Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Tv-serie-rekommendationer.
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Årets Meltzer 2009

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: lör jul 31, 2010 2:34 am    Rubrik: Svara med citat

andreas316 skrev:
En annan trevlig serie som jag skulle rekommendera starkt är Entourage. Den har visats på Canal+ och TV6, nyligen gick det senaste avsnittet på Canal+.
Säsong 7 börjar snart i USA och kommer förhoppningsvis att gå på Canal+ också.

Jävligt skön serie, rekomenderas starkt! Går även på Svt1 eller 2 fast säsongsuppehåll nu tror jag.....Cool
Trucken
Årets Tönt 2007

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: sön aug 01, 2010 2:12 pm    Rubrik: Svara med citat

Kan varmt rekommendera Burn Notice. Handlar om spionen Michael Westen (Jeffrey Donovan) som helt plötsligt blir svartlistad och strandad i Miami. Nu försöker han ta reda på vem som svartlistat honom samtidigt som han gör diversejobb åt folk som behöver hjälp och är villiga att betala. Till sin hjälp har han sitt skjutglada ex Fiona Glenanne (Gabrielle Anwar) och gamla partnern Sam Axe (Bruce Campbell).

Helt ärligt trodde jag inte att serien skulle vara särskilt märkvärdig först, trodde det skulle vara nån halvkass mix av A-Team och Pacific Blue. Jag började bara titta för att Bruce Campbell var med och var ganska övertygad om att det var pga honom jag skulle fortsätta. Istället fick man en jävligt rolig serie som dessutom är riktigt smart. Jag vet inte hur mycket av alla tips och tricks som nämns är sant, men det presenteras iallafall på ett trovärdigt sätt. Dessutom är Jeffrey Donovan förbannat bra i huvudrollen och gör alla "personligheter" han spelar mycket trovärdiga.
Matte

InläggPostat: sön aug 01, 2010 4:32 pm    Rubrik: Svara med citat

Entourage föll mig aldrig riktigt i smaken utan kändes mest som ljummen serie men lite sex och annat skit. Den är inte dålig men kan bli småtråkig emellanåt. Dock är detta min åsikt bara.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheVobb
Årets Meltzer 2009

InläggPostat: lör aug 07, 2010 5:26 pm    Rubrik: Svara med citat

Fråga till er som följer Smallville, om nån nu gör det här?
Är historien dom kör tagen från någon serietidning eller är allt Hollywood påhitt?......Cool
Nogai

Registreringsdatum: 26 april 2010

InläggPostat: lör aug 07, 2010 5:31 pm    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Är historien dom kör tagen från någon serietidning eller är allt Hollywood påhitt?......Cool

Lite blandat han är ju Clark Kent a.k.a Superman men så vit jag vet är resten påhitt från hollywood
TheVobb
Årets Meltzer 2009

InläggPostat: lör aug 07, 2010 5:36 pm    Rubrik: Svara med citat

Nogai skrev:
TheVobb skrev:

Lite blandat han är ju Clark Kent a.k.a Superman men så vit jag vet är resten påhitt från hollywood

Jo att han är Clark Kent/Superman har ju lyckats förstå helt själv... Utan Google t.o.m. Wink
Har läst mycket Superman tidningar men inte sett Smallville nåt knappt. När jag kikade på att avsnitt som gick på tv så tyckte att mycket inte stämde med sånt man läst i tidningarna. Men då är det som jag trodde, ett hollywood påhitt......Cool
Big Sexy

Registreringsdatum: 03 februari 2008

InläggPostat: ons aug 11, 2010 3:14 pm    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Nogai skrev:
TheVobb skrev:

Jo att han är Clark Kent/Superman har ju lyckats förstå helt själv... Utan Google t.o.m. Wink
Har läst mycket Superman tidningar men inte sett Smallville nåt knappt. När jag kikade på att avsnitt som gick på tv så tyckte att mycket inte stämde med sånt man läst i tidningarna. Men då är det som jag trodde, ett hollywood påhitt......Cool

Enkelt utryckt så har de behållt stora delar av Supermanmytologin men anpassat den där de tycker att det behövs. Att de t. ex. slängt in Green Arrow i serien är ju inget som följer den vanliga storyn, men som passar in i TV-formatet. De har dessutom (hittills) inte rättigheter att plocka in Batman i serien.

En hel del har även att göra med att de har bytt producenter av serien. Al Gough & Miles Millar som skapade serien, byggde allt runt Clark, Lex & Lana. Sedan de fick sparken har serien genomgått en hel del förändringar.

Men som med alla Marvel & DC filmer så ändrar man ursprungsstoryn där man tycker att det passar. Själv gillar jag serien och tycker att den har blivit bättre sedan Gough & Millar försvann.
"You abysmally arrogant fool! At long last Doctor Doom again possesses his most potent weapon... His unrivaled intelligence! At long last I can begin to think... and plan! I will have vengeance! A MOST TERRIBLE AND UNHOLY VENGEANCE!"
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheVobb
Årets Meltzer 2009

InläggPostat: ons aug 11, 2010 3:36 pm    Rubrik: Svara med citat

TACK! Very Happy
Detta va svaret jag typ sökte, och det tackar jag för.
Nä jag förstod att det inte stämde helt när jag såg Green Arrow och lite andra saker. Sedan med Batman så vette fan om man ens vill att dom ska slänga in han i den serien. Finns ju risk att han blir lite som Adam West version då Razz .......Cool
Chris Hero

Registreringsdatum: 30 juni 2007

InläggPostat: ons aug 11, 2010 5:45 pm    Rubrik: Svara med citat

De har ju även plockat in old school-hjältar från Justice League of America, Dr Mid-nite & Dr Fate bla.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Justice_Society_of_America

www.myspace.com/tyrannosaurusjesus
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
inflames01

Registreringsdatum: 20 oktober 2006

InläggPostat: ons aug 11, 2010 6:11 pm    Rubrik: Svara med citat

Även Hawkman och Martian Manhunter är med i Smallville, i alla fall några avsnitt. Bättre att kolla på dom tecknade Justice Leauge och Justice Leauge Unlimited, kannon bra serier måste jag säga.

Host of SW Radio - The Best Show on the Earth!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
andreas316

Registreringsdatum: 04 juni 2010

InläggPostat: fre aug 27, 2010 8:32 pm    Rubrik: Svara med citat

Entourage säsong 7 har precis börjat på Canal+ Series
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sida 7 av 7

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet