Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

RAW 2019

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> WWE RAW
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 08 jan 2019 13:11    Rubrik: RAW 2019 Svara med citat

RAW 2019-01-07

- Michael Cole, Corey Graves & Renee Young kommenterar.

- Showen börjar med att Seth Rollins och Bobby Lashley slåss från backstage till ingången innan random jobbers och funktionärer stoppar dem i vad som måste vara det lamaste bråket på länge med undantag för Mastiff-Dennis på NXT UK.

- John Cena in för en promo. Med sin nya look ser han mer och mer ut som Adam från Matkoma för varje dag som går. Han har ingen självklar plats på Mania så han tänker förtjäna det genom att vinna stöket för att få en titelmatch där. Drew McIntyre kommer in och säger att Vince tycker Cena är den bästa wrestlern någonsin, vilket Drew håller med om. Och just därför tänker han "ta ut honom", precis som han gjort med The Shield och andra toppwrestlers. Lio Rush och Lashley dundrar in och avbryter för att notera att de tänker kontakta advokat efter Seths påhopp på honom backstage. Seth attackerar igen och både Dean Ambrose och Finn Balor (med en tope) dundrar in vilket sätter upp...

1. John Cena, Finn Balor & Seth Rollins vs. Dean Ambrose, Drew McIntyre & Bobby Lashley.
JIP och dessutom två reklampauser, så det var en lång match. Lio Rush är med in. Hetta på både Balor och Cena. Balor taggas in och rensar innan det blir det vanliga kaoset. Seth moonsaultar ut från andra repet i hörnan i en bra spot. Superkick däckar Drew men frogsplash missar. Dean taggas in och tror sig kunna avsluta Seth enkelt med Dirty Deeds, men seth blockerar och avslutar honom med Blackout efter 14:08 (oklippt var den cirka 22 minuter). **1/2

- Backstage: Seth ber HHH om en titelmatch mot Dean ikväll, vilket Hunter går med på och säger att det kommer bli en Falls Count Anywhere-match.

- Klockringning för Gene Okerlund innan Hulk Hogan kommer in för att hedra honom med en promo, brother. Antingen är Hulk världens bästa skådis eller så är han riktigt rörd på riktigt här. Han visar klipp på Mean Gene och säger att han är säker på att Gene just nu bokar Savage & Warrior vs. Piper & Perfect med Andre The Giant som gästdomare i himlen. Andre som domare trodde jag aldrig att jag skulle vilja se förrän nu. Fint att de hedrar Gene, men jag kan inte slå av känslan att det blev så här stort bara för att WWE skulle få en anledning att boka Hogan på showen i ett segment där han inte kan bli utbuad.

2. Lumberjack: RAW Tag-champs Chad Gable & Bobby Roode vs. The Revival.
Titelmatch. Vi har Lucha House Party, Heath Slater & Rhyno, B-Team och The Ascension som lumberjacks men används knappt alls i matchen. Bra match inför en totalt ointresserad och tystlåten publik. Gable får skina rejält. Graves jämför Gable med Ricky Morton. Har han också suttit inne för bristfällig underhållsbetalning till exet? Hetta på Gable, tag till Roode som rensar. Gable moonsaultar in i en german samtidigt som Roode gör en blockbuster för två i en tjusig spot. Gable med Chaos Theory på Scott Dawson men Dash Wilder räddar med en frogsplash för två. Dawson gör ett small package på Gable men Roode vänder dem så Gable hamnar på topp för tre efter 6:48 även om Dawson hade ena foten på repet för att bygga upp till ytterligare en match, inte mig emot. **1/2

- Samma video för Sullivan/Evans/Machinery/Cross/EC3 visas som vanligt, och av dessa gick EC3 och Evans varsin dark match innan RAW.

3. Elias vs. Baron Corbin.
Elias spelar men Corbin avbryter för att sätta upp en match som redan annonserades ut innan showen. Båda ska vara med i stöket. Trist match i vanlig ordning. Elias skickas in i hörnan (undviker domaren eftersom han är babyface), skickas in i hörnan igen och End of Days avslutar efter 5:25. 1/2*

- Dean är redo för Seth.

- Braun Strowman in för en promo, Brock Lesnar (med Paul Heyman) vill först inte komma in men Braun provocerar in honom. De teasar bråk men Brock bara går ut igen. No buys. Ta bältet av Brock och låt honom försvinna till UFC, jag har tröttnat på karln för länge sen.

4. Apollo Crews & Ember Moon vs. Jinder Mahal & Alicia Fox.
Singh-bröderna är med in. Det bästa med Jinder är Foxy. Heatlös match som avslutar med att Moon avslutar Foxy med Eclipse efter 1:49. 1/4*

- A Moment of Bliss med Ronda Rousey som gäst. Ronda säger att Sasha Banks är en drömmotståndare för henne. Nia Jax avbryter och Sasha Banks avbryter avbrytandet, båda säger "bitch" några gånger vilket sätter upp...

5. Förstautmanare: Sasha Banks vs. Nia Jax.
Vinnaren får RR på RR. Bayley och Tamina är med in. Lång och tråkig match där storyn i teorin (David vs. Goliat) är bra men utförandet tämligen långdraget och tråkigt. Jax har Sasha vertikalt på axeln och stöter ner henne i hörnan i en ny spot. Sasha ranar-DDT henne på apronen och avslutar med Bank Statement efter 10:51 för en artig pop. 1/4*

6. Falls Count Anywhere: IC-champ Dean Ambrose vs. Seth Rollins.
Titelmatch. Ganska tråkig match vilket nog mest handlar om att jag finner båda två tämligen ointressanta, fejden i sig är urmjölkad sedan länge och med tanke på att Roman Reigns sjukdom nämns i samma veva ger det bara en unken doft av dålig smak. Men både Dave och Bryan tyckte det var "a hell of a match" så vad vet jag? De bråkar sin väg backstage och sedan in till ringen igen. Dean med chairshots så jag antar att det även är No DQ. Han tar bort matten och går för Dirty Deeds men Seth backdroppar sig ur den. Seth gör step-up-superplex, bucklebomb, Superkick och Blackout men Lashley sliter ut honom innan han hinner täcka honom. Hade redan förträngt deras fejd. Lashley gör snurrande dominator och spear så Dean kan rulla över och pinna honom efter 11:29. Lashley skickar honom igenom ett bord efteråt för att avsluta showen. *1/2

SLUTSATS: De två tag-matcherna i början var okej, speciellt Tagtitel-matchen, och Hogan är alltid rolig att se men i övrigt var detta ett ganska långdraget avsnitt som kändes som ren transportsträcka till Rumble.

För övrigt är RAW alldeles för långt.

(Den här recensionen skrevs 2019-01-08.)

Senast ändrad av sebbe den 19 apr 2019 20:07, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe

InläggPostat: 15 jan 2019 15:15    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-01-14

- Vi inleder med att se Vince anlända till arenan, där han säger åt sin chaufför (en äldre man) att se till att limousinen hålls i toppskick. Redan här börjar man dra öronen åt sig.

- Braun Strowman med en in-ring-promo om hur han kommer ta bältet från Brock Lesnar på Royal Rumble. Baron Corbin avbryter, det blir tjafs och Braun jagar honom backstage i en smart spot att boka för en storvuxen kille som har knäproblem. Braun passar på att sänka Sunil Singh (varför inte, liksom?) och Elias sjunger att Corbin är i limon. Braun traskar dit, slänger ut chauffören (uppenbart ersatt av worker eftersom han undvek att visa nyllet), förstör rutan med ett stålrör och sliter av dörren i jakten på Corbin. Corbin bailar och Vince kommer in, ser förödelsen och bötfäller Braun 100K (Braun: "Skräphögen är inte värd så mycket!") samt avbokar honom från titlematchen på Rumble. Braun eskorteras ut efteråt medan Corbin smilar upp sig. Corny öppningssegment, men en frisk fläkt från det vanliga tugget.

Daves ord om titelmatchen på Rumble: Braun vs. Brock på Crown Jewel skulle sätta upp returmatch på Rumble, som Brock skulle vinna för att gå vidare mot Seth Rollins på Mania. Men Braun behövde ledigt på grund av armbågsskadan och att då låta honom jobba till Brock en andra gång på Rumble skulle få honom att se oerhört svag ut inför framtiden. Därför behövde Brock en ny motståndare på Rumble och Finn ansågs minst dålig. Brock ville tydligen själv möta Finn på förra årets Rumble, men Vince tyckte inte han var tillräckligt över för det. Dave vet inte om Braun är clearad av läkarna än och har ingen aning om han kommer delta i stöket, men Dave TROR inte han kommer delta. Men det kan såklart ändras.

1. Ronda Rousey & Sasha Banks vs. Nia Jax & Tamina.
Heatlös match förutom när Ronda är inne. Sasha gör en rana på Jax i spotten jag antar de gick för förra veckan. Bank Statement avslutar Tamina efter 6:51. Charly intervjuar Ronda och Sasha efteråt, som börjar tjafsa inför sin titelmatch på Rumble. 1/2*

- Backstage: Folk (jobbers) köar till Vinces kontor när Jerry Lawler kommer ut från det. Självklart, RAW går i Memphis och Lawler skrev förra veckan på ett tvåårskontrakt med WWE (han twittrade ut det själv) så jag antar att AEW är uteslutet.

- Backstage: Natalya och Bayley separerar Ronda och Sasha innan även Nattie och Bayley börjar tjafsa med varandra. Riott Squad dyker upp och utmanar Nattie & Bayley i en sexmanna ikväll, varpå Nattie accepterar utan att diskutera det med Bayley.

2. Kalisto & Gran Metalik vs. The Revival.
Lince Dorado är med in så jag antar att de slopat de retarderade LHR nu. Matchen är mest utfyllnad medan vi klipper till Vinces utanför kontor där folk som B-Team, Curt Hawkins och Apollo Crews försöker få Brauns titelmatch mot Brock. Även EC3 är där, men säger inget utan nöjer sig med att bara flina. Så hans RAW-debut är att stå och flina backstage medan en match pågår i ringen? Och så undrar de varför de inte lyckas producera stjärnor. Det är totalt tyst i publiken under matchen som slutar med att Scott Dawson DDTar Metalik (som lägger ena foten på repet men Dash Wilder tar bort den) för tre efter 4:11. Slutet var det enda som kan betecknas som bra. 1/4*

- Vince i ringen för att avslöja Brocks motståndare på Rumble. Men innan han hinner säga så mycket dyker John Cena, Drew McIntyre, Corbin och Finn Balor in och debatterar vem som mest förtjänar matchen. Det blir bråk, Drew står ensam kvar och Vince bokar en Fatal 4-Way ikväll där vinnaren får titelmatchen.

- Backstage: Jinder Mahal vill också ha en plats i Fatal 4-Way eftersom han var "den bästa mästaren någonsin", "fansen blev berövade dröm-matchen Jinder vs. Brock" samt att han minsann kom till final i MMC. Känns som klena motiveringar men det funkar eftersom han är heel. Vince låter honom välja en av de fyra i matchen och om han besegrar denne får hans dennes plats i Fatal 4-Way. Han väljer Balor. De har en miljon personer kontrakterade men behöver alltid använda samma gubbar i flera matcher/segment varenda vecka, man tycker att de själva borde upptäcka det en vacker dag.

3. Nikki Cross, Natalya & Bayley vs. Riott Squad.
Jag antar att de debuterar Nikki i en sexmanna för att alla ska veta att hon är babyface, det är ju inte glasklart på hennes utseende eller beteende. Det var nog ett klokt beslut eftersom ingen i publiken verkar känna till henne så det är helt tyst under hennes entré och poserande innan matchen. Hetta på Bayley, tag till Nattie som rensar innan det blir kaos. Nattie och Nikki gör Hart Attack på Liv Morgan, Nikki sätter swinging neckbreaker och Bayley avslutar med Randy Savage-elbow efter 8:08. Kunde de inte låtit Nikki gå över i sin första RAW-match? *

- Finn Balor IS WALKING och enda anledningen att jag nämner det är att Lacey Evans står i korridoren och pratar med två damer. WWE kan verkligen detta med minnesvärda debuter. Vem minns inte när Brock Lesnar debuterade 2002 genom att stå i bakgrunden i ett backstage-segment?

- Dean Ambrose är redo för IC-titelmatchen.

4. Finn Balor vs. Jinder Mahal.
Om Jinder vinner tar han Finns plats i Fatal 4-Way. Samir är med in men det står Sunil på namnskylten, vilket jag tror noll personer förutom jag noterade. Jinder attackerar innan matchen men Finn insisterar på att domaren ska dra igång den ändå. Jinder dominerar med en lång chinlocks, ta det AEW-töntar! Finn gör comeback med en tope och avslutar med Coup de Grace efter 6:22. DUD

- Lio Rush noterar att Bob är redo för IC-matchen.

- Seth är också redo.

5. IC-champ Dean Ambrose vs. Seth Rollins vs. Bobby Lashley.
Titelmatch, och första fallet gäller. Det blir det vanliga köret med att A släcker B innan C räddar. Lio ger sig på Seth några gånger, det känns nästan som om de bygger upp något där. Bob och Ambrose gör en Doomsday Device på Seth, som direkt studsar upp och börjar fightas igen. Jag antar att han skulle voltat och landat på fötter men botchade spotten. Lio fintar ut Seth och Bob avslutar Dean med en spear efter 10:09. Tja, det var ju inte som om Dean satte världen i brand som champ så helt okej för min del att skifta bältet till Bob som ändå inte gör något av värde just nu. *1/2

- Backstage: En uppassare går in till Alexa Bliss omklädningsrum med hennes kaffe, varpå hon blir skitsur eftersom hon inte är påklädd. Men kameramannen som filmar alltihop läggs det så klart ingen notis vid, WHATSUPWITHDAT? Totalt poänglöst segment.

- A Moment of Bliss med Paul Heyman. Bästa inslaget på hela showen (vilket jag verkar vara den enda i hela världen att tycka). Men först noterar Bliss att damernas Tag-bälten ska få sina första mästare i en chamber-match på Elimination Chamber i februari. (Två brottare i varje podd, och SDL och RAW delar champs så det blir inte två uppsättningar titelar som tur är.) Paul pratar om Rumble när Otis från Heavy Machinery kommer in och flåsar bakom dem. Heymans agerande gör hela segmentet eftersom han ser frågande ut på Bliss, som om han undrar om hon vet vem det är. Heyman vänder sig till Otis igen och undrar "Can I help you?" men Tucker kommer in, ursäkta Otis beteende och eskorterar ut honom. Pauls agerande gjorde hela segmentet. (Dave noterade att vi inte ska vara säkra på att de (EC3, Evans, Machinery, Cross) kommer stanna på RAW bara för att de var här ikväll.)

6. John Cena vs. Finn Balor vs. Drew McIntyre vs. Baron Corbin.
Okej match. Folk gör finishers på löpande band, Cena gör till och med en Super-FU på Balor, men Corbin slänger bort honom och täcker Balor för två. Corbin gör chairshots mot allt som rör sig och Finn rensar och avslutar Cena med Coup de Grace efter 11:40. Efteråt drar Cena en promo om att han respekterar honom för att etablera honom som trovärdig motståndare åt Brock. **

SLUTSATS: Tja, nya RAW känns väldigt mycket som gamla RAW. Over and out.

(Den här recensionen skrevs 2019-01-15.)
sebbe

InläggPostat: 22 jan 2019 18:34    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-01-21

- Martin Luther King Jr. Day-video inleder dagen till ära.

- Brock Lesnar och Paul Heyman in för en promo. Paul är bra som vanligt men nu är jag ganska trött på hela Brock-grejen och kan inte minnas senast jag såg fram emot hans matcher, vilket jag gjort sen dag ett. Ett citat på WO/F4W-forumet beskriver känslan väldigt bra: "Kinda wish Brock was just gone. I've never been so tired of someone I never see." Vince kommer in och ser riktigt gammal ut, för varje vecka som går ser han mer och mer ut som Ronald Reagan-dockan i Land of Confusion-videon. Han ser Brock vs. Finn Balor som David vs. Goliat. NO SHIT! Han tror dock inte Finn kan slå Brock. Finn kommer in, och därefter Braun Strowman, som är redo för Brock efter Royal Rumble. Vince tycker Finn vs. Braun känns som en festlig idé och bokar matchen HÄR OCH NU.

1. Finn Balor vs. Braun Strowman.
JIP. Brock och Paul stannar vid ringside. Bra match för att få över Finn som trovärdigt hot mot Brock, och slutet var väldigt förutsägbart eftersom de samtidigt inte ville jobba Braun. Också det förutsägbart. Bra bokad match. Finn gör sleeper eftersom han inte kan matcha honom med styrka. Han klättrar men Brock chokeslammar ut honom i famnen på Brock som belly-to-belly-suplexar honom vid ringside, vilket tydligen inte är DQ här. Finn attackerar Brock och gör en tope som inte når ända fram och träffar honom med benet i huvudet istället. Finns gör corner-dropkick på Brock in i barrikaden, och normal corner-dropkick på Braun sätter upp Coup de Grace men Brock F5ar honom för DQ efter 7:41. I ett vakuum var det ingen toppenmatch men i sammanhanget var den bra eftersom den byggde upp Balor som hot mot den betydligt större och starkare Brock. **

Min gissning är att Braun vinner stöket och besegrar Brock på Mania. Med tanke på att Vince avbokade Braun vs. Brock för att han inte ville jobba ut Braun igen känns det konstigt att fortsätta fejden om tanken fortfarande är att låta Brock gå över. Men konstigare saker har hänt.

- Bobby Lashley och Lio Rush in för lite poserande när Apollo Crews (jag garderar mig och skriver efternamnet eftersom jag inte vet om det existerar denna veckan) avbryter. Lio utmanar Apollo i en poseringstävling å Bobbys vägnar, men han tramsar bara så Bob blir sur och attackerar honom. Välkommen till 1988.

2. IC-champ Bobby Lashley vs. Apollo Crews.
Nontitle. JIP här också, matcherna får stå i bakgrunden när TV-tiden är begränsad, pal! Lio attackerar Crews, Crews slår tillbaka men Bob spearar honom för tre efter 2:47. Apollo är oerhört atletisk men förbaskat tråkig, och Bob har känts off sedan comebacken. DUD

- Seth Rollins med en in-ring-promo om att han varken har kvar titlar eller familj (Roman, Dean) men att han har fansen i sitt hjärta. Drew McIntyre kommer in och tjafsar för att sätta upp...

3. Seth Rollins vs. Drew McIntyre.
Sedvanlig TV-spelsmatch som gör att jag zonar ut ganska snabbt eftersom det bara är en drös spots. Fina spots, men ointressanta. Seth gör verkigen skäl för epitetet "crossfit-wrestler". Seth möter Claymore-kick med Superkick för två. Drew gör Irish Curse från hörnan för två, samt en powerbomb men lyckas inte avsluta honom och Seth pinnar honom med en rollup efter 10:39. *1/2

- Backstage: Vince med The Revival, som uppenbarligen fortfarande är kvar än så länge. De vill ha en returmatch om bältena men även en gästdomare "med bra syn" så de inte blir blåsta på bältena igen. Curt Hawkins kommer in och vill ha en match på söndag men Vince säger att han "förlorar så mycket och borde söka sig till något annat kneg". Men det slutar i alla fall med att Revival får sin titelmatch ikväll med Hawkins som domare.

- Dean Ambrose-promo. Han är redo för Rumble, speciellt "Bend-over-Bob" (Lashley). Det var weird.

4. Lucha House Party vs. Jinder Mahal & Singh-bröderna.
Oh, goody. Totalt heatlös innan Gran Metalik avslutar en Singh med en tilt-a-whirl-backbreaker efter 3:12. Bara en massa spots. 1/2*

- Veckans EC3-cameo: Dana Brooke dreglar över honom och frågar över hans träningsrutiner men han svarar inte. Elias går förbi på väg in för sitt segment. Något jag inte själv tänkte på, men som Bryan Alvarez drog upp på WOR, var att både EC3 och Lashley har poseringsgimmickar vilket troligen sätter upp en fejd inom kort.

- Elias sjunger, Boring Corbin avbryter men får sin mick avstängd vilket sätter upp...

5. Elias vs. Baron Corbin.
JIP återigen, vilket verkar vara kvällens tema. Ännu en ointressant dussinmatch som Corbin vinner med End of Days efter 3:23. Det enda någorlunda intressanta var i början när Elias gjorde stod på översta repet och gjorde en jumping-armbar varpå kommentatorerna jämförde den med Undertakers oldschool, eller "en blek kopia" som Graves sa. Jag förstår absolut tanken att låta UT ha ensamrätt på en sådan spot (även om han gjorde en clothesline på armen) under hans aktiva karriär, men nu är den så gott som över med undantag för någon cameo en eller två gånger om året, om ens det. Så jag ser absolut inget fel i det. DUD

- A Moment of Bliss blir direkt det sedvanliga "ett gäng deltagare kommer in och säger sig vinna stöket". Alexa läser upp namnen på alla klara deltagare innan hon introducerar Nia Jax som sin gäst. En drös av deltagarna (de som tillhör RAW) kommer in en i taget och deklarerar att de ska vinna stöket innan det blir kaos och alla, förutom Bliss, slåss sin väg backstage och försvinner ur bild. Bliss säger att hon själv är med i stöket på Rumble. Lacey Evans (som nästan slår av sig själv hatten när hon rycker tag i micken från Bliss) kommer in och deklarerar att även hon är med i stöket. Rutinsegment, men Evans och Bliss deltagande i stöket var lite oväntat. Bliss i alla fall eftersom hon tydligen är clearad.

- Titus O'Neil tänker vinna stöket, även om han verkar ha mer bekymmer med att ta sig IN i ringen än att stanna där. Apropå Rumble, Meltzer sa på WOR att John Cenas skada är ett work, och att Lars Sullivan skulle slå ner honom för att förklara varför Cena inte deltar i stöket. Han har nämligen aldrig varit planerad för stöket eftersom han spelar in film den dagen, vilket är en smula pissigt gjord av WWE om de VET att Cena inte kan delta ändå.

6. Heavy Machinery vs. The Ascension.
Heavy Machinery bokas som nya Bushwhackers, med den klassiska Bushwhacker-gången som de dock utför väldigt halvhjärtat (Graves noterar att han känner igen den från någonstans). Ren squash för Machinery, som avslutar Viktor med The Compactor efter 2:23. Oerhört tjusig finisher eftersom Otis powerslammar Viktor, hoppar undan och Tucker big splashar Viktor för tre. Tror aldrig jag sett den varianten förr. NR

7. RAW Tag-champs Chad Gable & Bobby Roode vs. The Revival.
Titelmatch. Curt Hawkins är gästdomare. Storyn är att han dömer rättvist och är en domare som för ovanlighetens skull ser när fulingarna fuskar, och säger åt dem. De har matchen vunnen - med fusk - flera gånger när Curt stoppar räkningen, och Chad rullar upp Scott Dawson för tre efter 4:42. Revival attackerar Hawkins efteråt innan Zack Ryder räddar för att tydligen sätta upp Edgeheads vs. Revival. Oh, goody, en fejd mot ett tagteam som har ungefär lika mycket TV-tid som JAG har lär få dem motiverade att stanna i WWE. *

- RIB intervjuar Ronda Rousey, som är redo för Sasha Banks både ikväll och på Rumble.

8. Ronda Rousey & Natalya vs. Sasha Banks & Bayley.
Ganska händelserik match. Ronda tappar självbehärskningen i sin iver att lägga vantarna på Sasha, men Nattie lugnar ner henne för att de ska kunna fokusera på att vinna matchen. Nattie och Ronda gör Hart Attack på Bayley. Hetta på Nattie. Bayley med rana från toppen och Sasha med flying Thesz Press. Tag till Ronda som rensar, men verkar spendera med tid på att rätta till outfiten än att brottas. Brukar hon göra så och jag bara har missat det, eller handlar det om dagens outfit? Hon och Bayley botchar något, domaren säger åt Nattie att "you've got two minutes", och Sasha avslutar Nattie med Bank Statement efter 7:38 för att ge Ronda sin första förlust i WWE. Tjafs mellan Ronda och Sasha avslutar showen. *1/4

SLUTSATS: Hårdhype för Rumble, men i vanlig ordning är det bara själva stöket (stöken) som känns intressanta. Veckans RAW ingen höjdare, men hellre korta dåliga matcher än långa dåliga.

(Den här recensionen skrevs 2019-01-22.)
sebbe

InläggPostat: 29 jan 2019 17:51    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-01-28

- Dagen efter Royal Rumble.

- Seth Rollins och för en segerpromo efter gårdagens Rumble-vinst. Han har inte bestämt sig än om vem han vill möta på Mania (Brock eller Bryan). HHH kommer in och lyckas komma av sig i sin dialog med Seth, som börjar skratta vilket är lite kul. HHH säger att Royal Rumble uppfanns för att testa gränserna för brottarna. Jag som trodde det var för att fucka med NWAs Bunkhouse Stampede samma dag. Han säger åt Seth att han måste välja Mania-motståndare ikväll. Dean Ambrose avbryter och menar på att han och Seth kom till WWE ihop men att Seth börjat fjäska för HHH för att nå dit han är idag. Dean vill fajtas med Seth HÄR OCH NU och HHH lovar att fundera på det. Dean undrar om han "måste fråga svärfar först" vilket drar igång ett ganska kul "YES, HE DOES!"-chant. HHH surnar till och bokar matchen HÄR OCH NU:

1. Seth Rollins vs. Dean Ambrose.
Sedvanlig match mellan dessa, fast nedtonad. De slåss både i och utanför ringen och gör en ganska tempofylld match även om den mest känns som en axelryckning innan Seth avslutar med Blackout efter 9:05. Antar att det blir mer jobbande för Dean eftersom han sagt upp sig och är ute strax efter Mania. *1/2

- Efter pausen är Dean fortfarande kvar i ringen medan Tamina och Nia Jax är på väg in för sin match. Graves undrar varför han inte går ut eftersom det är deras tur att brottas nu. Men i segmentet ovan kunde Dean komma in och begära en match utan att förstöra körschemat? Dean vägrar gå, Tamina distraherar honom och Nia slår till honom innan funktionärer eskorterar ut honom. Dave sa på WOR igår att tanken med Jax i ringen med karlar är att värma upp publiken gällande könsöverskridande matcher. De började lugnt med Nia eftersom hon är den fysiskt största damen de har och därför skulle det inte se lika illa ut som om det hade varit Alexa Bliss eller Zelina Vega i hennes ställe. Att köra könsöverskridande matcher har jag inget emot rent principiellt; det är ett work och alla vet vad de ger sig in på. Sen kan det såklart bli problematiskt rent visuellt eftersom karlarna i regel är betydligt större rent fysiskt än damerna. Tänk dig Braun vs. Bliss. Frågan är dock vad publiken/sponsorer tycker, och det är det WWE försöker ta reda på här.

2. Kvalificeringsmatch: Mickie James & Alexa Bliss vs. Tamina & Nia Jax.
Antar att James & Bliss är babyfaces nu. Hetta på Bliss, tag till James som rensar och callar spots till höger och vänster innan Jax avslutar båda med en dubbel samoan-drop efter 6:43. Taminas roll i WWE känns ganska meningslös nuförtiden eftersom hon varken har brottning eller agerande, och Jax är betydligt bättre monster. Tamina sticker med andra ord inte ut längre. 1/2*

- Kurt Angle är redo för Baron Corbin.

3. Kurt Angle vs. Baron Corbin.
Kort match, som i princip bara består av Kurts signaturspots (germans, Angleslam och Anglelock) innan Corbin odramatiskt avslutar med Deep Six efter 3:57. Corbin gör End of Days efteråt. Kurt har inget att göra i ringen längre och Corbin borde förpassas till var-nu-Curt-Hawkins-håller-hus. 1/2*

- Finn Balor in för en promo. Han är stolt över sin insats igår även om han förlorade, och säger att Brock har en bra mix av styrka och snabbhet. Bobby Lashley och Lio Rush avbryter och säger att vad Finn gick igenom igår är inget mot vad Lashley kommer göra mot honom. Finn gör narr av att Lashley åkte ut efter tio sekunder i stöket och Bob sänker honom för att avsluta segmentet. Sorry, denna parningen intresserar mig inte ett dyft.

4. Zack Ryder & Curt Hawkins vs. The Revival.
Kort match. Kommentatorerna säger att Ryder & Hawkins var de yngsta Tag-mästarna när de vann bältena 2008, jag trodde det var La Resistance men Ryder & Hawkins var yngre visade det sig när jag kollade upp det. Hetta på Ryder, tag till Hawkins som rensar innan han äter Shatter Machine för tre efter 2:52. Om inte en vinst över Edgeheads får Revival att stanna vet jag inte vad som behövs. 1/2*

- RIB intervjuar Daniel Bryan (med Eric Rowan) som tänker sabba Seths Mania-planer redan innan han hinner tänka klart vem han vill möta.

- Elias spelar men Jeff Jarrett avbryter med sin catchphrase ("SLAPNUTS!") och stavningen av sitt namn. På sig har han en helsvart oufit så jag antar att hans trikå igår på Rumble visade lite mycket gubbmage för TV. Även Road Dogg (närmare bestämt Roadie) kommer in. Tro det eller ej, men 1998 fanns det inget coolare än Road Dogg. Han har två ord för oss. De drar igång "With my baby tonight" (Graves: "Where's Bruce?!") men Elias sänker Road Dogg med gitarren. Jarrett ger sig på Elias men det slutar med att även han åker på stryk med en gitarr. Antar att Elias är heel igen efter en kort sejour som babyface, sånt funkar aldrig. Underhållande segment, mest för nyhetens behag med Jarrett och Road Dogg är alltid underhållande. Det verkar bli Jarrett vs. Elias på Fastlane vilket jag absolut inte har några problem med, dock hoppas jag naturligtvis att detta är ett kortare inhopp för Jarrett så han inte fortsätter brottas.

- Backstage: Ember Moon är ute ett tag på grund av skadad armbåge, så Dana Brooke ersätter henne i tagteamet med Natalya. Hon lovar att göra sitt bästa, säger att hon är lika bra som Ember och att hon inte vill svika Nattie. Nattie verkar lite orolig eftersom det är en viktig match.

- Mojo Rawley skriker på sin egen spegelbild att det är hans fel att han inte pushas. Jag har ingen aning, men det känns som att detta är storyn de tänkte göra med Lars Sullivan innan hans psyke ballade ur.

5. Kvalificeringsmatch: Natalya & Dana Brooke vs. Liv Morgan & Sarah Logan.
Ruby är med in. Hetta på Brooke, tag till Nattie innan det vanliga jönseriet tar vid. Nattie gör Sharpshooter på Liv. Ruby försöker rädda men Brooke däckar henne, Logan knuffar Brooke rakt på Nattie så hon släpper upp Liv, och Liv rullar upp henne för tre efter 2:51. NR

- Ronda Rousey med en in-ring-promo. Publiken varvar sitt buande med att chanta "BECKY" och det syns tydligt på henne att hon inte kan hantera detta. Hon kommer av sig, stammar och har svårt att hitta orden. Tycker riktigt synd om henne. Hon utmanar i alla fall vemsomhelst i en Open Challenge här och nu:

6. RAW Womens-champ Ronda Rousey vs. Bayley.
Titelmatch. Ronda skadar knäet så Bayley bearbetar det under resten av matchen, men hon är ganska dålig på det. Ronda kommer ur en kneebar och båda tumlar ut där Bayley gör en B2B in i barrikaden. Bayley gör flying elbow och Bank Statement, men klättrar och blir nerslammad och Ronda armbarar henne för tapout efter 9:02. Finishen var fin men i övrigt var det ingen vidare match. *

- Ronda skakar tass med Bayley efteråt när Becky Lynch haltar in till en otrolig pop. Hon är redo för Ronda och väljer henne som motståndare på Mania. Ronda svarar med en passionerad promo att ringen är hennes område och att hon tänker sopa matta med henne på Mania. Promon Ronda gjorde tidigare ikväll var skämskudde eftersom hon inte kunde hantera buandet, men här fixade hon det galant. Jag trodde inte jag skulle se fram emot Ronda-Becky men det gör jag numera enbart för publikreaktionerna.

- Backstage: Braun Strowman skakar Seths hand och säger att han förtjänade vinsten och önskar honom lycka till på Mania.

7. Braun Strowman vs. Drew McIntyre.
Avdelningen utfyllnad. Braun dominerar och försöker använda trappan som vapen av någon anledning när Corbin attackerar honom för DQ efter 3:40. Braun slår tillbaka men det slutar med att heelsen blir för svåra och lämnar honom liggande. Publiken tvärdog efter Ronda-Becky ovan vilket drog ner detta. 1/4*

- Vi avrundar med Seths svar om Mania. Brock & Paul kommer in först, dock ingen Bryan trots att han teasade det tidigare ikväll. Seth väljer Brock till ingens överraskning, lappar till honom men äter ett halvdussin F5s, varav sista på bältet, för att avsluta showen.

- Nästa vecka: Bayley & Sasha Banks vs. den udda duon Alicia Fox & Nikki Cross i en kvalificieringsmatch.

SLUTSATS: Ganska livlös show, inget kändes viktigt och brandets största babyface attackerar en skadad heel men får storstryk. Wow.

(Den här recensionen skrevs 2019-01-29.)
sebbe

InläggPostat: 05 feb 2019 19:35    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-02-04

- Stephanie i ringen, och innan hon ens hinner introducera Becky Lynch kommer hon instapplandes. Becky är skadad i benet (work, vilket märks inte minst för att hon glömde vilket ben hon skulle sälja på Rumble) men vägrar låta läkare kolla upp det eftersom risken är att hon inte får brottas på ett tag och missar därmed Mania. Stephanie säger att detta är det bästa för henne, men Becky svarar att Stephanie inte vet hur det är att kämpa för något. De slutar med att Steph stänger av henne tills en läkare clearar henne. Becky attackerar henne, funktionärer drar bort henne men hon attackerar igen. Yep, Austin vs. Vince igen.

- Backstage: Becky haltar backstage där Ronda Rousey står vid gorilla (hon ska in strax) och säger vad Becky än försökte göra där ute inte var speciellt smart inför Mania. Ronda heelar upp sig.

1. RAW Womens-champ Ronda Rousey vs. Liv Morgan.
Nontitle. Resten av Riott Suqad är med in. Liv bailar direkt men Ronda får tag i henne och avslutar med en armbar efter 1:26. NR

- Publiken buar åt Ronda, som tar micken och säger att istället fr att bua kan de "göra något åt det" vilket resulterar i att Sarah Logan utmanar henne vilket ger oss...

2. RAW Womens-champ Ronda Rousey vs. Sarah Logan.
Nontitle. Armbar, goodbye efter 1:21. Jag vet att saknar betydelse, men det känns ändå lökigt att Ronda torpederar båda två såhär snabbt när de trots allt ska slåss om Tag-titlarna på EC. Ruby teasar att utmana henne hon också, men bailar istället. Och strax efter säger hon att hon vill att bältet ska vara på spel om hon ska möta Ronda. NR

- Backstage: Tjafs mellan Sasha & Bayley och Alicia Fox & Nikki Cross för att fortsätta damtemat ikväll.

3. Fatal 4-Way: Heavy Machinery vs. B-Team vs. Gran Metalik & Lince Dorado vs. The Revival.
Kalisto är med in. Första fallet gäller och vinnarna får en titelmatch "snart". Ganska heatlös match, enda gången publiken reagerar är när Heavy Machinery, eller närmasre bestämt Otis är inne. Shatter Machine avslutar Bo Dallas efter 7:57, och jag fantiserar vilt om att de ger de här fyra gossarna 20 minuter på Fastlane (ingen reklam där) men det blir väl troligen sju minuter (inklusive paus) på RAW. *

- Backstage: Curt Hawkins misströstar och menar på att han och Zack Ryder hade varit med i matchen om de inte förlorat mot Revival förra veckan. Ryder säger att de stavade hans namn fel förra veckan och att han är en lika stor loser som Hawkins. Bra peptalk. Så storyn är att de båda är lika stora losers som inte ens förtjänar att få sina namn rättstavade? I så fall räcker det med att AEW lovar att köra deras namn via ett rättstavningsprogram för att de ska joina dem.

- Kurt Angle in för en promo där han teasar pensionering, men Baron Corbin avbryter och kallar honom föredetting. Det var väl precis det Kurt sa i promo innan han avbröt? Kurt surnar till och vill fajtas. Drew McIntyre kommer in och sidar sig med Corbin innan Braun Strowman jämnar ut det hela med en visit som sätter upp en tag-match senare ikväll.

4. Kvalificeringsmatch: Sasha Banks & Bayley vs. Alicia Fox & Nikki Cross.
Heelsen attackerar dem innan matchen så det är oklart om det ens blir någon match, men facen insisterar på det ändå och den börjar i pausen. Bayley, iklädd sin Bob Holly-inspirerade outfit för att framhäva att hon är fast i midcard för evigt, tar hela matchen så jag antar att Sasha är rejält skadad. Bayley blir face-in-peril medan Sasha knappt deltar fysiskt alls. Bayley avslutar Foxy med en rollup efter 5:47. Får innerligt hoppas skadan inte är så allvarlig som utmålat eftersom det vore dumt att boka in Sasha på Chamber om hon är allvarligt skadad. DUD

- Backstage: Apollo Crews hypar Kurts match senare ikväll när det blir tjafs med Rezar och Drake Maverick vilket förmodligen sätter upp en match inom kort. Oh, goody, äntligen kommer ratingen öka med artontusen procent.

- Road Dogg introducerar Jeff Jarrett, och Graves rapar upp Jeffs catchphrase strax innan Jeff själv drar den. De börjar sjunga "With my baby tonight" när Elias avbryter och undrar vad Road Dogg gör här när han borde vara på SDL "and tank their ratings". Jag som trodde det var RAW som låg pyrt till ratingsmässigt. Road Dogg har två ord åt oss innan det är dags för...

5. Jeff Jarrett vs. Elias.
Jeffs första RAW-match på nästan tjugo år (1999-09-27 vann Chyna & Debra över Jarrett & Tom Prichard i en match jag absolut inte kommer ihåg) och hans första match ever som babyface i WWE. Kass och tråkig match helt utan hetta. Road Dogg är karismatisk som tusan och Jarrett fick en skaplig nostalgipop under entrén, men detta är att verkligen utmana publikens gästfrihet. Elias däckar Road Dogg och avslutar Jarrett med Drift Away efter 4:25. Road Dogg attackerar efteråt, gör crotch-chop och Jarrett drämmer en gitarr i ryggen på Elias för att avrunda segmentet, som dog när matchen började. Sådärja, då var nostalgiburken stängd för denna gång för Jarrett. DUD

- Backstage: Dana Brooke surar över att aldrig accepteras av sina kollegor även om hon är minst lika bra som dem (oh, fuck off) och när Natalya no-säljer hennes utbrott tänker Dana be om en match mot Nattie nästa vecka för att bevisa sig. Dana går ut och Nattie tar av sig hörlurarna för att visa att hon inte no-sålde henne utan helt enkelt inte hörde henne. Så hon lyckades missa någon som stod och viftade precis intill henne i en halv minut?

- Om tre veckor ska Ric Flair fira sin sjuttioårsdag på RAW. Det blir nog en annorlunda födelsedag än han är van vid eftersom han måste både vara nykter och påklädd, i alla fall under RAW.

- RIB intervjuar en skadad Finn Balor, som säger sig vara envis och tänker brottas trots sin skada. MENVÄNTANULITEHÄR, vad hände med att doktorn måste cleara folk för att de ska få brottas? Finn håller sig för revbenen halva tiden han visas i bild ikväll och säljer skadan i revbenen, men ändå får han tydligen brottas? Här skulle ett citat av Hurricane sitta fint.

- Finn Balor vs. Bobby Lashley blir inte av eftersom Lashley tycker inte han förtjänar en titelmatch (även om den var utannonserad här flera dagar innan RAW) och därför får han möta Lio Rush istället, och vinner han får han en titelmatch. Lio kallar honom för mumie på grund av bandaget runt magen, men vet han inte att det heter YETAY?

6. Finn Balor vs. Lio Rush.
Rushs in-ring-debut på MR. Ingen vidare match, men det handlar inte om att de inte kan bättre utan att storyn är Finns skadade revben som säljs under hela matchen och att Lashley lägger sig i och blir bannad från ringside. Lio med en rana från toppen. Det blir lite komiskt när Lio ska studsa med rumpan på mittenrepet och in i ringen igen för en spot, men kameramannen tror han ska hoppa ut så han missar spotten totalt. Såg ut som en springboard-elbow. Finns corner-dropkick sätter upp Coup de Grace för tre efter 5:55. De hade ingen möjlighet att visa mer under förutsättningarna. *

- Paige in för en promo om filmen om sitt liv.

- A Moment of Bliss med EC3 som gäst. Hon flirtar med honom öppet och undrar om han tänker välja RAW eller SDL. Men innan han hinner svara avbryter Nia Jax (med Tamina), som hellre vill prata om sin egen förträfflighet och att hennes deltagande i herrarnas stök var gränsöverskridande (citat från WO/F4W-forumet: "Tamina's father broke boundaries too"). Dean Ambrose avbryter avbrytandet (vilket även Jax noterar) och undrar var EC1 och EC2 befinner sig (ganska intressant att de låter honom behålla sitt namn som refererar till de förra TNA-ägarna), vilket leder till...

7. EC3 vs. Dean Ambrose.
Deans "I'm jobbing"-tour fortsätter. Tråkig match helt utan hetta som slutar med att EC3 blockerar en piledriver och jackknifar (sedär, ett nytt verb, vem kontaktar SAOL?) honom för tre efter 2:37. Kan inte påstå att detta gav mersmak på EC3-matcher. DUD

- Backstage: Kurt och Braun är redo för mainet.

- Ännu en knepig promo med Mojo Rawley som pratar med sin egen spegelbild.

8. Kurt Angle & Braun Strowman vs. Drew McIntyre & Baron Corbin.
Drew McIntyre och Kurt MustRetire sätter inte världen i brand direkt, och tyvärr börjar Kurt mer och mer hamna i Undertaker-facket hos mig där jag är mer orolig för att han ska göra bort sig (snubbla, halka, botcha) saker än att sugas in i matchens story. Det är få saker som är så hjärtskärande som att se gamla legender göra bort sig. Hetta på båda babyfacen, först Kurt och sen Braun, som suplexar båda heelsen samtidigt. Angleslam på Corbin men Drew räddar. Corbin noterar att Braun inte är den laglige i teamet. Braun skiter i detta och nitar honom för DQ efter 8:44. Fascinerande storytelling av WWE som vanligt. Claymore-kick sänder ut Braun och Kurt dubbelteamas, men facen gör comeback och Braun chokeslammar båda på trappan för att avrunda showen. 1/2*

- Nästa vecka: Brooke vs. Nattie.

SLUTSATS: Becky borde besöka samma läkare som Balor. Over and out.

(Den här recensionen skrevs 2019-02-05.)
sebbe

InläggPostat: 12 feb 2019 15:57    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-02-11

- HHH & Steph in. De går igenom damernas EC-match när Becky Lynch kommer in. Hon har blivit clearad av läkare i veckan så hennes match mot Ronda på Mania är på igen, OM Becky ber HHH och Steph om ursäkt för att hon lappat till dem. Becky vägrar be om ursäkt, ber dem stoppa upp ursäkten där bak och säger att hon gärna fightas mot dem men inte be om ursäkt. Stone Cold Becky Lynch levererar.

1. Sasha Banks & Bayley vs. Liv Morgan & Sarah Logan vs. Nia Jax & Tamina.
Det förlorande teamet kommer in först på EC av RAW-teamen (SDL har en liknande match imorgon). Jag kan förstå tanken med detta; det gör att man kan boka en intressant TV-match där något faktiskt står på spel men samtidigt gör det EC-matchen i sig mindre intressant eftersom överraskningsmoment försvinner därifrån om man redan vet när folk kommer in. Precis som R-Truth och Carmella på Rumble. Ruby är med in här. Sasha & Bayley drar en bild-i-bild-promo i början där de säger att de är bästisar forever, gullegullputtenutt och inget kan hindra dem från att nå sina drömmar om att bli de första Dam-mästarna i tagteam (även om bältet fanns i förbundet på åttiotalet) vilket alla som sett mer än fem sekunder wrestling inser vart det leder. Sasha skadas tidigt i matchen och tas ut av tränare så Bayley får brottas ensam för sitt team. DAVE REPORT: Sasha är ännu inte clearad, men de hoppas hon blir det så hon kan delta på EC. Heatlös match, speciellt nu när Sasha tas ut. Tamina med en ramling big splash på Logan som träffar knän. Bayley rensar och gör flying elbow på Morgan men Logan räddar. B2B ser ut att avsluta Morgan men Tamina Superkickar Bayley och Jax kan välja och vraka vem hon vill pinna, och väljer Bayley som hon avslutar med en samoan-drop efter 11:10. *

- Backstage: Finn Balor ger Becky rådet att inte låta stoltheten förstöra för hennes chanser att maina Mania. (Vad är det med Finn och brottare med initialerna BL? Brock Lesnar, Becky Lynch och Bobby Lashley?)

- Elias börjar spela en trudelutt, men avbryts några gånger av diverse videopaket så han blir frustrerad till slut. Han kommer äntligen igång med spelandet men avbryts direkt av Lucha House Party som vill "walk with Elias". Elias spelar och de ger honom tummen ner. Kalisto får äran att testa gitarren men Elias däckar honom med en annan gitarr och bailar. Detta kändes som ren utfyllnad för att skohorna in Elias på showen.

- Mandy Rose och Sonya Deville är redo för EC.

- Bobby Lashley och Lio Rush kommer in för att se Finn Balors match på nära håll. Vad är det med den hysteriska produktionen att börja nya segment innan de gamla är över. I det här fallet kom Lashley & Rush in innan LHP hunnit ut, och innan Lashley & Rush själva hunnit in i ringen klipptes det till Rose & Deville och sen tillbaka till Lashley & Rush igen. Det kanske är ett sätt för att inte låta TV-tittarna andas och därmed zappa över till något annat, men det känns som TNA 2007 där det aldrig var mellanrum mellan någonting och allt bara kändes stressat.

2. Finn Balor vs. Drew McIntyre.
Kort match. Drew gör en armbar där Finn inte agerar som om det känns alls, och pratar bara spots i lugn och ro vilket Kevin Dunn uppenbarligen tycker är nödvändigt att zooma in på. Finns röda badbyxor och vita boots får honom att se ut som en superjobber istället för en stjärna för övrigt. Finn klättrar men Lashley kastar ner honom för DQ efter 3:02. NR

- Heelsen misshandlar Finn men Kurt Angle, Baron Corbin och Braun Strowman kutar in för att sätta upp...

3. Finn Balor, Kurt Angle & Braun Strowman vs. Drew McIntyre, Baron Corbin & Bobby Lashley.
JIP. Lio är med in. Kurt är verkligen dålig, på gränsen till pinsamt dålig, vilket märks speciellt när de andra måste positionera sig övertydligt korrekt för att ta hans spots så han inte ska fucka upp dem. Det är nästan i stil med Ric Flair 2008 när han fick bäras till okej matcher av MVP/Mr. Kennedy. Kurt gör i alla fall en skaplig missile-dropkick, men hans Angleslam på Drew ger bara två när Corbin bryter upp. Hetta på Finn, som gör tope men Lio distraherar så Bob kan avsluta med dominator efter 9:07. Dock lade Finn ena foten på repet precis före tre vilket domaren missade så en ny domare informerar honom om det och matchen fortsätter. Finn är slagpåse igen men taggar in Braun som rensar, powerslammar Bobby och låter Finn avsluta honom med Coup de Grace efter 15:49. Inte nog med att det var en tråkig match i sig självt, bokningen var dessutom oerhört usel eftersom enda anledningen till att Finn pinnade Bobby var för att Braun sänkte honom. Så först pinnas Finn, därefter pinnar han mästaren för att någon annan powerslammar honom och detta ska på något sätt göra att folk ställer sig bakom Finn i titelmatchen när han i själva verket bokas som en jobber. Finn vs. Lashley & Rush är bokad om bältet på EC, vilket låter som ännu en trist bokning eftersom de förmodligen bokar in Lio där för Finn att pinna i stil med att när Gable & Roode pinnade Drake Maverick för att vinna bältena från AOP. 1/2*

- iPhone-inspelad video med Kevin Owens, som bowlar med familjen och säger att "det är tufft att se RAW" vilket han har mer rätt i än vad han förmodligen trodde. Han är tillbaka om en månad, säger han, men vet inte på vilket brand. Han stylar i slutet av videon med att skicka ett klot rakt i rännan.

- Backstage: Ronda säger åt Becky att svälja stoltheten och be om ursäkt så deras match blir av.

4. Nikki Cross vs. Ruby Riott.
Heatlös match. Brutalt heatlös. Och tråkig. Nämnde jag heatlös? Riott-kick avslutar efter 5:30 och Cole undrar om hon kan sätta den på Ronda på söndag. Ja, Michael, det garanterar jag att hon gör, och jag kan även garantera att Ronda sparkar ur innan hon vinner med sin armbar. DUD

- Seth Rollins in för en promo där han på något sätt försöker få över sig själv genom att han överlevde sex F5s av Brock i samma match. Han hade sett bättre ut om han blockerade/fintade dem istället. Paul Heyman (utan Brock) kommer in för en stunds tjafs för att hypa Mania. Dean Ambrose avbryter eftersom det är dags för hans match och ber Seth "slay the beats" vilket låter märkligt eftersom han är heel och de fejdar. Dave och Bryan tolkade detta som en faceturn för Dean men sådana vibbar fick inte jag.

- Ilconics har kämpat för sin dröm att bli Tag-champs i 14 år, vilket är intressant eftersom de bara brottats i tio respektive tolv år.

5. EC3 vs. Dean Ambrose.
Ännu en random TV-match som känns skohornad in på showen, även om den byggdes upp förra veckan. Ethan med en delayed suplex innan Dean avslutar med ett small package efter 3:55. Så han som lämnar får vinna över den som stannar? Briljant. 1/4*

- Backstage: Alexa Bliss tycker inte Becky ska be om ursäkt, men Becky förstår att hon säger så för att hon själv har siktet inställt på titelmatchen. Becky är nämligen intelligentare i kayfabe än de flesta andra.

6. RAW Tag-champs Chad Gable & Bobby Roode vs. The Revival.
Titelmatch. Precis när jag skulle deklarera detta till sämsta RAW på länge får vi en väldigt bra tag-match här, som innehåll två reklampauser. Gable gör moonsault ut och marklyfts-german för två innan han blir slagpåse. Chaos Theory ger två innan Roode taggas in för rensning för att väcka den hittills trötta publiken. Gable & Roode gör german/blockbuster-kombo för två när Scott Dawson räddar (nästa gång blir de diskade). Roode gör en räddning för sitt team lite senare. Revival avslutar Gable med Shatter Machine efter 12:48 för att ta hem titlarna. Bra match, och att de etablerade att teamen bara hade en enda save var ökade kvalitén eftersom räddningarna betydde något, inte bara för stunden utan även under resten av matchen. Ingen aning om bokningen var för att få Revival att stanna, men det skulle inte förvåna mig. ***

- RIB intervjuar Revival som säger att de äntligen har bevisat att de är bäst.

- Becky in, följt av HHH och Steph. Becky ber om ursäkt och de godtar den. Vilket antiklimax, det hade aldrig Steve Austin gjort. Ronda kommer in, följt av Vince. Vince köper inte ursäkten utan stänger av Becky i sextio dagar (även vi med svag tvåa i matte förstår att det innebär att hon missar Mania) och ersätts av Charlotte, som Vince introducerar här. Jag tror inte ens marksen köper detta men de behöver ett sätt att hålla intresset igång tills Mania.

- Natalya vs. Dana Brooke, den enda matchen de lockade med innan sändning, blev inte av. Inte mig emot i och för sig.

SLUTSATS: Tag-titelmatchen var underhållande, resten inte.

(Den här recensionen skrevs 2019-02-12.)
sebbe

InläggPostat: 20 feb 2019 12:01    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-02-18

- "This is embarassing" och "This shit is terrible" - Glada tillrop om showen från F4W-forumet.

- Dagen efter Elimination Chamber.

- HHH inleder med att recappa Elimination Chamber, annonsera DX i HOF (inklusive Chyna för er som undrar) och säger att vi har besök av fyra NXT-brottare ikväll; Aleister Black, Ricochet, Johnny Gargano och Tommaso Ciampa. De lanserar detta väldigt hårt, inte nog med att HHH nämner det redan här (så tittarna stannar kvar) utan WWE.com gick ut med det tidigare på dagen så ingen skulle kunna missa det.

1. Tables: Braun Strowman vs. Baron Corbin.
Matchen ingen ville se igen, speciellt inte efter igår. Strowman säjer gårdagens match med bandage. Sedvanligt lökig Tables-match. Braun möter en charge med trappan vilket får Cole att utbrista "STEEL CHAIR... STAIR!" Braun powerslammar honom, Corbin - inte Cole, genom ett bord i hörnan för att vinna efter 10:04. 50/50-bokning rulez. 1/2*

- Paul Heyman in för en promo, men eftersom Braun inte hunnit gå ut möts de vid ingången där han tar ett lätt strupgrepp på Paul innan han släpper och låter Paul fortsätta in i ringen. Ingen aning hur Brocks och Pauls kontrakt ser ut, det vill säga om Paul stannar även om Brock försvinner. Pauls promo slutar med en Brock-video om hans karriär.

- Finn Balor in för en promo. Och precis som i segmentet innan hinner inte Paul ut innan Finn kommer in, något som irriterar mig eftersom det inte blir klara avslut mellan segment. Han hinner knappt säga något innan Lio Rush avbryter och säger att den enda som förtjänar att vara IC-mästare är Bobby Lashley, som attackerar Finn bakifrån. Antar att Lio och Bobby fortfarande är vänner, vilket gör gårdagens IC-match ännu mer poänglös. Ricochet räddar för att sätta upp...

2. Ricochet & Finn Balor vs. Bobby Lashley & Lio Rush.
Lång, tråkig och heatlös match (tills slutet, där publiken vaknade en smula) som inte direkt gjorde något för Rico i debuten. Hetta på Finn en lång stund innan Rico taggas in och rensar, men bara mot Lio eftersom Bobby ska slippa sälja till småkillar i onödan. Finn corner-dropkickar in Bob i barrikaden och Rico avslutar Lio med tope och 630 efter 14:42. Bedrövlig debut, de borde gett Rico fellow pingisboll i orkan för en bra treminutersmatch istället för en lång match som involverar Bobby Lashley. *

- Backstage: HHH pratar med Natalya när Drew McIntyre avbryter och vill ha en match mot Seth Rollins eftersom han vill visa att han förtjänar att maina Mania. Dean Ambrose avbryter avbrytandet och örfilar honom vilket sätter upp en match mellan dem istället ikväll.

3. Lince Dorado & Gran Metalik vs. Zack Ryder & Curt Hawkins.
Kalisto är med in. Ännu en totalt heatlös match där högsta "poppen" är en artig golfapplåd när matchen slutar. Inte ens kommentatorerna kan låtsas vara intresserade och de har ju ändå betalt för det. Citat från F4W-forumet: "Zack Ryder looks like Brock Lesnar next to LHP." Metalik ranar Hawkins för tre efter 3:39. 1/4*

- RIB intervjuar Heavy Machinery när Lacey Evans avbryter, går in, vänder och går ut igen innan Heavy Machinery gör Bushwhackers-gången in och ut igen. Det känns som om Vince nyligen upptäckt farfar Simpson-gifen och använder den som stödbokning på varenda show. (Det ska tilläggas att jag ÄLSKAR Machinery, eller närmare bestämt Otis och tycker det mesta med dem är underhållande.)

- Backstage: Chad Gable & Bobby Roode konfronterar Tommaso Ciampa & Johnny Gargano, som ska upp mot The Revival (JA, TACK!) snart men Gable & Roode tycker inte de förtjänar en match mot mästarna utan borde börja på botten och arbeta sig uppåt. Ganska magstarkt av äggkartongskarisman Roode försöker skohorna in sig i en match istället för att draftas till vaktmästeriet i WWE eller något istället för att trötta ut folk med sin tråkiga, men stabila, brottning. Han skulle nog passa galant som tränare eftersom han har grunderna men som aktiv wrestler själv är han tråkig. Revival kommer in och tjafsar.

4. RAW Tag-champs The Revival vs. Johnny Gargano & Tommaso Ciampa.
Nontitle. Vi fortsätter teamet med heatlösa matcher, men här är det lite svårt att skylla på publiken. RAW har betydligt fler tittare än NXT så vi får förutsätta att majoriteten av RAWs live-publik inte har någon direkt kännedom om NXTs roster (rent spontant tror jag det är få barn som har någon vidare koll på NXT medan de har råkoll på MR). Och de som har koll vet att Ciampa & Gargano är gigantiska heels där, så detta är två heel-teams mot varandra vilket brukar innebära nedförsbacke redan från start när det gäller publikengagemang. Gargano blir slagpåse, Ciampa taggas in och rensar. Det blir flera riktigt bra nearfalls innan DIY avslutar Scott Dawson med Meeting in the Middle efter 8:12. Braun-Corbin fick över tio minuter och dessa får åtta? **1/2

- RIB intervjuar Rico och Balor, där Balor gratulerar Rico till befordran till RAW.

- Ännu en iPhone-video med Kevin Owens, som är på bio med sin familj. Han ser RAW och SDL varje vecka vilket gör honom hungrig... och äter popcorn. Det känns onekligen som att han ska återvända som en vanlig Svensson ala Dusty Rhodes.

- Sasha Banks och Bayley in för en segerpromo, men avbryts av Nia Jax och Tamina som kaosar med dem för att sätta upp en titelmatch inom kort. Behöver jag nämna att detta var totalt heatlöst, precis som allt annat ikväll?

5. Dean Ambrose vs. Drew McIntyre.
Kort match där exakt inget anmärkningsvärt hände. Drew gör två Claymore-kicks (Graves: "The second one was even worse than the first!") för tre efter 1:57. DUD

- RIB intervjuar Seth Rollins, som är redo för Brock på Mania. Dean kommer in och undrar var Seth var under hans match precis, men Seth tycker bara han är galen. Fråga inte, jag vet inte.

6. Aleister Black vs. Elias.
Cole babblar sönder Blacks intro så han direkt känns som vilken brottare som helst. Och ja, publiken bryr sig inte här heller. F4W-citat: "I think I just heard someone in the stands fart from the 156th row." Det är något oerhört tragikomiskt i att Cole rabblar Blacks prestantioner i NXT, som både Breakout Star och Male Competitor 2017, samtidigt som midcard-muppen Elias dominerar halva matchen med en chinlock. Black får skina med några moonsaults (varav kameramannen missar den första) innan han avslutar med Black Mass efter 4:37. Ingen direkt imponerande debut. *

Jag har ingen aning om vad NXT-brottarnas deltagande här leder till (Rico verkar klar för RAW lät det på i hans intervju, men både Ciampa och Gargano är mästare i NXT än så länge) men det känns onekligen som om WWE aktivt försökte sabba för dem här. DIY vs. Revival ser bra ut på papperet - inte minst efter deras bra NXT-matcher i ryggen - men troligen är det en minoritet av RAW-publiken som känner till dem, och de som gör det vet att de är heels där. Rico gömdes i en tag-match där de inte ens vågade låta honom skina mot Lashley och Black hade oerhörda svårigheter att besegra Elias, som "aldrig" vinner. Folk som knappt sett NXT och bara hört ryktet om hur bra det är måste verkligen ha en negativ bild utifrån vad NXT-brottarna presterade ikväll. När Cole hypar Black som en av NXTs bästa någonsin samtidigt som han har svårt att ens vinna över Elias gör att jag bara skakar på huvudet och får NXT att se ganska dåligt ut som brand. Hade de velat få över dem hade de satt Rico i en spot-match på tre minuter mot Kalisto (som ändå inte gjorde något av värde ikväll), låtit DIY möta ett stort babyface-team så face/heel-dynamiken inte var oklar och låtit Black sopa mattan med Elias på 30 sekunder istället för att köra 50/50-bokning. (DAVE REPORT: Han vet inte heller.)

7. RAW Womens-champ Ronda Rousey vs. Ruby Riott.
Titelmatch. Ruby får en returmatch om bältet eftersom hon jobbade rent till henne på 1:40 igår. Jag ger upp. Denna är dock klart bättre, vilket inte är så konstigt eftersom den fick lite tid på sig. Lite småmissar från Ronda dock. Liv Morgan och Sarah Logan är med in. Ronda gör en triangle där Ruby trycker ner hennes axlar på mattan och tvingas skrika på domaren så han får tumen ur och börjar räkna, vilket känns som en klar botch från hans sida. Publiken chantar efter Becky. Ruby gör back-senton från andra repet samt två Riott-kicks för två. En andra back-senton missar och Ronda gör armbar men resten av Riott Squad drar ut henne och Ronda följer upp med en slarvig cross-body på Logan och Morgan. Ronda slingshottar in Ruby i hörnan och avslutar med armbar efter 8:02 och rensar efteråt. *1/2

- Nästa vecka: Ric Flairs födelsedagsfest.

SLUTSATS: Plus: Otis. Minus: Resten.

(Den här recensionen skrevs 2019-02-19.)
sebbe

InläggPostat: 26 feb 2019 14:20    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-02-25

- Michael Cole, Corey Graves & Renee Young kommenterar (dock säger de inte ett ljud innan Roman Reigns-segmentet är över).

- Roman in för en promo. Eller vad man ska kalla det. Han verkar överväldigad av fansen respons, hälsar på fansen, familjen (inklusive The Rocks morsa) vid ringside vilket äter upp några minuter innan han går in i ringen. Publiken chantar "WELCOME BACK!. Han tackar för allt stöd han fått och säger att leukemin är i remission (det går åt rätt håll) och att "The Big Dog is back!" (inga närmare detaljer än så) och han kramar om Seth Rollins på väg ut. Bra och gripande segment, men jag kan ändå inte få bort den unkna smaken i munnen av att de använde detta som en grej att få upp ratingen istället för att annonsera remissionen direkt. (En medlem på F4W-forumet, som själv köpte biljetter till showen, sa att det var i princip utsålt redan innan Roman-segmentet annonserades. Ta det för vad det är värt.)

1. RAW Tag-champs The Revival vs. Ricochet & Aleister Black.
Nontitle. Kort match. Heelsen attackerar innan matchen, facen gör comeback och sen går vi till reklam där matchen börjar JIP. Folk dyker, det blir kaos och Black Mass avslutar Scott Dawson eftersom 2:07. De hade knappt något att arbeta med här tidsmässigt och även om Revival förlorar rent två veckor i rad är jag inte sur eftersom jag antar, och hoppas, det sätter upp en match med alla tre teamen på Fastlane eller Mania. DAVE REPORT: Han gissar att de även slänger in Chad Gable & Robert Roode i matchen. *

- RIB intervjuar Baron Corbin, som fortfarande fejdar med Roman och hoppas deras vägar inte korsas. "För Romans skull".

- Elias ska sjunga men Lacey Evans avbryter för sin vanliga spot. Elias fortsätter spela men Dean Ambrose avbryter och vill ha en No DQ-match mot Drew McIntyre ikväll. De tjafsar en stund och Dean undrar om Elias kan "Thunderstruck" eller "Dirty Deeds" (två AC/DC-låtar). Elias svingar men Dean fintar och sänker honom med just Dirty Deeds.

2. Ronda Rousey & Natalya vs. Riott Squad.
Jepp, mot alla tre. Okej match förutom Nattie vs. Ruby som ser oerhört koreograferat ut och de telegraferar sina spots så långt i förväg att det blir löjligt. Facen utför en Hart Attack vid ringside (Ronda hoppar från trappan med en forearm) i matchens bästa spot, vilket förvisso inte säger så mycket. Hetta på Nattie, tag till Ronda som rensar innan det blir kaos och Becky Lynch haltar in på kryckor via publiken. Nattie konfronterar henne och åker på en vinge för besväret och Riott Squad diskas efter 6:33. 1/2*

- Ronda vill åt Becky men funktionärer, domare och till och med poliser dundrar in och släpar ut Becky. Ronda kräver att Vince kommer in OCH HÄR OCH men får Stephanie istället. Det blir en långrandig dialog som äter upp alldeles för mycket tid som sammanfattas med att Ronda vill ha Becky på Mania men Steph vägrar häva avstängningen. Ronda lägger ner bältet på golvet i ringen och sticker.

- Jinder Mahal tycker inte Ric Flair är så märkvärdig och utmanar vilken av hans gäster som helst i en match HÄR OCH NU, vilket såklart aldrig är en bra idé.

3. Kurt Angle vs. Jinder Mahal.
Sunil och Samir Singh är med in. Kort match, men Angle ser ändå riktigt risig ut i allt han gör. Det börjar bli pinsamt nu, Kurt! Jinder med två restholds (chinlock och neckvise) innan Kurt gör tre germans (ganska lång paus mellan första och andra så Kurt hinner samla sig) innan han blockerar Khallas och avslutar med Anglelock efter 2:59. Han german-suplexar Singhs efteråt. DUD

- Vi får veta att Nikki Bella vunnit pris för bästa skådis i en reality-såpa. Läs den meningen några gånger till och smält innebörden.

- A Moment of Bliss med Finn Balor som gäst. Alexa erbjuder sig att brottas i dam-titelmatchen på Mania om inte Ronda vill. Det var ytterst generöst av henne. Hon flirtar med Balor men hinner inte lägga in sista stöten innan Lio Rush avbryter och säger att Bobby Lashley förtjänar bältet. Alexa undrar om inte Lio själv är man nog att besegra Finn, vilket sätter upp...

4. IC-champ Finn Balor vs. Lio Rush.
Titelmatch. Så Alexa kan boka titelmatcher igen? Lio bearbetar benet och gör en fin uppvisning med Asai-moonsault och två planchas innan hans frogsplash träffar knän. Finn går för Coup de Grace (med skadat knä) men Lio avbryter, men Finn blockerar springboard-stunner, gör 1916 och avslutar med Coup de Grace efter 7:35. Jupp, med skadat knä. **

- Backstage: The Ascension tråkar Tucker innan Otis sopar mattan med dem.

- Backstage: Bobby Lashley är sur på Lio av två orsaker; för det första skulle han bara värma upp Balor så Lashley kunde ta bältet, och för det andra misslyckades han med att vinna bältet när han nu lyckades få en titelmatch. Men Lio lovar att bättra sig.

- Braun Strowman vs. Bobby Lashley hinner inte starta innan de börjar slåss, och även Lio åker på en rökare innan Strowman år därifrån.

- RIB intervjuar Seth Rollins, som är redo för Mania.

- Ric Flair och Wendy anländer till arenan.

5. No DQ: Dean Ambrose vs. Drew McIntyre.
Dave Meltzer sa att Drew skadade knäet på en houseshow i helgen, men det var tydligen inget allvarligt. De börjar slåss innan matchen vilket är tredje matchen ikväll som inleds så (hur man nu räknar Strowman vs. Lashley). Kendostick, skärp och trappa används. Dean verkar mer motiverad än vanligt men det är ingen vidare kul match för det. Känns mest som utfyllnad. Elias dundrar in, nitar Dean med en gitarr i ryggen så Drew kan avsluta med Claymore-kick efter 5:48. Lashley och Corbin kommer in och alla sparkar loss på Dean innan Seth och Roman räddar. Roman rör sig långsammare än tidigare men det är inte så konstigt. Han gör SMP och spear innan heelsen lämnar, och Seth firar tillsammans med Roman medan Dean ligger utslagen. Måste vara en konstig känsla i kayfabe att Dean vänt mot dem men nu får hjälp av dem efter att vänt face på något vänster ingen tycks kunna förklara. Är Elias med i stablet nu? Kommer Shield återförenas? Hur passar Strowman in i ekvationen, som Shields partner? Ringde Mackes kompis åklagarn? Så många frågor. *

6. Bayley vs. Nia Jax.
Sasha Banks och Tamina är med in. De fintar varandras spots innan Jax dominerar en stund. Hon sliter tag i Sasha på apronen men Bayley räddar med ett knä och avslutar med en flying elbow efter 5:43. Bayley & Sasha vs. Jax & Tamina på Fastlane. *

- Dags för Ric Flairs födelsedagsfirande. HHH och Stephanie kommer in medan hela rostret står vid ingången. Än en gång ser alla ut som totala losers och bara en i mängden istället för att vara speciella. Varför ska till exempel ärkepsykopaten Tommaso Ciampa bry sig om att Ric Flair fyller år? Nåväl. De introducerar Shawn Michaels (nya fans måste rynka pannan åt texten i hals introlåt), Ricky Steamboat (som ser oförskämt bra ut som 65-åring), Kurt Angle och Sting (Cole noterar mycket riktigt att han och Flair möttes på sista Nitro, men även på första). WWE tänker ge Flair ett specialdesignat mästarbälte dagen till ära. Vi får en Flair-video men festföremålet lyser med sin frånvaro efter sin introduktion och det visar sig att han blivit nerslagen backstage av Batista, som stirrar in i kameran och frågar HHH om han "hans hans uppmärksamhet nu". Showen slutar med att Hunter kutar backstage men Batista är borta. Antar att HHH vs. Batista på Mania är tillbaka på planeringsstadiet. DAVE REPORT: Yep.

SLUTSATS: Roman är på bättringsvägen (tummen upp) och Rics firande var inget alls (tummen ner) och satte "bara" upp Batista vs. HHH.

(Den här recensionen skrevs 2019-02-26.)
sebbe

InläggPostat: 05 mar 2019 22:10    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-03-04

- Roman Reigns in för en promo. Tråkigt att det ska behövas gås till ytterligheter för att få folk att jubla åt honom. Han säger att det är dags att ta tillbaka sin yard och att den enda som står ivägen är Seth Rollins. Seth kommer in, säger att Reigns är hans stora inspirationskälla och att Reigns förtjänar en titelmatch efter allt han gått igenom. Roman önskar honom all lycka till på Mania (och menar det!). Dock har Roman en önskan om att "dra ihop bandet" en gång till, men Seth tycker inte det är en bra idé med tanke på hur Dean Ambrose agerade sist. Men han går med på det när Roman insisterar. Dean kommer in men blir direkt nerslagen av Elias. Great, Dean är tillbaka som face efter några veckor som heel, en heelturn han gjorde en timme efter att Roman pratar om sin leukemi. Fantastiskt.

- Backstage: Drew McIntyre, Baron Corbin och Bobby Lashley pratar. Drew säger att han gjorde slut på The Shield för några månader sedan, Lashley tänker vinna tillbaka IC-bältet och Corbin fejdar fortfarande med Kurt Angle, som han kallar en föredetting. Basic houseshow-promo för att sätta upp en sixman.

1. Finn Balor, Kurt Angle & Braun Strowman vs. Drew McIntyre, Bobby Lashley & Baron Corbin.
Lio Rush är med in, apropå att vända folk lite hursomhelst och sen förvänta sig att folk ska bry sig ala Dean Ambrose. Bedrövligt. Den stora storyn är att Lio ger sig på Finn två gånger under matchen, vilket resulterade i att facen förlorade och som troligen sätter upp Finn vs. Lio. Balor skiner mest. Tope på två dudes innan Lio fäller honom och gör honom till slagpåse. Tag till Kurt som rensar och det blir kaos. Braun powerslammar Corbin och Finn gör Coup de Grace men Lio lägger sig i igen. Han jagar runt Lio en stund innan Lashley sänker Finn. Braun tacklar in Lio i barrikaden och Lashley avslutar Finn med en spear efter 7:52. Så Finn vs. Lio är en riktig fejd men båda manhandlas av betydligt större killar för att få båda att se sopiga ut? Briljant. Heel-beatdown följer. *

- RIB intervjuar Heavy Machinery om att andra tagteams sagt elaka saker om dem tidigare idag, något som man lyckligtvis fått på kamera: The Ascension, B-Team och Zack Ryder & Curt Hawkins är de skyldiga. Oh, goody. Konnor säger att han är fasligt trött på att "nya NXT-brottare får våra pusher!" vilket är ganska komiskt sagt, men det slutar med att Heavy Machinery hänger läpp när de får höra detta vilket leder till en match ikväll.

2. Natalya vs. Ruby Riott.
Liv Morgan och Sarah Logan är med in. Ännu en kartoteksmatch (en match man sorterar in på lämplig plats i kartoteket och sedan glömmer bort) som Nattie vinner genom att reversera ett small package för tre efter 2:05. Lacey Evans gör Abe Simpson-gifen efteråt. NR

- Backstage: Stephanie välkomnar Michael Che och Colin Jost (två SNL-dudes) till showen och noterar att de ska vara korrespondenter på Mania, varför de nu behöver sådana. Jag ser inte SNL och har ingen som helst relation till dem men är som alltid skeptisk till kändisar i wrestling eftersom de alltför ofta bara är där för att göra reklam för sina egna prylar och knappt känner till WWE alls.

- HHH med en gripande in-ring-promo om hur mycket Ric Flair (eller Richard Fliehr som han säger för att vi ska veta att han menar allvar) betyder för honom. Att han varit där för honom när han låg i koma, vid några av hans bröllop (han kunde tyvärr inte närvara på alla, kul replik) och till och med när han begravde Reid. Japp, de använder Rics döde son för en storyline. Han vill veta varför Batista gjord vad han gjorde förra veckan. Big Dave dyker upp på Titan-Tron, säger att han inte är här live eftersom han "inte gillar Philly", och om HHH vill konfrontera honom ska det vara på hans villkor, "Game Over". HHH surnar till ännu mer och erbjuder Batista att välja tid och plats för deras möte. (Förslagsvis Mania.) Så HHH gick från seriös till skämtsam till ledsen till orolig till förbannad, hela skalan i en och samma promo.

- RIB intervjuar Stephanie, som säger att dam-bältet är vakant och ska få ny ägare när Charlotte möter Becky Lynch om det på Fastlane. Dock måste Becky skriva på kontrakt ikväll om att de inte ansvarar för några som helst skador hon ådrar sig på Fastlane eftersom hon inte är helt återställd och därför brottas på egen risk. Det var inte förrän Lance Storm twittrade att vi nu har två SDL-damer som gör upp om RAWs dam-bälte jag tänkte på det.

3. Gauntlet.
Heavy Machinery vs. B-Team. De klargör inte om vinnarna går vidare eller om det helt enkelt är Heavy Machinery mot alla teams oavsett resultat eftersom det var så de hypade matchen innan. Alla tre delmatcherna är för övrigt totalt heatlösa, nästan pinsamt heatlösa. Compactor avslutar Bo Dallas efter 1:37. Heavy Machinery vs. The Ascension. Ännu en meningslös match inför en ointresserad publik. Otis avslutar Viktor med en Vader-splash efter 4:32. Heavy Machinery vs. Zack Ryder & Curt Hawkins. Otis med pop-up-powerbomb och Caterpillar på Hawkins för tre efter 5:55. Missförstå mig inte, jag gillar Heavy Machinery (eller rättare sagt Otis) men jag har inga större förhoppningar om att WWE kommer låta detta leda till något mer än meningslösa matcher mot samma tre teams de kommande veckorna. 1/2*

- Cole nämner att ESPN avslöjat scoopet att Torrie Wilson ska väljas in i årets Hall of Fame. Det är ganska skrattretande hur WWE desperat försöker komma in i finrummet genom att hävda att MSM bryr sig om deras HOF, speciellt eftersom det är WWE själva som bestämmer vilka som väljs in. Det är som om jag skulle skryta med att Dagens Nyheter "avslöjat" att jag ska laga korv stroganoff ikväll. Vi får en Torrie-video där hon faktiskt ser helt okej ut som wrestler, men som en användare på F4W-forumet sa; det bästa med att ickevärdiga HOF-ers väljs in är att se hur WWE sätter ihop videos som gör dem värdiga.

- Backstage: SNL-snubbarna namedroppar Koko B. Ware, Bushwhackers, Razor Ramon och The Rock i ett försök att "verka insatta", i något som skulle föreställa en sketch, innan de stöter (träffar på) EC3, Titus O'Neil och No Way Jose, vars roll i kayfabe verkar vara att turnera med WWE för att fåndansa backstage.

- RIB intervjuar Charlotte, som är redo för Becky på Fastlane. Att hennes far slogs medvetslös av Batista förra veckan under sin födelsedagsfest verkar inte bekymra henne det minsta, men sen är hon heel också.

- Backstage: Seth försöker övertala Dean att återbilda The Shield men Dean är inte intresserad utan vill klara sig på egen hand.

4. Dean Ambrose vs. Elias.
Elias gör oldschool, vilket är det enda anmärkningsvärda i hela matchen. Att någon får "adoptera" Undertakers spots har jag inget emot om det görs med eftertanke (eller ja, tanke överhuvudtaget) men att ge ELIAS oldschool? Lika bedrövligt som resten av RAW. Dean hoppar in i en knä så E avslutar DA med DA efter 4:39. 1/2*

- Reigns och Seth misslyckas med att övertala Dean igen. Dean försvinner via publiken och McIntyre, Lashley och Corbin attackerar dem innan Dean kutar in och tillsammans rensar The Shield ringen och gör sin fist-pose. "Bandet är tillbaka" ala Blues Brothers och ska möta McIntyre/Lashley/Corbin på Fastlane. DAVE REPORT: Dean ska fortfarande lämna WWE snart.

5. Sasha Banks vs. Tamina.
Bayley och Nia Jax är förstås med in. Bank Statement ser ut att avsluta men Nia sliter ut Sasha, det blir allmänt kaos med alla fyra innan Tamina Superkickar Sasha för tre efter 3:14. Det är ganska talande att NXT lyckas få över DRC mer över än samtliga MRs Tag-bälten när turneringen inte ens har startat. DUD

- Backstage: Colin Jost frågar Braun om "detta är på riktigt" och blir upptryckt mot väggen för besväret. Jost agerade bättre än jag förväntade mig så segmentet fungerade faktiskt över förväntan även om det inte låter så på min text. Dock verkar det som om de kommer bygga vidare på Jost vs. Braun ala Kane vs. Pete Rose eftersom Jost hoppades att Braun inte närvarar på galan men Che noterade att han visst gör det. Hur Che nu kan veta det förstås.

- Cricket Wireless sponsrar en familjs biljettuppgradering så de kommer ringside. Cricket = syrsa vilket är ganska talande, fast kanske inte som WWE tänkt sig.

- RIB intervjuar Ricochet och Aleister Black inför deras titelmatch ikväll.

6. RAW Tag-champs The Revival vs. Ricochet & Aleister Black.
Titelmatch. Kort match, jag har haft nysningar som varat längre. Här ödslas det ingen tid utan vi går direkt till finishen. Femton sekunder in blir Black face-in-peril och en minut senare kommer Chad Gable & Bobby Roode in. Tag till Rico som rensar med flips, flops och mer flips innan Gable & Roode attackerar Revival för DQ efter 3:20. Rico & Black rensar efteråt vilket jag antar kommer leda till en match med alla tre teamen på Fastlane. 1/2*

- Dags för vårt mainevent. Stephanie, Charlotte och Becky i ringen. Becky skriver på waivern (finns det ett bra ord på svenska? Avsägelse?) och säger att det är onödigt att vänta till söndag när de istället kan fightas HÄR OCH NU. Ronda dundrar in och kräver tillbaka sin titel eftersom hon faktiskt inte gav upp det officiellt. Steph ger henne det och ändrar Becky vs. Charlotte till att istället innebära att Becky bokas in i titelmatchen på Mania om hon vinner. Ronda skriker och gapar om att WWE behöver henne mer än hon behöver dem, att fansen är idioter (det stämmer förvisso) och annat som gör henne heel innan hon attackerar Charlotte med en spark och börjar veva mot Becky. Charlotte bailar och tittar på - utan att göra en ansträngning att hjälpa till - medan Ronda massakrerar Becky med diverse lås. DAVE REPORT: Dagen efter Mania är Rondas sista dag i förbundet i nuläget, men det kan såklart komma att ändras.

- Vi avrundar med Stephanie backstage. Tja, varför inte? Hon ÄR ju anledningen till att wrestling överhuvudtaget existerar. Hon säger att hon inte kan bärga sig till Mania för att se vad som händer med damerna, men garanterar att hon är smartare än alla tre och teasar att hon har en plan på G. Jomenvisst. Ge Steph bältet och gå vidare.

- Nästa vecka: Batista och HHH i en face-to-face.

SLUTSATS: Det var en show. En ganska dålig sådan. Chockerande, jag vet. Det känns inte som om vi är en månad från Mania.

(Den här recensionen skrevs 2019-03-05.)
sebbe

InläggPostat: 12 mar 2019 14:20    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-03-11

- Dagen efter Fastlane.

- The Shield in för sin avskedspromo som trio. Roman Reigns står för snacket, säger att han haft jättekul i och med gruppen, Dean Ambrose har "andra saker på gång" och Seth Rollins ska upp mot Brock Lesnar på Mania. Kort och koncist. Dean och Roman lämnar ringen medan Seth pratar om nämnda Mania-match. Paul Heyman avbryter för en det vanliga tjafset innan Shelton Benjamin attackerar honom bakifrån vilket leder till...

1. Seth Rollins vs. Shelton Benjamin.
Paul gör color och erkänner att han betalade Shelton för att attackera honom. Kuriosa: På sånär på en månad är detta Sheltons första RAW-match på tio år; senast var 2009-04-13 (mot Christian). När Shelton attackerade Seth trodde jag han skulle bli en ny protegé för Heyman en tid när de desperat behöver nytt fräscht folk i toppen (räknar honom som ny eftersom han sällan är på TV) men tydligen inte. Paul säger att Brock kommer närvara på RAW nästa veckla varpå Cole, nästan syrligt, säger att Brock äntligen ska komma till arbetet. Seth plancha möts med knä, gör comeback och avslutar med Blackout efter 6:55. Inget emot Shelton (tvärtom gillar jag honom rejält) men att Seth, maineventer på Mania, går en lång jämn match mot en JTTS får inte direkt över Seth på något sätt. Som någon sa på F4W-forumet: Det är lite som om Steve Austin skulle ha problem med att slå Val Venis veckan innan Mania 15. *

2. IC-champ Finn Balor vs. Bobby Lashley.
Titelmatch. Precis som vanligt hinner inte en person (Seth) ens lämna ringen innan nästa (Finn) kommer in. Känns lite stressande. Och hur länge har Bobby kallats "The Almighty"? Antingen är det nytt eller så har jag helt enkelt bara inte registrerat det. Har väl haft fullt upp med att sucka högljutt under hans intro att jag aldrig hört det. Tråkig match inför en död publik, jag fick seriöst dubbelkolla tiden eftersom jag trodde den var betydligt längre än sju och en halv minut. Finn ser verkligen inte ut som en stjärna med de där badbyxorna. Han sparkar Bobby på apronen men lyckas inte dämpa sparken tillräckligt snabbt efter "träffen" så han lyckas även sparka ringstolpen. Lio Rush dyker upp och plingar i matchklockan. Finn distraheras som en idiot i 30 sekunder innan han jagar Lio, men springboardar rakt in i en spear så Bob pinnar honom efter 7:34. Bob och Lio är polare igen eftersom Lio hjälpte honom återta titeln. Inte ett öga är torrt här hemma. 1/4*

- RIB intervjuar Baron Corbin, som ska se till att The Big Dog blir rumsren ikväll efter deras match. Faktiskt en kul replik.

- Ronda Rousey in för en racersnabb promo där hon pratar så snabbt att ingen ska kunna avbryta henne med chants, som förstört hennes promo tidigare. Hon kallar publiken "bandwagon bitches" som poppade åt hennes intro men som sen håller på Becky Lynch. Hon är självsäker inför Mania och skulle till och med kunna möta båda två i en handikapp-match. Dana Brooke kommer in och informerar Ronda att hon inte tillåter henne prata ner fansen, WWE-damerna och WWE som helhet och vill ha en match mot henne för att visa att hon hör hemma i toppen. Ronda attackerar henne (ej med armbar) för att visa att hon inte hör hemma i toppen. Domare särar på dem och Ronda tar sina prylar och går, och säger att folk måste betala $60 för att se hennes armbar (bra replik). Nu inväntar vi bara veckans Ronda-video på YouTube så vi vet om detta var work eller shoot.

3. Ricochet & Aleister Black vs. Chad Gable & Bobby Roode.
Intetsägande match inför en tyst publik. En av de stora skillnaderna mellan MR och NXT är att NXT-matcherna alltid levererade och man visste att det var något speciellt när de väl brottades. Här blir det det lätt vardag. Rico flyter och Black Mass avslutar Roode efter 4:27. Inget mer att rapportera. The Revival attackerar Rico & Black efteråt. *

- A Moment of Bliss. Alexa avslöjar att hon kommer vara värd för Mania, varför i all sin dar Mania behöver en värd överhuvudtaget. Hon säger att det är en stor ära... för WWE Universe att ha henne som värd, men det är vi värda.

- RIB intervjuar Braun Strowman, som får veta att "hans bil är här". Eftersom han inte äger en bil blir man naturligtvis fundersam men det visar sig att han fått en ny sportbil av Colin Jost, SNL-killen han misshandlade förra veckan. Med tillhörande lapp om att Jost ber om ursäkt för att han ifrågasatte wrestlingens legitimitet. Braun är först tacksam för bilden, men tycker den är för liten och har smutsiga rutor så han demolerar den istället, precis som varje normalt funtad människa hade gjort i samma sits. Det roliga i sammanhanget är att Shop.WWEdotcom postade en bild på en ny actionfigur med tillhörande röd sportbild som Braun demolerar före segmentet, när det förmodligen skulle lagts upp efter. Jag vet inte vilka planer de har för Braun på Mania men något med Jost vore logiskt eftersom SNL-killarna ska vara korrespondenter (ännu något helt onödigt) på showen. I alla fall bättre än att tagga med en tioåring.

- Elias spelar men avbryts av No Way Jose (med gröna dreadlocks, skärpning nu!) och spöar upp honom för besväret. Ännu en Mania-match?

Bara skojade förstås.

- HOF 2019: Harlem Heat. Även om jag för många år sen slutat bry mig om vilka som väljs in (handlar enbart om vilka som är på Vinces plus-lista den veckan) ska jag villigt erkänna att jag nog skulle kunna rabbla upp hundra namn som jag hade trott skulle väljas in före Stevie Ray. Apropå HOF, Hartfoundation verkar inte aktuella längre vilket öppnar upp för Jimmy Hart att introducera Honky Tonk Man.

- Lacey Simpson gör sin grej. (Härligt med referenser ingen, inte ens jag, fattar om ett halvår.)

4. Natalya vs. Nia Jax.
Tamina är med in och Nattie introducerar Beth Phoenix vid sin sida. Till en väldigt ljummen pop, ska tilläggas. Tamina tar tag i Natties ben för att distrahera henne varpå Beth kutar in och vevar mot Jax för DQ efter bara 0:28. Cole och Renee tävlar om vem som kan berömma henne mest (Cole: "She hasn't lost a step!", Renee "She still got it!") även om hon visade absolut inget som ingen kan göra första dagen på wrestlingträningen. Bedrövligt. Backstage ser vi hur Sasha Banks & Bayley attackerar Jax & Tamina, vilket förmodligen sätter upp en match med alla tre teams (eller fler) på Mania. NR

- HHH in för en promo. Han har läderjacka så vi ska veta att detta är srs bizniz. Batista kommer in, med en drös vakter som HHH finurligt kallar "Guardians of the independent scene". Jag skrattade. Batista vill möta HHH på sina villkor. HHH säger att han inte kan komma och ställa några villkor efter alla gånger han lämnat WWE. Är väl just därför han KAN ställa krav? Batista säger att han slutade i WWE eftersom han ville bort från HHH som höll honom nere. Han vill möta HHH på Mania men klargör att det är hans (Batista) sista match. HHH går med på det, och säger att det blir No Holds Barred, vilket får Batista att se subtilt nervös och orolig ut. Bra skådespel! Han försöker se tuff ut men hans nervositet (kayfabe) syns igenom.

Naturligtvis är detta ett work från början till slut, men såvitt jag vet finns det ett uns av sanning i att de har varit bittra på varandra IRL. I alla fall Batista gentemot HHH. När Guardians of the Galaxy skulle lanseras föreslog Batista för HHH att göra något på RAW som skulle gagna både filmen och WWE, men HHH snäste av honom med något i stil med att "vi inte vet om filmen blir en succé eller flopp" och att de först ville se hur filmen gick innan de gjorde något ihop. Enligt skriverierna som var då, sanningshalten kan jag naturligtvis inte svara för.

- Kurt Angle in för en promo. Citat från F4W-forumet: "Kurt is looking like a shaved George Steele these days." Han älskar WWE, brottarna och alla fans men inser att karriären är över. Hans sista match blir på Mania (ingen motståndare klar än) och ikväll går han sin sista match i hemstaden Pittsburgh.

5. Kurt Angle vs. Apollo Crews.
Crews säljer för glatta livet för att få Kurt att se bättre ut än vad han är, det måste jag ge honom. Kurt med några germans. Crews gör standing moonsault men missar frogsplash innan Angleslam avslutar efter 3:02. De kramas efteråt. 1/2*

- Roman Reigns vs. Baron Corbin blir inte av eftersom Drew McIntyre attackerar Roman precis efter hans intro. Baron Corbin hann aldrig komma in och var aldrig synlig här. Roman skadas och kan inte genomföra matchen, och Dean ber HHH om att få möta Drew vilket ger oss...

6. Falls Count Anywhere: Dean Ambrose vs. Drew McIntyre.
De slåss i publiken, backstage till merchbordet, tillbaka till ringside och till rampen. Ganska intensiv match. Drew använder en penna som vapen. Ambrose bumpar in i LED-skärmen två gånger innan Drew sätter ett metallstaket runt huvudet på honom och avslutar med en Claymore-kick efter 10:49. Dean reser sig hjältemodigt efteråt men äter ytterligare en Claymore-kick. Roman vs. McIntyre på Mania tydligen. **

SLUTSATS: Det märks att Mania är nästa gala på schemat eftersom de inte behöver bygga upp minifejder längre utan kan sikta på Mania redan nu. HHH-Batista och Kurts sista match blev klara idag, sedan tidigare har vi Seth vs. Brock. Kan inte påstå att jag är speciellt hypad för galan, men det kan ändra sig.

(Den här recensionen skrevs 2019-03-12.)
sebbe

InläggPostat: 19 mar 2019 15:06    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-03-18

"It's the worst show on television" - användare på F4W-forumet.

- Brock Lesnar och Paul Heyman in för den vanliga promon. Oavsett hur bra Paul är på micken känns det mesta gå på tomgång/autopilot och det blir bara samma gamla vanliga tugg som vanligt. Brock är överlägsen och tänker spöa Seth Rollins på Mania. Drew McIntyre kommer in och säger att det inte kommer vara något kvar av Seth efter ikväll, och Seth kommer in och attackerar Drew med en stol medan Brock backar ut.

1. Finn Balor & Braun Strowman vs. Bobby Lashley & Lio Rush.
Så Braun var den stora överraskningen som Finns tag-partner? Exalterande. Vi går till reklam nästan direkt matchen börjar, vilket känns lökigt. Hetta på Finn, tag till Braun som rensar. Han går för en powerslam på Lio men Bobby räddar med en spear. Lio får två med en frogsplash på Braun. Braun misshandlar Lio och Lashley tittar på utan att göra något innan han bara går ut och låter Lio avslutas med chokeslam och running powerslam efter 5:58. Ska de splittras igen eller blir det som senast att de blir polare igen? Och hur ska detta öka intresset för Balor vs. Lashley när Balor alltid ser ut som en sopa i sammanhanget? *

- Ronda Rousey och hennes make anländer till arenan och domaren John Cone skriker åt henne att hon är sen. Han har egna vakter denna veckan så inte förra veckans kaos upprepas.

- A Moment of Bliss med Elias, som avslöjar att han står för musiken på Mania. Oh, goody, mer utfyllnad på en redan alldeles för lång show. No Way Joses congaline (inklusive Heavy Machinery) avbryter och en maskerad dansare attackerar Elias bakifrån, och demaskeras som No Way Jose själv. Jag märkte ärligt talat inte att Jose själv saknades i congalinen. Detta sätter upp...

2. No Way Jose vs. Elias.
JIP. Totalt heatlös match, både före, under och efter. Jose ser bedrövlig ut med grönt hår, han ser ut som Naomi halvvägs in i en könskorrigering. Elias utför en flying elbow (han halkar nästan på toppen) och avslutar med Drift Away efter 4:12. 1/4*

- Som om inte det fantastiska scoopet att Elias kommer uppträda på Mania är nog får vi veta, via en in-ring-promo, den glada nyheten att Kurt Angles motståndare på Mania i hans sista match någonsin kommer bli Baron Corbin. Chad Gable kommer in för att ge oss Kurts sista match här i Chicago:

3. Kurt Angle vs. Chad Gable.
En respektmatch jag faktiskt var intresserad av för ovanlighetens skull. Stabil match där Kurt får se bättre ut än på länge, mest för att de håller den ganska mattbaserad och i ett lugnare tempo än Apollo Crews-matchen. Mycket amatörbrottning i matchen. Angleslam vänds till DDT för två i en klumpig spot kommentatorerna knappt visste hur de skulle kommentera. Chads moonsault missar och Kurt avslutar med Anglelock efter 8:57. **

- Corbin kommer in och tjafsar för att hypa Mania-matchen och efteråt utmanar Crews honom (Corbin) senare ikväll.

- Sasha Banks och Bayley in för en promo. Beth Phoenix och Natalya kommer in till en ganska dålig respons, speciellt Beth. Jag tror det mest handlar om att de hela tiden refererar till henne som legends, HOFer etc utan att ha något att backa upp det med. För min egen del - som har sett samtliga hennes TV/PPV-matcher på MR - kan jag inte på rak arm nämna en enda match med henne jag tycker sticker ut ur mängden, och hennes eliminering av Great Khali i ett stök är nog den enda spotten med henne jag kan minnas. Om det säger mer om mitt dåliga minne eller hennes karriär vet jag inte. Nåväl. Båda teamen är faces och respekterar varandra. Beth var nöjd som pensionär men Tamina & Nia Jax drog in henne i ringen igen (bildligt) och nu har hon och Nattie siktet inställt på Tag-titlarna. De utmanar dem till en titelmatch på Mania men Bayley undrar om hon inte behöver mer tid att förbereda sig på. Detta var gnistan som fick Beth & Nattie att tända till och efter en stunds tjafsande får vi...

4. Sasha Banks vs. Natalya.
Beth och Bayley är med in. Kort match, efter två minuter dundrar Nia Jax in med micken i högsta hugg för att prata ner Beth. Tamina smyger in bakifrån och Superkickar både Bayley, Beth och Sasha för DQ efter 2:52. Tamina och Jax poserar efteråt och säger "see you at Wrestlemania" vilket jag tolkar som en trippelmatch om Tag-bältena. NR

- Backstage: Mojo Rawley pratar med sin spegelbild och anser sig förtjänst av en push. Fantastiskt. Först Corbin vs. Kurt på Mania, sen BETH PHOENIX av alla jäkla människor gör comeback och nu Mojo-push? Inte konstigt att ratingen är i botten.

5. Ricochet vs. Jinder Mahal.
Singh-bröderna är med in. Aleister Black är tydligen på smekmånad med Zelina Vega vilket förklarar hans frånvaro här. Jinder med chinlock. Rico dyker några gånger, gör standing moonsault och dyker ut på Singhs innan han avslutar Jinder med 630 efter 6:45. Min text får matchen att verka bättre än den var. *

- Årets Warrior Award går till Sue Aitchison, en WWE-anställd sedan 33 år tillbaka och den som ligger bakom förbundets samarbete med Make-A-Wish Foundation. Äntligen går priset till det som Warrior instiftade det för; folk bakom kulisserna som gjort ett bra jobb men som aldrig syns och får äran för det offentligt. Man kan tycka vad man vill om det men det var detta som var Warriors tanke på priset från början.

- Ronda äntrar ringen.

- RIB intervjuar Seth, som är redo för Drew ikväll.

- Åter till Ronda i ringen.

- RIB intervjuar Dana Brooke. MEN BESTÄM ER! RIB tror inte Brooke har en chans, men Brooke tänker visa henne.

6. RAW Womens-champ Ronda Rousey vs. Dana Brooke.
Titelmatch. RIB hade rätt. Ronda attackerar och armbarar henne för tapout efter 0:19. Hon vägrar släppa upp så domare och vakter kutar in, men Ronda tar hand om dem också. Hennes make, Travis Brown, sitter ringside och svingar mot en vakt han också innan han sliter ut Ronda och de försvinner i publiken. Jag avvaktar till Rondas YouTube-video för att uttala mig om detta var work eller shoot. Brooke säljer armen efteråt. NR

7. Apollo Crews vs. Baron Corbin.
Cole nämner att folk på sociala medier är väldigt upprörda över att Kurt valde Corbin som Mania-motståndare, vilket mer och mer börjar kännas som en, ursäkta ordvalet, angle för att få folk så upprörda att det trendar på Twitter och att Corbin byts ut på Mania mot någon annan. John Cena torde vara det mest logiska (ursäkta svordomen) valet mot Kurt, men även om de har tänkt sig den matchen blir det svårt att hypa den redan nu eftersom folks förväntningar ökar. Se bara på Cena-UT förra året. Istället för att göra den officiell innan galan (vilket ökar förväntningarna) sa de aldrig att matchen skulle bli av trots Cenas lobbande för den både på TV och på själva PPVn. När matchen väl blev av var folk bara glada över att få se den alls, och ingen brydde sig om att den var under tre minuter och bara innehöll några UT-spots. Jag kan tänka mig något liknande här, jag hade det på känn redan när de annonserade Corbin som motståndaren, men ännu mer nu när de verkar göra en angle av folks upprördhet. Nåväl, såhär lång text har nog aldrig förekommit i en Apollo Crews-match förr. Corbin dominerar givetvis innan Crews blockerar End of Days och avslutar med ett small package efter 4:23. Ännu en hint om att de inte tänker gå vidare med Corbin-matchen på allvar. 1/2*

- Cole intervjuar Batista via länk. Batista är fortfarande sur för att HHH använde honom som muskler i Evolution (de samarbetade även både 2009 och 2014 men det "glömmer" han nämna) och att han tänker avsluta hans karriär på Mania.

- RIB intervjuar Braun, som deklarerar att han tänker delta i årets ARMBAR. Seriöst, 73 matcher klara till galan men BRAUN STROWMAN hittar de inget vettigare att göra där än att delta i stöket på förshowen? (En användare på F4W-forumet sa att ingen bryr sig om vem som vinner det stöket, och att de flesta troligen inte kan nämna vem som vann förra. Jag skrattade till och tänkte att man självklart minns det. Men det gjorde jag inte när jag tänkte efter. Så mycket intryck gav den matchen mig ifjor.) Han tänker även lägga vantarna på SNL-snubbarna men Bliss, värden för Mania, vill ha ordning och reda på galan så hon tänker medla mellan dem så de blir vänner. Braun ger henne en vecka att lyckas.

8. Seth Rollins vs. Drew McIntyre.
Drew drar en promo innan matchen om att han utmanar Roman Reigns på Mania, vilket möts av en ljummen pop. Seth attackerar och matchen börjar i pausen. Det blir intensivt slagsmål före pausen men när matchen väl är igång gör Drew en lång armbar. Fantastiskt. Drew blockerar både suplex och plancha och tar en stol, men får den sparkad i sitt eget nylle. Seth med två planchas, Slingblade och Superkick för två. Drew gör en bakvänd Alabama-slam där Seth av någon anledning (troligen ryggmärgsreflex) drar in hakan vilket hade kunnat sluta väldigt illa. Lite som folk som tar Styles Clash för första gången. Seth med step-up-superplex, Falcon Arrow och Superkick men Brocks musik hörs. Seth stannar upp och glor på Brock och Paul, som är på väg in, vilket lämnar Seth öppen för en Claymore-kick som avslutar efter 10:35. Sedvanligt puckad babyfacebokning. **

SLUTSATS: Corbin, WTF?

(Den här recensionen skrevs 2019-03-19.)
sebbe

InläggPostat: 26 mar 2019 15:03    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-03-25

- Ronda Rousey in för en promo, där hon säger att hon tänker vinna på Mania och att det är dags att få Beat The Clock-tramset överstökat, "vad det nu är". (Här måste jag hålla med henne eftersom inget är på spel.) Hon fortsätter sin "WWE är work, jag är shoot" vilket är tämligen fånigt eftersom ingen ändå tror på det 2019. Att bygga en match på att hon kommer shoota känns ganska lökigt idag. Becky Lynch, Charlotte och Riott Squad kommer in så hela gänget är samlat under BTC-matcherna. Ronda vs. Charlotte vs. Becky mainar (går sist) på Mania förresten, blev klart idag.

1. Beat The Clock: RAW Womens-champ Ronda Rousey vs. Sarah Logan.
Nontitle, förstås. Logan dominerar (efter att hennes polare distraherat Ronda) och gör en Cloverleaf, men Ronda tar sig till repen och gör en armbar i en tjusig counter, sätter elbow rakt i nyllet och avslutar med armbar efter 1:25 som blir tiden att slå. 1/2*

2. Beat The Clock: Charlotte vs. Ruby Riott.
De dödar tid fram tills Ruby blockerar Natural Selection och gör flatliner, men Charlotte knycklar in henne i figure-eight när tidsgränsen går ut efter 1:25. NR

3. Beat The Clock: Becky Lynch vs. Liv Morgan.
Charlotte big bootar Becky innan matchen, men hon insisterar ändå på att domaren ska dra igång den. En användare på F4W-forumet noterar att Liv "may have broken Jinder's record for least amount of time between the bell ringing and the first chinlock being applied". Liv blockerar Disarmer så Becky rullar upp henne för tre efter 1:17 och tar hem BTC-köret. NR

4. IC-champ Bobby Lashley & Jinder Mahal vs. Finn Balor.
Nontitle, men Finn får en titelmatch på Mania om han vinner. Egentligen skulle Lio Rush (som är med in) tagga med Lashley här, men han är skadad (work) efter Brauns powerslam förra veckan. Singh-bröderna är också med in. Finn håller dem på avstånd trots att alla lägger sig i. Han gör en tope på en drös dudes vid ringside innan han avslutar Jinder med Coup de Grace efter 2:18 för att avancera till Mania. Även om jag gärna ser en singelmatch om IC-bältet på Mania antar jag att det blir en multiman-match i vanlig ordning eftersom alla ska med i sant sossemanér. Lashley attackerar Singhs och Jinder efteråt för att de kostade honom matchen. 1/4*

- Elias övar inför Mania genom att lira gura på Time Square. Både detta, och hans kommande framträdande på Mania, känns som en oerhört tråkig utfyllnad. Tyvärr förstörde WWE lite för honom när de vände honom flera gånger utan anledning (vändningarna följdes aldrig upp) så nu har folk slutar engagerat sig.

5. RAW Tag-champs The Revival vs. Ricochet & Aleister Black.
Nontitle. Bra liten match. Facen dominerar innan Rico fastnar i heelhörnan och blir slagpåse. Tag till Black som rensar och folk flyger. Scott Dawson gör Arn Andersons DDT-fint vilket genererar en extra snöflinga. Black Mass på båda samtidigt sätter upp 630 på Dash Wilder för tre efter 5:39. Inget att klaga på här. DAVE REPORT: Revival har sagt upp sig men kontrakten löper ut april 2020 så nu är det helt upp till WWE om de ska gå med på det eller inte. ***

- In-ring-promo med Drew McIntyre, som pratar ner Roman Reigns och säger att hans familj bör avråda honom från att möta honom på Mania. Roman kommer in, säger att han ska ge fan i att nämna hans familj, bråk uppstår och Drew sätter en lowblow och Claymore-kick. Bra sätt att bygga upp en babyface på, låta honom starta slagsmålet och förlora rent. (Kuriosa: Även om Roman och Drew mötts otaliga gånger i tag-matcher har de aldrig haft en singelmatch ihop.)

- Backstage: Dean Ambrose konfronterar Drew vilket sätter upp en Last Man Standing-match senare ikväll eftersom The Lunatic Fringe Jobbing Tour fortsätter.

6. Sasha Banks vs. Natalya.
Bayley och Beth Phoenix är med in. Heatlös match som tydligen behöver en reklampaus mitt i. Nattie gör sin springa-på-ryggen-spot men Sasha sliter tag i foten och knycklar in henne i Bank Statement. Vid första anblicken såg det ut som om Nattie halkade, men det var nog mest för att jag inte för förberedd på att Sasha skulle blockera spotten. Tamina och Nia Jax attackerar för DQ efter 4:38. Heel-beatdown ser ut att hända men facen gör comeback och Beth utför en Glam-slam på Tamina (där Tamina parerar med handen långt före hon borde, vilket jag antar berodde på ett timingmisstag). Idiotpubliken uppmuntrar henne och chantar "YOU STILL GOT IT", men vad har hon egentligen gjort för att visa att hon fortfarande "har det"? Och såvitt jag minns hade hon inga framstående matcher ens som aktiv. Antar att nostalgin kan göra en blind. Segmentet slutar med att Beth ställer sig på ett bälte för att visa Sasha och Bayley att de är ute efter en titelmatch. *

- HOF 2019: Hartfoundation (Bret & Anvil, dock lyser Jimmy Hart med sin frånvaro). Nattie står kvar i ringen när videon visas och gråter efteråt. Fin stund (ingen ironi). Dock stör jag mig på det fåniga i att kommentatorerna ger cred till Yahoo Sports för "scoopet", men det har ju sin förklaring i att WWE vill framstå som legitimt företag som media faktiskt bryr sig om. Detta känns bara desperat.

- RIB intervjuar Kurt Angle, som är redo både för ikväll och Mania när Baron Corbin avbryter för tjafs. DAVE REPORT: Kurt har full frihet gällande sina sista motståndare i karriären (vilket förmodligen förklarar Gable, Styles och Joe men inte direkt Crews och Corbin).

- RIB intervjuar Sasha och Bayley, som minsann inte är fega utan utmanar "alla" (antar de menar både Nattie & Beth samt Nia & Tamina) i en titelmatch på Mania.

- A Moment of Bliss med Braun som gäst. SNL-dudesen dyker upp på Titan-Tron och luras att delta i ARMBAR på Mania så Braun kan lägga vantarna på dem lagligt. Hade jag känt till dem hade jag kanske brytt mig om detta. Sedan när innebär Alexas värdskap på Mania att hon även kan boka matcher där?

- Elias dricker te på Time Square när någon lägger ett mynt i hans kopp (folk tror han är en tiggare lol rotfl lol lol lol etc). Han inser att han kan tjäna stålar på detta så han fortsätter spela för mynt. Vilken WWE-stjärna.

7. Apollo Crews vs. Baron Corbin.
Välkommen till 50/50-bokningen eftersom Corbin måste ha sin hetta tillbaka. Japp, istället för att bara strunta i att boka honom i matcher fram till Mania eller bara låta honom gå en (1) match mot Crews. Denna var dock bättre än förra veckan. Crews flyger och får två med en frogsplash men Corbin avslutar med End of Days efter 2:50. han gör ytterligare en End of Days efteråt. *

- Seth Rollins in med den vanliga promon, och Paul Heyman avbryter med sin vanliga harang och det slutar med att Seth konfronterar honom och Heyman börjar direkt skylla ifrån sig ("Det var Brock som sa jag skulle säga detta, jag är bara hans representant, jag hoppas du vinner på Mania!") vilket var det enda roliga med hela segmentet. Om man i framtiden skulle YouTuba segmentet och se det kallt (i ett vakuum) skulle nog de flesta hålla med om att det var ett välproducerat segment men problemet är att det är ungefär likadant som alla deras andra pratsegment inför Mania så denna inte sticker ut ur mängden.

8. US-champ Samoa Joe vs. Kurt Angle.
Nontitle. Detta lanseras som Kurts sista RAW-match. Så Joe ikväll och AJ Styles på SDL men det är BARON CORBIN som han möter på Mania? Fantastiskt. Påminner, även om detta är i betydligt större skala, om när Sin Cara mötte Daniel Bryan på TV för att hypa SICA vs. Chavo Guerrero på PPV. Nåväl. Det är sorgligt att se Kurt numera, det syns tydligt att han behöver bli buren och att han brottas i slowmotion så Joe måste lugna sig för att inte spots ska misstimas. Joe gör plancha. Kurt med tre germans och Angleslam för två. Han gör vad som i teorin är en missile-dropkick. Joe gör Kokina-clutch och Kurt inser att han inte når repen så han faller bakåt ala Bret/Piper för tre efter 5:34. Som stort fan av Kurt sedan nitton år tillbaka (blev fan av honom på No Way Out i februari 2000) skulle jag vara nöjd om jag aldrig set honom i ringen igen för detta var nästan patetiskt. 1/2*

- HHH med in-ring-promo iförd skinnjacka så vi vet att det är Sports Entertainern och inte "Executive Vice President of Talent, Live Events and Creative for WWE since 2013, as well as being the founder and senior producer of NXT"-slipsnissen Paul Levesque som pratar. Ganska kul promo måste tilläggas. Först tycker han det är imponerande att fansen orkade stå upp i pausen (han kommer in, paus, och sen började han promon) och sen får han inte ut kuvertet han har i fickan och säger då "I'm doing the job to the envelope". Säga vad man vill om honom men han är ett proffs och kan improvisera. Kuvertet innehåller ett brev från Dave (Batista, inte Meltzer, även om det hade varit roligare) där han kräver att HHHs karriär också är på spel. Batista insåg inte förrän nu att HHH bildade Evolution bara för att behålla titeln längre. HHH gör sig rolig över detta eftersom det borde han förstått för längesen. Han gör narr av Batistas "give me what I want"-tjafs och citerar Spice Girls Wannabe och säger att han ser igenom Batistas plan (att komma med så överdrivna krav att HHH backade) men han går med på att sätta karriären på spel. Detta gillade jag.

- Någon snor Elias hopskramlade mynt och gitarrfodral i ännu mer "komedi"-bokning.

9. LMS: Dean Ambrose vs. Drew McIntyre.
Bara en LMS-match i högen. McIntyre använder kendostick i ögat (som en vink till förra matchen) och trappa som vapen. Han slingshottar Ambrose från under ringen in i järnbalkarna i en udda spot. Renee ber Dean "stay down" för att visa att hon är mån om honom, men det låter inte trovärdigt alls eftersom hon säger det i samma tonfall som allt annat hon säger. Det är ganska fascinerande hur hon kunde gå från en fantastiskt bra intervjuare till en usel kommentator. McIntyre sätter en stol i hörnan men åker in i den själv, och Dirty Deeds håller honom nere till strax före tio. Ambroses big boot missar med en decimeter men säljs ändå. Ambrose sliter in ett bord men knuffas in i det själv. Han kommer upp strax före tio men äter en Claymore-kick som håller honom nere i tio sekunder så Drew vinner efter 6:29. Dave och Bryan gillade matchen men inte finishen, jag tycker tvärtom; matchen var inget vidare men bra finish för att få över Claymore-kick som ett mördargrepp. 1/2*

- Nästa vecka: Becky, Ronda & Charlotte vs. Riott Squad (där hon/de som vägrar samarbeta med de andra avbokas från Mania) samt Brock Lesnar.

SLUTSATS: Rico/Black vs. Revival och HHHs promo var höjdpunkterna ikväll på ett annars tämligen blekt avsnitt.

(Den här recensionen skrevs 2019-03-26.)
sebbe

InläggPostat: 02 apr 2019 15:36    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-04-01

- Sista rycket inför Mania.

- Stephanie inleder med en promo där hon bokar in sig själv i maineventet på Mania men säger direkt att det bara är en (dåligt) första april-skämt. Och JAG har usla skämt? Istället säger hon att vinnaren går hem från matchen med båda bältena, ungefär som väntat. Skönt om de äntligen förenar bältena till ett enda, dam-divisonen har inte tillräckligt med brottare i toppen för två mästare.

- Brock Lesnar och Paul Heyman in för det vanliga tjatet innan Seth Rollins dundrar in, lowblowar Brock två gånger, sätter Superkick och Blackout för att avsluta segmentet. Inget bra eller dåligt segment, bara där och ett i högen. Kändes som om allt gick på rutin. DAVE REPORT: Innan showen var det tänkt att Brock skulle dominera Seth i segmentet, men strax före ändrade Vince sig och lät Seth gå över här.

- RIB intervjuar Seth, som är medveten om att en lowblow på Mania betyder diskning och inget bälte.

1. Sasha Banks, Bayley & Beth Phoenix & Natalya vs. Nia Jax, Tamina & Ilconics.
Renee noterar att Beth är "in action for the first time in six years" även om hon deltog i förra årets Rumble. Jag spolade tillbaka för att höra om hon sa "på TV", "på RAW" eller något liknande, men icke. Enligt Renee är detta första gången sen 2012 Beth är "i action". Sasha och Peyton börjar direkt med att botcha en springboard-armdrag medan kommentatorerna ramlar över varandra i tävlan över att hypa Mania-matchen. Facen har samarbetssvårigheter under hela matchen; Först taggar Sasha in sig själv så Beth inte kan börja brottas, och lite senare knuffar Beth undan henne så hon själv kan ta den heta taggen från Bayley och rensa. Renee säger "She's not missing a step!" om Beth samtidigt som Beth snubblar igenom spots. Det blir kaos och Beth spearar Tamina genom barrikaden i spot som alla såg komma en halvtimme före den gjordes. Publiken chantar "YOU STILL GOT IT!". Uppmuntra henne inte! Alla de andra deltagarna i matchen stannar upp och ser bedrövelsen innan Beth avslutar Peyton med Glam-slam efter 7:45. Detta gjorde mig inte mer sugen på deras Mania-match än jag redan var, vilket inte var speciellt mycket. DUD

- Batista in för att peka på Titan-Tron som visar en video som går ut att HHH aldrig besegrat Batista. Därefter öppnar Dave munnen och hans enda replik är: "Hunter, kiss my ass." Han är heel men skakar ändå tass med fansen på väg ut. Fängslande dramatik, som HHH kallar det på konferenssamtalen.

- Elias med en promo utanför MetLife Stadium om att alla kommer prata om honom efter söndag.

2. Apollo Crews vs. Jinder Mahal.
Ett gäng dudes står utanför ringen för att hypa ARMBAR på Mania, en match en användare på F4W-forumet så passande kallar "Catering Cup" eftersom den bara innehåller folk som i regel bara sitter vid cateringen backstage under RAW/SDL. Jinder fortsätter slå nya rekord i minst antal sekunder in i matchen innan han gör en headlock. Crews gör comeback och avslutar med frogsplash efter 1:35. Alla börjar slåss, Titus O'Neil får skina (undrar om detta var ett sätt att göra Batista lycklig, som är bra vän privat med Titus) innan Jinder dumpar honom, men Crews skickar ut Jinder och Singhs och avslutar med att posera vid bucklan. NR

- Kurt Angle med en farväl-promo. Han bär en tröja med texten "You Suck, Thank You", vilket tar wrestlingtröjorna till en ännu mer smaklös nivå än vanligt. Vi får en väldigt välproducerad video om Kurts (WWE-)karriär med tillhörande "THANK YOU"-chants från publiken. Kurt är djupt rörd, säkert inte bara för publikens respons utan även för att karriärens slut strax blivit konkret. Baron Corbin kommer in och säger att pensioneringen var på tiden och kallar honom relik. Kurt replikerar att han gärna kickar hans rumpa HÄR OCH NU, Corbin teasar att acceptera men går såklart ut igen vilket alla förmodligen insåg han skulle göra. Han vill vänta till Mania. Rey Mysterio, Kurts motståndare ikväll, dundrar in och vill lära Corbin en läxa och utmanar honom till en match. Corbin vill inte, men åker på West Coast Pop och Angleslam så han bailar. Inte världens bästa segment men klart bättre än att behöva se Kurt brottas.

- RIB intervjuar Charlotte.

3. RAW Tag-champs The Revival vs. Ricochet & Aleister Black.
Titelmatch. Kort och koncis TV-match. Hetta på båda babyfacen. Dash Wilder sätter en Tornado-DDT via barrikaden på Black. Rico dyker ut över hörnan och ner på The Revival. Rico teasar att åka på en countout, och precis innan han ska slänga sig in i ringen håller Scott Dawson honom kvar utanför så Revival vinner på countout efter 8:42. Black Mass och 630 av babyfacen efteråt. DAVE REPORT: Tydligen är det, håll i hatten nu, Zack Ryder & Curt Hawkins som ska utmana Revival om bältena på Mania. **

- RIB intervjuar Ronda Rousey, som skuggboxas och är PISSED.

- Backstage: Alexa Bliss pratar med EC3 (som öppnar munnen för första gången på MR) och Tyler Breeze. De skrattar åt SNL-dudesens sketcher och Braun Strowman tror såklart de skrattar åt honom men Breeze försöker rädda genom att peka på två jobbers och säger att det var dem de skrattade åt. Braun surnar till och utmanar soporna till en handikapp-match ikväll där han skiter i vad de heter men låtsas de är Michael Che och Colin Jost för att komma i rätt stämning inför ARMBAR.

- RIB intervjuar Roman Reigns, som blir påhoppad av Drew McIntyre.

- RIB intervjuar Becky Lynch.

4. Becky Lynch, Ronda Rousey & Charlotte vs. Riott Squad.
Om någon i faceteamet vägrar samarbeta med de andra avbokas hon från Mania. Mer angle än match förstås. Ronda/Becky/Charlotte tvingas motvilligt samarbeta men gör det för att inte avbokas från Mania. Rondas enda spot i matchen är en kort armbar på Liv Morgan för tapout efter 4:21. Sen brakar helvetet löst. Ronda attackerar Charlotte direkt när matchen är över, och även Becky lägger sig i. Vakter och poliser försöker ingripa men blir nedslagna de också, och det slutar med att samtliga tre damer arresteras medan Cole skriker att de "trying to separate these men!". Måste ge Cole cred för att vara modern nog att inte förutsätta att de är damer. Becky och Ronda sätts i baksätet på samma polisbil, vilket låter oerhört logiskt efter att polisen haft enorma problem med att få dem att sluta slåss med varandra. Ronda sparkar sönder en ruta och snor en bil, men stoppas innan hon hinner köra iväg. Slutligen får poliserna kontroll över situationen. Inte världens bästa segment men klart annorlunda, och tydligen fick det stående ovationer av publiken efteråt. Även om manuset var corny skötte sig alla tre exemplariskt. NR

5. Chad Gable & Bobby Roode vs. Heavy Machinery.
Lacey Simpson kommer in efter sextio sekunder för att göra sin grej, och The Compactor avslutar Gable efter 3:03. Ren utfyllnad, men det såg ut som om de teasar en heelturn för Roode eftersom han såg förbannad ut på Gable efteråt. NR

6. Braun Strowman vs. två jobbers.
Braun kastar runt dem och dumpar dem utanför ringen för att hypa ARMBAR. Han gör avalaches gånger två på båda innan han powerslammar båda två samtidigt efter 3:02. Sorry, stöket är nog det mest ointressanta stöket på evigheter. NR

- RIB intervjuar Bobby Lashley och Lio Rush, där Finn Balor dyker upp på Titan-Tron och säger att han kommer vara Demon på Mania. Absolut en bra idé, men varför inte vara det mot Brock?

7. Rey Mysterio vs. Baron Corbin.
Rey kämpar för glatta livet men lyckas inte få ut något sevärt av Corbin. Tvärtom blir det en ganska trist match även om det syns att Rey verkligen försöker göra den bra. 619 sätter upp flying big splash som missar. Rey blockerar powerbomb men äter en Deep Six som konstigt nog avslutar efter 10:04. Kurt dyker upp och får Corbin att tappa i en Anglelock. Detta var botten och damsegmentet borde avslutat showen, av flera skäl (bättre segment, hetare fejd och MAINEVENT PÅ MANIA). DUD

SLUTSATS: Förutom damsegmentet fanns det inget av värde här, och Mania får kämpa för att vara en tiondel så intressant som Takeover.

(Den här recensionen skrevs 2019-04-02.)
sebbe

InläggPostat: 09 apr 2019 14:41    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-04-08

- Dagen efter Mania. Med tanke på att det är drafts nästa vecka vågar de inte dra igång för mycket storylines eftersom de inte har full koll på var de olika brottarna hamnar efter nästa vecka.

- Michael Cole (hes från gårdagen), Corey Graves & Renee Young kommenterar.

- Seth Rollins med en in-ring-promo om vinsten igår. Bra promo. Han säger att Brock och Paul flög till Las Vegas efter showen och han hoppas de stannar där. The New Day kommer in för att vi även ska fira Kofis titelvinst. Big E går ner i spagat! Kofi föreslår en unifieringsmatch mot Seth senare ikväll, och Seth accepterar vilket har screwjob skrivet i pannan. Exakt hur kan de själva välja att unifiera bältena? Känns poänglöst med GMs etc om brottarna själva kan boka hursomhelst ändå.

1. RAW Tag-champs Zack Ryder & Curt Hawkins vs. The Revival.
Titelmatch. Returmatch från igår, även om WWE lovat sluta med automatiska returmatcher. Hetta på Hawkins, tag till Ryder som rensar innan det blir kaos. Shatter Machine ser ut att avsluta Ryder men Hawkins smyger fram och rullar up Scott Dawson för tre efter 6:33. Kortare och koncisare match än igår. På WOR var Bryan säker på att det var Dash Wilder som pinnades men Dave var säker på att det var "Chad Dawson". Ibland är det bara en sådan dag. **

- Baron Corbin in för att skryta om vinsten över Kurt Angle igår. Publiken chantar otrevliga synonymer för "stjärt" och "kan du vara snäll och dämpa rösten en smula?" men själv tycker Corbin att han förtjänar en medalj eftersom han lyckades slå den mycket meriterade Kurt igår. Kurt kommer in och gör Angleslam och Anglelock så han tappar för en bra pop. Varför gjorde de inte detta igår? Lars Sullivan (!) gör sin MR-debut och däckar Kurt med Freak Accident och flying headbutt, men ingen räddar så jag antar att han inte har lika bra vänner som Bret Hart. Bra segment, det drog inte ut på tiden och LARS SULLIVAN debuterar äntligen. Kan bli skoj detta. Dock är det draft nästa vecka så ingen aning om var han, eller någon annan för den delen, hamnar.

2. Bayley vs. Alexa Bliss.
Bliss första TV-match sedan januari men hon har brottas regelbundet på houseshows. Bayley, som inte får någon pop när hon kommer in, teasar att vända heel när hon fuskar uppenbart genom att ta tag i repen när hon ska pinna henne. Bliss avslutar med en DDT efter 2:44. 1/4*

- Becky in för en promo. Lite komiskt att det första Mania-maineventet med kvinnor vanns av en som kallas The Man. Lacey Evans avbryter i sin vanliga spot, men nöjer sig inte med att bara gå ut igen utan vevar till Becky med Woman's Right. Det enda det gjorde var att irritera Becky, ändå är det Laceys finisher btw. Becky slår tillbaka och de behöver separeras i vad jag antar är Beckys första program som champ.

- RIB intervjuar Seth, som säger att Kofi måste vara på topp ikväll om han ska ha minsta chans att vinna.

3. Ricochet & Aleister Black vs. Chad Gable & Bobby Roode.
Cole noterar att Rico & Black är "on a roll" vilket är generöst sagt eftersom de förlorat tre titelmatcher på raken. Rico och Black dyker innan Rico blir slagpåse. Tag till Black som rensar och publiken är så engagerad att de roar sig med vågen under tiden. Roode armbågar domaren av misstag (work), vilket gör att domaren missar att Chad hotshottar Rico så Roode kan få två med en spinebuster. Bra spot. Rico landar på fötter efter Chaos Theory och avslutar Chad med Codebreaker för tre efter 8:05. Roode surnar till och vevar till Rico efteråt innan han sliter med sig Gable ut. **3/4

- Elias ska uppträda ikväll och tänker inte låta någon, inte ens om det är Vince själv, stoppa honom.

- Vi får en video med handdocka med Bray Wyatts röst, så tydligen är han på väg tillbaka. Förhoppningsvis med ny gimmick.

- Här skulle vi ha Dean Ambrose vs. Bobby Lashley i Deans sista WWE-match, men Bobby säger innan matchen att han "tänker ta hand om Renee när du försvinner" vilket får Dean att attackera honom. De slåss vid ringen där Lio Rush distraherar så Bobby spearar honom och chokeslammar honom genom kommentatorbordet. Publiken chantar "THANK YOU, AMBROSE" medan Renee sitter vid sin nedslagne make. Även om jag inte tror de menade något med det, men det skulle inte förvåna mig om Vince bokar en kärlekshistoria mellan Renee och Bobby efter detta bara för att jävlas med Dean.

- Mojo Rawley pratar med sin egen spegelbild igen. Oh, goody, han är kvar.

- Sami Zayn in. Är glad att vara tillbaka och är sugen på att brottas HÄR OCH NU:

4. IC-champ Finn Balor vs. Sami Zayn.
Titelmatch. Inte bara kan de själva bestämma att de ska brottas, de kan tydligen även boka titelmatcher utan att höra med GM först. Fantastiskt. Välbrottad match, men i vanlig ordning har jag svårt att engagera mig i respektmatcher. Båda fintar varandras finishers innan Finn avslutar med Coup de Grace efter 8:31. **1/2

- Sami vänder mot publiken efteråt, säger att det inte alls är kul att vara tillbaka och det är publikens fel som bara kritiserar produkten istället för att bara underhållas. Helt rätt, folk som kritiserar wrestling är riktiga töntar. Antar att detta är en heelturn för honom, kanske därför de slösade hans comeback på en förlust i sin första match tillbaka.

- RIB intervjuar Dana Brooke, som snubblar igenom en promo där hon gratulerar Becky till vinsten och gör klart att hon vill ha en titelmatch.

- Elias uppträder och säger att den som avbryter honom "is a deadman". Precis, Undertaker kommer in till en bra pop. Big boot, chokeslam, Tombstone, goodbye. DAVE REPORT: De är bokade till KSA-showen i juni.

5. Unification: WWE Universal-champ Seth Rollins vs. SDL World-champ Kofi Kingston.
Titelmatch. Precis som väntat blir det inget ordentligt slut på matchen, inte ens WWE vore så dumma att boka en unifieringsmatch och ge oss den samma kväll utan uppbygge och hype. The Bar attackerar för DQ efter 4:33. Graves skriker att de minsann är på SDL och undrar varför de är här ikväll. Precis, WWE är jättenoga med att hålla branden separata. Väntat slut, men jag hade väntat mig ett roligare team, som Undisputed Era eller något. *

- Seth leker Teddy Long med HOLLA, HOLLA ONE MINUTE THERE, PLAYA för att sätta upp...

6. Kofi Kingston & Seth Rollins vs. The Bar.
Publiken är så nöjda över bonusmatchen att de chantar "BULLSHIT" och leker med en badboll under tiden matchen går. Kommentatorerna skyller deras reaktion på The Bar, men det är inte 1984 längre där sådant funkar eftersom alla ändå vet att det är WWE som ligger bakom detta, inte The Bar. Hetta på Seth, tag till Kofi som rensar innan det blir kaos. Kofis Nestea Plunge blockeras eftersom de fångar upp honom men Seth räddar med en plancha i en fin spot. Trouble in Paradise och Blackout avslutar Cesaro efter 5:50. **

SLUTSATS: Ganska lam show överraskningsmässigt. Lars, Sami och UT torde vara de enda namnen som kändes fräscha i sammanhanget. Brottningen var helt klart godkänd ikväll men eftersom det är draft nästa vecka vågar de nog inte dra på alltför mycket här.

(Den här recensionen skrevs 2019-04-09.)
sebbe

InläggPostat: 16 apr 2019 18:19    Rubrik: Svara med citat

RAW 2019-04-15 - Superstar Shakeup

- Shane och Stephanie inleder showen (sedan när är de kayfabe-vänner förresten?) innan The Miz låt spelas, vilket betyder att han draftats till RAW. Oavsett vad man tycker om draft-konceptet tycker jag det kunde gjorts mer högtidligare än såhär. Miz attackerar bakifrån med en stol, men Shane slår tillbaka innan han bailar. Miz har slagit upp ett jack i pannan vilket jag antar var hardway eftersom ingen nämner det. Wow, viken badass han är som attackerar en heel bakifrån med en stol men ÄNDÅ blir nerslagen själv. Och vad är tanken med att ha Miz på RAW när hans reality-show går direkt efter SDL på tisdagar? Och hur kan Shane och Steph ta draften så lättvindigt? Borde inte båda försöka dra till sig de bästa brottarna med alla medel? Istället blir det en familjefest där de samsas som aldrig förr.

1. Curt Hawkins, Zack Ryder, Ricochet & Aleister Black vs. The Revival & Viking Experience.
Viking Experience är War Raiders, som tydligen både vänt heel och bytt namn (inte bara tag-namn, individuellt heter Hanson numera Ivar och Rowe heter Erik). Vad var det för fel på War Raiders? Dessutom har de inga bälten med sig in. Ricochet är den första av alla i matchen att komma in, varpå Cole markar ut och undrar om detta betyder att han är på RAW vilket är starkt sagt eftersom Rico & Black varit på båda showerna i flera veckor. Konstigt att ingen tar draften på allvar? Hetta på Curt, tag till Ryder som rensar. Rough Ryder på Erik ger två i en uppenbar utsparkning eftersom han tittade åt sidan på Ivar som skulle bryta upp fallet. Rico gör en moonsault ut på Scott Dawson, som fångar upp honom i en german för någon spot men de kollapsar bara. Fallout avslutar Ryder efter 9:46. Great, jobba ut Tag-champsen redan, why not liksom? *

- Till RAW: Cedric Alexander. Och lite senare får vi veta att även Eric Young är draftad hit. Antar att WWE drar till med det hårda artilleriet nu när AEW sticker ut hakan.

2. IC-champ Finn Balor vs. Andrade.
Nontitle. Zelina Vega är med in. Bra match. Zelina lägger sig i några gånger så till slut lägger Finn alla ridderliga tankar åt sidan och flyger över henne med en tope på Andrade. Zelina sänker honom med en rana vid ringside så Andrade kan avsluta med hammerlock-DDT efter 7:09. **1/2

- Elias spelar men avbryts av Rey Mysterio innan de grovt botchar en springboard-spot. Elias bailar och Lars Sullivan kommer in och mördar Rey med Freak Accident och sit-down-powerbomb. Det här med draften hade blivit ungefär tjugosex och en halv gång bättre om de inte redan hade folk (Lars, Lacey Evans, Rico, Black) som pendlat mellan showerna under flera veckors tid.

3. The Usos vs. Chad Gable & Bobby Roode.
Usos får förvånansvärt nog ingen jättepop när de kommer in. De buas inte ut men får ingen speciellt bra respons heller. Roode och Gable börjar uppenbart bli heel nu; Roode fäller en Uso tidigt i matchen från ringside och Chad drar i tightsen vid ett nearfall lite senare. Hetta på Jey, tag till Jimmy som rensar innan Chad avslutas med en dubbel flying big splash efter 5:23. Ren presentation. *1/2

- A Moment of Bliss med Sami Zayn som gäst. Hans intro spelas tre gånger eftersom publiken nynnar hela låten och han är sjukt över eftersom detta går i Montreal. Så naturligtvis säger han att han ogillar folket där och går ut till ett stort buande i den vanliga WWE-bokningen.

4. WWE Womens Tag-champs Ilconics vs. Naomi & Bayley.
Nontitle. Så Naomi är draftad till RAW (mästarna är på båda). Kort match, B2B sänker Peyton Royce medan Naomi avslutar Billie Kay med split-legged-moonsault efter 1:58 för att fortsätta jobba ut mästarna ikväll. DAVE REPORT: Sasha Banks har fått ledigt ett tag för att komma på vad hon vill göra i fortsättningen, men han tror inte det är speciellt lång tid så hon måste bestämma sig snart. 1/4*

- EC3, som är draftad till RAW, ska möta Braun Strowman men Braun attackerar innan matchen och chokeslammar honom genom scenen. EC3 gjorde ett kanonkarriärval när han lämnade TNA för detta.

5. RAW & SDL Womens-champ Becky Lynch vs. Ruby Riott.
Nontitle. Matchen presenteras av räknuggets eller vad det nu var. Jag minns när Lou Thesz vs. Buddy Rogers stora match i Chicago 1952 sponsrades av hönsbuljontärningar. Good times. Liv Morgan och Sarah Logan är med in och försöker fuska, men Becky tar hand om dem ganska enkelt och avslutar med Disarmer efter 4:45. Vänta, en champ vann sin match, det måste vara en feltolkning av manuset. 1/2*

- RIB intervjuar Drew McIntyre, Bobby Lashley och Baron Corbin, som är redo för sin match ikväll.

- Becky är fortfarande kvar i ringen och Natalya kommer in för att läsa upp Beckys CV innan hon utmanar henne till en titelmatch. Lacey Evans avbryter, dock med en promo för omväxlings skull, där hon säger sig vara draftad till RAW och att hon pratat med McMahons som bokar en förstautmanarmatch (gällande RAW-bältet) HÄR OCH NU:

6. Förstautmanare: Natalya vs. Lacey Evans.
Tredje dam-matchen i rad på en icke-nishad WWE-show, detta måste vara någon form av rekord. Cole noterar Evans bakgrund som militär för vad jag tror är första gången. Ganska tråkig match inför en ointresserad publik. Nattie gör Sharpshooter. Evans gör Woman's Right och avslutar med en fin step-up-moonsault efter 5:04, dock ser det ut som hon träffar Nattie med knäna istället för mage mot mage i bumpet. Lacey har karisma och micskills men brottningen är inte där än. 1/4*

- RIB intervjuar Seth Rollins och Roman Reigns inför maineventet. Seth vill säga vem som är deras partner men Roman tycker de inte ska avslöja det redan nu. Detta kan bli deras sista match på RAW ihop, säger de.

7. AJ Styles, Seth Rollins & Roman Reigns vs. Drew McIntyre, Baron Corbin & Bobby Lashley.
Lio Rush är med in. Ganska bra pop för Styles. Det blir lite skrattretande när Graves drar Styles CV, som var "indies, Japan och sen WWE". Drew gör en stark suplex på Roman som är matchens höjdpunkt. Hetta på Seth, tag till Styles som rensar innan det blir kaos och Lashley äter allas finishers (Blackout, spear och Phenomenal Forearm) för tre efter 9:17. Ordinärt RAW-mainevent. *

SLUTSATS: Det är svårt att säga något generellt om draften i och med att vi har ytterligare en sådan imorgon på SDL, men hursomhelst är det svårt att känna någon direkt glädje över att folk som redan nu pendlar mellan showerna varje vecka draftas till en specifik show.

För övrigt är RAW alldeles för långt. Så det så.

(Den här recensionen skrevs 2019-04-16.)
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> WWE RAW Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet