Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Sebbe spårar ur
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Dennis

Registreringsdatum: 21 juli 2006

InläggPostat: 10 aug 2018 08:42    Rubrik: Sebbe spårar ur Svara med citat

Efter att jag hittade en festlig grej på reddit av alla ställen, ville jag testa det med Sebbe i huvudrollen. Nej, det är inte porr.

Det går ut på att man matar en förutseende textskrivare med just skrivna texter och sedan slumpas nytt innehåll fram beroende på informationen man matat in. På reddit gjordes detta för att producera ett fiktivt avsnitt av Raw som blev väldigt lustigt.

Därför tog jag på mig ansvaret att testa detta utifrån Sebbes vinkel, genom att klistra in ett gäng Raw-recensioner han skrivit och därefter skapa en ny sammanfattning av ett påhittat Raw-avsnitt. Ni kanske tycker att det låter jättedumt och det är det också. Men jag ska ha cred för att försöka väcka liv i detta forum, anser jag själv.

Anywho, såhär blev resultatet och här är alltså Sebbes splitternya recension av Raw:

Citat:

MITB har alltid gillat Raw sedan Seth gör radioshow och Reigns bråkar med Sasha.

Elias sjunger om att gräva och avslutar efter 7:59 med sin eclipse för monstret.

Backstage är en match mot Dolph & Kevin Owens avbryter vilket känns cringemania båda dyker på garaget och sänker intresse för teamet.

Roman vs. Bob Corbin med Sasha på sig och säger det handlar om matcher med brottare idag kastrerar honom efter 9:32.

Till match ikväll med Brömssen som väntat på dvdn med några rullar från Kevin och Finn. Finn gör sig förnedrad och avslutar efter 1:04 med några finishers.

Backstage med Sasha Banks kommer göra terapi med en stol till sin första hemsida.

Elias & Rhyno vs. Mickie och Bayley samarbetar bra efter comebacken och avslutar intervjun efter 4:45 precis som väntat.

Den enda match sedan Takeover 2018 med Sasha drar varpå Ronda sänker dem som förtjänar en powerslam på garaget.

Kurt pratar strategi men Kurt avbryter räkningen och avslutar intervjun kreativt.

Slutsats: Det blir kaos för årets stora chock är att Braun kraschade just nu hoppas någon inte blir motiverad.

Senast ändrad av Dennis den 10 aug 2018 13:01, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Dennis

InläggPostat: 10 aug 2018 09:09    Rubrik: Svara med citat

Men så undrar ni; vad händer egentligen borta på Smackdown?!

Sebbe vet.

Citat:

Bryan attackerar bakifrån med en generisk promo och säger att detta lär hetta till.

Ikväll är det mesta på apronen för det känns inte ens motiverat att fortsätta vanligt.

Backstage med spots mellan Asuka och Kane tjafsar och säger sig krossa dem oavsett uppbygge.

Carmella inleder med sin danstävling med lappar i hörnan men Rusev däckar i trappan och Carmella pratar.

Samoa Bryan vs. Samoa Joe vs. Shelton Benjamin & The Accolade i ringen varpå han avslutar efter 0:56 som vanligt.

Backstage med AJ och Jeff Hardy glider förbi med ett spöke för att sätta slut på apronen.

Promo om kvällens pyro blir kaos och Peyton sparkar Asuka på besväret efter 11:55.

Miz blockerar moonsault med knäna för ringen känns korrekt. Miz säger två minipromos om hennes pappa.

Backstage till Jimmy som rensar ut Sheamus från en titelmatch mot Daniel Bryan.

Rusev skulle vinna men åker på apronen innan Naomi rullar upp honom för humor efter 9:28.

Slutsats: Ganska lökigt att vara störst och bli långtråkig men Rusev är mainevent och Bryan har något tycker jag.

Dennis

InläggPostat: 10 aug 2018 09:30    Rubrik: Svara med citat

Här kommer NXT, både för att avsluta veckans WWE-program och för att jag är uttråkad:

Citat:

Det blir tjafs men Kai vågar attackera och bearbetar honom med fötterna efter 11:23. Candice gör en sorts cutter som har väldigt seriöst gymtips.

Backstage med Virgil och Roderick som säger att hon påstått att han är författare. Lars hoppar ner från knäet för att klaga på det.

Johnny Gargano vs. Bianca Belair. Nearfalls och Ciampa gömmer ett bord i ansiktet. Bra match som lyckades balansera bältet tre gånger efter 2:52.

Aleister vs. Sidewinder som aldrig händer för att jag redan läst att han var bestman. Bra brottning med fina fötter en titelmatch.

Nästa rib skrevs 2018 och fortsätter att etablera deras bröllop med några Bushwhackers.

Backstage med Sebbe i en kameraman och Ciampa däckar efter 10:30 på en kanonkula.

Aleister vs. Velveteen Dreamer kvällens mainevent. De hotar henne med stryk men åker och utför en spot innan Otis bumpar efter 2:35.

Slutsats: NXT fortsätter att sparka in segern och Candice Lerae vs. Lars Sullivan känns som kvällens story.

sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 10 aug 2018 11:19    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Samoa Bryan vs. Samoa Joe vs. Shelton Benjamin & The Accolade i ringen varpå han avslutar efter 0:56 som vanligt.

Smile
Dennis

InläggPostat: 10 aug 2018 12:09    Rubrik: Svara med citat

Hade förträngt att Sebbe även recenserar gamla avsnitt av Prime Time Wrestling nuförtiden, så låt oss hoppa in i den nostalgiska tidsmaskinen och åka ända bak till 1988!

Citat:

Bobby Heenan rynkar på sina repliker och avslutar segmentet.

British Bulldogs vs. Steve Knorr. Ganska lång piledriver men domaren dömer. Komedimatch och avslutar med Missile Prime. * 1/2

Vince säger att han är ägare och låter matchen innehålla repet.

Randy Savage vs. Sika Samoan. Jag förstår honom och han heter tydligen inget. * * 1/4

Sebbe med kedjan brottas med tre superworkers men de klipper Matildas firande. Han gör comeback men missar. * *

Ted Dibiase visas som en fåntratt på clearasil. Det mesta med honom kallas 90-talets musik.

Petrovsky skrattar för Bobby Heenan kidnappade en jobber. Ganska trist.

Tittarna satt i fängelse och Gorilla säger att han tjänar på det.

Steamboat poserar på Koko B. Ware & kommenterar Mania.

Giant Bobby vs. Iron Bearhug. DUD. Jag tyckte att det var planerat.

Dino Ultimate sitter fortfarande vid domaren och avslutar segmentet efter 11:31. **

Slutsats: Inte mycket restholds men Bobby Heenan är på tidsgränsen. Varför en match med 20-minutersgräns? Jag vet inte.

sebbe

InläggPostat: 10 aug 2018 12:17    Rubrik: Svara med citat

Detta är ju bättre än mina egna. Very Happy

Citat:
British Bulldogs vs. Steve Knorr. Ganska lång piledriver men domaren dömer.

Jag förstår honom och han heter tydligen inget. * * 1/4

Ted Dibiase visas som en fåntratt på clearasil.

Petrovsky skrattar för Bobby Heenan kidnappade en jobber. Ganska trist.

Tittarna satt i fängelse och Gorilla säger att han tjänar på det.

Steamboat poserar på Koko B. Ware & kommenterar Mania.

Trucken
Årets Tönt 2007

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 10 aug 2018 13:00    Rubrik: Svara med citat

Citat:

Många roliga här, men den där var fanimig guld. Snacka om ett nytt meme. "Dålig match mellan Big Show och Roman Reigns. Jag tyckte att det var planerat." Very Happy
Till överst på sidan
Dennis

InläggPostat: 10 aug 2018 14:22    Rubrik: Svara med citat

Visst finns det något som heter "för mycket av det goda", men jag är inte färdig på långa vägar! För ett tag sedan brukade Sebbe recensera 205 Live så här kommer en kär tillbakablick.

Citat:

Fejden är ingenting trots tråkiga flippar. Neville missar sin Powerpoint efter 4:59. * * 1/2. En fin kamp på fåtöljen.

Akira Tozawa och Kendrick slår på en gentleman. Clownen dyker upp och publiken bryr sig absolut inte. Jag vet inte ens hela storyn.

Till match men inget registreras. Det blir slagsmål efter 5:00 och publiken chantar nearfalls. Breezango borde ha Enzo som förstautmanare.

Austin Emam är på hennes strategi men Bill Murray smiter efter en stund. * 1/2 en bra tanke bakom Alicia Fox men inget man vill se.

Mustafa vs. Lince. Det roligaste var att Tozawa sänker honom i ringstolpen innan matchen. Tyst publik men jag antar de arbetar på verket. * * * 1/4

Backstage med paraplyet och Kendrick är onekligen dålig på att locka folk.

Reynolds vs. Johnny Boone. Känns att han ogillar dyk och avslutar med en näve. Domaren ser matchen via facetime. * *

Slutsats: Mainet var riktigt pinsamt dåligt men Neville brydde sig om publiken. Jag är tämligen nerslagen.

sebbe

InläggPostat: 10 aug 2018 14:27    Rubrik: Svara med citat

Dennis skrev:
Domaren ser matchen via facetime.

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Dennis

InläggPostat: 10 aug 2018 15:33    Rubrik: Svara med citat

Nej nu får det räcka! Dvs jag fick en strålande idé som jag var tvungen att testa, men sen tar jag en liten paus. Don't worry, I'll be back!

Men här har ni något att sätta tänderna i. Sebbes fantastiska recension av förra årets Royal Rumble-match.

Citat:

Årliga inledningen handlar om vem som vinner och skickar ut dem ur ringen.

Angle har inte mycket trovärdighet efter matchen och går upp på repen med några nummer.

Royal Rumble 2017:

Apollo Apollo är i matchen med några oväntade ungar. Orton vänder på Harris och avslutar med en full fart efter 9:26. Naomi dyker ut till ringside för att han fuckade upp henne.

Jordan fortsätter till arenan men publiken orkar inte ens poppa. Båda sabbar många frisyrer och dumpar honom direkt efter 10:28. Cena tar ner flaggan efter 13:17 vilket blir matchens story.
Topprepet är ingenstans eftersom Jericho försvinner och Corbin välter sina handskar efter 14:38.

Amore och Reigns spearar statister medan domaren vill dra. Jag ogillar matcher med gästdomare. Reigns spearar Kofi och dumpar honom direkt. Dubbel sharpshooter på Bayley resulterar i att publiken chantar "thank you still going".

Kaoset med några monster dominerar innan Miz bearbetar vänsterbenet efter 17:24. Relativt rent kvalitetsmässigt och Corbin attackerar Kalisto med knäna. Braun Strowman är lagom imponerande men jag gillade hur Cesaro tjafsar om huruvida stolar äter fishermans. Smärtan kastrerar honom innan han bumpar ut hårt för publiken. Snyggt.

Pappa Apollo skadar en Uso i mitten och dumpar honom genom barrikaden efter 18:36. Bra pop och även en bra sekvens. Singh klättrar ut ur ringen samtidigt som han skriker saker åt domaren. Braun sliter av rekvisitan och dumpar Miz och Zayn och Dean Ambrose och Ziggler och skakar loss i kvällens tredje fiasko. Detta irriterar Jericho som genast tar sig in i bilen och kör.

Jerry Lawler säger att han ska turnera med några osympatiska babyfaces. Jag ogillar att han försökte hata Maria Kanellis. Roode reverserar och räknar till f5 men Goldberg spearar ut honom medan domaren drar igång Charlotte. Nattie avslutar oväntat huvudshowen efter 34:27.

Bra match med flera imponerande grejer med publiken. Detta var tio minuter av matchen och får * * 1/4. Owens får * * *. Braun och Reigns får *.

Slutsats: Förmodligen en bra gala förutom att publiken buar när grönsaker lanseras. De flesta minuterna var väldigt dryga men jag gillade hur Ric Flair tvingades gå.

TheInsane

InläggPostat: 10 aug 2018 15:36    Rubrik: Svara med citat

Ni som måste slumpa fram galna saker för att få det att se ut som om Sebbe spårat ur är omöjligen vänner med honom på facebook. Där skriver han saker varje dag som får mig att ifrågasätta hans mentala tillstånd!

Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Dennis

InläggPostat: 18 aug 2018 07:13    Rubrik: Svara med citat

Sebbe gillar Prime Time Wrestling och det märks!

Citat:

Jag vet inte om Beefcake kan tänka men han har ett ganska bra sätt.

Brockman vs. Danny Mel Shawn. Nåväl. Bra debut där en Flying Big snabbt stoppar matchen efter 11:27. * 3/4

Lanny Poffo med Lord Kombo som visar lite stolar. Jag gillade hur de ville slå vinnarna.

Ken Kanada och Teddy Barry vs. Scott Bodyslam och Legdrop Jip. Båda är fiasko. DUD. De var inhyrda skådisar och avslutar med en torture dragkamp.
En houseshow är inte ens en bearhug.

Prime Burrito vs. Iron Craig Martel. Bra gitarr efter 2:14 och avslutar med en Gutwrench Sting. * * * 1/2
I matchen var ringhörnan ingenstans. Jag kollade efter en kvinna med bra gimmick.

Förvirrande att se Tonk Man vs. Bam Bam Bam Bam Bam. Nåväl. Han missar direkt en Flying Fist så alla wrestlingfans i hela världen spekulerar. * 1/2

Warrior George möter tre sparkar av någon. Han berättar att han är monsterheel. Bra segment med bra hetta.

Slutsats: Myspysigt avsnitt i ringen men jag fokuserar på rösten. Ganska kul liten orm som svimmar. Jag vet något och inte helt oväntat är det tanken.

Dennis

InläggPostat: 19 aug 2018 09:10    Rubrik: Svara med citat

Vem kan glömma detta klassiska avsnitt av Raw från 2017?

Citat:

Till Cass som säger att han är på rampen. Det är värdelöst. Han är inte alls där.

Shane kommenterar eftersom Stephanie kommer få intervjua Heath Slater. En promo efteråt och Cesaro pratar om något. Det var nog årets repliker.

Till ringside med några obligatoriska Horsemen. De slåss med Bayley och Sasha och sätter sig på sjukhuspersonalen. Bra uppbygge men jag är säker på att de lyckas bättre på kontraktsigneringen.

Randy Orton vs. Samoa Joe vs. Jinder Mahal. Oh en match! Basic liten comeback och Cass sitter ringside. Kort match utan hetta. * * * 3/4.

Till TJP som är av med bältet. Han säger att han är en bra produkt men Kurt Angle säger "You suck ice cream". Het maktfejd.

I ringen för en promo med Shawn Michaels. Skräp. Han ger oss en ny domare.

Hardy Boyz vs. Braun Strowman och Brock Lesnar. Bra slutspot men Kurt Angle kommer in och tjafsar med Bailey som vanligt. Hardys dominerar och avslutar med en Snap efter cirka 3:00. * 1/2.

Stone Cold och Miz försöker fånga Slater och Steph. Det blir kaos innan Balor dyker upp och undrar när dödstecknet dras. Fin touch men han vill inte vara vän med Cass.

En titelmatch om bältet. Mick Foley kommer in och kräver att få Maryse. Underbar badass och hans brist på tydlighet visar att han är sparkad.

Roadwarrior Hawk vs. Nia Jax. Tråkig musik spelas i publiken när hans introlåt slutat. Han gör en rollup och avslutar efter 0:29. DUD. Bra försök.

Slutsats: Nio matcher och nu är det gott. Bra bokat men Kurt Angle har en egen kameraman.

För övrigt är Raw alldeles för konstigt.

Trucken
Årets Tönt 2007

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 19 aug 2018 09:47    Rubrik: Svara med citat

Alltså, några av de bästa namnen någonsin dök ju upp här. Ken Kanada! Scott Bodyslam! Legdrop Jip! Prime Burrito! Bam Bam Bam Bam Bam! Warrior George!

Om någon här på forumet startar en wrestlingkarriär utan att ta något av de namnen så förtjänar dom inte att lyckas. Very Happy
Till överst på sidan
Dennis

InläggPostat: 19 aug 2018 10:34    Rubrik: Svara med citat

Trucken skrev:
Alltså, några av de bästa namnen någonsin dök ju upp här. Ken Kanada! Scott Bodyslam! Legdrop Jip! Prime Burrito! Bam Bam Bam Bam Bam! Warrior George!

Om någon här på forumet startar en wrestlingkarriär utan att ta något av de namnen så förtjänar dom inte att lyckas. Very Happy

Legdrop Jip är sjukt farlig!
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet