Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Prime Time Wrestling 1988!
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 06 aug 2018 18:48    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-07-11

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Roger Kent, Lord Alfred Hayes, Vince McMahon, Jesse Ventura & Superstar Billy Graham kommenterar i olika konstellationer.

- Gorilla & Bobby är programledare.

- Ett gäng midcard-heels står i ringen i väntan på Bobbys kröning av en ny kung i WWF och Vince och Jesse spekulerar i vem det kan vara. Eftersom jag naturligtvis visste att det var Haku var det inte dramatiskt för min del, men jag kan tänka mig att det var ett ordentligt nerköp för publiken (både live och på TV) eftersom Haku var ena halvan av ett JTTS-tagteam. Efter flera veckors hype känns detta ganska lamt. Publiken buar lite halvhjärtat men köper det inte. Inget emot Haku som kung, men kröningen måste varit en besvikelse hos fansen.

1. Junkyard Dog & Ken Patera vs. Ron Bass & Dino Bravo. (1988-06-21)
Frenchy Martin är med in. Inte mycket till match. Facen dubbelteamar Bass innan JYD blir face-in-peril. Tag till Ken som rensar innan det blir kaos och Bass använder oxpiskan som vapen på honom för DQ efter 6:47. JYD rensar med kedjan efteråt. Ganska väntad finish eftersom det är två houseshows-fejder de parade ihop här. 1/4*

- Craig DeGeorge intervjuar Randy Savage och Liz. Andre The Giant och Bobby Heenan distraherar så Ted DiBiase kan attackera bakifrån för att sätta upp Summerslam. Publiken chantar efter Hulk Hogan men det hjälper icke.

2. British Bulldogs vs. Dusty Wolfe & Gino Carabello. (1988-06-21)
Stiff match i vanlig ordning eftersom Bulldogs måste visa att de har störst ballar och därför måste ge folk stryk på riktigt. Dynamite Kid gör snap-suplex och Davey Boy splashar Kid på Carabello för tre efter 1:20. NR

3. Don Muraco vs. Danny Davis. (1988-06-25)
De verkar mest döda tid i några minuter innan Muraco jagar ikapp honom. Davis tar över men Muraco gör comeback och sätter upp för en Tombstone men Greg Valentine attackerar för DQ efter 7:05. Greg passar även på att däcka Billy Graham (som gör color) innan Muraco jagar ut honom. 1/2*

- Event Center med Sean Mooney. Bad News Brown har slut på värdiga motståndare och undrar om någon gräver fram sin gamla farmor eller en trebent hund för honom att puckla på. Jim Duggan skriker om whatever, TOUGH GUY!

4. Ultimate Warrior vs. Curtis Thompson. (1988-06-22)
Warrior dumpar honom utanför ringen, och hoppar ut för att bära in honom igen för att etablera att han är service-minded. Military-press och big splash avslutar efter 1:50. NR

5. The Bolsheviks vs. Scott Casey & Lanny Poffo. (1988-06-22)
Slick är med in. Märkligt bokad match eftersom babyfacen tar nästan hela matchen. Hetta på Casey, som avslutas med en spark i huvudet av Nikolai Volkoff för tre efter 6:47. *1/2

6. One Man Gang vs. Carmine Surace. (1988-06-22)
Slick är med in här också. Framåtvänd suplex avslutar efter 1:46. NR

7. Brutus Beefcake vs. Tommy Angel. (1988-06-21)
Vi bryter mitt i matchen för att Craig DeGeorge ska rapportera att han inte har något nytt att rapportera om Randy Savages hälsa, och Honky Tonk Man drar en promo om Beefcake. Tja, allt som distraherar oss från en Beefcake-match är av godo. Sleeper avslutar efter 2:15 innan han friserar jobbern. NR

- Brother Love intervjuar Rick Rude och Bobby Heenan, vilket slutar med att Rude kysser en kvinna (som svimmar) för att visa Cheryl Roberts vad hon går miste om.

- Event Center med Sean Mooney. Killer Bees (framför blå bluescreen) är redo för Rougeaus! George Steele beskriver Mine (sin nalle) med orden: "MINE", "NICE", "SOFT" OCH "SQUEEZABLE". I alla fall mer verbal än Trent.

8. WWF Tag-champs Demolition vs. Strike Force. (1988-06-01)
Titelmatch. Mr. Fuji är med in. Bobby har redan tidigare ikväll spoilat att att Rick Martel får en hjärnskakning i matchen. Strike Force dominerar innan Tito blir slagpåse. Flying burrito på Ax och tag till Rick som rensar. Domaren blir upptagen med Tito så Smash kan chairshotta Rick i huvudet, och Demolition utför sin Demolition Decapitation utanför ringen för en countout efter 9:02. Detta var för att förklara varför han skulle vara borta en tid, den riktiga anledningen enligt Wiki var att han skulle ta hand om sin fru som led av en svår sjukdom (det står inte mer specificerat än så). Den enda TV/PPV-matchen efter detta som Strike Force gick var mot Brainbusters på Mania V där Rick vände heel. **

- Nästa vecka: Bret vs. Honky, Tito vs. Valentine samt Brother Love!

SLUTSATS: Småtrevligt program utan direkta toppar och dalar.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-06.)
sebbe

InläggPostat: 12 aug 2018 12:49    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-07-18

- Detta är en tretimmars-special av någon anledning.

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Roger Kent, Superstar Billy Graham, Vince McMahon, Sean Mooney, Lord Alfred Hayes & Jesse Ventura kommenterar i olika konstellationer.

- Gorilla & Bobby är programledare. Bobby tycker att Bret Hart har gnällt väldigt mycket sedan hans förlust i stöket på Mania 4. Om du är trött på hans gnällande här ska du bara vänta några år så framstår detta som ett glädjerus.

1. Tito Santana vs. Greg Valentine. (1988-06-22)
Jimmy Hart är med in. Jimmy Hart är med in. Valentine sa i sin RF-shoot att Tito var hans favoritmotståndare i ringen, och i en annan intervju berättade han att hans två bästa (enda) kollegor från wrestling han titulerar sig som hans vänner idag är Tito och Ron Garvin. Ganska bra match även om det mest känns som att dödar tid stundtals. Dock är det bra arbete hela tiden och båda verkar lita på varandra fullt ut. Varken Kent eller Graham nämner IC-bältet som de slogs om några år före detta. Däremot nämner han att Tito är en riktigt trevlig ung man. Tito tillhör det fåtal personer i wrestling jag aldrig hört något dåligt om (tillsammans med Bob Backlund, Bruno Sammartino, Sting och Ricky Steamboat, plus någon till jag förmodligen glömt). Don Muraco attackerar Valentine (de fejdar) för DQ efter 9:43 i ett tråkigt slut på en helt okej match. **

- Brother Love intervjuar Bobby Heenan och King Haku.

2. Iron Sheik vs. Scott Casey. (1988-07-09)
En av många comebacker för Sheik i förbundet. Efter Verne Gagne-tjafset 1984 kände Vince evig tacksamhet mot honom och det var troligen därför han fick så många chanser. Förvånansvärd match av två skäl; för det första var det ingen ren squash som jag väntade mig, och för det andra var det en seriöst bra match. Troligen första Sheik-matchen jag uppskattat (det är säkert fel, men jag kommer inte på någon på rak arm). Sheik sjunger och Casey kör det slitna och uttjatade "love it or leave it"-köret. Sheik är ovanligt motiverad och rörlig, han fladdrar upp i en leapfrog, gör en volt (!) och håller publiken engagerad hela tiden genom att be dem hålla käften. Casey får två med en shoulderbreaker. Sheik sparkar stöveln i mattan några gånger för att få mer kraft i den (jag förstår inte logiken), sparkar Casey i nyllet och avslutar med en gutwrench-suplex efter 9:46. Bra match. **3/4

- Kort Big Bossman-promo inspelad på ett riktigt häkte, något som Bruce Prichard producerade och pratade om i detalj i STW#99. Rekommenderad lyssning, som nästan alltid med honom och Conrad.

3. The Rockers vs. The Conquistadors. (1988-07-09)
Skaplig match, dock fick inte Rockers skina så mycket som de fick något år senare när de var etablerade. Här har de dock sin riktiga låt, jämfört med på LA-showen där de använde Ultimate Warriors låt av någon anledning. Kul spot där Marty monkey-flippar båda efter att Shawn bidragit med en dropkick på en av dem. Nog aldrig sett den spotten förr. Hetta på Marty, tag till Shawn som rensar med en flying fistdrop på Uno (alternativt Dos) men Dos (alternativt Uno) avbryter pinfallet. Det blir kaos, Rockers kolliderar och Shawn bumpar ut. Conquistadors gör Shawn/Diesel och Shawn avslutar den enda med en flying cross-body på den ena för tre efter 12:17. Det tar ett tag att smälta att en Sheik-match fick sämre betyg än Shawns. **

4. Ted DiBiase vs. Larry Stevens. (1988-06-21)
Virgil, Bobby och Andre är med in. Ren squash. Teddy kastar runt jobbern och avslutar odramatiskt med en Million Dollar Dream efter 2:38. NR

- Event Center med Sean Mooney, som ger oss promos med Rick Rude (om Jake) och Brutus Beefcake (om Honky). Inget noterbart.

5. British Bulldogs vs. The Bolsheviks. (1988-07-09)
Bulldogs var i slutet av sin WWF-stint (Survivor Series blev deras sista WWF-match den vändan, och Dynamite Kids sista totalt i WWF) och det märktes på bokningen; Bulldogs vann samtliga matcher mot Bolsheviks (nästan uteslutande på pinfall) fram tills denna, där de vann på countout, och därefter fortsatte de antingen vinna på countout eller rent av förlora mot dem. Det märks i matchen att Dynamite Kids rygg var fucked up och att han hade svårt att röra sig ordentligt. Trots det gör han ett bump ut ur ringen utan att skydda sig ordentligt. Ingen vidare match, dels var DKs rygg ganska illa däran och dels var aldrig Bolsheviks några superworkers. Hetta på DK, tag till Davey Boy som rensar. Det blir bråk utanför ringen där Bolsheviks kolliderar med varandra och Bulldogs glider in i ringen för att vinna via countout efter 15:58. *1/2

- Brother Love gör ett gästspel i studion och gör Gorilla så irriterad att han lämnar studion och låter Brother Love och Bobby presentera showen en stund.

6. Big Bossman vs. Sam Houston. (1988-07-09)
Bra match. Sam flippar runt tillräckligt mycket för att Bossman ska se väldigt bra ut, även om Bossman såklart är duktig på egen hand. Sam gör sunset-flip men Bossman sätter sig ner på honom. Sam gör missile-dropkick men Bossman avslutar med en bra backbreaker efter 7:53. Handklovar och batongvevning efteråt. Inget att klaga på här; kul match där Bossman fick skina. **

7. Powers of Pain vs. Tony Ulysses & Iron Mike Sharpe. (1988-06-21)
POPs debut, och uppenbarligen signade Vince dem bara för att han inte kunde få Road Warriors. Förutom om man frågar Bruce Prichard, för enligt honom är allt WWE kopierat en ren slump. Både Slick och Mr. Fuji smyger in och slänger ett öga på POP för att se om de vill ha dem som adepter, i stil med Randy Savage och Bam Bam Bigelows debuter. Fuji tar även bilder på dem vilket tycks onödigt med tanke på att detta visas på TV men han är asiat och WWE är inte så subtila. Nåväl. Ingen i jobberteamet vill möta dem så till slut mördar POP båda två. Warlord powerslammar Ulysses och Barbie avslutar honom med en flying headbutt efter 2:44. Bra debut. NR

8. King Haku vs. Joe Milano. (1988-06-22)
Hakus in-ring-debut på TV med den gimmicken. Han kastar runt den stackars jobbern en stund. Milano går för en drop-toehold men Haku ain't feeling it och sparkar honom i huvudet istället och avslutar med en sidekick efter 2:37. NR

- Brother Love har lämnat studion och Gorilla återvänder och tvingas sanera skrivbordet eftersom Loves parfym luktar apa. De här segmenten är roligare än det låter som.

- Update med Lord Alfred Hayes, som visar klipp av när Ted DiBiase och Andre vevade loss mot Randy Savage häromsistens.

- Craig DeGeorge intervjuar Don Muraco, som noterar att Superstar Billy Graham inte får vara vid ringside längre för läkarna eftersom hans ben är så illa däran efter Greg Valentines figure-four.

- Bobby noterar att Grahams introlåt är "den näst bästa han vet", Gorilla är egentligen för rädd för att fråga men måste veta vem som är hans favorit, och Bobby svarar "alla de andra kommer på delad förstaplats". Det där han han sagt om Real American också. Men inget fel i att återanvända skämt om de är såhär bra. Detta visar dessutom ypperligt på hur viktigt det är att ha en straight-man som med lätthet sätter upp en smashboll för komikern. Hade Gorilla reagerat på något annat sätt hade Bobby kommit av sig och inte kunnat leverera poängen och då hade det blivit fiasko. Något jag också tänker på är att jag på sistone är att jag fokuserar på Gorilla under Bobbys roliga repliker, för oavsett hur roliga de än är, är den stora behållningen att se Gorillas reaktioner.

9. George Steele vs. Larry Krugar. (1988-06-22)
Steeles matcher känns som broccoli; något man bara måste tugga i sig innan man sätter tänderna är flintasteken, pommesen och den feta bean. Flying hammerlock avslutar efter 1:54. NR

10. IC-champ Honky Tonk Man vs. Bret Hart. (1988-06-22)
Titelmatch. Jim Neidhart (Bret) och Jimmy Hart (HTM) är med in. Jag antar att de ville pusha Bret genom att gå en draw mot Honky, någon anledning poäng med matchen ser jag inte. Såvitt jag ser blev detta den första singelmatchen av 39 dem emellan. Honky gör en Flair-flip. Jimmy däckar Bret så Anvil tar hand om honom. Honky räddar Jimmy men Hartfoundation dubbelteamar HTM för en dubbel countout efter 9:00 (borde inte Bret diskats där?). *

SLUTSATS: Underhållande avsnitt, det dåliga hölls kort och det är alltid uppfriskande med lite debuter. Men att Iron Sheik går kvällens bästa match känns... udda.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-12.)
sebbe

InläggPostat: 12 aug 2018 18:16    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-07-25

- Vince McMahon, Jesse Ventura, Sean Mooney & Lord Alfred Hayes kommenterar i olika konstellationer.

- Gorilla & Bobby är programledare. Jag har inte nämnt det på ett tag, men de har en fenomenal kemi ihop och är väldigt underhållande att lyssna på nästan oavsett vad de pratar om. Dock är det oerhört svårt att beskriva det i text istället för att uppleva det bild/ljudmässigt eftersom det ofta är småsakerna som gör det roligt. Precis som promos gör det sig inte bra i textform.

1. Sam Houston vs. Dino Bravo. (1988-07-14)
Frenchy Martin är med in. Har mer och ber börjat uppskatta Houston, och tycker det är synd att han aldrig fick en ordentlig push men jag antar att hans utseende gick emot honom. Dessutom vet jag inte hur pass mycket hans halvbror hade med hans anställning att göra. Nåväl. Han får se bra ut här, men den stora stjärnan i sammanhanget är Bravo. Frenchy distraherar och Bravo vinner med sin side-suplex efter 5:33. *

2. Rick Rude vs. Joe Milano. (1988-06-21)
Bobby Heenan är med in. Ren squash. Rude Awakening avslutar efter 1:34 och Rude kysser en kvinna "ur publiken" efteråt som svimmar av upphetsning. NR

- Craig DeGeorge intervjuar Bobby Heenan, Ted DiBiase, Virgil och Andre The Giant. Randy Savage har utmanat Andre och Teddy i en tag-match inom kort och har ännu inte avslöjat sin tag-partner. Heelsen accepterar. Craig säger att Jack Tunney bestämt att Jesse Ventura ska vara gästdomare, vilket heelsen inte är överdrivet exalterade över. Jag antar att WWF ville slå mynt av Jesses deltagande i Predator (i Rude-matchen ovan säger Jesse att han är rik nu när Predator släppts på VHS).

3. Hartfoundation vs. The Conquistadors. (1988-07-14)
Kort och koncis match, som är ett perfekt exempel på hur en tag-match går till för normala människor (ickefans). Facen dominerar till Bret fälls och blir face-in-peril. Tag till Anvil som rensar innan Hart Attack avslutar efter 6:24. Lord Alfred tyckte avslutningen var fin även om Anvil inte lyckades hålla offret upprätt utan fick böja sig framåt eftersom han blev för tung. *

4. Ken Patera vs. Greg Valentine. (1988-07-14)
Jimmy Hart är med in. Ju äldre jag blir desto mer känner jag igen mig i Valentine; Vresig och bitter gubbe som hatar allt och alla. Han bearbetar Pateras ben men Patera gör comeback innan Don Muraco kutar in och vevar loss på Valentine för DQ efter 7:44. DUD

- Event Center med Sean Mooney, med kortpromos med Bad News Brown (den som farmor och trebenta hundar som de sänt innan) och The Rockers.

5. Iron Sheik vs. John Yates. (1988-07-13)
Slick är med in, något som kommer som en överraskning för mig eftersom jag inte ens visste att de hade samarbetat. Kul liten squash, Sheiky-baby Saito-suplexar honom och avslutar med da camel-clutch efter 2:59. NR

- Brother Love intervjuar Jake och Cheryl Roberts om Rick Rude, men retar upp dem så Jake blir fysisk.

6. Tito Santana vs. Headbanger Butch (Jos LeDuc). (1988-07-14)
Frenchy Martin är med in. Såvitt jag vet LeDucs andra och sista TV-match i förbundet. Han hamnar i samma fack som Bastion Booger/Mantaur och är faktiskt inte så pjåkig eftersom han stod ut ur mängden och såg brutal ut. Tycker att matchen påminner om Virgil/Booger 1993 och Sparky Plugg/Mantaur 1995. Tito bodyslammar honom några gånger i imponerande spots men tråkar ut oss i vanlig ordning med meningslösa armbars. LeDuc gör comeback och gör en chinlock vilket inte heller sätter världen i brand. Tito gör comeback med dropkick och bodyslam innan hans flying burrito avslutar efter 9:02. Kunde varit värre. *1/2

- Event Center med Sean Mooney, med promos med Big Bossman (med Slick) samt Brutus Beefcake.

- Update med Lord Alfred, som hypar Bolsheviks "winning streak", som hade känts mer imponerande om de inte förlorat förra veckan.

7. Bam Bam Bigelow vs. Andre The Giant. (1988-06-25)
Bobby Heenan är med in, men springer ut i början för att "göra color", något som troligtvis gjordes i studio långt senare. Bigelows näst sista match den vändan (han slog Hercules på en houseshow en månad efter detta). Ganska tråkig match som mest består av bearhugs från Andre. Enda behållningen är Bobbys smeknamn för Bigelow; Ding Ding, Boom Boom etc. Bigelow gör comeback efter en halv istid men springer in i en big boot och Andre elbowar honom för tre efter 10:13. Han fortsätter misshandeln efteråt innan Jim Duggan räddar. DUD

SLUTSATS: Inte mycket till brottning denna veckan, men sedvanligt småputtrigt och mysigt program som lyckades underhålla i vanlig ordning.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-12.)
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 13 aug 2018 20:18    Rubrik: Svara med citat

De har alltså inte börjat hajpa Summerslam än? Rätt sent i så fall, med tanke på att den bara är en månad borta. Jag följde inte WWF när det begav sig 1988, men åren därefter brukade de sätta igång med hårdlanseringen i början av juli.
sebbe

InläggPostat: 14 aug 2018 10:38    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
De har alltså inte börjat hajpa Summerslam än? Rätt sent i så fall, med tanke på att den bara är en månad borta.

Nja, de har hypat den men väldigt halvhjärtat. Den enda matchen de gått ut med är Savage & hemlig partner vs. DiBiase & Andre, i övrigt är det mest "missa inte galan" i slutet av varje program. Känns lite ljummet än så länge.
sebbe

InläggPostat: 18 aug 2018 18:55    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-08-01

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Lord Alfred Hayes, Vince McMahon, Jesse Ventura, Sean Mooney & Superstar Billy Graham kommenterar i olika konstellationer.

1. The Conquistadors vs. Sam Houston & Terry Taylor. (1988-07-13)
Tyvärr en ganska tråkig och intetsägande match, där anglen efteråt var det enda av värde. Facen dominerar innan Taylor blir slagpåse. Tag till Houston som rensar men Conquistadors fuskar och avslutar honom med en clothesline efter 9:28. Taylor säger att detta var hans TV-debut och borde vunnit, och det är Sams fel att han förlorade. Han avslutar med att sänka honom för att genast göra en heelturn, och strax efteråt säger Brain att han mycket väl kan tänka sig att ha honom i sitt stall. Aldrig sett Taylors heelturn förut. *

- Craig DeGeorge intervjuar Randy Savage och Liz, som avslöjar att Hulk Hogan är gans tag-partner på Summerslam. Hulkster joinar festen och Vince markar i byxan. Hulk drar en förvirrande promo om att Savage måste vänja sig vid att avlyssnas i telefon som champion (smyginspelning fick han ju själv erfara många år senare) och eftersom de är ett team nu är Liz "my lady too, brother!". Två karlar diskuterar vem som har "rätt" till kvinnan i mitten, som naturligtvis inte får yttra sig i frågan, dude. Hulkster röstar inte på FI, brother.

- Hype för Ken Patera vs. Tom Stone strax. Jag behövde gå på toaletten i pausen men detta är värt att kissa ner sig soffan för att inte missa. Eller så kan jag pausa WWEN men då fungerar inte skämtet.

2. Ken Patera vs. Tom Stone. (1988-07-13)
Vi klipper till matchen direkt när den börjar, och klipper till studion i samma sekund som den slutar. Då har man ont om tid. Full-nelson avslutar efter 1:51. Gorilla säger att Patera har massor med medaljer han måste vara stolt över. Bobby säger inget, men jag skulle vilja se hans min under den repliken för jag är rätt säker på att han hade något kul att säga om McDonalds men lät bli. NR

- Update med Gene Okerlund, som äntligen börjar hypa matcher till Summerslam; Hartfoundation vs. Demolition, Beefcake vs. Honky (en match som aldrig var tänkt att äga rum), JYD vs. Rude, Muraco vs. Bravo, Patera vs. Bad News Brown, Koko vs. Bossman och Bulldogs vs. Rougeaus. Ganska lama parningar eftersom man ville behålla fejderna till houseshows.

3. SD Jones vs. King Haku. (1988-07-25)
Brain är med in. Underhållande match där Haku säljer väldigt bra, vilket både är bra och dåligt. Bra för att matchen i sig blir bättre men dåligt för att han borde fimpa av jobbern ganska snabbt såhär i början på sin gimmick som kung. Men matchen i sig är ganska bra. Haku säljer några armdrags och bodyslams väldigt bra. Det blir mycket fokus på Bobby när han pratar med kommentatorerna under matchens gång. Haku avslutar med en sidekick efter 7:08. **

- Event Center med Sean Mooney och generiska promos med Ultimate Warrior (obegriplig som vanligt) och Jim Duggan.

4. Hartfoundation vs. Rick Renslow & Dave Wagner. (1988-07-13)
Harts har dumpat Jimmy Hart så nu är de officiellt babyfaces som team. Hart Attack avslutar ena sopan efter 3:21. NR

- Event Center med Sean Mooney, med intervjuer med både British Bulldogs och Rougeau Brothers inför Summerslam.

5. Big Bossman vs. Chris Goodman. (1988-07-13)
Slick är med in. Ren squash, Bossman-slam avslutar efter 1:06. NR

- Brother Love intervjuar Ted DiBiase, Bobby Heenan och Andre inför Summerslam.

6. Ultimate Warrior & British Bulldogs vs. Demolition & Mr Fuji. (1988-07-24)
Svårt att känna sympati för babyface-teamet eftersom de är klart överlägset här, även om Demos är Tag-champs. Ganska risig och händelselös match också. Det tar en bra stund innan Davey Boy blir slagpåse. Tag till Warrior som rensar och botchar en bodyslam-spot (?) med Smash innan han avslutar honom med en double axehandle efter 8:58. 1/2*

SLUTSATS: Ganska avslaget avsnitt ikväll, Jones-Haku var bra och Taylors heelturn var rolig att se, men i övrigt var det ett platt avsnitt.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-18.)
sebbe

InläggPostat: 20 aug 2018 18:32    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-08-08

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Lord Alfred Hayes, Superstar Billy Graham & Sean Mooney kommenterar i olika konstellationer.

1. Bret Hart vs. Danny Davis. (1988-07-25)
Tråkig match. Bret kunde gå väldigt bra matcher när han var motiverad, men också väldigt sopiga matcher när han kändes lite off. Som här. Davis vill skaka hand och vara vänner (som en vink till deras samarbete förra året) men Bret köper det inte. Davis attackerar ögat och tar över, men Bret gör comeback och piledrivar honom för tre efter 9:35. 1/4*

2. Terry Taylor vs. Scott Casey. (1988-07-24)
Ingen vidare match här heller, men precis som med Ted DiBiase (inga jämförelser i övrigt) behövde inte matcherna i sig vara bra men Taylor var bra i dem. Även om han gör några hyfsat långa restholds här ser han till att engagera publiken hela tiden så det bidrar till storyn. Han är ingen spektakulär brottare men gör många småsaker väldigt bra och är någon man nog måste lära sig uppskatta ala William Regal. Detta var även innan han tappade motivationen (blev Red Rooster) vilket också bidrog, det är en markant skillnad på honom här och en stund in i Rooster-stinten när han insåg att han aldrig skulle pushas. Casey missar charge så Taylor börjar bearbeta benet och avslutar med en Sharpshooter efter 12:07. Sean Mooney kallar det en Scorpion (görs även med högra benet som Sting) medan Gorilla kallar det en klassisk version av en Boston-crab. **

- Special Report med Craig DeGeorge om Summerslam.

3. Jim Duggan vs. Pete Sanchez. (1988-07-14)
Duggan hoar och avslutar med sin clothesline efter 2:08. Säga vad man vill om honom men över var han. NR

- Event Center med Sean Mooney. Demolition drar en promo med Jimmy Hart, som kommer berätta allt han vet om Hartfoundation för dem inför Summerslam. Harts är dock redo.

- Craig intervjuar Honky Tonk Man, som är redo för Brutus Beefcake på Summerslam. Tror han ja.

4. Junkyard Dog vs. Ron Bass. (1988-05-27)
Den börjar hett med att JYD attackerar med sin kedja och vevar loss, men domaren får (tyvärr) ordning på matchen vilket resulterar i en lång chinlock och diverse tråkiga sparkar från Bass. Från vapen till chinlocks är sällan en bra idé. JYD vaknar och gör comeback, Bass går för en bodyslam men JYD rullar vidare för tre efter 9:05. Som Steamboat/Savage fast kasst. De hade redan avslutat sin fejd på houseshows så detta var TV-avslutningen för fejden. Antar att de ville hålla Bass stark inför Beefcake-fejden som drog igång på allvar i september. DUD

- Brother Love ska intervjua Ted DiBiase, men får Randy Savage och Hulk Hogan istället, som hypar Summerslam. Hulk säger både "MultiMillion Dollar Man" och "The Summerslam" för att reta mig.

5. The Rockers vs. The Fabulous Rougeau Brothers. (1988-07-25)
Första mötet mellan teamen. Två bra teams men tyvärr höll de igen alldeles för mycket, och Rockers fick knappt visa någon av sin dubbelteaming alls. Kändes mest som första kvarten av en bra 30-minutersmatch. Sammantaget en tråkig och händelselös match. Hetta på Marty, tag till Shawn som rensar. Det blir kaos och Jacques knuffar ner Shawn från hörnan så han kastreras och Raymond pinnar honom efter 15:52. Efteråt kutar British Bulldogs in och konfronterar Rougeaus, som de ska möta på Summerslam. Märkligt att se Shawn och Davey Boy tillsammans som faces eftersom de alltid tycktes vara på motsatta sida (face/heel) under sina karriärer. *

SLUTSATS: Sedvanligt småputtrigt avsnitt men inget som är väsentligt att se. Nu är kanske ingen wrestling all väsentligt att se men du förstår poängen.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-19.)
sebbe

InläggPostat: 24 aug 2018 12:51    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-08-15

- Detta är en tretimmars-special (2:08) av någon anledning.

- Gorilla Monsoon, Sean Mooney, Lord Alfred Hayes, Vince McMahon, Superstar Billy Graham, Bobby Heenan & Jesse Ventura kommenterar i olika konstellationer.

1. Jake Roberts vs. Danny Davis. (1988-08-03)
Jimmy Hart är med in. Brain försöker lite halvhjärtat hypa Jake vs. Hercules på Summerslam men den saknar intresse. Han säger också att Davis är den enda WWF-domaren som blivit bannad från jobbet, men vad hände med Hebners tidigare i år? DDT från ingenstans avslutar efter 8:18 och Davis blir ormad efteråt. *1/2

2. Bad News Brown vs. Scott Casey. (1988-08-06)
Ganska seg match. Brown bailar de första minuterna, sen tar han över och dominerar med strypningar. Casey reverserar sleeper men Brown kommer loss. Casey tar tag i hans fot men BNB sätter en Ghetto Blaster för tre efter 12:28. 1/2*

- Update med Gene Okerlund om matcherna till Summerslam och för att få tillgång till galan på PPV behöver du bara anmäla ditt intresse till din TV-leverantör så de kan komma dit fysiskt och installera en liten box så du kan beställa PPVn, och därefter kommer teknikern tillbaka och hämtar boxen igen. Supersmidigt!

- Craig DeGeorge intervjuar Demolition, Mr. Fuji och Jimmy Hart, där den sistnämnde tänker berätta alla Hartfoundations svagheter för Fuji så Demos med enkelhet kan besegra dem på Summerslam.

3. Don Muraco vs. Iron Mike Sharpe. (1988-06-21)
Ganska tempofylld match, speciellt för att vara dessa båda. Tombstone avslutar efter 3:50. NR

4. WWF World-champ Randy Savage vs. Conquistador #1. (1988-07-13)
Nontitle. Hulk Hogan, Liz och Conquistador #2 är med in. Ganska kort match där Jesse hypar sitt deltagande som domare som största anledningen att beställa Summerslam på PPV. Savage gör double axehandle från hörnan och avslutar med en flying elbow efter 2:04. Efteråt firar facen medan Hulks musik spelas. 1/4*

- Brother Love våldgästar studion med en stor hjärtformad ballong med texten "I Love You" som han vill ge till Gorilla. Gorilla orkar inte med honom och sticker, så Brother Love tar hans plats vid båset under några segment i showen. Om du undrar varför jag sällan beskriver replikskiften mellan Gorilla och Bobby (och Brother Love för den delen) är för att det sällan gör sig bra i text och bör upplevas istället. Här ger Love ballongen till Bobby och ber honom vidarebeordra den till Gorilla när han kommer tillbaka, varpå Bobby slänger den över axeln och säger att han fixar det samtidigt som han stirrar in i kameran. Bobbys blick in i kameran gör hela segmentet men jag är medveten om att det inte verkar så roligt i textform.

5. Jim Brunzell vs. Ted DiBiase. (1988-08-03)
Virgil och Andre är med in. Bra arbete av båda men det är tyvärr föga dramatiskt eftersom det är uppenbart hur det ska sluta. Andre fuskar några gånger för att ge Teddy mer hetta. Teddy gör piledriver men missar sin sedvanliga back-elbow från hörnan. Brunzell gör comeback till bra publikrespons men Andre hjälper Teddy undvika en dropkick genom att dra honom i byxan vid repen så Brunzell kraschlandar och Teddy avslutar med en enkel elbow efter 10:47. **1/4

- Jesse hypar sin roll som domare på Summerslam i en oerhört lång och tråkig promo som snarare fick mig att inte vilja se den.

6. Junkyard Dog vs. One Man Gang. (1988-08-02)
Slick är med in. Underhållande match, men naturligtvis är det inte brottningen i centrum utan agerandet från alla tre. JYD hade sjukt mycket karisma som vägde upp hans brist på brottning (inte ens under sin prime var han någon vidare wrestler). OMG var för övrigt en mönsteranställd eftersom han hade en imponerande fysik som fick över den som slog honom, samtidigt som han skötte sig exemplariskt utanför ringen. Han varken drack eller knarkade (inte bara enligt honom själv utan jag har hört i flera shoots att han var en som aldrig "tog något") eller hade bekymmer med att jobba. Dessutom verkar han vara en av de mest tacksamma över sin karriär, det är nog bara Typhoon som kommer i närheten när det gäller det. Gorilla: "Get that skinny piece of garbage out of here!" Bobby: "That's the referee!" Gorilla: "I'm talking about the Slickster." JYD fintar 747 och gör comeback, och backdroppar ut OMG när han går för en piledriver. JYD hoppar ut och båda vevar loss för en dubbel countout efter 7:35. Klart underhållande för vad det var. **

7. Ultimate Warrior vs. Tom Burton. (1988-08-02)
Ren squash. Military-press och big splash avslutar sopan efter 2:24. Nu tycker jag Warrior hade kommit helt rätt, detta var när han hade blivit lite mer rutinerad men var inte så pass stor rent fysiskt att han inte orkade göra något i ringen. NR

- Gorilla och Bobby gör reklam för Summerslam på PPV, och WWE blurrar telefonnumret men lyckligtvis läser Bobby upp det för alla som vill veta det 30 år senare.

8. Terry Taylor vs. Lanny Poffo. (1988-07-25)
Poffo läser upp en dikt om Graham, som kallar honom "a genius" i en fin touch som nog inte var en fin touch utan ren slump när det begav sig. Lord Alfred noterar att han mest sett Taylor brottas "i södra USA" innan detta, blinkblink. Båda är duktiga workers men jag lyckas inte engagera mig här, mest för att jag har svårt att köpa Poffo som babyface. Taylor sätter sig på honom för ett nearfall men domaren begriper inte att han ska räkna så Taylor måste säga åt honom på skarpen att räkna, så han sätter sig slutligen ner och räknar. Poffo får två med en moonsault. Taylor bearbetar benet och avslutar med en Sharpshooter efter 9:52, kallad det betydligt enklare "figure-four-Boston-hold" av Alfred. *

9. Vårt mainevent är Beefcake vs. Hercules från Wrestlefest (3/4*) men eftersom jag helst undviker att hacka ut ögonen med min recensionspenna snabbspolar jag den.

- Showen slutar med att Bobby ger Gorilla Brother Loves gåva från tidigare ikväll.

SLUTSATS: Sedvanligt småputtrigt avsnitt men jag är i alla fall ganska hypad för Summerslam (som jag för övrigt tänker lägga upp på dagen 30 år efter den gick).

(Den här recensionen skrevs 2018-08-24.)
sebbe

InläggPostat: 24 aug 2018 14:40    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-08-22

- Sista PTW innan Summerslam, och eftersom avsnittet bjuder på flera reprismatcher tar jag mig igenom det snabbt och enkelt.

- Vince McMahon, Lord Alfred Hayes, Sean Mooney & Jesse Ventura kommenterar i olika konstellationer.

1. Hercules vs. DJ Peterson. (1988-08-03)
Lord Alfred och Mooney säger att detta är Petersons TV-debut, vilket nog inte tillhör världshistoriens mest omtalade debuter. Jag har inte ens en aning om jag sett honom efter detta. Herc avslutar den här tråkiga matchen med en torture-rack efter 5:06. NR

2. Hartfoundation vs. Bob Bryant & Al Kirkland. (1988-08-02)
Bild-i-bild-promo med harts inför Summerslam innan de avslutar ena sopan med en Hart Attack efter 2:49. NR

- Brother Love intervjuar Jesse Ventura. Jesse garanterar att han kommer döma matchen opartiskt, och att Hulk Hogan är avundsjuk på honom för att han är en filmstjärna nuförtiden. Inte för att jag tror att de hatade varandra på riktigt, men nog hade de ett ganska välkänt tjafs sinsemellan sedan 1986 när Hogan skvallrade för Vince att Jesse försökte övertala WWF-wrestlers att gå ihop i ett fackförbund. Andre och Ted DiBiase kommer in. Andre ber Ventura "koncentrera sig noga" under matchen och Teddy stoppar något (troligen en sedel eller två) i Jesses jackficka. Han borde nog valt ett bättre tillfälle än med tusentals personer som vittnen och filmkameror en halvmeter från dem. Jesse flinar och garanterar att vi ska få en vinnare i matchen. Ganska långt, och inte så bra, segment. Jesse funkade bättre som kommentator än att ha huvudrollen i segment.

3. Big Bossman vs. Scott Casey från Borefest 1988 (1/4*) skippar jag såklart.

4. Koko B. Ware vs. John Ziegler. (1988-03-08)
Hyfsad match. Varför heter Kokos låt Piledriver när han aldrig utför greppet? Han vinner med missile-dropkick och Ghostbuster efter 3:21. NR

5. Ron Bass vs. Jim Evans. (1988-08-03)
Bass avslutar med sin Pedigree efter 1:07. Han är dock inte klar med jobbern utan attackerar honom med sitt rep innan Brutus Beefcake kutar in till undsättning. Bass bailar och Beefcake klipper sönder hans rep och poserar med hans hatt på huvudet för att fortsätta deras fejd. NR

- Gene Okerlund rabblar matcherna på Summerslam!

6. Sam Houston vs. Kung Haku från Wrestlefest 1988 (1/2*) skippar jag, likaså (7) Jim Duggan vs. Honky Tonk Man från samma show (1/2*).

SLUTSATS: Enkel show att beta av eftersom det mesta var reprismatcher, och de vi fick se var meningslösa squashmatcher.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-24.)
sebbe

InläggPostat: 30 aug 2018 23:00    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-09-13

- PTW 7/9 var en best of TNT-show med Vince och Lord Alfred Hayes, så den skippade jag eftersom jag hellre fokuserar på matcher.

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Sean Mooney, Lord Alfred Hayes, Superstar Billy Graham, Vince McMahon & Jesse Ventura kommenterar i olika konstellationer.

1. Rick Rude vs. Tommy Angel. (1988-08-23)
Bobby Heenan är med in. Ren squash naturligtvis, och Rude hade kunnat avsluta ännu tidigare än han gjorde om han hade velat. Rude Awakening avslutar efter 1:25 innan Rude drar ner tightsen och visar upp ett annat par tights med Cheryls bild på. Jake Roberts kutar in och sänker Rude, och drar även ner byxorna så rumpan syns (antar jag, det censurerar lyckligtvis). Bra fortsättningen på fejden. NR

2. Terry Taylor vs. David Isley. (1988-08-23)
Lord Alfred säger återigen att han sett Taylor "brottats mycket i södern" och att han kallar sig Scary Terry Taylor, vilket måste vara det lökigaste smeknamnet jag hört på länge. Spinebuster och Sharpshooter avslutar sopan efter 4:14. Ju mer jag ser av Taylor här, desto mer uppskattar jag hans brottning men han känns lika malplacerad i WWF som Sam Houston gjorde. Jag kan klart se att han behövde en personlighet här men tupp är kanske inte det jag hade tänkt på först. NR

- Update med Gene Okerlund, som pratar om Don Muraco vs. Greg Valentine-fejden. Gorilla noterar att detta är två före detta IC-mästare som fejdar vilket idag inte betyder något men 1988 hade det betydligt mer tyngd bakom sig eftersom alla inte var tolvfaldiga mästare.

- Craig DeGeorge intervjuar Ultimate Warrior, som säger att Honky Tonk Man kan komma och ta sitt älskade IC-bälte om han vill ha tillbaka det. Jimmy Hart kommer in och gapar i sin megafon vilket distraherar Warrior så Honky kan attackera honom bakifrån med sin gitarr.

3. Danny Davis vs. Scott Casey. (1988-08-02)
Jimmy Hart är med in. Tråkig match med mycket restholds och missade spots, innan Davis fintar in honom i hörnan och pinnar honom efter 8:02. 1/2*

- Event Center med Sean Mooney, där Bobby Heenan drar en generisk promo om att Andre vill ha en titelmatch oavsett vem som är mästare. Randy Savage svarar att han är redo.

4. Brutus Beefcake vs. Tony Burton. (1988-08-03)
Ganska kort match. Sleeper ser ut att avsluta när Ron Bass attackerar för DQ efter 1:40. Det blir så blodigt (Beefcake bladar) att WWF, som Bo Widerberg gjorde i Mannen på Taket (1976), undviker att visa slafset så våra bilder i hjärnan målar upp det som ännu värre än det faktiskt var (det är en komplimang, btw). NR

- Jack Tunney bötfäller Bass med 10 lök för detta, vilket hade känts seriösa och trovärdigare om han inte tydligt läste från en teleprompter (ögonen rör sig som om han tittade på tennis).

5. Sam Houston & Hillbilly Jim vs. Gene Ligon & George South. (1988-08-23)
Förvånansvärt rolig tag-match där jobberteamet är väldigt duktiga med att gå med i allt och Houston & Jim hade säkert kunnat bli ett skapligt tagteam om de fått fler matcher ihop än denna. Inte för att de skulle kunna mäta sig med andra tagteams i WWF just då (det vore löjligt att påstå) men det finns alltid plats för ett komediteam och detta var några månader innan Bushwhackers kom in. Graham noterar att de hade kunnat bli ett bra team om Houston hade lagt på sig 50 pounds på överkroppen. Jag vet inte hur pass styrda kommentatorerna var här av Vince, men Grahams små pikar om att x och y borde lägga på sig rejält med vikt på överkroppen för att komma någonvart låter som mer än små oskyldiga tips. Nåväl. Till något roligare: George Souths frisyr som påminner om Grizzlor i He-Man. Facen dominerar innan Houston blir slagpåse. Tag till Jim som rensar innan det blir kaos och Houston avslutar South med en bulldog efter 7:02. En av de roligaste jobbermatcherna jag sett på länge. *1/2

- Brother Love intervjuar Dino Bravo och Frenchy Martin om fejden med Jim Duggan. Oh, goody, kan knappt bärga mig.

6. Curt Hennig vs. SD Jones (*) från 1988-08-13 skippar jag.

7. Tito Santana vs. Dino Bravo (1988-08-24) skippar jag eftersom ungefär halva matchen är bortklippt men visas oklippt på PTW 1989-03-20 (jag tar den då istället). Dessutom joinar Randy Savage Gorilla i studion efter ungefär halva matchen vilket tar mig ur den, och jag förstår inte syftet med Savage här.

SLUTSATS: Ganska svalt avsnitt, när bästa matchen är en jobbermatch är det illa.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-31.)
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 01 sep 2018 17:18    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
7. Tito Santana vs. Dino Bravo (1988-08-24) skippar jag eftersom ungefär halva matchen är bortklippt men visas oklippt på PTW 1989-03-20 (jag tar den då istället).

Kul att du avser att fortsätta. Eftersom du ser varje vecka från denna period har jag en fråga som du kan få svara på när du känner att du sett tillräckligt. Hogan vs Savage anses av många vara den mest välskrivna och genomtänkta storylinen WWE någonsin har gjort. Håller du med? Vet att det är tidigt i storyn där du är, men ha gärna detta i åtanke.

Ang. att Savage var i studion kanske det ansågs som en stor grej att ha världsmästaren i studion 1988.
sebbe

InläggPostat: 02 sep 2018 16:27    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Kul att du avser att fortsätta.

Ja, jag fick blodad tand och har i alla fall tänkt ta 1989 ut, förmodligen längre än så. Dock är inte WWEN i fas så jag har fått internetlåna de resterande som inte finns upplagda där. Men fortsätta tänker jag, dock blir jag så småningom "mätt" på det och tar en längre paus. Smile

Citat:
Eftersom du ser varje vecka från denna period har jag en fråga som du kan få svara på när du känner att du sett tillräckligt. Hogan vs Savage anses av många vara den mest välskrivna och genomtänkta storylinen WWE någonsin har gjort. Håller du med? Vet att det är tidigt i storyn där du är, men ha gärna detta i åtanke.

Den är välskriven men det är inte mycket av det som visas här. Något klipp då och då. Men ska absolut ha det i åtanke när det väl hypas.
sebbe

InläggPostat: 07 sep 2018 10:07    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-09-20

- Vince McMahon, Lord Alfred Hayes, Sean Mooney & Superstar Billy Graham kommenterar i olika konstellationer.

- Vince & Bobby är programledare (Gorilla tog lite ledigt eftersom hans far precis dött).

1. Jim Brunzell vs. Bad News Brown. (1988-09-14)
Jag förstår att Brunzell inte ville/fick ha Killer Bees-outfiten som singel när teamet splittrades i augusti men de här batikfärgade jobberbyxorna imponerar inte på någon. Han gör några rollups för två och en sleeper, men BNB fintar charge och avslutar med Ghetto Blaster efter 7:17. 1/2*

- Update med Gene Okerlund, som recappar Jake vs. Rude-fejden.

2. The Rockers vs. Danny Davis & Iron Mike Sharpe. (1988-09-14)
Detta måste vara Rockers svåraste motstånd på nationell TV hittills. Ingen direkt story. Shawn avslutar Sharpe med en flying cross-body efter 7:51. 1/2*

- Event Center med Sean Mooney, där Koko B. Ware babblar om whatever och Bolsheviks vill ha en titelmatch, vilket är starkt sagt eftersom de aldrig vinner några matcher.

3. Junkyard Dog vs. Hercules. (1988-09-11)
Ganska seg match, fyra minuter in i den är de så trötta att man skulle kunna tro att det är 20 minuter in i matchen istället. JYD gör en russian legsweep som den här veckan kallas en "great grapevine" av Lord Alfred, hade den verkligen inte fått russian legsweep-namnet än? Herc gör en bearhug men JYD kommer loss och gör comeback, men Herc blockerar Thump och faller på honom för tre efter 10:33. Ganska klumpig match med flera halvbotchade spots. 1/2*

4. Blue Blazer vs. Barry Horowitz. (1988-09-11)
Samma match som vanligt. Graham undrar om Blazer någonsin kommer ta av sig masken, men jag skulle tro att han till och med kommer dö med den på. High-five! Too soon? Blazer slammar ner honom från hörnan och avslutar med dropkick, belly-to-belly och flying big splash efter 11:18. Inget fel på brottningen i sig men de drog ut matchen alldeles för länge och de borde låtit Blazer visa upp sig på två-tre minuter med några explosiva spots istället för de här långa transportsträckorna som inte gav något. (I WON får de här matcherna runt **** på houseshows, men då var de betygsatta utifrån 1988 års ögon.) *

- Event Center med Sean Mooney. Terry Taylor anser sig vara bästa wrestlern i WWF och Ultimate Warrior pratar om att simma i Atlanten. Försök inte förstå, det gör nog inte ens han själv.

- Brother Love intervjuar Big Bossman och Slick, som hotar både Hulk Hogan och Randy Savage.

5. Bulldogs vs. Rougeaus (***) från Summerslam avrundar showen.

SLUTSATS: Taggen i slutet är bra men kan såklart ses på annat håll, i övrigt fanns det inte mycket annat av värde här.

(Den här recensionen skrevs 2018-09-07.)
sebbe

InläggPostat: 09 sep 2018 11:23    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-09-27

- Gorilla Monsoon, Superstar Billy Graham, Vince McMahon, Lord Alfred Hayes, Sean Mooney & Jesse Ventura kommenterar i olika konstellationer.

- Gorilla & Bobby är programledare, där Gorilla ser oerhört fånig ut i sin Randy Savage-keps. Jag förstår tanken att "chilla merchen" som kidsen säger, men det ser bara töntigt ut med den kepan på (säger kidsen fortfarande "kepa" om keps?).

1. Brian Blair vs. Danny Davis. (1988-09-13)
BBB vs. DDD, antar att Pat Patterson som älskar allitteration fick en kosmisk orgasm av detta. Blair har till skillnad från Jim Brunzell Killer Bees-outfiten på sig även som singel. Visst är den snyggare än Brunzells batikkläder (som skriver jobber) men att hålla fast vid sina gamla tag-kläder som singel skriker inte direkt superstar det heller. Tråkig match, Blair bearbetar benet och Davis bearbetar ryggen. Blairs big splash träffar knän men han lyckas vinna med en O'Connor-roll efter 7:11. No buys. 1/2*

- Update med Gene Okerlund i ett ghetto (filmat i studio) med Slick. Jag älskar hur Slick har Jive Soul Bro på sin boombox (eller bandspelare som vi ocoola sa). Några dudes dundrar in och kör lite afrikansk dans innan Slick chockerar wrestlingvärlden (hans ord) genom att introducera Akeem. Gene utbrister dock att det minsann är One Man Gang men Slick säger att han numera går under namnet Akeem. (Detta är ingen slump; det var vanligt förr i WWF att när en brottare bytte namn ville man inte idiotförklara publiken genom att hävda att det var en ny brottare. Istället nämndes det några gånger i förbifarten i kommenteringen för att inte skriva folk på näsan men samtidigt inte tjata om det. Roddy Piper gjorde det när Tony Atlas debuterade som Saba Simba till exempel.) Härligt segment, det var så överdrivet corny att ingen kunde ta det på allvar.

2. Young Stallions vs. The Conquistadors. (1988-09-13)
Lord Alfred påstår att Young Stallions "besegrat några riktigt imponerande namn" men förutom en DQ-vinst över Hartfoundation på TV hittar jag inga "imponerande namn" de slagit, i alla fall inte på TV. De dominerar matchen tills Paul Roma blir slagpåse. Conquistadors var väl skapliga workers rent tekniskt men ganska tråkiga. Tag till Jim Powers som rensar, det blir kaos, heelsen gör Shawn/Diesel och Powers håller upp en av dem så Roma kan avsluta honom med en missile-dropkick efter 11:51. **

- Event Center med Sean Mooney; promos med Jake Roberts (som fortfarande är sur på Rick Rude) och Randy Savage.

- Vi får ett alldeles för långt och poänglöst segment där Gorilla och Bobby är på ett hästmuseum (?) för att Bobby ska köpa en häst, där vi även får Ron Bass i en cameo. Det är inte speciellt intressant, inte speciellt roligt och ledde inte till något. No buys.

3. Big Bossman vs. DJ Peterson. (1988-09-14)
Slick är med in. Lord Alfred är djupt imponerad av vad han hittills sett av Peterson, vilket är en tråkig squashförlust mot Hercules. Han har inga höga krav den gode Alfred, som lite senare kallar Iron Mike Sharpe en av sina favoritwrestlers. Hade tjejer haft lika låga krav skulle jag kunna vara Gene Simmons. Bossman avslutar med sin dåliga Bossman-slam efter 3:39. Jag vet inte när han började göra greppet ordentligt, men det var en enorm skillnad på det trötta utförandet här (där han i princip bara lägger sig framåt och låter offret göra hela jobbet) och senare när han la mer kraft bakom spotten så den såg imponerande ut. NR

- Event Center med Sean Mooney igen; Hartfoundation är förbannade på Jimmy Hart som tar 25% av deras gager även om han inte är deras manager längre, och Rick Rude drar en promo om Jake.

4. Tito Santana vs. Tony Ulysses. (1988-08-23)
Tito avslutar med sin flying burrito efter 1:55, och matchens mest imponerande spot är hur Tito landar PÅ honom i samma rörelse som hans finish. Imponerande, indeed! NR

- Brother Love intervjuar Rougeaus, som introducerar Jimmy Hart som sin nya manager.

5. Iron Mike Sharpe vs. Tommy Angel. (1988-09-17)
Mainevent inför vilken komapatient som helst. Alfred säger att Sharpe är en av hans favoriter. Lång och tråkig match. Jag förstår att Sharpe var tacksam att boka på houseshow eftersom han engagerade publiken men han ska INTE gå tiominutersmatcher. Möjligtvis kanske eventuellt mot någon som Ricky Steamboat, inte en tanig jobber. Sharpe avslutar med en LOADED FOREARM OF DOOM efter 10:23. 1/2*

6. Vi avrundar showen med Don Muraco vs. Dino Bravo från Summerslam (1/4*), som Gorilla kallar en "great match".

SLUTSATS: Akeems debut var fantastiskt underhållande i all sin fånighet, men i övrigt ett ganska avslaget avsnitt.

(Den här recensionen skrevs 2018-09-09. Som om det skulle finnas något viktigare att göra idag.)
sebbe

InläggPostat: 10 sep 2018 14:41    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-10-04

- Sean Mooney, Vince McMahon, Lord Alfred Hayes, Rod Trongard, Superstar Billy Graham & Jesse Ventura kommenterar i olika konstellationer.

1. Sam Houston vs. Ron Bass. (1988-09-14)
Alfred är impad över Houston och Sean Mooney tillägger att Alfred bara blir imponerad av folk när han ser vad de kan göra i ringen. Som förra veckan när han sade sig älska Iron Mike Sharpe? Brutus Beefcake distraherar Bass eftersom de fejdar, men Bass blockerar monkey-flip och vänder backdrop till Pedigree för tre efter 6:40. Han attackerar Houston efteråt men Beefcake räddar. *1/2

- Gene Okerlund intervjuar Ted DiBiase (med Virgil), som köpt Hercules kontrakt av Bobby Heenan utan att konsultera Herc. DiBiase säger att han är så rik att han till och med köpt sig en egen slav, men Herc är aningen irriterad över affärsuppgörelsen. Han konfronterar Bobby men blir nedslagen bakifrån av DiBiase, dock gör han sin egen comeback och alla heels bailar. Bra faceturn, även om han inte uppnådde något i WWF av värde förrän han vände heel igen och joinade Paul Roma i Power & Glory.

2. Brian Blair vs. Dino Bravo. (1988-09-29)
Ungefär samma som Blairs match mot Danny Davis förra veckan; han bearbetar benet medan Bravo bearbetar ryggen. Blair var en bra worker, Bravo var inget vidare men domaren här var rent ut sagt värdelös som inte verkade ha någon koll på wrestling alls, plus att han rörde sig så långsamt att det fick matchen att tappa tempo. Antar att det var en av alla de inkvoterade domarna som tillhörde arenans anställda. Blair gömmer sig för Bravo och smyger fram bakom honom... och slår honom med några knytnävar. Så han fintar honom så hårt att han kan gå fram till honom bakifrån och har världens läge att göra vadsomhelst och väljer några simpla knytnävar som aldrig ens leder till nearfalls? Bravo avslutar med en side-suplex efter 14:23. Blair såg motiverad ut men Bravo var svårjobbad. *1/2

- Event Center med Sean Mooney; Promos med The Rockers och Bad News Brown. I vanlig ordning är det generiska promos som bara är till för att presentera brottarna och inte matcher/fejder.

- En promo med Mr. Perfect som spelar biljard visas, i vad jag antar är första promon med honom under det namnet.

3. Akeem vs. Allen Kinsley. (1988-09-13)
Slick är med in. Bra debut. Jesse noterar att det är One Man Gang för att inte idiotförklara tittarna innan Akeem avslutar med en framåtvänd suplex efter 0:52. NR

- Update med Gene Okerlund, som visar klipp av Powers of Pain vs. The Bolsheviks med efterföljande promo med Slick som säger att han inte vet vem Baron (Baron Von Raschke) är men tänker ta reda på det.

4. Jim Brunzell vs. Mr. Perfect. (1988-09-11)
Detta måste vara första TV-framträdandet med Curt som Mr. Perfect. Stabil match där båda fick se bra ut. Detta var nog första gången Brunzell fick se riktigt bra ut i singel av det jag har sett med honom. Curt avslutar med en powerslam efter 13:02. Inte helt säker i rollen som Mr. Perfect än men klart roligare än under sitt riktiga namn. **3/4

- Event Center; promos med Rougeau Brothers med Jimmy Hart samt Randy Savage med Liz.

5. Vi avrundar med både det dåliga Brother Love-segmentet och den betydligt mer underhållande Koko B. Ware vs. Big Bossman från Summerslam (**) avrundar showen. Det är ganska intressant att de visar en match i veckan från Summerslam samtidigt som Gorilla hypar videobandet varje vecka. Det känns som en annorlunda marknadsföring att ge ut en match i veckan istället för bara klipp.

SLUTSATS: Akeems och Perfects debuter är roliga att se, i övrigt var det inget speciellt ikväll.

(Den här recensionen skrevs 2018-09-10.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Sida 3 av 4

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet