kolla alla RAW och Nitro från Monday Night War-eran men det får väl bli när jag är pensionär.

- Vinjett. oVe. Sami Callihan är sur på marks som gör narr av hans kala huvud men oVe bryr sig inte om deras åsikt. Ikväll blir det i alla fall revansch då oVe tar allt. Allt. Allt. Bröderna Christ kommer avsluta Lucha Brothers

- Teaser för att Scarlett Bordeaux senare i afton. Hon har en röd klänning med dubbel slits som börjar typ i midjan

- Desi Hit Squad (Raju & Singh) med Gama Singh vs KM & Fallah Bahh
Ja just det Bahh skulle ju hitta sin mean streak. KM och Bahh tjafsar sinsemellan vilket gör att DHS kan doubleteama och vinna matchen. /Bahh är knappast världens bästa brottare men har ändå en viss charm. DHS känns väldigt generiska och är väl egentligen mest med för Impact har en tv-deal i Indien.

- Dustin Cameron värmer upp inför sin titelmatch mot Ariesn tillsammans med Anthony Carelli (Santino Marella). Carelli håller brandtal á la Mickey i Rocky.

- Backstage. Alicia intervjuar Johhny Impact som vill ha sin match mot Kongo Kong. Jimmy Jacobs dyker upp och börjar tjafsa. Impact slår honom. Impact vill möta monstret och kommer icke fråga igen.

- Impact world title match
Austin Aries (c) vs Dustin Cameron (med Anthony Carelli)
Aries kommer ut i sina vanliga kläder och äter en banan. Dustin Cameron heter tydligen Dustin Quicksilver på indyscenen och det står även Quicksilver på hans trunks. Aries lekar med Cameron inledningsvis innan Cameron visar att han minsann saker också. Aries blir förbannad. Rolling forarm och brainbuster. Aries lyfter upp Camerons huvud vid två. Carelli kastar in handuken och matchen är över efter drygt 3 minuter. Aries kopplar på last chancery på Cameron men Carelli avbryter. Carelli och Aries tjafsar innan Carelli slår Aries på familjejuvelerna. Aries backar för att lämna men då dyker Eddie Edwards upp med sin kendostick och slår till. Aries drar. Nästa vecka vankas titelmatch dem emellan.

- Backstage. Alicia intervjuar Alisha Edwards (Eddies fru) som berättar att hon tänker återvända till ringen. Eddie dyker upp och säger att han tänker förändras. Alisha frågar om han är villig ta emot hjälp som de har pratat om. Eddie säger nej, han kommer vara världsmästare nästa vecka!

- Bob Kapoor intervjuar Scarlett Bordeaux. Bob är helt tagen av Scarletts uppenbarelse och kan knappt prata. Scarlett flörtar med Bob som inte ens klarar av att säga sitt eget namn. Eftersom Bob inte klarar av att ställa en fråga så gör Scarlett det själv: Hur är det att befinna sig en värld av treor och fyror när hon själv är en tia? Tja detta är hur Gud har skapat henne och hon tänker inte bli hot shamed. Scarlett säger att Bob kan dra vilket han gör. Scarlett säger att saker o ting kommer förändras här efter the smoke show är här för att göra wrestling sexigt igen.

- Backstage. Grado hänger med Joe Hendry och Katarina. Grado säger åt Eli Drake att hans present förra veckan var skit. Grado utmanar Drake på en tag team match. Grado & Hendry vs Drake & Trevor Lee eller Caleb Konley.

- Eli Drake & Trevor Lee (med Konley) vs. Grado & Joe Hendry (med Katarina)
Mer en angle än en match. Konley drar ner Hendry på golvet. Hendry gömmer sig bakom Katarina. Gravy train på Grado och Drake tar hem vinsten åt sitt team. /Lika mycket som jag älskar Grado i ICW har jag väldigt svårt för Grado i Impact.

- Backstage. DHS firar sin seger och pratar om att bli tag team mästare. Gama Singh skäller ut dem och delar ut lavetter.

- Vinjett för Cage

- Vinjett. Matt Sydal säger att the X-division championship har valt Cage och vem är han att ifrågasätta detta. Sydal är stolt över sin tid som champ och visste att det skulle ta slut någon dag. Cage lärde honom en läxa och Sydal tackar för lektionen. Framförallt att Sydal måste titta djupare inom sig och ifrågasätta allting.

- Pentagon Jr. & Fenix vs. oVe (Jake & Dave Crist) med Sami Callihan
Storyn i matchen är att oVe vill demaskera luchadorerna. Bra match. Double stomp & package piledriver combo på Dave från Fenix. Luchabröderna vinner efter 17 minuter.

- Backstage. Promo från Killer Kross och vi kan sedan se att han slagit ner Carelli.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Impact Wrestling Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 110, 111, 112
Sida 112 av 112

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet