Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

AEW Dynamite 2019

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> All Elite Wrestling
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 03 okt 2019 16:09    Rubrik: AEW Dynamite 2019 Svara med citat

AEW Dynamite 2019-10-02 - Premiär!

- Först och främst vill jag klargöra att jag ser detta före NXT så det förekommer inga spoilers här.

- Historisk kväll eftersom det är återkomsten av Monday (eller ja, onsdag) Night Wars som inte funnits sedan 1999 (Nitro varade till 2001 men det var inte som om det var något ratingskrig efter 1999). Av den anledningen frångår jag DIREKT mina principer och ser NXT redan på torsdagen även om jag skrev för någon vecka sen att jag tänkte ta NXT när det läggs upp på WWEN (torsdag natt så jag ser den fredag morgon/förmiddag).

- Jag vill börja med att säga att även om jag sett fram emot detta länge har jag inte gjort någon större ansträngning att följa uppläggen via BTE eller liknande. Jag har försökt men inte fastnat för BTE och jag har ingen direkt ro att se lösryckta promos här och där för att bli hypad för matcher/galor. Kalla mig lat (det gör alla andra) men jag vill gärna ha allt serverat i en behändig video istället för en massa lösryckta sådana.

- Jim Ross, Tony Schiavone & Excalibur kommenterar.

1. Cody vs. Sammy Guevara.
Brandi är med in. Första wrestlingmatchen på TNT sedan Sting vs. Ric Flair 2001. Cody ser väldigt sammanbiten ur, det känns som att det ligger mycket betydelse bakom den här matchen, inte bara historiskt utan även viktigt att ge AEW en bra start. Bra start var det om man tänker på matchkvalitén i alla fall. JR namedroppar Buzz Sawyer (som dog innan många av tittarna ens var födda) men har ingen aning om vad Vlogging är (i ärlighetens namn vet inte jag det heller). Tony noterar att Cody sagt sig ge sin titelmatch till Sammy om Sammy vinner här, men det är ingen stipulation i matchen. Cody med delayed suplex. Sammy med tjusig springboard-cutter. Codys plancha träffar Brandi när Sammy drar henne framför sig som skydd. Sammy missa två moonsault på rad, men landar på fötter efter båda, och sätter SSP för två. Brandi örfilar Sammy och Cody får två med en Disaster-kick. Cody gör en fin bakvänd suplex från toppen. Sammy gör step-up-Spanish Fly men hans SSP träffar knän och Cody rullar upp honom för tre efter 11:51. Bra match, Sammy imponerade! Vinnare: Cody. ***1/4

- Tony ska intervjua Cody efteråt när Sammy ser ut att vilja fortsätta bråka, men räcker fram handen för en fredlig handskakning istället. Även om han drog Brandi framför sig under matchen så hon skadades av Codys plancha är tydligen Cody helt okej med det. Chris Jericho attackerar Cody (något var uppenbarligen på gång eftersom publiken började vråla samtidigt som kameramannen i ringen backade för att ge utrymme för Jerichos attack) och gör två Codebreakers och powerbombar honom på två stolar för att fortsätta deras upplägg.

2. Brandon Cutler vs. MJF.
MJF drar en härlig heelpromo innan matchen. Den killen måste de vara rädda om, en heel som vågar vara heel. Kort match, det verkar som om Cutler skadade benet efter ett dyk så de gick direkt en Fujiwara-armbar där Cutler tappar efter 2:57. Matchen gjorde precis vad den skulle. Vinnare: MJF. *

- Chris Van Vliet (ny förmåga för mig) intervjuar Kevin Smith och Jason Mewes vid ringside för att hypa den nya Jay and Silent Bob-filmen, där Chris Jericho har en roll. Jack Evans och Angelico tråkar dem men Private Party motar bort dem för att hypa tag-turneringen som startar nästa vecka. Ganska platt angle.

- SCU med en bandad promo där de säger sig delta i tag-turneringen och direkt efter intervjuas de live av Tony. Lucha Bros kommer in och konfronterar dem för att skapa intresse för den.

3. Adam Page vs. PAC.
Bra match, det var mest spot-spot-spot-spot-spot men allt utfördes väldigt bra och höll mig engagerad hela tiden. Pages fallaway-slam från hörnan imponerade, kanske mest för att han inte ser ut som en kille som är speciellt stark. Förvisso är PAC inte världens tyngsta människa men ändå. Earl Hebner fintas bort så PAC passar på att sätta frispark i skrevet på Page, gör Red Arrow (kallad Black Arrow av någon anledning) och Brutalizer (Saturns gamla Rings of Saturn) avslutar efter 13:03. Vinnare: PAC. ****

4. AEW Womens Title: Riho vs. Nyla Rose.
Titelmatch. Britt Baker gör color. Sorry men Rose är tämligen värdelös. Det mesta hon gör ser slarvigt ut och agerandet saknas helt. Riho är dock ganska bra. Matchen är bara skaplig men publiken är väldigt engagerad vilket ökar intresset för den något snäpp. Rose lägger Riho på några (liggande) stolar vid ringside och dyker ut med en kanonkula, men Riho flyttar sig så Rose bumpar ner i dem själv. Jag gillar hur Rose kommer ur en double-stomp genom att bara resa sig (bra att de använder storleksskillnaden i spots). Riho gör northern-lights-suplex och avslutar med running knee efter 13:26 för att bli AEWs första dam-mästare. Vinnare: Riho. **

- Michael Nakazawa ska intervjua Riho efteråt på japanska, men Rose - som den dåliga förloraren hon är - attackerar honom och botchar en powerbomb så hon tvingas göra om den. Hon attackerar Riho också men Kenny Omega räddar.

5. Kenny Omega & Young Bucks vs. Chris Jericho & LAX (Ortiz & Santana).
Det blir mer angle än match, men som angle var det superbt! Jon Moxley attackerar Kenny efter mindre än två minuter MITT FRAMFÖR DOMAREN men matchen fortsätter som om inget hänt. Moxley Dirty Deedsar (sedär, ett nytt verb!) Kenny igenom ett glasbord backstage för att skriva ut båda från kvällens show. Heelsen trippelteamar Matt som taggar in Nick för rensning och fler riktigt fina dyk. Han rör sig som en fjäril. Jericho stoppar Meltzer Driver genom en vältimad Codebreaker och Matt avslutas med Judas Effect efter 9:48. Vinnare: Chris Jericho & LAX. ***

- Efteråt blir det åka av. Cody kutar in. Sammy kutar efter och slår ner honom. Dustin Rhodes kutar in men sänks av Jake Hagar (Jack Swagger) varpå publiken chantar "WE, THE PEOPLE!" vilket är lite roligt. Showen slutar med att heelsen poserar medan Bucks och Rhodes-bröderna ligger nerslagna i ringen. Bra avslut för att skapa intresse för nästa vecka.

SLUTSATS: Väldigt bra avsnitt med flera bra matcher men framförallt genererade det ett stort intresse inför nästa vecka vilket är betydligt viktigare. Första avsnittet tillhör smekmånaden (stort intresse oavsett vad de hypar), nu gäller det att ta tillvara på tittarna så de fortsätter se showerna.

(Den här recensionen skrevs 2019-10-03.)
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> All Elite Wrestling Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet