Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

NXT Takeover 2019

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> NXT
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 27 jan 2019 23:03    Rubrik: NXT Takeover 2019 Svara med citat

NXT Takeover 2019-01-26 - Phoenix

- Mauro Ranallo, Nigel McGuinness & Percy Watson kommenterar.

1. NXT Tag-champs Roderick Strong & Kyle O'Reilly vs. War Raiders.
Titelmatch. War Raiders har ett bra intro med fellow vikingar som låtsas skjuta pilbåge på publiken (Dave sa att Sarah Logan var en av vikingarna här men jag såg henne inte). Strong och O'Reilly bumpar för glatta livet och Hanson imponerar med att röra sig väldigt bra för sin storlek. Rowe är inte på långa vägar lika utstående som Hanson, även om båda förmodligen är bra mycket bättre i tagteam än som singel. Jag förstår inte "hatet" (starkt ord) mot War Raiders, jag tycker de är riktigt bra men å andra sidan har jag i princip bara sett dem i WWE där de bokats sparsamt. Bra match, men den saknar struktur och det blir inte mycket till story. Dessutom är publiken nästan bara heta under introt och vid highspots, samt när de mot slutet chantar "THIS IS AWESOME" och "FIGHT FOREVER". Roddy superplexar Hanson i matchens finaste spot, och Kyle följer upp med en flying kneedrop för två. War Raiders avslutar Kyle med Fallout efter 16:39. Inte lika bra som Undisputed Eras titelmatch på förra Takeover, men då är ju å andra sidan inte War Raiders i samma liga som Moustache Mountain. Jag blev dock positivt överraskad över att bältena bytte ägare här, jag trodde på en tråkig DQ för att sätta upp en returmatch men jag antar att Undisputed Era ska debutera på MR inom kort. ***1/2

- Pete Dunne och Toni Storm sitter i publiken.

2. Matt Riddle vs. Kassius Ohno.
Bra liten match. Matt går för en sunset-flip-powerbomb ut men Ohno blockerar, lägger ringklänningen över ansiktet och sparkar honom i huvudet i en bra spot. Matt gör en imponerande german där han håller honom stilla en sekund innan han flippar bak honom. Ohno får två med en moonsault, gör en senton men en andra senton vänds till Bromission. Ohno kommer loss och äter en sleeper-suplex och Matt öser loss med armbågar mot axeln för tapout efter 9:18. Kändes som ett ovanligt slut i en WWE-match. **3/4

- Velveteen Dream anländer till arenan med några donnor.

3. NA-champ Ricochet vs. Johnny Gargano.
Titelmatch. Fantastisk match inför en sjukt het publik med flera riktigt, riktigt bra spots med tillhörande nearfalls. Det finns bra spotmatcher och det finns dåliga spotmatcher. Denna tillhör de förstnämnda, med många tjusiga spots jag inte antecknade för att få plats med de som var ÄNNU bättre. Storyn var att Gargano hade beslutsångest om han skulle använda betongen vid ringside som vapen eller inte, och det slutade med att han gjorde det. Rico med step-up-moonsault ut och en fin brainbuster. Gargano går för en powerbomb från toppen men Rico voltar och landar på fötter, gör en tope över ringhörnan samt en springboard-450 men en SSP träffar knän. Rico blockerar en plancha, lägger Gargano över axeln men Gargano ranar-DDTar ner honom och får två med en slingshot-DDT. Han sliter bort mattan men väljer att inte göra något på betongen medan publiken chantar "FIGHT FOREVER" där det för en gångs skull är motiverat. Gargano suplexar honom på betongen och avslutar med en slingshot-DDT efter 24:34. Så nära perfektion man kan komma. ****3/4

4. NXT Womens-champ Shayna Baszler vs. Bianca Belair.
Titelmatch. Otacksamt att brottas direkt efter NA-matchen, men någon måste göra det. Oavsett var den placerades på galan var det ingen vidare match, det kändes mer som en MR-match än NXT-match med ref-bumps, run-ins med folk som slogs ner som korthus och överspel av Bianca. Det blev lite rabalder på preshowen där ärkenötet Sam Roberts påstod att denna inte var "Takeover worthy" eftersom Bianca inte är tillräckligt bra för att ens vara i närheten av att vinna den. Tyvärr fick det inte den respons han/de nog hade hoppats på (underdog-storyn) eftersom kommentaren lät lite väl shootig och handlade om hennes brottningsnivå och att hon inte förtjänade att bokas på en Takeover, vilket är märkligt eftersom hon är obesegrad i kayfabe. Shayna bearbetar armen och Bianca använder sitt hår som vapen, vilket bland annat ger Shayna en rejäl blåtira på ryggen. Domaren däckas så hon inte kan räkna efter Biancas KOD (Burning Hammer). Marina Shafir och Jessamyn Duke springer in men Bianca tar hand om dem alldeles för enkelt för att det ska vara trovärdigt, och Shayna gör en choke som Bianca vänder till en imponerande suplex. Bianca missar 450 och blir satt i en choke igen, och efter en stund slocknar hon så domaren blåser av matchen efter 15:12 ala Bret Hart/Steve Austin. *1/2

- Velveteen sitter i publiken inför mainet.

5. NXT-champ Tommaso Ciampa vs. Aleister Black.
Titelmatch. Ganska bra match, men "ganska bra" är ganska fjuttigt för ett mainevent på Takeover, som oftast är väldigt bra, fantastiskt eller till och med episkt. Speciellt Ciampas matcher, men även Black har flera riktigt bra matcher under bältet och lyckades krama ur en ****1/2-match av LARS SULLIVAN. Tyvärr levde inte denna upp till förväntningarna även om det var en bra match i sig självt. Ciampa bearbetar benet, vilket är matchens story. Publiken är ganska tyst, jag antar att de gjorde av med all energi under NA-matchen. Båda fintar varandras finishers. Black moonsaultar ut. Ciampa tar bort mattan men åker på ett dubbelknä där tanken är att han ska slå i det i betongen (kayfabe) men landar med huvudet på mattan vilket gör det svårt för kommentatorerna att sälja storyn. De gör en fin serie som slutar med en draping-DDT och Fairytale Ending för två. En andra Fairytale Ending sätter upp ytterligare en, men Black fintar och går för Black Mass men Ciampa fintar och sparkar honom i det onda benet och avslutar med en Fairytale Ending efter 26:31. Bra men inte direkt episk match. ***

- Gargano kommer in efteråt och de stirrar ut varandra för att förmodligen sätta upp något till Takeover strax före Mania. Helst en tag-match men jag antar att de möter varandra istället.

SLUTSATS: För lite pratsegment med Baron Corbin och Shane McMahons luftsvingar men det var väl en okej gala ändå antar jag. NA-matchen och tag-matchen kan varmt rekommenderas, de andra var absolut inte dåliga men inget man behöver se.

Tummen upp.

(Den här recensionen skrevs 2018-01-27.)

Senast ändrad av sebbe den 19 apr 2019 20:37, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe

InläggPostat: 06 apr 2019 14:54    Rubrik: Svara med citat

NXT 2019-04-05 - Takeover - New York

- Mauro Ranallo, Nigel McGuinness & Percy Watson kommenterar.

1. NXT Tag-champs War Raiders vs. Ricochet & Aleister Black.
Titelmatch. Rico & Black måste inneha någon sorts rekord i WWE efter att ha titelmatcher om hela tre olika titlar under en period av sju dagar (RAW, Takeover, Mania). Fantastisk match inför en ännu mer fantastisk publik. Alla fyra imponerar, speciellt Rico och Hanson som verkligen är snäppen bättre än vanligt. Rico fallaway-slammar Hanson i en imponerande spot med tanke på storleksskillnaden. Alla dyker. Black Mass och SSP ser ut att avsluta Rowe men Hanson tacklar omkull Black på dem för att bryta fallet. Rico missar 630. Black missar moonsault ut och äter en rejäl clothesline av Hanson innan Fallout avslutar Rico efter 18:39. Kramkalas efteråt för att visa att båda teamen är faces. (Tydligen skadades Rico mot slutet, men vi får hoppas att det inte var så allvarligt.) ****

- Piper Niven och Toni Storm ses i publiken, och lite senare ser vi även Kushida (som nyss signat med WWE), Edge och Beth Phoenix där.

2. NA-champ Velveteen Dream vs. Matt Riddle.
Titelmatch. Bra atletisk match med två väldigt duktiga atleter, men det blir för mycket uppvisning för min smak vilket drar ner helhetsintrycket. Tyvärr. Även om tag-matchen ovan också stundtals kändes som en uppvisning lyckades den engagera mig betydligt mer än denna. Dream hulkar upp, Nigel citerar Real American och Mauro nämner att Hogan väljer in Brutus Beefcake på morgondagens HOF. Bästa spotten i matchen är när Riddle står på andra repet, grabbar tag i Dream på apronen, lyfter upp honom långsamt och german-suplexar in honom i ringen. Powerbomb och knä i nyllet ger två och direkt efter gör han Bromission (jag gillar sådant, det etablerar att han tänker flera steg framåt) och Dream inser att han varken kommer loss eller når repen så han rullar runt för tre efter 17:33. ***

3. UK-champ Pete Dunne vs. Walter.
Titelmatch. Vic Joseph ersätter Percy i båset under matchen. Fantastiskt överjävlig underbar match som dock inte passar alla, men jag älskar den vilket torde vara det allra viktigaste. Inga fancy movez, inga "spots" bara för sakens skull och så lite Sports Entertainment att man nästan inte kunde tro att det skedde i WWE. Walter har en underbar badass-aura, som en Brock Lesnar som faktiskt gives a shit, och ser råfarlig ut. Dunne försöker ta ner honom med finess innan han inser att det inte funkar utan börjar veva istället. Storyn är att Dunne försöker stoppa hans chops genom att bryta fingrarna av honom. Dunne gör double-stomp från hörnan till golvet. Walter sätter bakvänd exploder från toppen. Dunne med snap-german. Walter blockerar Bitter End och sätter lariat men äter en Bitter End för två. Det enda klagomålet jag har, vilket är det enda som egentligen tar mig ur matchen för en sekund, är när båda väntar på att den andra ska slå vilket känns som en miss i kommunikationen (1:42:52 in på WWEN). Båda vevar loss, speciellt Dunne, innan Walter big bootar ner honom. Walter klättrar. Dunne klättrar efter, gör en triangle (uppe på ringhörnan) men Walter powerbombar ner honom och avslutar med en flying big splash efter 25:32. Behåll ni era TV-spelsmatcher för er själva. ****3/4

4. NXT Womens-champ Shayna Baszler vs. Bianca Belair vs. Kairi Sane vs. Io Shirai.
Titelmatch, och första fallet gäller. Ännu en väldigt bra match ikväll. Io har bekymmer med sin mask före matchen, men lyckas ta av den till slut. Kairi och Io samarbetar, i alla fall inledningsvis. Bianca gör en slängkyss till Kairi, som spelar baseball med Io för att skicka iväg den i publiken i en komedispot i början av matchen. Det enda negativa i matchen är att de gör den obligatoriska stupidplexen, som alltid känns så forcerad. Något jag däremot gillar med matchen är att Kairi och Io räddar pinfalls på någon annan i absolut sista sekunden, där snackar vi fenomenal timing. De är dessutom de klara stjärnorna i matchen medan Bianca är den svagaste länken men gör inte bort sig. Io gör en moonsault ut med rejält tryck i. Hon föll liksom inte bakåt, hon KASTADE sig. Såg brutalt ut. Bianca gör KOD på både Kairi och Io samtidigt, men Baszler attackerar henne med en choke direkt efter för tapout efter 15:40. ****

5. 2/3 Falls: NXT-Title: Johnny Gargano vs. Adam Cole.
Titelmatch. Jag måste erkänna att jag inte uppskattade denna lika mycket som jag trodde jag skulle göra, och inte lika mycket som många andra verkar gjort, och till det finns det flera skäl. Även om arbetet var bra rakt igenom var det ingen engagerande story, mest för att det fick riktas om från Gargano vs. Tommaso Ciampa till Gargano vs. Cole på grund av Ciampas skada. Det gjorde att upplösningen av WWEs bästa fejd på evigheter fick ett snöpligt antiklimax till slut, och inte blev det bättre av att Ciampa och Gargano började tagga ihop på MR. Även om det fanns en story (båda vill ha bältet) kändes det som att något fattades. Gargano vs. Ciampa hade ett långt upplägg bakom sig, Gargano vs. Cole kändes "bara" som en match. De hushöll av naturliga skäl med energin eftersom de hade en lång match framför sig, men det gjorde också att det blev en ganska medioker match fram till de sista minuterna som var fantastiska. Både innehållsmässigt och publikmässigt (vilket inte är så konstigt). En användare på F4W-forumet beskrev matchen som "extremely average" vilket känns väldigt passande. Ingen dålig match, absolut inte, men inte "mainevent på Takeover"-kaliber, speciellt inte efter ett gäng fantastiska matcher tidigare ikväll.

Första fallet: Som jag skrev innan hushåller de med energin, och undviker att ta onödiga risker (både shoot och kayfabe) innan Cole tar hem fallet med en Last Shot efter 13:54. Andra fallet: Gargano gör en fin slingshot-DDT på apronen och avslutar med Gargano Escape efter 20:48. Jag gillar hur Cole tappar DIREKT eftersom han inser att det är bättre att ge upp omgående (och blir därmed uppsläppt omgående) istället för att kämpa vidare och kanske behöva brottas skadad under resten av matchen. Tredje fallet: Cole är desperat och Gargano blöder från strax över ena ögat så domaren använder handskar under resten av matchen. Cole gör Fairytale Ending på ett bord som inte går sönder och Gargano slänger sig in precis före tio för att inte bli uträknad i en ytterst vältimad spot. Last Shot ger två när alla tror det är över. Båda gör Superkicks och Gargano gör Gargano Escape men resten av Undisputed Era kutar in och attackerar honom (domaren är sänkt). Gargano tar hand om alla tre innan han äter två Superkicks och ytterligare en Last Shot för ett nearfall. En sista Last Shot fintas och Gargano Escape avslutar efter 38:11. Kramkalas med Candice och Ciampa efteråt. ***1/4

SLUTSATS: Shane måste hitta en väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt hög byggnad att dyka från på Mania för att toppa detta. Takeover Chicago 2018 är fortfarande den bästa Takeovern, men denna är inte långt därifrån.

Tummen upp såklart.

(Den här recensionen skrevs 2019-04-06.)
sebbe

InläggPostat: 02 jun 2019 17:32    Rubrik: Svara med citat

NXT 2019-06-01 - Takeover - 25 (2019-06-01)

- Mauro Ranallo, Nigel McGuinness & Beth Phoenix kommenterar.

1. Matt Riddle vs. Roderick Strong.
Smart att sätta denna först eftersom det är enda matchen som inte är en titelmatch vilket, i alla i teorin, innebär den minst intressanta just därför. Väldigt bra match, stabil första tio minuter men de sista fem var fantastiska och något av det bästa jag sett i år. Riddle säljer enormt bra, ibland läser jag jämförelser med RVD men när det gäller själva agerandet är Riddle tio gånger bättre på det än RVD någonsin var. Riddle med GTS till snap-german i en fin spot. Roddy med en bra superplex. Riddle med V-Trigger (även kallad sådan av Mauro), imponerande powerbomb (nästan marklyft) och Final Flash (kneestrike liknande V-Trigger) för två. Roddy blockerar twisting Broton med knäna och gör kneestrike, powerbomb och Boston-crab till Liontaimer. Riddle med Bromission med tillhörande armbågar mot ansiktet innan han avslutar med en sorts Neutralizer efter 14:53. ****1/2

- Shawn Michaels och Road Dogg sitter vid ringside och senare ser vi även Stephanie där, som glatt pekar på en kille med Randy Savage-tröja vilket kan tyckas märkligt ur vissa aspekter.

2. Ladder-match om Tag-bältena: Street Profits vs. Danny Burch & Oney Lorcan vs. Steve Cutler & Wesley Blake vs. Bobby Fish & Kyle O'Reilly.
Titelmatch. HHH sa på NXTs telefonkonferens att anledningen till att de lät bältena bli vakanta istället för att War Raiders förlorade dem i ringen var att "alla ändå visste att de befordrats till MR så en resultatet skulle vara förutsägbart". Lite komiskt sagt sig, men det är tragikomiskt att Raiders inte gjort ett dugg på MR sedan de slog RAWs Tag-champs Hawkins & Ryder för snart en hel månad sen. Det här med att ha en sexmånadersplan för alla som befordras till MR verkar inte så viktigt längre. Nåväl. Alla arbetar på bra men Montez Ford är strået vassare än de andra, speciellt när Kyle och Bobby håller upp en stege horisontellt och Ford dyker över den, över repen och ner på Jaxson Ryker (som kommer in under matchen) med en tope. Bra tempo under hela matchen, och det är en röd tråd matchen igenom istället för bara en rad spots som det annars lätt blir. Stor skillnad. Jag tänker inte beskriva alla tjusiga spots eftersom det är svårt att göra dem rättvisa (dessutom vill jag inte att recensionen ska bli Brott och Straff-lång) men det slutar med att Ford klättrar upp och tar ner bältena för vinst efter 21:29. ****1/4

- Backstage: Candice lovar att hålla koll på Jessamyn Duke och Marina Shafir åt Io Shiari ikväll.

3. NA-champ Velveteen Dream vs. Tyler Breeze.
Titelmatch. Bra match, men tyvärr har jag svårt att ta Breeze på allvar som utmanare med tanke på hur hans behandlats på MR de senaste åren. De bygger upp honom som en stor brottare som varit på MR, men vi som sett honom där vet att han knappt ens var JTTS. Och med hans nya frisyr och outfit ser han mer ut som Fandango än sig själv. Bra match där det mesta ser bra ut, dock ingen superspektakulär match på något sätt. Inte en av Dreams starkaste. Han passar på att ta en selfie framför en sänkt Breeze under matchen. Fler bra nearfalls mot slutet. Breeze sätter Beauty Shot men Dream rullar ut, och Breeze slänger in honom för att inte vinna på countout. Dream sätter DVD och avslutar med Purple RainMaker efter 16:48. De tar en selfie ihop efteråt för att visa att båda fortfarande är faces. ***1/4

- Video för Damian Priest (Punishment Martinez) som snart debuterar (igen).

4. NXT Womens-champ Shayna Baszler vs. Io Shiari.
Titelmatch. Ännu en bra match ikväll. Baszler dominerar och bearbetar vänsterarmen medan Shirai satsar på snabbhet och att finta henne flera gånger. Jessamyn Duke och Marina Shafir kommer in men Candice kutar in och tar ut dem med en kendostick och en halvrisig cross-body från apronen. Avslutningen är tjusig: Shirai gör La Magistral men Baszler knycklar in henne i en choke och efter en dramatisk minut ser Io ingen annan utväg än att tappa efter 12:13. Shirai attackerar henne med kendopinnen efteråt, samt gör en moonsault med en stol framför sig för att förmodligen sätta upp en gimmick-match nästa gång. ***1/4

5. NXT-champ Johnny Gargano vs. Adam Cole.
Titelmatch. Random rappare som ser ut som Lio Rush rappar in Cole till ringen. Välbrottad match med en väldigt bra story; Lucha-Cole bearbetar högerbenet (publiken vrålar "JOHNNY KNEEBRACE") och Gargano bearbetar vänsteraxeln för att kunna få in sin Gargano Escape. Gargano gör plancha men verkar fastnar med foten på översta repet, såg det ut som i alla fall men kameravinkeln var rätt dålig så det syntes inte riktigt. Alternativt sålde han bara benskadan. Cole möter med en Superkick ändå. Cole med Code Red vid ringside. Cole gör Gargano Escape och Gargano gör Last Shot för två för att visa hur väl de känner varandra. Cole no-säljer en bakvänd rana ala Roadwarrior Hawk (detta var det enda jag inte gillade i hela matchen) och sätter Last Shot för två. Bra och dramatiska nearfalls mot slutet. Cole tar in en stol men Gargano gör ett dyk som tar ut domaren av misstag. Cole signalerar för Undisputed Era men det var bara en fint för att distrahera Gargano så han kan attackera bakifrån. Johnny är inte sen med en egen fint; han låtsas vara däckad och när Cole går fram till honom knycklar han in honom i Gargano Escape. Men Cole armbågar sig loss och gör några Superkicks på benet. Gargano blockerar Code Red men Cole får in den på andra försöket och avslutar med Last Shot efter 31:46. Riktigt bra match men jag går inte så långt som Dave Meltzer, som kallade den en av de bästa matcherna i WWEs historia. Undisputed Era kommer in efteråt och firar med honom medan showen slutar. ****1/2

SLUTSATS: Ännu en fantastisk Takeover till ända, inget mer att tillägga. Jo, en sak; Jag hoppas innerligt att XFL blir en megasuccé så Vince är upptagen med det så han inte hinner bry sig om NXT.

Tummen upp.

(Den här recensionen skrevs 2019-06-02.)
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> NXT Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet