Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE NXT veckoshow. *Spoilerrisk*
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> NXT
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: tor jul 29, 2010 4:15 pm    Rubrik: Svara med citat

NXT 2010-07-27

- s02e08

- Josh Mathews & Michael Cole kommenterar.

- Matt Striker introducerar blåbären (diggar Eli Cottonwoods 'Mustache'-tröja) och låter dem få 60 sekunder var på sig att säga vad de vill till publiken FÖRUTOM att säga varför de ska få vara kvar i tävlingen. Lucky Cannon snackar om sin polare 'nobody' till buande, Cottonwood säger sig kunna göra något ingen annan här kan, och det är att se en jätte i ögonen, och namedroppar Undertaker. Cole: "You can look into my eyes and put me to sleep". Husky Harris snackar om sin kropp, Kaval snackar om drömmar och säger sig ha brottats om Low-ki innan detta, Michael McGillicutty svarar på Miz uttalande om att McGillicutty är medioker, Alex Riley snackar ner de andra och Percy Watson menar på att man ska ta tillvara på livet. Cannon och Cottonwood är tråkiga på micken helt klart, Kaval är bättre än jag trodde, McGillicutty och Riley känns äkta och Harris är ingen vidare snackare men hans gimmick räcker långt. Det verkar som om de fick veta om tävlingen innan sändning så de kunde planera vad de skulle säga, eftersom det lät ganska "eget" och inget som WWE sa åt dem att säga. Det är bra att de får lära sig att snacka inför publik med egna ord istället för manus, men eftersom WWE ändå ska manusbasera ALLT som sägs, känns det tämligen meningslöst.

- Video för Watson.

- Percy Watson vs. Zack Ryder.
Det Watson har i karisma saknar han i ringen; allt han gör känns otroligt inövat. Ryder får två med sin big boot i hörnan. Percy kommer ur en chinlock men fintas in i hörnan. Ryder missar sin andra big boot och äter några dropkicks och en flygande clotheline. Ryder hotshottar honom men missar sin Rough Ryder och avslutas med en DDT och big splash efter 2:47 för att bli det första blåbäret som vinner en singelmatch mot ett russin i säsong två. *

- Backstage: John Morrison säger åt Cottonwood att han har gjort succé hittills (ehum) och visar hinderbanan i repris, med "rolig musik". Cottonwood blir förbannad och blir bokad mot Michael McGillicutty. "I've got one word for him: ’Mustache’!" Kul segment, synd att Cottonwood åkte ut senare på kvällen. Nej, förresten, inte synd alls.

- Michael McGillicutty vs. Eli Cottonwood.
Kofi Kingston och Morrison är med in. Storyn är att McGillicutty är obesegrad. Han matar på mot ryggen men tacklas ner och äter en sideslam för två. Clotheline ger två. Chinlock, legdrop och bodyslam ger två. Double-M försöker sig på en comeback, äter en atomic-drop och fintar sig undan en big boot så jätten kastrerar sig själv och en dropkick och swinging neckbreaker avslutar efter 3:37. Cottonwood är värdelös. 1/2*

- Video för Kaval.

- Backstage: Husky Harris "råkar" gå in i Kaval och säger att det är lätt hänt eftersom Kaval är så liten, Kaval säger sig sköta sitt snack i ringen och vi har en match.

- Kaval vs. Husky Harris.
Cody Rhodes och brudarna är med in. Husky skickar in honom i hörnan och hiptossar ut honom, Kaval med en leg-lariat (tror jag, de klippte till spotten väldigt sent) men Husky clothelinar honom i en fin spot. Kaval choppar honom (ajabaja) och Husky missar en charge och äter några sparkar, Kaval attackerar men clothelinas ner för två. Brudarna råkar (work) ramla ner från apronen eftersom repen skakades, och Harris avslutar med en bakvänd suplex och senton efter 3:14. Underhållande match med två brottare jag verkligen gillar och hoppas går långt i tävlingen. **

- Recap av WWE vs. Nexus.

- Dags för andra omröstningen och Double-M är immun ikväll; #1 Double-M, #2 Kaval (till en bra pop), #3 Alex Riley, #4 Showtime, #5 Lucky Cannon, #6 Husky Harris och ut åker Cottonwood. Det låter kanske taskigt, men han hade ingen chans i WWE efter NXT. Dålig på micken med ett stelt rörelsemönster samt kass på micken gjorde att han inte hade mycket mer än sin storlek att komma med, men efter att ha sett honom några gånger försvinner den lilla tjusningen som finns med den. Vad han skulle tjänat på skulle ha varit att debuterat som monster mot Undertaker eller Kane på någon av de stora showerna (jag säger vad som vore bäst för HONOM, inte för oss tittare) då de kunde ha hållit hans brottning till ett minimum. Dessutom är han 35 år gammal, vilket är aningen sent att debutera i WWE (Batista är ett undantag) och med tanke på att WWE redan har tillräckligt med monster, kändes det naturligt att han åkte ut här. Han spöar upp hela NXT-gänget innan han bara ger sig av och knuffar Morrison innan han sticker. Har på känn att detta var planerat sen innan. Striker intervjuar några av de kvarvarande brottarna innan Riley och Double-M börjar bråka och Cottonwood kommer tillbaka för att rensa.

SLUTSATS: Matchmässigt var det faktiskt ganska underhållande, gillar att de bokar matcherna ganska korta eftersom de i de flesta fall innehåller blåbär. Cottonwood skickas tillbaka till FCW skulle jag tro, och Husky Harris håller sig fortfarande kvar till min stora glädje.

(Den här recensionen skrevs 2010-07-29.)
sebbe

InläggPostat: tor aug 05, 2010 6:57 pm    Rubrik: Svara med citat

NXT 2010-08-03

- s02e09

- Michael Cole & Josh Mahews kommenterar medan Matt Striker är MC som vanligt.

- Recap av förra veckan då Eli Cottonwood eliminerades.

- Russinen sitter vid ingången och blåbären introduceras i ringen av Striker, som utlovar en kysstävling ikväll och introducerar Lay-Cool. Lay-Cool vill se den känsliga sidan hos blåbären, därav tävlingen, men de får inte kyssa dem utan "vår lokala kyssexpert" Margarita, en fullvuxen flodhäst på en och femtiofem med herpesutslag. Och så säger de att wrestling saknar klass! Husky Harris inleder med avsmak, Michael McGillicutty slickar henne Bushwhackers-style, Lucky Cannon hånglar loss och önskar sig byta namn till Yucky, Percy Watson gör det med avsmak, Layla värmer upp Kaval så han blir alldeles knäsvag och lyckas kyssa flodhästen och Alex Riley gör det med bravur. Lucky Cannon vinner men alla får; TJEJBACILLER! Riley tänker kyssa henne igen men Cannon stoppar honom för whatever skäl.

- Kaval vs. Husky Harris.
Lay-Cool och Cody Rhodes är med in. Harris är mer aggressiv än någonsin, fin spot där Kaval gör en Warrior's Way och dyker ut på Husky, som fångar upp och drämmer in honom i barrikaden. Kaval kommer in innan tio. Husky sparkar loss men missar två charges, Kaval åker på en katapult men kontrar till ett doublestomp för två. Charge missar och Harris Rock Bottom sätter upp en senton för tre efter 3:16. Riktigt underhållande match med fina spots av båda, en kort och kul match helt enkelt. **1/2

- Miz snackar om Double-M och säger att han är en medelmåtta medan hans pappa var betydligt bättre.

- Double-M gillar inte att Miz kallar honom medioker, så han utmanar honom ikväll. Cannon säger åt Double-M att HAN vill ta ut Miz ikväll så de bråkar om vem som ska möta honom. Miz föreslår att de kan mötas och vinnaren KANSKE kan få möta honom. Kofi Kingston tycker att vinnaren ska få möta Miz senare ikväll vilket Miz går med på.

- Lucky Cannon vs. Michael McGillicutty.
Vinnaren får Miz senare ikväll. Kingston och Mark Henry är med in. Double-M kommer ur en armbar och blockerar en monkey-flip för att avsluta med sin neckbreaker efter 1:00. 1/2*

- Proffsen ska säga vilken annat proffs de tycker gör SÄMST jobb. Kingston tycker Lay-Cool eftersom de förstör Kaval. Lay-Cool tycker Kingston för att han sa så. Henry tycker Zack Ryder eftersom hans rookie åkte först. Cody tycker Kingston eftersom han tänker ta hans IC-titel. Ryder hinner inte svara innan Miz dyker upp och nominerar alla de andra. John Morrison tycker att Miz ska sluta tjafsa, Miz tjafsar ännu mer och vi går till kvällens tredje match:

- Percy Watson vs. Alex Riley.
Miz och MVP är med in. Percy försöker få igång publiken inledningsvis, men Riley headlockar honom. Leapfrog-spot och elbow ger två för Percy. Enzuigiri sätter upp en... dans... men Riley hotshottar honom mot mellersta repet för två. Dropkicks och tjusig sunset-flip för två i hörnan. Tio Slag of Doom blockeras, atomic-drop och indrämning i hörnan innan Rileys TKO avslutar efter 3:30. Riley är mer polerad än Percy, men Percy underhåller mig betydligt mer eftersom Riley känns som en lightversion av Miz. *

- US-champ The Miz vs. Michael McGillicutty.
Nontitle, men det är US-mästaren vs. den obesegrade Double-M. Lock-up bryts upp i hörnan och Double-M gör ett amatörkast och en rollup för två men äter en kneelift (Cole: "SHADES OF HHH!") och ett Nash-dyk. Small package ger två för Double-M innan han äter en clotheline och dumpas. Mathews blir sur på Cole och menar på att man måste kommentera objektivt och inte beroende på vem man är polare med backstage (han syftar på Coles vänskap med Miz). Double-M blir förbannad och gör comeback med clothelines, belly-to-belly sätter upp en dropkick som missar och Skull Crushing Finale avslutar efter 4:34. **1/4

SLUTSATS: Fick se matcher med mina favoriter (Harris, Percy, Kaval, Miz) så jag är mer än nöjd,

(Den här recensionen skrevs 2010-08-05.)
Nogai

Registreringsdatum: 26 april 2010

InläggPostat: lör aug 07, 2010 5:16 pm    Rubrik: Svara med citat

Husky Harris skrev det här på sin twitter This kissing contest business makes me think the nexus might have the right idea kanske en vink om en hopslagning. Tror intte riktigt på det för killar som Lucky Cannon kan man inte göra heel eller?
sebbe

InläggPostat: fre aug 13, 2010 11:11 am    Rubrik: Svara med citat

NXT 2010-08-10

- s02e10

- Michael Cole & Josh Mathews kommenterar och Matt Striker är vår MC.

- Vi har en ny tävling ikväll som Cole & Mathews ska testa innan showen, en sådan där boxboll som finns på marknader. Cole får 728 och Mathews 806.

- Blåbären och russinen (förutom Mark Henry som säljer gårdagens skada) tar sina vanliga platser.

- Dags för boxningstävlingen (där vinsten är ett framträdande på nästa veckas RAW), Michael McGillicutty får 863, Kaval diskas då han sparkar boxbollen (han fick under 300 poäng ändå), Percy Watson får 716, Lucky Cannon 744, Husky Harris 380, Alex Riley 888 (tror jag, de bytte kamera innan den hade räknat klart) och vinner.

- I pausen passar Miz på att säga åt John Morrison (som är med i Team Cena) att de behöver en brottare till, och Miz vill att Morrison också ska fråga honom. Men Morrison tänker inte fråga honom, däremot tycker han att de kan brottas ikväll för att visa varför de INTE behöver honom.

- Percy Watson, Kaval & Lucky Cannon vs. Michael McGillicutty, Husky Harris & Alex Riley.
Returmatch från igår. Harris hamnar i fel hörna och bearbetas. Percy är inte världens bästa brottare, men har en härlig karisma som jag antar biter på barn. Karisman, inte Percy själv. Harris slår tillbaka och taggar in Riley som lockar upp med Percy och åker på några armdrags --> armbar. Lucky Cannon, som borde anamma den gamla Kylie Minogue-låten "I should be so lucky... lucky, lucky, lucky" (Eller inte) får ut Riley ur ringen och dyker ut på honom precis före reklamen. När vi återvänder är Cannon face-in-peril (vilket jag skrev innan de ens hade gått till reklam, så uppenbart var både reklampausen och att Cannon skulle agera slagpåse när vi kom tillbaka) och jag måste säga att Husky är en härlig heel. Tag till Kaval som rensar till en bra pop, han vänder en tilt-a-whirl till en strypning på Double-M, julgransplundring och Warrior's Way avslutar MM efter 7:41. Längre än igår och ganska mycket bättre. Double-M är en naturtalang och Husky Harris är underbar, men Riley står inte ut ur mängden tycker jag. Han saknar det där lilla extra som krävs, och att Miz är hans mentor är snarare en nackdel än dne fördel då han är en ren kopia av honom. **1/4

- US-champ The Miz vs. John Morrison.
Nontitle. Storyn är att Miz anser sig behövas i Team Cena vilket inte Morrison håller med om. Man kan undra vad Cena tycker om att de här bråkar när de borde vara på samma sida, men jag antar att det inte vore wrestling annars. Morrison tar över med en armdrag och dropkick, hans halvmissade standing SSP får två och Miz tar över med ett knä i magen. Corner-clotheline missar och Morrison backslidar (nytt verb!) honom för två. Korkskruv ut ur ringen före reklamen, och Morrison ligger pyrt till när vi återvänder. En andra corner-clotheline ger två. JoMo kommer ur en chinlock och rullar upp honom för två innan comebacken påbörjas. Heelkick och flapjack sätter upp en indrämning i hörnan och Flying Chuck för två. Running knee missar och Miz ger tillbaka med en big boot för två. Enzuigiri (som träffar axeln om vi ska vara petiga) sätter upp Starship Pain, Miz flyttar sig, Morrison landar på fötter gör sin enzuigiri rakt in i hörnan innan Skull Crushing Finale avslutar efter 7:24. **1/4

- Time för utröstning. Double-M och Kaval tycker att Lucky Cannon bör dumpas, Percy tycker Riley, Cannon säg vig vilja vinna detta mer än någon annan och publiken buar, Harris tycker Cannon för att han inte har vunnit en enda match (i en uppgjord sport), Riley tycker Striker eftersom han är nörd och även Double-M, eftersom Riley ändå tänker vinna tävlingen, så jag antar att han ser Perfect Jr. som största konkurrenten. #1 är Kaval, #2 Michael McGillicutty, #3 My Man Percy, #4 My Man Husky och # är Riley så Unlucky Cannon ryker. Precis som jag hade velat! Rankingen är väl ungefär som jag hade velat ha den. Lucky drar en promo efteråt till buande (han skulle vända heel) och är faktiskt riktigt rolig när han gör narr av de andra (kallar Kaval för en nioåring med Barry White-röst), men det är lite tragikomiskt att han inte blir rolig förrän han åker ut ur tävlingen.

- Striker noterar att nästa vecka ska hela TVÅ brottare ut. Nu börjar konkurrensen hårdna på allvar (de jag gillade minst är de tre som redan har åkt ut) och jag är rädd att Harris ryker nästa vecka. Kaval verkar ha stort stöd, McGillicutty är en naturbegåvning, Riley verkar ha uppbackning internt vilket lämnar mina två favoriter ute i kylan. Percy är nog mest poppis hos barn och Harris hos de äldre, fast Harris har inte lika mycket stöd som Percy, vilket visas inte minst då han alltid rankas i botten förutom ikväll. Så i teorin ryker Harris och Percy nästa vecka, men jag hade helst sett Riley få lämna.

SLUTSATS: För lite snack om mustascher ikväll, men helt okej ändå. Bra matcher och helt rätt kille åkte ut = WIN!

(Den här recensionen skrevs 2010-08-13.)
Nogai

InläggPostat: fre aug 13, 2010 5:35 pm    Rubrik: Svara med citat

Känns som säsong två är mer än dubbelt så oförutsägbara som säsong 1 kan bero på att fansen röst spelar in. Själv känns det som att alla som är kvar utom Watson kan vinna det vilket är bra första säsongen visste man ju att Barret skulle vinna eller iallfall jag
DiBiase

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: tis aug 17, 2010 10:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag brukar vara den första som klagar på WWE för hur de bokar talanger, men jag måste faktiskt krypa till korset och ge Vince & co en eloge över att låta Kaval vinna över Mcgullicotty. Nu helt plötsligt så får Kaval se ut som den stora talangen när han slår den obesegrade och hans förlustfacit är stor del fört i glömska. För Mcgullicotty spelade inte de förlusten någon större roll då han ändå är typ 8 eller 9-1. Ett riktigt bra Win-Winscenario, men det skulle inte gått om man inte lät Mcgullicotty få en lång och fin vinstsvit och vice versa med Kaval.

"John Cena är INTE ett hushållsnamn, Brock Lesnar ÄR det." - Chris Hero
Sökord: Cena = 182 000 000 träffar
Sökord: Lesnar = 4 060 000 träffar
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Nogai

InläggPostat: tis aug 17, 2010 10:39 pm    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Jag brukar vara den första som klagar på WWE för hur de bokar talanger, men jag måste faktiskt krypa till korset och ge Vince & co en eloge över att låta Kaval vinna över Mcgullicotty. Nu helt plötsligt så får Kaval se ut som den stora talangen när han slår den obesegrade och hans förlustfacit är stor del fört i glömska. För Mcgullicotty spelade inte de förlusten någon större roll då han ändå är typ 8 eller 9-1. Ett riktigt bra Win-Winscenario, men det skulle inte gått om man inte lät Mcgullicotty få en lång och fin vinstsvit och vice versa med Kaval.

Sen lät de ju inte han vinna över The Miz heller vilket också var bra då han inte fick se allt för stark ut. Sen så är ju frågan kommer han att bli den nya MR Perfect eller vad tror folket här? Sen så hoppas/tror vissa att denna omgång kommer joina Nexus men själv tycker jag de ska gå som individer till SD då de behöver folket mer där.

Spännande att se vem som ryker hoppas på Watson och Harris idag vilken drömfinal då eller de har inte final än? Förra säsongen var det ju tre i finalen
sebbe

InläggPostat: ons aug 18, 2010 2:03 pm    Rubrik: Svara med citat

NXT 2010-08-17

- s02e11

- Michael Cole & Josh Mathews kommenterar.

- Veteranerna sitter vid ingången och blåbären introduceras i ringen. Dagens tävling är att snacka om vad som helst i sextio sekunder UTOM varför de inte ska elimineras ikväll. Percy Watson snackar om 3D (DEVON, GET THE TAB... Oh, det var Desire, Determination och Dedication han menade), att man ska kämpa för sina mål för att uppnå dem, OH YEAH! Alex Riley snackar om sig själv innan han gör narr av den utröstade Lucky Cannon, och säger att han har en lysande framtid som bartender framför sig. Michael McGillicutty, som snackar ner de andra. "Then we have Alex Riley, the David Otunga of NXT2. The guy talks alot but he can't wrestle a lick." Kaval snackar också ner de andra och råkar kallar Michael för "Joe". Det roliga är att han avslutar med att säga att han själv är "total nonstop action" (och eftersom han ofta snackar om "impact" undrar jag vad WWE anser om det). Nja, han försökte vara rolig men det sket sig gruvligt, påminner lite om Faddes stå-upp-debut inför sju alkisar och några dussin fastrar. Husky Harris snackar om sina boots, som har burits av Barry Windham.

- Striker noterar att vi ska ha första elimineringen HÄR OCH NU och Showtime Percy Watson ryker i den största skandalen i underhållningsbranschen sedan Håkan Hellström fick skivkontrakt. Percy drar en bra promo efteråt, och jag är säker på att vi inte har sett det sista av honom, för killen dryper av karisma men skulle behöva några månader i FCW innan han kallas upp.

- Michael McGillicutty vs. Zack Ryder.
Double-M bearbetar armen en stund och dropkickar loss innan han dumpar honom med en clotheline. Han följer med ut och blir big bootad så Ryder kan ta över. Big boot i hörnan ger två. Ryder missar en charge och McGillicutty gör comeback, avalanche och högervingar i hörnan sätter upp en backdrop men Ryder kontrar med en hotshot så MM säljer bra, och Ryder avslutar med en Rough Ryder efter 3:46. Klart välbrottad match från båda två, McGillicutty är klart redo för att kallas upp IDAG. **1/4

- Recap av Kane-Mysterio-Undertaker på Summerslam, som leder oss till match sju miljarder mellan Bröderna Död.

- Lay-Cool peppar Kaval backstage. Layla måste stå för månadens idiotkommentar på Twitter, då hon menade på att de inte alls härmar Beautiful People i TNA eftersom hon aldrig har sett dem, när det räcker med att en WWE-författare har sett BP för att härma dem. De bygger upp lite svartsjuka mellan brudarna eftersom Layla kysste Kaval för några veckor sen. Husky Harris stöter på Michelle, som inte är intresserad, och han menar på att hon kommer bli det när han spöar Kaval ikväll.

- Husky Harris vs. Kaval.
Husky använder styrka och mattbrottning inledningsvis, men Kaval blockerar en suplex med knän ala Evan Bourne och reverserar till en strypning som släpps upp vid repen. Kaval kastas in hårt i hörnan för två. Layla ger Husky konstruktiv kritik om hans välmående: "YOU'RE FAT!" Hon är som Anna Skipper fast snygg. Avalanche och waistlock men Kaval kontrar med en tjusig Ligerkick och verkar ha slagit upp läppen då han blöder som Robin Givens efter en diskussion med Mike, han missar något från repen och äter en väldigt dålig Rock Bottom för två. En andra Rock Bottom vänds till en DDT och Kaval avslutar med Warrior's Way efter 3:10. Tror inte man kan få ut mer av en såhär pass kort match, det märks att konkurrensen har hårdnat och att de använder varenda sekund för att imponera, både på tittarna och på WWE-höjdarna (vilket är viktigare än att impa på publiken). **3/4

- Kofi Kingston vs. Alex Riley.
Kingston sparkar loss men missar en charge så Riley kan ta över, dyk träffar doja och Kingston slår tillbaka, Boom-drop, Trouble in Paradise, goodbye efter 1:56. Förmodligen bokad för att se hur bra Riley är bra att sälja, för det var i princip det enda han gjorde. Och hur mycket det än smärtar mig att säga, måste jag medge att han är duktig på det. *1/2

- Eliminering: Cole tycker att Riley ska vinna och Kaval ryka ikväll, och Mathews precis samma sak. Vi får ingen ranking idag utan får direkt veta att Husky Harris ryker, och om publiken i arenan inte river stället och skapar upplopp blir jag grymt besviken på mina medmänniskor. Cody Rhodes blir förbannad och skäller ut Ryder (för att han är en sopa), Layla (för att hon är mer intresserad av att hångla med blåbären), Riley suger och Double-M förtjänar inte att kallas Mr. Perfect Jr för att han är långt ifrån lika bra som sin far, och när han ger sig på Kaval blir mer slagsmål, men MVP och Kingston får ner Harris medan Cody sticker. Warrior's Way från hörnan och ut från Kaval avslutar ett av de bästa avsnitten, om inte DET bästa, av NXT någonsin.

SLUTSATS: Surt att Percy och Husky åkte ut ikväll, men jag trodde aldrig att de hade en chans att vinna ändå, så det kändes väntat. Otroligt underhållande avsnitt i vilket fall som helst med två bra matcher.

(Den här recensionen skrevs 2010-08-18.)
SoulClap

Registreringsdatum: 18 juni 2006

InläggPostat: sön aug 22, 2010 4:56 am    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
NXT 2010-08-17

Det roliga är att han avslutar med att säga att han själv är "total nonstop action" (och eftersom han ofta snackar om "impact" undrar jag vad WWE anser om det).

Detta är väl absolut första gången i tv nåt om TNA nämns i WWE??

Gissar på att Kaval åker ut nästa vecka som straff och Alex Riely får vinna tävlingen!

If ya ain't clappin with ya soul what u clappin fo..

R.I.P Bam Bam Bigelow (1961-2007)
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
siggesork

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: sön aug 22, 2010 1:34 pm    Rubrik: Svara med citat

SoulClap skrev:
sebbe skrev:
NXT 2010-08-17

Det roliga är att han avslutar med att säga att han själv är "total nonstop action" (och eftersom han ofta snackar om "impact" undrar jag vad WWE anser om det).

Detta är väl absolut första gången i tv nåt om TNA nämns i WWE??

Gissar på att Kaval åker ut nästa vecka som straff och Alex Riely får vinna tävlingen!
Tror personligen d är rätt lugnt. Det är en försvinnande liten del av WWE:s publik som ens vet vilka TNA är..
Till överst på sidan
DiBiase

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: sön aug 22, 2010 9:50 pm    Rubrik: Svara med citat

Var ett riktigt bra NXT och efter att Percy åkte ut kom jag på mig själv att jag tyckte om alla återstående fyra brottare och hoppades att ingen av de skulle åka ut. Eftersom programmet gick med matcher och segment så blev den känslan längre. Tyvärr åkte Husky ut men jag hoppas verkligen att WWE behåller honom (och de andra två som ryker).

Huskys sliskiga kommentar till McCool om "love at first sight" var guld värt.

"John Cena är INTE ett hushållsnamn, Brock Lesnar ÄR det." - Chris Hero
Sökord: Cena = 182 000 000 träffar
Sökord: Lesnar = 4 060 000 träffar
Till överst på sidan
SoulClap

Registreringsdatum: 18 juni 2006

InläggPostat: mån aug 23, 2010 6:46 am    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Var ett riktigt bra NXT och efter att Percy åkte ut kom jag på mig själv att jag tyckte om alla återstående fyra brottare och hoppades att ingen av de skulle åka ut. Eftersom programmet gick med matcher och segment så blev den känslan längre. Tyvärr åkte Husky ut men jag hoppas verkligen att WWE behåller honom (och de andra två som ryker).

Huskys sliskiga kommentar till McCool om "love at first sight" var guld värt.

Kan bara hålla med, Husky är given för WWE! En perfekt heel och måste väl var en av de "större" sen Umaga!

"Raw" fick ju alla från förra säsongen, kan ju hoppas man stoppar in lite av denna säsongens snubbar på Smackdown!

Hade gärna sett Perfect JR vs Ziggler ex.. Evil or Very Mad

If ya ain't clappin with ya soul what u clappin fo..

R.I.P Bam Bam Bigelow (1961-2007)
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Nogai

InläggPostat: mån aug 23, 2010 7:23 am    Rubrik: Svara med citat

Tror de behåller Husky, lite har nog med att göra att han på NXT Confessionals säger att det här är hans chans nu kan han göra sin impact hur han vill. Han sa att han tav tidigare låst till NXT och fick inte göra vad han ville men nu får han det
sebbe

InläggPostat: tor aug 26, 2010 9:24 am    Rubrik: Svara med citat

NXT 2010-08-24

- s02e12

- Michael Cole & Josh Mathews kommenterar.

- Matt Striker är MC, veteranerna kommer in, blåbären kommer in. Blåbären drar varsin publikfriande promo; Michael McGillicutty säger att det är en ära att få vara i final i tävlingen och att vara i samma ring som sin pappa en gång brottades i, Alex Riley säger sig vara "the total package" (gör ditt eget Lex Lugerskämt) och Kaval kan inte tacka oss tillräckligt för allt stöd vi har gett NXT2. Han säger att Cody Rhodes förstörde förra veckans fina stund efter att Husky Harris åkte ut, och säger att Cody är här enbart tack vare sig far, medan han själv är här av egen kraft. Kaval utmanar honom men Cody säger nej eftersom Kaval inte förtjänar en match då han bara är en rookie, vilket får MVP att surna till och kallar Cody feg, lite tjafs fram och tillbaka och vi har MVP-Cody senare ikväll.

- WWE Trivia Quiz. Frågesport om WWE (varje rätt svar ger 100 poäng, och den med flest poäng vinner) och Striker säger att det är viktigt att känna till WWEs historia, eller rättare sagt WWEs egen version av historien.

Fråga 1: "Vem brottades i Iron Man-matchen på Wrestlemania 12?" - Double-M svarar Shawn Michaels och efter en lång stund Bret Hart.

Fråga 2: "Vilket grupp bestod av Pete Gas, Rodney & Joey Abs?" - Kaval svarar Mean Street Posse, vilket är rätt svar.

Fråga 3: "Vems låt börjar med 'You think you know me?" - Double-M svarar Edge vilket är rätt.

Fråga 4: "Vilken känd miljonär satte Vince McMahon håret upp emot?" - Kaval svarar Donald Trump, vilket är rätt.

Fråga 5: "Vem har Killswitch som avslutare?" - Kaval svarar Christian vilket stämmer.

Fråga 6: "Vilket band spelar HHHs låt?" - Double-M gissar på Rob Zombie vilket är fel, och Kaval svarar Motörhead vilket stämmer, och ger oss Kaval och Double-M på 300 poäng var medan Riley är en nolla. Nästa frågor är värd 200 poäng.

Fråga 7: "Vem var första IC-mästare?" - Kaval gissar på Pat Patterson och får rätt.

Fråga 8: "Vilken Diva vann Diva Search 2007?" - Double-M svarar Eve vilket stämmer.

Fråga 9: "Sjung vidare på låten; 'Here comes the Ax, and here comes the Smasher...'" - Kaval sjunger "The Demolition, walking disaster" och får rätt.

Fråga 10: "Vilka fordon kom Dynamic Dudes till ringen åkande på?" - Ingen kan så Striker önskar dem lycka till "in you future endeavours" vilket är lite kul. Kaval gissar på surfbrädor och Riley på boogieboards vilket också är fel, så Striker får säga det rätta svaret (skateboard). Fast om vi ska vara petiga ÅKTE de nästan aldrig på dem utan bara bar runt dem, tror ingen av dem KUNDE åka bräda egentligen.

Fråga 11: "Vilken brottare har vunnit WWE-titeln flest gånger?" - Riley får rätt för HHH (givetvis ska de ha en tjillevippenörlängarfråga för att hypa HHH) men Kaval vinner hela tävlingen och får sin nuna på WWE.com. Cole: "Well, that's great, just what we need: More Kaval on the internet."

- MVP vs. Cody Rhodes.
Storyn är att Cody inte vill bli slagen i nyllet. I motsats till de som VILL det? Han bearbetar vänsterbenet men bailar då han nästan blir slagen i ansiktet och backdroppas för besväret. Suplex ger två. Rhodes kommer ur en gång armbar men clothelinas ut ur ringen, MVP flyger ut över repen och drämmer in honom i ringstolpen före reklamen. När vi återvänder leder Cody, charge missar och MVP påbörjar sin vanliga comeback, men äter en jawbreaker. Framåtvänd suplex (inte ala Jeff Hardy utan mer en slapp variant där han bara släpper honom) och låg dropkick ger två. Kneedrop missar, MVP tar över men slits ut ur ringen och slängs in i barrikaden. In i ringen för två. MVP kommer ur en headlock men sparkas i huvudet några gånger och åker på en facelock. En hård spark ger två för Cody. Spark från hörnan ger två. Efter reklamen (yep, andra pausen) gör Cody en superplex för två. Känns som att dra medvetet gör matchen lång för att döda tid. Surfbräda men MVP kommer loss, Cody missar en elbow och MVP gör ÄNTLIGEN en ordentlig comeback, clothelines, flapjack, facebuster, Ballin-elbow, men Playmaker blockeras och Cody får två med en Alabama Slam innan en Cross Rhodes avslutar efter 16:18. Härligt att de ger matchen ordentligt med tid på sig! **1/2

SLUTSATS: Minimalt med wrestling ikväll, och den brottningen vi faktiskt fick var mellan två veteraner. Riley känns ännu mindre som säsongens vinnare ju längre tiden går, och jag hoppas att Kaval kniper det. Double-M lär behålla sitt jobb ändå, men Kaval verkar inte ha så många som stöttar honom backstage att han skulle behöva vinna NXT för att verkligen slå igenom i WWE. Publiken gillar honom i alla fall.

(Den här recensionen skrevs när den skrevs när den skrevs vilket var 2010-08-24.)
Nogai

InläggPostat: tor aug 26, 2010 3:29 pm    Rubrik: Svara med citat

Känndes bara som ett utfyllnads avsnitt. Var helt onödigt men de skulle ju sett till att Riley skulle fått 0. Men var det här shoot eller work? Jag kunde inte avgöra det.

Vem kommer vinna det hela? Ingen av dem har stått ut så mycket som Barret gjorde förra säsongen så jag tycker det är väldigt öppet (Love it) MM skulle väll passa mest som vinnare men hans insatser skriker inte "Vinnare".
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> NXT Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Nästa
Sida 18 av 20

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet