Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Impact :: Officiell tråd *Spoilervarning*
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 79, 80, 81  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> TNA Wrestling
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheInsane
Mr Ahlm [site admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: ons mar 10, 2010 1:14 am    Rubrik: Svara med citat

Såg precis att ratingen har kommit in:

http://www.411mania.com/wrestling/news/132177/UPDATED:-WWE-Raw-and-TNA-Impact-Ratings.htm

Citat:
UPDATED: RAW did hours of 3.25 and 3.5 for their 3.4 rating. The show drew 5,091,000 viewers. Impact did a .98 rating, rounded up to a 1.0, with 1,361,000 viewers. [Credit: PWInsider]

ORIGINAL: - Last night's edition of WWE Monday Night Raw scored a 3.4 cable rating.

- Last night's edition of TNA Impact scored a 1.0 cable rating.

We will update with more details as they come in, but the TNA Impact rating has to be considered a major disappointment considering that the show featured the in-ring returns of Hulk Hogan and Ric Flair, and that the final Thursday Impact did a higher rating with a 1.1. It's worth noting that the RAW rating is also down from last week. The combined wrestling audience of 4.4 didn't come close to matching the January 4th ratings where RAW did a 3.6 and Impact did a 1.5 for a combined audience of 5.1.

1.0! Ouch!!!

“If we are to know anything at all, it is that nothing can be proven beyond all doubt“
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Pegasus Kid

Registreringsdatum: 03 november 2006

InläggPostat: ons mar 10, 2010 10:16 am    Rubrik: Svara med citat

Bevisar bara ännu en gång att hypen kring brottares dragningskraft är sanslöst överdriven av vissa. Ric Flair drar i princip inte ett piss liksom Angle. Foley etc. Det som drar är varumärket och hur produkten ser ut. Om det inte ser stort och/eller häftigt ut så drar det inte heller.

TNA måste bort från Impact Zone och söka sig till arenor med en helt annan känsla. De behöver också ändra sättet de framställer produkten. Givetvis kan de inte fylla MSG så alternativet är att boka intima lokaler som andas något i stil med den gamla ECW arena.

Den känslan skall också återspegla den identitet förbundet måste finna. T ex en lite mer vuxen produkt där blod är tillåtet. Slopa då massa trams om Hogans ring och annat larv som riktar sig till barn för som det är nu riktar sig produkten till ingen alls.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheInsane
Mr Ahlm [site admin]

InläggPostat: ons mar 10, 2010 10:56 am    Rubrik: Svara med citat

Jag tror att brottare som draw gör skillnad men inte i vilket förbund som helst.

Ett förbund behöver en bra produkt framförallt. Jag håller visserligen med om att TNA borde söka sig bort från The Impact Zone men jag tror inte att ett byte av arena och att göra det hela kännas "större" är lösningen.

TNA kan inte boka en bra produkt och så enkellt är det. Angle kunde ha blivit ett draw för dem. Han och Joe drog 66% fler PPV-köp den gången TNA gjorde rätt (ja singular - de har aldrig gjort om det). Man lär sig inte av sina misstag men inte av sin framgång heller.

Och varför dessa osändliga överraskningar. Någon mer än jag som tror att deras rating hade varit högre om man faktiskt pushat för att både Jeff Hardy och RVD var med på showen? Eller att Sting ryktats vara på väg tillbaka? Givetvis för då hade folk haft en anledning att titta. En gala med uppbyggda angles och matcher drar alltid bättre än en som bara lovar en massa överraskningar.

“If we are to know anything at all, it is that nothing can be proven beyond all doubt“
Till överst på sidan
Chris Hero

Registreringsdatum: 30 juni 2007

InläggPostat: ons mar 10, 2010 11:37 am    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:

TNA kan inte boka en bra produkt och så enkellt är det. Angle kunde ha blivit ett draw för dem. Han och Joe drog 66% fler PPV-köp den gången TNA gjorde rätt (ja singular - de har aldrig gjort om det). Man lär sig inte av sina misstag men inte av sin framgång heller.

TNA bokade en bra produkt (kanske till och med den bästa just då) när de precis hade tagit in Joe och pushade honom som monster-heel, vi hade AJ, Daniels, Michael Shane, Kaz, Sabin, Shelley, Low-Ki & Shocker (och Joe) som gav X-divisionen mer cred än i princip ALLA Amerikanska "Lättvikts"titlar sammanlagt.

Det fanns en RIKTIGT stabil och intressant Tag-division med The Naturals, Americas Most Wanted, Team Canada, Michael Shane & Kaz & Triple-X.

Sen var övre till mainevent-cardet ganska potent också.
Alpha Male, Aj Styles, Jeff Jarrett, Raven, Rhino höll ställningarna medens de kunde plocka in snubbar som DDP, Justin Credible, Ken Shamrock, Scott Hall osv för KORTARE stinter som gjorde att de fortfarande var intressanta.

TNA hade en profil som var intressant och som faktiskt hade kunnat göras intressantare än vad den var.
Tyvärr så verkar det ända kriteriet för att få boka ett wrestling förbund 2010 vara att man inte ska veta ett skit om wrestling.

www.myspace.com/tyrannosaurusjesus
Till överst på sidan
Pegasus Kid

InläggPostat: ons mar 10, 2010 12:10 pm    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
Jag tror att brottare som draw gör skillnad men inte i vilket förbund som helst.

Ett förbund behöver en bra produkt framförallt. Jag håller visserligen med om att TNA borde söka sig bort från The Impact Zone men jag tror inte att ett byte av arena och att göra det hela kännas "större" är lösningen.

Och varför dessa osändliga överraskningar. Någon mer än jag som tror att deras rating hade varit högre om man faktiskt pushat för att både Jeff Hardy och RVD var med på showen? Eller att Sting ryktats vara på väg tillbaka? Givetvis för då hade folk haft en anledning att titta. En gala med uppbyggda angles och matcher drar alltid bättre än en som bara lovar en massa överraskningar.

Fast problemet är att TNA skriker minor league utan att ha en produkt som är speciellt annorlunda än WWE. Majoriteten wrestling fans som tittar på WWE ser därför ingen anledning till att titta på en produkt som bara är mindre och sämre producerad. Så även om deras produkt skulle bli bättre men samma så spelar det mindre roll då man kan se samma sak i WWE och få massa fyrverkerier och andra tjusigheter på köpet. Jänkarna älskar sånt. Super Bowl t ex är en enda stor fest.

TNA saknar detta och är en stor anledning till att deras ppv går så uselt. De saknar en publik som är villig att hosta upp pengar för produkten.

TNA är endast intresserad av nya namn och överraskningar vilket inte håller. Förbundet saknar egen identitet. Vad för identitet de bör ha måste de bestämma men personligen tror jag på en mer vuxen produkt är det bästa då WWE är så barnanpassat att de bryter en match ifall någon skulle börja blöda lite. Nu menar jag inte att massa dödsmatcher eller gamla ECW stuket är lösningen - men en hårdare produkt än WWE´s barnanpassade produkt finns det säkert intresse för.

Dagens TNA produkt är så otroligt tramsig att man inte orkar se skitet. Samtidigt skulle jag aldrig tillåta mina barn ifall jag hade några att titta på det då de har en hel del blod och annat.

Impact zone är en katastrof. Ett ställe dit ovetande turister halkar in utan att betala inträde. Det andas inte wrestling och känns bara fjuttig. Det har inte så mycket med storleken i sig att göra. Har sett många mindre arenor ha en jävla inramning och känsla.
Till överst på sidan
Philc

Registreringsdatum: 02 januari 2007

InläggPostat: ons mar 10, 2010 1:37 pm    Rubrik: Svara med citat

Trots den mediokra tittarsiffran är åtminstone Spike nöjda, och det är väl det som räknas trots allt:
Citat:
Spike TV is pleased with the ratings for last night's TNA Impact despite Impact being down compared to the January 4 Monday night Impact and recent episodes on Thursday nights.

Spike is pointing to strong ratings in the males 18-34 and males 18-49 demographics as a "promising start" on Monday nights.

"We are pleased with the good demos and see it as a promising start," Spike TV executive David Schwarz tells the Torch.

Among M18-34, Impact was up to a 0.98 compared to a 0.90 on March 4 and 0.97 the previous four weeks. Among M18-49, Impact was up to a 0.92 compared to a 0.70 on March 4.

The 0.92 demo rating among males 18-49 was the highest rating since a 1.01 on the record-setting Thursday night episode
on January 21.

Källa: http://www.pwtorch.com/artman2/publish/TNA_News_1/article_39706.shtml

Tyckte programmet var rätt trevligt, men TNA lider verkligen av det extremt höga tempot man envisas med att ha genom hela showen. Jobbiga kameravinklar och liknande är sånt jag faktiskt börjat störa mig mer och mer på, och det får hela produktionen att verka mer hafsig och amatörmässig. Kul annars med RVD i förbundet, ser helt klart fram emot en framtida fejd mot (face) AJ. Kan bli riktigt bra matcher. Tyckte dessutom att segmentet där Sting vände heel var bra bokat. Att låta honom gå på RVD som verkligen var riktigt över genererade ju faktiskt rätt skaplig heel-hetta från publiken.

En låg rating är inget att hänga upp sig på, jag tror att långsiktighet är ett nyckelord. Ge TNA några månader och vänta tills ordet om att både Jeff Hardy samt RVD (som bägge lär ha rätt stor fanbase) signat med förbundet, så tror jag att fler och fler hittar dit.

Angående att TNA klippte innan Jeff gjorde sin Swanton så läste jag en rapport från någon som var på plats, och han gjorde den visst aldrig utan hela showen slutade med att heelsen sprang ut ur ringen, sedan var det slut.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
TheInsane
Mr Ahlm [site admin]

InläggPostat: ons mar 10, 2010 2:24 pm    Rubrik: Svara med citat

http://www.411mania.com/wrestling/news/132210/RAW-vs.-Impact-Quarter-Hour-Ratings-Breakdown.htm

Citat:
RAW last night did a 3.42 rating off hours of 3.26 and 3.56. Impact did a .99 rating off hours of 1.01 and .96. Below are more details from the quarter hour ratings.

* Impact opened with a .99 for the Hulk Hogan vs. Abyss vs. Ric Flair & AJ Styles match.

* RAW's lowest segment was their second quarter hour which did a 3.15 (and the fourth quarter hour which also did a 3.15). The second quarter hour featured the Divas match and Criss Angel backstage.

* RAW's fourth quarter hour segment, which also did a 3.15 rating, featured Randy Orton vs. Legacy handicap tag match.
* Impact's fourth and fifth quarter hours were their highest rated with each doing a 1.07. The fourth quarter hour segment featured Sting vs. RVD and the proceeding Sting/Hogan confrontation while the fifth quarter hour segment featured the Beautiful People's win and celebration as well as the Nash/Hall/Waltman segment.

* RAW's sixth quarter hour did a 3.56 rating. The segment featured the end of Triple H and Sheamus's confrontation, Santino backstage, and the very beginning of the Money in the Bank qualifying match.
* Impact's sixth quarter hour declined slightly from the 1.07 the previous segment drew.

* RAW peaked with a 3.60 for their eighth quarter hour, featuring plugs for Steve Austin on RAW next week as well as the start of Vince McMahon vs. John Cena.
* Impact's rating saw a huge drop for the eighth quarter hour, falling from a roughly 1.05 all the way down to a .76. The segment featured Hulk Hogan backstage segments and the start of Hogan & Abyss vs. Flair & Styles.

* RAW's overrun did a 3.98 rating for the conclusion of McMahon vs. Cena and Batista's involvement.
* Impact's overrun did a 1.01 rating for the conclusion of Hogan & Abyss vs. Flair & AJ Styles. One positive for TNA is that Impact's rating did go up from a .76 in the eighth quarter hour to a 1.01 for the overrun.

Nåja, man ökade iaf tittare för main eventsegmentet vilket är bättre än förra veckan då man hela tiden tappade tittare.

F.ö. tror jag inte att det räcker med att få ut ordet att RVD och Hardy är i TNA för att folk ska strömma till. Nyckeln ligger i hur de bokas. Om de används för strunt lockar de inga nya tittare. Ingen har egentligen lyckats ännu. Se bara på Foley, Angle, Booker, Christian, Hall, Nash, Hogan, Flair etc.

Mina bastips för TNA är att de ska söka upp en annan hemmaarena, sakta ner på tempot och boka simpelt (och minnas angles mer än två veckor), promota sina PPV's (ha klara kort långt i förväg som hypas) samt satsa på en lite mer vuxen produkt för att skilja sig från WWE.

Till överst på sidan
Pegasus Kid

InläggPostat: ons mar 10, 2010 2:52 pm    Rubrik: Svara med citat

Håller med dig där Insane. Tycker iofs att högt tempo har sin plats och X division är utmärkt till det. Vet inte hur realistiskt det är men ett samarbete med Dragon Gate vore inte fel då det är fartfylld action att öppna upp med. Men om inget samarbete så har de egna talanger att använda som kan fyllas på med några nyförvärv. Sånt bär sig själv och kan fylla upp en del förmatcher på ppv också utan att de behöver massa upplägg.

Andra saker behöver dock inte en massa fart. Tvärtom faktiskt. RVD´s debut är ett sånt exempel. Hans debut i sig är så pass spännande att ösa på massa annat bara blir overkill.
Till överst på sidan
TheInsane
Mr Ahlm [site admin]

InläggPostat: ons mar 10, 2010 3:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Högt tempo är bra men i korta intensiva perioder. 2 timmar med "nonstop action" fungerar inte. Man måste ha andningsrum mellan allt som händer. Om det är en lite lugnare promo eller en teknisk wrestlingmatch spelar ingen roll så länge det genomförs väl. Jag är inte ett fan att de hypersnabba x-divisionmatcherna men visst ett segment på en show kan få vara något sådant men i TNA går allt fort. Promos, matcher, klipp backstage, gå från det ena till det andra, en angle backstage samtidigt som det är en match i ringen etc. Det är för mycket för mig iaf.

Dessutom finner jag att ljudet är irriterande. Kanske är det kommenteringen som är för låg eller något. Ogillar också att de brukar ha musik före och efter reklampauserna vilket tar mer än det ger enligt mig.

Till överst på sidan
TheInsane
Mr Ahlm [site admin]

InläggPostat: ons mar 10, 2010 5:25 pm    Rubrik: Svara med citat

Ratings som är lättare att överskåda:

http://www.411mania.com/wrestling/news/132259/Full-TNA-Impact-Quarter-Hour-Breakdown.htm

Citat:

* Q1 – 0.99: Hogan and Abyss vs. AJ and Flair/Sting Returns
* Q2 – 0.98: AJ and Flair Interview/Kazarian, Daniels, Williams, Bischoff Promo
* Q3 – 1.0: Kazarian, Daniels, Williams X-Title Match/Shannon Moore Returns/Knockouts Tag Title Match
* Q4 – 1.07: D'Angelo Dinero Interview/Beautiful People Interview/Sting vs. RVD

* Q5 - 1.07: Sting Beats Down RVD, Hogan Appearance/Nash and Young Promo With The Band
* Q6 – 1.03: Nash and Young Promo With The Band Cont./Eric Young vs. Sean Waltman/Angle Interview With Soldiers, Anderson Beatdown
* Q7 – 0.95: Bubba Talks To Hogan/JJ and Foley Talk/Beer Money vs. JJ
* Q8 – 0.76: Abyss and Hogan Promo/Hogan and Abyss vs. AJ and Flair
* Overrun was a 1.01: Hogan and Abyss vs. AJ and Flair/Jeff Hardy Returns

Till överst på sidan
Chris Hero

Registreringsdatum: 30 juni 2007

InläggPostat: ons mar 10, 2010 7:31 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag har nu också sett senaste TNA-såpan och tänkte dra av lite åsikter.

*Flair/AJ vs Hogan & Abyss kan ju ha varit de två (eller var det en delad i två?) sämsta matcherna i år.
Flair & Hogan ser ju för jävla taskiga ut.

*Ut med Brooke Hogan & Bubba, orka sitta och kolla på när Huckster daddar om sin lilla plastikopererade dotter.
Eller får råd från en radiopratare.

*X-divisionen är på G igen vilket var det bästa med hela kvällen.

*Varför chantar fansen USA, USA, USA! under Kennedy/Angle? Confused

*Beermoney vs Jeff Jarrett? LAAAAAAAME! Kommer Jarrett & Foley att börja fejda med BM?

*The Beautiful People nya TNA Knockouts Tag-mästare.....*gäsp*

*Desmond Wolf/D'Angelo Dinero segmentet var bra! +

*Vad hände med Dineros titel-match? Confused

*Kevin Nash & Eric "Some Dude" Young vs Dope n Coke-connection på PPV? för att citera gamle goda Tony Schiavone "That'll put some butts in the seats pfft"

*Stinkan som heel....ja det funkade ju skitbra sist. Unsure och fan vad Stinkan verkar ha bulkat upp!
Tror dessutom att Sting kommer vändas face senare när Hogan vänder heel (Sting förklarar sig genom att säga att han visste det hela tiden, sen får vi Sting vs Hogan 4 där Hogan ÄNTLIGEN får vinna över Sting, kom ihåg var ni läste det först.)

*RVD i TNA....ganska bra med tanke på att han faktiskt kan bidra med något....skulle vara svulligt att ha Angle/RVD/AJ/Hardy/Dinero/Wolf i ett gäng fejder om titeln.

Om de börjar skippa Brooke Hogan & Bubba samt sänker tempot lite så kan det här nog bli bra till slut.

www.myspace.com/tyrannosaurusjesus
Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

InläggPostat: ons mar 10, 2010 9:11 pm    Rubrik: Svara med citat

Impact 2010-03-08

- Mike Tenay & Taz kommenterar.

- Medan WWE inleder RAW med Undertaker och Shawn Michaels får vi Hulk Hogan och Abyss (eller som Tenay säger: "The monster and the Hulkster!") på Impact. Både Brooke och Dixie sitter i publiken. Kort promo om att han är förbannad för att de fick honom att blöda (han är tydligen domare, jury och bödel, så tydligen har de läst Judge Dredd backstage), men att hämnd ska utkrävas, brother. Ric Flair och AJ Styles kommer in och ger oss maineventet direkt. Komiskt att Taz uttal av "Nature Boy" mer låter som "Ninja Boy".

- TNA World-champ AJ Styles & Ric Flair vs. Hulk Hogan & Abyss.
Hogans första TV-match sedan 2005 om jag inte missminner mig helt, och Flairs första match i USA sedan Wrestlemania 24. Jag undrade just hur Styles utveckling med Flair som mentor hade gått, men lyckligtvis lugnar Tenay med att Flair har stajlat och profajlat honom sedan sist. Abyss och Styles börjar, men Flair kommer in och choppar loss medan Taz skriker om att Flair "wrestles royalty!". Precis, det är ABYSS som är stjärnan här. Flair tar sin vanliga backdrop och verkar ha fem ton sten i byxan. Hulkster lägger sig efter en lowblow och allmänt fusk från Team Stajling And Profajling och medan facen spöas upp släcks ljuset, och när det tänds har vi Sting i ringen som hotar Flair och Styles med ett basebollträ. Fulingarna bailar och Sting poserar med facen innan han vänder och spöar upp dem innan Team Flair joinar honom. Jag blev uppriktigt förvånad över Stings vändning, så jag hoppas att de har en bättre förklaring till det än att "han kände för det" och vänder tillbaka nästa vecka. Hogan blöder som en stucken Dusty Rhodes och säger att matchen ska bokas igen senare ikväll. Matchtid strax över 2:00. DUD

- Dixie undrar varför Sting vände heel, men han svarar att han inte är skyldig henne något.

- Team Flair har inget emot att spöa Hulkster & Abyss igen, och Flair säger att det är skönt att Sting äntligen har vänt. WOOOO!

- Abyss är förkrossad över Stings vändning.

- Jennifer (Hulks flickvän) och Brooke delar med sig till världen av sina dåliga skådisinsatser och är helt förkrossade över vad som hände Hulk.

- In-ring-promo med Kazarian, vars nyblivna fru precis släpptes från TNA, om att han gick från TNA för två år sedan, men kom tillbaka efter lite "soul searching" (stint i WWE) för att sätta lite fart på X-Division. Daniels dyker upp och säger sig vara en X-Divison-brottare innan divisionen redan fanns, ungefär som Hulk Hogans kommentator om att ha kört MMA i fem år i Japan redan på åttiotalet, långt innan UFC. Doug Williams kallar dem "geezers" och efter en stunds babbel som går ut på att "none of you have..., bit I HAVE" kommer Eric Bischoff in och bokar en tremanna-match om bältet HÄR OCH NU:

- X-Division-champ Doug Williams vs. Daniels vs. Kazarian.
Titelmatch, men det är oklart om Daniels eller Kazarian får tillbaka sina förnamn om någon av dem vinner titeln. Ett gäng snabba rollups innan det blir några halvtråkiga X-spots, och Kazarian gör en fin spot då han rullar upp Williams i en victory-roll och Daniels attackerar men åker på en northern-lights-suplex samtidigt som Williams rullas upp. Tjusigt. Kazarian dumpar båda två och dyker efter med en plancha. Williams får in ett knä i nyllet på Kazarian och bearbetar honom medan Tenay ger oss den fantastiska nyheten att Dixie är backstage och tänker ge oss nyheter om Sting efter detta. Daniels tar över och får två med en springboard-moonsault och en DVD. Williams klättrar men stoppas av Daniels så båda bara hoppar ner, och Kaz gör en dubbel missile-dropkick och en Carlito-elbow och springboard-legdrop ger två på Daniels. Angel Wings avbryts av Williams som dumpas som tack, och Daniels Rock Bottom sätter upp en BME som missar, men han landar ändå på fötter, och Williams avslutar honom med en german efter 6:49. Bra match, om än lite för spottig. Liksom ingen känsla i matchen och jag brydde mig inte om vem som skulle vinna, fast jag hade nog gissat på Kaz som bokades starkast i matchen. Shannon Moore dyker upp och spöar upp Williams innan Bischoff noterar att det är Williams vs. Moore på Destination X. **1/4

- Jeremy Borash intervjuar Dixie, som kallar Sting för "Steve" för att vi ska veta att det är en shoot, brother, som noterar att Sting minsann har en match ikväll eftersom han verkar vilja vara fysisk.

- TNA Knockout-champ Tara & Angelina Love vs. Taylor Wilde & Sarita vs. Velvet Sky & Madison Rayne.
Vinnarna får Tag-bältena för brudar, eftersom Awesome Kong haft lite kärleksbekymmer och slutade i förbundet. Tara får ner Wilde med en powerbomb där hon slänger henne med ansiktet före, innan TBP gör Tara till face-in-peril. Love rensar utan en tag, så domaren sliter ut henne, och Widows Peak blockeras av Daffney (som gör sin comeback) så TBP tar bältena genom att en av dem pinnar Tara efter 2:13. *

- Pope Dinero intervjuas och tänker spöa Desmond Wolfe ikväll, mer hinner han inte säga innan Wolfe attackerar honom och ger sig på vänsterankeln.

- Sting IS WALKING!

- The Beautiful People är skitglada över att ha vunnit Tag-bältena, så JB skickar in champagne och firar med dem innan brudarna leker backslickdrägg och sprutar ner varandra med skumpan.

- Sting vs. Rob Van Dam.
Då hade Hulkster rätt i sitt teasande trots allt. RVD kommer ut från publiken och nitar honom med en missile-dropkick och Rolling Thunder för tre (!) efter 0:09, men eftersom TNA = alla ska pushas, spöar Sting upp honom direkt efter medan Taz kallar RVDs debut för "awesome". Vad ÄR detta för jönsar som bokar detta? Här har de ett gyllene tillfälle att debutera RVD som en maineventer, men skiter bort det direkt genom att spöa upp honom sex sekunder efteråt. Istället hade jag bokat "matchen" som de gjorde, och låtit RVD smita ut via publiken medan Sting får ett raseriutbrott och spöar upp funktionärer och domare och annat löst folk, för att spöa upp RVD efter var helt onödigt på alla sätt. RVD vs. Sting hade varit en perfekt PPV-match på Destination X, men självklart ska RVDs debut förminskas till nio sekunder och sen misshandel. Hulkster vill reda ut ett och annat med Sting men stoppas av Bubba the Haiti Hater som uppenbarligen är tillbaka i TNA. Great. Sting spöar upp Hogan med basebollträet. Jag finner inte ord för hur inkompetenta de är som förstör RVDs debut såhär, när en femåring hade bokat den bättre. NR

- Rynkpannan Tenay är djupt besviken över Stings handlande och verkar explodera av upphetsning.

- Kevin Nash och Eric Young äntrar scenen och säger att Scott Hall och Sean Waltman får komma tillbaka till TNA för en kväll på Destination X för att möta honom och Young. Oh, goody, kan sälja mormors löständer för att se den matchen. Publiken: "Hall is wasted!" Hall & Waltman kommer via publiken och för säkerhets skull laddar de upp med vakter i ringen om nWold försöker sig på något fuffens. Christy Hemme ska ge Hall en mick, men Waltman sträcker fram handen och vill ha den, men hon nonchalerar honom och ger den till Hall ändå vilket är lite kul. Hall drar upp Wolfpack. Wow, det är 1998 igen. Tydligen är Nash en "Big Sellout" för att han hänger med Hulkster, som enligt Hall inte har något att säga till om längre eftersom Sting spöade honom. Hall säger att de accepterar en match om de får "fett bra betalt" som kidsen säger numera. Bischoff dyker upp på Panda-Tron och säger att de får feta kontrakt om de spöar Young & Nash på DX, men om de förlorar är de ute ur förbundet för alltid. Yep, för alltid. Vi har en deal och frågan är vem av Young & Nash vänder. Nash: "See you at the PPV." Hall: "I'll be the one that looks like Elvis." Waltman örfilar Young och bråket är igång, förutom med Hall och Nash som står i varsin ringhörna och tittar på. Bischoff bokar en match HÄR OCH NU:

- Sean Waltman vs. Eric Young.
Båda brottas i jeans och T-shirt. Waltman sparkar loss i hörnan men clothelinas ner och fuckar upp en clotheline-spot ut ur ringen, och backdroppas istället. Spinkick skickar in Young i hörnan för en broncobuster, men Young kommer loss och piledrivar honom för tre efter 1:13. 1/4*

- Ett gäng soldater marscherar in för att salutera Kurt Angle efter hans tal på en soldatbas i Texas. Kurt drar en promo om Mr. Anderson, som gjorde narr av Angles tal på Impact förra veckan. Kurt hypar soldaternas insatser, USA, USA, USA, och Anderson kommer få smörj på Destination X. Anderson dyker upp på Panda-Tron och snackar ner honom och blir nerslagen av Kurt för besväret, och spöar in honom i ringen men Anderson vänder med en välriktad höger med militärbrickan. Han blir stoppad av soldaterna från att sticka så Kurt hinner vaknar och slänger ut honom till dem, som "lay in the boots on him". Ska de verkligen göra detta INNAN blowoff-matchen? Ursäkta, glömde vilket förbund vi talar om. Enda förbundet där man inleder en fejd med en Texas Deathmatch of Doom i en stålbur med stipulationen att förloraren ska lämna förbundet för gott. Kurt spöar upp honom och poserar på soldaternas axlar, USA, USA, USA.

- Bubba the Haiti Killer vill att Hogan ska ta sig samman och stoppa vad han håller på med, eftersom Brooke och Jennifer är alldeles till sig när han blödde tidigare ikväll. In kommer Earl Hebner och vill ha en andra chans, Hogan är tveksam, men Bubba tycker att alla förtjänar en andra chans så Hogan ber honom om hjälp ikväll.

- Jeff Jarrett undrar om Bischoff tvingade in Beer Money i matchen, men de gör det frivilligt, så Jarrett flippar ut eftersom han har stöttat James Storm sedan innan TNA fanns, så de borde inte göra något för Bischoff alls, framförallt inte mot Jarrett. Slagsmål följer.

- Jeff Jarrett vs. Beer Money.
JIP. En finklädd Mick Foley är gästdomare, men han sliter av kavajen för att visa sin domartröja, och Jarrett gör comeback efter tio sekunder men spinebustas av Robert Roode, innan han åker på en katapult in i en DDT. Eye of the Storm och ölsprut, men Jarrett duckar så Roode får det i nyllet och Jarrett kan göra comeback. Han dumpar Beer Money och skallar ihop dem utanför ringen, men de tar över då James distraherar honom så att Robert kan drämma in honom i staketet. Medan Beer Money poserar ger Foley ett basebollträ med taggtråd till Jarrett, men Slick Johnson tar bort det. Var inte Mick Foley domare? Beer Money avslutar med en lowblow och sin powerbomb/neckbreaker efter 4:22, trots att Foley försökte rädda. Tag-match på DX? 1/2*

- Hogan snackar med Brooke, som bölar för att behöva se sin far få så mycket stryk (undrar vad Barry Horowitz ungar säger om det) men han lugnar henne med att Abyss är ung och stark, och dessutom världens största Hulkamaniac. Hogan lovar att detta är hans sista match. Ja, världsapromise.

- TNA World-champ AJ Styles & Ric Flair vs. Hulk Hogan & Abyss, tagning II.
Earl Hebner dömer, btw. Hogan har lovat Brooke att Abyss täcker honom, vilket på wrestlingspråk betyder att en vändning är på gång. HULKSTER! FLAIR! LOCK-UP! VINTAGE RIC FLAIR MED CHOPS! Flair backdroppas och dumpas, och Hulkster följer efter och drämmer in honom i staketet, medan Tenay garanterar att vi stannar kvar tills matchen är slut. Hot eller löfte? Flair blöder som en gris och ger oss varannan damernas med chops. Jag ställer den uppenbara frågan alla tänker på: Har det inte gått tio sekunder snart? Taz säger att Flair blöder som en fylld gris. "Fylld" gris? Hogan använder sitt bälte (skärp) mot Flair, som ger igen med en lowblow. Hogan blir face-in-peril och det ser lite aurrealistiskt ut att se honom i ringen med AJ Styles. Det känns bara så... wierd. Taz säger att Hogan "is all about pride, honor, he's all heart". Jepp, när jag tänker på ära och stolthet är det Hulk Hogan jag tänker på. Hogan slammar ner Flair från hörnan i den vanliga spotten och taggar in Abyss som rensar och chokeslammar båda två, men är försiktig med Flair av uppenbara skäl. Hall of Fame-ringen Abyss fick av Hulkster verkar fungera, men en springboard-forearm ger två för Styles. Abyss och Hogan hulkar upp för en grymt otajmad dubbel big boot innan Styles äter en Black Hole Slam efter 7:26. Desmond Wolfe attackerar Abyss med en stol, Hogan stolen från honom men Flair fäller Hogan. Pope Dinero attackerar Wolfe (vars match ställdes in av whatever skäl) innan Jeff Hardy äntrar scenen och vi bryter lagom till han sätter upp för en Swanton. *

SLUTSATS: Jag är fortfarande förbannad för att de fuckade upp RVDs debut såhär mycket, men jag tycker att Hall & Waltmans debut fungerade bättre, kanske beroende på att fansen var som tokiga under hela promon och matchen. Att se Hogan och Flair brottas på TV igen var faktiskt stort (de har inte mötts där sedan 2002) även om matchen var under all kritik. Dessutom ogillar jag att man bokar matchen först på showen bara för att "göra om den" senare på kvällen, eftersom intresset för matchen är att se dem mot varandra, inte matchen i sig, och efter tio sekunder är intresset borta. Hur i hela Hisingen kan man boka in Jeff Hardy utan att annonsera skiten ur det innan? Och hur kan man debutera RVD på det här oerhört korkade viset? Och varför bokar man som man gjorde i Anderson-Angle (fulingen får storstryk) strax innan en PPV? Jag behöver en Treo.

Vinnare av kvällens Monday Night Wars: Trots sin dumhet vinner Impact, eftersom de debuterade Rob Van Dam och lät Jeff Hardy göra comeback, även om de gjorde det på de urbota sämsta sätten jag kunde komma på. Dessutom måste jag erkänna att jag fascinerades av att se Hulk Hogan och Ric Flair brottas igen. RAW var inte dåligt, förutom HHH-Sheamus jag inte har minsta intresse av, men det var en känsla av "same old, same old" som jag tycker att Impact inte har, kanske för att jag inte ser Impact varje vecka.

(Missa inte min RAW-recension från samma kväll.)

(Den här recensionen skrevs 2010-03-10.)
DiBiase

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: fre mar 12, 2010 8:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Nu var det några dagar sen jag såg iMPACT men jag tänkte iallefall ge en kort personlig tanke.

Jag fick precis samma känsla efter detta iMPACT som den från 1/4, spännande, underhållande och en storartad start. Man växlade spännande nytillskott med RVD och Hardy (räknar den sistnämnda som ett ny även om han var med den 1/4), bra X-divisionmatch, extravagant Main Event samt ett härligt tempo.

MEN tyvärr tror jag dock att jag kommer känna, precis som några veckor efter 1/4 fram tills nu, att TNA är tillbaka i det ologiska bokandet och tomgången. Men jag hoppas jag har fel och att de kan fortsätta i måndagens stil.

En annan sak, är inte No DQ en Tagteams det mest idiotiska. Varför står alltid alltid partnerna till de som är lagliga inne i ringen snällt vid ringhörnan för att bli intaggade? Det är ju No DQ där man inte behöver bry sig om att följa intaggningsregeln. Cursing

"John Cena är INTE ett hushållsnamn, Brock Lesnar ÄR det." - Chris Hero
Sökord: Cena = 182 000 000 träffar
Sökord: Lesnar = 4 060 000 träffar
Till överst på sidan
Big Sexy

Registreringsdatum: 03 februari 2008

InläggPostat: fre mar 12, 2010 10:36 pm    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Impact 2010-03-08
SLUTSATS: Jag är fortfarande förbannad för att de fuckade upp RVDs debut såhär mycket, men jag tycker att Hall & Waltmans debut fungerade bättre, kanske beroende på att fansen var som tokiga under hela promon och matchen. Att se Hogan och Flair brottas på TV igen var faktiskt stort (de har inte mötts där sedan 2002) även om matchen var under all kritik. Dessutom ogillar jag att man bokar matchen först på showen bara för att "göra om den" senare på kvällen, eftersom intresset för matchen är att se dem mot varandra, inte matchen i sig, och efter tio sekunder är intresset borta. Hur i hela Hisingen kan man boka in Jeff Hardy utan att annonsera skiten ur det innan? Och hur kan man debutera RVD på det här oerhört korkade viset? Och varför bokar man som man gjorde i Anderson-Angle (fulingen får storstryk) strax innan en PPV? Jag behöver en Treo.

Själv såg jag mitt första IMPACT på jag vet inte hur länge och jag undrar vad som händer? Har WCW återuppstått under annnat namn? Julgransplundring var tydligen kvällens tema.

TNA har ju en mängd fantastiska brottare som används så illa att man vill börja gråta. Att Hall/X-Pac är kvällens bästa segment säger tyvärr en hel del om var kvalitén befinner sig just nu. RVD, Sting, Jeff Hardy - vilket fullkomligt kaos. Inte blev jag lockad att fortsätta titta när det bara blir trams av allt ihop. Jag hoppas att TNA inser vilka resurser de faktiskt har, så att det kan bli lite konkurens om tittarna. Just nu sitter man och undrar varför Hogan ens får lön...
"You abysmally arrogant fool! At long last Doctor Doom again possesses his most potent weapon... His unrivaled intelligence! At long last I can begin to think... and plan! I will have vengeance! A MOST TERRIBLE AND UNHOLY VENGEANCE!"
Till överst på sidan
TheVobb
Årets Meltzer 2009

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: sön mar 14, 2010 12:56 pm    Rubrik: Svara med citat

Citat:
- TNA and Spike TV have decided to stop airing the iMPACT replay on Thursday nights, despite the rating it received this past Thursday night. Apparently some in TNA are concerned that such a high rating for the replay might hurt Monday’s ratings.

Saxat från WrestleScoop.com.........Cool
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> TNA Wrestling Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 79, 80, 81  Nästa
Sida 75 av 81

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet