Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE NXT UK!
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
HonestHarvey
Site Admin

Registreringsdatum: 21 mars 2010

InläggPostat: 11 okt 2018 17:37    Rubrik: WWE NXT UK! Svara med citat

På onsdag!

Citat:
LONDON, England and STAMFORD, Conn. — WWE today announced that NXT UK, a new weekly episodic series featuring the greatest male and female competitors from the U.K., will stream on WWE Network on Wednesdays, beginning Oct. 17 at 8 p.m. BT/3 p.m. ET.

The one-hour episodes will feature the biggest names from NXT UK, including Pete Dunne, Mark Andrews, Rhea Ripley, Toni Storm, Tyler Bate, Trent Seven and Wolfgang. Joining the NXT UK broadcasting team as backstage interviewer is British broadcasting personality Radzi Chinyanganya, best known for hosting ITV game show "Cannonball," and in his ongoing role as a presenter of the world’s longest-running children’s TV show, the BBC’s "Blue Peter." Calling the action are commentators Nigel McGuinness and Vic Joseph, joined by ring announcer Andy Shepherd and NXT UK General Manager, the legendary Johnny Saint.

“NXT UK is the next step in our global localization strategy, and we are proud to do this in a place where WWE has had a special relationship for more than 30 years,” said Paul “Triple H” Levesque, WWE Executive Vice President, Talent, Live Events & Creative.

WWE Network is the home of NXT UK plus all WWE live pay-per-view events — including WrestleMania — for $9.99 per month. WWE Network also includes groundbreaking original programming, reality shows, documentaries, classic matches and more than 10,000 hours of video on demand.

Upcoming live events for NXT UK take place in Plymouth and Liverpool on the following dates:

Saturday, Oct. 13 and Sunday, Oct. 14, at Plymouth Pavilions
Saturday, Nov. 24 and Sunday, Nov. 25, at Liverpool Olympia
Tickets for these events are available via www.livenation.co.uk. Further information is available at www.wwe.com/events.

www.wwe.com/shows/wwenxt/article/nxt-uk-to-stream-on-wwe-network
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 11 okt 2018 18:54    Rubrik: Svara med citat

Sebbe skriker av lycka att få en timme till i veckan att recensera Wink Laughing ..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 12 okt 2018 09:54    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Sebbe skriker av lycka att få en timme till i veckan att recensera Wink Laughing ..... Cool

Ja, jag jublar och gör fortfarande vågen i soffan här hemma. Naturligtvis är det ingen som tvingar mig att se det men jag vill gärna hänga med i vad som händer. Så nu har vi TRE timmar wrestling varje onsdag tills MYC är över.
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 12 okt 2018 15:41    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
TheVobb skrev:

Ja, jag jublar och gör fortfarande vågen i soffan här hemma. Naturligtvis är det ingen som tvingar mig att se det men jag vill gärna hänga med i vad som händer. Så nu har vi TRE timmar wrestling varje onsdag tills MYC är över.

Fyra om du kollar på 205 LIVE Very Happy
Till överst på sidan
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 14 okt 2018 20:48    Rubrik: Svara med citat

Hittades på https://twitter.com/WWE

Tag team-titlarna..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 15 okt 2018 17:34    Rubrik: Svara med citat

Ouf! Det där var ett par sexiga bälten! Love

Det här snacket om att vanliga NXT ska bli två timmar handlade alltså om att NXT UK blir en timme NXT till på onsdagar?
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 18 okt 2018 15:50    Rubrik: Svara med citat

NXT UK #1 - 2018-10-17

- Dags för premiären av WWE NXT UK (det blir komiskt när kommentatorerna behöver dra hela frasen varenda gång de pratar om förbundet) inför en oerhört engagerad publik, som troligen mest består av hardcore-fans. Men de är inte här för att få över sig själva utan för att de gillar produkten, och det bidrar verkligen till att stämningen blir bra för oss tittare hemma i soffan.

- Vic Joseph & Nigel McGuinness kommenterar.

1. Mark Andrews vs. Joe Coffey.
Mark Coffey är med in. Kommentatorerna påminner om att Coffeys attackerade Andrews (och Travis Banks) efter fyramanna i juni på UK-specialen. Jag hade exakt noll minne av detta men konsulterade min recension för att friska upp minnet. Andrews med en rana och en springboard-rana. Joe snurrar runt honom några varv och gör en butterfly-suplex. Andrews glider på knäna för att undvika en clothesline i en snygg spot innan han gör en enzuigiri, victory-roll, double-stomp och moonsault för två. Joe gör flapjack --> uppercut, headbutt, avalanche och pop-up-powerslam för två. Andrews vänder något till en jawbreaker och moonsault ut på båda. Mark distraherar Andrews i hörnan så Joe kan springa upp och kasta ner honom i en bra spot innan han avslutar med en discus-lariat efter 7:38. Bröderna misshandlar honom efteråt men Flash Morgan Webster (iklädd Doinks byxor från sent 1994) räddar för att förmodligen sätta upp en tag-match (känns som en lågoddsare). **3/4

- In-ring-promo med Moustache Mountain som hypar det nya förbundet. De säger att de är före detta NXT Tag-champs och att HHH teasat Tag-bälten även i NXT UK, men att det inte finns några andra teams där (Coffeys?). Publiken börjar vråla "WHO?!" ala The New Day här. Trent Seven säger att Tyler Bate var den yngsta UK-mästaren varpå Bate säger att Seven "kan bli den äldsta" i en kamratlig pik. Detta är deras brand och publiken jublar. Kändes som om det inte bygger upp till något utan mer ett välkomnade till showen.

2. Dave Mastiff vs. Sid Scala.
Jag är ett stort fan av Mastiff; stor kille som kan brottas, vad finns det inte att älska? Ren squash här. Men en kul sådan. Delayed suplex, bra dropkick, german och kanonkula i hörnan avslutar efter 1:57. Bra presentation. NR

- Nina Samuels (påminner till utseendet om den svenska wrestlern Sixt) är redo för Toni Storm och etablerar sig som heel.

3. Toni Storm vs. Nina Samuels.
Okej match, varken mer eller mindre. Kort och koncis match som inte lämnade något större avtryck efter sig. Nina dominerar och får två med en tilt-a-whirl-backbreaker. Toni gör comeback med snap-german, dubbelknä i hörnan och avslutar med Storm Zero (White Noise på knäet) efter 4:10. *

4. UK-champ Pete Dunne vs. Noam Dar.
Titelmatch. Johnny Saint (NXT UKs GM) introduceras innan matchen. Bra match, men det känns märkligt att se Dar som babyface. Dunne bearbetar fingrarna flera gånger under matchens gång, och det krävs bra workers för att det ska se så trovärdigt ut att man (jag) vänder bort blicken för att det är jobbigt att se. Kameraarbetet gör också sitt eftersom de klipper precis i rätt stund. Dunne med X-Plex, volt, enzuigiri och powerbomb för två. Publiken chantar "BRITISH WRESTLING" i vad som nog är första gången jag hör den chanten. Dar med northern-lights-suplex och fishermans-suplex på apronen. Dar suplexar sig ur en wristlock i en tjusig spot. Dunne möter Nova Roller med en välriktad högerkrok. Bitter End vänds till Anglelock. Dunne ger sig på fingrarna igen och avslutar med Bitter End efter 11:36. ***

- Nästa vecka: Tyler Bate vs. Wolfgang.

SLUTSATS: Det är svårt att avgöra programmets kvalité på sikt, men förstaavsnittet var väldigt bra och publiken var FANTASTISK. Det ska bli kul att följa detta, även om jag desperat behöver BLI AV med saker att recensera istället för att öka på högen.

(Den här recensionen skrevs 2018-10-18.)

Senast ändrad av sebbe den 09 nov 2018 11:10, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 25 okt 2018 00:20    Rubrik: Svara med citat

NXT UK #2 - 2018-10-24

1. El Ligero vs. Mike Hitchman.
Ligero var med i UK-turneringen men lämnade inga större avtryck efter sig (jag var tvungen att dubbelkolla så jag hade sett honom). Hitchman brottades tidigare som Wild Boar, och var den jag impades av mest av alla på en norsk indieshow för sju år sedan. Jag minns att jag tyckte han påminde om Rhyno i brottningen och berättade det även för honom efter showen, varpå han tackade blygt och lommade iväg för att hjälpa till med ringen. Tydligen skrev jag på SW att han var "liten och ettrig men intensiv som fan". Han är inte vacker direkt; ser ut som Otis fast med färre tänder (Nigels story är att han blev av med dem i ett barslagsmål vilket jag inte har en susning om är shoot eller work). Hans utstyrsel påminner om Mantaurs, vilket inte är positivt för er som inte känner till honom. Dock är han en kul wrestler av det lilla jag såg här (och mindes från Norge). Nåväl. Kort och tempofylld match, men mycket såg slarvigt/otimat ut. Ligero skiner mest i matchen. Han gör rana, standing moonsault och missile-dropkick. Mike gör spear, exploder, back-senton och bakvänd kanonkula i hörnan (voltar inte utan bumpar med benen först). Han vänder rana till powerbomb för två innan Ligero avslutar med Tornado-DDT efter 4:51. Kul liten sprint men det är nog också mycket nyhetens behag. *1/2

2. Dakota Kai vs. Killer Kelly.
Kai är den stora stjärnan här och känns som Bayleys arvtagare när det gäller de yngre fansen. Hon rör sig väldigt smidigt men tyvärr telegraferar båda två vad de ska göra en halvtimme innan de gör det vilket tar bort dramatiken. Det blir mer uppvisning än match, och även om båda - speciellt Kai - är väldigt atletiska blir det aldrig riktigt underhållande. Kai avslutar med en botchad Kai-Ropractor (Code Red till backstabber) efter 4:09, men det hindrar inte Nigel från att kalla den "incredible" och "innovative", vilket är snällt sagt för en totalt botchad finish. Radzi Chinyanganya (mitt ordbehandlingsprogram exploderade när jag skrev det) intervjuar Kai efteråt, som vill vara med och fajtas om dambältet. 1/4*

- Video för Eddie Dennis, som slog igenom med Pete Dunne och Mark Andrews och är bitter för att de kommit längre än honom trots att han är betydligt äldre. En klar heelkaraktär.

- Tråkig in-ring-promo med Zack Gibson men publiken är het och buar honom rakt igenom för att göra det underhållande. Gibson är bitter för att han inte är mästare när Noam Dar avbryter för stök, men Johnny Saint skäller ut dem och vill se båda på sitt kontor HÄR OCH NU (de bokas mot varandra nästa vecka). Saint är trovärdig som GM så länge de bokar honom sparsamt, som William Regal i NXT eller Jack Tunney och Linda McMahon på MR. Är de med för ofta blir de snabbt en karaktär i mängden, men hålls de utanför tills de har viktiga saker att berätta/bestämma kommer också tittarna att lyssna när de väl dyker upp.

- Radzi intervjuar Travis Banks, som är redo för Coffey-bröderna efter vad de gjorde mot honom i UK-turneringen.

3. Ashton Smith vs. Tucker.
Ingen sticker ut nämnvärt här, men båda ser okej ut. Smith sparkar mest och avslutar med en sorts Sister Abigail efter 4:14. 1/2*

4. Tyler Bate vs. Wolfgang.
Nigel säger att Wolfgang är en blivande "Sports Entertainment Superstar" i ännu ett fånigt uttryck ikväll, men denna kom han nog inte på själv. Stabil match utan att vara något märkvärdigt. Båda är duktiga men jag förstår inte storheten med Bate. Han gör sina repstuds med tillhörande clotheslines, airplane-spin och standing-SSP för två. Wolfgang blockerar TD97 och gör german-suplex och spear för två. Wolfgang blockerar superplex och missar en tjusig Swanton innan Bate avslutar med rolling kick och TD97 efter 10:22. **

- Nästa vecka: Danny Burch i action samt Dar vs. Gibson.

SLUTSATS: Ännu en show med rena presentationer istället för storylines men det är inget fel i det såhär i början. Än så länge behövs det inga storylines för att skapa intresse för showen men det krävs inom kort när smekmånaden är över.

(Den här recensionen skrevs 2018-10-25.)

Senast ändrad av sebbe den 09 nov 2018 11:11, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 01 nov 2018 13:42    Rubrik: Svara med citat

NXT UK #3 - 2018-10-31

- Av någon anledning kör de två avsnitt samma dag, antagligen för att komma i fas med TV-tapingen.

1. Trent Seven vs. Saxon Huxley.
Huxley ser ut som Tony Nese om han slutade träna i tre månader. Trent gör Arn Anderson-finten där han går för en clothesline, Saxon duckar och äter en DDT istället. En spot jag älskar i alla sin enkelhet. Saxon gör Thesz Press vilket Vic kallar "unik", så uppenbarligen har han aldrig sett en Steve Austin- eller Sasha Banks-match. Trent choppar loss och avslutar med en Burning Hammer efter 5:10. *

2. Flash Morgan Webster vs. Mark Coffey.
Joe Coffey är med in. Kul match. Ju mer jag ser av FMW desto mer gillar jag honom. Han får allt att se så enkelt ut, i stil med Mr. Perfect (inga jämförelser i övrigt). Han gör en framåtvolt från stående. Mark dominerar en stund men FMW kommer tillbaka med en springboard-moonsault och rana utanför ringen innan han botchar något från hörnan (han halkar, landar på fötter och gör en vanlig dropkick så jag antar att det var det han tänkte göra från hörnan). Han tar ut Joe vid ringside och avslutar Mark med ett krucifix efter 6:16. Coffey-bröderna ser ut att attackera efteråt men Mark Andrews och Travis Banks kutar in och jagar ut dem för att sätta upp någon form av tag-match. **

3. Danny Burch vs. Sam Gradwell.
Ren uppvisning för Burch; fysisk match som han vinner med en draping-DDT efter 4:05. matchen i sig är okej men inte mer, dock är hans intervju med Radzi efteråt väldigt, väldigt bra. Först blir det dock mest komiskt när Burch står felvänd mot hardcam så Radzi desperat försöker vända honom rätt med en diskret handrörelse, men Burch no-säljer den och fortsätter stå fel. Han tar micken och drar en promo om att han utmanar Pete Dunne, och han visar upp riktigt bra micskills här. Medryckande och nu vill till och med JAG se Dunne få storstryk. Detta kan inte vara en skriven promo eftersom han framförde den väldigt naturligt, i så fall är han världens bästa skådis. NR

4. Noam Dar vs. Zack Gibson.
Förvånansvärt bra match. Gibson har jag ingen direkt uppfattning om och Dar har jag (i alla fall innan matchen startade) svårt att acceptera som babyface men han lyckas presentera sig som en sympatisk sådan här. Matchen har en väldigt bra story; Gibson bearbetar vänster arm och Dar bearbetar vänster ben (såklart, de är ju inga luchadorer). Jag vill inte påstå att Dar är i stil med Ricky Steamboat i säljandet men han får verkligen publiken med sig vilket gör det till en dramatisk match som verkligen känns som FIGHT istället för uppvisning. Dar med northern-lights-suplex. Gibson med en hoppande Codebreaker och powerbomb på rampen, men Dar kommer in i ringen precis före tio. Shankly Gates bryts upp vid repen. Gibson fintar sig ur en Nova Roller (Vic: "DAR WAS LOOKING FOR... *funderar* HIS FINISHING MOVE!") men åker på en double-stomp på benet. Dar gör en kneebar och Anglelock, men Gibson skickar in honom i hörnan och avslutar med Helter Skelter efter 21:11. ***1/4

SLUTSATS: Mycket hockey (eller ja, wrestling) och lite snack, precis som jag vill ha det.

(Den här recensionen skrevs 2018-11-01.)

Senast ändrad av sebbe den 09 nov 2018 11:11, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 01 nov 2018 13:44    Rubrik: Svara med citat

NXT UK #4 - 2018-10-31

1. Moustache Mountain vs. Saxon Huxley & Sam Gradwell.
Stabil öppningsmatch för att få över mustaschnissarna. Hetta på Trent Seven, tag till Tyler Bate som rensar. Bate får två med en standing-SSP på Huxley. Heelsen gör en dubbelteam-backstabber på Seven och Gradwell sätter honom i en halvkrabba, men han släpps upp. Trent dragon-suplexar Gradwell samtidigt som Tyler clotheslinar honom för tre efter 6:04. *

- Backstage: Travis Banks har blivit attackerad och Coffey-bröderna är starkt misstänkta så Mark Andrews insisterar på att ta dennes plats i matchen mot Wolfgang senare ikväll.

2. Isla Dawn vs. Nina Samuels.
Vic hypar Isla som "enormt bra striker" och "den bästa strikern av damerna" så naturligtvis gör hon bara två slag i hela matchen (armbågar) som inte ens säljs. Det är sådant här som borde vara lätt att rätta till; Framhäv inte folks styrkor om de inte visar dem. Om jag vore en förbannat bra striker (till och med den bästa i hela divisionen) hade jag baserat min wrestling på det. Lite som när WWE hypade Wade Barrett som bareknuckle-mästare men aldrig lät honom använda knytnävarna eftersom Big Shows finisher var en sådan spot. Naturligtvis förstår jag tanken (en maineventer är högre i hierarkin och har därför företräde till spots/finishers) men då borde de inte hypat egenskaperna från första början. Nåväl. Dawn avslutar med en enzuigiri och gutwrench-suplex efter 3:23. Matchen lämnade inget direkt avtryck efter sig förutom idiotin om Isla som bra striker. 1/4*

- Pete Dunne är redo för Danny Burch. Då är vi två!

3. Jordan Devlin vs. Tucker.
Undrar hur länge Tucker får behålla sitt namn. Ren spotfest, men en bra sådan. Devlin med standing moonsault och bra dropkick. Tucker med fin springboard-flatliner men hans Swanton träffar knän och Devlin avslutar odramatiskt (publiken köpte inte det som finisher) med en firemans-carry till slam efter 4:09. Kul sprint. **

- Danny Burch är redo för Pete Dunne, som vi får nästa vecka.

4. Mark Andrews vs. Wolfgang.
Bra mainevent med bra arbete från båda. Speciellt Wolfgang imponerar tack vare sin storlek. Andrews med en rana. Wolfgang fångar upp ett dyk och slammar honom på apronen, men kommentatorerna glömmer nämna att det är hårdaste delen av ringen. Andrews vevar loss vilket är lika effektivt som att kasta semlor på en stridsvagn. De gör en läcker spot där Mark springboardar in, voltar över Wolfgang men fångas upp, men Mark rullar vidare och gör en double-stomp. Mark med standing korkskruv men hoppar in i en gutbuster. Wolfgang gör en spear för två (ingen flygande kram ala Edge utan en rejäl spear) men missar springboard-moonsault. Marks bakvända DDT blockeras men han gör en Tornado-DDT istället i ännu en tjusig spot. Mark med en tope men hans Tornado-DDT blockeras, Wolfgang gör marklyft upp till suplex men Mark blockerar och Stunnar honom istället, innan han avslutar med en SSP efter 8:41. ***

- De skakar hand efteråt innan Wolfgang går ut. Coffey-bröderna kommer in och attackerar Mark men Flash Morgan Webster räddar. De blir dock för svåra och slår tillbaka relativt enkelt medan Wolfgang tittar på från ingången. Han verkar inte veta hur han ska reagera (kayfabe) men bestämmer sig till slut för att springa in i ringen... där han vänder heel och attackerar Mark och FMW. Det där var ganska väntat eftersom förra veckan etablerades det att det var tre babyfaces mot de två Coffey-bröderna så något behövde göras för att jämna till oddsen, och fyra vs. två med fördel babyfaces kändes knappast logiskt.

- Nästa vecka: Eddie Dennis in-ring-debut samt Burch vs. Dunne.

SLUTSATS: Väldigt bra avsnitt. Även om jag såg veckans första avsnitt precis före var jag inte trött på det utan tog mig an det andra avsnittet med lika stort intresse som första. Detta händer i princip aldrig med WWE annars.

(Den här recensionen skrevs 2018-11-01.)

Senast ändrad av sebbe den 09 nov 2018 11:11, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 08 nov 2018 13:14    Rubrik: Svara med citat

NXT UK #5 - 2018-11-07

1. Dave Mastiff vs. Damien Weir.
De ser till att filma Mastiff underifrån för att han ska se större ut (som de även gör med Big Show), samt skaka handkameran som när Earthquake gjorde sin entré. Kul squash. Mastiff sliter upp honom i en imponerande suplex från marklyft och gör en delayed sådan innan han avslutar matchen med en kanonkula i hörnan efter 1:26. Nigel jämför honom med Terry Gordy och det har han rätt i. NR

2. Ligero vs. James Drake.
Ligero har tappat epitetet "El" i WWE. Inte en ren uppvisning av Ligero men det är klart att han får skina mest. Han gör Code Red för två. Drake gör en bra running dropkick för två. Ligero avslutar med en springboard-DDT efter 5:49. *1/2

- Radzi intervjuar Toni Storm, som är redo för Dakota Kai nästa vecka (nästa avsnitt som visas direkt efter detta). Kai kommer in och konfronterar henne.

- Ashton Smith är på väg in för en match när han attackeras av Coffey-bröderna och Wolfgang. Heelgänget drar en promo efteråt om sin egen förträfflighet.

- Radzi intervjuar Flash Morgan Webster och Mark Andrew när Ashton kommer in och vill joina dem när det är dags att piska Wolfgang och Coffey-bröderna.

3. Eddie Dennis vs. Sid Scala.
Dennis är nästan två meter (1.98) men ser betydligt längre ut intill Scala, vars längduppgifter jag inte hittar. Eddie är både lång och spinkig, samt verkligen skriker "låtsas vara wrestler" istället för att vara en. Detta är enda matchen jag sett med honom hittills och jag kan inte påstå att han imponerar inom något område, men eftersom han tydligen varit framstående i judo är han säkert ganska smidig i rörelserna. Intill kortare brottare kan han såklart de imponerande ut, men jag är tämligen säker på att han hamnar i Erick Rowan-facket om han väl hamnar på MR; För liten för att bokas som monster och för dålig för att låta brottningen tala. Jag vill inte påstå att Dennis är dålig men det enda som lämnar något avtryck här är hans storlek, och det beror mer på hans motståndare. Men även om han är lång är han ganska spinkig vilket för tankarna mer till Giant Gonzalez än Great Khali. Han gör inget speciellt imponerande i ringen förrän i slutet, där han avslutar med en Razor's Edge in i hörnan och en Neck Stop Driver (bakvänd DDT till driver) efter 3:29. NR

4. UK-champ Pete Dunne vs. Danny Burch.
Titelmatch. Bra match (naturligtvis). Dunne bearbetar fingrarna och Burch försöker undvika detta. Dunne gör X-Plex på apronen och vi informeras om att det är ringens hårdaste del. Burch gör några germans, bland annat en från hörnan. Dunne gör triangle några gånger men Burch kommer loss. Burch gör german men Dunne landar på fötter. Dags för nearfalls: Burch med draping-DDT och Dunne med Bitter End, innan Dunne avslutar med triangle med tillhörande fingerdragning för tapout efter 16:20. ***1/2

- Nästa vecka: Storm vs. Kai och Jordan vs. Gibson.

SLUTSATS: Bra show, även om jag inte riktigt köper Eddie Dennis än.

(Den här recensionen skrevs 2018-11-08.)

Senast ändrad av sebbe den 09 nov 2018 11:12, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 09 nov 2018 11:01    Rubrik: Svara med citat

NXT UK #6 - 2018-11-07

1. Dakota Kai vs. Toni Storm.
Båda är faces men de etablerar snabbt att båda gärna tar genvägar. Storm med en lång STF, några germans och ett ganska klent dubbelknä i hörnan. Kai sparkar på lite olika sätt innan Storm avslutar med Storm Zero efter 7:18. *1/2

2. Amir Jordan vs. Zack Gibson.
Jordans flint kanske ser bra ut i normalt upplösning men i HD ser det bedrövligt ut. Het publik, nog mest för att Gibson är en så bra heel. Ren uppvisning för Gibson även om Amir får skina lite i sin comeback innan Gibson avslutar med Helter Skelter och Shankly Gates efter 4:25. Han drar en långrandig promo efteråt om sin egen förträfflighet när Trent Seven avbryter vilket sätter upp en match HÄR OCH NU men naturligtvis bailar Gibson. Standardbokning, enkelt men effektivt. *

3. Jordan Devlin vs. Kenny Williams.
Bra liten spotmatch. Kenny får skina med en wreckingball-dropkick (med tillhörande skinnande av katten tillbaka), plancha, fin back-elbow från hörnan och faceplant för två. Jordan blockerar dock en Tornado-DDT och avslutar med en firemans-carry-slam (som nog inte har fått något namn ännu) efter 4:32. Devlin bokades som Cena; låg under (nästan) hela matchen innan han satte sin finisher för avslut. *1/2

4. Mark Andrews, Ashton Smith & Flash Morgan Webster vs. Wolfgang, Joe Coffey & Mark Coffey.
Bra match, även om jag inte fått något grepp om Smith än. Han är varken bra eller dålig, bara där. Lämnar inget som helst avtryck efter sig, försvinner liksom i mängden. Coffeys gör en fin flapjack/uppercut-kombo på Smith, som blindtaggar Andrews för rensning. Andrews gör moonsault på Wolfgang, som fångar upp honom men Andrews snurrar vidare till en DDT i en fin spot. Andrews och Smith gör en stereo-plancha innan FMW gör en senton på allihop. Wolfgang spearar FMW innan Joe avslutar hon med en discus-lariat efter 14:44. Bra bokat, heeltrion behöver se stark ut för dramaturgins skull. ***

- Nästa vecka: Johnny Saint har något viktigt att delge oss.

SLUTSATS: Ännu ett bra avsnitt som är lätt att beta av. Även om de kör dubbla avsnitt varje vecka känns två entimmesavsnitt enklare att ta sig igenom än ett avsnitt på två timmar, hur konstigt det än låter.

(Den här recensionen skrevs 2018-11-09.)
sebbe

InläggPostat: 15 nov 2018 13:42    Rubrik: Svara med citat

NXT UK#7 - 2018-11-14

- HHH introducerar Johnny Saint, som i sin tur introducerar dam-bältet vars första ägare ska utses via en turnering som börjar nästa vecka.

1. Jordan Devlin vs. Sid Scala.
Scala teasar slag varpå Devlin skyddar ansiktet och åker på en neckbreaker istället, i stil med Arn Andersons DDT-spot på Alex Wright som vevas som gif. Scala hoppar in i dropkick så Devlin kan ta över och avslutar med Ireland's Call (DVD) efter 3:16. Jordan drar en promo efteråt om att Ligero inte alls är en luchadore eftersom han är från Leeds. Snart påstår han väl att Undertaker inte är från Death Valley. 1/2*

2. Kenny Williams & Amir Jordan vs. Saxon Huxley & Joseph Conners.
Okej TV-match där Kenny fick skina mest. Hetta på Jordan, tag till Williams som rensar. Det blir kaos och Connors avslutar Kenny med Don't Look Down (flatliner) efter 4:50. *1/2

- Trent Seven är redo för Zack Gibson nästa vecka.

3. Tyler Bate vs. James Drake.
Kul liten TV-match. Inte sett så mycket av Drake men det jag har sett gillar jag. Klart bra hantverk han presterar. Drake dominerar en stund. Bate med en bra rana och en tjusig backdrop-driver där han håller honom i luften en sekund innan han slutför greppet vilket är starkt gjort. TD97 avslutar efter 8:33. Allt såg bra ut och Bate var roligare än på länge. ***

4. Ashton Smith vs. Wolfgang.
Coffey-bröderna är med in. Bra match här också. Smith imponerar rejält med flera oerhört atletiska spots och har även en märklig karisma som är svårt att beskriva. Han hoppar in en gutbuster i en bra spot. Wolfgang rör sig bra som vanligt, sätter en senton och avslutar odramatiskt med en sorts fishermans-suplex efter 5:32. Ovanligt rent, trodde det skulle bli fuffens med Coffey-bröderna men icke. **

- Nästa vecka: Trent Seven vs. Zack Gibson samt början av damturneringen.

SLUTSATS: Småputtrigt avsnitt här också med några roliga matcher och minimalt med utfyllnad.

(Den här recensionen skrevs 2018-11-15.)
sebbe

InläggPostat: 15 nov 2018 13:44    Rubrik: Svara med citat

NXT UK#8 - 2018-11-14

1. Turnering, kvartsfinal: Dakota Kai vs. Nina Samuels.
Bra liten match. Kai är, som jag påpekat tidigare, en trolig arvtagare till Bayley för hennes målgrupp småflickorna. Nina gör en fin tilt-a-whirl-backbreaker och Gory-special men Kai slår tillbaka med diverse sparkar och avslutar med Kai-Ropractor (Code Red) efter 4:40. *

- Radzi intervjuar Mark Andrews, som är sugen på en titel. FMW dundrar in, tänker samma sak och föreslår att de går efter Tag-titlarna ihop.

- Ashton Smith lägger förra veckans förlust mot Wolfgang bakom sig och ser framåt, och blir direkt utmanad av Eddie Dennis till nästa vecka.

2. Tyson T-Bone vs. Jake Constantino.
Ren uppvisning för T-Bone, som känns som ännu en Wolfgang/Mastiff/Coffey-kille (välgödd MC-klubbsfanatiker) och sticker inte nämnvärt ut ur mängden. Jake brottas i vita kortbyxor som ser ut som random kalsonger. T-Bone avslutar med en lariat efter 2:05 och drar en promo efter om att han kräver bättre motstånd hädanefter. NR

- T-Bone och Dave Mastiff stirrar ut varandra innan Mastiffs match.

3. Dave Mastiff vs. Dan Moloney.
T-Bone stannar vid ringside under Mastiffs squash, som han vinner enkelt med en kanonkula efter 1:20. NR

- Radzi intervjuar Sid Scala, som tänker be Johnny Saint om ännu en match så han kan visa vad han kan.

4. Turnering, kvartsfinal: Jinny vs. Millie McKenzie.
Ännu en bra dam-match; Jinny flippar in i en surfbräda i en bra spot. Millie sätter spear och två germans men Jinny blockerar en tredje, flippar in henne i hörnan och avslutar mer en rolling-kick efter 4:54. *1/2

5. Trent Seven vs. Zack Gibson.
Tyler Bate är med in. Bra mainevent, även om jag inte är helt såld på Seven (ännu). Gibson bearbetar armen för att lättare kunna vinna med sin Shankly Gates. Trent gör Arn Anderson-spotten (teasar chop, Gibson duckar och DDTas istället), gör plancha, dragon-suplex, powerbomb och halvkrabba. Han blockar Shankly Gates men äter en hoppande Codebreaker för två. Shankly Gates släpps upp vid repen. Bate distraherar så Trent får två med en lariat. James Drake dyker upp (tydligen sur över förlusten över Bate förra veckan) och skickar in Bate i trappan. Gibson rullar upp Trent för tre efter 12:59, där han samtidigt håller hand med Drake för att inte Trent ska kunna sparka ur. Det är inte helt otippat att detta kommer leda till en tag-match inom kort. Wolfgang och Coffey-bröderna attackerar babyfacen efteråt. ***

- Nästa vecka: Ashton Smith vs. Eddie Dennis samt Ligero vs. Devlin.

SLUTSATS: Det låter onekligen som att jag upprepar mig i varje NXT UK-recension, men detta var också ett småputtrigt avsnitt som engagerade.

(Den här recensionen skrevs 2018-11-15.)
sebbe

InläggPostat: 22 nov 2018 13:24    Rubrik: Svara med citat

NXT UK#9 - 2018-11-21

1. Turnering, kvartsfinal: Xia Brookside vs. Rhea Ripley.
Rhea ser ut som en jätte i ringen, men är ändå "bara" 1.73 lång men intill Xia på 1.60. Rhea blockerar rana och powerbombar henne i hörnan, och gör bakvänd Cloverleaf, något jag nog inte sett innan. Xia gör comeback med bulldog, headscissors och dubbelknä men Rhea stoppar henne och avslutar med Riptide efter 5:13. *1/2

- Radzi intervjuar Zack Gibson och James Drake, som är redo för tag-turneringen.

- Backstage: Coffey-bröderna och Wolfgang attackerar Trent Seven och skadar hans vänsterben.

2. Eddie Dennis vs. Jack Starz.
Vilket oerhört dansbandifierat namn jobbern har. Eddie leker wrestler och kastar runt honom en stund innan han avslutar med Next Stop Driver efter 3:19. Sorry, jag köper inte detta nu heller. Dennis må vara stor och tydligen starkare än han ser ut, men han spelar för mycket istället för att VARA wrestler. NR

- Tjafs mellan Dave Mastiff och Tyson T-Bone leder till att Johnny Saint bokar dem mot varandra nästa vecka.

3. Mark Andrews vs. Mike Hitchman.
Kul liten match. Både Vic och Nigel etablerar "Wild Boar" som smeknamn, vilket är märkligt eftersom han bör äga rättigheterna själv då han brottades som det innan WWE. Hitchman med flapjack på apronen som han följer upp med en senton på densamme, innan en vanlig senton ger två. Andrews gör en moonsault ut men knäar honom av misstag i huvudet. Andrews med springboard in. Hitchman med half-and-half-suplex, spear och kanonkula men missar en halvkass frogsplash. Dock sätter han en lariat innan Andrews kontrar med en Stundog Millionaire och SSP (som missar en smula) för tre efter 5:27. Några småmissar drar ner betyget en smula men i övrigt var det en bra match. **3/4

- Radzi intervjuar Eddie Dennis när Ashton Smith avbryter för att sätta upp en match inom kort.

4. Turnering, kvartsfinal: Toni Storm vs. Isla Dawn.
Ren John Cena-match i betydelsen att Dawn dominerar hela matchen innan Storm gör comeback med en german och avslutar med Storm Zero efter 4:06. 1/2*

5. Jordan Devlin vs. Ligero.
Okej match, den var inte dålig men förutom några spots var den inte speciellt anmärkningsvärd. Ligero får två med Code Red. Devlin drar upp honom i armen och levererar en Saito-suplex i kvällens bästa spot. Ligeros flying big splash träffar knän och Devlin rullar upp honom för två. Devlin med One Man Spanish Fly för två. Ligero hängs upp i Tree of Woe men gör en sit-up och german-suplexar ner honom och sätter flying big splash för två. Devlin moonsaultar ut och avslutar med Emerald Flowsion efter 11:45. **1/2

SLUTSATS: Bra avsnitt ikväll. Och lagom långt.

(Den här recensionen skrevs 2018-11-22.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet