Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

DVD: Shawn Michaels - The Showstopper Unreleased (2018)

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> DVD
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 21 aug 2019 19:08    Rubrik: DVD: Shawn Michaels - The Showstopper Unreleased (2018) Svara med citat

DVD - Shawn Michaels - The Showstopper Unreleased (2018)

- Dude, det är Shawn Michaels, vilken mer motivering behöver du till att jag ser den?

- Notera: Jag brukar vara petig med att ha rätt datum på matcherna jag recenserar men här är WWE oense med andra källor om vilka datum som stämmer. WWE har bevisligen gjort missar gällande sådant här innan så ta i åtanke att det kan förekomma fel datum här under.

- Att kalla det osläppta matcher är att leka lite med orden, även om många matcher tekniskt sett inte är släppta på fysiskt format gick de på TV och då försvinner lite av konceptet med att visa hittills "okända" matcher, som Unreleased 1986-95 (skitbra DVD för övrigt).

- DISC 1:

- Mellan några av matcherna har vi lite kommentarer av Shawn varvat med bilder på det han pratar om, men i stort sett är det bara ren utfyllnad som ska föreställa en sorts röd tråd genom hans karriär. Men det blir inte tillräckligt mycket för att det ska vara matnyttigt så de bitarna kan lika gärna hoppas över. Här i första sekvensen blir det även lite NXT-klipp från när han är gästtränare där med ord från några NXT-are (Ricochet, Roderick Strong, Adam Cole).

- Vi börjar med Midnight Rockers:

1. Shawn Michaels & Tim Horner vs. Hector & Chavo Guerrero. (Mid-South TV 1985-01-06, bandat 1985-01-02)
Shawn hade mött Hector & Chavo flertalet gånger innan detta med olika tag-partners. Hector är naturligtvis mest är känd som sin roll som Goobeldy Gooker. Detta är, precis som du kanske anat, rätt tidigt i Shawns karriär. Närmare bestämt tre månader in i karriären. Jim Ross är för övrigt ring-announcer med den mest välkammade frisyren jag någonsin sett. Guerreros bearbetar Horner en stund innan Shawn taggas in. Chavo står för matchens enda roliga spot där han fångar upp Shawn, håller honom i luften i några sekunder och suplexar honom bakåt. Suplex/senton-kombo avslutar Shawn efter 3:06. Inte mer än en jobbermatch. NR

2. Shawn Michaels vs. Jake Roberts. (Mid-South 1985-02-01 TV, bandat 1985-01-30)
Shawn är såklart inte vidare polerad här, men Jake var det desto mer och är den klart stora stjärnan här även om Shawn får in några hopespots till publikens glädje. Jag begrep aldrig vad tanken bakom Jakes karatebyxor var, han är nog den som jag MINST förknippar med kampsport av alla människor i hela världen. Jakes DDT avslutar odramatiskt efter 3:59. *

De här gick bara två singelmatcher ihop (resten var någon enstaka tag-match och resten stök) vilket kan bero på att de i stort sett var face/heel samtidigt när de var i samma förbund.

3. Midnight Rockers vs. Doug Somers & Buddy Rose. (AWA TV 1986-04-01) (troligen bandat 1986-03-13)
Sherri är med heelsen in. Om datumet ovan stämmer var detta bara tredje gången Shawn och Marty taggade ihop, och första gången på TV. De var såklart inte lika tighta som de skulle komma att bli, men faktiskt skapliga för att inte kört så mycket tags ihop förut. Hetta på Marty, tag till Shawn som rensar innan det blir kaos och Marty avslutar Somers med en cross-body efter 7:35. Perfekt TV-main; tillräckligt bra för att inte folk ska känna sig blåsta på ett riktigt mainevent men tillräckligt kort för att man ska vilja se mer. Marty har berättat att Rose var en av hans bästa vänner. (Marty på Why It Ended 2018-05-30.) **

4. AWA Tag-champs Doug Somers & Buddy Rose vs. Midnight Rockers vs. (AWA TV 1986-07-13)
Titelmatch. Sherri är med in här också. Tyvärr en ganska tråkig match, även om det var Rockers största match som team dittills. Kändes liksom helt livlös, inget kul dubbelteaming från Rockers och heelsen gick på autopilot under den långa sekvensen när Shawn var slagpåse. Allt ackompanjerat till en kommentator som utan inlevelse berättar torrt om ALLT som händer i ringen, som om han läste in ett kommentarspår för döva. Marty taggas in och rensar innan han suplexar Somers så Shawn kan sätta en cross-body på honom för tre efter 17:39 och Rockers första Tag-titlar. *1/2

5. Midnight Rockers vs. Dennis Stamp & Brian Knobs. (AWA TV 1987-01-11)
En tunn Brian Knobs iklädd trikå och studsmattegurun Stamp med Patrick Duffyfrisyr! Ja, du hör ju själv hur underbart det är! Åtta snöflingor redan innan matchen ens startat! Kul liten match, mest för att det är roligt att se Knobs som något som liknar en seriös wrestler. Han rör sig dessutom väldigt bra med tanke på hur man (jag) minns honom från senare år. Shawn står på Martys axlar och levererar en flying elbow som avslutar Knobs efter 5:30. *

- Över till WWF:

6. The Rockers vs. Fabulous Rougeaus. (WWF PTW 1988-10-25, bandat 1988-10-06)
Denna tog jag för inte så längesedan så jag kopierar från PTW-recensionen: "Rockers dubbelteamar Jacques innan Shawn blir face-in-peril. Blind tag får igång publiken och den riktiga får igång dem ännu mer. Marty rensar och gör en flying fistdrop på Jacques. Raymond ska drämma till honom med megafonen men domaren upptäcker det och diskar dem efter 11:32." **1/4

7. WWF Tag-champs Demolition vs. The Rockers. (WWF PTW 1988-11-01, bandat 1988-10-24)
Ytterligare en match jag recenserat för inte så längesedan: "Titelmatch. Mr. Fuji är med in. Ingen märkvärdig match i sig, men var historisk av två skäl; Dels var det första titelmatchen för både Shawn och Marty i WWF och för det andra var det den första Vintage-matchen Eurosport visade med Hoa & Bruno (eller ja, Hoa & Axklo eftersom Bruno satt fast på tåget en stund in i programmet). Hyfsad match, ingen match jag skulle rekommendera men den var inte dålig. Rockers dubbelteamar Demos innan Marty blir slagpåse. Tag till Shawn som knappt hinner rensa innan Ax drar ner repet så han bumpar ut och blir slagpåse han också. Tag till Marty som rensar, och Rockers försöker avsluta Smash genom en flying big splash av Shawn (från Martys axlar) men Ax bryter fallet. Domaren motar ut Marty varpå Smash däckar Marty med en clothesline så Ax kan pinna honom efter 12:29." **1/2

8. The Rockers vs. Brainbusters från Boston 1989-01-13.
Från min recension: "Efter tio minuters jämn match blir det hetta på Marty. Tag till Shawn som rensar och Rockers gör dubbla Superkicks, vilket Rod kallar "back heelkick". Shawn suplexar Tully men Arn håller fast Shawns fötter så Tully faller över honom för tre efter 15:16. Bra match." ***1/2

9. The Rockers vs. Hartfoundation. (WWF 1989-12-14)
Jag är som bekant inget fan av respektmatcher (face vs. face) och denna är ingen undantag, snarare textboksexempel på varför. Respektmatcher tenderar att bli väldigt tråkiga även om de är bra rent tekniskt, och denna bockar av båda rutorna. Harts tar dock rollen som heels efter ungefär tretton minuter när Bret sparkar Shawn i ryggen (se hur bra domaren vänder sig bort innan sparken för att inte se den) och bearbetar honom en stund. Marty taggas in och rensar och det slutar med att alla fyra är i ringen samtidigt för en time-limit-draw efter 21:16 (antar att de skulle gå för 20:00). *

10. The Rockers vs. Orient Express. (WWF 1990-04-29)
Dark match från en PTW-taping. Mr. Fuji är med in. Stabil match men ganska basic. Hetta på Shawn, tag till Marty som rensar och Orient Express åker på en countout efter 9:32. **1/2

11. WWF Tag-champs Demolition vs. The Rockers. (WWF 1990-06-05)
Titelmatch. Ännu en dark match. Demos representeras här av Smash och Crush medan Ax är med in. Bra match, bättre än väntat och alla verkade motiverade. Hetta på Shawn och het tag till Marty. Dubbel Superkick sätter upp dubbel flying fistdrop på Smash men Crush räddar. I kaoset rullar Shawn upp Smash men Ax clotheslinar honom så Smash kan pinna honom efter 9:00. **3/4

12. The Rockers vs. Natural Disasters. (WWF Challenge 1991-11-04, bandat 1991-10-01)
Jimmy Hart är med in. Förvånansvärt bra match här också. Disasters säljer övertygande och får Rockers att se väldigt bra ut i början utan att det ser fånigt ut. Rockers tar dem på snabbhet och vighet innan Shawn fastnar i en bodyslam av Quake. Marty försöker rädda situationen men råkar dropkicka Typhoon rakt in i honom istället. Marty surnar till på Jimmy och jagar ut honom ur ringside vilket lämnar Shawn kan själv att avslutas med rövsplash/big splash efter 4:36. Shawn får ett utbrott efteråt för att bygga vidare på Rockers splitt. Perfekt bokad match som var precis så lång den borde vara. **1/2

Detta var enda mötet mellan teamen, och i stort sett var det bara i stök Rockers mötte dem förutom här.

13. WWF Tag-champs Legion of Doom vs. The Rockers. (WWF Superstars 1991-12-28, bandat 1991-12-04)
Titelmatch. Kort och koncis match som aldrig hann bli tråkig (respektmatch, remember?). Enda mötet mellan teamen, vilket inte är så konstigt eftersom båda var faces. Fartfylld match som slutar med att Animal går för en powerslam på Marty, Shawn tänker rädda genom att dropkicka Marty så Animal faller bakåt med Marty över sig men Animal hinner vända sig så Shawns dropkick träffar ANIMAL som därmed kan slutföra sin powerslam för tre efter 3:30. Jäkligt briljant finish. Shawn och Marty tjafsar efteråt för att fortsätta splitten. **

- DISC 2:

- Klipp av heelturnen, och jag älskar hur Bobby Heenan säger att "de inte är något utan den andre", heelturnen sker och Bobby DIREKT brister ut att "jag visste att han skulle göra så!"

14. Jimmy Snuka vs. Shawn Michaels. (WWF 1992-01-31)
Dagen innan möttes de på en houseshow i vad som kom att bli Shawns första match som heel mot en ickejobber. Några dagar innan detta bandades tre jobbermatcher med Shawn som visades månaden efter, så detta är den första TV-sända matchen med Shawn som heel. Någonsin. Jag recenserade denna i Snukas WWEN-samling så jag lånar från mig själv: "Shawns låt är något i stil med Rick Martel/Lex Luger (Narcissist) låtar. Ganska intetsägande match, eftersom det är en houseshow drar de ut på det och dödar tid med restholds och liknande. Shawn bumpar ut i matchens enda bra spot, och efter ett tags dominerande gör Snuka comeback men blir utknäad ut ringen, och Shawn avslutar med Superkick och Teardrop-suplex efter 12:22." *1/2

- Piper's Pit med Shawn som gäst (såklart, det vore ju konstigt annars) i ett dark segment. Sherri är också med in. Känns mest som ren utfyllnad då Piper ber publiken ställa lama frågor till Shawn, som svarar men hans mick är så dålig att svaret knappt hörs. Shawn kaxar upp sig och Piper kallar honom bortskämd snorunge innan segmentet slutar. Antar att detta (och en Piper's Pit med Brooklyn Brawler) bara bandades för att Piper råkade vara på tapingen eftersom detta var efter han lämnat förbundet efter Mania 8. (1992-04-29)

15. IC-champ Shawn Michaels vs. Mr. Perfect. (WWF 1993-04-05)
Titelmatch. Sedvanligt okej match mellan dessa, och precis som vanligt underlevererar den. Ref-bump (Fonzie) och Perfect-Plex avslutar efter 5:43 när Earl Hebner kutar in och räknar. Earl och Hebner tjafsar om det ska räknas, och det är kul att se när Shawn försöker lägga sig i deras vilda diskussion och blir knuffad för besväret så han bumpar rejält. Perfect tar bältet och sticker btw. **1/4

16. WWF Tag-champs Shawn Michaels & Diesel vs. Headshrinkers. (WWF 1994-08-30)
Titelmatch. Afa är med in. Jag skrev en halv roman om denna (se nedan) innan jag insåg att det var returmatchen två dagar efter titelbytet istället för själva titelbytet, men eftersom det ändå har relevans för matchen låter jag texten vara som den är. Nåväl. Bra match! Alla levererar och jag sitter med ett fånigt leende på läpparna eftersom jag äntligen får se matchen, även om det är returmatchen. Headshrinkers dominerar innan Fatu blir slagpåse. Tag till Samu som rensar. Ref-bump och Shawn däckar Fatu med ena bältet... tror han. Fatu no-säljer och använder själv bältet som vapen men lägligt nog vaknar domaren då och diskar honom efter 12:18. Antar att min härliga nostalgikänsla smetar av sig i betyget. ***

En helig graal för mig. 1994 följde jag WWE via deras egen tidning (såg alltså i princip inga rörliga bilder från WWF från Femman slutade visa 1994 till sommaren 1996) så denna såg jag bara bilder av. Titelbyten må vara vanligt förekommande idag men 1994 var det något speciellt och denna etsade sig fast i minnet som något jag bara MÅSTE se av någon anledning.

Jag har alltid trott att bältet skiftade ägare för att Samu sa upp sig veckan innan Summerslam, men jag hittade inget om det i WON från den här tiden. Vid en närmare koll nämndes inte hans namn ALLS i något utöver matchresultat förrän i oktober då det står att han "appear to be gone as [he] no-showed Los Angeles and Boston over the weekend with no explanation". Han höll sig undan även efter att WWF gått ut med att Barbarian (som Sionne) skulle vara en del av Headshrinkers som ett tremanna-team (tänk Freebirds eller The New Day) även om han aldrig skulle visa sig i förbundet igen förrän en dark match i december 1995. Om det kan kallas att visa sig igen. Och enligt Cagematch brottades hans ytterst sparsamt efter detta så jag antar att han bara var trött på det. (WON 1994-10-03)

- Todd Pettengill intervjuar Shawn och Sid inför Mania 11 innan Diesel konfronterar dem. Inget märkvärdigt. (1995-03-28)

17. KOTR-kvalificeringsmatch: Shawn Michaels vs. King Kong Bundy. (WWF RAW 1995-05-22, bandat 1995-05-15)
Ted DiBiase är med in. Jag tyckte alltid att Bundy kändes som en anakronism i WWF 1994-95, han kom från en helt annat tidsålder än andra som kom tillbaka under den tiden (Quake, Typhoon, DiBiase, Barbarian) ioch kändes bara malplacerad. Okej match, Shawn stylar och är den klara stjärnan här. Inte så konstigt eftersom han pushades medan Bundy bara var här för att få över folk. Shawn kommer ur en bearhug och avslutar med en Superkick efter 6:03. Båda gjorde sina roller väldigt bra. Efteråt kommer Bam Bam Bigelow och Diesel in, och Bigelow får dem att göra sin high-five för att återuppta sin vänskap nu när båda är faces. Lite gulligt. Något som inte var lika gulligt var att Bigelow blev bitter av Shawns faceturn, och för att sammanfatta: Han gick med på LT-matchen på Mania för att han i gengäld skulle få vända face och pushas, men efter Mania vändes Shawn också som fick all fokus så Bigelow hamnade som bäst som förbundets femte högsta babyface (efter Diesel, Shawn, Bret och Taker) eller ännu lägre beroende på hur man ser Razor Ramon. *1/2

18. Shawn Michaels & Bret Hart vs. Jacob & Eli Blu. (WWF 1995-07-24)
Uncle Zeb är med in. Ganska trist match men kul som kuriosa (vilket är vad utgåvan förmedlar). Bret och Shawn går på autopilot (speciellt Bret) men Blu Brothers verkar ha arbetsskorna på sig. Mest armlås de första minuterna. Hetta på Shawn, tag till Bret som rensar innan det blir kaos och Sharpshooter avslutar den ena efter 8:09. Detta var enda gången Bret var i ringen med Blu Bros, Shawn mötte dem i några Battle Royals också. *

19. Elimination: Shawn Michaels, Diesel & Undertaker vs. Sycho Sid, Tatanka & Kama. (WWF 1995-07-25)
Paul Bearer och Ted DiBiase är med in. Det märks att detta var en dark match eftersom alla tar det ganska lugnt. Det tar säkert tre minuter innan de ens börjar slåss, först gormar de till varandra och taggar in och ut några gånger för att döda tid. Efter trettio sekunders total wrestling i matchen big bootar Diesel Tatanka för tre efter 4:22. Diesel blir diskad efter 6:00 efter att inte lytt Earl Hebners order. Lamt. Shawn är slagpåse och taggar in UT som rensar bra. HÖG clothesline på Kama innan båda äter en dubbel countout efter 9:23 för att lämna Shawn vs. Sid kvar. Sid dominerar men Shawn avslutar med en Superkick från ingenstans efter 10:44. **

- Shawn vinner bältet från Bret.

20. WWF World-champ Shawn Michaels vs. 123 Kid. (WWF Superstars 1996-04-27, bandat 1996-04-02)
Titelmatch. Jose Lothario och Ted DiBiase är med in. Skaplig match, båda känns motiverade men ändå lossnar det inte riktigt. Tror det bottnar i att Shawn aldrig såg ut att vara i tillräckligt mycket underläge så det blev riktigt dramatiskt. Superkick avslutar efter 7:14. **1/2

- Steve Austin hoppar på Shawn efteråt för att sätta upp...

21. WWF World-champ Shawn Michaels vs. Steve Austin. (WWF 1996-04-30)
Titelmatch. Jose och Teddy är med in här också. Märkligt att se Austins intro utan att höra glaset och låten man är van vid. Hyfsad match, tyvärr mest restholds de första sju minuterna innan de sätter fart för några minuters bra brottning innan Superkick avslutar efter 12:04. **1/4

22. WWF World-champ Shawn Michaels vs. Yokozuna. (WWF 1996-05-10)
Titelmatch. Från Kuwait, där vi även får ett "SHAWN MICHAELS"-chant, något jag nog aldrig hört innan. Yoko är tre Plopp från fyrsiffrigt på vågen men är ändå smidig i ringen och tar sig upp ganska lätt, vilket är riktigt imponerande. Detta var mainet för kvällen så därför är den mer utdragen än den borde varit med tanke på kvalitén. Den hade gjort sig betydligt bättre som en fartfylld femminutersmatch. Yoko med nervehold äter upp halva matchen (känns det som) och de upprepar spots flera gånger innan Yoko missar legdrop och Shawn avslutar med Superkick (som kameran missar) efter 14:55. Eftersom detta var efter Yokos faceturn kramas de om efteråt innan Yoko JOGGAR ut ur ringside. Otroligt. 1/2*

23. WWF World-champ Shawn Michaels vs. Justin Hawk Bradshaw. (WWF Superstars 1996-09-29, bandat 1996-09-24)
Nontitle. Jose och Zeb är med in. Kul liten match där båda arbetar hårt innan Shawn tar hem vinsten med en Superkick efter 6:13. **

24. WWF World-champ Shawn Michaels vs. Vader. (WWF 1996-09-24)
Titelmatch. Bandad på samma taping som Bradshaw-matchen för övrigt. Jose och Corny är med in. Ren komedimatch fast utan komedi. De bryr sig inte ens om att göra en riktig match utan de genomför sina spots med vänsterhanden innan Shawns Superkick avslutar efter 2:56. Och sen undrar WWE varför Vader inte togs på allvar längre? DUD

25. WWF World-champ Shawn Michaels vs. Brooklyn Brawler. (WWF 1997-11-15)
Titelmatch, och mer om det nedan. HHH och Chyna är med in. Filmad med handkamera så det skakar rejält mellan varven. Konstigt att se Brawler som babyface förresten. HHH distraherar domaren varpå Chyna smyger in och ranar Brawler (rakt på huvudet, ouch!) så Shawn kan avsluta med en Superkick efter 7:21 (Cagematch säger 15:00 så uppenbarligen var halva bortklippt här). Yep, fusk för att besegra Brooklyn Brawler! *

Jag ser hur du höjer på ögonbrynen och undrar hur i allsin dar Brawler lyckades få en titelmatch, och lyckligtvis redde han ut det på Talk is Jericho (#287, 2016-09-30): Ken Shamrock skulle vinna en Battle Royal och möta Bret Hart om bältet, men Ken skadades och kunde inte delta i stöket. Vince var upptagen och när han fick reda på att Ken var skadad sa han att Brawler skulle vinna stöket då han var en lokal wrestler (detta var i New York). Han glömde tydligen att vinnaren skulle möta Shawn om bältet på nästa show. Montreal ägde rum mellan showerna så när Brawler skulle få sin match var Shawn mästare. Brawler säger att Shawn gjorde allt för att han skulle se bra ut, vilket kändes märkligt med tanke på hur jobbig Shawn var vid tillfället.

- DISC 3:

- Shawn vinner bältet för sista gången från HHH.

26. WWE World-champ Shawn Michaels vs. Rob Van Dam. (WWE RAW 2002-11-25)
Titelmatch. Shawns första TV-match på nästan fem år (senaste var mot Owen Hart i december 1997). Tycker inte de hade någon vidare kemi här, fleras spots var trubbiga och jag tror inte det var någon som slarvade utan snarare att deras stilar var väldigt olika. Shawn bearbetar benet, vilket hade funkat bättre om det inte var en respektmatch eftersom utan en heel som gör det blir det bara platt. RVD får två med en Rolling Thunder varpå Jerry Lawler blir djupt chockerad och undrar hur i allsin dar han kunde sparka ur. Kanske för att den avslutat lika många matcher som Dolph Zigglers Fameasser eller Matt Hardys Side Effect? RVD sätter frogsplash men HHH sliter ut honom för DQ efter 8:54. Pedigree på golvet och därför gör HHH en backbreaker på Shawn rakt på en stol. Det finurliga med detta var att alla visste att Shawn hade en kass rygg och därför köpte de storyn helt och hållet, även om de såklart visste det var work. Att han hade problem med ryggen var ingen hemlighet. Men något som däremot borde förblivit en hemlighet är den här matchen som inte var bra alls. *1/2

27. Shawn Michaels vs. Chris Jericho. (WWE RAW 2003-07-21)
Skaplig TV-match men långt ifrån den kvalitén de brukade ha annars. Troligen för att denna var på TV och var en smula överbokad då både Ric Flair och Randy Orton kommer in under matchen, samt både ref-bump och vapen. Lite lustigt att Coach och Lawler ber tittarna om ursäkt för att de bröt mitt i matchen för reklam. Jericho hoppar in i en dropkick, en spot som Shawn väldigt sällan gjorde efter Rockers-dagarna. Han flög mycket och utförde många sparkar men sällan vanliga dropkicks. Eller som Lawler kallar den: "En dubbel SCM!" Domaren knuffas till av misstag och Jericho lowblowar Shawn när domaren är distraherad. Jericho tar in en stol men får den Superkickad in i nyllet. Ric distraherar domaren så Orton kan smyga in och RKOa Shawn på en stol för två i en bra pop innan Walls avslutar efter 21:21. ***

28. Shawn Michaels vs. Christian. (WWE RAW 2004-10-04)
Tyson Tomko är med in men är helt anonym innan han Superkickas och får hjälp ut ur ringside. Inget fel på arbetet men det lyfter inte riktigt. Superkick avslutar rent som Påvens pisstest efter 10:56. **

29. Shawn Michaels vs. Ric Flair. (WWE RAW 2005-02-07, bandat 2005-02-04)
Taping från Japan för ovanlighetens skull. De gör precis den matchen man kunde tänka sig, i alla fall om man tänker på att det är 2005, mned de sedvanliga spotsen innan Shawns Superkick avslutar efter 8:33. **

30. Shawn Michaels & Batista vs. HHH & Edge. (WWE 2005-03-21)
Dark match efter RAW, det är PRECIS SÅNT HÄR jag vill se på DVDn. Mer comedy än wrestling och de gormar åt varandra i två minuter innan matchens ens börjar, och när den väl börjar tar det cirka 5:30 innan de ens rör varandra. HHH blir PISSED eftersom Batista poserar med hans bälte två veckor innan Mania, vilket såklart genererar ett stort jubel från publiken. Av alla de som HHH hade ett finger med i leken för att få över (Batista, Orton, Benoit, Roman) lyckades han absolut bäst med Batista, som var GENUINT över och lyckades förvalta det bättre än någon av de andra. I Ortons fall blev han över men det var efter en sväng som heel igen, och Benoit nådde aldrig samma höjder igen. Nåväl. HHH vill fajtas med Shawn, men Shawn taggar in Batista och då känner HHH att han inte är tillräckligt uppvärmd så han taggar in Edge igen, till Edges förtret. Shawn får folk att chanta "CHICKEN" åt HHH. Roligare än det låter. När matchen väl börjar blir det snabbt hetta på Shawn innan Batista taggas in och rensar, Superkick sänker Edge och Batistabomb avslutar Hunter efter 15:52. Förväntar man sig en bra ordinarie match blir man besviken, men gillar man den avslappnade dark match-stilen med mycket comedy blir man garanterat underhållen här. Återigen; det är precis sånt här de ska släppa istället för RAW-matcher som målgruppen troligen redan har tillgång till. NR

31. World-champ Kurt Angle vs. Shawn Michaels. (WWE RAW 2006-01-16)
Nontitle, men Shawns karriär är på spel. Daivari är med in. Sista gången någonsin Shawn och Kurt var i ringen ihop. Här får vi i stort sett hela matchen, även under reklampausen där vi inte får höra Joey Styles och Jerry Lawler kommentera. Joey noterar att Kurt är som en Terminator; hälften människa och hälften maskin. Men Terminator var väl hundra procent maskin om vi ska vara petiga? Nåväl. Bra match,. klart bäst på utgåvan. Kurt gör sin tjusiga step-up-Angleslam. Shawn missar flying elbow i en annan highspot. Daivari hamnar i dragkamp med domaren om en stol som råkar flippa upp och träffa Kurt i nyllet så Shawn kan rulla upp honom för tre efter 16:24. Kurt vänder face efteråt genom att sänka honom med en Angleslam ut ur ringen. Nu har jag inte hans ECW-stint i närminnet men detta kan vara sista matchen han gick som heel i WWE överhuvudtaget. ***1/2

- DX seniorturné inleds.

32. Texas Tornado Match: Shawn Michaels & HHH vs. Lance Cade & Trevor Murdoch vs. Charlie Haas & Viscera vs. Highlanders. (WWE RAW 2006-10-02)
Småkul match såhär i efterhand när det var längesedan jag såg någon av de andra brottarna. Det är alla mot alla men de andra ger sig mest på DX innan Hass avslutas med Superkick och Pedigree efter 2:56. Coach gormar om att han minsann bestämmer på RAW vilket bara provocerar DX att förstöra showen, och där bryter vi för nästa match. 1/2*

33. WWE Tag-champs Shawn Michaels & John Cena vs. Edge & Randy Orton. (WWE 2007-02-19)
Titelmatch. Dark match som går direkt efter Cena vs. Orton som maineventade RAW. Ingen vidare match eftersom den varken var bra (förståeligt eftersom den var dark och hälften av deltagarna precis brottats) eller innehöll comedy. Hetta på Shawn, tag till Cena som rensar innan Orton avslutas med Superkick in i FU efter 5:53. NR

34. WWE World-champ Chris Jericho vs. Shawn Michaels vs. Batista. (WWE 2008-11-17)
Titelmatch och första fallet gäller. Ännu en dark match efter RAW som inte är något märkvärdigt. Batista spinebustar Shawn och Jericho avslutar Batista med Codebreaker efter 5:08. *

35. Shawn Michaels & Undertaker vs. JBL & Vladimir Kozlov. (WWE RAW 2009-03-16)
Inför Shawn vs. UT på Mania 25, så självklart har de lite svårt att samarbeta här. Hetta på Shawn, tag till UT som rensar men när han går för avslut på JBL taggar Shawn in sig själv och avslutar JBL med Superkick efter 6:18. Okej TV-match. **

- Slutet av Mania 25 mot Undertaker visas och han säger sig aldrig brottas igen. Om inte KSA-stålars blir inblandade förstås.

SLUTSATS: Som väntat en blandad kompott som mest tilltalar oss supernördar som redan sett "allt" med honom. Är man ute efter hans bästa matcher är detta helt fel DVD, men vill man se hittills okända matcher är det en bra utgåva. Den röda tråden mellan segmenten känns en smula meningslös eftersom jag tror målgruppen är folk som redan kan det mesta om hans karriär. Jag skulle vilja gå så långt att hävda att TV-matcherna bara är ren utfyllnad här (även om där fanns bra sådana) men i stort sett var det en bra utgåva med många intressanta matcher som är kul att ha sett.

Tummen upp för materialet, tummen ner för kvalitén på matcherna.

(Den här recensionen skrevs 2019-08-21.)
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> DVD Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet