|
SweWrestling.com Sveriges Största Wrestlingforum!
|
| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
sebbe Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006 Inlägg: 5904 Ort: Kristianstad
|
Postat: sön feb 21, 2010 4:45 pm Rubrik: |
|
|
SD 2010-02-12
- Todd Grisham & Matt Striker kommenterar.
- Rey Mysterio vs. CM Punk.
Rey tar över med en dropkick och victory-roll, men blir satt i ett huvudlås. Punk dumpar honom men han landar på fötter i vanlig ordning och teasar en 619 men Punk fintar sig ur den strax före reklamen. När vi återvänder gör Punk en heelkick för två. Rey med en Thesz Press från apronen och ut, men Punk kontrar med en back-suplex rakt på barrikaden. Eddie Guerrero-dyk in för två. Rey läggs i hörnan och Punk dropkickar in honom mot ringstolpen för att sätta upp en surfbräda, men Rey vägrar ge upp. Han kommer loss och påbörjar sin comeback men äter en rejäl backbreaker på knäet för två. Han drop-toe-holdar in Punk i hörnan och klättrar men sätts i Tree of Woe och ska precis åka på en baseballslide då han svingar upp sig så Punk träfar stolpen med kulorna före, innan han påbörjar sin comeback med det vanliga. Enzuigiri ger två. Punk får två med en snap-powerslam. 619 blockeras då Serena distraherar, men Rey får ner en attackerande Luke Gallows och vänder en GTS till en rollup för tre efter 11:44. Bra slut, men inte en av deras bästa matcher mot varandra. Gallows kastar runt Rey efteråt och gör en avalanche i hörnan innan Punk gör en GTS. Jag tror att Shawn Michaels spöar upp Rey och tar hans plats i Chambern så att han kan få sin returmatch mot Undertaker på Wrestlemania. **1/4
- Drew McIntyre drar en promo om att han ska brottas ikväll men vet inte mot vem, men bryr sig inte. Alltid när en heel säger något sådant går det åt helvete. Så även här. Kane kommer in och då ändrar sig McIntyre och vill hellre ha matchen NÄSTA vecka, men Kane spöar upp honom och de drar igång matchen ändå.
- IC-champ Drew McIntyre vs. Kane.
Nontitle. Kane spöar upp honom och klättrar, men McIntyre bailar, och efter reklamen har han lyckats ta över med en armbar. Clotheline för två. Kane tar över med några clothelines innan han missar en miljonte, men gör en sideslam för två ändå. Flygande clotheline sätter upp en chokeslam, men Drew sparkar sig loss och får sin DDT vänd till en chokeslam och båda rumlar ut ur ringen för en dubbel countout efter 4:07. Drew nitar honom med en big boot efteråt och ska släcka honom med bältet, men det vänds till en chokeslam för att bygga upp deras titelmatch på Elimination Chamber. Ingen dålig match alls, faktiskt, fast den fick knappt någon tid på sig men den fungerade kanon som smakprov inför Chambern. WWE hade tvärtom gjort fel om de hade bokat den här längre, eftersom då hade intresset för titelmatchen kanske försvunnit. (När matchen gick hade de inte gått ut med titelmatchen på Chambern, men eftersom jag ser detta några veckor efteråt vet jag vart hän den barkade.) *
- Mickie James tar en frukt backstage, Michelle och Layla gör sig roliga över hennes vikt och Vickie Guerrero får en tårta i nyllet.
- Womens-champ Mickie James vs. Layla.
Michelle McCool är med in. James låga dropkick är det enda vi hinner se innan en tårtinkletad Vickie kommer in och bokar om matchen till en handikapp-match med Michelle ihop med Layla. James lyckas spöa upp båda innan hon äter (haha) en backbreaker för två och en Clash avslutar efter 2:59. Antar att upplägget inte är över än. 1/2*
- In-ring-promo med Batista, som förhoppningsvis ska förklara varför han lämnade WO förra veckan mot CM Punk i kvalificeringsmatchen till Elimination Chambern, men han går bara runt och ser nonchalant ut och släpper micken i golvet och sticker. Han blir till slut irriterad på att publiken vill ha en förklaring, så han går tillbaka och tar upp micken... bara för att släppa den igen. Det är ganska otroligt, men ju mindre han gör, desto roligare är han att se. Detta gör honom ännu mer heel än om han hade sagt något överhuvudtaget, så en bra bokning!
- Teddy Long säger att eftersom Batista inte vill snacka kanske han vill brottas istället, och bokar honom mot Edge nästa vecka.
- Matt Hardy & Great Khali vs. Tyson Kidd & David Hart Smith.
Matt introducerar Maria som sin date till alla hjärtans dag, vilket är lite kul eftersom Lita och Punk är tillsammans. Khali får ner Kidd innan Matt taggas in och blir face-in-peril. En Side Effect träffar men det gör inte en Twist of Fate då Natalya lägger sig i. Maria dyker på Natalya och Matt rullar upp Kidd för tre efter 2:09. DUD
- R-Truth vs. John Morrison.
De skakar tass för att visa att de båda är faces. Morrison skadar knäet ganska snabbt så domaren stoppar matchen efter 0:53. Ser ut att vara en shoot, dessvärre. NR
- Edge kommer in för en promo där han säger att han slipper brottas på Elimination Chamber, och teasar vem han ska möta på Wrestlemania och rabblar upp en del namn som kan komma att bli aktuella. In kommer någon han inte nämner, Chris Jericho, och säger att han (Jericho) kommer att vinna SDs Chambermatch och att Edge förmodligen är rädd för det, eftersom han är en mycket svårare motståndare på Wrestlemania än någon av de andra.
- No DQ: World-champ Undertaker vs. Chris Jericho.
Nontitle och Edge gör color. Jericho bailar och Undertaker jagar ikapp honom för en legdrop på apronen. Oldschool vänds till en kastrering och superplex, en spot jag undrar varför de gör i en TV-match. Varannan damernas och corner-clotheline, Snake Eyes och big boot och legdrop sätter upp en chokeslam men Jericho bailar. Undertaker kastar in Jericho mot Edge vilket slutar med att de stirrar ut varandra, och Undertaker big bootar ner Edge. Tillbaka i ringen får Jericho en tvåa med en DDT, innan han tar bort ringskyddet, Undertakers chokeslam vänds till en rollup och Jericho åker in i hörnan och avslutas med en Last Ride men Edge kutar in och spearar Deadman, men eftersom det är No DQ fortsätter matchen. Codebreaker avslutar efter 7:35. Kanske ingen toppenmatch, men slutet var otroligt välgjort med flera överraskningar. Inte bara att Edge och Undertaker började tjafsa, Edge lade sig i och gjorde - omedvetet förvisso - så att Jericho kunde vinna. **1/2
SLUTSATS: Vägen till Wrestlemania tog ännu ett steg, och det ska bli intressant med Batista vs. Edge nästa vecka. Kane vs. McIntyre är en frisk fläkt, för jag är dödstrött på McIntyre vs. Morrison så jag välkomnar ändringen.
Halvkul notis: För att jag ska hålla koll på ungefär hur mycket jag skriver, kopierar jag in allt jag recenserar i ett Word-dokument, och när jag hade kopierat in den här recensionen hamnade jag på exakt hundra A4-sidor (storlek 12) sedan den första januari i år. Grattis till mig!
(Den här recensionen skrevs 2010-02-21.) _________________ "Peace and love, motherfucker, or you're gonna die!" - Axl Rose |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: ons feb 24, 2010 9:21 am Rubrik: |
|
|
SD 2010-02-19
- Sista stoppet innan Elimination Chamber.
- In-ring-promo med Chris Jericho. Han har slagit Steve Austin och The Rock samma kväll, bla, bla, han spöade Undertaker förra veckan, bla, bla, Undertaker är en vanlig man, bla, bla, han kommer att vinna Chambern på söndag. Edge kommer in och säger att han också har spöat Undertaker, och att Jerichos problem är att han tror sig vara bättre än han i själva verket är, och säger att han spearade Undertaker för att Undertaker sparkade honom i nyllet, och att Jericho inte hade vunnit utan hans hjälp. Jericho tänker vinna Chambern och föreslår att Edge väljer någon annan motståndare på Wrestlemania eftersom annars kommer "bad things happen". Någon mixtrar med ljuset (Undertaker?) och Edge spearar Jericho.
- Kane vs. Dolph Ziggler.
Ziggler kommer tydligen från "Hollywood, Florida" enligt Tony Chimel. Ziggler matar loss men Kane kontrar med en hög flapjack och indrämning i hörnan, och Kane får två med en låg dropkick. Strikers IC-fakta: 40% av alla IC-mästarna gick vidare till världsmästarbältet, och 20% är med i Hall of Fame. Kane clothelinar ut honom, och efter reklamen kommer Kane ur ett armlås med en sideslam och klättrar... men Drew McIntyre kommer in och distraherar så Ziggler kan gå för en sleeper som bryts upp vid repen och Kane avslutar med en chokeslam efter 4:41. McIntyre attackerar men får sin DDT blockerad. 1/2*
- Rey Mysterio är redo för Elimination Chamber.
- Cryme Tyme vs. Trent Barreta & Caylen Croft.
Striker kallar heelteamet för Dudebusters, deras tag-namn i Florida. JTG får ner Croft, och Grisham noterar att Trents mamma kör runt teamet om dagarna för att de är så unga. Eh? JTG blir face-in-peril efter lite fuffens (distrahering och knuff i hörnan) och Striker jämför Dudebusters med Brainbusters. Nu ska vi inte överdriva, Matthew. Publiken börjar tröttna så de poppar när Shad taggas in och rensar med en powerslam för två, innan det blir julgransplundring och Shad avslutar Trent med en STO efter 4:55. *1/2
- Antonio Inoki i Hall of Fame.
- John Morrison tänker inte låta en stukad ankel hindra honom från att vinna Chambern på söndag, och R-Truth kommer in och önskar honom lycka till, men tänker spöa honom om det kommer ner till de båda.
- John Morrison & R-Truth vs. CM Punk & Luke Gallows.
Punk drar en SE-promo innan matchen. Facen dubbelteamar Punk med en dubbel gutbuster, men Punk back-suplexar Truth och taggar in Gallows, men de hinner inte göra så mycket innan Undertakers pyro går igång och alla glor förvånat mot ingången. Efter reklamen är Truth face-in-peril och Team SE är duktiga på att jobba ihop, även om jag föredrar Festus som stark bonnläpp framför backyarder klädd som en tolvåring. Punks springboard vänds till en dropkick och Morrison taggas in och rensar, och nitar Gallows med en Flying Chuck och fintar sig ur en charge av Punk, men Punk flyttar sig vid en spark så Morrison träffar ringstolpen, och givetvis är inte Punk sen med att bearbeta foten så att domaren väljer att bryta matchen efter 8:17. Truth rensar men blir nerslagen bakifrån av Gallows. Rey attackerar SES men dör av en enkel clotheline av Punk, och SES fortsätter spöa upp honom lite till för att försöka eliminera honom från Chambern redan innan söndag. **
- Teddy Long garvar åt klippet från förra veckan då Vickie fick en tårta i nyllet. Vickie undrar hur käken känns efter Superkicken. Mickie James kommer in och får veta att Michelle McCool får sin returmatch nästa vecka, men Vickie som gästdomare.
- Great Khali, Matt Hardy & Maria vs. Tyson Kidd, David Hart Smith & Natalya.
Mycket tag-matcher ikväll. ÄNTLIGEN har Matt Hardy rätt byxor igen! Ursäka min Axkloism. Brudarna börjar men när Maria tar över vill inte Natalya vara med längre, vilket ger oss Matt vs. Kidd. Powerbomb i hörnan för två. Matt blir face-in-peril men får in en Side Effect på DH Smith och ska tagga in Khali, men råkar tagga in Maria istället, och medan killarna bråkar utanför ringen avslutar Natalya Maria med en clotheline efter 4:12. *1/2
- Maria och Matt har svårigheter, eftersom Maria känner att hon svek teamet genom att förlora, och Matt svarar att det kvittar om man vinner eller förlorar, men är ändå samma person. De ska precis till att kyssas då Michelle McCool och Layla dyker upp och gör narr av deras förhållande så Maria blir ledsen och Matt ber dem växa upp.
- Edge vs. Batista.
Edges första singelmatch sedan comebacken. Batista bryr sig inte om att brottas och bara drar, men Edge stoppar räkningen och säger åt Batista att John Cena kanske har rätt; Batista kanske är en ynkrygg. Batista kommer tillbaka. Varannan damernas och spinning heelkick sätter upp en spear men Batista bailar. Efter reklamen tar Dave över med en benfällning och en indrämning i hörnan innan han sätter upp för en Batistabomb igenom en del av trappan, men Edge vänder till en backdrop. Flygande clotheline (en dålig sådan) från apronen från Edge, som gör en Edge-O-Matic för två. Edges spear vänds till en spinebuster för två. Impaler ger två för Edge. Edge klättrar men kastreras, och möter en spear med en egen spear innan ljuset släcks och tänds, och Undertaker chokeslammar Edge för DQ efter drygt 7:00. Jericho Codebreakar Edge efteråt och stirrar ut Undertaker. Kass match, Edge är långt ifrån i form av matchen att döma, så jag förstår varför de håller honom utanför ringen så mycket som möjligt fram tills Wrestlemania. Kändes som om matchen gick i slowmotion. 1/4*
SLUTSATS: Stenhård hype för Elimination Chamber genom hela programmet, vilket gjorde att matchkvaliteten fick stryka på foten. Imponerande hur många matcher ikväll som innehåller brottare som INTE är bokade för Elimination Chamber. Nåväl, som sagt, bra uppbygge inför söndags PPV vilket är det viktigaste.
(Den här recensionen skrevs 2010-02-23.) _________________ "Peace and love, motherfucker, or you're gonna die!" - Axl Rose |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Thegreatboyno1

Registreringsdatum: 20 februari 2010 Inlägg: 13
|
Postat: ons feb 24, 2010 10:45 am Rubrik: |
|
|
| Citat: | | Halvkul notis: För att jag ska hålla koll på ungefär hur mycket jag skriver, kopierar jag in allt jag recenserar i ett Word-dokument, och när jag hade kopierat in den här recensionen hamnade jag på exakt hundra A4-sidor (storlek 12) sedan den första januari i år. Grattis till mig! |
Lite Off Topic. Men Grattis! Keep Up The Good Work! _________________ Finally! The Great Boy has come back to Monday Nigt Raw! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
ArminStyles- Årets cookie 2007

Registreringsdatum: 03 december 2006 Inlägg: 1459 Ort: Heaven
|
Postat: lör feb 27, 2010 3:44 pm Rubrik: |
|
|
Ah, hur coolt var det inte att publiken hördes med enorma spear spear spear, spear, spear, chants när Edge laddade för en spear spear spear.
Riktigt bra match mellan Morrison, Truth och Ziggy, härlig klimax men samtidigt förvånande. Gissar på att förlorarna lär hamna i MITB förr eller senare. _________________ "Bischoff's right I can’t headline in TNA…cos I’m not in my 50s." - Chris Jericho |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Thegreatboyno1

Registreringsdatum: 20 februari 2010 Inlägg: 13
|
Postat: sön feb 28, 2010 2:47 pm Rubrik: |
|
|
McIntyre inkasserade sin första förlust. McIntyre måste nog vara ledsen när han läste sitt manus om att han ska förlora på en vanlig kick.
Jag som trodde starkt på att WWE satsade på honom. _________________ Finally! The Great Boy has come back to Monday Nigt Raw! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: sön feb 28, 2010 2:48 pm Rubrik: |
|
|
SD 2010-02-26
- In-ring-promo med Chris Jericho, men i vanlig ordning kommer Edge in innan han hinner säga något, och Edge är ovanligt rolig då han gör narr av attJericho alltid åker på spears av honom, och får publiken att chanta "spear". Edge går in under skinnet på honom men Jericho tänker inte låtsa sig slås ned mentalt, och örfilar honom och sätter upp för en Codebreaker, men Edge blockerar och spearar honom i vanlig ordning.
- MITB-kvalificeringsmatch: John Morrison vs. Dolph Ziggler vs. R-Truth.
David Otunga är med Truth in. Är det NÅGON som för övrigt förstår vad Truth rappar på sin väg in? "You can get with this, you can get with that, you'd better get with this, cause this is where it's at!" Vad är det som är här och som är bättre än det på andra stället? Ziggler sticker men facen jagar in honom i ringen igen, men han bailar igen så facen skiter i honom och börjar brottas sinsemellan istället. Truth med sin spark för två då Ziggler räddar. Morrison sparkar honom för två men Ziggler räddar igen och nu blir Morrison förbannad och jagar in honom i ringen, och Truth bearbetar honom och dumpar honom precis framför Otunga och följer efter med en plancha. Efter reklamen har Ziggler Truth fast med en chinlock och sen en sleeper, men Morrison räddar och ska göra sin Flying Chuck då Ziggler drar i repen och fäller honom och täcker honom för två efter en Fameasser. Bakvänd bodyslam ger två. Truth bryter en rollup av Morrison, och Ziggler dropkickar honom som tack. Truth sätter upp Ziggler för en snurrande elbow, men han flyttar sig så Morrison träffas istället, och Ziggler täcker Morrison för två efter att han dumpat Truth. Alla tre bråkar i ringhörnan och Ziggler dumpas, och Morrison gör en sunset-flip-powerbomb för att sätta upp Starship Pain, men Ziggler sliter bort Morrison och täcker Truth för tre efter 9:39. Det märktes att Ziggler skulle vinna på kommentatorernas snack, som hypade honom, och bara honom, igenom hela matchen. ***
- Video av Shawn Michaels vs. Undertaker.
- Womens-champ Mickie James vs. Michelle McCool.
Titelmatch och Vickie är gästdomare. James dropkickar henne några gånger och gör en neckbreaker, men Vickie vägrar räkna utan tar istället "itu" med Layla som står på apronen. Michelle dumpas och äter en baseballslide och headscissors utanför ringen. Layla distraherar så Michelle kan ta över, och Beth Phoenix ser på backstage. Powerbomb vänds till rana och James försöker göra comeback, men åker på en belly-to-belly och Vickie kan inte räkna eftersom hon faller ut ur ringen. Bokstavligt talat. Layla masserar Vickies rumpa så hon kan komma in igen och örfilar James, som rullar upp Michelle, så Michelle sparkar James hårt i huvudet för tre efter 4:27. Ny champ alltså. Ingen verkade överdrivet motiverad, speciellt inte Mickie, och jag vet inte om de siktar på en Triple Threat på Wrestlemania med Beth Phoenix. *
- MITB-kvalificeringsmatch: IC-champ Drew McIntyre vs. Kane.
Vore det för mycket begärt med en IC-match på Wrestlemania? Kane pucklar loss i hörnan men är noga med att släppa upp innan domaren diskar honom. Suplex ger två innan Drew bailar och gör en hotshot, innan han får ner honom med en clotheline för två. Kane kommer ur en facelock och klubbar loss, corner-clotheline och sideslam för två. Flygande clotheline missar och en flatliner ger Drew två. DDTn blockeras. Chokeslam blockeras men det gör inte en big boot som ger två. Drews DDT blockeras igen och Kane sparkar honom i huvudet för tre efter 5:13. Var detta verkligen bästa sättet att sköta Drews första förlust? Utan uppbygge, utan finess eller intresse av publiken. McIntyre blir förbannad och skäller ut kommentatorerna och bankar näven i bordet som en småunge, för att visa sin ilska av att ha "förlorat sin första match" i WWE. *
- In-ring-promo med The Miz, som tycker att Teddy Long borde vaska fram utmanare till Tag-mästarna till Wrestlemania. Long kommer in och säger att de kunde haft en Tag-match, men eftersom Big Show inte är här, blir det en singelmatch mellan Miz och Edge istället. Jag hoppas innerligt att det blir Marr Hardy & Great Khali som får titelmatchen på Wrestlemania, utan hoppas snarare på ett återförenat MNM eftersom Joey Mercury skrivit på för WWE igen.
- MITB-kvalificeringsmatch: Shelton Benjamin vs. CM Punk.
Punk tar över med en gång men Shelton pucklar tillbaka och Punk bailar, innan han gör en springboard-clotheline för ett nearfall. Bret Hart-whip och neckbreaker ger två för Punk. Shelton kommer ur ett huvudlås och gör en german suplex för två. Stinger-splash missar och en hög spark ger Punk en tvåa. Knä i hörnan sätter upp en bulldog som blockeras, och Luke Gallows ställer sig på apronen och slits ner av Rey Mysterio, som distraherar Punk så Shelton kan nita honom med Pay Dirt för tre efter 4:55. Punk vs. Rey på Wrestlemania alltså. De hade lite svårt att komma igång i matchen, men sen började den ta sig mot slutet. *
- Unified Tag-champ & US-champ The Miz vs. Edge.
Nontitle. Grisham säger att detta är deras första match mot varandra någonsin, och jag tror faktiskt det stämmer. Edge får ner honom och suplexar honom för två. Edge drämmer in Miz i barrikaden och Striker försöker maskera Edges ringrostighet med att säga att han bearbetar Miz noggrant, och efter pausen sätts Edge i en chinlock, släpps upp och äter en spark i nyllet för två. Corner-clotheline sätter upp en double axehandle som vänds till en flapjack i något krystad spot. Miz äter en Rysk Bentackling och vi ser att Daniel Bryan ser matchen backstage. Big boot och några clothelines sänker Miz och Edge får en tvåa efter en Edge-O-Matic. Impaler vänds till en backbreaker för två, innan Edge äntligen får in sin Impaler, som sätter upp en spear för vinst efter 8:16. Det märks att Edge inte är i form då matchen gick i slowmotion (och det såg ut som om Miz förde matchen framåt), och Jericho lär få ha de bästa arbetsskorna på sig för att klämma ur honom en bra match på Wrestlemania, vilket påminner mycket om 2002. På flera sätt. *1/2
SLUTSATS: Öppningsmatchen var skoj, och de fick verkligen över MITB som något viktigt. Jericho vs. Edge blir en intressant match mest för att de hur bra de lyckas få matchen, och ikväll såddes första fröet till Punk vs. Rey. Okej avsnitt allt som allt.
(Den här recensionen skrevs 2010-02-28.) _________________ "Peace and love, motherfucker, or you're gonna die!" - Axl Rose |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DiBiase

Registreringsdatum: 05 augusti 2007 Inlägg: 1555 Ort: Solna
|
Postat: sön feb 28, 2010 8:56 pm Rubrik: |
|
|
Ett helt ok Smackdown, varken jättebra eller dålgt.
Väldigt konstigt att de lät Drew förlora, ser verkligen inte logiken i detta. Det är ju inte så att Kane som är en glorifierad jobber, behöver vinsten.
Annars blev jag faktiskt riktigt sur över screwjob:et i Divamatchen, men jag antar att det är precis det WWE ville att man skulle känna så det var väl bra jobbat av de. _________________ "You wanna play 21? I've got 22. You want to play blackjack? I've got two of those too!"
"John Cena är INTE ett hushållsnamn, Brock Lesnar ÄR det." - Chris Hero
Sökord: Cena = 182 000 000 träffar
Sökord: Lesnar = 4 060 000 träffar |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Sandstrom
Registreringsdatum: 09 juli 2009 Inlägg: 119
|
Postat: sön feb 28, 2010 10:41 pm Rubrik: |
|
|
| första gången jag såg Drew så tyckte jag att han lät så störande "the party is over" men efter att ha fått sett hans skills, hans brottningen så har man fastnat på han... tills han fick en helt vanlig spark av Kane, som är en jobber. Då kändes det verkligen som att Drew sjönk tillbaks till där jag såg honom först. Vart förvånad och irriterad över detta. Och jag trodde Morrison skulle vinna, vilket Dolph gjorde istället. Och då fick jag tanken att Dolph kanske vinner money in the bank matchen och cashar in den, men förlorar då han gör det. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: lör mar 06, 2010 1:52 pm Rubrik: |
|
|
SD 2010-03-05
- Clips av förra veckans ruffel mellan Edge och Chris Jericho. Logiskt sett borde Edge vinna på Wrestlemania, men jag läste en intressant sak på DVDR för ett tag sedan, och det var att de andra stora matcherna på galan kräver att en face vinner, förutom Undertaker vs. Shawn Michaels, där det kvittar hur det går eftersom båda är face. Me like Edge väldigt mycket, men jag skulle gärna se honom jobba på Wrestlemania för att ta bältet på Backlash istället.
- När man talar om de kanadensiska trollen; Vi inleder med en in-ring-promo med Edge, som säger att han är orolig över sin motståndare på Wrestlemania. Really? Känns som att han borde vara mer orolig för sin egen insats, eftersom han knappast, av det lilla jag har sett sedan comebacken, är i sitt esse om man säger så. Han säger att Jericho kommer att bli spearad (ett ord som Word på fullaste allvar ville ha till ’abort’… Vad i?) varenda vecka fram tills Wrestlemania, där han också kommer åka på ett helt gäng sådana för att avsluta fejden. Yep, han får säkert provision. Big Show vill gärna göra sin röst hörd, då han är småsur över att Edge spöade Miz förra veckan. Tydligen hade Edge tur förra veckan, och något ännu viktigare att berätta är att vi kommer att få veta idag vilka som får en match om Tag-bältena på Wrestlemania. YES, äntligen ska bältena sättas på spel, är väl första gången sedan 2006? Edge säger att Show är tjock. Edge teasar en spear vilket gör Show rädd, innan han attackerar Edge, som fintar ut honom ur ringen och poserar.
- Drew McIntyre säger åt Teddy Long att säga åt oss, å Vince McMahons vägnar, att Drew McIntyre fortfarande är obesegrad, trots förlusten mot Kane förra veckan. Och folk undrar varför vinster och förluster inte räknas i WWE? Eftersom Kane redan är med i MITB ska Drew (av någon konstig anledning trots att han förlorade i en tremanna-kvalificeringsmatch med John Morrison och Kane för inte så länge sedan) möta Matt Hardy om en plats i MITB.
- MITB-kvalificeringsmatch: IC-champ Drew McIntyre vs. Matt Hardy.
Justin Gabriel är med in. Tufft namnbyte förresten, från "Angel" till "Gabriel", varför hoppas jag att du kan svaret på själv annars blir det privatlektion med Mr. RAW i bastun hela nästa vecka. Hardy kommer ur en headlock och hiptossar honom några gånger och rullar upp honom för två. Grisham noterar att första fallet gäller, för alla svårlärda. Drew clothelinas ut och Matt följer efter, och Matt flapjackas på barrikaden och Drew försöker vinna på countout (en vinst är en vinst är en vinst) men Matt hinner in innan tio, och lagom till reklamen. Hardy kommer ur en chinlock och äter en neckbreaker för en tvåa. Niclas Wahlgren sitter och kollar på i lugn och ro, och verkar föga oroad över sin mentor. Matt vänder en bodyslam till en backbreaker, men Drew vänder tillbaka till en northern-lights-suplex för två. Grisham säger att Hardy måste besegra den hittills obesegrade (med undantag från förra veckans förlust, som han dessutom tog med ett jobbergrepp) McIntyre. Matt klättrar men kastreras och blockerar en superplex, och Matt dyker med en elbow i nacken och sätter upp för en Twist of Fate som vänds till en Future Chock som Hardy backdroppar sig ur, och Hardy rullar upp honom i världens fulaste sunset-flip för tre efter 5:23 för att bryta Drews streak! Grisham: "Drew loses again... for the first time." McIntyre gör en Bret Hart och förstör inredningen och säger sig vara på Wrestlemania oavsett vad alla säger. Han kanske borde vara med i NXT, för de ska ju dit. **
- Slam Master (snart) J(obblös) snackar med sin bro, Morrison, innan R-Truth och David Otunga kommer in och säger sig vara "cool, man" vilket på wrestlingspråk betyder att Otunga vänder snart. Morrison och Truth ska vinna kvalificeringsmatchen ikväll så att de får möta Show-Miz om bältena på Wrestlemania. De letar namn på teamet, och Truth föreslår "This and That" och "Two Times What" medan Morrison föreslår "Black Magic and the White Shadow" innan de beslutar sig för de 'Unifierade Tag-mästarna'. Originellt, men det var i alla fall bättre än deras första fjantiga förslag.
- Shelton Benjamin vs. Dolph Ziggler.
De bråkar tydligen om vem som är förbundets bästa atlet, vilket inte är så mycket att bråka om med tanke på att Billy Gunn hade det epitetet i flera år. Shelton kommer ur en sleeper med en jawbreaker tidigt i matchen och missar en Stinger-splash och rullas upp för två. Har inte Jack Doan mullat till sig? Dropkick ger två för Ziggler innan han återgår till en sleeper, ett grepp som faktiskt passar hans slemmiga gimmick. Benjamin kommer loss och äter en neckbreaker för två. Ziggler monkey-flippar honom men Shelton landar på fötter och gör en backbreaker på knäet. German ger två. Shelton fintas in i hörnan och åker på en sleeper igen, och Striker hypar det greppet i MITB. Det var det dummaste jag har hört sedan Terry Funks senaste pensionering. Zig Zag missar och Pay Dirt avslutar efter 4:36. **1/4
- Jimmy Wang Yang vs. Ezekiel Jackson.
IT'S JOBBING TIME! Jackson har inte med sig ECW-bältet, så WWE bemödar sig tydligen inte ens med att unifiera den med ett annat bälte. Hade annars varit en lätt bokning. Idioten Yang attackerar med en tackling och det går som det går, och alla sympatier från min sida försvinner. Det är som att utmana Bert Karlsson i fulhet. Yang sparkar loss i hörnan några gånger och gör sin heelkick, men gör misstaget att hoppas då han fångas upp och avslutas med en Rock Bottom efter 1:32. 1/2*
- Rey Mysterio ger sin dotter en wrestlingfigur (som bara är lite kortare än Rey själv), och Tiffany kommer in och ska uppenbarligen vara hennes barnvakt. Är det Chavo som är pappa den här gången?
- Rey Mysterio vs. Luke Gallows.
CM Punk drar en promo innan matchen om att alla föräldrar idioter som jublade åt Rey förra veckan när han attackerar Punk fegt, och säger att Rey är en vanlig människa och ingen superhjälte, och att han ska åka på bank för att han hindrade honom från att kvalificera in sig till MITB, och säger att Gallows ska spöa upp honom ikväll för SESs skull. Bra promo som vanligt, Punk är nog den roligaste heelen i WWE just nu. När Batista bara är den tredje roligaste heelen i förbundet och ÄNDÅ är hur cool som helst, är det bara att le och se glad och tacksam ut. Luke kommer ur en bulldog med en back-suplex och sparkar loss, Rey gör en headscissors men tvärdör efter en tackling. Black Cena (Punks rookie) tittar på backstage. Luke bearbetar Rey en stund med tråkiga MOVEZ ala döda tid, innan Mysterio fintar ut honom lagom till reklamen. Lukes clotheline och elbow ger två, innan Rey skickas in i ringstolpen med ryggen före. Gallows kastar in honom i ringen och belly-to-bellyar honom för två i en spot där Rey gick med väldigt bra. Fallaway-slam (Striker: "How about THAT, chico!" OOOOOH, SHOOT!) Mysterio fajtar sig ur en bearhug och fintar in Luke i hörnan, springboard-Thesz Press och springboard-splash för två, men Luke clothelinar ner honom. Reys med en X-Factor, men han äter en rejäl uppercut när han dyker och Luke får två med en big splash. Lukes whatever vänds till en Bläckfisk (tror jag den kallas) som släpps upp vid repen, 619 avbryts av Serena, Punk distraherar och Rey vänder en powerbomb till en rollup för tre efter de bästa 8:12 Luke Gallows någonsin har haft. Rey är en mästare på att göra David vs. Goliath-matcher, och det visade han med besked här. ***1/4
- Jericho gratulerar Show till Tag-bältena, och önskar att Show ska spöa skiten ur Edge ikväll och säger att han är skyldig honom det. Show håller inte med, men tänker spöa Edge för sin egen skull.
- Clips av Undertaker-Shawn och HHH-Sheamus från RAW så att vi inte ska glömma dem. HHHs match är för övrigt en jag LÄTT hade kunnat leva utan.
- John Morrison & R-Truth vs. Hart Dynasty vs. Cryme Tyme.
Vinnarna får en match om Tag-bältena på Wrestlemania, och första fallet gäller. Clips av tjafset backstage mellan Truth och David Otunga från NXT, som såg bättre ut än de flesta backstagebråk jag har sett. Kort och koncist, fast inte TNA-idiotiskt. Två gubbar i ringen samtidigt, vilket är lite förvirrande för att de körde en från varje team senast. Så TNA. Morrison pucklar på Shad, som fångar upp honom i en Flying Chuck och spinebustar honom för två. Efter reklamen bearbetas Morrison fortfarande då Tyson Kidd taggar in sig själv, för att fortsätta bearbeta Morrison innan David Hart Smith tar över kastandet. Stark är han, det råder det inga tvivel om, men hans karriär lär sluta snöpligt så fort teamet splittras eftersom han är så tråkig som singel. Några belly-to-bellys där han HÅLLER FAST Morrison, som rolling-germans. JoMo och Smith släcker varandra innan Truth taggas in och rensar mot Kidd med det vanliga, och får en tvåa med en spinkick och julgransplundringen tar vid. Morrison dumpar Shad och Smith, och Truth äter en springboard-missile-dropkick för två. Roaring elbow avslutar efter 4:35 för att skicka Truth och Morrison till Wrestlemania. För rörig match och Morrison drar igång lite breakdancing-MOVEZ för att imponera på brudarna. Frågan alla ställer sig: Kommer Truth att rappa i slowmotion på galan? *
- Michelle och Layla snackar ner Piggy James hos Vickie, och ger Vickie en alldeles egen Simply Flawless-tröja. Folk dansar på gatorna av lycka. Beth Phoenix kommer in och undrar när hon får sin titelmatch mot Michelle, men Vickie säger att HON avgör det, ingen annan, och varnar henne för att hota henne.
- Unified Tag-champ Big Show vs. Edge.
Show skallar ner honom direkt och för matchen i slowmotion, förmodligen för att Edge inte kan så mycket snabbare om matchen ska pågå ett tag. Edge kontrar med en hotshot men tacklas i ringen, och Show fortsätter bearbeta honom PRO-style. PRO som i 'Pensionärernas Intresseorganisation', inte som 'Proffs'. Show fintas in i ringstolpen och Edge matar loss men skallas ner. Bodyslam och strypning vid repen sätter upp ett slag mot magen. Grisham påpekar att dessa möttes i en tremanna-match på förra Wrestlemanian, något jag inte ens reflekterade över förrän han sa det, ungefär så bra är mitt minne numera, när mycket ointressant händer. Edge gör minicomeback med en jawbreaker och öser loss, men bodyslammas så ena ankeln kommer på repen (work), och Show missar sin Vaderbomb i vanlig ordning (snabbt, vem missade greppet mest, Show eller Arn Anderson?) och fintas in i hörnan för en bulldog för två. Chokeslam vänds till DDT i den vanliga uttjatade spotten, och spear avslutar till Edges fördel efter 5:34. Nu är det svårt att göra en höjdarmatch mot Big Show, men jag undrar om Edge är redo för WM. Jericho kommer in och spearas för att få honom att se ut som en ÄNNU större pussy än på Wrestlemania 18. *
SLUTSATS: Underhållande program, jag fullkomligt älskar att Tag-bältena ska sättas på spel för första gången på Wrestlemania sedan 2006. Underhållande avsnitt ikväll med några riktigt underhållande matcher, och vi slapp en brudmatch vilket alltid är ett extra plus. Helt klart godkända matcher ikväll, speciellt Rey vs. Gallows som var fantastisk.
Och så har vi etablerat Reys dotter, som Punk förmodligen kommer att försöker omvända.
(Den här recensionen skrevs 2010-03-05.) _________________ "Peace and love, motherfucker, or you're gonna die!" - Axl Rose |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Trucken Årets Tönt 2007

Registreringsdatum: 15 juni 2006 Inlägg: 591 Ort: Nykvarn
|
Postat: lör mar 06, 2010 9:50 pm Rubrik: |
|
|
| sebbe skrev: | | Jericho kommer in och spearas för att få honom att se ut som en ÄNNU större pussy än på Wrestlemania 18. |
Här måste jag helt hålla med, bokningen av Jericho känns helt katastrofal. Han är kaxig som fan men får bara smörj hela tiden vilket får honom att se ut som en loser. Det här borde vara den hetaste matchen på Wrestlemania men just nu har jag inget intresse av den då Edge är överlägsen och Jericho ser ut som en babblande idiot. _________________ Hoa-Hoa JR. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DiBiase

Registreringsdatum: 05 augusti 2007 Inlägg: 1555 Ort: Solna
|
Postat: sön mar 07, 2010 8:34 pm Rubrik: |
|
|
Underhållande SD, men väldigt konstigt med förlorarangeln med Drew. Har svårt att se hur detta kan få honom över, att förlora mot två jobbers som Hardy och Kane .
Ang. att Jericho ser ut som en loser, så är det 3 SD och RAW vardera kvar så jag tror att de kommer avsluta dessa med att han får se stark ut. Kan tänka mig en metallplatta a´la Bret Hart som Edge spear:ar in i snart. _________________ "You wanna play 21? I've got 22. You want to play blackjack? I've got two of those too!"
"John Cena är INTE ett hushållsnamn, Brock Lesnar ÄR det." - Chris Hero
Sökord: Cena = 182 000 000 träffar
Sökord: Lesnar = 4 060 000 träffar |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: sön mar 07, 2010 9:55 pm Rubrik: |
|
|
| DiBiase skrev: | Underhållande SD, men väldigt konstigt med förlorarangeln med Drew. Har svårt att se hur detta kan få honom över, att förlora mot två jobbers som Hardy och Kane . |
Själv undrar jag varför man ger gimmicken till sin IC-MÄSTARE! Helt rubbat att låta en mästare jobba två veckor i rad, det gör i vanlig ordning att bältena inte betyder så mycket längre. _________________ "Peace and love, motherfucker, or you're gonna die!" - Axl Rose |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
sociologi

Registreringsdatum: 25 oktober 2009 Inlägg: 135 Ort: Gävle
|
Postat: lör mar 13, 2010 11:30 pm Rubrik: |
|
|
Har nu sett veckans avsnitt och det var kanon bra. Det ända som inte var bra men som var ganska klart innan var att Drew skulle få vara med på MITB matchen på WM.
Jag tycker också att SES blir bättre för varje gång dem är med, undrar bara när Serena tänker brottas. På tal om Divor så var det än fröjd att se Beth spöa Michelle och hennes följeslagare, synd att Vickie inte fick mera stryk. Nu när "min" Diva är skadad så hoppas jag att Beth vinner över Michelle M och tar titeln från henne.
Sen så vart jag jävligt glad när Chris J äntligen fick se överlägsen ut mot Edge, detta gör att jag kan säga att Chris J kommer att vinna över Edge på WM och behålla sitt bälte.(han kommer dock att förlora detta mot en som kommer från Raw när trade dagen kommer) det är... ....(räkna prickarna) _________________ I still miss Mickie James |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
TheHardy

Registreringsdatum: 08 juli 2009 Inlägg: 97 Ort: Valbo
|
Postat: sön mar 14, 2010 2:16 am Rubrik: |
|
|
Vilken bra promo i början av programmet! Avbrytandet av födelsedagsfirandet kändes väldigt äkta och CM Punk såg ut som världens största skithög. Mycket bra! _________________ Yours truly Jeff Hardy - ours truly this life. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Sandstrom
Registreringsdatum: 09 juli 2009 Inlägg: 119
|
Postat: sön mar 14, 2010 2:58 am Rubrik: |
|
|
| Är det bara jag som känner på sig att Drew kommer vinna på MITB? med tanke på att ett litet upplägg har hållt på SmackDown då han har fått förlorat.. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|
|