Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

NWA-Mid-Atlantic Superstars On The Superstation 1986-02-07

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> WCW PPV & TV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 23 aug 2019 21:17    Rubrik: NWA-Mid-Atlantic Superstars On The Superstation 1986-02-07 Svara med citat

NWA-Mid-Atlantic Superstars On The Superstation 1986-02-07

- Jag är gräsänkling en helg när WWEN lagt upp denna, det är väldigt väldigt synd om mig just nu.

- En show som visades på TBS där folk fick rösta på vilka matcher de ville se, men hur omröstningen gick till har jag såklart ingen aning om och är inget jag ens orkar göra research om. Oavsett hur cardet kom till är det ett bra card.

- Några dark matches innan showen såg inte direkt ut som några drömmatcher så vi får hoppas att de inte också röstades fram; Barbarian gick en draw mot Ron Bass, Baron von Rascke slog Italian Stallion (usch) och Jimmy Valiant besegrade Arn Anderson via DQ, en match jag har en morbid önskan om att få se.

- Magnum TA och Linda Curry är värdar ikväll för att ge showen en mer fancy känslan. Du undrar förstås vem i allsin dar Linda Curry är - det gjorde jag också - och jag förutsatte att jag efter en snabb googling skulle få reda på att hon var någon B-kändis de släpat in för lite stjärnglans. Men jag blev en smula snopen när ALLA träffar handlade om mordet på en kvinna med det namnet som mördades av sin make 1994. Jag jämförde lite snabbt bilder på damen på showen med bilderna av den framlidna damen med samma namn och jag tycker de ser rätt lika ut.

- Tony Schiavone & David Crockett kommenterar.

1. NWA Tag-champs Rock N Roll Express vs. Midnight Express (Bobby Eaton & Dennis Condrey). (1986-02-02)
Titelmatch. Jim Cornette är med in. Basic match mellan teamen, men för en gångs skull är det Robert som agerar slagpåse. Eaton är förbannat bra som vanligt och flyger fantastiskt bra (missile-legdrop och flying kneedrop). Tag till Ricky som rensar, vi har ett ref-bump (ganska klumpigt sådant eftersom domaren ska bumpa ut men är för nära repen så han måste luta sig ner för att kunna bumpa ut mellan repen) och Condrey BLAFFAR till Ricky med Cornys tennisracket i något som lär kännas i en hel vecka. Corny släpar den halvdöda Eaton på Ricky för tre efter 17:31. ***1/2

2. Road Warriors vs. Nikita Koloff & Ivan Koloff. (1986-02-02)
Paul Ellering och Baron von Raschke är med in. Sedvanlig sparka-och-slå-match från dessa gossar. Mot slutet ser vi att Hawk fälls från apronen, och Tony är säker på att det var Baron som gjorde det även om han syns på andra sidan ringen i bild exakt samtidigt. Han kanske bara har sjuka snabbhetsskillz jag inte hört talas om. Baron attackerar i alla fall för DQ efter 6:54 innan Road Warriors rensar ringen på elakingar med deras egen kedja. 1/2*

- Magnum småpratar lite med NASCAR-legenden Benny Parsons (aldrig hört talas om karln förr, vilket säger mer om min okunskap om sport än hur känd han är/var). Magnum är tydligen ett fan av racing och säger hur spännande det är att köra bil skitsnabbt, vilket är lite ironiskt med tanke vad som skulle hända bara åtta månader efter detta.

- Tony intervjuar Dusty och Willie Nelson vid en pool någonstans där Willie hypar sin nya film och skiva.

3. NWA National-champ Dusty Rhodes vs. Tully Blanchard. (1986-02-02)
Titelmatch. Baby Doll är med Dusty in och JJ Dillon är med Tully in. Ganska seg förstahalva där Tully bearbetar vänsterbenet, men sen tar den sig. Dillon lägger sig i flera gånger så till slut blir Dusty förbannad och konfronterar honom men Tully kommer till undsättning. Dusty gör Boston-crab tills tiden går ut efter tjugo minuter (14:38). Tully piledrivar honom efteråt och sticker med bältet för att sätta upp en returmatch på TV där Tully tog bältet. Ursäkta spoilern. **

- Prat och hype om Crockett Cup 1986 (bra show som finns på WWEN för övrigt).

- Tony intervjuar basebollspelaren Gaylord Perry som ser ut som Tomas Bolme.

4. NWA World-champ Ric Flair vs. Ron Garvin. (1986-02-02)
Titelmatch. Jag är inget fan av deras kända match från 1987 så jag hade inga direkta förväntningar här, men denna visade sig vara riktigt jäkla bra. Allt satt perfekt, båda stiffar skiten ur varandra och Flair lyckas med hela två Flair-flips i samma match. Det är i mångt och mycket en ordinär Flair-match men allt klickade vilket tar upp den några snäpp. Ron täcker Flair för till synes tre två gånger men domaren är utslagen och kan inte räkna. Domaren sänks (och Flair råkar trampa på hans smalben vilket nog inte var meningen) och Flair knäar Ron i ryggen och pinnar honom efter 14:38 även om Rons ena fot är på repet vilket domaren missar. Helt klart sen bästa match jag sett med Garvin hittills. ****1/4

SLUTSATS: Bra show där första och sista matchen såklart är höjdpunkterna, speciellt mainet, och jag tror den korta speltiden (1:28) också gjorde sitt eftersom det aldrig hann bli tjatigt. Intervjuerna med kändisarna kunde jag varit utan men det handlar såklart om att de är helt okända för mig vilket de nog inte är för målgruppen.

Tummen upp.

(Den här recensionen skrevs 2019-08-23.)
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> WCW PPV & TV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet