Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Tagteam-divisionen! Spoilers!
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
daniel

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 14 dec 2008 19:20    Rubrik: Tagteam-divisionen! Spoilers! Svara med citat

Delad tråd... /Sebbe

mhe0919 skrev:
I just received word that in an unusual move, John Morrison and The Miz captured the WWE Tag Team championships at tonight's Raw house show in Hamilton, Ontario defeating Kofi Kingston and CM Punk.

Källa: Pro wrestling Insider

det är inte så vanligt att tag team bältena byter plats på en RAW House show, men har för mig att dom gjorde det förra året då RAW var i sydafrika och hade House shows.[/code]

Det här tyckte jag var helt rätt gjort av WWE. CM Punk och Kofi behöver verkligen inte tag-titlarna, det har inte gjort något för dem att vara mästare och de har knappt brottats som ett team sedan de vann. Miz och Morrison är det bästa tag teamet i WWE och ska definitivt ha bältena, de kanske kan få tag-titeln att betyda något igen. Att det händer grejer på house shows är också bra för business. Nu kan Punk fokusera på att vinna IC-titeln.
simonorra
Gäst

InläggPostat: 14 dec 2008 19:23    Rubrik: Svara med citat

daniel skrev:
mhe0919 skrev:
I just received word that in an unusual move, John Morrison and The Miz captured the WWE Tag Team championships at tonight's Raw house show in Hamilton, Ontario defeating Kofi Kingston and CM Punk.

Källa: Pro wrestling Insider

det är inte så vanligt att tag team bältena byter plats på en RAW House show, men har för mig att dom gjorde det förra året då RAW var i sydafrika och hade House shows.[/code]

Det här tyckte jag var helt rätt gjort av WWE. CM Punk och Kofi behöver verkligen inte tag-titlarna, det har inte gjort något för dem att vara mästare och de har knappt brottats som ett team sedan de vann. Miz och Morrison är det bästa tag teamet i WWE och ska definitivt ha bältena, de kanske kan få tag-titeln att betyda något igen. Att det händer grejer på house shows är också bra för business. Nu kan Punk fokusera på att vinna IC-titeln.

Yes vad glad jag blir.. Är så jävla trött på att Tagtitlarna inte tas på allvar som det gjorde förut när det var maineventers som verkligen "brydde" sig om titlarna.. WM22 Kane&Big Show vs Carlito&Chris Masters.. När kommer tagtitlarna betyda så mycket igen?

Hoppas ändå inte Punk blir IC-mästare.. dags att ReyRey får hålla en titel innan han bryter nacken.
Till överst på sidan
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 14 dec 2008 19:29    Rubrik: Svara med citat

simonorra skrev:
WM22 Kane&Big Show vs Carlito&Chris Masters.. När kommer tagtitlarna betyda så mycket igen?

Betydde dom igentligen nåt då? Skulle hellre vilja se att det blir som det va när tagteams som Money Inc, Steiners & The Quebeckers slog om titlarna.....:cool:

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
simonorra
Gäst

InläggPostat: 14 dec 2008 19:33    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
simonorra skrev:
WM22 Kane&Big Show vs Carlito&Chris Masters.. När kommer tagtitlarna betyda så mycket igen?

Betydde dom igentligen nåt då? Skulle hellre vilja se att det blir som det va när tagteams som Money Inc, Steiners & The Quebeckers slog om titlarna.....:cool:

Ja det var ju inga parningar som man kommer komma ihåg länge till men det var ändå stora namn och så vare på Wrestlemania.

Vem minns inte matcherna mellan RVD&Rey vs Kenzo&Booker T på SmackDown.. Då var iaf alltid jag 100% insatt när titlarna betydde något och folk vart förbannade när dem förlora dem.
Till överst på sidan
Matte

InläggPostat: 14 dec 2008 19:59    Rubrik: Svara med citat

simonorra skrev:
TheVobb skrev:
simonorra skrev:

Ja det var ju inga parningar som man kommer komma ihåg länge till men det var ändå stora namn och så vare på Wrestlemania.

Vem minns inte matcherna mellan RVD&Rey vs Kenzo&Booker T på SmackDown.. Då var iaf alltid jag 100% insatt när titlarna betydde något och folk vart förbannade när dem förlora dem.

När Money Inc, Steiners, Qubecers och Natural Disatsers(Ja! jag menar dem) så betydde bältet någonting.Det var den sista tiden som det betydde något. Innan fanns även Hart foundation, Legion of Doom, British Bulldogs och the Brainbusters.
Visserligen fast det ett sista hopp under 2000 mellan Edge&Christan, Hardys, Dudleys och Too Cool men efter det så tag-teambältet lika med no.
RVD, Kane, Rey, Big Show, Kurt Angle, Chris Benoit, i olika kombinationer var inte tag-teams! Den som säger att titeln har betytt något på 2000-talet kan inte mycket om tag-teamhistoria. Nu är det visserligen subjektiv men normen som följt wrestling under ett bra tag håller med mig ovan.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Stefan

InläggPostat: 14 dec 2008 20:20    Rubrik: Svara med citat

Jag håller med om att 1992-93 var senast som tagteambältena verkligen betydde något. Då fanns det tre titlar i WWF, Heavyweight, IC och tag. Sedan var tagdivisionen väldigt bra 2000 och början på 2001, men det kändes inte som att titlarna i sig var värda så värst mycket, då det fanns fler titlar då och dessutom bokades tagteambrottarna rätt svagt då de mötte team med ihopsatta maineventare som Kane/Taker eller HHH/Austin. Tagteamdivisionen på Smackdown hösten 2002 var också mycket bra, men inte heller då kändes titlarna särskilt betydelsefulla.
simonorra
Gäst

InläggPostat: 14 dec 2008 21:32    Rubrik: Svara med citat

Jag vet matte, det var inte tagteams, Men titlarna var prestigefyllda då..

Nu sitter dom liksom på Primo&Carlito som inte ens försvarat tiltlarna, sen vann dom titlarna från 2 som jag inte ens minns namnet på som bara hade försvarat dom 1 gång också.

Ser hellre mer tag-team än t.ex US-titeln.
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 14 dec 2008 22:43    Rubrik: Svara med citat

simonorra skrev:
Jag vet matte, det var inte tagteams, Men titlarna var prestigefyllda då..

Nu sitter dom liksom på Primo&Carlito som inte ens försvarat tiltlarna, sen vann dom titlarna från 2 som jag inte ens minns namnet på som bara hade försvarat dom 1 gång också.

Ser hellre mer tag-team än t.ex US-titeln.

Tagteamtitlarna har samma låga status nu som 2004 eller 2006 anser jag och majoriteten håller nog med mig om det. Men du började väl följa WWE 2004 va? I så fall är det inte så konstigt om du tycker tagteamtitlarna var prestigefyllda 2004 eftersom det var nytt för dig då. Jag tyckte själv att allt som hände under det första året jag följde wrestling var väldigt prestigefyllt.
simonorra
Gäst

InläggPostat: 14 dec 2008 22:49    Rubrik: Svara med citat

Jo började kolla regelbundet 2003-2004 och hade break från WM21 till 22, så det kan stämma som du säger..

Men det var mer upper midcards som höll titalarna 2004 .. Inte som nu där dom knappt får TV-tid.
Hade man en "polare" på brandet som man brottades med "ville" man ha titlarna.. Så kändes det iallafall. Miz&Morrison gick inte ens en rematch mot Edgeheads.

Men jag minns Hardys, Edge/Christian.. Har ju sätt WWE innan 2003 också lite ibland. Var så jag kom in att titta på Wrestling, När började med boxning när jag var 13 så snackade dom alltid Wrestling där i källarn så då vare ju runt WM18 tiden.
Till överst på sidan
Tensai
Hank Moody

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 15 dec 2008 04:12    Rubrik: Svara med citat

Personligen tycker jag inte att ett tagteam behöver vara just ett "tagteam" för att kunna hålla ett bälte, nog för jag är färgad av puron men jag ser gärna tex Angle/Benoit som mästare så länge dom får utrymme, vinner titlen på ett värdigt sätt och FÖRSVARAR titeln på ett värdigt sätt.
http://www.youtube.com/watch?v=wNLxoEz2tE4

FREE NICK DIAZ!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Matte

InläggPostat: 15 dec 2008 21:08    Rubrik: Svara med citat

Sorry om jag lät brupsk Sinomorra ,men jag är väl den mest konservativa och traditionella skit här Smile .

I vissa fall tycker jag man kan låta två singelbrottare köra tag-team men då ska de köra i minst fem år för att jag ska gilla det. Jag kanke helt enkelt vill se tag-teams som en enhet och inte random parning pga av idebrist.

Jag tycker Kurt Angle och Benoit var så pass duktiga singelbrottare att jag inte skulle vilja se dem team. Jag har dock sett bra matcher med dem tillsammans.

Om det fanns någolunda fem teams på varje brand skulle tag-team divisionen höjas men Vince har tidigare sagt att divsionen inte är nåogn prioritet.
Till överst på sidan
BordenBoy

InläggPostat: 17 dec 2008 23:03    Rubrik: Svara med citat

För första gången på jag vet inte på hur många år så har WWE äntligen tillräckligt många egentliga tag teams för att få i hop EN ganska bra tag-division - men så är det ju så att det skall finnas så att alla antingen skall ha ett bälte eller fejda om det....

Citat:
När Money Inc, Steiners, Qubecers och Natural Disatsers(Ja! jag menar dem) så betydde bältet någonting.Det var den sista tiden som det betydde något.

Intressant nog satt jag i veckan och såg just nämnda tag teams i suvivormatchen med Bevery Bros, Money Inc, Natural Disasters och Nasty Boys på Survivor Series 1992 - då hade jag just sett tag-matcherna från Suvivor Series 1987 och 1988 och nästan grät hur illa det såg ut 1992.
Tiderna förändras kan man säga....

Tag-divisionen har nog aldrig haft en bättre topp än när Dudleys, Edge/Christan,Hardyz fejdade. Den bästa bredden fanns nog dock i slutet på 80-talet.
Matte

InläggPostat: 18 dec 2008 00:08    Rubrik: Svara med citat

BordenBoy skrev:
För första gången på jag vet inte på hur många år så har WWE äntligen tillräckligt många egentliga tag teams för att få i hop EN ganska bra tag-division - men så är det ju så att det skall finnas så att alla antingen skall ha ett bälte eller fejda om det....

Citat:
När Money Inc, Steiners, Qubecers och Natural Disatsers(Ja! jag menar dem) så betydde bältet någonting.Det var den sista tiden som det betydde något.

Intressant nog satt jag i veckan och såg just nämnda tag teams i suvivormatchen med Bevery Bros, Money Inc, Natural Disasters och Nasty Boys på Survivor Series 1992 - då hade jag just sett tag-matcherna från Suvivor Series 1987 och 1988 och nästan grät hur illa det såg ut 1992.

Tag-divisionen har nog aldrig haft en bättre topp än när Dudleys, Edge/Christan,Hardyz fejdade. Den bästa bredden fanns nog dock i slutet på 80-talet.

Nja håller inte med dig där. De tre hade många trevliga spotmatcher eller gimmickmatcher. Jag föredrar rätt vanliga matcher men det är ju bara min smak Smile . Jag som som konservativ håller med dig att 80-talets tag-teams var riktigt bra. Om det finns någon team i världen som kunde hålla samma kvalitet som Steiners, Tully & Arn och Gordy & Williams skulle jag bli överlycklig Very Happy .
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 18 dec 2008 01:28    Rubrik: Svara med citat

BordenBoy skrev:

Sett till kvalitet var 1992 inget vidare, men bältena kändes ändå viktiga.
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

InläggPostat: 18 dec 2008 01:44    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
Sett till kvalitet var 1992 inget vidare, men bältena kändes ändå viktiga.

Exakt så kände jag med! Nu förtiden så vet man knappt vem som är tag champs. Dom lägger inte ner någe tid eller fantasi för att gör titlarna intressanta som förr. Minns när Hart Foundation fejdade med Demolition eller Money Inc med Natural Disasters och Steiners med Quebeckers, Då tyckte iaf jag att det fanns intresse för dom tag titlarna. Numera byter dom ägare rätt ofta och det finns tag titlar på både Raw och Smackdown. Det känns rätt onödigt att ha 2 tagteam championship(fast inte lika onödigt som 2 womens championship med det är en annan story). Jag tycker att man kan bort en av tag titlarna till att börja med och låta alla tag teams fightas om det. Brottarna springer ju endå runt på alla dom 3 brandsen, så låt tag team titeln vara fri för alla...........:cool:

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Sida 1 av 4

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet