Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Angående spoiler trådar och förbättringar
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Mr RAW
Site Admin Emeritus

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 23 jan 2010 14:48    Rubrik: Svara med citat

Ett hett ämne detta med spoilers för SD på fredagar. Många har spoilats, många har missförstått reglerna och ett flertal har aldrig läst dem! Därför har vi beslutat att titta närmare på detta en sista gång och vi ber er därmed om hjälp med att tala om hur ni vill ha det. Gå in på http://www.swewrestling.com/forums/viewtopic.php?p=82532#82532 och gör er röst hörd. Omröstningen är öppen i fem dagar från och med nu och vi hoppas få en indikation på hur ni forummedlemmar ser på detta. Så ta nu ett par sekunder från ert annars så trista liv och gå in och rösta.

SW Admins genom Mr RAW Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
DiBiase
5 Time 5 Time 5 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 04 maj 2010 19:47    Rubrik: Svara med citat

Hur blev det med detta, "lördagar" vann ju överlägset men jag kan inte se att något beslut har blivit spikat?
Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 04 maj 2010 20:05    Rubrik: Svara med citat

Nu var vi inte särskilt tydliga men eftersom lördagar vann och det var de redan gällande reglerna så lät vi det bero. Men, för att göra det helt klart, DET ÄR FORTFARANDE LÖRDAGAR SOM GÄLLER OCH INGET ANNAT (förrän Di Stefano beslutar sig att röra om i ormboet igen!). Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
DiBiase

InläggPostat: 04 maj 2010 20:30    Rubrik: Svara med citat

Mr RAW skrev:
Nu var vi inte särskilt tydliga men eftersom lördagar vann och det var de redan gällande reglerna så lät vi det bero. Men, för att göra det helt klart, DET ÄR FORTFARANDE LÖRDAGAR SOM GÄLLER OCH INGET ANNAT (förrän Di Stefano beslutar sig att röra om i ormboet igen!). Very Happy

Yes, sweet victory!!! Very Happy

Jag dedikerar bilden nedan till Stefan och hans fredagsgäng. Wink

Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 04 maj 2010 21:16    Rubrik: Svara med citat

Mr RAW skrev:

Med ditt sätt att vinkla enkätfrågor och tolka dem borde du söka jobb hos något enkätföretag/enhet inom något politiskt parti som jobbar med att få fram rätt svar å partiers vägnar, alternativt söka jobb som bokare om WWE någonsin återinför Taboo Tuesday/Cyber Sunday.

För det första splittrades fredagsfolket genom att lägga upp flera olika alternativ för fredagen vilket klart gynnade lördagsalternativet. Det som framkom av enkäten var ändå att majoriteten ville ha en förändring, 15 av 29 (52%) ville ha möjligheten att diskutera Smackdown när klockan slagit om från fredag från lördag, men dessa personer har nu blivit berövade den möjligheten. Det är en tråkig dag för demokratin.
Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 05 maj 2010 06:08    Rubrik: Svara med citat

Stefanususus skrev:
Med ditt sätt att vinkla enkätfrågor och tolka dem borde du söka jobb hos något enkätföretag/enhet inom något politiskt parti som jobbar med att få fram rätt svar å partiers vägnar, alternativt söka jobb som bokare om WWE någonsin återinför Taboo Tuesday/Cyber Sunday.

För det första splittrades fredagsfolket genom att lägga upp flera olika alternativ för fredagen vilket klart gynnade lördagsalternativet. Det som framkom av enkäten var ändå att majoriteten ville ha en förändring, 15 av 29 (52%) ville ha möjligheten att diskutera Smackdown när klockan slagit om från fredag från lördag, men dessa personer har nu blivit berövade den möjligheten. Det är en tråkig dag för demokratin.

Mr RAW åberopar den svenska konstitutionen och socialdemokraternas partistrateger. Mr RAW har lärt sig, i mellanmjölkens förlovade land, att alltid ha mer än två alternativ. Allting är inte svart eller vitt utan gråzonen (läs "precis vad Mr RAW vill") måste också få sin röst hörd. Very Happy
Till överst på sidan
DiBiase

InläggPostat: 05 feb 2011 19:43    Rubrik: Svara med citat

Jag hijackar den här tråden och postar en undran som ej är SD-associerad, hoppas det är ok.

I Royal Rumble-tråden uppkom det en lätt diskussion om att/eller inte vitmarkera comebacköveraskningar. Den beläggtunga sidan som var för vitmarkerande påvisade att dessa "spoilningar" inte ska ses som vanliga då de är just meningen att vara överraskningar, tillskillad från vanliga spoilers som är saker som mer eller mindre har förmedlats av respektive förbund. Detta skulle också motverka diskussion i trådarna (gäller väl framförallt RR-tråden iofs) då spoilermarkeringen blir ihålig.

Motargumenten till denna regelförändring (eller kanske mera kotymförändring) måste varit väldigt bristfälliga för jag kommer inte på de Rolling Eyes .

Nu sker ju inte dessa comebacker allt för ofta. På rak arm kommer jag ihåg Daniel Bryans comeback som jag släppte MEN vitmarkerade samt Edge comeback i RR för 2 år sen (och som jag också har för mig vitmarkerades).

Så, är det något som ni admins har diskuterat och kommit fram till en förändring eller om inte, är en intern diskuss planerad?
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 05 feb 2011 20:27    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Jag hijackar den här tråden och postar en undran som ej är SD-associerad, hoppas det är ok.

I Royal Rumble-tråden uppkom det en lätt diskussion om att/eller inte vitmarkera comebacköveraskningar. Den beläggtunga sidan som var för vitmarkerande påvisade att dessa "spoilningar" inte ska ses som vanliga då de är just meningen att vara överraskningar, tillskillad från vanliga spoilers som är saker som mer eller mindre har förmedlats av respektive förbund. Detta skulle också motverka diskussion i trådarna (gäller väl framförallt RR-tråden iofs) då spoilermarkeringen blir ihålig.

Motargumenten till denna regelförändring (eller kanske mera kotymförändring) måste varit väldigt bristfälliga för jag kommer inte på de Rolling Eyes .

Nu sker ju inte dessa comebacker allt för ofta. På rak arm kommer jag ihåg Daniel Bryans comeback som jag släppte MEN vitmarkerade samt Edge comeback i RR för 2 år sen (och som jag också har för mig vitmarkerades).

Så, är det något som ni admins har diskuterat och kommit fram till en förändring eller om inte, är en intern diskuss planerad?

Jag vill också få klarhet i detta, så att man vet om man kan läsa Elimination Chamber-tråden helgen den går utan att behöva läsa att brottare x har skådats på flygplatsen i Oakland.
DiBiase

InläggPostat: 05 feb 2011 20:46    Rubrik: Svara med citat

Hehe, alltid du och jag Stefan mot dessa spoilerbanditer Angry .

Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 05 feb 2011 21:19    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker inte heller om spoilers och kan definitivt tänka mig att lagstadga att alla tveksamma ska "vitmarkeras" fast det är samtidigt svårt att dra en gräns. Tyvärr är det så att alltför många måste blörta ut allt de hör och ser direkt. Vi får se vad kollegorna säger och om vi kan komma fram till ett beslut.
Till överst på sidan
DiBiase

InläggPostat: 05 feb 2011 21:46    Rubrik: Svara med citat

Poliskommisarie Gordon skrev:
Jag tycker inte heller om spoilers och kan definitivt tänka mig att lagstadga att alla tveksamma ska "vitmarkeras" fast det är samtidigt svårt att dra en gräns. Tyvärr är det så att alltför många måste blörta ut allt de hör och ser direkt. Vi får se vad kollegorna säger och om vi kan komma fram till ett beslut.

Nej, det är just denna gränsdrag som blir svår att dra och det var därför jag skrev kotym men jag kanske skulle använt "norm" istället. Dvs. om det skrivs in i reglerna så blir det upp till var och en att bedöma vad som kan förstöra överraskningen för andra. Sen är det bara att hoppas att folk följer rådet, men chansen är iallefall större än om det inte står i reglerna.

Men kolla med dina kollegor och återkom Smile .
Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 05 feb 2011 21:56    Rubrik: Svara med citat

Tycker vi kan ha denna diskussion i det öppna om flera vill ha ett ord med i spelet. Räknar med att kollegor talar om vad de tycker här och så tar vi ett slutgiltigt beslut i det dolda (där DiDiase inte kan se alla okvädningsord jag skriver om honom för att han hade mage att tala om för mig att jag skulle återkomma!)(This Muhammed will not go to the mountain). Very Happy
Till överst på sidan
DiBiase

InläggPostat: 04 maj 2011 20:13    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
DiBiase: Jag hävdar inte att jag är ofelbar, i reglerna står inget om TNA-tapings, utan bara gällande SD vilket gjorde att jag inte tänkte på det. (Vilket jag dessutom drog upp internt.)

Och den interna diskussionen (förstår inte varför citattecken behövs där) har bara precis börjat, admins på sidan har faktiskt liv vid sidan om forumet och kan därför inte svara samma sekund en ny trådad skapas där. Håll er till tåls ett tag till.

Och återigen, INGEN mer diskussion om reglerna här. Var sak på sin plats, och jag ber om ursäkt för att jag spoilade en TV-taping i onödan och därför ska vi kolla över reglerna. Smile

Fortsätter denna spoilerdiskussion här som uppstod tidigare idag i TNA-tråden.

Självklart så kan alla göra misstag (jag blandade ju tex. ihop en miljon med hundratusen lite tidigare idag), men att gömma sig bakom otydliga regler tycker jag nästan blir genant. Bättre då att säga att man gjorde en blunder och rätta till otydligheten i reglerna internt eller hur det bäst lämpar sig. Sen att detta även snuddar "Comeback"-spoilers som togs upp efter RR och går att läsa om ovan gör det hela mer intressant och därav mina kaninöron runt den interna diskussionen. För det var över tre månaders sen som detta skulle avhandlas internt och som jag förstår det som så har den frågan kasserats,

Jag förstår att ni har vanliga liv utanför detta forum och ni ska ha all cred. i världen för den tid ni lägger ner, men ibland känns det som att "ta diskussionen internt" är likställt med sopa skiten under matten och kväva kritiken.

Replikskifte!
TheInsane

InläggPostat: 04 maj 2011 20:23    Rubrik: Svara med citat

Tråkigt om det ser ut som ett problem sopas under mattan genom att uttrycka att vi diskuterar det internt. Jag kan dock understryka att vi faktiskt har diskuterat det internt. Det är inte bara något som sägs för att undslippa kritik.

Sebbe har också rätt i att vi aldrig specificerat spoilerregler angående Impact. Visserligen har då inget fel begåtts men samtidigt är det ett grundläggande antagande att detsamma ska gälla Impact som SD som båda spelas in i förväg.

Vi har så här långt kommit överens om att vi ska specificera reglerna för spoilers av Impact. Exakt utformning är inte klar men det blir inget stort utan snarare en förlängning av reglerna för SD.

F.ö. hade jag inte ens tänkt på problematiken innan Sebbe frågade hur vi skulle göra som resultat av det som hänt. Jag menar, vem fan bryr sig om TNA? Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 04 maj 2011 21:08    Rubrik: Svara med citat

Kan bara hålla med föregående talare. Jag tittar så sällan på TNA så det har aldrig funnits en tanke på att det kan spoilas! Men självklart ska det inte få göras av vare sig admins eller andra och därför ordnar vi nu till reglerna när denna blunder upptäckts. Angående interna diskussioner så är det faktiskt så att vi admins alltid brukar kontakta varandra innan vi går in och ändrar regler/förutsättningar, hur triviala dessa ändringar än verkar vara. Det kommer vi fortsätta med eftersom vi försöker "styra" SW på ett demokratiskt sätt (och med demokrati menar jag givetvis vi som sitter i toppen och aldrig lyssnar på gräsrötterna). Dessutom, och kanske allra viktigast, interna diskussioner är väldigt viktiga eftersom det vi skriver om DiBiase inte är tillåtet att skriva på forumet Wink Very Happy .

Senast ändrad av Mr RAW den 05 maj 2011 06:08, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Sida 2 av 5

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet