Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Direktiv för spoilers

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 19 dec 2009 20:45    Rubrik: Direktiv för spoilers Svara med citat

Jag letade några sidor in men hittade ingen tråd om detta så jag startar en här. Om jag har missat nån tråd som tar upp detta så är det bara att flytta det inlägget dit.

Jag tillhör de som alltid ser WWE:s PPV på helgen veckan efter, dvs. 5 eller 6 dagar senare. I och med att jag inte vill bli spoilad under veckan så undrviker jag därför hela PPV-avdelningen och Diverse WWE-nyhetertråden. Dock är man så pass beroende av forumet att man läser trådar som inte har koppling till den nyss visade PPV:n.

Dock har jag under den senaste tiden blivit spoilad två gånger, dels i SD-tråden om jag inte missminner mig och nu senast i TNA-tråden Confused . Vem, när och hur är orelevant då jag antar att bägge dessa tillfällen var helt enkelt ett litet lätt hjärnsläpp i kombination med delvis "vaga" (nja) direktiv av regler för spoilande. I reglerna står det att man ska spoilermärka trådar som behandlar program som är mindre än 7 dagar gammalt och att använda quotefunktionen i ickespoilermärkta trådar.

Jag tycker nog att dessa regler är tydliga nog men tydligen är det inte så solklart för alla. Så ska man helt enkelt undvika forumet helt och hållet eller kan man gå ut med lite propaganda/upplysning för att få folk att inte spoila i trådar?
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 19 dec 2009 21:07    Rubrik: Svara med citat

Nja, personligen tycker jag att reglerna är glasklara (allt som har hänt de senaste sju dagarna ska spoilermärkas/varnas för om det sker i en tråd som inte är märkt med "SPOILERS"), men tyvärr händer det att folk inte tänker på det alltid. Jag är inget undantag, ibland kan jag få ur mig saker som jag egentligen borde undvika, exempelvis att jag recenserar ECW och berättar om något som hände "igår" på RAW exempelvis.

Men så länge man håller sjudagarsregeln är det väl okej? Och att folk gör misstag händer ju, det blir det svårt att göra något åt, det blir svårt att få till det till 100%.
Bruiser

Registreringsdatum: 09 september 2008

InläggPostat: 19 dec 2009 21:51    Rubrik: Svara med citat

Förlåt, var inte meningen att spoila i TNA tråden
Tänkte inte direkt på vad jag skrev
ska nog inte upprepas igen, om hjärnan inte går på tomvarv igen
Fick även en varning för mitt lilla övertramp, vilket jag tog som en man och grät hela natten
Användarens profil Skicka personligt meddelande
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 19 dec 2009 22:08    Rubrik: Svara med citat

7 dagarsregeln tycker jag är alldeles lagom lång då jag utgått ifrån att de flesta har hunnit se de.

Sen var det ingen kritik riktat mot dig enbart dig Bruiser, även om jag glädjer mig att du fått en varning Evil or Very Mad utan att denna regel verkar förbises lite för ofta. Och då jag anser att det är en väldigt viktig regel (lite oneliners och annat kan jag förbise) tycker jag det kan vara bra att återupplysa den då och då så den inte glöms bort. För Bruiser tänker säkert en extra gång innan han postar, men sen har vi övriga 700 användare som inte har fått en varning för detta som kanske inte tänker på det, och med 13 WWE PPV:s per år så behöver inte så många glömma bort det.

EDIT: Inte för att bli för spoilerhatande, men det kan vara bra att dubbelkolla hur det är med bildtrådarna, för där bildspoilas det titt som tätt.
TheInsane

InläggPostat: 20 dec 2009 09:03    Rubrik: Svara med citat

Det är som sebbe säger att reglerna är tydliga men att folk inte alltid tänker på vad de skriver. Folk gör misstag. Jag är snarare förvånad över att det inte händer oftare om jag ska vara ärlig. Men om det händer brukar vi dela ut varningar.

Men minns samtidigt att vi admins är människor med egna liv och kanske inte ser eller uppmärksammar allt som händer. Då är ni välkomna att skicka ett PM till oss om något hänt. Detta gör folk ibland till mig och då tar jag mig en titt och bedömer vilken åtgärd som ska tas. För jag kan ärligt säga att jag personligen inte läser allt på forumet hela tiden. Och ibland skummar man bara igenom texter och då kan man missa en spoiler eller liknande.

Så om ni ser något som ni tycker är fel men som ingen admin reagerat på skicka gärna ett PM och uppmärksamma oss. Det är som sagt möjligt att vi missat just detta.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 08 jan 2010 17:01    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
EDIT: Inte för att bli för spoilerhatande, men det kan vara bra att dubbelkolla hur det är med bildtrådarna, för där bildspoilas det titt som tätt.

Ja, vad gäller där?
sebbe

InläggPostat: 08 jan 2010 17:08    Rubrik: Svara med citat

Vi tar upp detta internt.
sebbe

InläggPostat: 09 jan 2010 15:42    Rubrik: Svara med citat

Så, nu har vi kommit fram till att det är okej att spoila på bilder i Bild-tråden, och jag har lagt till en spoilervarning i rubriken.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet