Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Playstation Tråden
Gå till sida 1, 2, 3 ... 30, 31, 32  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Trucken
Årets Tönt 2007

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 16 mar 2008 01:17    Rubrik: Playstation Tråden Svara med citat

Tar på mig det tunga ansvaret att skapa en tråd för PS3:an då jag nyligen köpte en (ja, annars hade jag väl inte brytt mig?).

Så vad spelar Swewrestlings PS3-ägare? Har ännu inte köpt något spel (bara själva köpet i sig är en invecklad historia) men håller på och spanar lite på Uncharted: Drakes Fortune och Warhawk. Någon som rekomenderar något? Annars sitter jag och spelar sönder demot till Everybody's Golf: World Tour, lika kul som dom tidigare spelen i serien.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
robban

Registreringsdatum: 28 juni 2006

InläggPostat: 16 mar 2008 01:29    Rubrik: Svara med citat

Köpte mitt ps3 för ett halv år sedan och har bara köpt ett spel än så länge. Fifa 08 blev det och har även Resistance: Fall of man och Motorstorm som jag fick med när jag köpte ps3:an. Anledningen till att jag köpte den var att få spela GTA IV som har blivit försenat för många gånger men som äntligen kommer i april.
Till överst på sidan
ArminStyles-
Årets cookie 2007

Registreringsdatum: 03 december 2006

InläggPostat: 16 mar 2008 02:17    Rubrik: Svara med citat

Köpte mitt i förggår + Fifa 08. Måste säga jag är mäkta imponerad. Det är hur jäkla kul som helst, förutom att det är för lite känsla när det blir mål, annars tummar upp! Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Rollins
The World's Most Dangerous Admin

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 16 mar 2008 03:53    Rubrik: Svara med citat

Köpte mitt förra veckan och jag är väldigt nöjd. Nu är det bara att invänta Metal Gear Solid 4.

Just nu har jag mest spelat Uncharted som jag tycker är väldigt roligt. Jag har beställt Assasins Creed och bör få det på måndag, hoppas det det är lika roligt som det demo jag provat.
Matte

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 16 mar 2008 13:03    Rubrik: Svara med citat

Uncharted är väldigt roligt även om fienderna tar mycket skott. Det påminner om en härlig gammal matinèfilm.
Assains creed har jag på 360 och det var mycket roligt. Det enda minuset är karaktärens röst som är under all kritik.
Till överst på sidan
cena11

Registreringsdatum: 25 februari 2007

InläggPostat: 16 mar 2008 13:31    Rubrik: Svara med citat

Köpte mitt när den gick ut förra året och har kört några spel, men nu e jag inne på Guitar Hero III och Smackdown! vs. RAW 2008. Jag rekommenderar stort Kane & Lynch eftersom att det är av dom bästa skjutspelen jag har kört och den är perfekt att spela med en kompis.

HUSTLE LOYALTY RESPECT
ChainGang 4 Life

It's Not The Pain That Hurts, It's The Sight Of It!
Till överst på sidan
Trucken
Årets Tönt 2007

InläggPostat: 16 mar 2008 17:40    Rubrik: Svara med citat

cena11 skrev:
Jag rekommenderar stort Kane & Lynch eftersom att det är av dom bästa skjutspelen jag har kört och den är perfekt att spela med en kompis.

Kane & Lynch är riktigt kul, men jag har det redan till min 360. Smile

Uncharted verkar ju annars rekommenderas av Matte och Rollins, kan nog bli ett köp där. Är lite sugen på Heavenly Sword också som fått bra kritik men som sägs vara väldigt kort.

Sen kommer de flesta spelen till både 360 och PS3 vilket kan ge lite beslutsångest om vilket format man ska köpa till. Men det verkar som att PS3 i slutändan blir den grafiskt bättre konsolen, inte för att grafiken är det viktigaste (för att vara lite klyschig).
Till överst på sidan
Matte

InläggPostat: 16 mar 2008 18:04    Rubrik: Svara med citat

Äger också 360. Min guru Chaoricus gav mig ett bra tips ifall man har beslutsångest till vilken konsol man vill köpa spelet.

"PS3 är bra till Bluray och konsollexklusiva spel"

Alltså eftersom 360 har funnits längre än PS3 har det varit enklare att modifiera spel till 360 eftersom man har lärt sig dess prestanda. PS3 är fortfarande mycket ung och företag har inte kunnat utnyttja den till dess fullständiga potential ännu. Detta är dock en tidsfråga innan PS3 blir lika bra och kanske till och med bättre än 360 inom vissa spel.
Till överst på sidan
Trucken
Årets Tönt 2007

InläggPostat: 16 mar 2008 22:05    Rubrik: Svara med citat

Matte skrev:
Äger också 360. Min guru Chaoricus gav mig ett bra tips ifall man har beslutsångest till vilken konsol man vill köpa spelet.

"PS3 är bra till Bluray och konsollexklusiva spel"

Alltså eftersom 360 har funnits längre än PS3 har det varit enklare att modifiera spel till 360 eftersom man har lärt sig dess prestanda. PS3 är fortfarande mycket ung och företag har inte kunnat utnyttja den till dess fullständiga potential ännu. Detta är dock en tidsfråga innan PS3 blir lika bra och kanske till och med bättre än 360 inom vissa spel.

Låter mycket rimligt. Faktum är ju att GTA IV försenades just på grund av att Rockstar Games hade problem med att programmera PS3-versionen. Men med tiden kommer företagen att kunna klämma ur mycket mer av den då det är en mycket kraftfull maskin.

Favoriserar 360'n lite för dess achievments. Visst, dom gör absolut ingenting, men likväl jagar man dom och dom ger en extra motivation att spela om spelen (jag och polaren är inne på fjärde rundan av Army Of Two).

Någon som vet någon sida som listar vilka spel som finns till PS3? Var inne på deras officiella, men där fanns ingenting av någon anledning. Om det står om dom är exklusiva till PS3 är det bara en bonus.
Till överst på sidan
robban

InläggPostat: 16 mar 2008 22:33    Rubrik: Svara med citat

Trucken skrev:
Låter mycket rimligt. Faktum är ju att GTA IV försenades just på grund av att Rockstar Games hade problem med att programmera PS3-versionen. Men med tiden kommer företagen att kunna klämma ur mycket mer av den då det är en mycket kraftfull maskin.

Favoriserar 360'n lite för dess achievments. Visst, dom gör absolut ingenting, men likväl jagar man dom och dom ger en extra motivation att spela om spelen (jag och polaren är inne på fjärde rundan av Army Of Two).

Någon som vet någon sida som listar vilka spel som finns till PS3? Var inne på deras officiella, men där fanns ingenting av någon anledning. Om det står om dom är exklusiva till PS3 är det bara en bonus.

http://playstation-3.se/ den sidan tycker jag är ganska bra. Finns en bra lista på spel som kommer och som redan finns ute. Sen har dom ett forum som är helt okej.
Till överst på sidan
Trucken
Årets Tönt 2007

InläggPostat: 18 mar 2008 00:11    Rubrik: Svara med citat

Tackar så mycket för länken robban, den underlättade en hel del. Smile

Har nu testat demot på Uncharted: Drakes Fortune. Riktigt kul tyckte jag, men även på enklaste nivån kände man sig överväldigad över antalet fiender som kom rusandes mot en, särskilt när man inte fick bära på särskilt mycket ammo. Kul och snyggt dock, jag lär köpa det.

Har annars första spelet på väg, Everybody's Golf: World Tour. Kan nog bli riktigt kul att spela det online.

Satt och letade efter hur man byter hårddisk i PS3:an häromdagen och hittade den här videon som visar hur det går till. Mycket enkelt tydligen.

http://www.youtube.com/watch?v=AuyQPW3bDS0
Till överst på sidan
Matte

InläggPostat: 18 mar 2008 12:28    Rubrik: Svara med citat

Några spel jag längtar efter:

GTA IV
Ska tydligen vara mer koncentrerad till PS3 än till 360

Heavy Rain
Det spel som verkar mest intressant och mystiskt just nu. Fahrenheit-älskare kommer förmodligen gilla spelet.

Metal Gear Solid 4
Har lirat de tre första spelen och blev fast av storyn.
Till överst på sidan
ArminStyles-
Årets cookie 2007

Registreringsdatum: 03 december 2006

InläggPostat: 18 mar 2008 21:26    Rubrik: Svara med citat

Dum fråga nu , men hur kopplar man sig till nätverk? Måste man köpa en spec kabel eller har man det med elr nåt? Tacksam för svar.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
robban

InläggPostat: 18 mar 2008 21:48    Rubrik: Svara med citat

ArminStyles- skrev:
Dum fråga nu , men hur kopplar man sig till nätverk? Måste man köpa en spec kabel eller har man det med elr nåt? Tacksam för svar.

Vanlig nätverkskabel som gäller, samma kabel som du använder till din dator. När jag köpte min ps3:a fick jag med en fast jag vet inte hur det är nu.
Till överst på sidan
Rollins
The World's Most Dangerous Admin

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 02 apr 2008 18:33    Rubrik: Svara med citat

Jag blev faktiskt lite besviken på Assassins Creed. Friheten är underbar och det är skönt att bara gå omkring i städerna men själva uppdragen är väldigt andefattiga. Morden är också för lätta att genomföra eller rättare sagt komma undan med.

Nu har jag börjat köra Lost Planet som hittils varit en riktig actionfest. Sjönt med lite hjärndött skjutande ibland. Men det är ju bara ett tidsfördriv fram till GTA4 och MGS4. Dessa två titlar är anledningen till att jag köpte ett PS3.

FÖr övrigt så jag att de ska göra Playstationstore så att de ska vara lite smidigare att navigera i och gå fortare. Inte en dag för sent , just nu tycker jag det är vansinnigt träigt att leta runt efter något att ladda ner. Jag hoppas de kommer utnyttja PSN mer i framtiden med mer spel att ladda ner och annat godis. Det skulle inte vara helt fel att kunna ladda Final Fantasy XII
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3 ... 30, 31, 32  Nästa
Sida 1 av 32

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet