Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Läsförståelse
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
ArminStyles-
Årets cookie 2007

Registreringsdatum: 03 december 2006

InläggPostat: 19 dec 2008 20:03    Rubrik: Svara med citat

siggesork skrev:
Jag hör till dom användare som inte skriver inlägg speciellt ofta här. Dels för att inte alltid känner att jag har nåt vettigt att tillföra och dels för att det som skrivs inte alltid uppmuntrar till aktivt deltagande. Ibland är det skrämmande låg nivå på inläggen och alltför ofta mynnar det ut i meta-diskussioner dvs man diskuterar om hur man diskuterar istället för att hålla sig till ämnet. Jag drar inte alla över en kam för det finns ändå en del användare som förgyller forumet med intressanta och genomtänkta inlägg som TILLFÖR debatten något. Man behöver inte posta bara för att man kan. Man behöver inte pränta ut varenda liten ide som poppar upp i huvudet varje sekund man vistas här. Vill till sist understryka att detta är INTE ett personligt påhopp om vissa känner sig träffade. Men om någon ändå känner sig utpekad så kan det vara en indikation att man kanske bör ser över sitt sätt att skriva inlägg. Ingen kräver grammatiskt perfekta inlägg utan stavfel, bara inlägg som går att förstå och som för diskussionen framåt. Sen är ju sådant alltid subjektivt, men sunt förnuft brukar räcka en bit på vägen..

Hm, jämfört med andra forum så är det otroligt hög nivå på inläggen och diskussionerna här. Finns några som förstör ibland, men jag är medlem på lite forum här och där, och jag måste säga, SW är mognast.. Kanske inte perfekt men förfan bättre än massa forum, speciellt de amerikanska som är off topic 50% av tiden.
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 19 dec 2008 20:42    Rubrik: Svara med citat

Det verkar som om en del på forumet (inga namn nämnda) medvetet misstolkar andras inlägg och försöker starta metadebatter för sakens skull. Själv börjar jag bli trött på onödiga inlägg (brukar vara samma personer som ligger bakom dem) som mer for forumet att se ut som en chatkanal.

Jag ber härmed samtliga medlemmar att tänka på följande innan ni postar inlägg här på forumet:

Har det jag tänker säga relevans i sammanhanget? Tillför det något i debatten?

Det är klart att det inte kan bli 100% on-topic hela tiden, men när det väl kommer ett par off-topic-inlägg i en tråd, är det lätt att det kommer fler, och då blir det snöbollseffekten och två sidor går åt till något som inte alls har relevans för ämnet ifråga.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet