Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Live: WWE London 2008

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Recensioner av live-shower
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 22 apr 2008 09:51    Rubrik: Live: WWE London 2008 Svara med citat

WWE 2008 - London

Då har man återigen begett sig ut i vida världen (nåja) för att bevittna lite finkultur, och som vanligt slösar vi dyrbar bandbredd på att berätta om det. Som vanligt står jag för kvalitén, och Rollins för de mindre begåvade kommentarerna.

Den 13 april kom Rollins och hans kompis Danne hem till mig, och efter att ha skrattat ut min skivsamling försökte vi få lite sömn, för att vara i form morgonen efter då vi skulle upp så tidigt så inte ens tjejerna i Top Model hunnit med dagens första uppkastning av gårdagens middag.

Rollins: "Redan när jag och Danne sammanstrålar hemma hos mig så konstaterar vi nästan i kör ”Before this trip is over you will suck my balls”. Jodå, det har varit South Park-maraton och vi är ändå precis som Cartman så varför inte ta efter hans finare egenskaper. Danne är sjukt sliten sen dagen innan och försöker desperat bota bakfyllan med kaffe vilken bara resulterar i att han är mer hypad än vanligt."

5.30 ringde klockan (eller rättare sagt mobilen) och vi hoppade upp i givakt, och begav oss till tåget som skulle ta oss till Kastrup (that’s in Denmark för er som inte visste det) där Operation Se Till Att Sebbe Inte Går Vilse tog sin början. Medan jag som vanligt yrade rundor och konstant kollade så biljetter och passet var med, höll Rollins och Danne koll på läget, och medan vi gick runt på Kastrup träffade jag på några arbetskollegor och följande konversation ägde rum:

“Hej Sebbe, vi ska till Paris!”
“Men där finns väl ingen wrestling?”
“Va?”
“Det var inget.”

(Här vill jag notera att medan jag antecknade ovanstående konversation, undrade Rollins hur självgod jag var som citerade mig själv.)

Vi kom fram till London vid middagstid, och efter diverse tåg- och tunnelbaneresande kom vi då äntligen fram till vandrarhemmet (St Christopher's Shepherds Bush) och checkade in. Inget märkvärdigt so far, men innan rummet blev klart och vi kunde checka in, gick vi och tog en öl i baren, där vi såg dessa skithäftiga dockor av Jake & Elwood Blues:

En stund senare begav vi oss till The 02-Arena, där RAW skulle bandas.

Rollins: "Att gå på stan med Sebbe är ungefär som att läsa den här tråden: http://www.swewrestling.com/forums/viewtopic.php?t=1470
Vad än Sebbe ser så kan han relatera det till wrestling på något sätt. Jag kan antagligen göra samma sak med musik, skillnaden är att jag inte säger det högt."

Väl inne i arenan går jag blixtsnabbt iväg till merchandiseståndet och lägger mina smutsiga vantar på en DX-tröja. Hade egentligen inga tankar på att köpa just den tröjan, men jag ställde mig i kön och när jag väl kom fram tog jag den för att den var minst full. Strax efteråt träffade jag mina vapendragare Pagge och Tomas Ademaj, som jag brukar träffa ungefär vart tredje år. Vi snackade en stund, och ställde oss i kön till insläppet, men givetvis var det helt fel kö, så vi fick gå runt halva arenan för att komma rätt. Till sist kom vi i alla fall dit vi skulle, och det var dags att inta våra platser.

Rollins: "Jag och Danne var mest fascinerade av själv arenan som är som ett helt kvarter under tak. Det finns restauranger över allt och till vår glädje även ett par kaffehak. När vi väl fått vårat kaffe så inser vi att Sebbe är försvunnen. Danne drar en parallell mellan Sebbe på wrestlinggala och en oskuld på ett horhus som inte gör sig bra i skrift. Man måste ha hört den live för uppskatta den till fullo. Via SMS får vi reda på att han står i kön, dock i helt fel kö. De självutnämnda ”rutinerade wrestlingbesökarna” står i kö på helt fel sida av arenan så vi mindre värda vardagsfans får ledsaga dem rätt. Men jag kan förstå att i alla upphetsning över att se halvnakna muskulösa män så kan ett A och ett H se lika ut. På tal om muskler så noterade min heterosexuelle livskamrat Danne att muskler inte verkar vara på modet om man är wrestlingfan. Jag misstänker att det inte finns några husvagnar som håller för att ha ett gym i."

Här kommer matcherna vi såg, och närmre beskrivningar av dem kan du läsa i mina recensioner:

1. Hardcore Holly sopar av jobbern Chad Collyer. (Dark Match)
2. Melina & Jillian vinner över Maria & Ashley i en pissdålig match eftersom Ashley är helt värdelös. Intressant dock att Melina pinnade Maria, vilket hon även gjorde förra året då RAW var i London. (Heat)
3. Cody Rhodes vinner över Charlie Haas i en okej match. (Heat)
4. DH Smith vinner över Super Crazy. (Heat)
5. Snitsky spöar Val Venis. (Heat)
6. Carlito & Santino Marella spöar Brian Kendrick & Paul London i en kanonmatch. (RAW)
7. Mickie James vinner brudbältet genom att spöa Beth Phoenix. (RAW)
8. JTG vann över Trevor Murdoch. (RAW)
9. Randy Orton besegrar William Regal i en bra match. (RAW)
10. Chris Jericho vinner över Umaga i kvällens toppmatch. (RAW)
11. Paul Burchill dammar av Jim Duggan. (RAW)
12. Triple H spöar JBL via diskning då Orton kommer in. Orton släcker HHH med en RKO efteråt, och när de hade slutat filma sprang HHH runt och skakade tass med fansen, och jag lyckades röra honom till min stora glädje. (RAW)

Rollins: "Jag tyckte att det var en bra show och Danne konstaterade att det gör sig mycket bättre live än på TV. Dessutom så får man nöjet att skratta åt vuxna män som tar det hela på lite för stort allvar. Det är lite som att börja på högskolan, det är många nördar som plötsligt inser att det finns fler som dem. Därför får nördarna självförtroende nog att prata högt och brett om sina kunskaper i den nobla konsten att fejka ett slagsmål. Som tur är finns det alltid skitskallar som jag och Danne som kan förstöra allt genom att peka och skratta."

Hardcore Holly är på väg in. BUUUU!

Han går ut igen. Folkets jubel!

Shawn Michaels är på väg in!

Överlycklig efter att ha sett ett väldigt bra avsnitt av RAW live (jupp, vi gillade det skarpt och tycker att det var klart bättre än förra årets) och för att ha RÖRT VID HHH började vi bege oss hem till vandrarhemmet, och klampade väl in i rummet vid halv-ettiden på natten, och upptäckte att det låg någon i ena våningssängen. Det var en kvinnlig varelse, dock inte överdrivet attraktiv, och hon vaknade och frågade yrvaket hur många vi var. Om hon hade tänkt sig ett parti bridge framgick inte omedelbart, men det visade sig att hon hade tagit en kudde från underslafen, och när vi svarade att vi tre, fick vi tillbaka den. (Det fanns ju bara en kudde var. Hårda tider.) Så jag fick en kudde som var helt varm, jag som avskyr varma kuddar. Framförallt om de är uppvärmda av dreglande främlingar. I alla fall, vi somnade och kände att det hade varit en lyckad dag.

Tisdagen femtonde april började ganska risigt redan då vi skulle äta frukost. Av någon anledning hade de delat upp vandrarhemmet i två delar; ett där man sov, och ett där man åt frukost. Så det var bara att traska iväg de tre kilometrarna (egentligen bara hundra meter, men det LÅTER mer sympatiskt om vi skriver tre kilometer) för att inta en “äkta engelsk frukost”, i det här fallet bestående av vitt bröd, besk marmelad och någon konstig svart sörja gjord av jäst. Var något av det äckligaste jag någonsin har ätit, och då har jag ändå lyckats med konststycket att använda påskliljelökar i en korvgryta för en herrans massa år sedan. Det enda som var okej var smöret, och DÅ vet man att det är en dålig frukost. Om det är detta man kallar för “traditionell engelsk frukost” förstår jag varför Mr. RAW emigrerade. Nu kommer han visserligen från Skottland och inte England, men jag var tvungen att få in honom i texten så han inte surar på nästa personalmöte.

Sedär, en fontän.

Vi for iväg till stan och gjorde några inköp av Dvd:er (givetvis mestadels sådant innehållande wrestling) i samma butik som förra året, fast var den omdöpt till Zavvi, innan vi bestämde oss för att få något i magen.

Rollins: "Zavvi har kanske världens bredaste utbud i musikväg. I princip alla skivor jag kunde komma på att jag skulle vilja äga fanns här. Alltid kul att få tag på sånt som inte går att hitta på Internet så jag köpte Terrorvisions livedubbel ”Take the money and run” som jag varit på jakt efter länge. Danne hittade ett par skivor med det eminenta bandet ”The Ruts” och när vi ändå var i England så passade vi på att köpa lite svensk musik med Refused. Sebbe köpte wrestling-DVD:er som han antagligen redan har i utbränt format, på datorn, på VHS och det skulle inte förvåna mig om han har en bok om just de galorna också. Behöver jag säga att Sebbe är lite, men bara lite, insnöad på wrestling?"

Eftersom Danne var sugen på pizza bestämde vi oss för att köra på pizzabuffé, och gick in och satte oss och genast kom det fram en sliskig typs om vi snabbt märkte var ägaren till stället. Hans mungipor var uppe i taket och vände och frågade vad vi ville ha, och när vi svarade “pizzabuffé” blev han aningens mindre överlycklig över vår existens på hans restaurang, och en stund senare märkte vi varför. När vi började lägga upp pizzabitar på tallriken sjönk hans leende mer för varje bit vi la upp, och hans blickar berättade för oss att han inte uppskattade att vi tog så många bitar (vi tog en bit av varje pizza), med tanke på att det var en ganska billig buffé. När pizzorna på disken hade tagit slut dröjde det bara en liten stund innan han kom ut med ytterligare en tallrik, fast nu hade den listiga ägaren kommit på det perfekta sättet att få oss att inte äta så mycket: Han hade skurit upp mindre bitar. Fast hans genialiska plan gick åt helvete då vi helt enkelt tog tre bitar istället för en.

Mätta och belåtna (i Rollins fall nöjde han sig med att vara mätt… belåten blir han aldrig) begav vi oss av till arenan för den andra dagen av amerikansk kultur, och återigen träffade vi Pagge och Ademaj som bad på sina bara knän att jag skulle plugga deras sida WrestlingResor.se, och eftersom jag inte klarar av att se vuxna män gråta, får jag väl göra det. Även här får ni läsa mer detaljerade detaljer i mina recensioner, och jag nöjer mig med att rapa upp matcherna:

1. Stevie Richards spöar Nunzio i en underhållande match, där Nunzio fick agera heel. (Dark Match)
2. CM Punk, Kofi Kingston, Jimmy Wang Yang & Shannon Moore vinner över Elijah Burke, Shelton Benjamin, Deuce & Domino i en bra match.
3. Bikini-tjafs som Kelly Kelly vinner. (ECW)
4. Mike Knox sopar mattan med stackars Colin The Jobber. (ECW)
5. Undertaker & Kane spöade John Morrison & The Miz i en nontitle-match. (ECW)
6. MVP spöar Tommy Dreamer The Jobber. (SD)
7. Hornswoggle vinner över Matt Striker. (SD)
8. Chavo Guerrero spöar Jamie Noble i en tråkig match. (SD)
9. Big Show vinner över Mark Henry i en match så underhållande att jag SMSade med en kompis om mitt kommande datorköp. (SD)
10. Cherry slår Victoria med en rollup. (SD)
11. Vladimir Kozlov spöar Leroy Kincaid. Nej, jag vet inte heller vem det är. (SD)
12. Batista och Undertaker slutar med en draw efter att Edge och hans skallar gav sig på dem. (SD)

Vi gav oss av hemåt och gick till sängs, för att i alla fall få sova några timmar innan vi skulle upp igen. Fast klockan halv sju började brandlarmet tjuta, och vi misstänker att det var några skolungdomar (sedär, så gamla är vi) som tjuvrökte. Så vi fick snällt klä på oss och gå ut och ställa oss som ett gäng fånar medan personalen undersökte saken, innan allt var okej och vi fick gå in igen. Så mycket för den skönhetssömnen. Efter att vi klätt på oss checkade vi ut och tog tunnelbanan in till stan, för att slå ihjäl en timme eller två innan vi skulle vidare till tåget som skulle ta oss till flygplatsen. Väl framme vid Zavvi upptäckte jag att jag hade mitt passerkort kvar, och då började Rollins på sitt vanligt lugna och pedagogiska sätt förklara att man MÅSTE lämna in det, annars har man “inte checkat ut och du får äta soppa resten av ditt liv efter att jag har skallat ut dina tänder, jävla skåning” och det blev inte bättre än att vi fick vända om och åka tillbaka de 35 minuterarna till vandrarhemmet igen… där vi fick veta att vi kunde slänga kortet om vi ville, för de ville inte ha tillbaka det. Det enda positiva är att om man hade haft en tunnelbanefetisch hade man varit i himmelriket.

Rollins: "Jag och Danne började nu planera att mörda Sebbe eftersom han gjorde samma sak mot oss genom att stjäla vår tid. Folk som slösar min tid likställer jag med mord genom att hacka på mig med en jätteliten kniv. De tar mitt liv men bara litegrann i taget. Fast det går inte att var arg på Sebbe så länge, han gör ju så gott han kan trots att han är skåning. Det är som Dusty Rhodes, man fattar inte vad han säger men det låter roligt och det har antagligen någon form av anknytning till wrestling."

Tåget till flygplatsen gick bra (fast när jag betalade en Cola med pund, fick jag tillbaka en dollarsedel i växel av någon anledning) och väl tillbaka på Kastrup slapp jag fårskallarna, och åkte hem till den riktiga världen igen, det vill säga Kristianstad.

Så hade vi det.

Senast ändrad av sebbe den 19 apr 2019 22:15, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Recensioner av live-shower Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet