Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Angående spoiler trådar och förbättringar
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 23 nov 2011 22:04    Rubrik: Svara med citat

Så här tycker jag, om det står spoilervarning i rubriken så får man skylla sig själv om man väljer att läsa i den tråden. Det kommer alltid komma nåt rykte som sedan blir sant men även mycket som skrivs blir inte av heller. Om det har tex varit en wrestling ppv eller ufc gala och jag missat den så går jag inte in i den gällande tråden alls för jag vet att jag kommer bli spoilad. Visst lite anorlunda men tycker det är lite lika.
Sedan det jag postade där va för en eventuell come-back som inte behöver vara sant. Bara för att EWrestlingNews.com påstår att detta kommer hända så betyder det inte att det blir så.
Det Mr RAW postade...

Citat:
...are meant for "Kjell Berqvist" as of this writing

tolkar jag mer att just nu är det för denna person men det kan komma att ändras. Det är ett rykte än så länge, vilket jag då tycker inte behöver vitmärkas. Men men det är min åsikt det.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 23 nov 2011 22:20    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Om det har tex varit en wrestling ppv eller ufc gala och jag missat den så går jag inte in i den gällande tråden alls för jag vet att jag kommer bli spoilad.

Självklart inte. Problemet är när man går in i ppv-tråden dagen innan galan och får läsa att Brottare X troligen kommer att göra oannonserad comeback på galan. Att en PPV-tråd är spoilermärkt anser jag innebär att det bland annat är fritt fram att posta vilka matcher som kommer gå på galan, inte att avslöja eventuella överraskningar som kommer att ske på den.

TheVobb skrev:
Citat:
...are meant for "Kjell Berqvist" as of this writing

tolkar jag mer att just nu är det för denna person men det kan komma att ändras. Det är ett rykte än så länge, vilket jag då tycker inte behöver vitmärkas. Men men det är min åsikt det.... Cool

Och jag tolkar det som att "... är för "Kjell Bergqvist", men det är i dagsläget oklart om "Kjell Bergqvist" är intresserad av att arbeta för vårt företag, och om han inte är det så kommer vi låtsas som om detta aldrig hänt".
Med andra ord: "om "Kjell Bergqvist" bara vill så kommer det här resultera i hans comeback".
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 24 nov 2011 17:07    Rubrik: Svara med citat

Börjar bli lite löjligt nu när alla ska vitmarkera namn för att inte spoila för någon. Det är ju ingen som tvingar folk att titta i nyhetstrådar om dom är rädda för spoilers.

Alternativet är att skapa en ny tråd för saker som "The Future" promon på RAW.
Stefan

InläggPostat: 24 nov 2011 17:25    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:
Börjar bli lite löjligt nu när alla ska vitmarkera namn för att inte spoila för någon.

Indeed. Ingen har heller bett om vitmarkering av minsta lilla grej.

Carnage skrev:
Alternativet är att skapa en ny tråd för saker som "The Future" promon på RAW.

Sådana stora händelser, som med all sannolikhet kommer att leda till mycket diskussion, tycker jag gott kan få en egen tråd.
thewakka

Registreringsdatum: 16 november 2011

InläggPostat: 24 nov 2011 17:55    Rubrik: Svara med citat

förlåt Unsure

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
werd

Registreringsdatum: 23 november 2008

InläggPostat: 24 nov 2011 19:45    Rubrik: Svara med citat

Givetvis får man skylla sig själv om man spoilar sig, men det iaf jag(menar inte att det jag säger är lag och världsgällande) menar är precis som Stefan tycker; Större grejer som kan tänkas bli ett långtgående samtalsämne kan kanske få en ny tråd, eller va det nu kan bli...
Vitmarkera en hel diskussion kanske inte är så roligt Wink
TheVobb

InläggPostat: 02 jan 2012 17:39    Rubrik: Svara med citat

Förstår inte riktigt varför man ska skriva "Spoilervarning" i rubriken för att sedan behöva vitmarkera texten i inlägg för att inte spoila Confused
Då är det väl lika bra att man skiter inte att spoilermärka trådarna och sedan vitmärka all text som kan räknas som en spoiler?
Jag tycker det är rätt knasigt iaf att behöva göra både och, och nu talar jag för mig själv..... Cool

Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 02 jan 2012 20:07    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Förstår inte riktigt varför man ska skriva "Spoilervarning" i rubriken för att sedan behöva vitmarkera texten i inlägg för att inte spoila Confused
Då är det väl lika bra att man skiter inte att spoilermärka trådarna och sedan vitmärka all text som kan räknas som en spoiler?
Jag tycker det är rätt knasigt iaf att behöva göra både och, och nu talar jag för mig själv..... Cool

Som jag ser det är det skillnad på olika spoilermärkta trådar. Exempelvis RAW-tråden är spoilermärkt för att vi fritt ska kunna diskutera saker som hänt de senaste sju dagarna. Där vill jag inte läsa om framtida comebacker och debuter som ska vara överraskningar. Vill man posta ett sådant inlägg tycker jag att man bör vitmarkera alt. starta en ny tråd. I en ämnesspecifik och spoilermärkt tråd som den som berör vinjetterna för "It Begins" kan jag däremot hålla med om att vitmarkering är överflödig och har nu tagit bort den vitmarkering jag gjorde i den tråden tidigare.
TheVobb

InläggPostat: 02 jan 2012 23:47    Rubrik: Svara med citat

Förstår hur du menar men det blir ju lite halvsvårt att diskutera vidare när det är en massa tomma vita rutor lite här och där. Jag tycker om det står "Spoilervarning" så har man rätt att diskutera saker utan att behöva få massa gnäll på sig. Men men det är bara vad jag tycker..... Cool

Till överst på sidan
kosmoskatten

Registreringsdatum: 11 augusti 2006

InläggPostat: 03 jan 2012 00:15    Rubrik: Svara med citat

Reglerna på swewrestling gör ingen skillnad så som du vill ha det Stefan. I så fall får man skriva om reglerna:

8. Spoilermärk alltid trådar som behandlar program som visats för mindre än sju dagar sedan. Med visats så menar vi när det sänds i USA, inte när de bandas. Förtydligandet efter reglerna ändras

8½. När det gäller rykten eller scoops om framtiden så hänvisas till den spoliermärkta tråden "diverse nyheter/rykten" som finns i varje avdelning. Om det gäller en riktigt stor nyhet så starta en ny tråd. Diverse nyheter-trådarna byter namn

Edit: och sedan funderade jag vidare och kom på att det inte fungerar om man vill fortsätta dsikutera.

Stefan skrev:
TheVobb skrev:
Förstår inte riktigt varför man ska skriva "Spoilervarning" i rubriken för att sedan behöva vitmarkera texten i inlägg för att inte spoila :?
Jag tycker det är rätt knasigt iaf att behöva göra både och, och nu talar jag för mig själv..... :8):

Som jag ser det är det skillnad på olika spoilermärkta trådar. Exempelvis RAW-tråden är spoilermärkt för att vi fritt ska kunna diskutera saker som hänt de senaste sju dagarna. Där vill jag inte läsa om framtida comebacker och debuter som ska vara överraskningar. Vill man posta ett sådant inlägg tycker jag att man bör vitmarkera alt. starta en ny tråd. I en ämnesspecifik och spoilermärkt tråd som den som berör vinjetterna för "It Begins" kan jag däremot hålla med om att vitmarkering är överflödig och har nu tagit bort den vitmarkering jag gjorde i den tråden tidigare.
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 03 jan 2012 00:48    Rubrik: Svara med citat

kosmoskatten skrev:
Reglerna på swewrestling gör ingen skillnad så som du vill ha det Stefan. I så fall får man skriva om reglerna:

8. Spoilermärk alltid trådar som behandlar program som visats för mindre än sju dagar sedan. Med visats så menar vi när det sänds i USA, inte när de bandas. Förtydligandet efter reglerna ändras

8½. När det gäller rykten eller scoops om framtiden så hänvisas till den spoliermärkta tråden "diverse nyheter/rykten" som finns i varje avdelning. Om det gäller en riktigt stor nyhet så starta en ny tråd. Diverse nyheter-trådarna byter namn

Jag vet att de nuvarande reglerna inte gör skillnad. Det är förmodligen därför det blir massa tjafs. Jag vill också poängtera om att jag inte är ensam om att tycka så här, även om jag nog är den som protesterar mest högljutt. Min poäng är att spoilermärkningen väl främst är där för att vi ska kunna diskutera saker som hänt de senaste sju dagarna, och att jag om jag vill gå in i dessa trådar för att diskutera ska kunna göra det utan att riskera att bli spoilad om en framtida comeback. Som diskuterats tidigare är det dock svårt att dra gränsen för vad som är en stor nyhet eftersom vi har olika uppfattningar om detta. Just "It begins"-vinjetterna tycker jag dock är ett exempel på något som förtjänade egen tråd redan från början, men det är inte alltid det är så enkelt.
Ditt förslag till regeländring låter spontant bättre än det vi har nu. Jag tycker även att WWE-tråden Kommentarer som inte förtjänar en egen tråd kan rökas i så fall. Jag är för egna trådar för större händelser, men man får då vara varsam så att man inte spoilar händelsen i rubriken. En tråd med titeln "Före detta femfaldig världsmästare ryktas göra comeback på Royal Rumble ** Spoliervarning **" är inte heller så lyckad.

Sedan är det inte så ofta det händer att det blir tjafs om spoilers. Senaste året kan jag bara minnas två tillfällen, Nash/Booker's comeback inför Royal Rumble samt It Begins-vinjetterna. 2010 hade vi Bryans comeback inför Summerslam, men den vitmarkerades redan från början så där blev det aldrig några problem.
siggesork

InläggPostat: 03 jan 2012 05:32    Rubrik: Svara med citat

Nu vet att reglerna är som dom är men det är ändå rätt ologiskt att behöva vitmärka spoilers i en tråd som är spoilermärkt från början. Vill man inte bli spoilad så går man inte in i tråden tills man sett RAW, SD eller aktuell PPV. Lika är ju WWE-nyheter tråden spoilermärkt. Jag ser hellre att man öppnar en egen tråd om det är en riktigt STOR spoiler. Sen får väl admins avgöra trådens diskussionsunderlag etc. Senaste exemplet är ju "It begins" vinjetterna som helt klart behövde en egen tråd där folk kan spekulera fritt men sånt här är nog lite från fall till fall.
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 03 jan 2012 06:12    Rubrik: Svara med citat

siggesork skrev:
Nu vet att reglerna är som dom är men det är ändå rätt ologiskt att behöva vitmärka spoilers i en tråd som är spoilermärkt från början. Vill man inte bli spoilad så går man inte in i tråden tills man sett RAW, SD eller aktuell PPV.

Vi kan ta Royal Rumble 2012 som exempel. Det är en stor ppv så jag vill gärna kunna skriva mina tankar och ta del av andras i den tråden inför galan. Den måste dock vara spoilermärkt så att vi kan diskutera matcher som bokats de senaste sju dagarna och så att vi kan diskutera galan direkt när den ägt rum. Jag vill däremot inte gå in där och få veta att den och den brottaren kommer göra oannonserad comeback på galan.
För de väldigt sällsynta tillfällen denna problematik uppstår föredrar jag därför att sådana inlägg vitmarkeras, vilket nu gjorts, så att jag själv kan avgöra om jag vill ta del av denna information eller inte.

En ny tråd funkar som sagt också bra så länge det leder till att man inte spoilar själva händelsen i och med trådstarten. För händelser av typen It Begins-vinjetterna hade en egen tråd varit att föredra, för eventuella överraskningar på ppv:s ser jag hellre vitmarkeringar i nämnd tråd eftersom det blir en spoiler i sig om man startar en ny tråd med titeln "Före detta världsmästare kommer göra comeback på Royal Rumble".
siggesork

InläggPostat: 03 jan 2012 07:14    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
siggesork skrev:
Nu vet att reglerna är som dom är men det är ändå rätt ologiskt att behöva vitmärka spoilers i en tråd som är spoilermärkt från början. Vill man inte bli spoilad så går man inte in i tråden tills man sett RAW, SD eller aktuell PPV.

Vi kan ta Royal Rumble 2012 som exempel. Det är en stor ppv så jag vill gärna kunna skriva mina tankar och ta del av andras i den tråden inför galan. Den måste dock vara spoilermärkt så att vi kan diskutera matcher som bokats de senaste sju dagarna och så att vi kan diskutera galan direkt när den ägt rum. Jag vill däremot inte gå in där och få veta att den och den brottaren kommer göra oannonserad comeback på galan.
För de väldigt sällsynta tillfällen denna problematik uppstår föredrar jag därför att sådana inlägg vitmarkeras, vilket nu gjorts, så att jag själv kan avgöra om jag vill ta del av denna information eller inte.

En ny tråd funkar som sagt också bra så länge det leder till att man inte spoilar själva händelsen i och med trådstarten. För händelser av typen It Begins-vinjetterna hade en egen tråd varit att föredra, för eventuella överraskningar på ppv:s ser jag hellre vitmarkeringar i nämnd tråd eftersom det blir en spoiler i sig om man startar en ny tråd med titeln "Före detta världsmästare kommer göra comeback på Royal Rumble".
Jag fattar vad du menar. Personligen stör jag mig lite på en vitmarkering i en spoilermärkt tråd. Kanske borde det startas en ny sticker-tråd typ "Obekräftade rykten ock skvaller rörande WWE" där folk kan spekulera fritt UTAN vitmarkeringar. Det skulle lämna de andra trådarna fria till att diskutera det som är klart för en gala och vad vi tror och vill ska hända. Visserligen kan det vi tror och vill ska hända påverkas av det vi läser på nätet så gränsen är ändå hårfin. Om vi säger så här: om nåt är en så stor spoiler att den bör vitmärkas: posta den i "Diverse WWE-nyheter" eller starta en egen tråd med ett icke-spoilande namn om möjligt. Annars är min ide om en egen skvaller/rykten tråd den jag röstar på. Skillnaden mellan en nyhet och skvaller kan var svår men så länge det finns flera oberoende källor (gärna inklusive brottaren det gäller) så är det en NYHET. Om informationen baseras på andrahandsrykten UTAN namngivna källor (Nej, varken Meltzer eller Alvarez räknas dit) så är det SKVALLER.
Till överst på sidan
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 03 jan 2012 07:19    Rubrik: Svara med citat

Hur kul är det att gå in en tråd t.ex Royal Rumble och så är det bara en massa vit text? Blir ju inte mycket till diskussion då.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Sida 4 av 5

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet