| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
TheVobb Årets Meltzer 2009

Registreringsdatum: 17 juni 2006 Inlägg: 3463 Ort: Sundsvall
|
Postat: ons apr 28, 2010 10:33 pm Rubrik: UFC 117: SILVA VS SONNEN***SPOILERS*** |
|
|
UFC 117: SILVA VS SONNEN
August 7, 2010
at the Oracle Arena in Oakland, California
| Citat: | Chael Sonnen told the Sherdog Radio Network’s “It’s Time” radio show host Bruce Buffer on Tuesday that he’s signed his contract to face UFC middleweight champion Anderson Silva on Aug. 7. Though not yet announced by the promotion, UFC 117 is expected to take place at the Oracle Arena in Oakland, Calif.
“I signed my contract and sent it in six minutes after it hit my fax machine. He’s been hanging on to (his contract) for 10 days and hasn’t signed it yet,” said Sonnen. “I’ll be fighting August 7 against somebody. I’m presuming it’s him, but again, he’s had it for 10 days. I don’t know if fax machines aren’t working in Brazil or what the holdup is.”
Silva’s manager, Ed Soares, said that he’d received Silva’s contract last Thursday and that the fighter would sign it when he returned from a vacation with his family.
“It’s on,” Soares said of the bout. “There’s no doubt about it.”
Sonnen, a U.S. Olympic Greco-Roman wrestling team alternate, became the No. 1 middleweight contender following his shutout unanimous decision against Nate Marquardt at UFC 109 on Feb. 6 in Las Vegas. The 33-year-old Oregonian banked wins against Dan Miller and Yushin Okami in 2009 to move into title contention.
Sonnen told Buffer that he’s already begun his preparation for Silva, who hasn’t been beaten in the Octagon yet in 11 fights.
“He never comes out and just strikes,” said Sonnen. “He always has a few ‘tells’ that he does before he goes, but it also makes him so effective. … So far, I’ve been able to recognize what his set-ups are. I don’t know how to stop them yet. Strategically, that’s what I need to focus on for the next few months.”
Sonnen said he probably won’t rely on Silva’s most recent, and arguably his most controversial, performance against Demian Maia at UFC 112 on April 10 in Abu Dhabi, U.A.E.
“That’s probably one of those things I won’t study too much because it was just so bizarre,” said Sonnen, “but he has some pretty traditional fights where he comes out in the traditional stance and is, frankly, a better and even more dangerous fighter. That’s the (Silva) I’m preparing for.” |
Ryktas även att Matt Hughes ska möta Ricardo Almeida och att Clay Guida ska fightas på 117....
Hoppas att Sonnen bankar skiten ur Silva........ _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!!
Senast ändrad av TheVobb den sön aug 08, 2010 6:00 am, ändrad totalt 2 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: mån maj 03, 2010 9:49 pm Rubrik: |
|
|
| Citat: | | American Top Team standout Thiago Silva and Tim Boetsch have verbally agreed to meet at UFC 117 on Aug. 7 at the Oracle Arena in Oakland, Calif., Sherdog.com has learned from multiple sources. |
Källa Sherdog........ _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: ons jun 09, 2010 1:10 pm Rubrik: |
|
|
Uppdaterat card...
Main Card
Middleweight Championship bout: Anderson Silva (c) vs. Chael Sonnen
Matt Hughes vs. Ricardo Almeida
Clay Guida vs. Rafael dos Anjos
Roy Nelson vs. Junior Dos Santos
Preliminary Card
Thiago Silva vs. Tim Boetsch
Dustin Hazelett vs Rick Story
Rodney Wallace vs. Stanislav Nedkov
Johny Hendricks vs. Charlie Brenneman
Ben Saunders vs. Dennis Hallman
....... _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tis jul 27, 2010 11:20 pm Rubrik: |
|
|
Thiago Silva out enligt Sherdog.com...
| Citat: | Octagon newcomer Todd Brown is likely to replace an injured Thiago Silva against Tim Boetsch in a light heavyweight bout at UFC 117 “Silva vs. Sonnen” on Aug. 7 in Oakland, Calif., Sherdog.com has learned.
Multiple outlets reported on Tuesday that Silva withdrew from the bout with a back injury. |
Jäkla synd, gillar Silva och såg fram mot denna fight....... _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: fre jul 30, 2010 9:21 pm Rubrik: |
|
|
Ännu en skada...
| Citat: | | Top light heavyweight prospect Phil Davis will square off with Rodney Wallace in a preliminary matchup at UFC 117 “Silva vs. Sonnen” on Aug. 7 at the Oracle Arena in Oakland, Calif. Davis replaces Stanislav Nedkov, who withdrew from the event with an injury. |
Han som spöade Alexander Gustavsson sist om ni känner igen namnet men kan inte placera vem han är...... _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
inflames01
Registreringsdatum: 20 oktober 2006 Inlägg: 340 Ort: Trollhättan
|
Postat: fre jul 30, 2010 10:08 pm Rubrik: |
|
|
Galan kommer sändas på TV4Sport, så dom har än så länge inte flyttat över till C+. Kan tänka mig att dom flyttar över i september lagomt till Lesnar-Velasquez. _________________ SW Radio - Wrestling & MMA Podcast
Host of SW Radio - The Best Show on the Earth! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: fre jul 30, 2010 11:28 pm Rubrik: |
|
|
| inflames01 skrev: | | Galan kommer sändas på TV4Sport, så dom har än så länge inte flyttat över till C+. Kan tänka mig att dom flyttar över i september lagomt till Lesnar-Velasquez. |
Jo jag fick ett mail där dom skrev att flytten blir i sept eller oktober. Tyvär sänder inte TV4Sport söndagens gala, UFC Versus ..... _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
inflames01
Registreringsdatum: 20 oktober 2006 Inlägg: 340 Ort: Trollhättan
|
Postat: lör jul 31, 2010 7:12 pm Rubrik: |
|
|
Inte helt oväntat då dom inte brukar sända dom mindre galorna som versus och fight nights. Det är skumt när dom sänder TUF hela säsongen men inte själva finalen.
Skulle vara kul om dom började sända WEC. Visseligen sänder dom WEC Wreckcage ibland men jag skulle verkligen vilja se deras galor och ppvs, då WEC i princip alltid har bra galor. _________________ SW Radio - Wrestling & MMA Podcast
Host of SW Radio - The Best Show on the Earth! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: lör jul 31, 2010 10:10 pm Rubrik: |
|
|
| inflames01 skrev: | Inte helt oväntat då dom inte brukar sända dom mindre galorna som versus och fight nights. Det är skumt när dom sänder TUF hela säsongen men inte själva finalen.
Skulle vara kul om dom började sända WEC. Visseligen sänder dom WEC Wreckcage ibland men jag skulle verkligen vilja se deras galor och ppvs, då WEC i princip alltid har bra galor. |
Dom visar finalen men inte live, några veckor efter. Man kan ju inte anklaga TV4 för att vara snabba precis...... _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tis aug 03, 2010 8:21 pm Rubrik: |
|
|
Är jävligt laddad för denna gala. På pappret så ser det ut att kunna bli jävligt bra, bara hålla tummarna att den blir det med.
Efter allt snack från Sonnens sida så hoppas jag han kan backa upp allt oxå. Är lite rädd att Silva surnat till och kommer visa en klart bättre sida än vad vi fått sett i hans senaste fighter. Jag vill att Sonnen spöar Silva rejält men har en magkänsla att Silva kommer visa varför han är champ.
Galan börjar 04.00 på Tv4Sport, men det är en hel del MMA innan...
23:10 The Zone - Evolution
01:05 The Zone FC - Bushido
03:00 UFC Countdown
04:00 UFC live
..... _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DiBiase

Registreringsdatum: 05 augusti 2007 Inlägg: 1555 Ort: Solna
|
Postat: tis aug 03, 2010 9:09 pm Rubrik: |
|
|
| TheVobb skrev: |
Efter allt snack från Sonnens sida så hoppas jag han kan backa upp allt oxå. Är lite rädd att Silva surnat till och kommer visa en klart bättre sida än vad vi fått sett i hans senaste fighter. Jag vill att Sonnen spöar Silva rejält men har en magkänsla att Silva kommer visa varför han är champ.
|
Är du rädd för att Silva ÄNTLIGEN kommer att sluta löjla sig och fightas som den "Best Pound for Pound" som han faktiskt är. Jag kan iofs hålla med om att jag har bytt sida och hejar på Sonnen efter hans makalösa promos, men samtidigt hoppas jag att Silva plockar fram "det där" som man har saknat det senaste året/åren. Hur som helst ser jag fram emot galan som faan. _________________ "You wanna play 21? I've got 22. You want to play blackjack? I've got two of those too!"
"John Cena är INTE ett hushållsnamn, Brock Lesnar ÄR det." - Chris Hero
Sökord: Cena = 182 000 000 träffar
Sökord: Lesnar = 4 060 000 träffar |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: tis aug 03, 2010 9:18 pm Rubrik: |
|
|
| DiBiase skrev: | | TheVobb skrev: |
|
Är du rädd för att Silva ÄNTLIGEN kommer att sluta löjla sig och fightas som den "Best Pound for Pound" som han faktiskt är. Jag kan iofs hålla med om att jag har bytt sida och hejar på Sonnen efter hans makalösa promos, men samtidigt hoppas jag att Silva plockar fram "det där" som man har saknat det senaste året/åren. Hur som helst ser jag fram emot galan som faan. |
Faktiskt inte, jag tycker han har gjort bort sig för mycket så jag iaf har tappat intresset och respekten för honom. Visst jag ser honom gärna om han fightas som han gjorde i början. Men jag tror hans ego har stigit honom långt över hans huvud och vi lär nog få se mer av hans trams. Jag hoppas och ber att det inte blir i denna fight...... _________________ If Ya Smeeeeeeeeeeeeeeell What Vobban Is Cooking!!!! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tensai Hank Moody

Registreringsdatum: 15 juni 2006 Inlägg: 2119 Ort: Sunksvall
|
Postat: ons aug 04, 2010 4:08 am Rubrik: |
|
|
| Citat: | | Galan börjar 04.00 på Tv4Sport, men det är en hel del MMA innan... |
Och jag slutar jobba 03.30! Snacka om perfekt.
Risken finns dock för utmattning och däckning innan maineventet.
Jag kommer hålla stenhårt på Chael Sonnen, jag avskyr Silva och önskar han får kondylom inom en snar framtid.
Middleweight Championship bout: Anderson Silva (c) vs. Chael Sonnen
Tror: Silva
Vill: Sonnen
Kommentar: Bara för jag hatar Silva och vill se han få spö av Shogun i LW klassen.
Matt Hughes vs. Ricardo Almeida
Tror: Ingen anning
Vill: Hughes
Kommentar: Har lite svårt att placera Almeida på kartan.
Clay Guida vs. Rafael dos Anjos
Tror: Guida
Vill: Guida
Kommentar: Min neandertalspolar är oftast rolig så jag håller på han.
Roy Nelson vs. Junior Dos Santo
Tror: JDS
Vill: Roy Nelson bara för det skulle vara så sjukt kul att se tjockisen möta Brock. _________________ Enda sen vi var små grabbar har vi hatat alla andra
Vi är Luleå hockey tills vi dör! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
CowDevil
Registreringsdatum: 09 september 2009 Inlägg: 21 Ort: Linköping
|
Postat: lör aug 07, 2010 9:15 am Rubrik: |
|
|
Vad tycker Ni om Sonnens trashtalk?
Underhållande eller barnsligt?
Själv skrattade jag som fan när jag såg på presskonferensen. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DiBiase

Registreringsdatum: 05 augusti 2007 Inlägg: 1555 Ort: Solna
|
Postat: lör aug 07, 2010 9:28 am Rubrik: |
|
|
Jag tycker det är j-kligt underhållande och han har faktiskt genom sitt snack lyckats få mig att heja på honom och inte Silva. _________________ "You wanna play 21? I've got 22. You want to play blackjack? I've got two of those too!"
"John Cena är INTE ett hushållsnamn, Brock Lesnar ÄR det." - Chris Hero
Sökord: Cena = 182 000 000 träffar
Sökord: Lesnar = 4 060 000 träffar |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|