Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

RAW 1995 (ej komplett)

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> WWE RAW
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 24 jan 2019 00:33    Rubrik: RAW 1995 (ej komplett) Svara med citat

RAW 1995-01-02

- Bandat 1994-12-14.

- Gorilla Monsoon & Shawn Michaels kommenterar.

1. Lex Luger & British Bulldog vs. Tatanka & Bam Bam Bigelow. (1994-12-14)
Ted DiBiase är med in. En match jag hade kunnat sälja min lillebror för att få tillgång till när det begav sig, jag minns hur sugen jag var på Mega Matches 1995 bara för den här matchen. Men den fanns inte att få tag på så det fick förbli en dröm i några år innan jag beställde den från Pagge om jag inte minns helt fel. Nåväl, heelsen attackerar Luger innan matchen men Davey Boy räddar. Facen dubbelteamar Bigelow innan Tatanka sätter en frispark i Lex rygg för en stunds hetta. Tag till Davey Boy som rensar för det vanliga kaoset. Powerslam ser ut att avsluta Tatanka men DiBiase sliter ut honom och alla slåss vid ringside för en dubbel countout efter 8:45. Men såhär kan vi inte ha det så matchen börjar om senare ikväll. *

- Royal Rumble Report med Todd Pettengill. Pamela Anderson ska komma in med Rumble-vinnaren i maineventet på Mania (inget av det hände, hon kom in med Diesel andra matchen från toppen). Todd citerar Seinfeld för att ingen ska undgå att detta är från nittiotalet och rabblar deltagare i stöket, bland annat Dick Murdoch, Bob Backlund och King Kong Bundy, passande namn under New Generation-eran. Han nämner också 123 Kid och Bob Holly, som skulle komma att förflyttas från stöket till tag-finalen.

2. Duke Droese vs. Mike Bell. (1994-12-14)
Ren squash. Trash Cimpactor (fin tilt-a-whirl-powerslam) avslutar efter 1:34. Duke var inte hysteriskt över men var ingen dålig worker. NR

- Video för Kama som snart debuterar. Givetvis WWFs egen version av Kimo, och jag minns inte om jag läste det i RAW Magazine (den som riktades till vuxna) eller om det bara var något jag läste på nätet, men Kama skulle tydligen stå för Kicks Any Man's Ass.

- King's Court med Owen Hart som gäst. Hans 1994 var fantastiskt och nu har han siktet inställt på att vinna stöket och ta bältet från Bret. Det mest minnesvärda är att man kan se väggen bakom publiken för att riktigt inse hur liten lokalen är.

3. Jeff Jarrett vs. Buck Quartermaine. (1994-12-14)
Roadie är med in. Jarrett bearbetar jobbern så länge att till och med Gorilla undrar om han inte kan avsluta detta snart. Vilket han gör, med en superplex och figure-four efter 2:52. Jarrett ska framföra sin nya (och första) hitlåt, men tekniken strular så det blir inget varpå Gorilla undrar "Where's Kevin Dunn when you need him?!", en kommentar som nog väldigt, väldigt få förstod 1995. NR

- Super Dave Osborne får göra reklam för sin nya show, en person jag aldrig hört talas om innan men i min "research" (läs: tre sekunders halvhjärtat skummande på hans Wiki) såg jag att han dog i januari 2019.

4. Lex Luger & British Bulldog vs. Tatanka & Bam Bam Bigelow. (1994-12-14)
JIP. Ted DiBiase är med in. Hetta på Luger så länge att Shawn säger att det känns som om matchen hållit på i en evighet. Tag till Davey Boy som rensar med två dropkicks för att slösa hela årsransonen av dropkicks i samma match. Bigelow åker in i Tatanka och Davey Boy pinnar Tatanka efter 4:59. Heelsen tjafsar efteråt men det blir inget större av det. Själv var jag övertygad om att Tatanka & Bigelow skulle ta hem hela turneringen, vilket även Dave Meltzer var men vi fick fel båda två. (WON 1994-12-26.) 1/2*

- Nästa vecka: Ramon vs. Owen för IC-bältet samt Howard Finkel vs. Harvey Wippleman. Seriöst.

SLUTSATS: Kul avsnitt. Det var tillräckligt långt för att inte kännas framstressat men tillräckligt kort för att inte trötta ut oss. Även om matcherna i sig inte resulterade i en fontän av snöflingor var showen underhållande hela vägen, men det är naturligtvis till största delen ren och skär nostalgi.

(Den här recensionen skrevs 2019-01-23.)

Senast ändrad av sebbe den 19 apr 2019 23:13, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe

InläggPostat: 30 jan 2019 15:29    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-01-09

- Vince McMahon & Shawn Michaels kommenterar.

- Promo med William Shatner, som är redo för Jerry Lawlers på King's Court senare ikväll.

1. IC-champ Razor Ramon vs. Owen Hart.
Titelmatch. Shawn noterar att Laddermatchen med Ramon var den mest legendariska matchen i WWEs historia, men nämner inte med ett ord att Bret och Owen möttes på samma gala i en fenomenal match som Owen vann, vilket hör till storyn eftersom de fortfarande fejdar. Owen blockerar Razor's Edge genom att backdroppa ut honom ur ringen, i en spot Vince kallar clever men som ALLTID görs i Razors matcher känns det som. Owen med plancha och missile-dropkick, men han hinner inte knyckla in Ramon i Sharpshooter innan Bret attackerar för DQ efter 11:13. Jeff Jarrett och Roadie kutar in (Bret vs. Jarrett näst vecka) men facen rensar och heelsen flyr. Bra matchen men Meltzer överskattade den rejält (***3/4). **1/2

- Royal Rumble Report med Todd Pettengill, och Diesel drar en promo om att han är redo för Bret. Jag förstår fortfarande inte varför de inte bokade Diesel vs. Bob Backlund II i en squash på Rumble för att etablera Diesel som trovärdig champ. I Brets bok skriver han att han skulle vara aggressiv i deras match för att Diesel skulle se stark ut som ändå lyckades besegra honom. Kul tanke, men matchen slutade med kaos så Diesel vann inte ändå.

- Lawler är redo för Shatner!

2. Hakushi vs. Matt Hardy.
Shinja (Akio Sato, ena halvan av Orient Express) är med in. Hakushis RAW-debut, men har gått några matcher på Challenge innan detta. Blev lite förvirrad när Vince kallade detta både hans debut och hypade att han var obesegrad. Shawn visar sin toleranta sida genom att påstå att Hakushis kroppstatueringar är menyn på Hakushis restaurang, för alla asiater är antingen restaurangägare eller kampsportsexperter. Kort match, Matt Version 0.01 får inte in något utan det är såklart The Hakushi-show. Flying tackling, snap-suplex och springboard-splash avslutar efter 1:08. NR

- King's Court med William Shatner som gäst. Lawler pratar såklart ner honom och äter en monkey-flip för besväret (ganska udda grepp för en ickeworker) innan Bret kommer in och poserar med Shatner innan Jarrett också kommer in eftersom de måste hypa Bret vs. Jarrett nästa vecka.

3. King Kong Bundy vs. Gary Sabaugh.
Ted DiBiase är med in. Kort match, det verkar som om de försökte ge Bundy en push igen men det var dödfött eftersom det var KING KONG BUNDY. Avalanche avslutar efter 0:23. NR

- Video på när 123 Kid och Bob Holly ersätter de "skadade" (work) Smoking Gunns, där de avancerade i turneringen genom att besegrade Well Dunn.

- Bushwhackers peppar The Fink och Well Dunne peppar Harvey Wippleman inför maineventet.

- Video för Kama.

4. Tuxedo: Howard Finkel vs. Harvey Wippleman.
Mainevent ingenstans någonstans. Man vinner genom att dra av motståndarens kläder. Påminner om reklamen för skumma videoband med lägenhetswrestling som de oberoende wrestlingtidningarna hade på nittiotalet. Bushwhackers och Well Dunn är med in. Shawn och Vince gör sig roliga över hur dåligt de slåss och hur ur form/feta de är, vilket inte är roligt alls. Harvey tror sig ha vunnit och poserar men Fink sliter av honom byxorna för vinst efter 2:38. Enligt Meltzer var detta "a living testament to what you can get people who have no self respect to do on television." DUD

- Vi avrundar med att Jarrett hotar William Shatner inför nästa vecka när han ska vara i Brets hörna i deras match.

SLUTSATS: Förutom "maineventet" var det en bra show.

(Den här recensionen skrevs 2019-01-30.)
sebbe

InläggPostat: 30 jan 2019 15:31    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-01-16

- Bandat 1995-01-09.

- Star Trek-inspirerat intro av Vince för att framhäva att det är 1995.

1. 123 Kid & Bob Holly vs. Heavenly Bodies. (1995-01-09)
Jim Cornette är med in. Perfekt TV-match, action från början till slut och ändå lyckas de berätta en bra story (facen är underdogs och ska upp mot Bam Bam Bigelow & Tatanka på Royal Rumble) på den korta tiden den fick till sitt förfogande. Hetta på Holly direkt, och Jimmy Del Ray gör en tjusig snap-suplex. Bigelow, Tatanka och Ted DiBiase kommer in för att studera motståndarna på Rumble. Kid taggas in för rensning, det blir kaos och Bodies går för en dubbel suplex på honom men Holly spearar Tom Prichard och Kid avslutar Del Ray med en northern-lights-suplex efter 4:36. **1/2

- Backstage: Bret Hart har ingen ringrost, och han och William Shatner är redo för Jeff Jarrett och Roadie ikväll. Shatner är precis så stereotypisk man kan tänka sig.

2. Mantaur vs. Jason Arndt. (1995-01-09)
Jim Cornette är med in. Arndt är Joey Abs, som senare skulle joina Mean Street Posse. Mantaur är PN News kusin, och du som trodde Hart-familjen var den mest framstående wrestlingfamiljen! Avalanche och splash avslutar efter 1:44, och mellan varven ylar han som en brunstig älg. Corny har sagt att han trodde det var ett prank när han blev tilldelad Mantaur som adept här. Vilket jag lätt kan förstå. Meltzer var inte imponerad heller: "All I know is he is from Wisconsin and wears a buffalo head as his gimmick and everyone was making fun of his gimmick backstage, but it got him the job since he showed no signs of being able to work." NR

- Royal Rumble Report med Todd Pettengill.

3. Bret Hart vs. Jeff Jarrett. (1995-01-09)
William Shatner och Roadie är med in. Brets andra match sedan Survivor Series (han mötte Owen i en dark match tidigare samma dag han mötte Jarrett). Ganska tråkig match. Bret var en wrestler som kunde vara väldigt bra när han var motiverad men kunde aldrig dölja när han var omotiverad, vilket märktes tydligt i hans matcher. Här var han omotiverad. Detta är för övrigt den enda singelmatchen mellan dem på TV i WWE, och i WCW möttes de på Nitro 1999. Bret avslutar genom att reversera en rollup för tre efter 9:00. Roadie attackerar efteråt men bumpar väldigt bra när Shatner sänker honom med en bra forearm. Roadie dyker men Shatner flyttar sig så Roadie kraschlandar och det slutar med att Shatner dumpar honom där Roadie bumpar bra igen. *

- Uppdatering av tag-turneringen, vars final går på Rumble.

- King's Court med hela Million Dollar Corporation, vilket måste vara det sämsta stablet någonsin. Deras enda vinst av värde var på Survivor Series 1994, i övrigt tror jag de förlorade samtliga sina stora matcher. De är i alla fall redo för Rumble, Ted DiBiase säger att IRS, Tatanka och Bigelow kommer vinna sina matcher och King Kong Bundy kommer ta hem stöket och bli ny mästare på Mania.

4. Mabel vs. Lee Toblin. (1995-01-09)
Oscar är med in och rappar om whatever. Mabel kastar runt jobbern en stund innan han avslutar med en legdrop efter 2:34. NR

- Shawn ska intervjua Mabel inför Rumble men Bundy avbryter och kalorikungarna bråkar om vem av dem som ska vinna stöket. Detta sätter upp en Over The Top Rope Challenge (Battle Royal) mellan de båda på RAW om några veckor, vilket man kan ha åsikter om, men borde den inte bokas före Rumble för att hypa galan istället för efter?

- Vi avrundar med en video med Diesel för att vi ska veta vem som är WWFs största stjärna (LOL).

SLUTSATS: Bra avsnitt. Bret-matchen var inget vidare men efterspelet med Shatner och Roadie var kul, och öppningsmatchen var rolig. Mantaurs och Mabels matcher var väl inte Flair-Steamboat men de hölls korta och jag har ärligt talat inget emot sådana matcher eftersom programmet är på 45 minuter och därför aldrig hinner trötta ut mig.

(Den här recensionen skrevs 2019-01-30.)
sebbe

InläggPostat: 01 feb 2019 10:26    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-01-23

- Dagen efter Royal Rumble och Vince inleder med att be Lawrence Taylor om ursäkt för att "Scott 'Bam Bam' Bigelow" knuffade honom efter sin förlust i tag-matchen. Bigelow är avstängd på obestämd framtid och bötfälld för detta.

- Vince McMahon & Shawn Michaels kommenterar, och det känns udda att höra Vince titulera Shawn "Mr. Michaels". Känns bara fel.

1. WWF Tag-champs 123 Kid & Bob Holly vs. Smoking Gunns.
Titelmatch. Ganska tråkig match (som inkluderar två reklampauser), jag är i regel inget fan av respektmatcher men här hade WWE inte så mycket val. Det kan låta märkligt att de satte bältena på Kid & Holly på Rumble bara för att förlora dem till till Gunns dagen efteråt, dessutom i en respektmatch som sällan är positivt för någon av de inblandade. Men när man har hela bilden klarnar det: För att WWE skulle kunna sätta upp LT vs. Bigelow på Mania behövde de anledning för dem att bråka på Rumble. Detta gjorde genom att LT skulle skratta åt Bigelow som förlorade rent mot en betydligt mindre kille. Det hade inte varit samma sak om han hade pinnats av en större kille eller ena halvan av ett etablerat tagteam, för det är inte lika "komiskt". Kuriosa: I Hollys bok säger han att de fick veta att Kid skulle pinna Bigelow på Rumble, men Kid föreslog att Holly skulle få vinna matchen istället åt teamet eftersom Kid redan varit Tag-champ. Men agenterna insisterade på att Kid skulle pinna Bigelow, och i efterhand är det lätt att förstå tanken eftersom Kid var den minsta i hela förbundet. Jag tror inte det hade gjort så stor skillnad men jag förstår tankegången. Nåväl. Kid & Holly gör en dubbel superplex på Billy för att göra honom till face-in-peril. Tag till Bart som rensar innan Kid blir face-i-peril. Holly taggas in och rensar innan det blir kaos och en sorts Sidewinder (Bart gör en over-the-head-backbreakar ala Bruno Sammartino och Billy sätter en elbow) på Holly efter 15:21. Kid ådrog sig en hjärnskakning under matchen, men brottades ändå senare på tapingen mot Gunns i returmatchen. **

- Vince intervjuar Kid & Holly som blir beviljade en returmatch nästa vecka. Även om det var Kid som fick hjärnskakning är det Holly som verkar komma av sig här.

- Royal Rumble Report med Todd Pettengill, som uppgraderar UT och IRS skitmatch igår till "incredible".

2. IRS vs. Buck Quartermaine.
Ted DiBiase är med in. En smått berusad Roddy Piper joinar oss via telefon och babblar om whatever medan IRS avslutar jobbern med Write Off efter 2:20. Kuriosa: Detta blev IRS sista singelvinst i WWF. NR

- Video för Man Mountain Rock (Maxx Payne), denna modegigant som går från ohygienisk hårdrockare till dreadlocks och tie-dye.

- King's Court med Jeff Jarrett, som har siktet inställt på Diesels WWF-titel.

- RING TICKETMASTER FÖR MANIA 11-BILJETTER! Eh, vänta, numret är visst inte aktivt längre. Fan.

3. British Bulldog vs. Black Phantom.
Phantom är David Heath (Gangrel). Tråkig squash, mest för att Davey Boy har så dåligt flås att han måste göra två restholds i en treminutersmatch innan Phantom missar flying big splash och Davey Boy avslutar med powerslam efter 3:12. NR

- Vince försöker intervjua Bigelow via länk men "tekniken funkar inte" så vi får vänta med det till nästa vecka. Bra sätt att skapa intresse för nästa avsnitt, det måste jag ge dem.

- Nästa vecka: Mabel vs. King Kong Bundy (detta fick TV-apparatsförsäljningen att gå upp med några tusen procent den vecka så folk hade en backup-TV om den ordinarie strulade inför nästa RAW), Gunns vs. Kid & Holly II samt Kama i action.

SLUTSATS: Mabel vs. Bundy nästa vecka, jag kommer inte kunna sova på hela veckan!

(Den här recensionen skrevs 2019-02-01.)
sebbe

InläggPostat: 01 feb 2019 10:30    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-01-30

- Bandat 1995-01-23.

1. Over The Top Rope: Mabel vs. King Kong Bundy. (1995-01-23)
Helt enkelt en Royal Rumble med två gubbar. Oscar och Ted DiBiase är med in. Kuriosa: Bundy gillade DiBiase privat men tyckte inte han var någon vidare manager. Det blir Flair-Steamboat fast tvärtom innan IRS och Tatanka kutar in och hjälper Bundy vinna efter 3:14. Mo och Lex Luger kutar in till undsättning för att sätta upp en sexmanna-tag nästa vecka (hashtag uppspelt). Tydligen bandade de matchen två gånger samma dag och klippte ihop matcherna till vad vi fick se här, oklart varför. Mabel vann den första matchen och Bundy den andra, så det var uppenbart slutet av den andra matchen som visades här. DUD

Kuriosa om Mabel: När hans änka stämde WWE efter hans död blev hans lön offentlig, och 1995 var hans sämst betalda år i förbundet även om han vann King of the Ring, maineventade Summerslam och fejdade med Undertaker. Han drog in $100K det året, vilket är extremt lite och betydligt mindre än vad till exempel Stevie Ray tjänade i WCW runt samma tid. 1994 tjänade han $127K även om han var ny och knappt pushades alls, och hans bästa år i WWE var 2008 när han drog in $251K.

Kuriosa om Bundy: WWF betalade sina brottare riktigt dåligt på TV-tapings i mitten av nittiotalet eftersom de tyckte det räckte med att brottarna "fick vara med på TV" och därför blev mer över hos fansen, vilket i sig inte genererade några inkomster. Innan detta brukade WWF betala för flyg både till och från TV-tapingen men här fick de betalade returresan ur egen ficka. Han hade ingen vidare relation med Vince här, vilket handlade om en sak som hände redan 1988. Bundy lämnade WWF och WWF kontaktades av ett företag som ville använda honom i en reklamkampanj, men WWF hävdade att de inte hade Bundys kontaktuppgifter även om de fortfarande sände royalties till honom. Bundy fixade själv en deal med ett datorföretag vilket gjorde Vince så förbannad att han enligt flera kontorsnissar vägrade pusha honom 1995 på grund av det. Då undrar man ju naturligtvis varför Vince återanställde honom överhuvudtaget här, men 1995 var WWF långt nere i skiten och behövde all billigt arbetskraft de kunde få och Bundy var trots allt ett namn som kunde få över nya talanger. (Supercard Mania 2-shoot.)

- Dags för Bam Bam Bigelow s ursäkt till Lawrence Taylor efter att ha knuffat till honom på Rumble. För att etablera att detta är live, medan förra veckans försök till ursäkt hade "tekniska problem", har Biggan en blazer på sig för att inte vara likadant klätt som då. Det är konstigt att höra honom prata i normal samtalston, det ger mig flashbacks till hans RF-shoot som för övrigt var det första shooten jag såg. Bigelow vägrar be om ursäkt, säger att LT skrattade ut honom och därför förtjänade knuffen och passar på att utmana honom VARSOMHELST NÄRSOMHELST och av en ren tillfällighet har WWF Mania om några veckor och behöver alla ögon på sig de kan få. Tänk så det kan slumpa sig.

2. Hakushi vs. Ricky Santana. (1995-01-23)
Shinja är med in. Alldeles för utdragen squash som Hakushi vinner med en handspring-splash efter 4:02. NR

3. Aldo Montoya vs. David Sierra. (1995-01-23)
Aldo avslutar med en flying bulldog efter 1:58. NR

- King's Court med Bob Backlund som gäst. Storyn är att få över hans Crossface Chickenwing som ett mördargrepp men Lawler skriker omgående och släpps därför upp.

4. WWF Tag-champs Smoking Gunns vs. 123 Kid & Bob Holly. (1995-01-23)
Titelmatch. Shawn pratar om att han letar efter en livvakt, vilket kom att bli Sid. Nåväl. Kid brottas med hjärnskakning här (matchen bandades samma kväll som deras förra). Burkljudet är riktigt pinsamt här eftersom det låter som om det är 30.000 skrikande fans medan det i bild syns några rader med trötta skyltdockor. Hetta på Kid, tag till Holly som rensar innan det blir kaos och Kid skadar sig (ser ut som ett epilepsianfall) av en framåtvolt vilket gör att domaren blåser av matchen efter 8:55. Har inte luskat ut om det var shoot eller work, men han brottades två matcher på TV-tapingen dagen efter så jag antar det var ett work. *1/2

5. Kama vs. Jumbo Berretta. (1995-01-23)
Kamas TV-debut (hade dock bandat matcher innan som visades efteråt). WWF verkade inte ha bestämt sig för om han skulle vara face eller heel eftersom han först bokades mot heels (Kwang, Brooklyn Brawler) och därefter mot faces (Bob Holly, Undertaker) på houseshows innan han landade i heelrollen. Jumbo måste vara en av de kraftigaste soporna jag har sett, utseendemässigt i ansiktet ser han ut som Bastion Booger gjorde i WCW. Han hade en 24 år lång karriär men gick i genomsnitt bara två matcher om året (51 matcher totalt), varav detta blev hans första. Hans andra, och sista, var en jobbermatch mot Blu Brothers två dagar efter denna. Nåväl. Kama bodyslammar honom, sparkar och knäar honom (han hade ju en MMA-gimmick), gör en belly-to-belly och avslutar med STF efter 3:42. NR

- Nästa vecka: Razor Ramon i action, Luger & MOM vs. IRS, Tatanka & Bundy samt intervju med Diesel.

SLUTSATS: Det var en show.

sebbe

InläggPostat: 01 feb 2019 10:32    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-02-06

- Bandat 1995-01-23.

1. Lex Luger & Men on a Mission vs. IRS, Tatanka & King Kong Bundy. (1995-01-23)
Oscar och Ted DiBiase är med in. Fantastisk workrate här och inte blir det bättre av att Mo står för 80% av brottningen i sitt team. IRS kastar honom mot repen där Bundy ska sparka honom i ryggen, men glömmer av sig så Mo studsar mot repen och kommer tillbaka till IRS som får improvisera och sparka honom i magen. Tag till Luger som rensar. Det blir det vanliga kaoset och Tatanka DDTar Luger så Bundy kan rulla över honom för tre efter 11:29, detta för att sätta upp Luger-Tatanka på Action Zone senare i veckan. Kuriosa: Detta blev IRS sista vinst någonsin i WWE. *

- Man Mountain Rock-video där han säger att han gillar Undertaker men tycker att Jeff Jarrett är en fjant (smart sätt att tala om för publiken att han är face)

- Lawrence Taylors representant Bobby Cupo säger att LT accepterar WWFs ursäkt men kräver även en ursäkt av Bam Bam Bigelow personligen. LT har dock inga som helst planer på att bli wrestler, sådetså! (Cupo var, i alla fall till för ett par år sedan, LTs agent IRL.)

2. Man Mountain Rock vs. Charlie Hunter. (1995-01-23)
Anna, detta modeorakel jag råkar leva med, gick förbi TVn och konstaterade att Man Mountain Rock "ser ut som en jävla regnbåge". MMR debuterade som The Blacksmith men namnet ändrades till TV-debuten även om gimmicken var likadan. Framåtvänd suplex avslutar efter 2:49. NR

- Vince intervjuar Diesel om lite allt möjligt och vi får veta att han möter Jeff Jarrett om två veckor.

3. Mantaur vs. Leroy Howard. (1995-01-23)
Jim Cornette är med in. Oh, goody, fler fantastiska gimmicks. Mantaur avslutar sopan med en belly-to-belly efter 3:49. NR

4. Razor Ramon vs. Frankie Lancaster. (1995-01-23)
Ren squash, Razor's Edge avslutar efter 3:48. NR

5. Henry Godwinn vs. Bill Weaver. (1995-01-23)
Vi fortsätter på jobberteamat, och Slop Drop avslutar efter 2:24. NR

- Nästa vecka får RAW maka på sig för hundshow men återkommer om två veckor istället, då med Diesel vs. Jarrett, Bam Bam Bigelow samt Shawn Michaels avslöjar vem som är hans bodyguard.

SLUTSATS: Inget direkt av värde ikväll, det mesta kändes som utfyllnad.

sebbe

InläggPostat: 10 feb 2019 13:59    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-02-20

- Kuriosa: Kane gick sin tryout-match tidigare dagen före RAW (han brottades som Mike Unabomb och Reno Riggins).

- Vince McMahon & Jim Cornette kommenterar.

1. Bam Bam Bigelow vs. Gary Sabough.
Ted DiBiase är med in. Bigelows comeback-match efter avstängningen, och förutom en dark match (DQ-förlust mot Razor Ramon en timme innan RAW-tapingen) var det en legitim paus från ringen för honom. Ren squash som Biggan vinner med en flying headbutt efter 3:54, och efteråt utmanar Bigelow LT återigen. NR

2. Adam Bomb vs. Rip Rogers.
Bomb presenteras som "Creation of devestation" vilket jag aldrig hört förr, och epitetet förvånade även Cornette. Kul (som i Botchamania-värdig) spot när Rogers ska bumpa ut ur ringen via en dropkick men bumpar in i repen, klättrar igenom repen och hoppar ner i en spot som såg oerhört fake ut. Ingen aning om han inte ville ta spotten men tvingades eftersom Bomb skulle göra sin slingshot ut strax efter. Flying clothesline avslutar efter 3:25. NR

- Bret Hart får pris som folkets val 1994 (typ årets brottare).

- King's Court där Jerry Lawler börjar med att anklaga Bret för rasism (början på Brets fejd med Hakushi och Lawler). Shawn Michaels är gäst och introducerar Sid som sin nya livvakt. Lite komiskt att Shawn sträcker ut båda knytnävarna för en fistbump men Sid no-säljer honom.

3. Jacob & Eli Blu vs. Leroy Howard & Mark Starr.
Uncle Zeb är med in. Todd Pettengill dyker upp via länk och säger att LT ska svara Bigelow på nästa veckas RAW. Ganska imponerande squash här, men finishen är bedrövlig eftersom Blu Brothers (det gick ett rykte om att de först lanserades som Jake & Elwood, men det har jag aldrig fått bekräftat) lyckas halvbotcha både en spinebuster och legdrop för tre efter 4:20. I övrigt en okej match. NR

4. WWF World-champ Diesel vs. IC-champ Jeff Jarrett.
Titelmatch (Diesels). Roadie är med in. Å ena sidan kan jag förstå parningen; Jeff jobbade rumpan av sig för att Diesel skulle se bra ut här men å andra sidan känns det lite lökigt att offra sin sekundära mästare genom att agera pingisboll till världsmästaren eftersom IC-bältet ser sämre ut. Diesel är inte jättepoppis hos publiken här även om Jeff bumpar för honom. Roadie distraherar så Jarrett kan ta över en stund men Diesel gör comeback och avslutar med powerbomb efter 8:06. Därefter big bootar han och powerbombar Roadie som pricken över i-et. Vill du se någon bära en annan till en bra match är detta ett bra exempel. **1/2

- Cornette intervjuar Shawn efteråt, som är självsäker inför Mania med Sid i sin hörna.

- Nästa vecka: Luger vs. Tatanka!

SLUTSATS: Bra avsnitt.

sebbe

InläggPostat: 10 feb 2019 14:01    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-02-27

- Bandat 1995-02-20.

1. Lex Luger vs. Tatanka. (1995-02-20)
Chief Jay Strongbow (med Luger efter att Tatanka vänt mot honom) och Ted DiBiase är med in. Vince kallar detta "one of the hottest rivalries in history" vilket är roligt sagt i sig, men även Tatanka verkar leva med den villfarelsen. Jag har berättat det innan men tar det gärna igen: När han var på en kortare Europaturné (tre datum) i Sverige/Danmark 2013 hade jag hand om hans merch, och eftersom det inte direkt var stort tryck på merchen stod vi mest och konverserade med varandra i nittio minuter. Han var artig och vänlig, men verkade tro alldeles för mycket på sin egen hype. Hans match mot Shawn på Mania 9 var tydligen framröstad till en av de bästa Mania-matcherna någonsin (väluppfostrad som jag är frågade jag inte om man bara fick rösta på matcherna från den galan eller om det bara hans närmaste familj som fick rösta) och att Lugers karriär inte tog fart förrän de fejdade med varandra 1995. Lugers karriär tog aldrig fart i WWE, än mindre 1995 när han pushades ner till midcard, inte ens upper-midcard, i en tråkig fejd mot Milion Dollar Corporation som fick vara glada om de ens vann jobbermatcher. Nåväl. Ganska Tråkig match här. Tatanka gör en bearhug och eftersom de vaggar fram och tillbaka i takt ser det ut som om de dansar tryckare. Tatanka sabbar Strongbows fjädrar vilket gör Luger förbannad. Tatanka försöker sticka flera gånger men Luger jagar fatt i honom några gånger men till slut smiter Tatanka för en frivillig countout efter 12:54 för att sätta upp en burmatch på Sunday Night Slam 1995-03-26. 1/2*

2. Owen Hart vs. Larry Santo. (1995-02-20)
Santos första (av två) WWE-matcher, den andra gick två dagar efter denna och var en jobbermatch mot Heavenly Bodies. Corny säger att Santo är El Santos son vilket är lite roligt. Missile-dropkick och Sharpshooter avslutar efter 3:46. Storyn är att Owen ska välja en partner för att möta Smoking Gunns på Mania, och jag trodde det var en självklarhet att det skulle vara Jim Neidhart eftersom det kändes logiskt då de taggat för inte så längesedan. Men idag förstår jag naturligtvis vilket antiklimax det hade varit. NR

- Dags för Bam Bam Bigelows framförande av en styck ursäkt till herr Lawrence Taylor (Bigelows sa i sin RF-shoot att LT stod för "Lack of Talent"). Men det blir ingen nu heller. LT börjar med att säga att han tyckte det var hysteriskt kul att Bigelow "förlorade till en trettonåring", att han "knuffas som en kärring" och att han inte är rädd för honom. Bigelow svarar att 123 Kid inte är en trettonåring utan en WWF-wrestler, och att han tacklade honom hårdare än han blivit i football. Det blir tjafs och de ska mötas igen inom kort.

Ganska fascinerande segment eftersom LT såg heel ut som pratade ner 123 Kid, som försvarades av Bigelow vilket jag tyckte fick Bigelow att se sympatisk ut. Hur gör det Bigelow till heel när han försvarar och pratar upp 123 Kid? Jag gillar sällan kändismatcher, dels för att de sällan blir bra men också för att psykologin i många fall går mig förbi. Jag har nämligen ingen koll på sport alls, och förutom de största sportnamnen har jag ingen koll på folk. Ronda Rousey hade jag bara hört namnet på (Dave Meltzer har tjatat om henne konstant i flera år) men aldrig skulle kunna peka ut på bild, än mindre säga något om. Likadant med Floyd Mayweather, Steve McMichael, Kevin Greene, Akebono och Mike Tyson. Så när de hamnar i storylines i wrestling har jag ingen som helst relation till dem så även om det låter fånigt tar jag deras motståndares parti eftersom de trots allt "inkräktar" på mitt område wrestling. Med det sagt tycker jag LT vs. Bigelow på Mania höll väldigt hög klass som kändismatch.

3. Doink vs. Bob Cook. (1995-02-20)
Dink är med in. Bob Cook är väldigt aktiv på Facebook och verkar väldigt respekterad av fellow wrestlers (Typhoon/Tugboat pratar ofta gott om honom). Doink-splash avslutar efter 3:32. NR

4. Kama vs. Ken Raper. (1995-02-20)
Intressant namn på jobbern. Orka gå runt och heta som en docka. STF avslutar efter 3:39 och storyn är att Kama vrålar under matchen att han kräver bättre motstånd. NR

- Davey Boy Smith är redo för Shawn Michaels nästa vecka och Todd Pettengill hypar presskonferensen för Mania 11.

- Nästa vecka: British Bulldog vs. Shawn Michaels.

SLUTSATS: Det var en show.

(Den här recensionen skrevs 2019-02-10.)
sebbe

InläggPostat: 10 feb 2019 16:03    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-03-06

- Bandat 1995-02-20.

1. British Bulldog vs. Shawn Michaels. (1995-02-20)
Psycho Sid är med in. Bra liten match, de kompletterade varandra bra och sålde bra för varandra. Dessutom har Shawn karisma som räcker och blir över. Upplägget är att Shawn slängde ut honom från stöket för att vinna på Rumble, och Davey Boy vann ett stök på TV veckan före detta. Sid sparkar in Davey Boy i ringstolpen så Shawn med lätthet kan avsluta med en Superkick efter 17:53, vilket kanske var lite i det längsta laget. ***1/2

- Clips från WWFs presskonferens om Mania, men storheter som Shawn Michaels, Diesel, Bam Bam Bigelow och såklart Lawrence Taylor.

2. Bob Backlund vs. Buck Quartermaine. (1995-02-20)
Ring WWFs hotline för att få veta vad som är Undertakers största rädsla! Paul Bearer har avslöjat i flera shoots att UT har, tro det eller ej, en enorm fobi får slanggurka. Han kanske var katt i ett före detta liv? Det märkliga med Backlunds heelstint här var att karaktären var väldigt rolig men brottningen tråkig, när hans styrka och svagheter var det omvända som face. Lite konstigt. CFCW avslutar efter 5:17. Tråkig match. NR

3. Duke Droese vs. Steven Dunn. (1995-02-20)
Harvey Wippleman är med in. Matchen är egentligen bara utfyllnad medan Jerry Lawler ringer in och drar en promo om Bret Hart, som han möter nästa vecka. Men han tror inte Bret vågar dyka upp. Duke avslutar med Trash Compactor efter 3:55, och hittar en sedel i soporna vilket var början på Million Dollar Corporations försök att värva honom. Tja, med tanke på alla de andra soporna där platsar han ju enormt bra. *

- Vi avrundar med en sketch med Nicholas Turturro (NYPD Blue-skådis och gäst på Mania 11), Paul Bearer och Mr. Fuji.

- Nästa vecka: Bret vs. Lawler.

SLUTSATS: Bra öppnare, i övrigt inget vidare.

sebbe

InläggPostat: 10 feb 2019 16:05    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-03-13

1. New Headshrinkers vs. Jacob & Eli Blu.
Uncle Zeb är med in. BluBros ersätter 123 Kid och Bob Holly (utannonserat på TV) här av oklar anledning (de var på tapingen och ingen var skadad). Det mest anmärkningsvärda med matchen var att Fatu dansar flera gånger i vad som framstår som en arbetskopia av hans kommande roller som Make a Different Fatu och senare Rikishi. Hetta på Sionne, tag till Fatu som rensar innan vi har en dubbel countout efter 7:09. Bättre än man kunde tro. **

- Steve McMichael har Million Dollar Corporation några sanningens ord som han tänker säga dem nästa vecka!

- MDC är dock redo för både Steve och Mania.

- Vince intervjuar Ernie Ladd inför LT-Bigelow eftersom han har erfarenheter av både football och westling. Han säger att båda är bra atleter men att Bigelow har överhanden eftersom matchen är i hans arena (wrestling).

2. IC-champ Jeff Jarrett vs. Barry Horowitz.
Nontitle. Roadie är med in och Bob Backlund ser matchen från publiken. Även om Barry säger sig fått råd av Razor Ramon och får några nearfalls med rollups i början handlar det mer om storyn senare ikväll än att han började pushas, det skulle dröja några månader till. Jeff bearbetar benet och avslutar odramatiskt med figure-four efter 4:38. NR

- Mania Report med Todd Pettengill; Tjöt om matcherna samt clips av Men on a Missions heelturn häromdagen på Action Zone. Det känns märkligt att blåsa på med MOMs heelturn såhär nära Mania när de inte har några planer för dem på galan.

3. Bret Hart vs. Jerry Lawler.
Bull Nakano är med Lawler in eftersom Lawler hävdar att Bret ogillar asiater (ingen aning om det var ett rib mot Bret som i sin bok beskriver hur ofta han var otrogen med asiatiska tjejer för att han tyckte de var sjukt sexiga). Hakushi och Shinja kommer också in. Klart underhållande match, mest för att den hölls tämligen kort. Arbetet ser bra ut och båda säljer bra för varandra. De slåss utanför ringen, Lawler hoppar in i den men Nakano hindrar Bret genom att hålla fast hans fot så han åker på en countout efter 6:35. Bret rensar efteråt. **1/4

- Jarrett är så imponerad av Barrys motstånd i matchen tidigare idag att han erbjuder honom en titelmatch inom kort. Han skriver på kontraktet och när Barry ska skriva på smyger Bob Backlund in och sänker Barry med en CFCW och skriver sin kråka på kontraktet och får med andra ord titelmatchen själv. Jarrett får naturligtvis utbrott efteråt. Kul segment.

- Nästa vecka: Gunns vs. Bodies, Ramon vs. Godwinn samt Steve McMichael!

SLUTSATS: Bra show, två bra matcher och en helt okej squash-match i mitten.

sebbe

InläggPostat: 10 feb 2019 16:08    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-03-20

- Bandat 1995-03-13.

1. Razor Ramon vs. Henry Godwinn. (1995-03-13)
Stabil match mellan två stora dudes som kan röra sig. Henry må inte vara så fancy i sin brottning men är en bra yrkesman. De botchar en bulldog för två, och enligt Meltzer räknade domaren till tre för ännu en botch men matchen fortsatte eftersom det inte var finishen. Detta klipptes dock bort när matchen väl visades. Fördelen med tapings. Roadie kommer in för att distrahera Ramon (Ramon vs. Jarrett på Mania ju) men blir nersparkad av 123 Kid, vilket distraherar Godwinn så Ramon kan avsluta med Razor's Edge efter 5:59. Efter matchen drar Ramon en promo om Jarrett. *1/2

Detta var för övrigt enda gången någonsin Ramon och Godwinn var i ringen ihop oavsett förbund (Godwinn har däremot mött Razor Ramon II, men det var ju inte Scott Hall). Citera mig inte på det, men jag jag hittar ingen annan match som innehåller båda.

2. King Kong Bundy vs. Adam Croom & Raven Clark. (1995-03-13)
Ted DiBiase är med in. Steve McMichael gör color eftersom han är en del av LTs posse på Mania och småfejdar med Million Dollar Corporation. Ren squash som Bundy vinner med en avalanche efter 2:42. Kama ("Steve: "Is this Koma?") kommer in och bråkar med McMichael efteråt. NR

Adam Croom är ingen jag känner till, och vid en närmare granskning ser jag att han tydligen bara gått fyra (4) matcher totalt, varav detta blev sista. Två andra jobbermatcher mot Bushwhackers och en mot Men on a Mission är det enda han har på sitt CV, så han får nog vänta till 2026 innan han börjar fila på sitt HOF-tal.

- Mania Report med Todd Pettengill som deklarerar att Mania har "det bästa cardet i WWFs historia". Han måste ha riktigt bra grejer i pipan den.

3. WWF Tag-champs Smoking Gunns vs. Heavenly Bodies. (1995-03-13)
Titelmatch. Jim Cornette är med in så Vince "HOW ABOUT THAT MANEUVER (armdrag)" McMahon kommenterar ensam. Väldigt bra match. Basic och bra tag-match som var exakt så lång den borde vara. Hetta på Bart med en blind tag för att generera ännu mer hetta. Jimmy Del Ray missar flying big splash och Billy taggas in för rensning. Sidewinder ser ut att avsluta Tom Prichard men Corny fintar bort både Bart och Corny så Del Ray kan dyka och bryta pinfallet. Del Ray med Smackdown-DDT på Billy som kontrar med en backslide för tre efter 11:27. ***

- Bret vs. Owen nästa vecka!

SLUTSATS: Bra show ikväll där allt tjänade sina syften och ett bra mainevent för att avrunda.

sebbe

InläggPostat: 22 feb 2019 17:41    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-03-27

- Bandat 1995-03-13.

- Jim Ross & Gorilla Monsoon kommenterar.

- Detta är i princip ett renodlat reklamavsnitt för Mania sex dagar senare, och det är inte så mycket för mig att rabbla upp här eftersom det mest är intervjuer och clips för att hypa den galan. Värt att notera är att Inside Edition (Bakom Rubrikerna vill jag minnas att det hette) på Kanal 5 visade clips av uppbygget inför LT vs. Bigelow eftersom det var en stor match för mainstream-publiken. Tyckte det var helhäftigt att se wrestling på TV igen om det så bara var några klipp och det mesta handlade om LT.

1. No Holds Barred: Bret Hart vs. Owen Hart. (1995-03-13)
Bra match men inte i klass med deras andra matcher, vilket såklart inte är så konstigt eftersom den inte hade samma förutsättningar. Plus att deras fejd i stort sett var över här. Men de jobbade hårt för att förtjäna sina $25 (enligt Bruce Prichard var det standardlönen för en TV-match). Burkljudet bidrar positivt så länge jag inte fokuserar på skyltdockorna i publiken, men så fort jag tittar på dem tas jag ur matchen. Hörnskyddet tas bort och båda bumpar in i den oskyddade hörnan. Bret fintar missile-dropkick och slingshottar in Owen i den oskyddade hörnan igen innan han avslutar med Sharpshooter efter 10:27. ***

SLUTSATS: Mania-tugget aside var Bret-Owen bra men inget man måste se, tvärtom var det nog deras sämsta match ihop vilket i och för sig mer handlar om att de andra var snorbra.

(Den här recensionen skrevs 2019-02-22.)
sebbe

InläggPostat: 15 mar 2019 13:56    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-04-03

- Dagen efter Mania.

1. Bob Holly vs. Hakushi.
123 Kid och Shinja är med in. Tyvärr blir det mest fokus på de nya Tag-mästaren Owen Hart & Yokozuna som vandrar in under matchens gång. Kid sparkar Owen och Yoko fäller Holly så Hakushi kan avsluta honom med en back-senton efter 6:55 för att sätta upp en sixman nästa vecka. De hade ingen chans att göra en bra match här. 1/2*

- Mania Report med Jim Ross, som mest fokuserar på Lawrence Taylor vs. Bam Bam Bigelow med efterföljande presskonferens med en ödmjuk Bigelow för att starta hans heelturn. I efterhand kan jag förstå hans bitterhet gentemot Vince och WWF; Han genomförde LT-matchen för att han blev lovad en stor push som babyface efteråt, men de vände Shawn samtidigt och eftersom han fick all fokus blev Bigelow som bäst fjärde största babyface i förbundet (efter Diesel, Bret och Undertaker) beroende på hur man räknade Razor.

- Vince intervjuar Diesel, som säger att Shawn förtjänar en returmatch eftersom han kämpade väl under matchen och att det var Sid som gjorde bort sig och kostade honom matchen (Sid slet bort skyddet men istället för Diesel var det Shawn som flög in i den oskyddade hörnan). Ännu en faceturn på G.

2. Allied Powers vs. Well Dunn.
Harvey Wippleman är med in. Kort och koncis match. Hetta på Lex, tag till Bulldog som rensar innan det blir kaos. Timothy Well Flair-flippar sin väg ut och Steven Dunn avslutas med en Hart Attack efter 3:44. Inget har sagts om vilka som är nästa att f¨å en Tag-titelmatch men Vince säger att Allied Powers har siktet inställt på Owen & Yoko. 1/2*

Detta blev sista Well Dunn-matchen i WWF, och även Timothy Wells sista i förbundet totalt. Steve Dunn gjorde en kort comeback 1997 (som jag inte hade en aning om innan jag läste det precis) varav två av de tre matcherna var dark, och den tredje en jobbermatch mot Hardy Boyz på Shotgun.

- Kändisarna på gårdagens Mania tycker det var en skitball show.

3. WWF Womens-champ Bull Nakano vs. Alundra Blayze.
Titelmatch. Bull har förstås Orient Express-låten eftersom hon "är från orienten". Bra match. Nakano bearbetar benet med flera olika submissions man sällan såg/ser i WWF. Hon piledrivar henne och klättrar, men Alundra dropkickar ut henne och dyker efter från hörnan. Nakano gör powerbomb och missile-ledroppar för två. Alundra med två germans innan hon hon bumpar ner från hörnan rakt på trappan. Nakano missar slingshot ut och äter en german vid ringside. Alundra skickas in i trappan igen. Nakanos bodyslam sätter upp moonsault som missar innan Alundra german-suplexar henne för tre efter 6:41. Bertha Faye (än så länge okänd, även för Vince & Corny i kayfabe) attackerar Alundra för att sätta upp deras fejd. **3/4

WWF behövde en förklaring till varför Alundra skulle vara borta i två månader efter detta, därav misshandeln av Bertha efter matchen. Den riktiga anledningen var att hon skulle göra ett skönhetsingrepp med näsan och behövde tid att kurera sig efteråt. (WON 1995-04-24)

4. Men on a Mission vs. Ben Jordan & Tony Roy.
Ren squash, Mabel avslutar den ena med en belly-to-belly efter 1:55. NR

Tanken med att vända MOM heel handlade egentligen bara om att Mabel skulle pushas som singel (Vince berättade för honom redan på Royal Rumble att han skulle vända heel och vinna King of the Ring) men deras heelturn var nödvändig ändå för bådas skull. De två stora faceteamen vid den här tiden var Smoking Gunns och Allied Powers, så i bästa fall hade MOM räknats som tredje största faceteamet. Bättre då att vara det nästa största heelteamet fram tills de splittras.

- Vince intervjuar Shawn och Sid. Shawn accepterar Diesels returmatch men ger Sid ledigt den kvällen eftersom han är till mer skada än nytta. I pausen (!) sänker Sid honom så Diesel räddar när vi kommer tillbaka innan showen slutar tio sekunder efter. ganska sönderhackat måste jag säga.

Det har ända sedan detta sändes ryktas om att IYH #1 skulle maineventas av Diesel vs. Shawn II men det har dementerats av många, inklusive Bruce Prichard på STW. Det är dock väldigt enkelt att förstå hur ryktet uppstått bara genom att se det här avsnittet av RAW; Diesel och Shawn kommer överens om en returmatch och WWF hypar IYH-PPVn. Detta under en tid när galor gick med några månaders mellanrum så det är inte så konstigt att folk förväntade sig matchen på nästa PPV. Så även om jag förstår att det aldrig var aktuellt med Diesel-Shawn II här är det väldigt lätt att förstå varför ryktet uppstod.

Bruce Prichard sa på STW #139 att Sid var markant (positivt) annorlunda att ha att göra med här än under hans andra stinter i förbundet. Han vet inte riktigt varför men jag kan tänka mig att Sid kände att han hade bränt broarna i WCW i och med Arn Anderson-dealen, och att det bara fanns WWF kvar i USA för honom om han ville tjäna stora pengar.

- Nästa vecka: Bret, Kid & Holly vs. Owen, Yoko & Hakushi.

SLUTSATS: Händelserikt avsnitt samt en bra dam-match.

(Den här recensionen skrevs 2019-03-15.)
sebbe

InläggPostat: 11 apr 2019 13:31    Rubrik: Svara med citat

RAW 1995-04-10

- Bandat 1995-04-03.

- Vince McMahon & Jerry Lawler kommenterar, och välkomnar oss framför en uppenbar bluescreen.

1. Adam Bomb vs. Tatanka. (1995-04-03)
Ted DiBiase är med in. Ganska tråkig match, speciellt med Tatanka på offensiven. Han var verkligen betydligt bättre som babyface eftersom han kunde förlita sig på motståndaren till att driva matchen och han själv kunde fokusera på en explosiv comeback. Vince noterar att det är en "disappointed look" på DiBiase, vilket såklart handlar om Bombs dominans i kayfabe men kan lika gärna handla om kvalitén på sin adepts match. Bomb gör comeback mot slutet innan vi avslutar med dubbel countout efter 5:50. Kändes betydligt längre. 1/4*

2. New Headshrinkers vs. Mike Bell & Tony Devito. (1995-04-03)
Lou Albano och Afa är med in. Underhållande squash. Fatu dominerar båda två. Sionne sparkar Bell i ryggen, och Bell tar några steg innan han kommer på att han ska sälja vilket ser lite komiskt ut. Eller som min vän Patrik beskrev det: "En brännässlespark där det gör ont först efter en liten stund." Flying big splash på Devito avslutar efter 4:55. Inget att klaga på här. NR

- Video för Jean-Pierre LaFitte, som debuterar nästa vecka mot Duke Droese.

3. Kama vs. Scott Taylor. (1995-04-03)
Ted DiBiase är med in. Godfather vs. Scotty Too Hotty. Typ. Kama har smält ner Undertakers urna till en kedja för ännu en "elaking snor urnan"-fejd. 1995 var inget vidare år för UT. Vader-splash avslutar efter 2:43. NR

4. Bret Hart, 123 Kid & Bob Holly vs. Hakushi, Owen Hart & Yokozuna. (1995-04-03)
Jim Cornette, Mr. Fuji och Shinja är med in. Trevlig liten sixman i ett bra tempo. Hetta på Kid, tag till Bret som rensar innan det blir kaos och Bret dropkickar Owen rakt in i en rollup av Holly för tre efter 8:41 vilket ger Kid & Holly en Tag-titelmatch nästa vecka. Kuriosa: Förutom stöket på Rumble 1994 var detta ena gången Bret och Holly var i ringen ihop. **1/2

- Hype för reprisen av Mania 11 där de visar NFL-dudesens entréer inför mainet. Visst kan det locka mainstream-fans men är/var det verkligen ickefans som köpte PPVn bara för detta?

- Nästa vecka: Duke vs. piraten, samt Kid & Holly vs. Owen & Yoko.

SLUTSATS: Stabilt avsnitt.

(Den här recensionen skrevs 2019-04-11.)
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> WWE RAW Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet