Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE EVOLUTION 2018
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 11 okt 2018 21:12    Rubrik: Svara med citat

Matchkortet än så länge:

Citat:
WWE Raw Women's Champion Ronda Rousey (c) vs. Nikki Bella
Last Woman Standing match: WWE SmackDown Women's Champion Becky Lynch (c) vs. Charlotte Flair
NXT Women's Champion Kairi Sane (c) vs. Shayna Baszler
2018 Mae Young Classic tournament
Lita and Trish Stratus vs. Alexa Bliss and Mickie James

Källa Wikipedia.... Ska bli intressant att se hur siffrorna för denna gala kommer se ut efteråt..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheVobb

InläggPostat: 16 okt 2018 07:22    Rubrik: Svara med citat

Citat:
WWE has announced that a battle royal with the winner receiving a championship match will take place at the Evolution PPV. Tamina, Peyton Royce, Billie Kay, Ember Moon, Nia Jax, Alicia Fox, Dana Brooke, Asuka, Mandy Rose, Lana, Carmella, Sonya Deville, Naomi, and Torrie Wilson have been confirmed as participants in this contest.

Saxat från eWrestlingNews.com.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 16 okt 2018 07:24    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

Raw Women’s Title Match: Ronda Rousey © vs. Nikki Bella

Trish Stratus & Lita vs. Alexa Bliss & Mickie James

SmackDown Women’s Title Last Woman Standing Match: Becky Lynch © vs. Charlotte Flair

2018 Mae Young Classic tournament Final

NXT Women’s Title Match: Kairi Sane © vs. Shayna Baszler

#1 Contender Battle Royal: Tamina, Peyton Royce, Billie Kay, Ember Moon, Nia Jax, Alicia Fox, Dana Brooke, Asuka, Mandy Rose, Lana, Carmella, Sonya Deville, Naomi, Torrie Wilson

Saxat fråm eWrestlingNews.com..... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 19 okt 2018 17:32    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Ticket sales for WWE’s all-female PPV, Evolution, had not thought to be going well but that has all changed once WWE announced Ronda Rousey vs Nikki Bella for the WWE Raw Women’s Title, which will likely serve as the headliner.

Dave Meltzer reported in the latest edition of the Wrestling Observer Newsletter that sales spiked after WWE announced the match. “The announcement of Rousey vs. Nikki Bella last week did lead to a surge in ticket sales for the Nassau Coliseum show and it is expected to sell out,” wrote Meltzer.

WWE will present their Evolution pay-per-view event takes place on Sunday, October 28, 2018 in Long Island, New York at the Nassau Veterans Memorial Coliseum that will air on the WWE Network.

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 24 okt 2018 06:20    Rubrik: Svara med citat

Citat:
WWE Evolution is currently scheduled to have a Kickoff show at 6:00 PM Eastern. The main PPV is expected to last from 7:00 PM Eastern to 10:30 PM Eastern time.

WWE has announced that the Kickoff show panel will feature Raw announcer Renee Young, SmackDown General Manager Paige and WWE Hall of Famer Beth Phoenix. The announce team will feature Michael Cole, Young, and Phoenix.

WWE will present their Evolution pay-per-view event that takes place on Sunday, October 28, 2018 in Long Island, New York at the Nassau Veterans Memorial Coliseum that will air on the WWE Network. Here is the updated card for the show:

Tag Team Match: Trish Stratus & Lita vs. Alexa Bliss & Mickie James

SmackDown Women’s Title Last Woman Standing Match: Becky Lynch © vs. Charlotte Flair

Six-Woman Tag Team Match: Sasha Banks, Bayley & Natalya vs. The Riott Squad

#1 Contender Battle Royal: Zelina Vega, Torrie Wilson, Asuka, Mandy Rose, Sonya Deville, Lana, Carmella, Naomi, Billie Kay, Peyton Royce, Ember Moon, Nia Jax, Dana Brooke, Alicia Fox, Tamina Snuka, Michelle McCool, WWE Hall of Famer Alundra Blayze, WWE Hall of Fame Ivory, Molly Holly, Kelly Kelly, and Maria Kanellis

Saxat från eWrestlingNews.com..... Cool

Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 25 okt 2018 14:02    Rubrik: Svara med citat

Precis som de flesta redan listat ut bokades den här showen enbart för att dra bort hettan för Crown Jewel där inga damer var tillåtna. Ja, sjukt konstigt för ett så progressivt, vackert och gästvändligt land (citat Michael Cole varenda gång han nämner Crown Jewel). Dave Meltzer nämnde (WOR 2018-10-25) att det märktes inte minst för att de bokade Evolution i Nassau Coliseum, en liten arena de oftast får dålig publikrespons i. Tydligen var också biljettförsäljningen ganska dålig veckan innan showen, inte minst på andrahandsmarknaden där det fanns biljetter för så lågt som $9 vilket i princip aldrig händer med WWE. (Jag har ingen koll siffrorna så jag utgår från Meltzer.)
TheVobb

InläggPostat: 27 okt 2018 12:46    Rubrik: Svara med citat

Citat:
WWE has announced that Alexa Bliss has been pulled from her match at Evolution due to injury. It’s believed that she recently suffered a concussion or a broken nose. It was also revealed that Alicia Fox will be replacing her in her tag team match that will see Fox team up with Mickie James to take on Trish Stratus and Lita at this show.

Saxat från eWrestlingNews.com... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 27 okt 2018 12:47    Rubrik: Svara med citat

Matchkortet för helgens gala:

Tag Team Match: Trish Stratus & Lita vs. Alicia Fox & Mickie James

Mae Young Classic Finals: Toni Storm vs. Io Shirai

Six-Woman Tag Team Match: Sasha Banks, Bayley & Natalya vs. The Riott Squad

#1 Contender Battle Royal: Zelina Vega, Torrie Wilson, Asuka, Mandy Rose, Sonya Deville, Lana, Carmella, Naomi, Billie Kay, Peyton Royce, Ember Moon, Nia Jax, Dana Brooke, Alicia Fox, Tamina Snuka, Michelle McCool, WWE Hall of Famer Alundra Blayze, WWE Hall of Fame Ivory, Molly Holly, Kelly Kelly, and Maria Kanellis

Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 29 okt 2018 17:04    Rubrik: Svara med citat

12. Evolution 2018 (2018-10-28)

- Precis som de flesta redan listat ut bokades den här showen enbart för att dra bort hettan för Crown Jewel där inga damer var tillåtna. Ja, sjukt konstigt för ett så progressivt, vackert och gästvänligt land (citat Michael Cole varenda gång han nämner Crown Jewel). Dave Meltzer nämnde (WOR 2018-10-25) att det märktes inte minst för att de bokade Evolution i Nassau Coliseum, en liten arena de oftast får dålig publikrespons i. Tydligen var också biljettförsäljningen ganska dålig veckan innan showen, inte minst på andrahandsmarknaden där det fanns biljetter för så lågt som $9 vilket i princip aldrig händer med WWE. (Jag har ingen koll siffrorna så jag utgår från Meltzer.) Bilder inifrån arenan som lades upp på internet under showens gång visade att det var oerhört tomt på läktarna så jag skulle bli förvånad om de lyckats fylla hälften.

- Eftersom resten av produktionsteamet är i KSA inför Crown Jewel får damerna nöja sig med houseshow-inredningen, vilket betyder ingen ramp, vanlig trist barrikad samt ingen LED-skärm på ringen. Inget jag har något emot (jag gillar när det är avskalat), det vara bara ett konstaterande. Men det ser inte direkt ut som en PPV.

- Michael Cole, Renee Young & Beth Phoenix kommenterar, och vi har en botch med ljudet direkt eftersom mickarna inte fungerar som de ska.

- Vi börjar med dussinskrikrockband #12 som framför en låt som publiken låtsas gilla.

1. Trish & Lita vs. Mickie James & Alicia Fox.
Fox ersätter en skadad Alexa Bliss (fick hjärnskakning efter ett judokast av Ronda på en houseshow). Varför inte ändra till Trish vs. James istället? Hela poängen med tag-matchen var att få över Bliss, och tag-matchen känns inte alls lika stort som en singelmatch. Bliss är för övrigt med in här. Lita brottas i trikåbyxor istället för jeans som hon brukade, och har någon slags stringtrosa som är så bred att den mer liknar en vuxenblöja. Riktigt dålig match. De enda spotsen som ser någorlunda bra ut är de med Fox, vilket inte är så konstigt eftersom hon fortfarande är aktiv och är yngst i matchen, samt en rana med Trish och James. Foxys överspel är det jag underhölls av mest i hela matchen. Litas Twist of Fate-försök får Beth att skrika att "she's going for that DDT!" för att visa vilken expertkommentator hon är. De gör en oerhört klumpig spot som tog en hel evighet att sätta upp; Lita tar sats från en hukande Trishs rygg för att utföra en clothesline på heelsen i hörnan. Trish vs. James ger högsta poppen i matchen, och Trish gör en bra rana i hörnan. Foxy sparkar James av misstag så Lita kan gå för en moonsault, men Bliss stoppar henne i hennes enda fysiska deltagande i matchen. Hetta på Lita en stund, och Foxy gör en fin northern-lights-suplex. Trish taggas in och rensar för matchens största botch; Stratusfaction på James ska ge två när Fox räddar, men Fox är alldeles för sent in så domaren bara slutar räkna på eget bevåg och kameran filmar James när hon ger Trish besked om att Foxy är på gång. Slarvigt arbete både av brottarna och Kevin Dunn. Twist of Fate på Foxy leder till att båda heelsen lägger sig till rätta för en moonsault (detta såg oerhört fejk ut eftersom de inte rörde sig naturligt utan var en uppenbar "sätta upp spot-spot"). Litas moonsault på båda missar naturligtvis hälften av målet i vanlig ordning även om Beth konstaterar precis före dyket att detta "is what Lita does best". Trish avslutar James med en Chick-kick efter 11:04. Bedrövlig match med spots som tog evigheter att sätta upp, dålig timing och flera botchar. Och den som säger att Lita "still got it" får man ge en örfil och hälsa från mig eftersom det enda hon "hade" i sin prime var en moonsault som missade hälften av gångerna. Som ren nostalgi är det möjligt att detta funkar, men matchen i sig var bedrövlig. DUD

- RIB intervjuar Bella Twins, och naturligtvis är det rundgång med ljudet. Är det praktikanten som sköter produktionen här medan de ordinarie är i KSA?

- De internationella kommentatorerna presenteras och det slår mig att Carsten (tysk kommentator) måste inneha någon form av av rekord eftersom han kommenterat WWF sedan åtminstone 1996 när jag började se WWF på DSF. Vet dock inte hur länge han kommenterat live dock.

- Promo för galan, som hela världen pratar om enligt Sasha Banks. Det är just detta som är problemet med "revolutionen" med WWEs damer. Det är enbart WWE som pratar om den, ofta och länge. Hade de kunnat hänvisa till att folk/media i den riktiga världen pratade om den vore det en sak, men ingen utanför WWE bryr sig det minsta så de får klappa sig själva på axeln. Precis som att de envist som en åsna försöker få över "Sports Entertainment" som uttryck sedan 80-talet men jag har aldrig hört/sett/läst någon utanför WWE som använt termen o-ironiskt. "Ska vi gå och se Sports Entertainment-showen som är i stan?" eller "Vad tyckte du om gårdagens Sports Entertainment-gala?" är fraser som aldrig någonsin uttryckts på fullt allvar av någon, det är jag beredd att satsa Trents villa på.

2. Battle Royal.
Oavsett hur mycket jag gnäller över produktionen och öppningsmatchen måste jag ge tummen upp för att de ger alla deltagarna här sin egen entré. Det finns få saker i wrestling jag stör mig på mer än att behöva spendera halva stöket med att se vilka som är med (namnen som annonseras innan stämmer inte alltid). Vi har Naomi, Michelle McCool, Sonya Deville, Alundra Blayze (ser både förskräckt och förvånad ut under sin entré, jag vill inte försöka vara rolig men hon ser väldigt botoxad ut i nyllet), Carmella, Zelina Vega, Kelly Kelly, Tamina, Ember Moon, Lana (bra pop), Maria, Mandy Rose, Molly Holly, Dana Brooke, Nia Jax, Ivory, Asuka, Torrie Wilson och Illconics, som drar en promo innan matchen och blir eliminerade först. Så uppenbart att jag antecknade det innan det skedde. Helt klart en bokning Ilconics tjänade på eftersom det gör dem mer synliga än att dumpas lite i förbifarten mitt i matchen. Det blir New Breed vs. Old Farts en stund innan Sonya sparkar ut Molly. Rose och Sonya samarbetar och dumpar Kelly och Torrie innan Mandy vänder och dumpar Sonya. Inget fel i det ur kayfabe-perspektiv men att göra det såhär tidigt i matchen känns lökigt. Jax dumpar Alundra innan hon säljer för Maria en stund. Läs det sista igen och låt det sjunka in. Maria gör världens lamaste broncobuster på Tamina, det var så mycket luft mellan dem att det såg ut som ett märkligt sätt att svalka någon på. Jax dumpar Maria. Tamina vs. Jax teasas, men det hade känts större om de inte slösat det på TV i veckan. Men de väljer att samarbeta istället och Tamina dumpar Lana. Tamina och Jax i tagteam hade jag absolut tyckt vore rätt sätt att boka båda två eftersom ingen av dem funkar som singel. Vi får en åttamanna-suplex med New Breed (troligen eftersom de hunnit öva in den innan galan). Carmella och Ivory kör en danspaus, och Ivory framstår som en pinsam 45-årig morsa som på fyllan ska impa på sina ungars kompisar med att hon minsann fortfarande är ball. Carmella dumpar Mandy. Ember dumpar Brooke som bumpar ut illa på apronen. McCool möter en springboard med en big boot på Ember i en bra spot, men Ember dumpar henne varpå Cole summerar Michelles deltagande med "great performance". Asuka och Naomi dubbelteamar Tamina som dumpar Naomi. Ember och Carm botchar något som Cole försöker rädda genom att kalla spotten "rather uniqe" i samma anda som att att JR alltid refererade till botchade spots som "modifierade". Ember dumpar Carmella. Renee tycker Tamina "looks amazing" men själv för jag tankarna till Grizzlor i He-Man. Men det är nog en fråga om smak. Asuka dumpar Ivory. Asuka vs. Moon ger ett NXT-chant, vilket nog är högsta publikengagemanget i matchen. Ember dumpar Asuka. Tamina Superkickar Jax, och Eclipse sänker Tamina som bumpar ut. Zelina smyger fram (började undra hur hon eliminerades eftersom jag trodde mig missat det) men dumpas enkelt av Jax, som slänger henne på Tamina vid ringside. Jax dumpar Ember för att vinna efter 16:26. Mycket underhållande match, jag gick in med noll förväntningar och var underhållen hela tiden. Bra bokad match som inte alls kändes 16 minuter lång. **3/4

- Charly intervjuar Jax efteråt, som ser fram emot att möta vinnaren av Ronda/Nikki.

3. MYC-final: Io Shirai vs. Toni Storm.
Stabil men ingen märkvärdig match. Jag har hört mycket gott om båda, speciellt Shirai, men vad jag sett i MYC-turneringen tycker jag ingen av dem sticker ut nämnvärt ur mängden. De är absolut inte dåliga men jag förstår inte hypen. Shirai moonsaultar ut i en bra spot (hon missar vanligtvis sin moonsault). Toni german-suplexar henne på apronen, som Renee påminner om är den hårdaste delen av ringen. Storm Zero ger två. Shirai gör en 619 och en väldigt fin springboard-sunset-flip (nog aldrig sett den spotten förr). Shirai gör en moonsault (som Cole i vanlig ordning felaktigt kallar en Asai-moonsault) men Toni blockerar med knäna och avslutar med Storm Zero efter 10:06. HHH, Steph och Sara Del Rey gratulerar efteråt innan kramkalas inleds. **1/2

- WWE varvar promos för kvinnorevolutionen med Crown Jewel-reklam här. Fantastiskt. Det känns märkligt att de inte bara väljer att ligga lågt och undvika att nämna den galan överhuvudtaget, speciellt här när de hela tiden hypar kvinnorevolutionen. Det är inte som om PPV-köp betyder något längre och jag tror knappast biljettförsäljningen till Crown Jewel behöver hypen här. Med andra ord helt onödigt att göra reklam för den galan här, om det inte ingår i dealen med KSA att göra reklam på för den på alla shower fram tills Crown Jewel.

4. Natalya, Sasha Banks & Bayley vs. Riott Squad.
En smula bättre än random RAW-match men inte mycket. Efter varje stor spot bara väntar jag på att Cole ska säga "as RAW rolls on". Bayley går för en dropkick vid hörnan utanför ringen (tänk Sami Zayns DDT) men Sarah Logan stoppar med en egen dropkick i en fin spot. Hetta på Bayley och tag till Sasha som rensar. De gör en backstabber/B2B-kombo på Ruby men Liv Morgan kastar in Sasha på Bayley för att bryta upp pinfallet. Sasha springboardar ut på Riott Squad men blir uppfångad och inkastad i barrikaden. Dock botchar hon och landar med rumpan på apronen innan de "fångar upp" henne. Renee: "That was brutal!" Helt sant. Bayley försöker skydda Sasha från en back-senton av Ruby genom att lägga sig över henne. Varför drar inte idioten iväg henne istället? Ruby sätter back-senton på båda för två. Nattie rensar och gör dubbel Sharpshooter på Ruby och Sarah men Liv bryter upp. Nattie powerbombar Morgan, Bayley gör Randy Savage-elbow och Sasha avslutar henne med en Eddie Guerrero-frogsplash efter 13:40. **

5. NXT Womens-champ Kairi Sane vs. Shayna Baszler.
Titelmatch. Jag gillar Baszler mer än de flesta, helt enkelt för att hon ser badass ut på riktigt. Hon ser ut att kunna ta hälften av WWEs roster oavsett kön utan större bekymmer. Hon bearbetar armen på flera olika sätt, bland annat gör hon en armbar där Kairi hänger raklång utanför ringen i en imponerande spot. Kairi vänder suplex till DDT och sätter en cross-body från hörnan och ut. Hon skickar in Baszler i sina 4H-kollegor i publiken, eller "NXT Women Superstars" som Cole kallar dem. De ger sig på Kairi som slår tillbaka, men Jessamyn Duke nitar henne när inte domaren ser det och Baszler vinner med en choke (knockout) efter 12:29. **

6. LWS: SDL Womens-champ Becky Lynch vs. Charlotte.
Titelmatch. Cole är jobbigare än vanligt att lyssna på här. "FOR THE FIRST TIME EVER! WWE! LAST! WOMAN! STANDING! LYNCH! CHARLOTTE! LIVE!" Bra arbete av båda, men tyvärr inbjuder matchtypen till ganska tempofattiga matcher eftersom nearfallen blir upp till nio sekunder långa. Mot slutet är det dramatiskt, men att låtsas som att det är dramatiskt när Charlotte clotheslinas ner och ska ta sig upp innan tio är bara löjligt. Så är det med vanliga pinfalls också, men de är sju sekunder kortare. Kendosticks, stolar och bord används som vapen. Becky gör chairshots varpå publiken chantar "YOU DESERVE IT" till Charlotte vilket var lite komiskt. Charlottes moonsault igenom bord botchas eftersom bordet inte går sönder, så Charlotte gör en senton direkt efter igenom bordet istället. Charlotte gör figure-eight med stegen som hjälp, där Becky tappar vilket jag antar sätter upp en I Quit-match snart. Charlotte ligger på bord och Becky gör missile-legdrop igenom det. Becky begraver henne under en massa stolar och annan bråte och Becky ser förskräckt ut när Charlotte kommer upp vid nio. Publiken buar detta för övrigt. Becky läggs på ett bord vid ringside och Charlotte går för en moonsault, men Becky blockerar och powerbombar henne igenom det och Charlotte lyckas inte ta sig upp innan nio (hon är dock nästan uppe vid tio), så Becky vinner efter 28:39. Matchtypen var ett hinder, och matchen hade varit bättre som Streetfight eller liknande. Men båda arbetade på bra och gjorde vad de kunde under förutsättningarna. ***

7. RAW Womens-champ Ronda Rousey vs. Nikki Bella.
Titelmatch. Brie är med in och försöker förgäves dra igång YE-chants. Ronda får ingen vidare pop, otroligt nog. Ganska dålig match, och det känns oerhört konstigt att de behövde avsätta flera dagars planering och träning för en match som kändes som random RAW-match med exakt en fin spot (precis före slutet). Nikki må blivit bättre på senare år men är fortfarande långt under genomsnittet, och jag vet inte hur det för evolutionen av damwrestling framåt med en donna som först och främst är känd som dokusåpakändis i maineventet. Där hon dessutom dominerar över en före detta UFC-champ. Nåväl. Brie skickar in Ronda i ringstolpen så Nikki kan dominera med utfyllnadsgrepp en stund. Ronda missar cross-body från hörnan. Hon lyfter upp Nikki för en spinning samoan-drop, varpå Brie försöker blockera men lägger sig istället på Nikki så Ronda utför spotten på båda. Helt okej utförande men vägen dit var bedrövligt dålig eftersom det skrek uppvisning lång väg. Fanns ingen logik med varför Brie skulle lägga sig på Nikki, och dessutom inte röra en fena utan vänta på att Ronda skulle kasta dem. Ronda skriker "ARE YOU READY" åt Nikki så hela arenan hör det innan on Saito-suplexar henne. Maffew får fullt upp med den här galan. Nikki gör Alabama-slam och TKO för två. Avslutningsspotten är tjusig; Nikki går för något från hörnan men Ronda stoppar, klättrar upp och gör en sorts small package från hörnan och ner, och avslutar med en armbar efter 14:09. Eftersom båda är stora namn förstår jag att de ville avsluta med denna, samt att en babyface vann, men LWS-matchen känns som ett värdigt avslut på kvällen sett till kvalitén. 1/2*

- Jax glor på Ronda via Titan-Tron och showen slutar med att hela glada gänget (utom Jax) firar med Ronda vid ingången. Även om de i första hand firar Evolution i sig känns det lökigt med Becky och Charlotte ut bland pöbeln.

SLUTSATS: Ganska medioker gala. Ingen match var over-the-top-bra och att WWE, envisa som åsnor, måste boka galorna så extremt långa (3:23) gör att sista timmen blir en pina att ta sig igenom hur bra en än skulle vara. Sexmanna kunde de slopat direkt (den var ren utfyllnad), LWS kunde de kortat lite och öppningstaggen kunde fått hälften av tiden den fick. Lita och Trish 2018 klarar inte att göra en såhär lång match, inte ens en välplanerad tag-match. De andra matcherna var åtminstone okej, förutom maineventet men den hade de största namnen.

Tummen i mitten.

(Den här recensionen skrevs 2018-10-29.)

Senast ändrad av sebbe den 29 okt 2018 19:32, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
DiBiase
5 Time 5 Time 5 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 29 okt 2018 17:35    Rubrik: Svara med citat

Gissar att dina flingor kommer skilja sig avsevärt från Big Daves, för han tyckte det var bästa WWE-galan i år (undantaget Takeover). Jag landar mittemellan er.
sebbe

InläggPostat: 29 okt 2018 18:01    Rubrik: Svara med citat

Ja, både han och Bryan älskade den. Det är helt okej att ha fel, jag har det ofta. Very Happy
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 29 okt 2018 18:02    Rubrik: Svara med citat

Jag gillade galan, publiken var på och skötte sig förutom något enstaka "You deserve it" och "You still got it", kommenteringen var inget jag störde mig på vilket jag ofta gör, galan var inte oändligt lång och det var skönt att slippa alla Kevin Dunn-fasoner som att zooma in på folk i publiken var 20 sekund, visa när publiken tittar på skärmen för att se vad som händer backstage, lysa upp publiken etc. Gillade den avskalade produktionen överhuvudtaget, ingen stor LED-skärm vid entrén, inga LED-skärmar runt ringen, bara ljus på publiken vid första raderna etc.
Minus för all propaganda, men det var å andra sidan väntat att det skulle bli så.
cat scratch fever

Registreringsdatum: 07 september 2009

InläggPostat: 29 okt 2018 21:09    Rubrik: Svara med citat

Jag skummade bara igenom allting. Det enda som jag var nyfiken på var vad Trish och Lita körde för outfit samt om de var någorlunda fräscha fortfarande. Kollade även finishen. Men resten skummade jag givetvis förbi. Trots allt så är ju kvinnorna bara pausnumret och nu blickar vi framåt mot de viktiga delarna. Crown Jewel.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheInsane

InläggPostat: 29 okt 2018 22:23    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker att inramningen var bra. Har länge tyckt att WWE ser för överproducerat ut och uppskattar därför att de här bara kör på det de måste ha med. Det blir intimare och känns mindre plastigt vilket jag tror showen mådde bra av.

1. Trish & Lita vs. Mickie James & Alicia Fox.

Nostalgitripp, men det känns ändå inte helt nytt. Vi har haft liknande nostalgi förr. En helt ok öppningsmatch, och som många matcher på den här showen hjälptes den av en enormt bra publik. Matchen i sig var inget speciellt men publiken lyfte denna.

2. Battle Royal.

Battle royals är battle royals. De blir sällan (aldrig?) bra på riktigt. Det här var också helt ok och som räddas upp av publikens engagemang. En del bra bokning. Fin David och Goliat scen där mot slutet.

3. MYC-final: Io Shirai vs. Toni Storm.

Gilalde denna bättre än de två första matcherna. Det kändes som om den här matchen hade mer kött och mindre av förplanerade publikfrierier. Jag har sagt det förr men de japanska damerna, trots att de är så små, är ofta bättre på att få saker och ting att se verkliga ut. Shirai visade också detta, speciellt efter de två första matcherna som innehöll en del fjuttiga sekvenser. mend et ska tilläggas att de amerikanska damerna börjar bli bättre på denna punkt. Nia Jax är ett bra sådant exempel.

4. Natalya, Sasha Banks & Bayley vs. Riott Squad.

Jag såg bara den här matchen i ena ögonvrån. Kan inte kommentera närmare.

5. NXT Womens-champ Kairi Sane vs. Shayna Baszler.

Jag gillar Baszler. Hon är fortfarande lite grön men jag köper hennes grej med hull och hår. Hon är trovärdig och något så ovlandligt som en total heel. Inget snack om att han skulle vara poppis. Hon är elak, så är det bara. Har lite svårt för Sane's gimmick men hon är ganska bra i ringen. Liksom förrförra matchen kändes den här matchen mer köttig och jag gillade det jag såg. Jag tyckte det här ar bra och underhållande.

6. LWS: SDL Womens-champ Becky Lynch vs. Charlotte.

Jag tyckte den här matchen var underhållande. Båda gjorde bra ifrån sig och publiken var helt vild mot slutet. Klimax kom vid rätt tillfälle. Jag gillar egentligen inte last man standing, precis som Sebbe, men jag tyckte denna fungerade bra. John Pollock pratade om den här matchen som en blivande klassiker likt första TLC. Jag tror snarare att den var ruskigt bra här och nu men att den kommer att överträffas ganska snart. Vi är inte vana att se damerna i matchtyper av den här sorten och därför får den en större impact än vad den kanske förtjänar om vi bara ser till avd som hände. Samma match mellan två män skulle nog inte rankas lika högt som den här kommit att göras. Men med det sagt tyckte jag att matchen var väldigt bra och underhållande rakt igenom.

7. RAW Womens-champ Ronda Rousey vs. Nikki Bella.

Jag tyckte den här matchen var mycket bättre än jag trodde. Hade svårt att se hur man skulle kunna presentera Nikki som en trovärdigt hot men med Brie vid ringside lyckades man bra med det. Och även i ringen tyckte jag Nikki skötte sig fint. Störde mig inte alls på att Rousey fick sälja en hel del. Storyn räddade upp det som annars kanske skulle känts icke-trovärdigt. Ett bra main event.

Överlag underhölls jag hela galan igenom faktiskt, vilket inte sker ofta nuförtiden. De svagare matcherna räddades av publiken och de bra matcherna lyftes ytterligare några snäpp på grund av densamma. Jag tyckte detta var en riktigt stabil gala som dessutom kändes fräsch.
Det ska bli intressant att följa hur damernas division utvecklas de kommande åren. För hur långt de än kommit så har de en bra bit kvar innan de kan konkurrera på riktigt med de bästa männen i form av kvalitet. men jag tycker de är på rätt väg och de får in fler och fler kvinnor som är upplärda i en hårdare skola. Och dessutom har de ett självklart affischnamn som har cred överallt. De har alla förutsättningar nu för att bygga något som är bra på riktigt.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet