| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Mr RAW Swewrestlings onda maktcentrum (admin)

Registreringsdatum: 14 juni 2006 Inlägg: 2564 Ort: Karlstad
|
Postat: tis mar 09, 2010 7:39 pm Rubrik: |
|
|
| Stefan skrev: | Har ni koll på vad ni gör nu så att ni, eller snarare Eurosport, inte hamnar i trubbel hos Lotteriinspektionen? I mina öron låter detta mer som ett lotteri än en tävling i och med att frågan är så enkel att vem som helst som ser programmet kan svara och att det sedan är slumpen som styr vem som vinner. Och lotterier får väl inte vem som helst anordna.
Jag vet att Lotteriinspektionen polisanmälde TV4 för några år sedan för deras "ringa in-program" som marknadsfördes som tävlingar men i själva verket var lotterier enligt Lotteriinspektionen eftersom frågorna var så enkla och det var slumpen som avgjorde vem som vann. Vet däremot inte hur det gick med den anmälan.
Nu är det kanske inte så troligt att Lotteriinspektionen kommer att bry sig om ett wrestlingprogram i en liten kanal som Eurosport. Det är ju knappast något ni gör för att tjäna pengar heller, men I'm just saying...
Jag är långt ifrån någon expert på området och kan förstås ha fel, men här kan man läsa mer, bland annat om deras syn på skillnaden mellan lotteri och tävling och vem som får anordna lotterier. http://www.lotteriinspektionen.se/sv/Hogerpuffar-till-startsidan/Natverksspel-for-allmanheten/
Deras huvudsida: http://www.lotteriinspektionen.se/
| När vi väl kommer igång med SMS-tävlingar så kommer frågorna inte vara fullt så enkla som denna gång utan det kommer att krävas lite mera tanke. Eurosport har koll på vad som är och inte är lagligt så de kommer att se till att vi lägger det på den nivån som krävs. Angående tävlingen som var precis så har vi inte sålt några "lotter" och det kostar inget att vara med så det finns inget att beskatta eftersom vi inte tar in ett öre på tävlingen. Och värdet av vinsten får vinnaren själv ta beslut om han/hon ska ta upp den i sin deklaration men jag tvivlar starkt på att Skatteverket är så intresserat av en wrestlingfigur. Hoppas att detta hjälper och tack för omtanken .
Och en liten edit, (inte damen Edith förstås), monsignore Sebbe lämnade också ett väldigt bra svar på Stefans tankar. _________________ Mr RAW
Er ödmjuka admin, årets admin 2009 (in your face) och ruler and quadruple Champion of the SW FORUM Awards 2008 & 2009, counter of the votes!
King RAAAAAAAAAAAW
www.wrestling4sale.blogg.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006 Inlägg: 3076 Ort: I'm from Winnipeg, you idiot!
|
Postat: tis mar 09, 2010 7:53 pm Rubrik: |
|
|
Nja, jag vet inte vad skatter har med saken att göra. Inte heller huruvida det kostar något att delta. Det står ju "med eller utan insats" på sidan jag länkade till. Som jag tolkar LI:s text så gäller de 500 kronorna (700 kr enligt LI:s text) Sebbe nämnde för just tävlingar typ rebusar, korsord, slogans och dylikt där det krävs en prestation. Nåväl, LI kommer med stor sannolikhet inte att bry sig och förhoppningsvis har Eurosport koll på vad som gäller. Lycka till. _________________ "Justin Gabriel's biggest detriment is his coach. I really don't know what Matt Hardy is going to be able to teach Justin Gabriel besides how to Myspace or Twitter."
CM Punk |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tis mar 09, 2010 7:58 pm Rubrik: |
|
|
| Stefano skrev: | | Nja, jag vet inte vad skatter har med saken att göra. Inte heller huruvida det kostar något att delta. Det står ju "med eller utan insats" på sidan jag länkade till. Som jag tolkar LI:s text så gäller de 500 kronorna (700 kr enligt LI:s text) Sebbe nämnde för just tävlingar typ rebusar, korsord, slogans och dylikt där det krävs en prestation. Nåväl, LI kommer med stor sannolikhet inte att bry sig och förhoppningsvis har Eurosport koll på vad som gäller. Lycka till. |
Det hoppas jag också och eftersom vi kört hela konceptet med chieferna och fått grönt ljus så antar jag att det är OK. Det är inte första gången ES gör något sådant så vi litar fullständigt på att de har koll på regelverket.  _________________ Mr RAW
Er ödmjuka admin, årets admin 2009 (in your face) och ruler and quadruple Champion of the SW FORUM Awards 2008 & 2009, counter of the votes!
King RAAAAAAAAAAAW
|
| Till överst på sidan |
|
 |
sebbe Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006 Inlägg: 5904 Ort: Kristianstad
|
Postat: tor mar 11, 2010 1:26 pm Rubrik: |
|
|
| Citat: | | "In the creepy story of the week, two weeks ago, on the Sweden version of WWE Vintage Collection, the commentator in that country brought up the name Tony Halme aka Ludwig Borga, and said that he was dead. The other announcer corrected him and said that Halme was alive and well." - (WON 2010-01-18) |
_________________ "Peace and love, motherfucker, or you're gonna die!" - Axl Rose |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
TheVobb Årets Meltzer 2009

Registreringsdatum: 17 juni 2006 Inlägg: 3478 Ort: Sundsvall
|
Postat: tor mar 11, 2010 4:37 pm Rubrik: |
|
|
| sebbe skrev: | | Citat: | | "In the creepy story of the week, two weeks ago, on the Sweden version of WWE Vintage Collection, the commentator in that country brought up the name Tony Halme aka Ludwig Borga, and said that he was dead. The other announcer corrected him and said that Halme was alive and well." - (WON 2010-01-18) |
|
Har du inte redan postat det en gång?? Vet att jag sett det förut på Swewrestling men minns ej vart......... _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tor mar 11, 2010 4:44 pm Rubrik: |
|
|
Jag vet att jag skrev om det, men jag tror inte jag citerade det då. _________________ "Peace and love, motherfucker, or you're gonna die!" - Axl Rose |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tor mar 11, 2010 5:19 pm Rubrik: |
|
|
Och för att göra det ännu läskigare kan Mr RAW meddela till er att under den senaste sändningen så pratade kommentatorerna om Sebbe!  _________________ Mr RAW
King RAAAAAAAAAAAW
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mr A
Registreringsdatum: 15 juni 2006 Inlägg: 550 Ort: Gävle
|
Postat: tor mar 11, 2010 5:24 pm Rubrik: |
|
|
Jag som ofta kollar på cykel (jaja) på Eurosport så har de priser där man vinner cykel och de är värda 7 000 kr. Frågorna brukar vara tex vilket år Tour de France började, vilken upplaga det är på tävlingen osv.
Tror det är rätt lugnt med en Kevin Sullivan docka  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
TheVobb Årets Meltzer 2009

Registreringsdatum: 17 juni 2006 Inlägg: 3478 Ort: Sundsvall
|
Postat: tor mar 11, 2010 5:26 pm Rubrik: |
|
|
| sebbe skrev: | | Jag vet att jag skrev om det, men jag tror inte jag citerade det då. |
Jag är helt säker på att jag läst ju det citerat sådär här på swewrestling. Men det kan ju va nån annan som skrev det...... _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DiBiase

Registreringsdatum: 05 augusti 2007 Inlägg: 1555 Ort: Solna
|
Postat: tor mar 11, 2010 7:28 pm Rubrik: |
|
|
| TheVobb skrev: | | sebbe skrev: | | Jag vet att jag skrev om det, men jag tror inte jag citerade det då. |
Jag är helt säker på att jag läst ju det citerat sådär här på swewrestling. Men det kan ju va nån annan som skrev det...... |
Jag citerade det här när det togs upp i WON för ett par månader sen. Så säg att både du och Sebbe har rätt (eller fel).
Sen till Mr Raw som nämde Sebbe i etern. Ville egentligen inte poängtera detta pga. att man kan tolkas (felaktigt) som avundsjuk, Men att namedroppa "vanligt folk" i TV gör att det blir lite mindervärdighetskänsla över sändningen. Inte direkt som man hör Staffan Lindeborg nämna sin hunddagmamma under fotbolls-VM. _________________ "You wanna play 21? I've got 22. You want to play blackjack? I've got two of those too!"
"John Cena är INTE ett hushållsnamn, Brock Lesnar ÄR det." - Chris Hero
Sökord: Cena = 182 000 000 träffar
Sökord: Lesnar = 4 060 000 träffar |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tor mar 11, 2010 8:03 pm Rubrik: |
|
|
| DiBiase, Eurosportsändningarnas egen lilla solstråle och glädjespridare skrev: | Sen till Mr Raw som nämde Sebbe i etern. Ville egentligen inte poängtera detta pga. att man kan tolkas (felaktigt) som avundsjuk, Men att namedroppa "vanligt folk" i TV gör att det blir lite mindervärdighetskänsla över sändningen. Inte direkt som man hör Staffan Lindeborg nämna sin hunddagmamma under fotbolls-VM.
|
Ganska så trevligt att likställa våra sändningar med fotbolls-VM och mig med Staffan Lindeborg . Det gör att mindervärdighetskänslan vi kommentatorer känner hela tiden nästan försvinner. Sedan undrar jag lite över vem det var som tvingade dig till att poängtera detta eftersom du egentligen inte ville? Och som en sista liten kommentar, det heter "nämnde" och det finns ingenting som är vanligt med Sebbe! För övrigt så uppskattas din kritik, det gör att vi kan bli så mycket bättre under kommande sändningar . _________________ Mr RAW
King RAAAAAAAAAAAW
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tor mar 11, 2010 8:14 pm Rubrik: |
|
|
Har ännu inte sett avsnittet (kommer nästa vecka) men Bruno hörde av sig och berättade det i tisdags. Klart jag nämns, jag står ju för 99% av materialet till Vintage. Eller om det var sista procenten. Och tänk på pocenten, Helge!
http://www.youtube.com/watch?v=lvrxxAaqWYE 2.38 _________________ "Peace and love, motherfucker, or you're gonna die!" - Axl Rose |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tor mar 11, 2010 8:59 pm Rubrik: |
|
|
| Sebbe, en vanlig man, skrev: | | Klart jag nämns, jag står ju för 99% av materialet till Vintage. Eller om det var sista procenten. Och tänk på pocenten, Helge! |
Vill härmed tacka för det enorma bidrag du stod för till måndagens sändning. Två meningar, och dessutom samma, skickade till mig och Bruno. Dessutom var det inget vi redan visste men vi tog tacksamt emot det i alla fall . Sista procenten tycker jag var elakt mot dig, sista promillen möjligtvis! . _________________ Mr RAW
King RAAAAAAAAAAAW
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DiBiase

Registreringsdatum: 05 augusti 2007 Inlägg: 1555 Ort: Solna
|
Postat: tor mar 11, 2010 9:09 pm Rubrik: |
|
|
| Citat: |
Ganska så trevligt att likställa våra sändningar med fotbolls-VM och mig med Staffan Lindeborg . |
Den bjuder jag så gärna på.
| Citat: | | Sedan undrar jag lite över vem det var som tvingade dig till att poängtera detta eftersom du egentligen inte ville? |
Nja, nu skrev jag inte att någon tvingade mig men att när det ändå belystes av dig själv så var det lika bra att uttrycka sina tankar.
| Citat: | För övrigt så uppskattas din kritik, det gör att vi kan bli så mycket bättre under kommande sändningar . |
Den bjuder jag så gärna på Staffan.  _________________ "You wanna play 21? I've got 22. You want to play blackjack? I've got two of those too!"
"John Cena är INTE ett hushållsnamn, Brock Lesnar ÄR det." - Chris Hero
Sökord: Cena = 182 000 000 träffar
Sökord: Lesnar = 4 060 000 träffar |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tor mar 11, 2010 9:34 pm Rubrik: |
|
|
| Mr RAW skrev: | Dessutom var det inget vi redan visste men vi tog tacksamt emot det i alla fall  |
Men vad bra att ni fick lära er något nytt.  _________________ "Peace and love, motherfucker, or you're gonna die!" - Axl Rose |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|