Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE ELIMINATION CHAMBER 2019

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 30 jan 2019 06:34    Rubrik: WWE ELIMINATION CHAMBER 2019 Svara med citat

WWE ELIMINATION CHAMBER 2019

February 17, 2019
at the Toyota Center
in Houston, Texas

Elimination Chamber match : WWE Champion Daniel Bryan (c) vs. AJ Styles vs. Jeff Hardy vs. Mustafa Ali vs. Randy Orton vs. Samoa Joe

WWE SmackDown Tag Team ChampionsThe Miz and Shane McMahon vs. The Usos (Jey Uso & Jimmy Uso)

Tag team Elimination Chamber match for the inaugural WWE Women's Tag Team Championship: Nia Jax and Tamina vs. The Riott Squad (Liv Morgan & Sarah Logan) vs. Mandy Rose and Sonya Deville vs. TBD vs. TBD vs. TBD

..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheVobb

InläggPostat: 03 feb 2019 19:31    Rubrik: Svara med citat

Citat:
WWE has confirmed two new women stars who will be competing in a match to crown the first-ever Women’s Tag Team Champions at Elimination Chamber.

It was announced on Saturday The IIconics (Billie Kay & Peyton Royce) are set to participate in the match and will join Nia Jax & Tamina, Sarah Logan & Ruby Riott, and Sonya Deville & Mandy Rose who have all been previously announced. There will be three teams from Raw and three teams from SmackDown Live competing.

The final team from Raw is set to be decided on Monday's Raw, when Sasha Banks & Bayley go up against Alicia Fox & Nikki Cross.

Saxat från WrestlingNewsSource.com..... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 05 feb 2019 19:25    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

WWE Title Elimination Chamber Match: Daniel Bryan © vs. Samoa Joe vs. Randy Orton vs. AJ Styles vs. Jeff Hardy vs. Mustafa Ali

WWE Women’s Tag Team Title Elimination Chamber Match: Nia Jax & Tamina vs. Sarah Logan & Ruby Riott vs. Sonya Deville & Mandy Rose, Billie Kay & Peyton Royce, Bayley & Sasha Banks

WWE SmackDown Tag Team Title Match: Shane McMahon & The Miz (c) vs. The Usos

.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 06 feb 2019 11:14    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

WWE Championship (Elimination Chamber)
Daniel Bryan (c) vs. Samoa Joe vs. Jeff Hardy vs. Mustafa Ali vs. Randy Orton vs. AJ Styles

WWE Women's Tag Team Championship (Tag Team Elimination Chamber)
Nia Jax & Tamina vs. Liv Morgan & Sarah Logan vs. Mandy Rose & Sonya Deville vs. The IIConics vs. Bayley & Sasha Banks vs. Carmella & Naomi

WWE SmackDown Tag Team Championships
Shane McMahon and The Miz (c) vs. The Usos

WWE Cruiserweight Championship
Buddy Murphy (c) vs. Akira Tozawa

Saxat från WrestlingNewsSource.com.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 11 feb 2019 22:04    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Mustafa Ali is very likely not getting his WWE Title shot at Elimination Chamber.

Sean Ross Sapp of Fightful reports that Mustafa Ali is likely out of the Elimination Chamber match on Sunday due to a number of injuries he is currently dealing with including an injured tailbone that was aggravated this past weekend.

We will keep you updated on this on-going story. It looks like WWE is going to have to figure out some kind of replacement and they don’t have much time to do so.

Saxat från WrestlingAttitude.com.... Cool

Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 11 feb 2019 22:46    Rubrik: Svara med citat

Fan, fan, fan, hade sett fram emot honom där. Han är en frisk fläkt. Blir väl Rowan eller någon sådan jöns nu istället.
TheVobb

InläggPostat: 12 feb 2019 07:11    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

WWE Championship Elimination Chamber Match:
Randy Orton vs. Mustafa Ali (Likely To Be Replaced – Injured) vs. AJ Styles vs. Samoa Joe vs. Jeff Hardy vs. Daniel Bryan

WWE Women’s Tag-Team Championship Elimination Chamber Match:
Nia Jax and Tamina vs. Liv Morgan and Sarah Logan vs. Mandy Rose and Sonya Deville vs. The IIconics vs. Bayley & Sasha Banks vs. Naomi and Carmella

SmackDown Tag-Team Championship Match:
The Usos vs. Shane McMahon and The Miz

RAW Women’s Championship Match:
Ronda Rousey vs. Ruby Riott

WWE Intercontinential Championship Match:
Lashley and Lio Rush vs. Finn Balor

WWE Cruiserweight Championship Match:
Buddy Murphy vs. Akira Tozawa

Braun Strowman vs. Baron Corbin

Saxat från eWrestlingNews.com.... Cool

Till överst på sidan
cat scratch fever

Registreringsdatum: 07 september 2009

InläggPostat: 12 feb 2019 20:41    Rubrik: Svara med citat

Skönt att den där Mustafa åkte ut. Det ska vara namn man känner igen, alternativt nykomlingar med nån form av utstrålning. Typ EC3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheVobb

InläggPostat: 14 feb 2019 06:59    Rubrik: Svara med citat

Om inget annat hinner hända innan helgen så är detta galans matchkort:

WWE Championship Elimination Chamber Match:
Randy Orton vs. Kofi Kingston vs. AJ Styles vs. Samoa Joe vs. Jeff Hardy vs. Daniel Bryan

WWE Women’s Tag-Team Championship Elimination Chamber Match:
Nia Jax and Tamina vs. Liv Morgan and Sarah Logan vs. Mandy Rose and Sonya Deville vs. The IIconics vs. Bayley & Sasha Banks vs. Naomi and Carmella

SmackDown! Live Tag-Team Championship Match:
The Usos vs. Shane McMahon and The Miz

RAW Women’s Championship Match:
Ronda Rousey vs. Ruby Riott

WWE Intercontinental Championship Match:
Bobby Lashley and Lio Rush vs. Finn Balor

WWE Cruiserweight Championship Match:
Buddy Murphy vs. Akira Tozawa

Braun Strowman vs. Baron Corbin

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 15 feb 2019 17:17    Rubrik: Svara med citat

Citat:
It was announced on Thursday that the WWE Cruiserweight Championship match at the Elimination Chamber pay-per-view has been moved to the Kickoff show. Buddy Murphy’s Championship defense will take place during the one-hour pre-show, which starts at 6PM EST on Sunday.

Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 15 feb 2019 17:44    Rubrik: Svara med citat

Sjukt oväntat.
TheVobb

InläggPostat: 15 feb 2019 22:51    Rubrik: Svara med citat

Kickoff showen får alltid det bästa Razz ..... Cool

Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 20 feb 2019 12:00    Rubrik: Svara med citat

2. Elimination Chamber 2019 (2019-02-17)

- Renee Young under damernas Chamber: "This is not gonna be good".

- Jag ser sällan PPVs live eftersom jag föredrar att kunna pausa/spola tillbaka etc när det behövs, samt att tidtagningen är betydligt enklare om det är VOD. I det här fallet tänkte jag som vanligt se galan på måndagen men en rejäl mansförkylning (ni kan sluta gråta, jag överlever nog) gjorde att jag inte kunde sova och därför valde att se PPVn live när jag ändå satt uppe och hostade ihjäl mig. Därmed orkar jag inte heller fixa tidtagningen på matcherna efteråt så jag nöjer mig med att sno tiderna från Wiki.

- Michael Cole, Byron Saxton, Renee Young, Tom Phillips, Beth Phoenix, Corey Graves, Vic Joseph, Nigel McGuinness & Aiden English kommenterar i olika konstellationer.

- Kick-off:

A. CW-champ Buddy Murphy vs. Akira Tozawa.
Titelmatch. Bra match, det lilla jag ser av 205 Live nuförtiden (i princip bara kick-off-matcher på PPVs) blir jag imponerad av. Dock blir jag mindre imponerad av att WWE känner sig nödgade att klippa in en backstageintervju med Xavier Woods och Big E, som säger att Kofi Kingston "aldrig haft problem med uthålligheten" vilket han visade på SDL och kommer därför vinna ikväll. Komedisegment mitt i en titelmatch, verkligen? Tozawa med plancha men Buddy fångar upp och suplexar honom i en bra spot. Buddys powerbomb i hörnan vänds till rana i en bra spot för två. Tozawa med marklyfts-german, rana-DDT och två planchas innan back-senton från hörnan ger två. Murphy's Law blockeras och Tozawa gör Octopus, men Buddy kommer loss och avslutar med Murphy's Law efter 13:25. Publiken var måttligt road i inledningen men matchen var så pass bra att Buddy och Tozawa hade dem i sin hand mot slutet. ***1/2

- PPV:

1. EC: vs. Sasha Banks & Bayley vs. Nia Jax & Tamina vs. IIconics vs. Mandy Rose & Sonya Deville vs. Liv Morgan & Sarah Logan.
Vinnarna får damernas Tag-titel. Inte så dålig match som väntat, men heller ingen bra match. Andra halvan var absolut bäst, men den kändes alldeles för sönderkoreograferad för min smak. Speciellt Ilconics deltagande kändes väldigt platt. WWE gjorde nog helt rätt att sätta matchen såhär tidigt på kvällen när publiken var hungrig på wrestling istället för senare när de kräver mer för att reagera. Sasha & Bayley samt Rose & Deville börjar, men inget händer innan Liv Morgan & Sarah Logan är team #3. Renee säger att de tydligen anses som favoriterna att vinna, men jag måste missat de opinionsundersökningarna. De gör Stupidplex så alla är sänkta när Ilconics kommer in som team #4 och täcker alla för nearfalls innan de får ett utbrott på domaren som de tycker räknar för långsamt. Naomi & Carmella är team #5 och leder till en rad spots i en prydlig ordning så ingen får skina mer än någon annan. Naomi ger sig på Mandy eftersom de fejdar innan Ilconics (båda två) rullar upp Naomi för tre efter 17:10. Bryan Alvarez noterade att Ilconics skulle ut först, men under dagen ändrades det till detta, förmodligen av uppenbar anledning. Jax & Tamina är sista teamet in. Ilconics gömmer sig i ett bås men Jax och Tamina mördar dem och avslutar dem med varsin samoan-drop efter 20:15. Bayley och Deville botchar en slingshot-spot ganska brutalt i hörnan. Morgan & Logan dyker med varsin cross-body från en pod. Nia gör en samoan-drop på Mandy från andra repet innan Tamina avslutar både henne och Logan med en ramling big splash efter 25:05. Jax bumpar in i en pod efter en missar charge för att ta ut henne ur matchen så hon inte kan rädda Tamina som avslutas med Bayleys flying elbow efter 27:05. De som inledde matchen avslutar den också, vilket är en smart bokning att offra redan i damernas första tag-chamber. Graves noterar att hans döttrar "sitter klistrade vid TVn för att få se vilka som blir de första Tag-mästarna." Intressant. Vi får någras bra nearfalls innan heelsen kolliderar och Bank Statement avslutar Deville efter 33:00. De nya Tag-mästarna intervjuas efteråt. *

2. SDL Tag-champs Shane McMahon & The Miz vs. The Usos.
Titelmatch. Innan matchen avslöjar Miz och Maryse att de väntar ett andra barn som de dedikerar matchen till. Ganska trist match, mest för att inget utöver Shanes vanliga idiotspots var anmärkningsvärt. Hetta på Miz, tag till Shane som rensar med en Coast To Coast innan en andra sådan möter Superkick. Flying big splash på Shane ger två och gör honom till face-in-peril. Tag till Miz som rensar till noll hetta innan Jey läggs på ett kommentatorbord och Shane gör en flying elbow igenom det. Miz försöker avsluta Jimmy med SCF, men Jimmy no-säljer och rullar upp honom för tre efter 14:10. Det där var oväntat, både att de skulle tappa titlarna och hur finishen bokades. Miz ber Shane om ursäkt för att de förlorade och de hjälper varandra ut efteråt. *1/2

- RIB intervjuar Bobby Lashley och Lio Rush, som dementerar att Lio skulle vara teamets svaga länk.

3. IC-champ Bobby Lashley & Lio Rush vs. Finn Balor.
Titelmatch. Varför inte Finn & Nicholas i tagteam för att jämna ut det lite? Ännu en tråkig och händelselös match ikväll. Heelsen bearbetar honom en stund (med inriktning hans skadade revben) innan han gör comeback med en tope på båda och avslutar Lio med Coup de Grace efter 9:30. Lashley vänder mot Lio efteråt. Oh, goody. Detta gör INGET för Lios WWE-karriär eftersom A; det blir svårt att se bra ut i matcher mot Bobby som knappt kan gå med i hans spots, och B; oavsett om han vinner över honom eller inte kommer Lashley förmodligen spöa upp honom efteråt för att få tillbaka sin hetta. Fast antagligen ville de bara ha bältet av Lashley med tanke på vad som hände senare ikväll. 1/2*

- Clips av en houseshow från gårdagen där Charlotte gav sig på Becky Lynchs redan skadade ben, följt av en live-intervju med Charlotte, som gör entré i ringen ala Stacy Keibler med rumpan i vädret. Hon är redo för Mania.

4. RAW Womens-champ Ronda Rousey vs. Ruby Riott.
Titelmatch. Charlotte sitter ringside. Ronda har svart outfit på sig ikväll och ser ut som om hon snart kommer joina The Shield (en klar uppgradering i outfits, även om den är tillfällig). Piper's Pit, pekande på Mania-skylten och armbar avslutar efter 1:40. Sjukt nödvändig match att ha med på showen, speciellt eftersom damernas tjafs efteråt inte kunde gjorts på TV istället. Ronda och Charlotte stirrar ut varandra efteråt innan Becky haltar in på kryckor så alla tre kan stirrar på varandra. Becky vevar loss med ena kryckan på Charlotte medan Ronda bara tittar på. Därefter får även Ronda stryk och DÅ börjar Cole skrika efter vakter. NR

5. No DQ: Braun Strowman vs. Baron Corbin.
Oh, goody. Ännu en RAW-match som inte har på PPV att göra. Kendosticks och samma gamla bråte som alltid används. Braun powerslammar honom genom ett bord vid hörnan innan Drew McIntyre och Bobby Lashley attackerar. Heelsen trippelteamar honom en stund innan de trippelpowerbombar honom igenom två bord för tre efter 10:50. Den där spotten såg bekant ut. 1/2*

- Backstage: Miz är sur över förlusten men Shane lugnar honom och säger att de diskuterar det på tisdag (SDL).

- Lacey Evans kommer in, vänder och går ut igen ala farfar Simpson-gifen.

- EC: SDL World-champ Daniel Bryan vs. Samoa Joe vs. Kofi Kingston vs. AJ Styles vs. Randy Orton vs. Jeff Hardy.
Titelmatch. Ganska medelmåttig match fram till Kofi vs. Bryan där publiken fullkomligt exploderade och var redo att acceptera honom som World-champ. Så även jag, vilket för en vecka sedan hade varit surrealistiskt. Mycket kan man säga om WWE men de lyckades bygga upp Kofi från komedibrottare till seriös maineventer på sex dagar. Big E, Xavier Woods och Rowan är med in men tvingas lämna ringside när matchen börjar. Bryan och Joe börjar. Kofi är #3. Bryan försöker smita undan matchen genom att klättra upp på en pod och gömma sig, men Kofi springboardar upp, Bryan dras ner av Joe och Kofi gör Nestea Plunge på båda. Styles är #4 och eliminerar Joe med Phenomenal Forearm efter 14:35. Jeff Hardy är #5. Varför spelar de upp det som dramatiskt om det är Hardy eller Orton som är nästa in när det redan är klart att Orton är sist in? Styles läggs horisontellt över ringhörnan och Jeff utför en Swanton från en pod på honom, men Bryan smyger in med kneestrike på Hardy för tre efter 18:00. Orton är #6. Styles går för Phenomenal Forearm men Orton blockerar redan innan Styles hunnit springboarda, och avslutar honom med en RKO efter 22:25. Kofi eliminerar Orton med Trouble in Paradise efter 24:05 för att ge oss Kofi vs. Bryan i de mest dramatiska tolv minuterna hittills i år. Med nyktra ögon låter en vinst för Kofi här naturligtvis skrattretande men de byggde upp det så bra att det kändes trovärdigt. Många bra nearfalls. Bryan gör kneestrike. Kofi gör Trouble in Paradise. Båda klättrar upp på en pod, Bryan skickas ner och Kofi missar flying big splash så Bryan kan avsluta med kneestrike efter 36:40. Luften går helt ur publiken här, och i efterhand undrar jag varför de inte kunde låta Kofi vinna trots allt. Om de måste ha Bryan som champ på Mania kunde Kofi förlora tillbaka det på TV eller Fastlane om några veckor, det hade inte gjort någon direkt skada och publiken hade älskat det. Istället gick luften ur dem, vilket kanske inte är helt rätt känsla att ge folk som finish på en PPV: Woods och Big E tröstar Kofi efteråt. Matchen i sig var egentligen två vitt skilda matcher; Allt före finalen hade TV-kvalitet och själva finalen var fantastisk. Men finalen räcker för att sätta ett högt betyg här (detta är ett solklart fall där kvalitén sjunker drastiskt vid en omtittning men eftersom jag fortfarande har matchen, eller snarare känslan, i närminnet väljer jag det betyget). ****

SLUTSATS: Precis som väntat en tämligen ointressant och ganska tråkig gala med ett enda undantag: Kofi!

Tummen ner, mainet och Kofis fina uppvisning räckte inte för mer än så.

(Den här recensionen skrevs 2019-02-18.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet