Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Swewrestling FORUM AWARDS 2009 The Night of Chump-ions
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 18 sep 2009 09:22    Rubrik: Svara med citat

Brandor skrev:
Årets admin låter även det som en kul idé. Tycker våra admins får för lite beröm och att de bör premieras på något sätt. Trots allt lägger de ned mycket av sin fritid på en syssla som inte ger några pengar och mest bara skit från användarna.

Jag skulle även föreslå Årets "Suck Up" Wink , då Årets Face känns för smalt att ha med "politiskt korrekta"-användare i både positiv och negativ bemärkelse (nu blev det snurrigt men jag hoppas jag blir förstådd).

I en fortsättning på Årets Analfabet, tycker jag det skulle vara bättre att ersätta den med Årets Mest Off-topic, då det är sådana inlägg som ska belysas och jagas med blåslampa och inte enstaka stavfel eller felaktig meningsuppbyggnad.
Big Sexy

Registreringsdatum: 03 februari 2008

InläggPostat: 18 sep 2009 21:55    Rubrik: Svara med citat

Efter att funderat en tid känner jag nu att jag äntligen kan ta ställning till frågan om införandet av en ny kategori. Jag talar givetvis om "Årets analfabet" som kan tyckas smått kontroversiell. Det är knappast någon hemlighet att jag är en av de som då och då påpekar att språkbruket på forumet ibland lämnar en del att önska. Det gör jag inte för att det är min gimmick, tufft eller någon slags livsuppgift, utan snarare för att det ibland är ganska så irriterande. Jag påpekar då och då att det främjar ett bättre diskussionsklimat om man visar på lite tankeverksamhet bakom sitt inlägg och det är väl därför jag ibland klagar. Visst, man måste väl inte korrekturläsa allt som om det vore en forskningsavhandling men ibland undrar man verkligen vad folk avser med sitt inlägg. Om man inte kan förstå innebörden av vad någon annan skriver, trots att man konsulterat en ordlista eller internet, då är det verkligen inte bra!

Trots det så är jag motståndare till att införa en kategori som "Årets analfabet". Det kan finnas legitima skäl till varför ett inlägg visar prov på bristande språkkunskaper. Anta att Yuri från Ryssland flyttar till Sverige och blir medlem på forumet. Hans första inlägg kanske inte blir direkt lysande eftersom det tar ett tag att lära sig ett nytt språk. Om folk då stämplar honom som en inkompetent forumanvändare (genom att belysa hans bristande språkkunskaper) kanske det avskräcker honom från att skriva fler inlägg.

Då stödjer jag hellre nedanstående förslag, som jag tyckte var riktigt bra då det premierar den som bidrar med något positivt.

Brandor skrev:
Går det att tänka sig en kategori där vi istället för att rösta på den med sämst språk, premierar någon som lyfter sig ovanför de vanliga dödliga med sitt skrivspråk? En "Ranelid utmärkelse"?

Visserligen blir det väl ganska subjektivt men grundidén är bra tycker jag. Att tjafsa om vem som producerar den sämsta svenskan på forumet är för mig lika intressant som att debattera över varför handlingen i porrfilmer oftast är så usel...

Så som en liten sammanfattning: Big Sexy föredrar nya kategorier som premierar bra insatser och är motståndare till de som lyfter fram någonting negativt. Även om jag ibland är riktigt frestad att rösta på flera namn...

Senast ändrad av Big Sexy den 19 sep 2009 13:39, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Tensai
Hank Moody

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 19 sep 2009 02:37    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Du tycks alltid vara skitsur och tvär på precis allt här i forumet Razz Klagar som om morgondagen inte kommer...

Vadå jag är fan gladast här!
För övrigt känns året fejd rätt trist i år jämnfört med tidignare.

SW vs GBG.
GBG vs UCW.
Gud vs Indyvärlden.
Världen vs Oreilly.

Vad ska kunna hamna på samma nivå i år?
http://www.youtube.com/watch?v=wNLxoEz2tE4

FREE NICK DIAZ!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Brandor

Registreringsdatum: 23 maj 2007

InläggPostat: 19 sep 2009 07:10    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Brandor skrev:
Årets admin låter även det som en kul idé. Tycker våra admins får för lite beröm och att de bör premieras på något sätt. Trots allt lägger de ned mycket av sin fritid på en syssla som inte ger några pengar och mest bara skit från användarna.

Jag skulle även föreslå Årets "Suck Up" Wink , då Årets Face känns för smalt att ha med "politiskt korrekta"-användare i både positiv och negativ bemärkelse (nu blev det snurrigt men jag hoppas jag blir förstådd).

"Årets mest politiskt korrekta lismare" känns som en bättre kategori isf Smile

Allvarligt talat tycker jag att vi mycket väl kan premiera en av våra admins. Det är ett sätt för oss vanliga, dödliga användare att visa vilken sorts admins vi föredrar och det kanske sporrar de andra att göra ett ännu bättre jobb.
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 20 sep 2009 15:19    Rubrik: Svara med citat

Ett till förslag till kategori som kan sågas (eller antas) är "Årets postare" / "Årets användare", dvs. den som man anser har helt enkelt skrivit bäst, roligast och mest intressanta saker här på forumet (inte för att förväxlas med Årets Face eller Meltzer).

Sen har jag en fråga som jag lika gärna kan ta här, kan man få en sammanställd lista på vilka som är Admin om denna kategori nu skulle mot förmådan antas.

PS. Jag kan lätt övertalas att lägga min röst på den admin som smickrar och stryker mig medhårs bäst. Så sätt fart! Rolling Eyes
Mr RAW
Site Admin Emeritus

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 20 sep 2009 16:35    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
PS. Jag kan lätt övertalas att lägga min röst på den admin som smickrar och stryker mig medhårs bäst. Så sätt fart!

Nu är det inte ens säkert om vi (Mr RAW och valberedningen som består av Mr RAW och hans tonsiller) kommer att ha denna kategori men om den kommer med publiceras de nominerade. Angående medhårsstrykning så förekommer det inte på detta forum. Alla admins är innerst inne onda och det enda som stryks är konton på användare som vi av någon anledning inte orkar med. Däremot är vi alla mottagliga för mutor av allehanda slag med det hjälper knappast i detta fall.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Big Sexy

InläggPostat: 14 okt 2009 12:42    Rubrik: Svara med citat

En liten fråga som jag har brottats med ett tag. Röstar vi på saker som har hänt under 2009 eller saker som har skett mellan omröstningarna? Vad jag menar är att om man bara röstar på alternativ A) så blir det ju ungefär 2 månader som aldrig premieras/bestraffas. Anta att användare X beter sig som en riktig skogstomte under november 2008 - skall det då vara med i omröstningen? Eller är det bara hur X agerar under 2009?
Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 14 okt 2009 13:56    Rubrik: Svara med citat

Den var knivig men Mr RAW, beslutsam och auktoritär som han är, kommer genast fram till att vi röstar från och med när den förra galan avslutades så att vi inte missar de två månaderna. Ingen skall komma undan bara för att det finns en liten glitch! Ny tråd för röstning kommer att dyka upp i slutet på månaden med reservation för i början på november. Så det så! Yes
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Big Sexy

InläggPostat: 17 okt 2009 21:26    Rubrik: Svara med citat

Motion för att införa ytterligare en röstningskategori: Jag vill börja med att säga att jag uppskattar SweWrestling oerhört mycket. Det är roligt att träffa människor som delar det ganska smala intresse som detta faktiskt är. Det tog mig ganska lång tid att hitta hit dessutom. Rollins tipsade mig om forumet minst ett år innan jag faktiskt hittade hit. Och hade det inte varit för honom så hade jag aldrig blivit medlem. När han efter en gala återigen tog upp SweWrestling så kände jag att jag kanske borde prova att vara aktiv på ett forum. Jag gillar ju att argumentera och diskutera så det lät ju bra. Eftersom jag är tekniskt inkompetent så hjälpte han mig med registrering och senare med att skaffa min coola avatar – Dr Doom!

Jag hyser stor respekt för alla administratörer på forumet. Rollins håller ordning på rötäggen, Sebbe står för fantastiska recensioner, The Insane känns som den givna länken mellan ledning och fotfolk, Mr RAW är tävlingarnas kung och min källa till nyheter och MCN är… killen med en ganska ok avatar. Skämt åsido – ett forum fungerarinte utan engagerade människor som styr upp det hela och det tycker jag att vi har här. Vi har dessutom många medlemmar som presenterar nyheter, diskuterar, argumenterar och driver frågor som är viktiga för dem. På det stora hela har vi ett väldigt bra forum i sann, demokratisk anda. Utom på ett plan – röstningen! Det här är det kategorier som man kan rösta på i år:

Årets Face:
Den forumit som gjort det bästa intrycket och stått upp för vad som är rätt och fel.

Årets Heel:
Den forumit som bäst har betett sig "heeligt" under året. OBS, detta kan göras med glimten i ögat så Årets Heel behöver för den delen inte vara ett pucko (som ni hittar i nästa kategori)!

Årets tröttsammaste:

Den forumit som varit jävligast under hela året (bannade räknas inte) och som bara framkallar mindre trevliga uppstötningar genom sina inlägg.

Årets tweener:
Den forumit som alltid försökt vara alla till lags.

Årets fejd:
Den "fejd" på forumet som du tycker varit roligast att läsa.

Årets citat:
Det citatet av någon på forumet som varit roligast eller eventuellt bra på andra sätt.

Årets Meltzer:
Den forumit som länkar till flest nyheter och hjälper till att upplysa oss andra om wrestlingens värld.

Årets största händelse:
Den händelse, oavsett bra eller dålig, på forumet som engagerat mest under året.

Årets Gimmick:
Den på forumet som tagit på sig en gimmick och gjort den bäst.

Årets bästa tråd:

Den tråden som du helt enkelt tycker har varit bäst på forumet.

Årets sämsta tråd:
Den tråden som du helt enkelt tycker har varit sämst på forumet.

NYTT FÖR I ÅR

Årets tävling:

Här får ni chansen att rösta fram den tävlingen som engagerat er mest, roat er mest eller helt enkelt varit bäst.

Årets admin:
Här har ni chansen att lyfta fram den admin som ni tycker har gjort ett smuckert jobb samtidigt som ni också kan dra ned de andra i smutsen utan att ni behöver oroa er allt för mycket för repressalier.

Årets analfabet (nej Sebbe, det har ingenting med din åkomma att göra ):
Här röstar ni fram den person som missbrukar det svenska språket och stavningen av det, trots idoga påpekanden, till den grad att ni skulle vilja skicka tillbaka personen till Förskolan.

Generellt sett tycker jag att kategorierna är väldigt bra men det finns EN stor brist. Jag vill faktiskt här ta upp en f.d. medlem som många avskydde men som jag personligen inte hade några större problem med: Oreilly! Visst, hans tramsande var tröttsamt ibland och eftersom jag inte ser Carola som vägen till min egen frälsning, höll jag sällan med om vad han skrev. Men han hade en egenskap som jag faktiskt tycker var beundransvärd oavsett vad hans agenda var: passion! Han lyfte Carola till skyarna oavsett om alla andra tyckte att han var idiot, troll eller enbart störande. Han kunde faktiskt argumentera för VARFÖR han tyckte att hon var bäst. Oavsett om man köpte hans argument eller inte, så fanns de oftast där.

Och här är min poäng: dagens röstningskategorier missar en viktigt, demokratisk del. Att rösta på vem som är face/heel är väl bra men blir väldigt mycket ”vem man gillar/ogillar”. Helt ok kategori enligt mig men varför röstar vi då på vilken administratör som vi tycker bäst om? Jag förstår fullständigt vikten av att det finns engagerade människor som driver ett forum och jag tycker ofta att NI inte får den uppskattning Ni förtjänar. Men som balans borde det finnas en kategori typ ”Årets forumit/Året roligaste/mest tänkvärda” – whatever – en kategori som premierar en forumit som inte är administratör.

Oavsett vem man gillar/ogillar så kan man ju uppskatta inlägg som man tycker är bra från andra forumiter och jag är inte riktigt säker på vad kategorin skulle heta. Jag tyckte själv om att läsa när Cajz pratar om att hon i sin affär, har fört vidare sitt intresse för wrestling till ”vanliga människor”.

Så jag skulle härmed vilja införa en kategori som belönar en icke-administratör på något sett, eftersom utan medlemmar så är den bästa ledaren i världen ganska ensam. Jag vill dock INTE ha en kategori där administratörerna röstar fram sin favorit, utan en kategori där man kan rösta på alla, UTOM administratörerna.
simonorra
Gäst

InläggPostat: 19 okt 2009 13:18    Rubrik: Svara med citat

Är väl snart 25:e så jag skickar in den här då

Årets Face:
TheVobb - Läser nästan bara i MMAdelen så där får jag ut mest av att snacka med han.

Årets Heel:
Sundström - Är dryg och verkar vara korkad.

Årets tröttsammaste:
Tensai - Skriver onödiga saker, Är uppkäftig och jobbig och beter sig som en liten snoris.

Årets tweener:
Stefan - Han har aldrig skrivit något dumt tycker jag =p

Årets fejd:
Mr.Raw vs Sebbe vs Fruar hit och dit. Smile lite småkul.

Årets citat:
Oreilly rökt.

Årest felstavare: Arminstyles.
Till överst på sidan
Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 19 okt 2009 15:13    Rubrik: Svara med citat

Simonorra, trevligt att du vill vara med och rösta men låt Mr RAW citera sitt eget dryga jag;
Citat:
Ny tråd för röstning kommer att dyka upp i slutet på månaden med reservation för i början på november.

Vilket kortfattat betyder att det kommer att komma en alldeles egen tråd för röstning så alla röster som läggs i denna tråd kommer alltså inte att räknas. Mr RAW låter i sin godhet det ligga kvar så kan du kopiera över när väl röstningstråden dyker upp vilket med största trolighet blir början på november. För övrigt har nog inte den 25/10 nämnts. Very Happy
Till överst på sidan
simonorra
Gäst

InläggPostat: 19 okt 2009 16:22    Rubrik: Svara med citat

Jasså okej tack. Sticker till Indien 15nov och kmr tillbaka 15feb. Så isf får ni räkna mina härifrån om ni minns det. =)=)
Till överst på sidan
Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 19 okt 2009 17:51    Rubrik: Svara med citat

Det ska vara uppe långt innan den 15 november så du kommer att ha god tid på dig. Indien? Låter riktigt trevligt, speciellt över vinterhalvåret. Mr RAW blir mäkta avundsjuk! Aldrig funderat på att ta med en egen bärare som handbagage Very Happy ?
Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 19 okt 2009 18:08    Rubrik: Svara med citat

Mr RAW skrev:
Indien? Låter riktigt trevligt, speciellt över vinterhalvåret. Mr RAW blir mäkta avundsjuk! Aldrig funderat på att ta med en egen bärare som handbagage Very Happy ?

De indiska myndigheterna skulle aldrig släppa in dig i landet efter all dynga du kastat på deras nationalhjälte The Great Khali genom åren.
Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 19 okt 2009 19:16    Rubrik: Svara med citat

Der Stephan skrev:
De indiska myndigheterna skulle aldrig släppa in dig i landet efter all dynga du kastat på deras nationalhjälte The Great Khali genom åren.

Very Happy Thumbs up Very Happy Hehe, så sant som det är sagt. Dränkning i Ganges och likbål är nog det som väntar Mr RAW, eller så skulle de tvångsgifta bort Mr RAW med the not so Great Khali. Undrar vad som är värst!
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Sida 2 av 4

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet