Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

SW´s filmtråd... ***SPOILERS***
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, ... 31, 32, 33  Nästa

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Diverse
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
wedge200

Registreringsdatum: 29 juni 2006

InläggPostat: 30 jul 2007 17:32    Rubrik: Svara med citat

Tror stenhårt på nya Jokern, ska inte klanka ner på Jacks prestation men rollen i sig va lite för mycket cirkus och för lite psykopat. Av dessa bilder att bedömma kommer vi nu att få se en mer mörk Jokern. Tydligen ska han vara inspirerad av hur han framställs i Alan Moores "The Killing Joke", Moore är i mitt tycke den absolut bästa serieskrivaren så det ser jag fram emot att beskåda.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Phenom

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 30 jul 2007 18:16    Rubrik: Svara med citat

Ifall man vill se Teaser Trailern till The Dark Knight.
http://www.whysoserious.com/

Heath låter rätt OK i trailern. Man hör att han porträtterar Jack från 1989.
wedge200

Registreringsdatum: 29 juni 2006

InläggPostat: 31 jul 2007 04:30    Rubrik: Svara med citat

När vi ändå är inne på Dark Knight...

Måste erkänna att jag inte kommer sakna Katie som Rachel Dawes, tror Maggie Gyllenhaal kommer att fylla dom skorna och mer därtill, klart bättre skådis enligt mig. Ska även bli intressant att se Eckhart som Harvey Dent... kommer antagligen bli en bra mycket intressantare karaktär nu än när Billy Dee Williams och Tommy Lee Jones spelade honom i dom gamla filmerna.
Till överst på sidan
ArminStyles-
Årets cookie 2007

Registreringsdatum: 03 december 2006

InläggPostat: 16 aug 2007 23:01    Rubrik: Svara med citat

Rush Hour tre har redan kommit ut nu. 1a på biolistan. Alla som sett den höjer den till skyarna Very Happy Ska se den.
Rollins
The World's Most Dangerous Admin

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 16 aug 2007 23:17    Rubrik: Svara med citat

ArminStyles- skrev:
Rush Hour tre har redan kommit ut nu. 1a på biolistan. Alla som sett den höjer den till skyarna Very Happy Ska se den.

Inte riktigt alla
Fredrik Strage skrev:
Säga vad man vill om kinesisk kulturpolitik men beslutet att totalförbjuda "Rush hour 3" vittnar om en respekt för filmkonsten som saknas i väst. Att man inte utsatte medborgarna för den här vedervärdiga kung fu-buskisen borde till och med imponera på Amnesty.

I sitt tredje äventyr åker det omaka polisparet, en gapig afroamerikan och en reserverad kines, till Paris för att fajtas mot brottssyndikatet Triaderna. Chris Tucker har plågsamt gäll röst och en komisk talang som inskränker sig till att kalla en tjock kvinna "tjockis". Jackie Chan har fortfarande inte lärt sig engelska. Och han är för gammal för våldsakrobatiken som han ägnade sig åt på åttiotalet. I stället lufsar han runt i ett slarvigt dator­animerat Eiffeltorn och kämpar för att uttala vitsar som får "Im too old for this shit"-dialogen i "Dödligt vapen" att framstå som genialisk.

Regissören Brett Ratner passar på att släpa två filmhistoriska ikoner i smutsen. Roman Polanski spelar en fransk polis med en förkärlek för rektalundersökningar. Max von Sydow repriserar likt en zombie sin roll som mäktig man med dold agenda i "Minority report" (som The Guardian skrev i sin recension av "Rush hour 3": "Om Ingmar Bergman inte just hade dött skulle den här filmen ta kål på honom.")

Om du vill se en kinesisk polis sparka sönder halva Paris är "Kiss of the dragon" ett bättre val. Jet Li, hjälten i den filmen, har lika mycket schvung i sina slag som Jackie Chan hade när han var ung och fortfarande fyllde en funktion på den här planeten.

Betyg: 0

ouch, en riktigt fin kapning
Phenom

InläggPostat: 16 aug 2007 23:23    Rubrik: Svara med citat

Vem i hela världen är Fredrik Strage?! Confused
Ser verkligen inte ut som en seriös recensör i det han skrivit.

Ska jag vara ärlig så blev jag bara sur på honom och vill se filmen ännu mer. Wink
ArminStyles-
Årets cookie 2007

Registreringsdatum: 03 december 2006

InläggPostat: 17 aug 2007 00:22    Rubrik: Svara med citat

Rollins/ 1. Vem fan är han? 2.Mina vänner tom min pappa som ggillar uberseriösa filmer tycker den va hyperbra! Nu vill jag se filmen ännu mer. Bara jag som är trött på såkallade film experter? Jag tycker inte det ska finnas några sånna då det handlar om smak osv. Film experter borde inte ens finnas helt enkelt...
Tensai
Hank Moody

InläggPostat: 17 aug 2007 02:50    Rubrik: Svara med citat

Vilken skräll att den filmen skulle suga.
Jag såg trailern när jag var och tittade på Touransfoumas (!) och tyckte den verkade lika värdelös som dom tidigare två.

Äh typiskt jänkarmainstream skit för alla barn under 12 år.

Jag såg att This is England har kommit upp på bio nu (kan ha varit det länge men jag går mer eller mindre ALDRIG på det så) och det är en film som jag gillade skarpt.
Skönt med en skinhead film som faktiskt handlar om icke nazis.

Den ligger omkring 8/10 och det är ett sjukt högt betyg för att vara från mig.

Sommar i Storbritannien 1983. Tolvårige Shaun har sommarlov och vandrar planlöst omkring på gatorna i en anonym och grå arbetarstad. Hans pappa har gått bort i Falklandskriget året innan, så Shaun finner snart en välbehövlig fadersgestalt i den godhjärtade Woody som leder ett lokalt skinnhuvudgäng. Han blir deras maskot, får sin första kyss och är glad över att ha funnit riktiga vänner. Men så kommer Woodys gamle mentor, den karismatiske Combo ut från fängelset och börjar sprida aggressiva och nationalistiska budskap. Gänget splittras i musikälskande skins och rasister, och Shaun måste besluta sig för vilken sida han ska välja.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=H0jkv2bRFgQ
http://www.youtube.com/watch?v=wNLxoEz2tE4

FREE NICK DIAZ!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Bonebraker

Registreringsdatum: 17 november 2006

InläggPostat: 17 aug 2007 03:36    Rubrik: Svara med citat

This is England kommer faktiskt upp på svensk bio idag, den 17 augusti, och jag måste säga att efter att ha läst vad den handlar om och sett trailern så är jag riktigt sugen på att se den!

We
Want
Edge
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
TheInsane

InläggPostat: 17 aug 2007 09:12    Rubrik: Svara med citat

Bonebraker skrev:
This is England kommer faktiskt upp på svensk bio idag, den 17 augusti, och jag måste säga att efter att ha läst vad den handlar om och sett trailern så är jag riktigt sugen på att se den!

Den är inte alls dum. Jag gillar tempot (som är ganska lågt) och storyn. Tydligen är den självbiografisk mer eller mindre och man får känslan av att det verkligen var på det här sättet i England i skinheadsrörelsen runt tidigt 80-tal.

Inga maffiga slagsmål men en väl berättad story och det kommer alltid före uttraget våld och specialeffekter för min del (vilket är varför jag tvivlar på att jag någonisn kommer att se en film som Transformers).
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
norlout

Registreringsdatum: 13 oktober 2006

InläggPostat: 17 aug 2007 18:59    Rubrik: Svara med citat

är det sant att Bobby Lashly är med i Rush Hour 3?
jag ser framemot Iron man och Dark Rising(filmen Christian Cage är med i) samt Gears of war, Halo och Warcraft Razz
Rollins
The World's Most Dangerous Admin

InläggPostat: 17 aug 2007 20:49    Rubrik: Svara med citat

Phenom skrev:
Vem i hela världen är Fredrik Strage?! Confused
Ser verkligen inte ut som en seriös recensör i det han skrivit.

Ska jag vara ärlig så blev jag bara sur på honom och vill se filmen ännu mer. Wink

Han är filmkritiker på DN och brukar var med i TV4 ibland och snacka film. Jag håller honom som sveriges bästa filmrecensent just nu, mest för att han verkligen vågar kapa skitfilmer. Strage är en tvättäkta vardagsheel Wink

Jag är nog böjd att hålla med herr strage i det här fallet. Jag trodde inte det gick att göra en sämre film än Rush Hour 2, även om Die Hard 4 var nära, men jag får se mig motbevisad. Filmen handlar ju inte om någonting, det är ju bara massa dåligt skrivna oneliners och folk som springer runt.

Fast och andra sidan är inte actionfilm inte riktigt min kopp kaffe så att säga.
LaserFreck

Registreringsdatum: 21 juni 2006

InläggPostat: 18 aug 2007 00:19    Rubrik: Svara med citat

På tal om Svensk bio, nu har Black Sheep kommit ut på SF-biografer.

Om jag inte minns fel fanns det en tråd om den filmen på forumet för ett tag sedan.
Till överst på sidan
Philc

Registreringsdatum: 02 januari 2007

InläggPostat: 21 aug 2007 09:44    Rubrik: Svara med citat

Ny komedi med Ben Stiller, av bröderna Farelly, på gång med titeln "The Heartbreak Kid". Om ni bläddrar ner lite i rollistan ser ni att ingen mindre än Shawn Michaels verkar göra en cameo i rollen som sig själv! Ett måste att se med andra ord!
IMDB-länk: http://www.imdb.com/title/tt0408839/
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Sundström

Registreringsdatum: 02 maj 2007

InläggPostat: 21 aug 2007 14:44    Rubrik: Svara med citat

Det är väll inte så lång tid kvar till Rambo IV (4) kommer va? Den längtar man väldigt mycket till själv Razz
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Diverse Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, ... 31, 32, 33  Nästa
Sida 2 av 33

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet