Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

När får man skriva om SD på forumet? Gör din röst hörd
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  

När får man spoila SD?
Fredag kl. 12.00
17%
 17%  [ 5 ]
Fredag kl. 17.00
20%
 20%  [ 6 ]
Fredag kl. 21.00
10%
 10%  [ 3 ]
Fredag kl. 24.00
3%
 3%  [ 1 ]
Lördag morgon, det är bra som det är!
48%
 48%  [ 14 ]
Totalt antal röster : 29

Författare Meddelande
Mr RAW
Site Admin Emeritus

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 23 jan 2010 14:43    Rubrik: När får man skriva om SD på forumet? Gör din röst hörd Svara med citat

Det har varit många diskussioner på forumet när man får skriva om Smackdown i den officiella tråden och vi admins har haft fullt upp med att diskutera era diskussioner sinsemellan. Dags för en sista fingervisning från er forummedlemmar innan vi tar ett slutgiltigt beslut. Var vänlig gör er röst hörd här senast onsdag 27/1 (Förintelsens minnesdag) och så kommer vi att meddela er vårt beslut någon gång under torsdagskvällen. Och bara så att ni vet, omröstningen är på intet sätt bindande utan bara en hjälp för oss att se åt vilket håll forumet lutar i denna fråga.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 23 jan 2010 15:07    Rubrik: Svara med citat

Nån som har koll på när torrenten från det som sänds i Australien kan finnas uppe som tidigast?

Ok, tackar för svar, Sebbe.

Senast ändrad av Stefan den 23 jan 2010 15:10, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

InläggPostat: 23 jan 2010 15:09    Rubrik: Svara med citat

Igår kom den första upp på XWT 11:20. Men i vanliga fall får man räkna med att vänta till tvåtiden om jag inte minns fel.
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 23 jan 2010 15:25    Rubrik: Svara med citat

Tycker dagen efter, alltså lördag. Så blir det lika med Raw..........Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 23 jan 2010 21:09    Rubrik: Svara med citat

Ser ingen anledning att ändra, tror det bara strular till det för folk.

...samt att det är lite underhållande när man ser inlägg gjorda under fredagen och man nästa vet att någon stackare ska bli varnad Twisted Evil .
TheVobb

InläggPostat: 23 jan 2010 21:14    Rubrik: Svara med citat

Förstår inte ens varför man ska behöva snacka om det redan på fredagen?? Confused Visst dom spelar in det på tisdagen men det har inte visats på tv. Som jag skrev i mitt förra inlägg så hoppas jag det fortsätter vara som det brukar, dom som inte kan hålla sig får väl skicka pm till varandra och snacka om det tills det är lördag.........Cool

Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 23 jan 2010 21:36    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Förstår inte ens varför man ska behöva snacka om det redan på fredagen?? Confused Visst dom spelar in det på tisdagen men det har inte visats på tv.

Men det släpps på nätet redan så tidigt som fredagsförmiddagen. Igår släpptes SD redan 11.20 på XWT.
Dennis

Registreringsdatum: 21 juli 2006

InläggPostat: 23 jan 2010 21:37    Rubrik: Svara med citat

Men vad fan, spelar det nån roll om en pre-air släpps? Programmet sänds officiellt i USA på fredagar, alltså pratas det om det på lördagar. Punkt.
Användarens profil Skicka personligt meddelande
sebbe

InläggPostat: 23 jan 2010 21:42    Rubrik: Svara med citat

Dennis skrev:
Men vad fan, spelar det nån roll om en pre-air släpps? Programmet sänds officiellt i USA på fredagar, alltså pratas det om det på lördagar. Punkt.

Men det finns nog många som tankar det redan fredagsförmiddagarna och ser programmet, och om de ska vänta tills lördag med att posta sina åsikter kanske de lika gärna struntar i det då det rinner ut i sanden istället. Vilket är väldigt synd, eftersom vi ska främja diskussioner på forumet, inte strypa dem.
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 23 jan 2010 21:54    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Dennis skrev:

Men det finns nog många som tankar det redan fredagsförmiddagarna och ser programmet, och om de ska vänta tills lördag med att posta sina åsikter kanske de lika gärna struntar i det då det rinner ut i sanden istället. Vilket är väldigt synd, eftersom vi ska främja diskussioner på forumet, inte strypa dem.

Tycker det är ett utmärkt tillfälle för dessa "ivriga" att skriva ner inlägget i något ordbehandlingsprogram för tillfällig väntan samtidigt som de får en stavningskontroll på köpet Wink .

Jag förstår om ni Admins tycker det är jobbigt att hela tiden behöver varna medlemmar, men jag tror att det är bra att nya / glömska medlemmar då och då uppmärksammas på att läsa igenom spoilerdirektiven, så inte värre saker spoilas. Dvs. SD-spoilern fungerar lite som ett säkerhetsnät för spoilning på övriga avdelningar.
TheVobb

InläggPostat: 23 jan 2010 22:02    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
TheVobb skrev:
Förstår inte ens varför man ska behöva snacka om det redan på fredagen?? Confused Visst dom spelar in det på tisdagen men det har inte visats på tv.

Men det släpps på nätet redan så tidigt som fredagsförmiddagen. Igår släpptes SD redan 11.20 på XWT.

Men skitsamma om det har släppts på nätet under fredagen, dom som väljer att se det då måste ju kunna hålla sig till på lördagen innan dom måste skriva av sig...........Cool

Till överst på sidan
Mr RAW
Site Admin Emeritus

InläggPostat: 23 jan 2010 22:24    Rubrik: Svara med citat

Jag är benägen att hålla med dem som tycker att det är bra som det är. Finns många skäl för det, jag är gammal och det betyder att jag har väldigt svårt för förändringar. Jag tycker också att folk kan tänka igenom det de skriver. Varför har man så bråttom? Och det kanske tyngsta vägande skälet, jag jobbar på fredagar och sedan har jag inte tid att titta på kvällen, ni vet det där med familj och allt. Så jag måste hålla mig borta från forumet om det är så att vi ändrar tidpunkt för spoilers. Åtminstone på fredagar. Men men, jag böjer mig givetvis om det visar sig att folk bara måste blurta ut sina tankar på fredagskvällen. Nåja, nu vet ni var jag står och att vi admins inte är riktigt överens, även om jag var det ett tag tills jag tänkte till. Hoppas alla andra gör det också, tänker till! Det är aldrig bra att ha för bråttom, det främjar definitivt inte diskussionsklimatet, även om andra tycks tro det! Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
TheInsane

InläggPostat: 23 jan 2010 22:51    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
sebbe skrev:
TheVobb skrev:

Men skitsamma om det har släppts på nätet under fredagen, dom som väljer att se det då måste ju kunna hålla sig till på lördagen innan dom måste skriva av sig...........Cool

Det beror på hur man ser på det hela. Ska vi gå efter USA eftersom det är WWE's hemmaarena? Men Australien visar ju showen en dag innan och det är ändå en officiell sändning. Det är inte som när någon lirare lyckades få in WWE's satelitsändning (pre-air) och SD kom ut på nätet på Onsdagar innan det visats alls på tv någonstans.

Själv ser jag det oftast samma dag som det släpps vilket då är fredagar. Fast jag tycker också att man lätt kan köra en spoilerruta också om man vill säga något innan man får. Då ser ju bara folk som markerar det vad man skrivit.
Till överst på sidan
siggesork

InläggPostat: 24 jan 2010 02:39    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
Det beror på hur man ser på det hela. Ska vi gå efter USA eftersom det är WWE's hemmaarena? Men Australien visar ju showen en dag innan och det är ändå en officiell sändning. Det är inte som när någon lirare lyckades få in WWE's satelitsändning (pre-air) och SD kom ut på nätet på Onsdagar innan det visats alls på tv någonstans.

Själv ser jag det oftast samma dag som det släpps vilket då är fredagar. Fast jag tycker också att man lätt kan köra en spoilerruta också om man vill säga något innan man får. Då ser ju bara folk som markerar det vad man skrivit.
Tycker också att vit spoilerruta på inlägg om SD innan det sänts i USA är en bra kompromiss. Ofta vill man ventilera direkt när man sett avsnittet medans de spontana intrycken fortfarande är färska i minnet. När det gått en dag eller två så känns det inte lika viktigt längre då det är "old news". Själv går jag igenom veckans dos wrestling på fredagkvällar om jag är hemma dvs RAW, ECW, ROH, TNA och SMACKDOWN. Visst kan man vänta till lördag men som någon här konstaterade, när man vill skriva av sig direkt och inte kan göra det så blir ofta inte av sen dagen efter..
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Stefan

InläggPostat: 24 jan 2010 03:10    Rubrik: Svara med citat

Hehe, vilken "can of worms" jag har öppnat.

Vi som vill kunna diskutera Smackdown på fredagen har presenterat våra skäl till det, att man kan ladda ner det på fredagen och vill skriva ner sina tankar direkt så det inte rinner ut i sanden.

Ni som vill ha det som det är nu, varför då? Varför kan ni inte bara låta bli att gå in i den tråden från och med klockan xx på fredagar och gå in i tråden först när ni sett avsnittet. Det är ju knappast så att det brukar förekomma en het diskussion av förra veckans Smackdown på fredagseftermiddagarna/kvällarna som man tvingas vänta med att få ta del av om denna ändring skulle införas. Och Mr RAW, varför måste du hålla dig borta från forumet på fredagar om detta ändras? Det räcker väl med att hålla dig borta från just den tråden.

Vitmarkerad text tror jag inte alls på. För ska man svara på ett sådant inlägg måste även ett sådant inlägg vitmarkeras vilket kan leda till flera inlägg i rad med bara vitmarkerad text vilket kan leda till att diskussionen blir jobbig att följa eftersom den som läser måste gå in och klicka på textblock efter textblock för att kunna läsa vad som skrivits. Visst, man kan säkert gå in och ta bort vitmarkeringen efter några dagar men även det blir krångligt.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet