Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Smackville 2019 (2019-07-27)

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> WWEN-shower
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 28 jul 2019 15:05    Rubrik: Smackville 2019 (2019-07-27) Svara med citat

Smackville 2019 (2019-07-27)

- "Anyone gonna watch this shit?" - användare på F4W-forumet.

- En timme livesändning från en houseshow, varken mer eller mindre. Men jag gillar konceptet och önskar de gjorde mer sådant! (En användare på F4W-forumet noterade att detta antagligen var en testkörning för hur nya WWENs uppdatering fungerar vid livesändning, något jag inte själv tänkt på men som faktiskt låter logiskt. Klart bättre att köra första liveshowen här istället för Summerslam.)

- Både Xavier Woods & Big E vs. två icke namngivna motståndare (som skulle visa sig vara B-Team) samt Bayley vs. Charlotte vs. Bliss var annonserade för showen men tag-matchen gick före inspelningen och trippelmatchen gick inte alls.

- Tom Phillips & David Otunga kommenterar.

- Finn Balor, som ska möta Shinsuke Nakamura ikväll, är skadad ("undisclosed injury" enligt WWEs Twitter) och därför tror Naka att han kommer vinna på WO ikväll men istället ramlar Ali in för att sätta upp...

1. IC-champ Shinsuke Nakamura vs. Ali.
Titelmatch. Ingen som helst pop för Ali under entrén, antar att de hade väntat sig ett större namn. Inget fel på Ali men han är inte lika stor som Balor och det brukliga i sådana här sammanhang är att ge publiken något bättre och större än det de gick miste om. Tom noterar att Naka vann Royal Rumble 2018 år, något jag nästan alltid hoppar till av att höra eftersom det känns så overkligt med tanke på hur han bokats sedan dess. Något annat Tom säger som får mig att hoppa till - fast nu av cringe-skäl som kidsen säger - är att Ali skadades och inte kunde medverka på "The Elimination Chamber Pay-Per-View Event!". Finns det skitnödigare sätt att prata på än såhär? Nåväl. Ganska ljummen match, både i ringen och hos publiken. Ali hänger i repen och Naka german-suplexar honom samtidigt som han glider ut i ringen i en spot jag nog inte sett förut även om Tom noterar att Naka brukar göra den. Antingen har jag missat det eller så har den bara gjorts på houseshows. Ali sätter Superkick och Tornado-DDT men missat 450 och Naka avslutar med Kinshasa efter 8:03. **

- Samoa Joe är redo för mainet.

- Elias uppträder (sjunger mest om Shane McMahon) för att äta upp lite tid innan Stone Cold Kevin Owens avbryter och föreslår match vilket leder till...

2. Kevin Owens vs. Elias.
Ingen vidare match. Owens är i mitt tycke ett av MRs största höjdpunkter just nu men Elias har jag aldrig förstått tjusningen med. Han är inte dålig men sticker inte heller ut ur mängden på något sätt alls. Publiken är totalt ointresserad under hela matchen. Han gör oldschool till dubbelknä. Owens missar senton. Elias missar flying elbow och Owens avslutar med en Stunner efter 4:45. 1/2*

- RIB intervjuar Kofi, som både dansar och sjunger och verkar inte ha det minsta oro i kroppen över sin titelmatch som kommer gå av stapeln precis närsomhelst. Det är det som är problemet med honom som SDL-champ; hans karaktär tar inget på allvar, inte ens titelmatcher. Att kasta ut pannkakor som någon flamsig Bolibompa-programledare är inget fel i sig, men det bör göras när de inte behöver hypa bältet/titelmatch som något stort. I en sixman mot random halvjobbers, fine. I promos som inte handlar om en match av denna dignitet, fine. Men inte här, det gör bara att bältet ser mesigt ut och hans motståndare ser inte direkt badass ut som inte ens får honom en smula orolig över matchen. The Rock och John Cena hade också mycket komedi i sina matcher, Cena hade generellt sett alldeles för mycket men se hans promo på Head To Head 2006, förmodligen hans bästa promo någonsin. Men den var också superseriös! The Rocks grejer kunde också vara fyllda med humor men han har mer karisma än alla andra människor på hela jorden sammanlagt så det funkade för honom. Här skulle Kofi slutat fjantat sig med dans och sångrapping för en gångs skull och varit mer nedtonad och nervös inför titelmatchen. Men det är väl som vanligt; inget betyder något eftersom oljeshejker betalar miljoner för att få se Repo Man brottas 2019.

3. SDL World-champ Kofi Kingston vs. Dolph Ziggler vs. Samoa Joe.
Titelmatch. Första fallet gäller. Faktiskt bättre än jag trodde den skulle vara. Hade väntat mig trötta spots men här fick de till en bra och dramatisk match, vilket är ganska imponerande med tanke på att till och med min gamla farmor hade kunnat satsa hela pensionen på att Kofi skulle ta hem det. Heelsen samarbetar i början men precis som en Happy Meal-leksak höll det inte länge. Bra nearfalls mot slutet innan Kofi avslutar Joe med Trouble in Paradise efter 12:09 för en artig pop hos en ganska oengagerad publik. **1/2

SLUTSATS: Trevligt koncept, precis lagom långt och efteråt blir man (jag) inte mör i skallen.

Tummen i mitten.

(Den här recensionen skrevs 2019-07-28.)
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> WWEN-shower Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet