Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd
Gå till sida 1, 2, 3 ... 92, 93, 94  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 09 jan 2008 20:06    Rubrik: Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd Svara med citat

Tänkte vi kunde ha en sån här tråd i diverse-delen också. Om någon admin misstycker så är det bara att slänga/låsa/röka. Jag tyckte nämligen inte följande pärla var värd en egen tråd, och hittade ingen annan tråd där det passade, men ville samtidigt inte undanhålla er den.

Mycket roligt finns att hitta på blocket.se, exempelvis detta. http://www.blocket.se/vi/14657805.htm?ca=11_s

" Flygbiljett Stockholm-Bangkok tor avr 20 januari hemresa 7 februari. Biljetten säljs mycket billigt eller förslag OBS endast till någon med namnet Karin Bengtsson."
Bonebraker

Registreringsdatum: 17 november 2006

InläggPostat: 10 jan 2008 22:06    Rubrik: Svara med citat

Ska vara en solnait till att skriva något sånt...

We
Want
Edge
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Deverud

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 17 mar 2008 15:35    Rubrik: Svara med citat

Jag har problem med att packa upp en grej med Winrar (första gången det händer). Det verkar vara en fil som saknas eller är skadad. Vad jag förstått så ska man kunna se vilken fil det är med den medföljande .sfv-filen...men frågan är bara vilket program man öppnar den med?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Carnage

InläggPostat: 17 mar 2008 15:41    Rubrik: Svara med citat

Deverud skrev:
Jag har problem med att packa upp en grej med Winrar (första gången det händer). Det verkar vara en fil som saknas eller är skadad. Vad jag förstått så ska man kunna se vilken fil det är med den medföljande .sfv-filen...men frågan är bara vilket program man öppnar den med?

Jag har för mig att jag använde ett program som heter SFVcheck. Det är naturligvis gratis.

Edit:

http://www.download.com/HkSFV/3000-2248_4-10157349.html
Till överst på sidan
Deverud

InläggPostat: 17 mar 2008 15:54    Rubrik: Svara med citat

Tack och bock!
Till överst på sidan
Oreilly
Gäst

InläggPostat: 18 mar 2008 03:03    Rubrik: Svara med citat

Varför heter det vinterkräksjukan för? Borde det inte i så fall finnas något som heter sommarkräksjukan? Jag menar. om bakterierna eller vad det heter, ökar med milda vintrar så borde de väl stortrivas på sommaren?

Eller vadå tar de semester?

Så då borde sommarkräksjukan vara huvudrubrik många gånger under juni-augusti, men jag har aldrig sett en sådan rubrik "varning för sommarkräksjukan"

Det är konstigt.
Till överst på sidan
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 18 mar 2008 06:16    Rubrik: Svara med citat

Oreilly skrev:
Varför heter det vinterkräksjukan för? Borde det inte i så fall finnas något som heter sommarkräksjukan? Jag menar. om bakterierna eller vad det heter, ökar med milda vintrar så borde de väl stortrivas på sommaren?

Eller vadå tar de semester?

Så då borde sommarkräksjukan vara huvudrubrik många gånger under juni-augusti, men jag har aldrig sett en sådan rubrik "varning för sommarkräksjukan"

Det är konstigt.

Bakterierna kanske trivs bäst i just milt (för Sverige) vinterklimat men att det blir för varmt (för tort och liknande) på sommaren. Inte så konstigt. Bara för att man gillar milda vintrar behöver man inte gilla sommaren Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

InläggPostat: 18 mar 2008 11:55    Rubrik: Svara med citat

Tänkte bara berömma för PAN Vision för att ha vara otroligt smidiga att ha att göra med. Jag köpte den nya Albert & Herbert-boxen (den blå) och upptäckte att bara halva föreställningen av Mordet på Skolgatan 15 var med, och när jag kollade runt på nätet var det fler som hade varit med om samma sak, och där fick jag läsa att PAN Vision hade kommit på problemet och ersatte de felaktiga discarna om man hörde av sig. Så jag gjorde det i lördags (15/3), igår (17/3) svarade de och bad om min adress, som jag gav dem direkt, och idag kom den rätta discen. No question asked. Tummen upp!

Smile
JuanLasergun

Registreringsdatum: 27 april 2007

InläggPostat: 18 mar 2008 16:41    Rubrik: Svara med citat

När någon har dött säger man ju ofta "The late great..."
Varför detta late?
Till överst på sidan
Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 18 mar 2008 16:54    Rubrik: Svara med citat

Därför att "late" som så många andra engelska ord har flera betydelser beroende på i vilket sammanhang de används. "Late" betyder alltså "sen" men också "Föredetta", "nyligen" och som i detta fall, "framlidne, framlidna, avliden". Hoppas att detta duger som förklaring.

Mr RAW, your teacher
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Oreilly
Gäst

InläggPostat: 20 mar 2008 01:02    Rubrik: Svara med citat

Varför säger vissa personer ( framför allt massmedia)

"världsberömd i Sverige" ?

Man kan inte vara världsberömd i Sverige. är man världsberömd så är man det i större delen av världen helst hela världen.

Madonna är världsberömd. Lasse Berghagen är berömd i Sverige. Lasse berghagen är därmed inte världsberömd.

Är en person världsberömd så ska jag kunna åka till turkiet och fråga vad de gillar lasse bergahens nya video o jag ska kunna åka till New york o lyssna på berghagens musik i någon skivaffär där. Går inte detta så är man förmodligen inte världsberömd.

I framtiden ska jag kanske börja ha visitkort där det står "världsberömd predikant och andlig rådgivare"

Fast jag mest är känd i sundbyberg där jag arbetar. Om robinson robban kan vara världsberömd så kan jag det med.
Till överst på sidan
Bullen
SW:s svar på Sherlock Holmes

InläggPostat: 22 mar 2008 22:10    Rubrik: Svara med citat

Det här skämtet såg jag Özz Nujen dra på TV:

"Folk gör inget om de ser en svenne stjäla en cykel, men om en turk gör det då blir det ett jävla liv hahahaahaha"

""Dom tänker säkert liksom när de ser en kille komma cyklandes, "Jamen han är svensk, det är hans egna cykel", men sen när turken kommer så säger dom förskräckt "Titta där, han har stulit den!"

Han är inte så bra Sad
Till överst på sidan
Deverud

InläggPostat: 29 mar 2008 16:00    Rubrik: Svara med citat

När man skriver tex en skiv- eller filmtitel på engelska så börjar man ju orden med versaler (exempel: Evil Dead), men en del mindre ord har man ingen versal i början av (exempel: Army of Darkness). Vad är regeln för när man inte ska använda versal? Det verkar vara "småord" som the, of, on osv...kan någon skänka mig lite klarhet i denna fråga?
Till överst på sidan
TheInsane

InläggPostat: 29 mar 2008 16:21    Rubrik: Svara med citat

Deverud skrev:
När man skriver tex en skiv- eller filmtitel på engelska så börjar man ju orden med versaler (exempel: Evil Dead), men en del mindre ord har man ingen versal i början av (exempel: Army of Darkness). Vad är regeln för när man inte ska använda versal? Det verkar vara "småord" som the, of, on osv...kan någon skänka mig lite klarhet i denna fråga?

Det är lustigt. Jag har aldrig fått lära mig vad regeln är men ändå är jag väldigt bra på att få rätt ord med liten bokstav. Antar att det är för att man ser det skrivas på ett visst sätt hela tiden.
Till överst på sidan
Darkstorm

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 29 mar 2008 17:04    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
Deverud skrev:

Det är lustigt. Jag har aldrig fått lära mig vad regeln är men ändå är jag väldigt bra på att få rätt ord med liten bokstav. Antar att det är för att man ser det skrivas på ett visst sätt hela tiden.

The, of, on m.fl. är inte content words, de håller ingen egen mening utan hjälper bara andra content words att hålla ihop. Flummigt förklarat och det kan vara fel, jag håller på med lingvistik för tillfället, inte grammatik Wink. Dock tror jag att det är därför.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande AOL Instant Messenger Yahoo Messenger MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3 ... 92, 93, 94  Nästa
Sida 1 av 94

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet