Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Prime Time Wrestling 1988!
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Sebbes hörna
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 23 jul 2018 18:26    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-05-02

- Gorilla Monsoon, Vince McMahon, Jesse Ventura, Bobby Heenan, Lord Alfred Hayes & Billy Red Lyons kommenterar i olika konstellationer.

- Gorilla & Bobby är programledare.

- Bobby förnekar att han var full förra veckan och menar på att någon måste drogat hans drink ("dropped a mickey") i ett replikskifte man aldrig skulle höra i dagens WWE. Det känns lite malplacerat eftersom det ena stunden är myspys och matinéwrestling och i nästa stund fylla och droger.

1. George Steele vs. Greg Valentine. (1988-04-21)
Jimmy Hart, med sin löjliga basker, är med in. Gorilla noterar att detta med all säkerhet kommer bli en klassiker, men den gode Gorilla fick fel (källa: alla wrestlingfans i hela världen). Om han inte menar deras returmatch på Heroes of Wrestling elva år efter detta. Jesse noterar att Steeles ålder är högre än hans IQ. Sedvanlig "komedimatch" med Steele, även om jag inte var i rätt målgrupp när det begav sig. Eller rättare sagt började jag se wrestling 1993, långt efter han var relevant och jag hade aldrig "fattat" hans storhet, varken som heel mot Bruno eller komediface mot slutet. Greg fladdrar ut i en flying axehandle (lucha Hammer!) men Steele blockerar med ett slag i magen. Han vänder fokus till Jimmy Hart, jagar ut honom och kastar in lite stolar i ringen pga anledningar och åker på en countout efter 2:55. Stackars Greg försökte men Steele var omöjlig att göra något vettigt med. 1/2*

2. Ken Patera vs. Paul Sarantini. (1988-04-21)
Ren squash, dock finns det inget som motiverar att se Ken Patera släpa runt en jobber i tre och en halv minut eftersom hälften hade räckt utan problem. Full-nelson avslutar efter 3:29. NR

- Special Report med Lord Alfred Hayes! Jack Tunney har, efter Mania 4-matchen, beslutat sig för att förbjuda Bobby Heenan från att använda skyddsdräkt i sina matcher i fortsättningen. Istället måste han använda "vanlig outfit", vad det nu betyder i ett förbund där Hillbilly Jim brottas i jeansoverall, Conquistadors i heltäckande dräkter etc. Heenan blir såklart förbannad över detta. Ett ord om Jack Tunney förresten; Han fungerade utmärkt som boss eftersom han bokades på TV väldigt sällan så när han väl var med var det något utöver det vanliga som skulle beslutas. Jämför med Vince tio år senare som var med på TV varenda vecka så hans storhets-aura försvann ganska snabbt.

- Craig DeGeorge intervjuar Bobby & Andre, och detta visar återigen att Andre aldrig borde öppnat käften i WWF. Oerhört grov brytning och dessutom hade han bekymmer med språket så han såg mest förvirrad ut när han kämpade för att minnas sina repliker. Dessutom hade han ju Bobby som manager, det är ju hans jobb att få över Andre utan att Andre själv ska behöva prata! Jag vet inte vilket som är värst; att WWF inte fattade detta eller att jag nästan får en stroke av upprördhet över det trettio år efteråt.

3. Scott Casey vs. Iron Mike Sharpe. (1988-04-24)
Öppningsmatchen på en houseshow, inte helt oväntat, och det märks också på tempot i matchen. Casey gör piledriver. Sharpe får två med sin underarm. Casey livar upp matchen med en sleeper men hans cross-body blockeras och Sharpe backbreakar honom. Casey fintar sig ur en elbow och bulldoggar honom för tre efter 9:51. Tekniskt sett en bra match men underhållningsmässigt ingen höjdare. *1/2

4. Ultimate Warrior vs. Joe Milano. (1988-04-21)
Ventura är, till Vinces förvåning, inte imponerad av Warriors kropp eller styrka, vilket visar att Jesse inte förstår sin roll som kommentator när han försöker få över sig själv istället för brottarna i ringen. Warrior avslutar med gorilla-press och big splash efter 1:55. NR

5. Don Muraco vs. Rick Rude. (1988-04-24)
Jag har fortfarande inte vant mig vid att Muraco kallas "The Rock" och hoppar till varenda gång namnet nämns. Bobby är med in, och får båda sina händer nedstampade av Muraco vilket säljs väldigt bra. Okej match där Muraco visar lite personlighet genom att sno Rudes magdans. Rude lyckas vinna med fötterna på repet för tre efter 8:08. **

- Special Update med Lord Alfred, som recappar Jake Roberts och Rick Rudes angle från förra veckan där Rude började störa Jakes fruga vid ringside.

- Craig DeGeorge intervjuar Ted DiBiase med Virgil, och Teddy tänker ta bältet från Randy Savage eftersom han anser sig vara den rättmätiga ägaren.

6. Jose Luis Rivera vs. Barry Horowitz. (1988-04-25)
Rivera = Conquistador Uno. Förbannat trist match mellan två jobbers. Saker händer men inget registreras hos mig innan Barry avslutar med en russian legsweep efter 10:41. DUD

7. Dino Bravo vs. Nelson Veilleux. (1988-04-21)
Frenchy Martin är med in. Sedvanligt tradig Bravo-squash, som avslutas med side-suplex efter 1:46. NR

8. Brutus Beefcake vs. Ted DiBiase. (1988-04-21)
Virgil är med in. Detta är vårt mainevent, eller "feature" som Gorilla envisas med att säga. Kul liten match, detta är en av få gånger jag vill att en Beefcake-match ska fortsätta när den är över. Teddy bumpar och säljer som det proffs han är, och Beefcake gör sin del av matchen. Virgil fäller Beefcake så Teddy kan rulla upp honom med en näve tights för tre efter 8:48. Beefcake rensar efteråt. **3/4

- Nästa vecka: Duggan vs. Hercules samt Beefcake vs. Danny Davis från SNME #16, Jake Roberts vs. Greg Valentine, Sherri vs. Desiree Peterson samt Bam Bam Bigelow vs. Honky Tonk Man om IC-titeln.

SLUTSATS: Myspysigt avsnitt i vanlig ordning, men ingen match förutom mainet var värt att se.

(Den här recensionen skrevs 2018-07-23.)
sebbe

InläggPostat: 24 jul 2018 00:00    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-05-09

- Gorilla Monsoon & Lord Alfred Hayes kommenterar (förutom SNME-matcherna som har Vince & Jesse).

- Studion ska få ny dekor under showens gång, men Gorilla anklagar Bobby för att redan lyckats förstöra en del av den.

1. Jim Duggan vs. Hercules från SNME #16 (*) skippar jag.

2. Brady Boone vs. Steve Lombardi. (1988-04-25)
Gorilla gör sig rolig över att Lombardi tränat "outstanding moves" med Pat Patterson, och drar upp "Terry Garvin's school of self-defense" vilket fick mig att googla eftersom jag inte visste hur pass mycket sanning det låg i gayryktena kring honom. Tydligen, enligt Wiki, var han både öppet homosexuell samtidigt som han var gift med en kvinna han träffade 1975 fram tills sin död 1988. Det roliga var att en av de första sökträffarna var en WhatCulture-artikel som bifogade en YouTube-länk till just matchen jag recenserar när jag googlade. Tyckte det var lite kul eftersom Gorilla nämner det i mängder av matcher och just denna gav de som exempel. Nåväl, googlingen gav mig mer än matchen, som var ganska trist eftersom det var öppningsmatchen på en houseshow (visad på MSG Network) så folk höll på att hitta sina platser medan matchen ägde rum. Boone gör en bra snap-suplex, Lombardi fintar moonsault men Boone landar på fötter och german-suplexar honom för tre efter 14:57. Jag kan förstå poängen att öppna en houseshow med den (det är en helt oviktig match men som gör sitt jobb att symbolisera att showen är igång) men på TV? Det märks att ratingen var oviktig fram till Monday Night War. *

- Craig DeGeorge intervjuar Jake Roberts om Rick Rude.

- Special Update med Lord Alfred om Bad News Brown och hans fejd med Bret Hart, som avrundas med en BNB-intervju.

- Gorilla och Bobby gör reklam för Mania 4 på VHS för det svindlande låga priset av $39:95, vilket snarare som låter som en smärre förmögenhet.

3. Brutus Beefcake och Danny Davis-DUD-klassiker från SNME #16 skippar jag eftersom det är Brutus Beefcake och Danny Davis-DUD-klassiker från SNME #16.

- Gene hälsar på Gorilla och Bobby i nya studion.

4. Jake Roberts vs. Greg Valentine. (1988-04-24)
Ganska tråkig match som mest kändes vara med för att döda tid. Eftersom detta är från en houseshow är lyset inte direkt lysande (ursäkta) så Valentines blonda hår ser alldeles gult ut. Du förstår kanske hur bra matchen är när jag fokuserar på sådant. Valentine bearbetar honom i flera minuter till publikens stora ointresse innan Jake sätter en DDT från ingenstans för tre efter 14:46. Inte värdelös men nästintill. 1/2*

- Special Update med Lord Affe, som den här gången tar upp fusket som Dino Bravo anklagas för när han slog nytt rekord i tyngdlyftning på Royal Rumble (tydligen hjälpte Jesse Ventura till vid lyftet) så Ken Patera hotar med stryk eller något. Fascinerande tråkigt.

- Craig DeGeorge intervjuar Randy Savage, som tjafsar med Ted DiBiase vilket till skillnad från förra segmentet var riktigt bra och byggde upp en match jag faktiskt vill se (igen).

5. WWF Womens-champ Sensational Sherri vs. Desiree Peterson. (1988-04-25)
Titelmatch. De stavar namnet "Petersen" istället för "Peterson" i bild. Slarvigt och jag förväntar mig en officiell ursäkt från Kevin Dunn i början av nästa RAW! JIP. Feministen Bobby har inga damer i sitt stable eftersom han inte orkar ha "a bunch of bimbos" att styra över. Ungefär halva matchen är bortklippt, och det känns inte helt fel eftersom det vi får se inte direkt är lysande. Sherri botchar sin knäa-hörnan-och-springa-tillbaka-spot (hon missar med knäet) men gör en faceslam och avslutar med en rollup med en näve tights efter 3:19. Detta kom att bli Petersons sista TV-sända match i WWE och var ute ur förbundet tre veckor senare. NR

6. IC-champ Honky Tonk Man vs. Bam Bam Bigelow. (1988-04-21)
Titelmatch. Oliver Humperdink och Jimmy Hart är med in. Kul liten match. Bigelow får jaga ikapp HTM för att påbörja slakten, men missar flying big splash så Honky kan öva frisparkar på honom. Bigelow gör comeback. De hamnar utanför ringen igen där Bigelow skickar in honom och utför en slingshot-splash men domaren hinner räkna ut Bigelow via countout (även om han stod på apronen, jag kräver rättelse denna veckan på RAW!) efter 6:11. *

- Gorilla får ett utbrott på Bobby och sticker från studion, och efter pausen sitter Gene där ensam och verkar göra sig hemmastadd där.

SLUTSATS: Ganska trist avsnitt denna veckan, maineventet var kul men i övrigt var det segmenten om den nya dekoren - som vi får se nästa vecka - som var den stora behållningen.

(Den här recensionen skrevs 2018-07-24.)

Senast ändrad av sebbe den 04 aug 2018 01:03, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe

InläggPostat: 26 jul 2018 16:44    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-05-16

- Gorilla Monsoon, Lord Alfred Hayes, Vince McMahon, Jesse Ventura & Bruce Prichard kommenterar i olika konstellationer.

- Studion är inte klar än, mest för att Bobby Heenan fortsätter ha sönder dekoren på grund av klantighet. Därför sänder Bobby veckans avsnitt från Gorillas stuga på landet i ett försök att visa Gorilla att showen inte behöver honom eftersom Bobby ÄR showen. Dock strular han till det och hänvisar till fel öppningsmatch. Under resten av showen inser Bobby att han inte klarar av att leda showen på egen hand så han ber Gorilla återvända, men han är svårflirtad. Dert slutar dock med att Gorilla, utan Bobbys vetskap, har lovat återvända nästa vecka då studion är färdigbyggd.

1. Don Muraco vs. Ted DiBiase från SNME #16 (**1/4) skippar jag, men den var helt okej.

2. SD Jones vs. Pete Doherty. (1988-05-07)
Mainevent bakom vilken rockfestivals bajamaja som helst. Doherty rör sig betydligt bättre än man kunde tro av hans utseende. Han missar flying big splash och Jones bodyslammar honom för två. Pete går för en moonsault men Jones stoppar och slammar ner honom, men medan Jones tjafsar med domaren rullar Pete upp honom för tre efter 5:25. *

- Recap av Jake vs. Rude och intervju med Rick Rude och Bobby Heenan, som slutar med att Rude kysser random tjej från publiken.

3. Rougeau Brothers vs. Rick Gantner & Tony Leone. (1988-05-14)
Kul liten squash. Rougeaus är på väg mot en heelturn (de säger att de hör folk bua åt dem, men de gillar USA även om de är från Kanada, precis som Dino Bravo som de inte gillar). Jesse säger att Vince kallat dem "Fabulous" men det är inte ett etablerat epitet än. La Bombe på Leone avslutar efter 2:17 innan även den andre sopan åker på samma grepp. NR

4. Scott Casey vs. Iron Mike Sharpe. (1988-05-07)
MidcardMania-returmatchen hela världen väntade på. Gorilla berättar att Sharpe en gång låsts in av misstag i en arena eftersom han duschade så länge att showen hann bli färdig. Det ska, vad jag förstår, vara en verklig händelse (Sharpe hade tydligen en grav bacillskräck). Nåväl. Okej match, men inget jag vill se på TV utan den platsar bättre som öppnare på houseshow/taping. Casey gör sleeper till Gorillas stora förvåning eftersom han sällan gör det greppet. Säger inte Gorilla det varje gång? Sharpe dominerar men Casey avslutar med ett krucifix efter 7:51. *

5. WWF Womens Tag-champs Jumping Bomb Angels vs. Glamour Girls. (1988-03-05)
Titelmatch. Jimmy Hart är med Glamour Girls in. Ganska bra tag-match mellan två teams som möttes ungefär en miljon gånger gånger 1987-1988, och detta var mot slutet av deras serie så de var välsmorda mot varandra. Jag har svårt att se skillnad på JBA men eftersom Lord Alfred - lönuppbärande kommentator - benämner dem "Japanese girl/girls" hela tiden slipper jag dåligt samvete för min okunnighet. Nåväl. Bra arbete rakt igenom. En JBA gör missile-dropkick i en imponerande spot. Det märks att de lägger kraft bakom greppen, det är inte direkt Kelly Kelly-style på dem. Het tag till en JBA innan det blir kaos, och en JBA avslutar med en backslide efter 11:50. **3/4

- Special Update med Gene Okerlund, som hypar en kommande match mellan "young man" Bam Bam Bigelow och One Man Gang, varpå en OMG-promo följer. Eller ja, Slick står för snacket medan Gang står och ser elak ut. Därefter är Strike Force PISSED och tänker ta tillbaka bältena från Demolition, vars enda positiva egenskap är att de ljuger mycket. Något blev nog fel där.

6. Ron Bass vs. Bert Centeno. (1988-04-21)
Bruce Prichard. Betonar. Varenda. Ord. Han. Säger. Vilket blir gammalt väldigt fort. Pedigree avslutar efter 2:02. NR

7. Frenchy Martin vs. Jerry Allen. (1988-05-07)
Allen får in en hel del, vilket inte är så konstigt eftersom Martin är en manager i WWF och ingen wrestler. Han lyckas dock vinna med en repassisterad rollup efter 3:10. NR

- Special Report med Sean Mooney om Brutus Beefcakes kommande returmatch mot Honky Tonk Man.

- Craig DeGeorge intervjuar Dino Bravo med Frenchy Martin, som återigen hotar Ken Patera med otrevligheter. Fanns det en tristare fejd 1988 än denna?

- Honky Tonk Man är redo för Beefcake och Randy Savage och Ted DiBiase är redo för varandra.

8. Hulk Hogan vs. Boris Zhukov. (1988-04-21)
Slick och Nikolai Volkoff är med in. Ren uppvisning för Hulkster, som gör sin första PTW-match i år. Att se honom på TV väldigt sällan gjorde också intresset för honom på houseshows/PPVs större, och man kunde sälja shower bara genom att hypa att han skulle brottas där och inte ens nämna en motståndare. Domaren drar igång matchen när heelsen dubbelteamar honom (aningen märkligt) men Hulk gör comeback (hoppas du kan återhämta dig från chocken). Boris bankar loss i pausen men Hulk gör comeback igen och avslutar med bodyslam och legdrop efter 2:14. Inte mycket till match men efter att inte sett honom på ett tag var det fullt tillräckligt för att hålla mig underhållen. Även Hulk var rolig att se. Vi slutar med att HOGAN MUST POSE. 1/4*

SLUTSATS: Sedvanligt småputtrigt avsnitt, men förutom Hogans match och Tag-titelmatchen var det ganska lökigt.

(Den här recensionen skrevs 2018-07-26.)
sebbe

InläggPostat: 27 jul 2018 17:59    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-05-23

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Vince McMahon, Jesse Ventura & Lord Alfred Hayes kommenterar i olika konstellationer.

- Gorilla & Bobby är programledare och sänder från nya studion, som inte är speciellt märkvärdig.

1. George Steele vs. One Man Gang. (1988-02-06)
Slick är med in. Mel Phillips noterar vid introt att matchen har en 30-minuters tidsgräns, och 30 minuter är nog tidsgränsen på antal minuter SAMMANLAGT under en livstid man orkar med George Steele-matcher. Steele tar på sig Gangs jeansjacka och Slicks basker så han ser ut som taxichaffisen i Flykten från New York. Animal ska finta ut OMG men de botchar spotten och går raskt vidare till att Slick nitar Animal med käppen. Animal surnar till och fokuserar på Slick varpå Gang attackerar bakifrån och pinnar honom efter 4:26. Ingen bra match men jag gillade hur de raskt kunde gå vidare efter botchen istället för att bara göra om den, även om Animal fintade ut honom en stund senare ändå. Steele jagar iväg OMG och sänker Slick efteråt. 1/4*

2. WWF World-champ Randy Savage vs. Virgil. (1988-05-10)
Titelmatch, märkligt nog. Liz och Ted DiBiase är med in. Kul liten TV-match där fokus naturligtvis låg på returmatcher mellan Savage och Teddy. Teddy fuskar så mycket han kan, och Virgil missar en bra flying big splash. Savage gör comeback ganska enkelt och sätter upp för sin flying elbow, men Teddy distraherar så han hoppar ut och konfronterar honom istället. Virgil hoppar på bakifrån men Savage skakar av sig honom enkelt och avslutar med flying elbow efter 6:29. Heal beatdown och Teddy stoppar en sedel i Savages käft, men Shawn/Diesel sänker Virgil. Random midcarders kutar in för att separera dem (Demolition, Bret Hart, Greg Valentine, Koko B. Ware, Don Muraco, Rick Rude). Energisk match. *1/2

- Special Report med Sean Mooney, som hypar kommande houseshow-matcher mellan Bam Bam Bigelow och One Man Gang, som tydligen fejdat sedan Mania.

- Craig DeGeorge intervjuar Andre och Bobby, där Andre hotar Jim Duggan med otrevligheter.

3. Sam Houston vs. Iron Mike Sharpe från PTW 1988-02-22 har jag redan sett, vilket jag inte insåg förrän den var över och Danny Davis kom in och stökade. **1/40

- Ken Patera vs. Dino Bravo i dragkamp slutar givetvis med att Bravo blir frustrerad och attackerar honom för DQ.

4. Lanny Poffo vs. Greg Valentine i ännu en returmatch (PTW 1988-03-21, 1/2*) som jag inte insåg var en repris innan jag läste det i min recensionsmall. Gorilla kallar det en "outstanding matchup" men det är att överdriva.

- Special Update med Lord Alfred Hayes som visar klipp av Hulk Hogan vs. Boris Zhukov förra veckan.

- Craig DeGeorge intervjuar Brutus Beefcake, men Honky Tonk Man dundrar in och attackerar honom för att fortsätta deras upplägg.

5. Young Stallions vs. Tom Stone & Rick Gantner. (1988-05-11)
Kul liten squash, Young Stallions var ett bra tagteam men tyvärr försvann de i mängden med alla andra teams vid den här tiden. Gorilla misstar dem för Strike Force vilket är ganska lätt, det har nog de flesta av oss gjort. Bolsheviks gör en bild-i-bild-promo om YS inför deras match "nästa vecka" (bandad 1987). Gantner ska bumpa ut via topprepet men kommer inte över ordentligt så han tvingas balansera en stund på repet innan bumpet blir av. Jim Powers håller upp Stone så Paul Roma kan avsluta honom med en missile-dropkick efter 3:21. NR

- Sam Houston gör reklam för glass, vilket känns oerhört random. Dels för att de sällan hypade merchandise på PTW och dels för att de valde SAM HOUSTON (rankad typ mellan Lanny Poffo och Mike Sharpe) till jobbet.

6. Hercules vs. Bill Bowman. (1988-05-11)
Bobby är med in. Herc vinner med en torture-rack efter 1:53. Bowman gick två matcher till innan han hängde upp skorna, och efter uppvisningen här var det nog ett klokt val. NR

7. Bad News Brown vs. Chris Zarna. (1988-05-11)
Ghetto Blaster avslutar odramatiskt efter 2:40 medan kommentatorerna hypar hans kommande möte med Bret Hart. NR

8. Bam Bam Bigelow vs. King Kong Bundy. (1987-11-24)
Oliver Humperdink och Bobby Heenan är med in. Vår "feature match" enligt Gorilla, eller "mainevent" som vanligt folk säger. Undrar om det hade emottagits väl idag att ha en sex månader gammal match som mainevent. Förvånansvärt rolig liten match. Ingen toppmatch på något sätt eller en match jag rekommenderar er att spana in, men den var energisk hela tiden och hann aldrig bli tjatig. Bigelow bumpar ut bra via en clothesline. Bundy missar big splash och Bigelow avslutar med en big splash efter 3:22. Om han inte hade gjort Vince sur efter Mania 4 (han behövde en knäoperation och tog därför ledigt efter den galan vilket inte Vince uppskattade) hade han troligen haft en bättre karriär i WWF. *

SLUTSATS: Ganska bra avsnitt denna veckan, med två kul matcher i Savage-Virgil och Bigelow-Bundy.

(Den här recensionen skrevs 2018-07-27.)
sebbe

InläggPostat: 27 jul 2018 18:02    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-05-30

- Gorilla Monsoon, Pete Doherty, Nick Bockwinkel, Lord Alfred Hayes, Roger Kent & Bobby Heenan kommenterar i olika konstellationer.

- Vi har bland annat en drös matcher från 1987 ikväll av någon anledning, det känns som att de hittat en låda ovisade matcher som de fyllde ut showerna med. Det är dock inget att beklaga eftersom två av matcherna var riktigt bra.

1. Young Stallions vs. The Bolsheviks. (1987-11-07)
Här har vi nog den absolut tråkigaste trion kommentatorer någonsin; Gorilla, Pete Doherty och Nick Bockwinkel. Gorilla är helt okej men behöver någon att bolla med för att komma till sin rätt (han var en fantastisk straight man åt Bobby) men Bockwinkel är tråkig och verkar knappt vaken, och Doherty har en raspig röst man tröttnar att lyssna på efter en halv mening. Dessutom är han i karaktär konstant vilket drar ifrån istället för bidrar till matchen. Nåväl. Ganska basic tag-match. Hetta på Paul Roma, tag till Jim Powers som rensar innan heels kolliderar. Roma dumpas och Powers avslutas odramatiskt med en axehandle av Zhukov efter 11:27. Jag fick spola tillbaka finishen två gånger eftersom jag var säker på att jag hade missat något, men nej, avslutningen var så tråkig. *

2. Ron Bass vs. Jose Luis Rivera. (1987-05-18)
Över ett år gammal match, och varför de dammade av den här tråkiga matchen är en av de stora frågorna vi nog aldrig får svar på. Båda knycklas in i repet, först Rivera och sen Bass innan Bass avslutar med en Pedigree efter 9:34. DUD

- Special Report med Sean Mooney, som sammanfattar fejden mellan Brutus Beefcake och Honky Tonk Man.

- Craig DeGeorge intervjuar Hillbilly Jim om whatever.

- Gorilla och Bobby smakar varsin glass som Sam Houston gjorde reklam för förra veckan. Dock fick Bobby en "George Steele"-glass, det vill säga rejält med hår på den. Såklart ett skämt i studion men jag vet inte hur vettigt detta är för att sälja sina produkter.

3. Jerry Allen vs. Steve Lombardi. (1988-05-22)
Oh, goody, ännu en utdragen utfyllnadsmatch. Allen vinner med en cross-body efter 9:19. 1/2*

4. 2/3 Falls: Strike Force vs. Islanders. (1987-10-16)
Förbannat bra och tempofylld match, med bra arbete från samtliga och en het publik under hela matchen. Det är verkligen inte dåligt att lyckas engagera en publik i en kvart utan att något är på spel. Första fallet: Här hinner de boka hetta på båda babyfacen, först Rick Martel och därefter Tito Santana. Islanders dubbelteamar Tito och avslutar honom med en dubbel jumping headbutt efter 8:11. Andra fallet: Efter en stunds kaos rullar Tama upp Tito, men domaren distraheras av Haku så Martel kan vända på dem så Tito hamnar på topp för tre efter 11:23 för att ge oss ett tredje och avgörande fall. Tredje fallet: Hetta på Tito, tag till Rick som rensar. Det blir Shawn/Diesel med Islanders innan Martel rullar upp Tama för tre efter 14:57. ***3/4

- Gorilla lovar att Bobby ska få en ny telefon i studion nästa vecka.

5. Don Muraco vs. Jim Neidhart. (1988-05-27)
Billy Graham är med in. JIP. Båda vevar loss. Muraco går för en sunset-flip i hörnan och Anvil blockerar med en näve tights för tre efter 3:12. Finishen såg väldigt klumpig ut, och med tanke på att i princip bara slutet visades undrar jag vad tanken var med att visa det överhuvudtaget. NR

- Craig DeGeorge intervjuar Ted DiBiase med Virgil, och Teddy lovar återigen att han tänker ta bältet från Randy Savage.

- Special Update med Lord Alfred, som recappar den oerhört ospännande och ointressanta Ken Patera vs. Dino Bravo-fejden. Gorilla noterar att Bravo "inte har bevisat något för mig hittills" vilket jag håller med om, även om vi inte menar samma sak.

6. Jim Duggan vs. King Harley Race. (1987-12-29)
JIP och jag kan villigt erkänna att jag inte hade några som helst förväntningar på denna (Duggan var ingen bra wrestler efter Mid-South och Race var långt efter sin prime här) men denna var riktigt underhållande. Bra och intensiv match i ett ganska högt tempo. Dessutom kändes Duggan ovanligt motiverad här. Race gör piledriver men missar flying headbutt. Han gör sin spot där han hänger utanför ringen med fötterna på topprepet men Duggan tar bort dem så han bumpar ner på golvet rakt på nacken. En kanske inte helt genomtänkt spot kan tyckas, men detta var innan folk visste att det var dumt att landa rakt på nacken. Duggan clotheslinar ut honom och passar på att frisparka en plaststol rakt in i kameran i en kul "spot". Race gör en cross-body från repen men Duggan rullar vidare för tre efter 9:47. ***

SLUTSATS: 2/3 Falls och mainet, ursäkta, vår "feature presentation" var riktigt bra och två bra matcher på samma PTW hör inte till vanligheterna. Bra show!

(Den här recensionen skrevs 2018-07-27.)
sebbe

InläggPostat: 03 aug 2018 21:55    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-06-06

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Roger Kent, Superstar Billy Graham, Vince McMahon & Jesse Ventura kommenterar i olika konstellationer.

1. Young Stallions vs. Rougeau Brothers. (1988-05-27)
Rougeaus är fortfarande faces men lutar mer åt heelhållet desto längre in i matchen vi kommer. De är överdrivet vänliga i början med vänskapliga handskakningar med Stallions, vilket de tycker är lite suspekt efter ett tag. Ganska jämn match utan fusk. I alla fall inledningsvis. Det blir mycket bearbetande av ben från båda sidorna innan Paul Roma blir face-in-peril. Men Rougeaus fuskar inte. Jim Powers taggas in och gör en tråkig sleeper på Jacques när vi får första fusket i matchen där Raymond hoppar in och sänker Powers för burop. Det blir kaos, Young Stallions blir frustrerade och Powers rullar upp Raymond men när domaren är upptagen med Roma flippar Jacques runt dem så Raymond hamnar på topp för tre efter 15:39. Bra match rent storylinemässigt och Rougeaus slowturn görs riktigt bra. Dock fick aldrig YS komma till sin rätt, och de kunde gott karvat bort fem minuter från matchen eftersom det blev lite väl mycket transportsträcka i mitten. *1/2

- Update (dock inte special!) med Lord Alfred Hayes, som ger oss klipp på fans som pratar gott om British Bulldogs och Matilda. De ser alldeles för sofistikerade ut för att vara fans så jag antar att de var inhyrda skådisar. Därefter får vi veta att det är trubbel i Hartfoundation, Bret och Anvil verkar inte vara vänner och Bret undrar om de ens behöver Jimmy Hart som manager. Detta var början på deras gemensamma faceturn.

- Craig DeGeorge intervjuar Greg Valentine och Jimmy Hart. Craig påstår att Valentine använder sitt knäskydd som extra tyngd i sina matcher men Greg säger sig vara skadad på riktigt och blir djupt kränkt över detta grova påhopp.

2. Iron Mike Sharpe vs. Jerry Allen. (1988-05-27)
Ännu en långdragen match med två sopor. Att se en lång match med någon som kom att bli något (Ultimate Warrior, Rougeaus, Bad News Brown) är en sak, men att se två brottare som stannade i sina roller som jobbers känns sådär intressant eftersom det inte blir någon utveckling. Tekniskt sett är matchen helt okej, men det känns som ren utfyllnad och att de ska döda lite tid. Dessutom är det ingen story utan de bara utför spots. Nåväl. Graham tror inte att Sharpe är så stark som han hävdar och jag sitter i soffan och ber honom hålla käft så han inte ger Sharpe några idéer eftersom vi har tillräckligt med fåniga styrkefejder i nuläget. Allen gör en sunset-flip som expertkommentatorn kallar "backslide", även om det varken var bakifrån eller innehöll något glidande. Allen missar cross-body och Sharpe avslutar med en elbow efter 6:27, men vi missar sista spotten eftersom Kevin Dunn tyckte det var viktigare att zooma in en fotograf vid ringside som dokumenterade den här historiska matchen. DUD

- Craig intervjuar Brutus Beefcake när Jimmy Hart distraherar så Brutus Beefcake kan sänka honom (rejält!) med en gitarr. Bra gitarr-shot!

3. Brutus Beefcake vs. Tom Stone. (1988-05-10)
Ren squash. Sleeper avslutar efter 1:35 innan Brutus friserar honom. NR

- Gorilla noterar att Conquistadors tydligen splittrats och spekulerar i att den ena är skadad. Den splitten var inte lika stor som Mega Powers.

4. SD Jones vs. Conquistador. (1988-05-27)
Stabil match, och även om ingen är speciellt rolig brottare är Jones väldigt karismatisk vilket gör matchen rolig. Men jag förstår att han inte pushades mer än såhär. Billy Graham noterar att Jones är stark. Han är ju värre än Axklo. Roger Kent låter snarare som Kent Brockman. Jones gör en cross-body men Conquistador vänder för tre efter 9:10. Inte ens en näve tights, och han kallar sig heel! *

- Tillbaka i studion får Bobby lära sig att "SD" står för "Special Delivery" och inte "Sorry Dude" som han först trodde.

5. The Bolsheviks vs. Billy Bowman & Ricki Ataki. (1988-05-10)
Slick (iklädd charmig ljusrosa kostym som om han tvättat sin vita med ryssarnas kläder) säger att Bolsheviks är det bästa tagteamet i historien men jag skulle inte ens vilja påstå att det är det bästa teamet i ringen just nu. Jag kollade för övrigt upp motståndarna här; detta var Atakis fjärde match totalt i karriären och Bowmans fjärde från slutet. Atakis karriär var 1988-1990 med ett inhopp som jobber i en Nasty Bioys-squash 1991 innan han tog ett kort uppehåll i 21 år innan han gick en sista (?) match på en indieshow 2012. Nåväl, nog med Här är ditt Liv med okändisar. Ryssarna vevar loss och Nikolai Volkoff avslutar Ataki med en grekisk-romersk spark i magen efter 2:14. NR

6. Ultimate Warrior vs. Steve Lombardi. (1988-05-10)
Äntligen har Warrior "sin" låt och äntligen har de kommit på att de ska boka honom i korta matcher. Lombardi agerar pingisboll i orkan innan military-press och big splash avslutar efter 1:38. NR

- Craig intervjuar Rougeaus, som inte kan sluta ösa beröm över hur fint USA är.

- Special Report med Sean Mooney, som tar oss till en intervju med Sherri som tänker behålla bältet väldigt länge.

7. Don Muraco vs. Greg Valentine. (1988-05-22)
Ganska tråkig och utdragen match med ett oerhört dåligt slut. Valentine dominerar med sitt sedvanliga långsamma tempo i 13 minuter innan Muraco gör comeback med en shoulderbreaker. Muraco täcker Valentine som sparkar ur, så Don rullar över domaren av misstag (work) varpå Valentine går för en elbow men Don flyttar sig så domaren träffas av misstag. De fortsätter brottas en stund medan domaren försöker piggna till, och när Valentine har rullat upp Don drar domaren av matchen och diskar Valentine efter 15:36. En kvart för DEN finishen? En finish som fick båda att se dåliga ut; Valentine för att han förlorade och Muraco eftersom det var ren otur att Valentine träffade domaren med armbågen. Dessutom gick han aldrig för sin figure-four trots att de byggde upp det greppet i en hel intervju tidigare ikväll. DUD

SLUTSATS: Inget vidare program denna veckan. Undvik.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-03.)
sebbe

InläggPostat: 04 aug 2018 15:04    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-06-13

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Vince McMahon, Jesse Ventura, Slick, Roger Kent & Superstar Billy Graham kommenterar i olika konstellationer.

1. Don Muraco vs. Darryl Nichols. (1988-05-31)
Superstar Billy Graham är med in. Ganska kul squash, i alla fall jämfört med förra veckans tråkmatch mot Greg Valentine som jag såg igår. Muraco vevar loss och avslutar med en Tombstone efter 3:43, dock klipper de från matchen precis före tre av någon anledning. NR

2. Sam Houston & Rougeau Brothers vs. Danny Davis, Chris Curtis & Pete Sanchez. (1988-05-10)
Konstig parning. Rougeaus drar en inklippt promo med Houston där Sam knappt får en syl i vädret, de älskar USA och tänker ta ungtuppen Houston under sina vingar. De styr hela matchen själva och låter knappt Houston vara med, så fort han taggas in ber de honom att tagga ut igen. Jacques och Raymond avslutar en jobber med en Doomsday Device efter 3:27. Jag tror inte ens Davis var inne i ringen. NR

- Craig DeGeorge intervjuar Bad News Brown, som är redo för Bret Hart.

- Sean Mooney intervjuar fans på en houseshow för att hypa live-upplevelsen, men det mest intressanta är att Big Bossman ses brottas i bakgrunden i vad som bör vara hans första "framträdande" (om man nu kan kalla det för det) på PTW. Han ses som sagt bara i bakgrunden och ingen nämner honom så de flesta missade det nog.

3. Bam Bam Bigelow vs. Hercules. (1988-06-04)
Kul liten match. Båda verkade motiverade och fick till en underhållande match. Inte ens en bearhug från Herc drar ner den. Bigelow hotshottar honom och avslutar med en slingshot-suplex efter 9:24. **

4. Jerry Allen vs. Conquistador #1. (1988-06-04)
Förvånansvärt bra match, den kändes inte som tio minuter när matchen var över. Bra arbete av båda. Allen missar cross-body och Conquistador elbowar honom för tre efter 10:41. **1/4

5. Brady Boone vs. Steve Lombardi. (1988-06-01)
Riktigt bra match, troligen den bästa jag sett med någon av dem. Allt ser bra ut, minimalt med dödtid och förnyade sig hela tiden under matchen så den inte kändes tjatig. Boone gör en tjusig powerslam. Bobby: "This is a great match!" Publiken räknar när Boone drämmer Lombardis skalle i ringhörnan vilket ger oss denna replikväxling: Bobby: "This is amazing!" Gorilla: "What's amazing?" Bobby: "That these people can count to ten!" Boone missar moonsault men landar på fötter. Han missar direkt en charge, men fintar själv en charge och german-suplexar honom för tre efter 9:08. Detta var seriöst en bra match. ***

- Update med Lord Alfred Hayes, som visar klipp av när Greg Valentine vänder vadskyddet för att få extra tryck i sin figure-four. Men Greg försvarar sig med att han faktiskt ÄR skadad och behöver skyddet, sen är det "synd" om hans motståndare skadar sig av det.

- Craig DeGeorge intervjuar Jake Roberts och Cheryl, som fortfarande är sura på Rick Rude.

6. Ultimate Warrior & Strike Force vs. Demolition & Mr. Fuji. (1988-06-04)
Babyfacen trippelteamar Smash innan Warrior blir face-in-peril, vilket känns lite märkligt. Men Rick Martel taggas in och rensar innan Tito Santana hamnar i fel hörna och bearbetas. Demos står för det mesta arbete i heelteamet som tur är. Gillar hur de har "Ultimate Warrior-Strike Force vs. Mr. Fuji & Demolition" skrivet på storbildsskärmen i arenan medan matchen pågår. Rick taggas in och rensar igen. Det blir kaos och Warrior avslutar Ax med en flying double-axehandle efter 16:53. **

- Nästa vecka: Brutus Beefcake vs. One Man Gang!

SLUTSATS: Den starkaste showen det här året. För några veckor sen hade vi en show med två bra matcher (Duggan-Race ***, Strike Force-Islanders ***3/4) men där var resten av matcherna tämligen värdelösa. Kvällens show hade inte en enda dålig match och flera var riktigt underhållande.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-04.)
sebbe

InläggPostat: 05 aug 2018 12:27    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-06-20

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Slick, Lord Alfred Hayes, Vince McMahon & Jesse Ventura kommenterar i olika konstellationer.

1. Brutus Beefcake vs. One Man Gang. (1988-05-27)
Kul liten match, även om Gorilla kör sin hyperbole att den hade platsat som mainevent i vilken arena som helst i världen. Beefcake har ingen introlåt här för övrigt. Inte den mest tekniska matchen jag sett men Beefcake är över och har tillräckligt med karisma för att få igång publiken, och OMG gör sin roll som monsterheel bra. Gang gör bearhug en stund men missar flying big splash så Beefcake kan göra comeback. OMG kraschlandar i hörnan och åker på en sleeper, men Gang tar sig till repen och båda tumlar ut för en dubbel countout efter 11:16. Kändes faktiskt inte så lång. Beefcake tvångsfriserar honom efteråt. **

- Update med Lord Alfred, som visar klipp av när Harley Race skadade magen (shoot) i SNME-matchen mot Hulk Hogan. Efteråt säger Bobby att kungen funderat på att abdikera och Bobby försöker hitta en ny kung att hjälpa till toppen.

- Craig DeGeorge intervjuar Rick Rude och Bobby, där Rude säger att Cheryl fortfarande tänker på honom.

2. Big Bossman vs. Frankie Valdez. (1988-06-01)
Slick är med in. Bossmans första TV-match i WWF (repris från Superstars). Ren slakt som får Bossman att se väldigt bra ut. Bossman-slam avslutar efter 2:28 innan han sätter fast jobbern med handklovar i repet och vevar loss med batongen för att utöva lite law, order and justice. NR

3. Greg Valentine vs. Ricky Ataki. (1988-06-01)
Jimmy Hart är med in. Greg gör en bild-i-bild-promo om att han faktiskt HAR ett skadat smalben på riktigt, vilket Vince har lite svårt att tro på. Figure-four avslutar efter 1:57. Han sätter jobbern i greppet igen så Don Muraco (och Superstar Billy Graham) kutar in till undsättning innan han jagar ut Jimmy Hart (men lyckas halka när han hoppar ut ur ringen). Valentine vaknar och passar på att däcka Graham och sätter honom i figure-four innan Muraco kutar tillbaka och räddar honom. Nu är jag ingen spågumma men jag gissar hejvilt att upplägget inte är över. Bra segment med bra hetta. NR

4. The Rockers vs. The Intruder & Iron Mike Sharpe. (1988-06-01)
Rockers TV-debut från Superstars två dagar innan detta, så med andra ord TV-debuterade Rockers och Bossman i samma program. Intruder är Jesse Hernandez som jag inte vet något om. Rockers dubbelteamar dem bra och känns verkligen som en frisk fläkt i WWF. Jesse noterar att Shawn är den blonda och Marty är den mörkhåriga. Inte fel i sak men det känns märkligt att det fanns en tid så folk inte visste vem som var vem i teamet. Shawn fistdroppar Intruder och Shawn hiptossar Marty på honom för tre efter 3:09. Bra debut. NR

5. George Steele vs. Randy Neverman. (1988-05-31)
George har en nalle (vid namn Mine) med sig in för att framhäva vilken sopig gimmick han har. Jobbern bumpar rumpan av sig innan han ger upp via en flying hammerlock efter 1:29. Efteråt tvingar George domaren att höja Mines arm också. Om Rockers-matchen kändes som framtiden är detta rena Flinstones. NR

6. Hercules vs. Jose Luis Rivera. (1988-05-31)
Bobby Heenan är med in. Vince gissar att vi har en "outstanding matchup" framför oss. Vince gissade fel. Ganska tråkig squash som Herc vinner med en torture-rack efter 3:33. NR

7. Rougeau Brothers vs. Brady Boone & SD Jones. (1988-05-31)
Ännu en kul Rougeaus-match. Jag har alltid uppskattat dem men efter att följt deras PTW-matcher och slowturn har jag fått en ännu större uppskattning för dem. Båda är väldigt skickliga workers men Jacques är helt outstanding och betydligt bättre här än som Mountie, även om jag gillade honom i den rollen också. Nåväl. Boone får inte visa speciellt mycket (synd). Jones kör mot Raymond, som taggar in Jacques bakom Jones rygg och Jacques attackerar Jones bakifrån. Helt enligt reglerna ska tilläggas (det var ju en officiell tag). Rougeaus gör abdominal-stretch/Superkick-kombo och Jacques avslutar med en big splash efter 4:06. Kul squash. NR

- Special Update med Lord Alfred, som noterar att Rick Martel är skadad och att JYD fortfarande bråkar med Ron Bass.

- Brother Love gör sin TV-debut på Wrestling Challenge dagen innan detta, vilket repriseras här. Bobby Heenan introducerar honom och Love babblar på om whatever och säger upprepade gånger att han älskar oss.

- Event Center med Sean Mooney, som tar oss till en promo där Bobby påstår att Andre fortfarande är obesegrad innan vi får en sedvanligt otolkningsbar Ultimate Warrior-promo.

8. Bam Bam Bigelow vs. Tom Stone. (1988-06-01)
Oliver Humperdink är med in. Bigelow verkar över och avslutar med sin slingshot-splash efter 1:48. NR

9. Killer Bees vs. Hartfoundation. (1988-05-31)
Detta var en väldigt konstig och förvirrande period för Harts, där de var ett heel-team på väg att vända face och göra sig av med Jimmy Hart som manager, samtidigt som Bret bokades som babyface mot Bad News Brown på houseshows och Jim Neidhart bokades som heel mot Don Muraco och Lanny Poffo. Jimmy Hart är inte med in, men kommer in under matchen och motas ut av Bret som inte vill ha honom närvarande. Hetta på Brian Blair, tag till Jim Brunzell som rensar innan det blir kaos. Blair rullar upp Bret och Jimmy Hart kutar in och däckar Blair med megafonen för DQ efter 11:14. Harts surar till på honom och jagar ut honom efteråt. **1/4

SLUTSATS: Mest jobbermatcher men ganska roliga sådana (förutom Hercs och Steeles) och två bra matcher gör detta till en underhållande show.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-05.)
sebbe

InläggPostat: 05 aug 2018 21:20    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-06-27

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Lord Alfred Hayes, Roger Kent & Superstar Billy Graham kommenterar i olika konstellationer.

1. Jim Neidhart vs. Bad News Brown. (1988-06-25)
Riktigt bra match, även om den innehåller flera perioder med restholds. Trots det lyckas de hålla intresset vid liv för matchen och allt de gör ser väldigt bra ut. Dock undrar jag varför inte BNB fick vinna betydligt snabbare för att se ännu starkare ut mot Bret på houseshows. Anvil med dropkick och backdrop som BNB säljer väldigt bra. Brown möter big splash med knäna för att vända matchen och gör en rejäl lariat så svetten flyger. Brown med chinlock och Anvil med bearhug, ett grepp Billy Graham skryter om att han hade som avslutare i sin egen karriär. Jag vet inte om det är något att skryta om, Billy. BNB missar flying fist så Anvil gör comeback med några dropkicks och tacklar ut Brown. Brown sliter ut honom men de hoppar in i ringen igen där Brown avslutar med sin Ghetto Blaster efter 17:18. Anvil bodyslammar honom efteråt för att få tillbaka lite hetta. ***

- Update med Lord Alfred, som visar klipp av Don Muraco/Greg Valentine-köret från förra veckan.

- Brother Love intervjuar Ted DiBiase, som säger sig kunna köpa allt och alla.

2. George Steele vs. Scott Colontonio. (1988-06-21)
Ännu en fånig Steele-squash med nallen. Flying hammerlock avslutar efter 1:28 innan det festas på ringhörnestoppning. NR

3. Rougeau Brothers vs. Conquistadors. (1988-06-25)
Rougeaus är faces denna veckan. Roger Kent noterar att "läktaren bågnar av allt folk" vilket känns onödigt eftersom det finns en drös lediga platser mitt emot huvudkameran. Jacques gör en sunset-flip som Kent kallar "victory-roll" men det är inte hans enda märkliga greppbenämning ikväll. Hetta på Jacques med blind tag för ännu mer hetta innan det blir Shawn/Diesel och en korrekt tag för rensning. Det blir kaos och Le Bombe avslutar Uno (alternativt Dos) efter 12:29. **1/2

4. Big Bossman vs. Scott Casey. (1988-06-25)
Ganska utdragen match som hade tjänat på att kortas ner några minuter för att Bossman skulle få se bättre ut. Vilket torde vara poängen med matchen. Bossman gör en backbreaker men Kent ska krångla till det och kallar den "a side bodylock backbreaker". Bossman missar charge och Casey gör comeback, men Bossman avslutar med en dålig Bossman-slam efter 7:47 (timingen var off, Bossman föll i princip på honom). Casey sätts fast med handklovar i repen för lite ofrivillig spontan BDSM för att skapa hetta på Bossman. 1/2*

- Special Report med Lord Alfred, som visar klipp av hur Bret inte vill ha Jimmy Hart som manager längre men Jimmy hoppas på att de kan prata ut om det och återuppta sin relation. Hade det varit på RAW 2018 hade de tvingats i terapi av Jack Tunney.

- Craig DeGeorge intervjuar Heenan Family (Bobby, Andre, Haku, Hercules och Rick Rude) där Bobby säger att Harley Race tvingats till operation efter Hulk Hogan skadade honom under deras match (tekniskt sett skadade Race sig själv genom att kraschlanda genom ett bord när Hulk flyttade sig). Bobby tänker kröna en ny kung av WWF inom en snar framtid.

5. Jim Duggan vs. One Man Gang. (1988-06-25)
Vinnarna av de två första Royal Rumble-stöken kolliderar. Kuriosa: I skrivandes stund (augusti 2018) var Gangs senaste match mot just Jim Duggan 2009. Duggan var även Big Bossmans sista motståndare (2004). Jag har inget emot Duggan i korta matcher, men han har ett bäst före-datum på fem minuter vilket övertrasseras här med råge. Gang bumpar på bra. Det är inte Flair-Steamboat men hyfsat underhållande fram till pausen, sen är de båda så pass trötta att de knappt orkar göra något. Gang dominerar men Duggan gör comeback och clotheslinar honom för tre efter 10:36. *

- Bobby får en present, som visar sig vara en liten orm med Jake Roberts som avsändare.

SLUTSATS: Blandad kompott ikväll, Anvil-BNB och tag-matchen var underhållande, resten kan skippas med lätthet.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-05.)
sebbe

InläggPostat: 06 aug 2018 12:08    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-07-04

- Gorilla Monsoon, Lord Alfred Hayes, Vince McMahon, Jesse Ventura, Roger Kent & Superstar Billy Graham kommenterar i olika konstellationer.

1. Don Muraco vs. One Man Gang. (1988-06-04)
Tråkig och alldeles för lång match med 80% restholds. Muraco bearbetar benet, bland annat med en figure-four, och OMG med en lång bearhug. Båda hamnar utanför ringen där OMG chargar in i ringstolpen och Muraco rullar in för att vinna via countout efter 11:27. The Rock rensar efteråt. Detta var inget vidare. DUD

2. Ted DiBiase vs. SD Jones. (1988-05-31)
Virgil är med in. Ren squash, Jones bumpar loss och Teddy avslutar med Million Dollar Dream efter 1:49. NR

- Event Center med Sean Mooney! Jim Duggan är redo för Andre The Giant och Demolition är redo för Strike Force!

- Update med Lord Alfred. Harley Race är fortfarande skadad så Bobby tänker avslöja vem som är den nya kungen av WWF nästa vecka, varpå Gorilla undrar "Who cares?".

- Craig DeGeorge intervjuar Honky Tonk Man (med Jimmy Hart) som säger att vi vill höra honom sjunga men Jimmy tycker han ska spara rösten till ett bättre tillfälle.

3. Jake Roberts vs. Ron Bass. (1988-03-05)
Ganska långsam och safe match, kändes mer som en houseshow-match än en TV-match. Bass bearbetar ryggen, Jake gör comeback men Bass kontrar innan Jake knäar ut honom för en countout efter 10:54. Elva minuter för den finishen? Bass tar fram oxpiskan efteråt men Jake hinner slita fram ormen (Damian, jag känner att jag måste vara tydlig här) så Bass bailar. *

4. Killer Bees vs. Rougeau Brothers. (1988-06-01)
Rougeaus med en inklippt promo om att de vill vara med och fira "memorial weekend", ett subtilt sätt att visa att de inte bryr sig om att kolla upp att det är nationaldagen som firas den dagen. De säger hela tiden att fansen sammanblandar dem med Dino Bravo och därför ogillar dem, men faktum är att de ogillar dem för att de fuskar i sina matcher, något Rougeaus inte riktigt vill ta in. Det känns som att den här gimmicken var klart före sin tid. Nåväl, de taggar och Raymond attackerar Brian Blair bakifrån för hetta. Helt enligt reglerna men ändå heeligt. Jim Brunzell taggas in och rensar innan det blir kaos. Domaren motar ut Blair så Raymond kan däcka Brunzell så Jacques pinnar honom efter 5:47. Underhållande match som väntat, men de kunde gott få hålla på några minuter till. **

- Event Center med Sean Mooney. Greg Valentine är glad att han pensionerade Superstar Billy Graham på gott, och nu är han redo för Don Muraco! Ken Patera är redo för Dino Bravo! Den matchen hoppas jag de bokar ofta. På houseshows. Utan kameror i närheten. Tack på förhand.

5. Headbanger Butch (Jos LeDuc) vs. Brian Costello. (1988-06-21)
Jag har bara hört LeDucs namn men aldrig sett honom, och jag visste inte ens om att han hade en kort stint i WWF 1988 (plus några enstaka matcher där 1970-1985), än mindre har jag hört talas om namnet Headbanger Butch. Först trodde jag det var en av Vachons, och inte blev det mindre förvirrande när Gorilla nämnde "Paul Vachon" mitt i matchen. Han är skallig med skägg, och brottas i en brun overall. Nåväl. Frenchy Martin är med honom in. Ren squash. Butch "brottas" ungefär som Nailz (mest strypningar). Han botchar (butchar?) en pancake där han tappar jobbern innan han skulle. Strypning i hörnan leder till DQ efter 1:59 eftersom han vägrar släppa upp. NR

6. The Rockers vs. Terry Gibbs & The Conquistador. (1988-05-31)
Ganska kort match. Shawn blir face-in-peril i en halv minut innan Marty taggas in för rensning, och Shawn avslutar Conquistador med en flying fistdrop från Martys axlar efter 3:02. NR

- Brother Love med Big Bossman och Slick. Bossman trixar med batongen medan Brother Love säger att Bossman använder våld för att folk ska lära sig att följa lagen.

7. George Steele vs. Greg Valentine (1988-06-25) i No DQ-match som slutade med countout (!) såg jag på Steeles WWEN-samling och aldrig i helvetet att jag ser om denna frivilligt (DUD).

SLUTSATS: Det var... intressant... att se Jos LeDuc men i övrigt var det bara Killer Bees vs. Rougeaus som var värt att se här.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-06.)

Senast ändrad av sebbe den 06 aug 2018 19:02, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe

InläggPostat: 06 aug 2018 18:48    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-07-11

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Roger Kent, Lord Alfred Hayes, Vince McMahon, Jesse Ventura & Superstar Billy Graham kommenterar i olika konstellationer.

- Ett gäng midcard-heels står i ringen i väntan på Bobbys kröning av en ny kung i WWF och Vince och Jesse spekulerar i vem det kan vara. Eftersom jag naturligtvis visste att det var Haku var det inte dramatiskt för min del, men jag kan tänka mig att det var ett ordentligt nerköp för publiken (både live och på TV) eftersom Haku var ena halvan av ett JTTS-tagteam. Efter flera veckors hype känns detta ganska lamt. Publiken buar lite halvhjärtat men köper det inte. Inget emot Haku som kung, men kröningen måste varit en besvikelse hos fansen.

1. Junkyard Dog & Ken Patera vs. Ron Bass & Dino Bravo. (1988-06-21)
Frenchy Martin är med in. Inte mycket till match. Facen dubbelteamar Bass innan JYD blir face-in-peril. Tag till Ken som rensar innan det blir kaos och Bass använder oxpiskan som vapen på honom för DQ efter 6:47. JYD rensar med kedjan efteråt. Ganska väntad finish eftersom det är två houseshows-fejder de parade ihop här. 1/4*

- Craig DeGeorge intervjuar Randy Savage och Liz. Andre The Giant och Bobby Heenan distraherar så Ted DiBiase kan attackera bakifrån för att sätta upp Summerslam. Publiken chantar efter Hulk Hogan men det hjälper icke.

2. British Bulldogs vs. Dusty Wolfe & Gino Carabello. (1988-06-21)
Stiff match i vanlig ordning eftersom Bulldogs måste visa att de har störst ballar och därför måste ge folk stryk på riktigt. Dynamite Kid gör snap-suplex och Davey Boy splashar Kid på Carabello för tre efter 1:20. NR

3. Don Muraco vs. Danny Davis. (1988-06-25)
De verkar mest döda tid i några minuter innan Muraco jagar ikapp honom. Davis tar över men Muraco gör comeback och sätter upp för en Tombstone men Greg Valentine attackerar för DQ efter 7:05. Greg passar även på att däcka Billy Graham (som gör color) innan Muraco jagar ut honom. 1/2*

- Event Center med Sean Mooney. Bad News Brown har slut på värdiga motståndare och undrar om någon gräver fram sin gamla farmor eller en trebent hund för honom att puckla på. Jim Duggan skriker om whatever, TOUGH GUY!

4. Ultimate Warrior vs. Curtis Thompson. (1988-06-22)
Warrior dumpar honom utanför ringen, och hoppar ut för att bära in honom igen för att etablera att han är service-minded. Military-press och big splash avslutar efter 1:50. NR

5. The Bolsheviks vs. Scott Casey & Lanny Poffo. (1988-06-22)
Slick är med in. Märkligt bokad match eftersom babyfacen tar nästan hela matchen. Hetta på Casey, som avslutas med en spark i huvudet av Nikolai Volkoff för tre efter 6:47. *1/2

6. One Man Gang vs. Carmine Surace. (1988-06-22)
Slick är med in här också. Framåtvänd suplex avslutar efter 1:46. NR

7. Brutus Beefcake vs. Tommy Angel. (1988-06-21)
Vi bryter mitt i matchen för att Craig DeGeorge ska rapportera att han inte har något nytt att rapportera om Randy Savages hälsa, och Honky Tonk Man drar en promo om Beefcake. Tja, allt som distraherar oss från en Beefcake-match är av godo. Sleeper avslutar efter 2:15 innan han friserar jobbern. NR

- Brother Love intervjuar Rick Rude och Bobby Heenan, vilket slutar med att Rude kysser en kvinna (som svimmar) för att visa Cheryl Roberts vad hon går miste om.

- Event Center med Sean Mooney. Killer Bees (framför blå bluescreen) är redo för Rougeaus! George Steele beskriver Mine (sin nalle) med orden: "MINE", "NICE", "SOFT" OCH "SQUEEZABLE". I alla fall mer verbal än Trent.

8. WWF Tag-champs Demolition vs. Strike Force. (1988-06-01)
Titelmatch. Mr. Fuji är med in. Bobby har redan tidigare ikväll spoilat att att Rick Martel får en hjärnskakning i matchen. Strike Force dominerar innan Tito blir slagpåse. Flying burrito på Ax och tag till Rick som rensar. Domaren blir upptagen med Tito så Smash kan chairshotta Rick i huvudet, och Demolition utför sin Demolition Decapitation utanför ringen för en countout efter 9:02. Detta var för att förklara varför han skulle vara borta en tid, den riktiga anledningen enligt Wiki var att han skulle ta hand om sin fru som led av en svår sjukdom (det står inte mer specificerat än så). Den enda TV/PPV-matchen efter detta som Strike Force gick var mot Brainbusters på Mania V där Rick vände heel. **

- Nästa vecka: Bret vs. Honky, Tito vs. Valentine samt Brother Love!

SLUTSATS: Småtrevligt program utan direkta toppar och dalar.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-06.)
sebbe

InläggPostat: 12 aug 2018 12:49    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-07-18

- Detta är en tretimmars-special av någon anledning.

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Roger Kent, Superstar Billy Graham, Vince McMahon, Sean Mooney, Lord Alfred Hayes & Jesse Ventura kommenterar i olika konstellationer.

- Gorilla & Bobby är programledare. Bobby tycker att Bret Hart har gnällt väldigt mycket sedan hans förlust i stöket på Mania 4. Om du är trött på hans gnällande här ska du bara vänta några år så framstår detta som ett glädjerus.

1. Tito Santana vs. Greg Valentine. (1988-06-22)
Jimmy Hart är med in. Jimmy Hart är med in. Valentine sa i sin RF-shoot att Tito var hans favoritmotståndare i ringen, och i en annan intervju berättade han att hans två bästa (enda) kollegor från wrestling han titulerar sig som hans vänner idag är Tito och Ron Garvin. Ganska bra match även om det mest känns som att dödar tid stundtals. Dock är det bra arbete hela tiden och båda verkar lita på varandra fullt ut. Varken Kent eller Graham nämner IC-bältet som de slogs om några år före detta. Däremot nämner han att Tito är en riktigt trevlig ung man. Tito tillhör det fåtal personer i wrestling jag aldrig hört något dåligt om (tillsammans med Bob Backlund, Bruno Sammartino, Sting och Ricky Steamboat, plus någon till jag förmodligen glömt). Don Muraco attackerar Valentine (de fejdar) för DQ efter 9:43 i ett tråkigt slut på en helt okej match. **

- Brother Love intervjuar Bobby Heenan och King Haku.

2. Iron Sheik vs. Scott Casey. (1988-07-09)
En av många comebacker för Sheik i förbundet. Efter Verne Gagne-tjafset 1984 kände Vince evig tacksamhet mot honom och det var troligen därför han fick så många chanser. Förvånansvärd match av två skäl; för det första var det ingen ren squash som jag väntade mig, och för det andra var det en seriöst bra match. Troligen första Sheik-matchen jag uppskattat (det är säkert fel, men jag kommer inte på någon på rak arm). Sheik sjunger och Casey kör det slitna och uttjatade "love it or leave it"-köret. Sheik är ovanligt motiverad och rörlig, han fladdrar upp i en leapfrog, gör en volt (!) och håller publiken engagerad hela tiden genom att be dem hålla käften. Casey får två med en shoulderbreaker. Sheik sparkar stöveln i mattan några gånger för att få mer kraft i den (jag förstår inte logiken), sparkar Casey i nyllet och avslutar med en gutwrench-suplex efter 9:46. Bra match. **3/4

- Kort Big Bossman-promo inspelad på ett riktigt häkte, något som Bruce Prichard producerade och pratade om i detalj i STW#99. Rekommenderad lyssning, som nästan alltid med honom och Conrad.

3. The Rockers vs. The Conquistadors. (1988-07-09)
Skaplig match, dock fick inte Rockers skina så mycket som de fick något år senare när de var etablerade. Här har de dock sin riktiga låt, jämfört med på LA-showen där de använde Ultimate Warriors låt av någon anledning. Kul spot där Marty monkey-flippar båda efter att Shawn bidragit med en dropkick på en av dem. Nog aldrig sett den spotten förr. Hetta på Marty, tag till Shawn som rensar med en flying fistdrop på Uno (alternativt Dos) men Dos (alternativt Uno) avbryter pinfallet. Det blir kaos, Rockers kolliderar och Shawn bumpar ut. Conquistadors gör Shawn/Diesel och Shawn avslutar den enda med en flying cross-body på den ena för tre efter 12:17. Det tar ett tag att smälta att en Sheik-match fick sämre betyg än Shawns. **

4. Ted DiBiase vs. Larry Stevens. (1988-06-21)
Virgil, Bobby och Andre är med in. Ren squash. Teddy kastar runt jobbern och avslutar odramatiskt med en Million Dollar Dream efter 2:38. NR

- Event Center med Sean Mooney, som ger oss promos med Rick Rude (om Jake) och Brutus Beefcake (om Honky). Inget noterbart.

5. British Bulldogs vs. The Bolsheviks. (1988-07-09)
Bulldogs var i slutet av sin WWF-stint (Survivor Series blev deras sista WWF-match den vändan, och Dynamite Kids sista totalt i WWF) och det märktes på bokningen; Bulldogs vann samtliga matcher mot Bolsheviks (nästan uteslutande på pinfall) fram tills denna, där de vann på countout, och därefter fortsatte de antingen vinna på countout eller rent av förlora mot dem. Det märks i matchen att Dynamite Kids rygg var fucked up och att han hade svårt att röra sig ordentligt. Trots det gör han ett bump ut ur ringen utan att skydda sig ordentligt. Ingen vidare match, dels var DKs rygg ganska illa däran och dels var aldrig Bolsheviks några superworkers. Hetta på DK, tag till Davey Boy som rensar. Det blir bråk utanför ringen där Bolsheviks kolliderar med varandra och Bulldogs glider in i ringen för att vinna via countout efter 15:58. *1/2

- Brother Love gör ett gästspel i studion och gör Gorilla så irriterad att han lämnar studion och låter Brother Love och Bobby presentera showen en stund.

6. Big Bossman vs. Sam Houston. (1988-07-09)
Bra match. Sam flippar runt tillräckligt mycket för att Bossman ska se väldigt bra ut, även om Bossman såklart är duktig på egen hand. Sam gör sunset-flip men Bossman sätter sig ner på honom. Sam gör missile-dropkick men Bossman avslutar med en bra backbreaker efter 7:53. Handklovar och batongvevning efteråt. Inget att klaga på här; kul match där Bossman fick skina. **

7. Powers of Pain vs. Tony Ulysses & Iron Mike Sharpe. (1988-06-21)
POPs debut, och uppenbarligen signade Vince dem bara för att han inte kunde få Road Warriors. Förutom om man frågar Bruce Prichard, för enligt honom är allt WWE kopierat en ren slump. Både Slick och Mr. Fuji smyger in och slänger ett öga på POP för att se om de vill ha dem som adepter, i stil med Randy Savage och Bam Bam Bigelows debuter. Fuji tar även bilder på dem vilket tycks onödigt med tanke på att detta visas på TV men han är asiat och WWE är inte så subtila. Nåväl. Ingen i jobberteamet vill möta dem så till slut mördar POP båda två. Warlord powerslammar Ulysses och Barbie avslutar honom med en flying headbutt efter 2:44. Bra debut. NR

8. King Haku vs. Joe Milano. (1988-06-22)
Hakus in-ring-debut på TV med den gimmicken. Han kastar runt den stackars jobbern en stund. Milano går för en drop-toehold men Haku ain't feeling it och sparkar honom i huvudet istället och avslutar med en sidekick efter 2:37. NR

- Brother Love har lämnat studion och Gorilla återvänder och tvingas sanera skrivbordet eftersom Loves parfym luktar apa. De här segmenten är roligare än det låter som.

- Update med Lord Alfred Hayes, som visar klipp av när Ted DiBiase och Andre vevade loss mot Randy Savage häromsistens.

- Craig DeGeorge intervjuar Don Muraco, som noterar att Superstar Billy Graham inte får vara vid ringside längre för läkarna eftersom hans ben är så illa däran efter Greg Valentines figure-four.

- Bobby noterar att Grahams introlåt är "den näst bästa han vet", Gorilla är egentligen för rädd för att fråga men måste veta vem som är hans favorit, och Bobby svarar "alla de andra kommer på delad förstaplats". Det där han han sagt om Real American också. Men inget fel i att återanvända skämt om de är såhär bra. Detta visar dessutom ypperligt på hur viktigt det är att ha en straight-man som med lätthet sätter upp en smashboll för komikern. Hade Gorilla reagerat på något annat sätt hade Bobby kommit av sig och inte kunnat leverera poängen och då hade det blivit fiasko. Något jag också tänker på är att jag på sistone är att jag fokuserar på Gorilla under Bobbys roliga repliker, för oavsett hur roliga de än är, är den stora behållningen att se Gorillas reaktioner.

9. George Steele vs. Larry Krugar. (1988-06-22)
Steeles matcher känns som broccoli; något man bara måste tugga i sig innan man sätter tänderna är flintasteken, pommesen och den feta bean. Flying hammerlock avslutar efter 1:54. NR

10. IC-champ Honky Tonk Man vs. Bret Hart. (1988-06-22)
Titelmatch. Jim Neidhart (Bret) och Jimmy Hart (HTM) är med in. Jag antar att de ville pusha Bret genom att gå en draw mot Honky, någon anledning poäng med matchen ser jag inte. Såvitt jag ser blev detta den första singelmatchen av 39 dem emellan. Honky gör en Flair-flip. Jimmy däckar Bret så Anvil tar hand om honom. Honky räddar Jimmy men Hartfoundation dubbelteamar HTM för en dubbel countout efter 9:00 (borde inte Bret diskats där?). *

SLUTSATS: Underhållande avsnitt, det dåliga hölls kort och det är alltid uppfriskande med lite debuter. Men att Iron Sheik går kvällens bästa match känns... udda.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-12.)
sebbe

InläggPostat: 12 aug 2018 18:17    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-07-25

- Vince McMahon, Jesse Ventura, Sean Mooney & Lord Alfred Hayes kommenterar i olika konstellationer.

- Gorilla & Bobby är programledare. Jag har inte nämnt det på ett tag, men de har en fenomenal kemi ihop och är väldigt underhållande att lyssna på nästan oavsett vad de pratar om. Dock är det oerhört svårt att beskriva det i text istället för att uppleva det bild/ljudmässigt eftersom det ofta är småsakerna som gör det roligt. Precis som promos gör det sig inte bra i textform.

1. Sam Houston vs. Dino Bravo. (1988-07-14)
Frenchy Martin är med in. Har mer och ber börjat uppskatta Houston, och tycker det är synd att han aldrig fick en ordentlig push men jag antar att hans utseende gick emot honom. Dessutom vet jag inte hur pass mycket hans halvbror hade med hans anställning att göra. Nåväl. Han får se bra ut här, men den stora stjärnan i sammanhanget är Bravo. Frenchy distraherar och Bravo vinner med sin side-suplex efter 5:33. *

2. Rick Rude vs. Joe Milano. (1988-06-21)
Bobby Heenan är med in. Ren squash. Rude Awakening avslutar efter 1:34 och Rude kysser en kvinna "ur publiken" efteråt som svimmar av upphetsning. NR

- Craig DeGeorge intervjuar Bobby Heenan, Ted DiBiase, Virgil och Andre The Giant. Randy Savage har utmanat Andre och Teddy i en tag-match inom kort och har ännu inte avslöjat sin tag-partner. Heelsen accepterar. Craig säger att Jack Tunney bestämt att Jesse Ventura ska vara gästdomare, vilket heelsen inte är överdrivet exalterade över. Jag antar att WWF ville slå mynt av Jesses deltagande i Predator (i Rude-matchen ovan säger Jesse att han är rik nu när Predator släppts på VHS).

3. Hartfoundation vs. The Conquistadors. (1988-07-14)
Kort och koncis match, som är ett perfekt exempel på hur en tag-match går till för normala människor (ickefans). Facen dominerar till Bret fälls och blir face-in-peril. Tag till Anvil som rensar innan Hart Attack avslutar efter 6:24. Lord Alfred tyckte avslutningen var fin även om Anvil inte lyckades hålla offret upprätt utan fick böja sig framåt eftersom han blev för tung. *

4. Ken Patera vs. Greg Valentine. (1988-07-14)
Jimmy Hart är med in. Ju äldre jag blir desto mer känner jag igen mig i Valentine; Vresig och bitter gubbe som hatar allt och alla. Han bearbetar Pateras ben men Patera gör comeback innan Don Muraco kutar in och vevar loss på Valentine för DQ efter 7:44. DUD

- Event Center med Sean Mooney, med kortpromos med Bad News Brown (den som farmor och trebenta hundar som de sänt innan) och The Rockers.

5. Iron Sheik vs. John Yates. (1988-07-13)
Slick är med in, något som kommer som en överraskning för mig eftersom jag inte ens visste att de hade samarbetat. Kul liten squash, Sheiky-baby Saito-suplexar honom och avslutar med da camel-clutch efter 2:59. NR

- Brother Love intervjuar Jake och Cheryl Roberts om Rick Rude, men retar upp dem så Jake blir fysisk.

6. Tito Santana vs. Headbanger Butch (Jos LeDuc). (1988-07-14)
Frenchy Martin är med in. Såvitt jag vet LeDucs andra och sista TV-match i förbundet. Han hamnar i samma fack som Bastion Booger/Mantaur och är faktiskt inte så pjåkig eftersom han stod ut ur mängden och såg brutal ut. Tycker att matchen påminner om Virgil/Booger 1993 och Sparky Plugg/Mantaur 1995. Tito bodyslammar honom några gånger i imponerande spots men tråkar ut oss i vanlig ordning med meningslösa armbars. LeDuc gör comeback och gör en chinlock vilket inte heller sätter världen i brand. Tito gör comeback med dropkick och bodyslam innan hans flying burrito avslutar efter 9:02. Kunde varit värre. *1/2

- Event Center med Sean Mooney, med promos med Big Bossman (med Slick) samt Brutus Beefcake.

- Update med Lord Alfred, som hypar Bolsheviks "winning streak", som hade känts mer imponerande om de inte förlorat förra veckan.

7. Bam Bam Bigelow vs. Andre The Giant. (1988-06-25)
Bobby Heenan är med in, men springer ut i början för att "göra color", något som troligtvis gjordes i studio långt senare. Bigelows näst sista match den vändan (han slog Hercules på en houseshow en månad efter detta). Ganska tråkig match som mest består av bearhugs från Andre. Enda behållningen är Bobbys smeknamn för Bigelow; Ding Ding, Boom Boom etc. Bigelow gör comeback efter en halv istid men springer in i en big boot och Andre elbowar honom för tre efter 10:13. Han fortsätter misshandeln efteråt innan Jim Duggan räddar. DUD

SLUTSATS: Inte mycket till brottning denna veckan, men sedvanligt småputtrigt och mysigt program som lyckades underhålla i vanlig ordning.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-12.)
sebbe

InläggPostat: 18 aug 2018 18:55    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-08-01

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Lord Alfred Hayes, Vince McMahon, Jesse Ventura, Sean Mooney & Superstar Billy Graham kommenterar i olika konstellationer.

1. The Conquistadors vs. Sam Houston & Terry Taylor. (1988-07-13)
Tyvärr en ganska tråkig och intetsägande match, där anglen efteråt var det enda av värde. Facen dominerar innan Taylor blir slagpåse. Tag till Houston som rensar men Conquistadors fuskar och avslutar honom med en clothesline efter 9:28. Taylor säger att detta var hans TV-debut och borde vunnit, och det är Sams fel att han förlorade. Han avslutar med att sänka honom för att genast göra en heelturn, och strax efteråt säger Brain att han mycket väl kan tänka sig att ha honom i sitt stall. Aldrig sett Taylors heelturn förut. *

- Craig DeGeorge intervjuar Randy Savage och Liz, som avslöjar att Hulk Hogan är gans tag-partner på Summerslam. Hulkster joinar festen och Vince markar i byxan. Hulk drar en förvirrande promo om att Savage måste vänja sig vid att avlyssnas i telefon som champion (smyginspelning fick han ju själv erfara många år senare) och eftersom de är ett team nu är Liz "my lady too, brother!". Två karlar diskuterar vem som har "rätt" till kvinnan i mitten, som naturligtvis inte får yttra sig i frågan, dude. Hulkster röstar inte på FI, brother.

- Hype för Ken Patera vs. Tom Stone strax. Jag behövde gå på toaletten i pausen men detta är värt att kissa ner sig soffan för att inte missa. Eller så kan jag pausa WWEN men då fungerar inte skämtet.

2. Ken Patera vs. Tom Stone. (1988-07-13)
Vi klipper till matchen direkt när den börjar, och klipper till studion i samma sekund som den slutar. Då har man ont om tid. Full-nelson avslutar efter 1:51. Gorilla säger att Patera har massor med medaljer han måste vara stolt över. Bobby säger inget, men jag skulle vilja se hans min under den repliken för jag är rätt säker på att han hade något kul att säga om McDonalds men lät bli. NR

- Update med Gene Okerlund, som äntligen börjar hypa matcher till Summerslam; Hartfoundation vs. Demolition, Beefcake vs. Honky (en match som aldrig var tänkt att äga rum), JYD vs. Rude, Muraco vs. Bravo, Patera vs. Bad News Brown, Koko vs. Bossman och Bulldogs vs. Rougeaus. Ganska lama parningar eftersom man ville behålla fejderna till houseshows.

3. SD Jones vs. King Haku. (1988-07-25)
Brain är med in. Underhållande match där Haku säljer väldigt bra, vilket både är bra och dåligt. Bra för att matchen i sig blir bättre men dåligt för att han borde fimpa av jobbern ganska snabbt såhär i början på sin gimmick som kung. Men matchen i sig är ganska bra. Haku säljer några armdrags och bodyslams väldigt bra. Det blir mycket fokus på Bobby när han pratar med kommentatorerna under matchens gång. Haku avslutar med en sidekick efter 7:08. **

- Event Center med Sean Mooney och generiska promos med Ultimate Warrior (obegriplig som vanligt) och Jim Duggan.

4. Hartfoundation vs. Rick Renslow & Dave Wagner. (1988-07-13)
Harts har dumpat Jimmy Hart så nu är de officiellt babyfaces som team. Hart Attack avslutar ena sopan efter 3:21. NR

- Event Center med Sean Mooney, med intervjuer med både British Bulldogs och Rougeau Brothers inför Summerslam.

5. Big Bossman vs. Chris Goodman. (1988-07-13)
Slick är med in. Ren squash, Bossman-slam avslutar efter 1:06. NR

- Brother Love intervjuar Ted DiBiase, Bobby Heenan och Andre inför Summerslam.

6. Ultimate Warrior & British Bulldogs vs. Demolition & Mr Fuji. (1988-07-24)
Svårt att känna sympati för babyface-teamet eftersom de är klart överlägset här, även om Demos är Tag-champs. Ganska risig och händelselös match också. Det tar en bra stund innan Davey Boy blir slagpåse. Tag till Warrior som rensar och botchar en bodyslam-spot (?) med Smash innan han avslutar honom med en double axehandle efter 8:58. 1/2*

SLUTSATS: Ganska avslaget avsnitt ikväll, Jones-Haku var bra och Taylors heelturn var rolig att se, men i övrigt var det ett platt avsnitt.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-18.)
sebbe

InläggPostat: 20 aug 2018 18:32    Rubrik: Svara med citat

Prime Time Wrestling 1988-08-08

- Gorilla Monsoon, Bobby Heenan, Lord Alfred Hayes, Superstar Billy Graham & Sean Mooney kommenterar i olika konstellationer.

1. Bret Hart vs. Danny Davis. (1988-07-25)
Tråkig match. Bret kunde gå väldigt bra matcher när han var motiverad, men också väldigt sopiga matcher när han kändes lite off. Som här. Davis vill skaka hand och vara vänner (som en vink till deras samarbete förra året) men Bret köper det inte. Davis attackerar ögat och tar över, men Bret gör comeback och piledrivar honom för tre efter 9:35. 1/4*

2. Terry Taylor vs. Scott Casey. (1988-07-24)
Ingen vidare match här heller, men precis som med Ted DiBiase (inga jämförelser i övrigt) behövde inte matcherna i sig vara bra men Taylor var bra i dem. Även om han gör några hyfsat långa restholds här ser han till att engagera publiken hela tiden så det bidrar till storyn. Han är ingen spektakulär brottare men gör många småsaker väldigt bra och är någon man nog måste lära sig uppskatta ala William Regal. Detta var även innan han tappade motivationen (blev Red Rooster) vilket också bidrog, det är en markant skillnad på honom här och en stund in i Rooster-stinten när han insåg att han aldrig skulle pushas. Casey missar charge så Taylor börjar bearbeta benet och avslutar med en Sharpshooter efter 12:07. Sean Mooney kallar det en Scorpion (görs även med högra benet som Sting) medan Gorilla kallar det en klassisk version av en Boston-crab. **

- Special Report med Craig DeGeorge om Summerslam.

3. Jim Duggan vs. Pete Sanchez. (1988-07-14)
Duggan hoar och avslutar med sin clothesline efter 2:08. Säga vad man vill om honom men över var han. NR

- Event Center med Sean Mooney. Demolition drar en promo med Jimmy Hart, som kommer berätta allt han vet om Hartfoundation för dem inför Summerslam. Harts är dock redo.

- Craig intervjuar Honky Tonk Man, som är redo för Brutus Beefcake på Summerslam. Tror han ja.

4. Junkyard Dog vs. Ron Bass. (1988-05-27)
Den börjar hett med att JYD attackerar med sin kedja och vevar loss, men domaren får (tyvärr) ordning på matchen vilket resulterar i en lång chinlock och diverse tråkiga sparkar från Bass. Från vapen till chinlocks är sällan en bra idé. JYD vaknar och gör comeback, Bass går för en bodyslam men JYD rullar vidare för tre efter 9:05. Som Steamboat/Savage fast kasst. De hade redan avslutat sin fejd på houseshows så detta var TV-avslutningen för fejden. Antar att de ville hålla Bass stark inför Beefcake-fejden som drog igång på allvar i september. DUD

- Brother Love ska intervjua Ted DiBiase, men får Randy Savage och Hulk Hogan istället, som hypar Summerslam. Hulk säger både "MultiMillion Dollar Man" och "The Summerslam" för att reta mig.

5. The Rockers vs. The Fabulous Rougeau Brothers. (1988-07-25)
Första mötet mellan teamen. Två bra teams men tyvärr höll de igen alldeles för mycket, och Rockers fick knappt visa någon av sin dubbelteaming alls. Kändes mest som första kvarten av en bra 30-minutersmatch. Sammantaget en tråkig och händelselös match. Hetta på Marty, tag till Shawn som rensar. Det blir kaos och Jacques knuffar ner Shawn från hörnan så han kastreras och Raymond pinnar honom efter 15:52. Efteråt kutar British Bulldogs in och konfronterar Rougeaus, som de ska möta på Summerslam. Märkligt att se Shawn och Davey Boy tillsammans som faces eftersom de alltid tycktes vara på motsatta sida (face/heel) under sina karriärer. *

SLUTSATS: Sedvanligt småputtrigt avsnitt men inget som är väsentligt att se. Nu är kanske ingen wrestling all väsentligt att se men du förstår poängen.

(Den här recensionen skrevs 2018-08-19.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Sebbes hörna Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Sida 2 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet